Kevätvauvaa 2008 odottavat

Tänään oli 1.neuvolakäynti. Siellä vierähtikin 1,5tuntia. Neuvolatäti vaikutti oikein mukavalta. Aika loppupuolella hän sitten kysyi, että yritetäänkö kuunnella :heart: -ääniä. Tottakai sitä halusi, vaikka tiesikin ettei se vielä pakosti kuulu ja minulla on jonkin verran tuota omaa vatsaa.. Ei mennyt kauaakaan, kun alkoi kuulua tum-tum-tum, siellä se pikkuisen :heart: jyskytti noin 160-170x minuutissa ja kuului muuten tosi hyvin! Neuvolatätikin ihmetteli sitä =) . Itselle tuli kyllä vedet silmiin, oli se sen verran ihanaa kuunneltavaa =)
LA pysyi samana kuin mitä olen iloitellutkin jo aikaisemmin.

Tervetuloa kaikille uusille!

Afu ja mini 9+2
 
heips taas pitkästä aikaa!
tänään oli sitten eka neuvolalääkäri ja niskaturvotus-ultra!
oli ihanaa nähdä oma pieni ihmisen alku siellä ruudussa :heart:
täällä ei muuten ihmeempiä kuulu, pahoinvointi on helpottanut, mutta väsymys jatkuu... ja työtkin olen jo ehtinyt aloittaa B)

palataan taas :wave:
iida83 ja pirpana 12+3
 
c81
Hyvää Juhannusta kaikille! Elättelen toivoa että kohta pääsisi kotiin. On jopa hetkellisesti hyvä olo :)
Kohta kauppaan ostamaan muutama alkoholiton siideri, ja sauna lämpimään.. aah :)

t. c81 5+3
 
Onnea Iidalle ja Afulle neuvolakuulumisista. Se on kyllä oikeasti niin upeaa, kuulla se syke ekaa kertaa ja nähdä pieni ultrassa... :heart:

Eilen käytiin kaupassa ja oli todellisia vaikeuksia päästä kalatiskin ohi :x HUH sitä hajua. Lihaosastosta myös ravasin ohi ja mies sai käydä lihat hakemassa. :D Olin opiskeluaikoinani itsekin kaupassa töissä iltaisin, nyt ei taitaisi tulla mitään! :LOL:

Hissukka rv7+2
 
Ihana (no ihana ja ihana :whistle: ) lukea, että muitakin edes oksettaa ja etoo. Hitsi tätä oloa, ihan kamala ei voi muuta sanoa ja viikkoja ei ole vielä kuin se 6! Vähän väliä jännittää ja pelottaa tuleva. Vauvakuume oli molemmilla melkoinen ollut jo pitkään, ja isäntä suhtautuu todella ihanasti nyt koko ajan, ja muutenkin kaikki niin hyvin ja ja... argh, toisaalta tuntuu että on hyvä olla :) ja toisaalta tuntuu että ei ole yhtään hyvä olla yhtään mitenkään :/ ja... kaameeta myllerrystä tämä tällainen :eek: :eek: :eek: Oon aina ollut liikaa miettijä luonne, ei taida hormoonit ainakaan helpottaa asiaa :D

Liekö kenelläkään muulla näitä "muita-kuin-ah-ihanaa-olla-raskaana-olisipa-näin-aina" -tunteita?? ;) Tämä tuleva mamma tarttisi nyt hieman tukea...!
 
Piiju nuo hormonit voivat kyllä saada pääkopan aika sekaisin :D Eikä raskaus aina niin ihanan auvoista aikaa ole, vaikka onhan se ihanaa :heart: mutta enimmäkseen kuitenkin jälkikäteen muisteltuna. :D Mutta kunhan nämä alkuraskauden vaivat hellittävät, niin keskiraskauden pitäisi sitten olla sitä hehkumisen aikaa :whistle: ennen loppuraskauden mammutti-fiilistä. :LOL: Loppujen lopuksi, jälkeenpäin se aika tuntuu lyhyeltä! =)

Juhannuksesta on kotiuduttu, ihan kivaa oli mökkeillä. =) Esikoinen olisi puljannut rantavedessä vaikka koko päivän.

Pakko se on uskoa että kyllä se maha jo puskee näkyviin :whistle: vaikka on vasta kahdeksas viikko menossa. Ylävatsa on pehmeää löllöä, mutta alavatsa kova pallero ja itse sen jo peilistä huomaa vaikkei kyllä vieraille vielä erotu. Esikoisen odotusaikana sain neuvolasta Vaukirjan missä sanotaan että näillä viikoilla kohtu on appelsiinin kokoinen, joten kaipa se sitten toisessa raskaudessa alkaa jo vähän erottua. Esikoisesta mahan huomasi itse n. rv15 ja muut n. rv20 tienoilla, joten yllättävän aikaisin maha ilmestyi vaikka tiesin että toisesta näkyy aikaisemmin. =)

Hissukka rv7+6
 
Saanko liittyä joukkoonne minäkin eli kolmas olisi tulosa(toivottavasti) ja la 25.2.2008 kai sitten...onpas outoa en edes uskalla ajatella olevani raskaana..en kyllä ollu näin varuillani kahdesta ekasta..uskaltaisinpa iloita ja olla onnellinen mutta kun vaan pelottaa km ja tm!! :wave: terve vaan Hissukka,Afu-82,iida83 ja sonja tulta kuumeilijoiden puolelta!!

Hanni 5+0
 
täällä kanssa olo on kaamee kokoajan on huonoolo tosin siihen helpotusta löytyy esim salmiakista muutama pastilli aina kerrallaan niin poikien kanssa ulkoilu kin menee 1 1/2 - 2h kerrallaan :D

nyt oottelen ens tiistaita kun silloin on eka uä ja saa lopullisen tuomion tilastaan :attn: :D

piijukannattaa varata valmiiksi aina jotain pientä purtavaa vaikka just namia tai naksuja etsaa olon hetkellisesti paraneen niin saa tehtyy sapuskaakin

meillä sain taottuu isännän kaaliin et hetkeen ei välttämättä tuu kuin pika ruokaa (kaupan valmis pöperöö) kun ei oikein pysty tekeen ruuan hajukin siis sitä tehdessä etoo :attn:
 
Kiitos kaikille tsempityksestä :hug:
Pikkuhiljaa alan tottumaan koko ajan syömiseen. Koitan panostaa naposteltavana hedelmiin, ettei kiloja rupeaisi satelemaan jo tässä vaiheessa ;)

Ärsyttää vain tämä alituinen huono-olo... ainoastaan illat menee halailematta posliinipyttyä. No toivoa sopii, että alkaa helpottamaan jossain vaiheessa enkä kuulu niihin jotka potevat koko raskauden ajan :$ No sitä on vielä turha murehtia :)

Piiju rv6+5 (ollaan näemmä Tarppa tosi lähellä ajoissa =) mikäli tuo meillä pitää paikkansa, no se selviää 5.7)
 
Täällä viikkoja jotain 5ja++ et hyvin alussa ollaan, nyt uskallan ilmoittautua kun on varmistettu ultralla että vauva on oikeassa paikassa.. tosin kiinnittyneenä endometrioosi alueelle. Sydämen sykettä ei näin varhaisilla viikoilla vielä näy..neuvola aikaakaan en ole vielä varannut, ku en oikein tätä todeksi usko..taidan odotella vielä viikon pari ja kuulostella.. ensimmäistä innolla odottelemme!!
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja pikkueppu:
meillä sain taottuu isännän kaaliin et hetkeen ei välttämättä tuu kuin pika ruokaa (kaupan valmis pöperöö) kun ei oikein pysty tekeen ruuan hajukin siis sitä tehdessä etoo :attn:
Huomenta!
Sama juttu, ei oikein kokkaus iske. Onneksi ihana mies oli eilen siivonnut jääkaappia ja hävittänyt sieltä pihvit jotka aiheutti miun yökkimisen. Taitaa se minuu rakastaa :heart: . Töitten jälkeen meni ihan pikaruokalinjalle, ei vaan voinut kuvitellakaan muuta syövänsä. APua.. paljonkohan niitä kiloja vielä kertyy..

*hih* Ostin alennusmyynnistä kokoa liian isot rintsikat, ajattelin että jos loppukesästä on tarvetta. Kokeilin niitä aamulla, ja oli täysin sopivat :) Jotain kivaa tässä alkuraskaudessakin sentäs ;)
 
c81 ja pikkueppu: meilläkään ei kyllä tämä nainen ole laittanut hetkeen ruokaa, ja luulen että tulee vielä jatkumaan jonkin aikaa niin :| . Tuntuu, että melkein kaikki hajut tekee pahaa ja etovan olon aikaiseksi. Onneksi kuitenkin itse ruoka on maistunut nyt parin päivän ajan ihan siedettävältä .

Menin sitten tilaamaan sellaisen kotidopplerin ainakin kuukaudeksi. Pitäisi tänään tai viimeistään huomenna tulla :) Meillähän on jo :heart: -äänet kuultu neuvolassa reilu viikko sitten, joten toiveita on että ne myös kotona kuuluvat =)

Nyt luulen, että olis aika tämän päivän päiväunille, alkaa kyllä sen verran taas väsyttämään (jo illalla pitäisi jaksaa vielä yövuoroon |O )

Afu ja mini 10+3
 
Tervetuloa uudet =) :flower: lisäilin taas listalle.

Afu mun tekisi myös mieli kotidoppleria :D mutta koitan hillitä itseni, ei ne sydänäänet näillä viikoilla varmaan vielä kuuluisikaan. Vuokrasitko siis sen jostain, vai mistä sen kuukaudeksi hankit?

Ruoanlaitto etoo täälläkin... :x huono olo muutenkin kestona päällä, vaikka en onneksi oksentele. Hellittäisi nyt vähän, tätä menoa noita kiloja tulee ihan liikaa... :whistle:

Menin sitten aamulla nukahtamaan sängylle vähäksi aikaa ihan vahingossa, ja voi luoja mikä kaaos kun heräsin :LOL: Esikoinen käytti tilaisuuden hyväkseen oikein kympillä. Kaikki mihin vaan oli yltänyt, oli viskottu alas, pyyhintäliinat kiskottu paketistaan ja heitelty ympäri lattiaa, ja sitten kun ei enää yltänyt mihinkään kiinnostavaan haki syöttötuolin, kiipesi siihen ja onnistui lataamaan leivänpaahtimen. :eek: :LOL: Kun se sitten aikanaan pomppasi ylös (meidän leivänpaahdin pitää siinä vaiheessa kovan pamauksen) pelästyi ja alkoi huutaa niin kovaa että luulin hänen vähintään leikanneen päänsä irti. No heräsin ainakin, pulssi meni varmaan kahtasataa. :D Täytyy varoa ettei enää nukahda noin, tuota täystuhoa on pakko vähän valvoa. :kieh:

Hissukka rv8+2
 
Hissukka: vuokrasin laitteen osoitteesta www.kuuntelevauvaa.fi. Olisi ollut myös mahdollista ostaa sieltä erilaisia kotidopplereita, mutta halusin sen kalliimman joten päädyin vuokraamaan sen kuukaudeksi. On se aina tyyristä, 49?/kk ja tarvittaessa 40?/lisäkuukaudet. Laite tuli eilen, ja on ollut jo kovassa käytössä =) Hyvin on kuulunut pikkuisen :heart: -sykkeet n.165-175xminuutissa :) Aika nopeasti on yleensä löytynyt tuolta masusta ne äänet, yhden kerran kyllä meni ihan selvästi karkuun kuin osoittaen mieltään että mitäs tökitte koko ajan siellä :LOL: . Yritän kyllä saada rajoitettua yhteen kuuntelukertaan päivässä, mutta alkuinnostusta kyllä nyt on että ei varmasti vielä tällä viikolla onnistu ;)

Olen itse terveysalalla töissä, ja viime yönä meillä oli siellä sellainen sydämenultraäänilaite. Olisi kyllä niin tehnyt mieli vähän katsoa sillä masuun, mutta olisin kyllä joutunut silloin kertomaan töissä myös vauvasta. Pitänee siis varmasti pitää sormet erossa siitä laitteesta, jos vielä tänä yönä on meillä :whistle:

Afu ja mini 10+4
 
Heipä hei =)

Tervetuloa LauraN, lisäilin sut listaan. =)

Täällä alkaa pahoinvointi vähän hellittämään, se on nykyisin enemmänkin ajoittaista kuin kokoaikaista. Hyvä, loppuisi vaan... =)

Mammavaatteita ostelin viikonloppuna ja vähän on jo käytettykin. :whistle: Normaalivaatteet alkaa olemaan pieniä, ja jotain se on päällensä kiskottava. Täytyisi kai rajoittaa tuota syömistä. :ashamed: Ehkäpä se onnistuukin, jos tuo pahoinvointi pysyy poissa.

Neuvolaan olisi vielä kaksi viikkoa. Kyllä se sieltä lähenee... :D

Hissukka rv8+6
 
tervetuloo LauraN

täällä on edelleen kuvotusta ja hirmu väsymys.... huomenna ois tuo tuomio päivä siis np uä nyt jänskättää tässä oon koittanut varautuu myös siihen ikävämpään vaihtoehtoon et masussa ei ookkaa asukasta :ashamed: no huomenna sen näkee ja kuulee sitten

pikkueppu rv 12+?
 
Ilmottaudun joukkoon. Tänään plussasin. Viikonloppuna alko sellanen äkö olo :x Sanoin miehelle et katotaan vaan niin oon taas raskaana, ja niinhän siinä kävi. Tämä on sitten meidän perheen toinen, tyttö nyt 6kk. LA ei tietoa kun ei oo menkkoja tullu ton tytön syntymän jälkeen. Mut pitää huomenna soitella neuvolaan ja kattoa mitä ne tuumaa.
 
Tervetuloa Maria-86 =)

Joko olet käynyt ultrassa pikkueppu, kuulumisia odotellaan? :D

Täällä lähti taas uusi viikko käyntiin, kääk nyt voi sanoa jo olevansa 10:nnellä viikolla... hui! :D Neuvolaan on vielä pari viikkoa, ja aika pian siitä pitäisi jo ultrakin olla. =)

Hissukka rv9+0
 

Yhteistyössä