Kevätvauvaa 2008 odottavat

moikka!
Mitäs tänne kuuluu?
Olen ollut tosi väsynyt jo monta viikkoa. voin nukahtaa mihin vain. Jotenkin kaikki tuntuu niin rankalle mut kyllä sitä jaksaa kun tietää mistä se johtuu ja mitä sitten saaa palkinnoksi :)
 
Kiitos Hissukka ja Papagena! Jälkimmäisestä kiva kuulla pitkästä aikaa, onneksi kaikki oli ok neuvolassa!

Täällä aamu alkoi jälleen yökötyksen merkeissä, mutta pari leipää paransi tilannetta ainakin hetkeksi. Ehkäpä ostan tänään niitä inkiväärikapseleita sitten, saa nähdä.

Aurinkoista syyspäivää kaikille, tänään ilmeisesti voi paikoitellen nousta lämpötila jopa +20C, joten nautitaan siitä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Papagena:
moukulle :hug: halit! Kyllä se fiilis siitä paranee, nimim. kokemusta on!! ;) Alkuraskaus oli ihan kamala, tuntui että vihasin raskaana olemista ja vauvaakin, se oli sen syytä että voin huonosti ja mieli oli matala. Nyt voin paremmin, ja raskaana oleminen on kivaa, ja masussa oleva vauvakin jo mielessä "äidin pikkuisena :heart: ", joten... ;) Kyllä se siitä, aika auttaa! Ja pahoinvointiin kannattaa kokeilla kaikkea mitä vain joku keksii ehdottaa! Jokin konsti toimii varmasti sinunkin kohdallasi =)
Mullakin vähän samat fiilikset. Alkuraskaus meni niin oksentaessa että lähinnä suoraan sanoen vitutti koko homma! Heikotti, väsytti, huimasi... ... Ja tilannetta vain pahensi kaikkien lässytys "voi, sä olet nyt varmaan onnesi kukkuloilla!! voi kun on ihanaa... ... ..." Joo-o ihanuus oli niinä kuukausina tosi kaukana! Miehellekin jo totesin, että ei hel****ti enää ikinä, jos lisää haluat niin ne adoptoidaan piste.

Nyt tilanne on kuitenkin jo ihan eri :heart: . Kun voi fyysisesti paremmin, voi myös henkisesti ja odotus tuntuu mukavalle :). On jotenkin hyvin auvoinen ja tasainen olotila :)!

Moukulle ja muillekin siis kovasti tsempitystä!!! Kyllä se siitä helpottaa!!!

Piiju ja pikkulikka (selvisi eilen ultrassa :heart: ) rv19+6

 
Hei, mäkin voisin ilmottautua joukkoon. Olen tosi huono kirjottamaan, mutta luen paljon teidän muiden juttuja. Mulla menossa rv.7+1 ja olot on välillä aika hurjat. Ei mitään ylitsepäsemätöntä, mutta voimat vie. Onneksi olen kotona enkä työelämässä. Täällä kuitenkin saa mennä pötkölleen just sillon ku haluaa.
No eli la 14.5 ja kolmas tulossa. Aika varovaisestai eteenpäin, lukuisten keskenmenojen vuoksi. Eka ultra 2.10. sitä odotellessa aurikoista tiistaita kaikille.
 
mouku, papagena ja piiju mulle aikanaan sano th tuosta pahasta olosta näin...
"sitä parempi mitä huonompi olo sulla on :( silloin vauva voi paremmin :eek: " no kohtuu hyvin tu kohta 7v tuola pärjäilee

ja sitten se että seuraavassa raskaudessa ei välttämättä tuu pöntön halimista vaan vaan se etova ällö olo mikä on sentään siedettävissä kun ei oksennus riko kurkkua yms....

singa tervetuloo joukkoon mukaan :wave:



pikkueppu ja masuasukki 22+5 :heart:

piiju oot ihan oikeessa kun huono olo helpottaa niin mieliala kirkastuu......

loppuraskauden vaivoja odotellen :D
 
Pitkästä aikaa tännekin... flunssa tuntuu hellittävän ja jaksoin käydä kaupassakin, oli pakko kun himoitsemani verigreipit loppu. :LOL:
Alkuraskauden vaivoista on myös täällä päästy. Jahka tää flunssa loppuu niin varmasti taas jaksaa ihan toisella tavalla.
Toivottavasti kelit jatkuu tälläisenä jotta ehtis kaikki kukkasipulit laittaa maahan ja muutenkin kyllä nää aurinkoiset syyspäivät on ihania!!

Hope08+NyytiTyllerö 14+5
 
Kiva kuulla Papagenasta, onneksi selvisit säikähdyksellä niistä vuodoista! =) Lepoa nyt vaan, ihan luvan kanssa! =)

Singa tervetuloa ja onnea matkaan! :flower:

Hope tänään on kyllä niin ihana syyspäivä, ettei tottakaan... kunhan esikoinen herää, niin ulkoilemaan! =)

Pitäisi kai mennä siivoilemaan niin kauan kuin noita päikkäreitä tytöllä riittää... plääh. :kieh:

Hissukka rv21+1
 
Hei, olen ihan uusi kävijä näillä sivuilla, eilen vasta löysin koko sivut ja rekisteröidyin mukaan. Nyt ilmoittautuisin kevätvauva listalle. Rv on 13+3, laskettu aika 29.3.2008, eka lapsi tulossa ja synnärinä ksks.
 
Papagena: Mullekkin uppoa vaan happamet karkit jostain syystä. Muut on ihan yök.. :p

Tervetuloa uudet masulliset! :wave:

Mä näin ekan vauvaunen ja nyt on jotenkin ikävä sylittelyä kun unessa vaavi oli niin kiltti ja puhelias.. :D Muutenkin oli ähä hassu uni, mutta tyttö me saatiin. :heart:

Nyt onkin jo rv 17 menossa. Vielä tasan kuukausi siihen 4D ultraan. Ei malttais millään odottaa! :eek:

Tsemppiä kaikille pahan olon kanssa painiville! :hug:

Nyt töiden pariin tälle aamulle.. :eek:
 
Rhea, siis sulla on on sitten rv 21 kun meet 4D:hen, eiks niin? Onko se paras aika mennä siihen, me kans just pähkäillään koska mentäs.
Mulla on rakenneultra viikolla 18 ja en nyt ihan heti perään haluis siihen 4D:hen mennä.
 
Tervetuloa mukaan Vaaka-70 =)

Papagena mä myös himoitsen salmiakkia, muutenkin kuin raskausaikana... ja mahdollisimman vahvaa tietenkin :p

Mulla on ilmennyt raskausoireena ylenmääräinen laiskistuminen |O Mistähän sitä kaivaisi motivaatiota tämän kämpän siivoamiseen? :whistle:

Hissukka rv21+2
 
Tervehdys kaikille :wave:

En ole vielä tällä viikolla koneelle kerennyt joten neuvola kuulumiset, Sydän äänet löytyi heti ja ultrassa siellä liikuskeli pikku öttiäinen. Neuvola täti kysyi voisiko viikkoja olla enemmän mutta en usko. Rakko vaan oli niin kovin täysi että löytyi sen takia niin hyvin. =)

Ilmeisesti siis tuo inkivääri ja b-vitamiinit on auttanut niin hyvin tuohon etomiseen, neuvola täti sanoi että on hyvällä mallilla kun kuului nuo sydänäänet joten ehkä tässä uskaltaisi vähän huokaista tuon keskemmeno pelon suhteen.

Mun kohdalle vois vaihtaa synnytyssairaalaksi PHKS, olin lyhentänyt väärin :headwall: ja laskettu aika vaihtui 26.4 , laskevat tuolla neuvolassa jotenkin eri tavalla.

Jaksamista pahoinvoiville :hug:

MOLLAKKA 9+5
 
pikkuvaemo: Juu viikko 21 on silloin menossa. Ne kai suosittelee sitä viikkojen 20 jälkeen en muista kuinka pitkälle. Tuo oli ensimmäinen vapaa aika jonka sain. Tää (ultran) odottaminen on aika kamalaa, mutta toisaalta kiva kun vauva on sitten jo vähän isompi. Jospa se sukupuolikin ois sit varmempi.

Mua ottaa niin päähän kun en osaa sanoa mitkä vois olla liikkeitä. Muut vaikuttais niitä jo tuntevan selkeesti. :( Lisäks sekin on ikävää, että mulla on isoo pötsiä lukuun ottamatta niin normaali olo, etten edes muista koko vauvaa jatkuvasti. :snotty:

Rhea ja huomaamaton 16+2
 
Huomenta, kirjoitanpa tällekin puolelle samasta asiasta kuin tuonne toukokuisiin. Eli onko muilla huono omatunto kun ei ole saanut töitä/opiskeluja tehtyä normaalilla tavalla? Tiedän ettei pitäis ottaa paineita, mutta en voi itselleni mitään...
 
Mollakka onnea neuvolakuulumisista! =) Se on niin hieno tunne kun kuulee ne sydänäänet ensi kertaa :heart: =)

Rhea liikkeet voi tuntua eri ihmisillä hyvinkin eri aikaan, tuolla helmikuisissakin on vielä joitakin joilla ei vielä tunnu. Riippuu esim. istukan paikasta, jos on etuseinässä niin toimii "iskunvaimentimena", ja jos vauva potkii selkään päin niin sekään ei alkuun tunnu niin selvästi. Mutta varmasti pian alkaa se pikkuinen itsestään ilmoitella. =)

Mouku mä olen esikoisen kanssa ihan kotona, mutta välillä on ollut tosi huono omatunto kun en ole jaksanut hänen kanssaan leikkiä ja touhuta vanhaan malliin. :ashamed: Mutta sitten olen ajatellut että kaikella on tarkoituksensa, vauvat pistävät jo etukäteen äitinsä elämän uuteen järjestykseen :D jos nyt omistaisin aikani esikoiselle kuten ennen, niin kolaus olisi sitä kovempi kun vauva syntyisi enkä kuitenkaan ehtisi niin paljon aikaa antaa esikoiselle. Joten parempihan tytön on jo etukäteen oppia viihtymään vähän itsekseenkin... voi vähentää mustasukkaisuuttakin. Sullakin varmaan elimistö vaan pakottaa ottamaan rauhallisemmin kuin mitä muuten malttaisit, kuuntele vaan omaa kroppaasi sillä yleensä se tietää parhaiten! =) Mä olen vakaasti sitä mieltä että kaikilla näillä raskausajan "ihanuuksilla", väsymyksellä ja mielialanvaihteluilla ja muilla, on oma tärkeä tehtävänsä! =) Ainakin sillä ajatuksella on hyvä lohduttautua... :whistle:

Hissukka rv21+3
 
Moukulle tsemppiä neuvolaan. =) Toivotaan että väsymys hellittää vähitellen! :hug:

Täällä on närästysvaivoja... :x Ja painoa tullut jo 7 kg. :headwall: Hiiva on onneksi paranemaan päin, toivottavasti ei uusi. Kovasti supistelee välillä, ja selkä vähän oikuttelee mutta tukivyö onneksi auttaa. Ihan normaalia raskausajan meininkiä siis, maha tuntuu jo tosi isolta... :whistle:

Hissukka rv22+1
 
Käväsenpä tälläkin puolella kun meillä tuolla maaliskuisissa on aikamoinen hurrikaani liikkeellä.

Tunnen jo satunnaisesti vauvan liikkeitä. Ne on varmaan oikein kunnon potkuja, koska ne tuntuvat melko harvoin ja ovat yksittäisiä.

Neuvolassa mitattiin viime viikolla sf-mitaksi hurjat 14 cm, vastaa kuulemma viikkoja 19-20 :eek: Ja sillon oli viikkoja tasan 15 kasassa eli aikamoista kasvua tapahtunut navan seudulla.

Sellasta tänne ja lisäksi kauheeta nälkää koko ajan. -pikkuvaemo
 
Pikkuvaemo mulla kanssa kohtu vastasi rv12+0 lääkärineuvolassa suunnilleen rv20 lukemia. :whistle: Mutta kuulemma se on tosi yksilökohtaista, mihin tahtiin alkuun kasvaa... nyt rv22+1 ja itse kokeilemalla kohdunpohjan korkeus taitaa nyt aikalailla vastata viikkoja. Kiva kun tunnet liikkeitä, ne on ihania. :heart: Varsinkin alkuun, sitten loppuvaiheilla ei niinkään kun alkaa tosissaan monottaa kylkiluita ja virtsarakkoa. ;)
 
Heips tännekkin =)

Nopeasti vain kuulumisia, liikkeitä on tuntunut melkein pari viikkoa jo, hiljaista kutitusta ja silloin tällöin jämäkämpiäkin potkaisuja. Eilen tunsi myös mieheni ensimmäisen kerran selvästi vauvan liikehdinnät, se oli hieno hetki. :heart: Nyt osaan jo nauttia raskaudesta ilman sen suurempia pelkoja kun pikkunen ilmoittaa aina itsestään tasaisin väliajoin.

Ilouutisia tällä saralla riittää;
mekin päästään tuohon 4D-ultraan kiitos siunatun anoppini :heart: :heart: :heart: onnenpäivä! saa sitten nähdä näkyykö siellä sitä pilliä tai piparia vaiko ei :D

Tokaa neuvolaakin pitäis jo alkaa varailemaan. Paino ei ole nyt noussut lainkaan eli yhteensä koko raskaudesta on pari kiloa tullut, alussa kun nous aika haipakkaa... Verenpaine on huono, alapaineet huitelee välillä kuudessakympissä ja kyllä on heikottanut ja päätä särkenyt. Tuo nestemäinen rautalitku on kyllä auttanut jatkuvaan väsymykseen merkittävästi ! Hemppaa en oo mittaillut mut varmasti on nousussa.

Tämmööst tänää
mama-L & Onninunu 16+5
 
hei! vihdoin jaksoin avata koneen ja tulla ultrakuulumisia kertomaan.elikkä kaikki oli hyvin ja laskettu pysyi samana eli 2.4.2008 niskapoimu ja veriseulakin olivat ok joten ei pitäs olla mitään huolta.oli ihana nähdä pikkuinen sormineen kaikkineen,mut kasvoista en oikein saanut selvää tai en osannu kattoo... mut näänhän vauvani kunnolla sitten viimeistään huhtikuussa :) kun kolmatta odottaa niin jaksaa paremmin odotella vauvan näkemistä enkä oo muutenkaan nyt kauheena panikoinut.päivä kerrallaan mennään ja toivon et kaikki menee hyvin.pahoinvointi on nyt vasta iskenyt kunnolla vaikka huomenna jo rv.14 tai ällötys oloa ei oo enään koko ajan mut oksennus tulee aivan yllättäen ku näen tai haistan jotain ällöä.nyt oonb oksentanukki melkein joka päivä.VOI IHANA =) :heart: just äskön ku kirjotin niin mahassani muljahti ihan kunnolla ja se oli varmasti vauva :) oon aikasemminki tuntenu jotain pientä ja yhesti ainaki vähän pienemmän muljahduksen.oispa mahtavaa jos liikkeitä alkas nyt tuntua.tuo oli ainakin ihan selvä =) toisessa raskaudessakin tunsin 14viikolla pieniä liikkeitä mut sit ne joksiki aikaa loppu ja alko uudelleen tuntua 17viikolla.esikoisen liikkeet tunsin paljo myöhemmin.olikohan joskus 18 tai 19 viikolla eka kertaa.lähempä nyt nuita pikkuneitejäni hoitelemaan,vaikka ihana esikoiseni niin huolehtivaisena auttaakin pahoinvoivaa äitiään pikkusiskonsa hoidossa :heart: ja tosi ihana kun nuo leikkiikin jo niin hyvin yhdessä.
 
Täällä ei niikään hyvää kuulu. eka ultra oli tänään ja viikkoja piti menkkojen mukaan olla 8, mutta alkio ei vastannut kun jotain viikkoa5. Ollaan tehty surutyötä koko päivä ja nyt pikkasen jo helpottaa. On helpompi ottaa vastaan ensiviikon keskiviikkona suru-uutiset, kun on siihen valmistunut. Tää alkaa vaan olla liikaa. Kaiken kaikkiaan ollu 5 keskenmenoa ja ei jaksais käydä taas samaa läpi. ei kuitenkaan peräkkäin ku kaksi. Esikoinen sanoi, että se lentää taivaaseen ja syntyy siellä. Ihanasti sanottu. Arvatkaa että itkin. Sit se sano, että rukoillaan Jumalaa, että se antaa meille uuden vauvan. Voi näitä lapsia, ne on ihania.
Hyvää yötä kaikille ja voikaa hyvin.
 
Onnittelut myös Mama-L liikkeistä =) Ja kiva että pääset 4d:hen, mäkin haluuuuun! :D

Sulla tuntuukin aikaisin liikkeet, rakastava äiti! Mulla on myös molemmista tuntunut aikaisin. Mulla myös ällöhajut ja -näyt saa aikaan oksennuksen, vaikkei huono oloa ole ollutkaan enää pitkään aikaan. Varsinkin esikoien kakkavaipat :x inhaa.

Voi singa :hug: :'( Toivotaan kovasti, että vauva olisi vaan saanut alkunsa myöhemmin kuin luulit... ihana tuo teidän esikoisen kommentti, itku tuli täälläkin. :heart: Kovasti voimia teille ja toivotaan vielä parempia uutisia ensi keskiviikkona!

Sisko tulee kohta käymään, täytyy kai kohta lähteä kahvinkeittoon... =)

Hissukka rv22+2
 

Yhteistyössä