** Kevätunelmasta 2010 - Haaveilevat **

Mä oon jo päiväkausia kierrelly ja kaarrellu,ja nyt sit arvelin tunkea tänne mukaan.
Eli kolmatta ollaan "tehtailtu" enemmän ja vähemmän väkisin.Cerazettet lopetin elokuun alussa(2008) ja syyskuusta ollaan enemmän tietoisesti yritetty raskautua. Kyllä se olis kolmonen jo niin tervetullut tähän taloon.

saapi laittaa jotta:ärripurri .........kp4/30...........yk4...........K-HKS taikka Hyas(noinko oli kanta-hämeen ja hyvinkään lyhenteet)
 
...minuu luojan kiitos ei tarvi päivittää...ei mihkään suuntaan kylläkään. Ei plussanneisiin, eikä toiseenkaan suuntaan, koska haamu se tuli tänäänkin testistä, haaleempi kyl entä eilen. Voiskos johtua siittä että pissa kerkes rakossaan olla vain 1,5 tuntia. Pirulauta sentään ku alkaa jo pelottaan, ettei se plussaks muutukaan. Voi elämä ku tämä ois helpompaa.
 
Elämänilo3 jos tekisit seuraavan testin vaik aamupissasta? Jos näyttäis paremmin kun on ollu yön yli rakossa...

Mä en tajuu miten mua jännittää niin sikanaa et tuunko raskaaks... esikoinen sai alkunsa ekasta yk:sta, mut harrastettiin seksiä ukon kans joka päivä tai vähintää joka toinen päivä... olikii hyvä harrastaa muutenkin varastoon, koska alkuraskaudest olin niin väsyny etten jaksa vissii ku 2vkon välein... että jos sama rumba nyt.. :D
 
Esikoista Enteilevät


kaz............................kp 4/28.......................yk 7
kiharapää..................kp 4/32-35(-45)..........yk 16...........TYKS
Arcatha......................kp 5/29.......................yk 16..........KYS
MarjaVatta.................kp 7/32-35..................yk 2...........TYKS
Sipuli123....................kp 15/30-37................yk 2
HelmiEnkeli................kp 26/31......................yk 1............Kätilöopisto
wippii.........................kp 26/28-34.................yk 5...........KSKS
Hugoliina....................kp 27/35......................yk 2
Sokruli........................kp 28/31......................yk 3
Alisa84.......................kp 31/26......................yk 3
Niiz.............................kp 37/30.......................yk 2



Toista Toivovat

äippäliini83................kp 2/28................yk 1..........KOKS
mariq.........................kp 5/28-36...........yk 21........L-PKS
kellopeliappelsiini.......kp 6/28-30...........yk 9
niimar87.....................kp 13/28-33.........yk 2..........TAYS
Hentsu84...................kp 21/30...............yk 6..........TAYS
mussu........................kp 24/29...............yk alk 02...TAYS
minime.......................kp 27/30................yk 10
Vilinäiti.......................kp 93/43................yk ??.........TYKS



Kolmatta Kuumeilevat

ärripurri.....................kp 5/30...................yk 4..........K-HKS/Hyas
Jennyli.......................kp 22/32.................yk 6..........Tays
tikruliini.....................kp 25/??..................yk 1..........TYKS
joikhu........................kp 34/28.................yk ?
Pakanamaan Kartta..kp 38/30.................yk ?



Neljättä Toivovat

Päppä.......................kp 22/25-30............yk 24..........PHKS
wirtsu.......................kp ??/??...................yk 0 (tammikuussa aloitetaan)



Viidennestä Villiintyneet

tuittu79....................kp 12/30....................yk 1
Chira.........................kp 21/28..................yk 3



Tautajoukoissa:

Snoopy
Vauvakuume83
Selis
Tuulia79
velmuliina74
Lapinmaria
Henuliini
Dooris85



:heart: Haamuilijat :heart:

ElämänIlo3..kp 32/26-29............yk 8
Millukka.......kp 34/30.................yk 16 (km 05/08)





:heart: Plussanneet :heart:


mama-84................??.??.2009..........yk 26...........SATKS
hellu77...................??.??.2009...........yk 3............Jorvi
Ninnurainen............??.??.2009..........2v yritystä takana
Ezmeralda...............??.??.2009..........yk 4
Juibe75....................??.??.2009..........yk 0
Ouska......................??.??.2009..........yk 8
Jonna-.........................7.8.2009..........yk 11
Irmeli09.....................13.8.2009..........yk 4......TAYS
Sini74.......................??.??.2009..........yk 2 (km 08/08)
mymmyryy................??.??.2009..........tjot
Rouva Bennet............??.??2009..........yk ? (km 02/08)
toivova-84................??.??.2009..........yk 4
Johanna83.................??.6.2009..........yk 5..........KOKS
Rouva Pikkumyy..........4.7.2009...........yk 2 (km 2/08 tm 8/08)
MasterPiece...............30.6.2009...........yk 3...........Oyks
masuha1....................17.6.2009..........yk 6
Linduu..........................5.5.2009..........yk 5
emiliana......................10.5.2009..........yk 5
Lehmis........................30.4.2009..........yk 1............TAYS
Laala..........................21.4.2009...........yk 2.............TYKS
superheppuli...............17.4.2009..........yk 1.....KOS
miracle..........................9.4.2009...........yk 7..........K-HKS
JJ-t..............................10.4.2009...........yk 07/07 alkaen
nti.................................1.4.2009...........yk 9.............PHKS
Jadekettu....................28.3.2009...........yk 1...........Jorvi
Halfcafnonfatlatte........23.3.2009...........yk 4
humu82.......................??.??.????...........yk 3
nessu86......................26.2.2009...........yk 3....KYS
meilinde.......................??.??.????
Charlott.........................3.3.2009...........yk 6........KYS
Pixie.............................14.2.2009
ipanapa-08..................??.??.????...........yk 8
Sirja...............................1.2.2009...........yk 9..............KHKS
Mammutti-Mamma..........8.2.2009...........yk 6
Mamamin......................23.1.2009...........yk 3.........kätilöopisto
nooruli..........................10.1.2009...........yk 1 km -06
tuttemui........................19.1.2009...........yk 3........OYS
Sirpula...........................16.1.2009...........yk 10
kirppunen......................20.1.2009...........yk 1........PKKS




:heart: Vuoden 2008 plussanneet (lasketutajat) :heart:

Tuulia78, vauvahaaveita. Maria-08, maitooo, Red Dragon, Luminka, kutmula, ipapii, Emiliina, Maotao, Mayah, Pamu k, HepsKatti, TähtiTaika, Caffee81
 
Taidan tunkea itseni tähänkin pinoon (mikäli mukaan mahtuu :) ?) nyt jo ihan varmuuden vuoksi vaikka jänniä päivä täällä elelemmekin :/ . Meillä siis meneillään yk 2, esikoinen toiveissa ja kp 26/35. Tunne on vahva, ettei tälläkään kierrolla tärpännyt- oireita ei nimittäin ole mihinkään suuntaan. Ei tätiin tai raskauteenkaan liittyen. Jos nyt näyttää siltä, ettei kuukautisia jostain syystä kuulu, niin testailen ensi viikon loppu puolella. Päivät kuluu madellen ja kiertona 35 tuntuu aivan kauhistuttavan pitkältä...toisaalta toinen luomukierto vasta eli voisi olla toiveita, että kierto hieman lyhenisi...tai päinvastoin :ashamed: Ovis oli kuitenkin 27.12 eli se perusteella voisin toiveikkaana odottaa lyhempää kiertoa :p
 
Heippa!!

Taisi jäädä huomaamatta kun 15.12 ihmettelin aikaista tädin tuloa, mutta jos voisit kuitenkin päivittää mulle listaan nyt KP22 (jos en aivan väärin laskenut, pientä vuotoa alkoi 14.12 tulemaan) :attn: tänään kävin gynellä ja mitään "pahaa" ei näkynyt, papassa menee se 2-3 viikkoa, näyttäisi siltä että uusi vuoto voi alkaa milloin tahansa kun joku kalvon paksuus oli 13mm, sain mietittäväksi asian, että jos ei enää vauvaa haluta niin sitten minipillerit tai jos nyytti on haaveissa niin sain myös Terolut-reseptin. Eli voin apteekista hakea nyt sit kumman haluan..
Kyllä tämä ikä tekee tepposiaan pakko se on uskoa.. :|
Gyne myös sanoi, että tuskin jäi ainoaksi poikkeavaksi vuodoksi..
Katsotaan nyt mitä tässä tekisi. Onko kellään kokemusta näistä Teroluteista?

Mielettömät onnittelut kaikille teille plussanneille :flower:

Haleja :hug: tädin kiusaamille
 
Äippäliini83 kiitti tosta mitä laitot.. =) nimittäin tuokin oli jo taas piristystä. Niiih hirmusesti pelottaa kuiten et jos taas vain haamu, joten en uskalla sit testailla ainakaa viel huomen. Ootan ny sit huomisen yli ainakin, ellei mies sit saa houkuteltuu aamupissasta tekeen.

Silloi se ekka haamukin oli nii et olin käyny veskis yöl 4 aikaan ja sit ennen kasia tein jo sen...eihän sekää kyl sit ehtiny sitä koko yötä olla rakos, mut ny jätän (tai koitan ainakin :kieh: ) unohtaa hetkeksi koko haamuilut yms.

Muuten, yksi oire lisää....tänää lihatiskin ohi kävelles, aloin yökkimään ja tuli kauhee hiki ku tuntui et okse tulee ihan just. Ellen oo raskaana sit niistä haamuista huolimatta, nii ainakin hyvät on oireet :LOL: :LOL:
 
Minäkin tungen tähän mukaan, jos mahtuu. :) Kuukauden verran jo kierrellyt ja kaarrellut täältä sivustalta..Eli esikoista toivotaan, kp 36/30, yk2. tänään testailin, mutta ei saanut selvää oliko haamu vai pelkkä viivanpaikka, mistä sen tietää? testi oli clearblue. kuinka äkkiä kannattaa testailla uudestaan, näyttäisköhän jo huomen aamulla.. ja kertokaahan paremmin tietävät vaikuttaako se testiin jotenki se kuinka kauan pissa on ollut rakossa, miten se pitäis testata, olin käyny edellisen kerran vessassa puolisen tuntii aiemmin..
ja oireita täältä löytyy ! kysykää vaan kuinka paljon ! :whistle: vatsan nippailuista lämmön nousuun, väsymykseen ja heikotukseen.. mutkun ei tiedä uskaltaisko sitä jo toivoa.. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille! =)

päppä, minä olen tätä erää Terolutteja syönyt vuoden ajan joka kierrossa kiertopäivästä 15 alkaen kiertopäivään 24.

Ensimmäisen kierron söin vain yhtä pilleriä, mutta sillä ei aikaan saatu toivottua tulosta vaan kierto venyi muistaakseni silloinkin yli 40-50päivän. Sitten nostettiin kahteen pilleriin ja sen jälkeen täti on kurvannut kylään kiertopäivien 28-30 paikkeilla.

Ei minulla ole tainnut sivuoireita tai muutakaan tuosta olla. Ei mitään välivuotoja niin kuin joillakin on vissiin tuntunut olevan. Ihan siis olen tyytyväinen ollut :)

Nyt ollaan käyty suunnittelukäynnillä kysin lapsettomuuspolilla ja mulla perjantaina aika aukiolotutkimukseen. Suunnittelukäynnillä lääkäri ja kätilö olivat sitä mieltä, että Teroluttien syöntiä on hyvä jatkaa. Rinnalle sain Metforemin sillä ylipaino löytyy roimasti ja sokerirasituksessa arvot olivat koholla. Lisäksi lekuri kertoi, että monella ylipainoisella naisella metut ovat auttaneet myös ovulaation olemassa olemiseen.

Tsemppiä!
 
Elämänilo3 ole hyvä vaan! Oon ite terkkulas töissä ja aina sanotaa raskautta epäileville et tuokaa/yrittäkää pissata aamupissasta, koska se on ihan oikeest vahvempaa... myö juodaa ukon kans valkkaria ja käytii saunomas. esikoinen simahtaa ihan just. vois ottaa yhen viel. kävin tänää lenkil yhen raskaana olevan kaverin kans. mahto ihmetellä ku kirosin tota esikon uhmaa ja samaa hengenvetoo totesin kamalast vauvakuumeest... (kaverille esikoinen tulos...) :D no, mut uhmast huolimatta kamala vauvakuume, oon tartuttanu jo ukkoonkin....
 
Nyt se taas iskee, epätoivo. Enkö mä saa koskaan kertoa sitä ilouutista, että jihuu mä oon raskaana? Yritin jo miehelle ehdottaa, että lopetetaan tää pelleilu, kun mä en JAKSA!! Jostain kumman syystä sillä vielä riittää toivoa.. :snotty:
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Olen ollut varsin epäaktiivinen muutaman viikon. Töitä olen tehnyt 22päivää 3 vapaalla ja nekin vapaat oli jouluaatto (ei tod mikään vapaa meidän perheessä ) ja uudenvuodenpäivä ja yks vapaa oli ennen jouluaattoa joka meni joululahjoja hakiessa.
Luonnollisesti olen ollut hiukan väsynyt ja mulla ei ole löytynyt tässä kierrossa mitään mielenkiintoa peiton kulmankaan heilutukseen.. :ashamed:
Tuntuu että väsyneenä kaikki ärsyttää ja mies erityisesti :kieh: :LOL: Joten odotan ja tiedän tädin saapuvaksi tässä kuussa, mutta olenpa ollut kyllä tyynen rauhallinen sillä lailla, kun ei ole tarvinnut testiä miettiä ja päiviä laskea :p

Kiva huomata että joukkoon saatiin toinenkin viidennestä kuumeileva eli tuittu79 :D Meillä varmaan anopilta ratkeaa suoni päästä, jos meille suodaan vielä yksi B) :kieh:

Plussa onnea nyt kaikille ja :hug: niille jotka ovat joutuneet tädin kouriin :(
 
Suuret kiitokset Arcatha :flower: , lähinnä juuri noita sivuvaikutuksia jännäilen, kun en kyllä mitään lisää vaivaa tahdo tämän refluksin ja palleatyrän kaveriksi :/ .
Elämä on välillä tosi kurjaa niiden vuoksi ja rajoittavat kyllä elämistä aikas paljon, tädin kipuilut ei ole mitään siihen verrattuna..
Ja kieltämättä on tullut kyllä pohdittua sitä neljättä pienokaista, kuinka sitä oikeesti jaksaa kun nyt satun olemaan vähän ylihössöttävää :whistle: laatua ja kuinka sitten pärjäisin odotusaikana tuo refluksin kanssa..

Onko kellään teistä kyseistä vaivaa ja kuinka on odotusaika sujunut?

Toivottavasti mulla tuo kierto ei ala paljoa heittelemään vaan tasaantuisi normaaliksi, seurataan ja raportoidaan tilannetta.
Täällä taitaa olla kyllä lähes kaikki paljon nuorempia kuin meikäläinen, joten taidan olla aivan väärässä ryhmässä B)

Onko sinulla ollut aina kierto epäsäännöllinen vai onko muuttunut esim. stressin tms takia?
Samoille päiville mullekin määräsi 1 tabun otettavaksi. Jos oikein ymmärsin niin tavoite olisi saada vaan kunnon tyhjennys vuoto/vuodot kun nyt ei välttis ole kaikki kuitenkaan vuotanut..
Täytyy nyt siipan kanssa keskustella asia selväksi mitä mieltä hän on: otetaanko käyttöön ehkäisy vai pistetäänkö vuodot kohdilleen ja toivotaan että tärppäisi, paljon aikaa en ole kyllä itselleni enää antanut tämän raskautumisen suhteen. Jos menee puihin niin valmistaudun pikkuhiljaa siihen josko minusta tulisi mummo päivänä eräänä... Tosin ei ainakaan kymmeneen vuoteen ole toivottavaa :)

Pidän sinulle A peukkuja pystyssä, jotta nyytti tulla tupsahtaa.. =)
 
jos mulla on kova stressi päällä niin ainakin pari kertaa on heittänyt kierron tosi lyhyeksi 19pvä: mittaiseksi. muuten kierto on ollu suht säännöllinen 25-28.. mun kaverin kierto heittelee jostain 23-49. se oli ukkonsa kans 2v. ilman ehkäsyy ja nyt tärppäs (yrittämäl yrittivät ½vuotta). ulkona tulossa upea keli! niinhän siin kävi et se eilinen viini kivistää päätä, toi valkkari ei sovi mulle... juotii ukonkaa puokkiin pullo valkkaria... että näin... ja menkat on kivuliaat ja runsaat. melkein on et joka toinen kerta on ollu kivuttomat ja niukat ja joka toinen kerta toisin päin. no, oli miten oli, jos niistä ei enää koht tarttis kärsii ollenkaan! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja päppä:
Suuret kiitokset Arcatha :flower:

Onko sinulla ollut aina kierto epäsäännöllinen vai onko muuttunut esim. stressin tms takia?

Pidän sinulle A peukkuja pystyssä, jotta nyytti tulla tupsahtaa.. =)
Ei kiittelemistä, kiitos itsellesi :)

Minulla oli ensimmäisen kerran terolutit käytössä amanorrean (kirjoitettiinko se noin) takia. Eli siis kuukautisia ei tullut oikeastaan vuoteen. Syystä ei tietoa, oisko ollu ylipaino? Ja tuolloin oli muistaakseni vuosi -05. Tai hetkinen.. tuolloin taisin syödä jotain ehkäisyvalmistetta hyvin lyhyen ajan, että menkat tulisi ja siis terolut oli ensimmäisiä kertoja käytössä vuonna -04 kystien takia. Näinhän se olikin.

Sanotaan, että oikeastaan koko sen ajan mitä täti on minua piirrittänyt, on keirto ollut minulla epäsäännöllinen. Ja sanotaan ensimmäiset kolme-neljä vuotta ensimmäisten kuukautisten alkamisen jälkeen ("kaapissa" kun olen kasvanut), en laskenut lainkaan päiviä kauan kierto kestää, kun enhän minä oikeastaan edes tiennyt miksi kuukautiset ovat tai että niitä pitää laskea paljonko ne kestävät *nolostuu* :ashamed: Ei minulle kukaan koskaan puhunut mitään näistä asioista. Muistan sen hirveän jännityksen kun uskallauduin isosiskoltani (meillä ikäeroa yli kymmenen vuotta) kysymään, että onko se normaalia kun verta vuotaa 15 vuorokautta yhteen putkeen. Tämä oli siis silloin kun ensimmäiset kuukautiseni alkoivat.

Eli todellakin olen niin sanotusti kaapissa kasvanut. Mutta sitten kun aloin asioista ymmärtämään niin tiedonjanoani ei ole voinut kukaan estää :LOL:

***

Täällä heitettiin juuri joulukuusi ulos ja joulukoristeetkin alkavat olla laatikossa kaikkinensa. Huomenna sitten alkaisi arki ja takaisin koulun penkille. Itse asiassa tämä samainen siskoni josta kirjoitin yllä, aloittaa huomenna myös opiskelun samalle alalle ja samassa koulussa missä minulla viimeinen vuosi käynnistyy huomenna. Siskoni joka on päälle kolmekymppinen reippaasti. Sanoinkin, että minä potkin takapuolelle jos hän kehtaa ajatellakaan kesken lopettamisesta jostain mitättömästä syystä :LOL:

Jos käy hyvin (=huonosti) ehdin valmistua ennen kuin tärppää tai mahdollinen la on käsillä. Katsellaan kuinka käy..
 
Tervetuloa uudet!! :wave:

Tänään sitten testailin heti tuossa kuuden jälkeen aamusta, kun jostain kumman syystä ei nukuttanut :D Kädet täristen menin vessaan ja ennen kuin testiä aloin tekemään toiveet hävisivät ihan kokonaan. Jotenkin tuli vain tosi vahva tunne, että eihän siihen mitään viivaa tule. Hoidin hommat ja aloin odottelemaan. Ja niinhän siinä kävi, että yksi hieno viiva siihen piirtyi ja se oli se hemmetin kontrolliviiva. :kieh: EI minkäänlaista haamua, aivan tyylipuhdas nega :ashamed: Toisaalta harmitus ei ole niin paha, koska jotenkin vain tunsin loppumetreillä, etten ole raskaana. Kroppa on siis tehnyt tenät ja terot ei ilmeisesti enää auta mua eteenpäin tässä projektissa ja se tässä v*****aa kaikista eniten :headwall: :kieh: Ja minkä hemmetin takia nää oireet on piinannu mua, varmaan oma pää tehnyt kivat tepposet ;)

Arcatha Onko sulle koskaan terot tehneet tälläistä temppua, että yht'äkkiä kierto venyy näin tai ei ala ollenkaan?
 
Tervetuloa uusille :wave:

Voi minime :hug: Käsikädessä taas kuljetaan,niinkuin muutamassa edellisessäkin kierrossa!! Meillä kun tuntuu nuo kierrot menevän aika samaan tahtiin. Eihän sitä kirvestä sais kaivoon heittää mutta minkäs teet :kieh:
Mulla oli niin vahva uho ja tsemppi päällä että tässäkierrossa plussaan. Viikko meni oviksesta siten että alavatsalla oli kummallisia tuntemuksia ja toivokin heräili, josko nyt :heart: Mutta niinhän siinä kävi että nytpä ei tunnukaan niin miltään ja tää pessimisti-minä alkaa heräillä henkiin. Menkkoihin on viikko ja nyt masentaa ja kiukutta, miksen minä voi saada sitä plussaa!! :ashamed:
Kai tämä on jotain suojamuurin rakentamista ettei pettyisi niin kamalasti menkkojen tullessa...vaikka pettymys se on aina :ashamed:
Meillä on olut nyt 2 kiertoa niin täyttä yritystä kun vaan voi olla eikä vaan :headwall: :/
Clomien tilanne on todella huono ja voipi olla että ensikierto menee ohi jos nyt viikon aikana ei ala clomeja saamaan |O
Sori,tämä valitus!! :$ Kiukuttaa vaan....

Silti lähettelen iiiiisot plussatuulet+++++++++++++++++!!! Kyllähän me helkkari vielä plussataan kaikki :heart:
 
Alisa84 harmi että siel pilkotti nega, mut eiköhän sul tuu plussakin josai vaihees, voimia siihen. =)

Ihte en sit kuitenkaan tehny tänää sitä testiä, eilisestä haamusta pelästyneenä. =) Mies kyl koitta yllyttää tekeen mut ny oottelen suosiolla pari päivää ja teen vasta sitten. Ikininä koskaan milloinkaan ei oo ollu näin pitkä kierto, jos täti aikoo tulla. Lämmöt kuiten taas aamul ennen sängystä nousua oli 37,1 joten ne ei ainakaa laskus ole.
Ja kun testin teen, teen sen sit aamupissasta. =)

Jännäilen nyt kuitenkin yhä täällä... =)
 
Jos mahtuu ni minäkin tulen tänne mukaan. :) Eli kp 28/31 menossa, yk 3 ja ensimmäinen haaveissa. Haamun testasin kolme päivää sitten. Testailen uudestaan loppuviikolla, jos vaikka tulisi tummempi viiva. :heart:
 
Tjaahah, ja minäkin testailin aamusta uudestaa, eilen siis oli haamu, enkä tietenkää malttanu oottaa tän kauempaa uusintatestiä. :) Ja onnistuin ilmeisesti sössimää senki sit kuitenki, ei tullu ees sitä eilistä haaamua, mut eipä siihen kyllä tullu sitä testiviivaakaa ollenkaa ! voi jösses.. Nyt kyllä ootan pari päivää ennen seuraavaa testiä.. tosin nyt vaihtu kyllä nuo mahan nippailutki enemmän menkkakipujen tyylisiks.. et ilmeisest se on täti tulossa kuitenki kylää.. :/
 

Yhteistyössä