Kevätvauvaa 2008 odottavat

Oltiinpas me tiputtu!

Meillä on niin hirvee tohotus menossa jatkuvasti, ettei ehi nettiin ollenkaan. Nytkin pitäis olla tenttiin lukemassa, mutta ajattelin hetken nipistää aikaa ittelleni ja teille.

Enää 2 viikkoa niin muutetaan takas kotikaupunkiin. Sitten alkaa talon metsästys ja miehen törkeän raskas työ isänsä firmassa. Ei houkuttele kyllä yhtään. :(

Kävin eilen kestovaippa-kaupassa ja nyt jo nään uniakin kankaista ja vaipoista. Pääsis vaan joskus ompelemaan niin sais pois mielestä kummittelemasta.

Oon myös väsännyt tällaisia pikku kavereita pikkumiehelle aikani kuluksi:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0343.jpg
Vielä on leluarkun ja lakanoiden, plus niiden vaippojen värkkääminen edessä. =)

Mitäs muille kuuluu kun on niin hiljaista!?

Onnea mouku hyvistä ultrauutisista!

Rhea ja pikku-ukko 23+2
 
Heippa piiiitkästä aikaa =)

Tervetuloa takaisin Ippu, kiva kun olet taas "oikealla" nikillä =)

Mulla on nykyisin nettiaika niin kortilla ettei juuri tule kirjoiteltua, lukemassa kyllä käyn kun ehdin. Remontointia edelleen sun muita hössötyksiä...

Eilen kaivoin esiin esikoisen vanhat vaatteet ja aloin käydä läpi, hirveä homma enkä vielä ole käynyt läpi puoliakaan :kieh: Huvittavita on että itse ei olla ostettu kuin muutama vaate tytölle koko aikana, hänellä kun on hyvin, hyvin innokkaita isovanhempia jotka tykkää kierrellä kirppareilla. :whistle: Kivahan se on vaatetta saada ilmaiseen, mutta niitä rupeaa oikeasti olemaan niin paljon että läpikäymiseen menee jo tuntitolkulla enkä tiedä mihin niitä enää säilöisin! Mies tuskaili samaa ja sovittiinkin, että tämän lapsen jälkeen aletaan niitä hiljalleen hävittämään. Säästetään vaan ne parhaat mahdolliseen tulevaan tarpeeseen. :whistle:

Näin yöllä ihan hirveää unta missä lääkäri totesi että vauva on niin pahasti sairas että raskaus täytyy keskeyttää :'( Voi että oli kerrankin ihanaa herätä herätyskellon soidessa. Nyt vaan huolettaa, kun ei ole liikkeitä tuntunut... tosin yleensä aamupäivä meneekin vauvalla aina hissukseen ja illalla alkaa jumppaamaan, mutta tuo uni pisti hermoilemaan. :ashamed:

Jaahas, tyttö huutelee makkarista...

Hissukka rv28+3
 
no niin ompas täällä hiljaista....

hissuukka oltiin tänään samaan aikaan pelailemassa

ite sitten unohdin :ashamed: neuvola käynnin no tarttee soitella uusi aika kun täti ens viikolla saapuu töihin aika ois ollut sijaiselle
 
no nyt on neuvolassa käyty ja kaikki oli ok

meillä on nyt räkä tautia vähän kaikilla..... pikku neitillä ois tänään ollu piikki päivä mut siirrettiin piikkii että saatas tää tauti helpottamaan

pikkueppu ja masuasukki 32+6
 
Oltiinpas pudottu! Nostellaan vähän, jos vaikka löytyisi kuulumisten kertojia.

Itse rimpuilen älyttömien liitoskipujen kanssa, ja lisäksi kaikkea pientä kivaa mitä tähän "tautiin" aina liittyy, kuten ummetusta, närästystä, henkeä ahdistaa... Turkasen pitkä matka tuntuu vielä olevan, näiden vaivojen kanssa taitettavaksi. Huoh!!

Ippu 26+3
 


ippu niitähän täälläkin on ruvennut oleen ja lisäx ennakoivia supistuksia mihin kuuluu älytön kylkien kiskominen myös siis taudin kuvaan kuuluu nämä kaikki ja sitten kun ne yllättää kaikki samaan aikaan niin ei oo yhtään kiva homma... :/ kun ei tiiä kuinka olis..... ja muut mukulat kärsii siittä... :( ...


pikku eppu jamasuasukki 34+
 
Täälläkin ollaan muutosta ja muusta selvitty hengissä.
Uusi koti on nyt Kokkolassa ja mukavasti on mennyt ainakin tähän saakka. Viimeyö vietettiin mökillä miehen ja koiran kans. Oli se takkatuli ja ulkosauna vaan mukavia, vaikka pitäähän niiden eteen vähä tehdä töitäkin.

Mä saon serkulta punkallisen vauvan vaatteita ja niitä pestessä ajattelin, että pian se on sitten oikeasti täällä käyttämässä näitä vaatteita. Nyt kun maha on kasvanu niin sitä on alkanu oikeesti tajuamaan, että kyllä se joskus myös syntyy. =)

Sanokaas muuten, että missä vaiheessa se maito nousee yleensä rintoihin? Kun tuolla maaliskuisissa jotku jo valittaa tipoista, mutta ei mulla vaan sellasia ongelmia oo. Närästys on ainut suht pysyvä vaiva jonka tiedän liittyvän raskauteen. Nyt oon nuhassa ollu viikon verran ja se on verottanu öitä mut muuten suht ok olo. Mä en oo varma tunnistanko supistukset, joten niistä en osaa sanoa. Kai neki jo kuuluis asiaan jossain määrin!?

Nyt kattoon uutta telkkaria (sony bravia 40"). B)

Rhea ja adhd-ukko
 
rhea maito voi nousta jo aikaisessa vaiheessakin tosin juuri tipoittain .... mitä pidemmälle pääsee ennenkuin rupee tuleen ennakoivia suppareta niin sitä mukavampi.... ainakin mun mielestä...... edellisessä raskaudessa ennakoivat alkoivat vko:lta 24 ja saattoivat kestää useamman tunnin kerrallaan niidentakia kävin usein äippä polilla ja pistivät ptrikanyyli piikkiä olkavarteen mikä sitten lopetti ne supparit onnex...

no nyt ne on taas alkaneet no viikkkoja kin on onnex yli 30 jo



 
Piiitkästä aikaa...tosi väsyny ja aikaansaamaton mamma täällä kun ei edes kuulumisia oo jaksanu päivitellä.. :eek: Jos ensiksi valittelen pahat liitoskivut ja issiaksen joka on kiusannu koko raskausajan niin että liikunta on pelkkää töpöttelyä malliin Ahtisaari... :kieh: Massu kasvaa ihan kunnollisesti ja painoo tullut reippaanlaisesti.. :whistle: Kaveri on aikas vilkasta sorttia,heräilee aamukolmen jälkeen ja lukuunottamatta pieniä torkahduksia päivänmittaan tuntuu liikkuvan koko ajan.. :heart:
Ennakoivia suppareita on ollut jo pitkään ja viime viikonloppuna koin säikähdyksen hetkiä kun wc-papruun ilmestyi verensekaista limaa...tyssäs onnesta pian. Ilmeisesti paikat lähteny kypsyyn ja vuoto oli limatulppaa. Kohdunkaula onneksi kiinni mutta jo pehmeä.
Mulla maito nousee vasta toisena tai kolmantena päivänä synnytyksestä eikä siis tarvi kärsiä raskausaikana vuotavista tisuista....

Hope08+NyytiTyllerö 27+4
 
heipsan taas.....
eilen oli neuvola ja kaik oli ok :) ...

kovista liitos kivuista täälläkin kärsitään ajoittain ja ajoittainesta maidon tiputtelusta.....meilläkin on vilkkaan puopleinen yksiöasukki koittaa ilm. tulla kyljistä läpi :D .....




pikkueppu ja masuasukki 35+2




:xmas: hauskaa ja rauhallista joulua kaikille :xmas: :xmas: :xmas:
 
heipsan pitkästä aikaa!
täällä menossa rv 40+2 ja vauva viihtyy masussa. supisteluja ollut vaikka muille jakaa, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi. lopahtavat aina juuri kriittisellä hetkellä!
mitenkäs onko pinoon jo syntynyt tammikuisten vauvoja?
 
iida83 en oo huomannut että ois syntynyt tai ei ainakaan oo ilmoiteltu...
huomenna ois neuvola tänään taas sain sätkyn et pitääkö lähtee laitokselle mut supparit meni ohi.... no ne nyut on tuttuja neitiä oottaessa kävin useamman kerran ja aina sain prikanyylipiikin no sitten viimeinen kerta rv 41+2 muistaakseni sain tahtoni läpi ja käynistettiin.... no eipä tunnu masuasukki rauhoittuneen vielä niin että viittais olevan tuloillaan.... ovat normaalisti rauhoittuneet 1-2 vrk ennen syntymäänsä siis ei potkuja ja muuta hässäkkää juurikaan ole ollut :D


pikkueppu ja masuasukki 36+
 
Itsekkin tätä pinoa tuossa joku aika sitten etsiskelin, mutta oli tainnut tippu niiin alas etten siksi sitä löytänyt.

Tässä kuussa olisi sitten minullakin laskettuaika (21.1.), mutta ainakaan vielä pikkuinen ei ole halunnut jättää yksiötään. Raskausaika on mennyt varmaankin melko normaalista, mitä nyt supisteluja tuli n. rv27 alkaen ja sen takiahan olin loppuajan saikulla ennen ä-lomaa. Nyt sitten tuntuu supistukset loppuneet (nyt kun niitä jo saisi tullakin) tai ainakin vähentyneet rajusti. Ehkä se on tyyntä myrskyn edellä ;) ? Toivossa on aina hyvä elää :)

Afu ja mini 38+1
 
neuvolassa käyty.... oli vika lääkäri tänään....

paineet oli 152/77 oli korkeempikin 172/90 toisellakertaa mitattuna... no huomenna tarkistukseen

painoo +100g viikossa lisää

kohdunpohjan korkeus 36cm

kohdunsuu pehmennyt ja kanavaa 2cm jäljellä mutta kkohdun suu kiinni

niin ja tärkein rt eli oikein on pikku ihminen tulossa

afu-82 supistelun loppuminen voi olla ihan hyväkin saa levättyä ennen tosi koitosta ja lepo tekee ihmeitä.....

iida83 tiedetä kumman ois saanut


pikkueppu ja masuasukki rv 38
 
ihanaa, nukuin 10h enkä vessaheräämisten välillä joutunut valvomaan yhtään vaan sain heti unta! :heart: toissayö meni ihan päin hittoa mutta sitä edellinen tähän tyyliin. Tänään mittailin tietoja taas itsestäni kun eilen tuli rv 31 täyteen ja tältä näytti:

Paino: +1000gr/vko
(no on se vähemmän kuin tähänastinen säännöllinen+1,5kg/vko :D)
Prot: +1
sf: 30cm
Liikkeet tuntuu hyvin
ja raivotarjonnassa edelleen.

Tein aamupalaksi miehelle ja itselleni hedelmäsmoothiet tossa muutama tunti sitten. Siihen tuli päärynää,banaania,nektrariinia ja mandariinia, nams! Oon ruvennu syömäään aika paljon vihanneksia ja hedelmiä ja nyt lomalla on ollut aikaa tehdä ruoatkin aika pitkälle itse. Toissapäivänä tein porkkanapihvejä (oli porkkanoita kertynyt jo 4kg :LOL: ) ja perunamuusia pinaattikastikkeella. Oli sikahyvää!

Hehe taitaa olla nälkä täällä taas kun ruoasta puhun :D
aamupala2sta tekemään siis->

aijuu, ja äitiyspakkausta ei ole vieläkään näkynyt (sivuilla näkyy että tilattu 14.12). Kuten ei myöskään päätöstä äippärahoista.

Terv. Oikukas 31+1

muoks: päivitin muuten mahakuvan profiiliin :) onkos muuten kukaan muu mitannut mahanympärystä nyt? mulla näytti 98cm :LOL: kevyet 30cm tullu lisää normaaliin ympärykseen, ja painoahan on nyt tullu suurinpiirtein +18kg
 
Nostellaanpa =)

Täällä on meneillään rv 30+6, tuntuu että ihan vasta sitä kirjoiteltiin kevätvauvasta haaveilevien ketjuun, ja nyt ollaan jo tässä vaiheessa menossa, hui! Aika menee oikeasti tosi nopeasti.

-Ippu-
 
Heippa kaikille :wave:

Mä en ole kirjoittanut tänne pieneen ikuisuuteen :ashamed:
Ippu: Olet aivan oikeassa, aika on mennyt hirvittävän nopeasti. Tuntuu tosiaan että siitä eii ole kuin ihan hetki kun jänniteltiin siellä haaveilijoissa ja siitä on kuitenkin jo puolivuotta :D Sinä ja Rhea jäitte varsinkin mun mieleen noilta ajoilta ja olenkin aina välillä käynyt maalismasujen puolella teitä kurkkimassa :)

Oma (.) voi ihan hyvin. Pientä kolotusta ja kipuilua aina välillä, mutta sehän kuuluu asiaan. Töissä olen edelleen pystynyt olemaan (tämä viikko oli talvilomaa) tosin illalla sitä onkin sitten reporanka eikä sohvalta ylös meinaa päästä! Täytyy nyt katsoa päivä kerrallaan kauan siellä vielä pystyy olemaan, 6viikkoa olis äippäloman alkuun vielä!!Huh :/
Pikkuiselle on jo meilkein kaikki hankinnat tehty. Turvakaukalo on vielä ostamatta, mutta tiedetään kyllä mikä ostetaan. Äippälomalla ajattelin sitten alkaa laittamaan tavaroita tytskälle valmiiks.

Oikein hyvää loppuodotusta teille kailille ja voikaahan paksusti :D

joanna ja pirpana 28+2
 
paineet oli sitten perjantaina ok ke ois seuraava neuvola....jos pikkunen ei synny ennen sitä :attn: nin kauheat paineet ja vihlonnat on että....
laskurista riippuen menkoista laskettu aika ois ollu tänään tai huomenna... uä:n mukaan siis tuo 240108
tänään taas tuntunut siltä että vois syntyy koht silleen suppareita ollunna siihen malliin....

no aika näyttää koska vaavi päättää tulla :heart:



pikkueppu ja masuasukki 38+3
 
Juu eilen oli sitten neuvola ja kaikki oli ok..... neuvolan täti toivotteli hyvää synnytystä sos se koittaa viikon aikana :D
tasan viikon päästähän tuo la ois.... no aika näyttää :kieh:
sais kyllä jo alkaa pikkanen tulla maailmaan kun nuo kipuilut rupee oleen sietämättömiä ja flunssakin pukkaa päälle :ashamed:


pikkueppu ja masuasukki 39 :heart:
 

Yhteistyössä