** Kevätunelmasta 2010 - Haaveilevat **

kp5 vuotaa edelleen

spermatutkimukseen saatiin aika ja ohjeet ja kupit ja kipot haettu..mutku mutku...tutkimuksia tehään vaan kerran kuussa ja ukolla on aamuvuoro just sillon...21.1 kl 9,30 pitäs olla purnukan labrassa josta sitten lähtee noin 130km päähän tutkittavaksi....

seuraava aika on sitt maaliskuu lopulla jos nhyt ei onnistu tää aika ukon vuorojen takia...siis voi vittu suomeksi....

juu ja lääketutkuille iso kiitos en saanu tälle kuulle lääkkeittäkään ku niin jotain ongelmia...perse...siis te jokka tarvitte lapsettomuushoitoon clomhexalia...voi olla vaikea saaha....no jos ens kuulle sais sitten clomit taas...


seuraava hoito menee huhti-toukokuulle ....jos nyt sais hyvällä tuurilla spermat purkkiin niin tulokset tulis helmikuun lopulla..ja seukki hoito hyvällä tuurilla maaliskuussa jo....jos siis ukko antaa ees näytteen, vähän meinas ettei ala koko hommaan...kattellaan..ilmotan sitt 21pv kuis meän kävi....

niin ja seuraava hoito olis inseminaatio taas pitäs ukon runkata...en tiä ei taida suostua....


täällä hirveä flunssa että taitaa toi oviskin siirtyä..kunpa ei kovin paljoa ku näyte pitää olla 21pv ja pitäs olla 4pv ilman seksiä..että saa kunnon näytteen..jos ovis vasta kp19 niin ei tule kyll sitä 4pv pidättäytymistä..mut en kyll anna mennä oviksen ohi jos sellanen nyt tulee......tällasta täällä


eli jos jokin voi mennä peileen se myös menee....

ajat ei passaa
lääkkeitä ei saa
kipeä
ukko kihnaa vastaan hoitoja...huoh..tympäsee siis suomeksi...onhan tota kakkosta jo toivottu....aikas kauan...
 
Kiitos jennyli taas myötätunnosta/elämisestä! En tiiä kuinka kauan tätä jaksaa kun ukonkin kanssa on välillä niin vaikeaa. Se ei jaksa ymmärtää mun pettymyksiä, se kun on sitä mieltä että tulee kun on tullakseen vaikka siihen menis sata vuotta.. :snotty: Eli saan siis kestää tätä ilman mitään vertaistukea oikeassa elämässä! :ashamed: Siksi oikeastaan olisin halunnutkin lyödä hanskat tiskiin, ei tätä yksin jaksa, pakko myöntää.. Tässä kierrossa mulla oli niin stressitöntä viime päiviin saakka, että jopa usklin että nyt olisi voinut tärpätä. Mutta menkkaoireita on jo alkanut ilmaantumaan.. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minime:
Kiitos jennyli taas myötätunnosta/elämisestä! En tiiä kuinka kauan tätä jaksaa kun ukonkin kanssa on välillä niin vaikeaa. Se ei jaksa ymmärtää mun pettymyksiä, se kun on sitä mieltä että tulee kun on tullakseen vaikka siihen menis sata vuotta.. :snotty:
meillä sam meillä yx yhteinen ja ukolla on aikasemmasta suhteessa 2 pojua..ett miksi ei nyt onnistu ku aiemminkun..ei ala rajumpaa hoitoon kuin clomit vaan mulle ja nehän ei toimineet tällä kertaa.....

 
Alkuperäinen kirjoittaja mariq:
Alkuperäinen kirjoittaja minime:
Kiitos jennyli taas myötätunnosta/elämisestä! En tiiä kuinka kauan tätä jaksaa kun ukonkin kanssa on välillä niin vaikeaa. Se ei jaksa ymmärtää mun pettymyksiä, se kun on sitä mieltä että tulee kun on tullakseen vaikka siihen menis sata vuotta.. :snotty:
meillä sam meillä yx yhteinen ja ukolla on aikasemmasta suhteessa 2 pojua..ett miksi ei nyt onnistu ku aiemminkun..ei ala rajumpaa hoitoon kuin clomit vaan mulle ja nehän ei toimineet tällä kertaa.....
En usko että meilläkään ukko lähtis minnekkään tutkimuksiin, kaikki tutkimukset ois sen mielestä ok, kunhan ne tehdään mulle. |O Miten se voikin olla niin vaikeaa antaa yks näyte? En ymmärrä.. Voimia sulle, aika samalta kuulostaa tilenne teillä!
 
Heipsan! Ihanaa kun täällä on niin aktiivista sakkia! :LOL: Päivän olin poissa ja pari sivua taas luettavaa =) Haleja kaikille yrittäjille ja kuumeilijoille, tänä vuonna paljon plussia kehiin!

Mä muistan tasan tarkkaan tunteen kun esikoista odoteltiin tulevaksi. Ehkäisy jätettiin pois elokuussa, ekat menkat tuli terolutin avustuksella marraskuussa ja siitä sitten kesti vielä huhtikuuhun ennenkuin tärppäs. Maaliskuuhun saakka tehtiin kaikki mahdolliset poppakonstit ja temput mut mitään ei kuulunut. Sitten eräänä iltana sukulaisjuhlissa vedettiin miehen kanssa suomeksi sanottuna per**t olalle, poltin varmaan askillisen tupakkaa kyseisen illan aikana (olin lopettanut jo ajat sitten) ja siitä illasta sitten tuloksena pikkuinen neiti :heart: Ja tärppi kävi kp 50+... Että näin uskomaton tapaus!

Katsotaan kuinka kauan pystyn tällä kertaa olemaan "tulee-jos-on-tullakseen" -mentaliteetilla... ;) :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minime:
En usko että meilläkään ukko lähtis minnekkään tutkimuksiin, kaikki tutkimukset ois sen mielestä ok, kunhan ne tehdään mulle. |O Miten se voikin olla niin vaikeaa antaa yks näyte? En ymmärrä.. Voimia sulle, aika samalta kuulostaa tilenne teillä!
Harmillista, että tilanne tuo teillä molemmilla minime ja mariq :(

minä kävin vuosi sitten joulukuussa terveystalolla ensimmäisen kerran kyselemässä apuja. Hän antoi myöhemmin meille sitten ts. miehelle lähetteen sperma-analyysiin jonka mies kävi Kuopiossa antamassa muistaakseni toukokuussa. Sitten odoteltiin lähetettä ja KYSiin jossa se eka suunnitelukäynti olikin joulukuun alussa juuri.

Suunnittelukäynnillä mies antoi jälleen sperma-analyysia varten näytteen ja muutenkin hänet tutkittiin tunnustellen. Mies totesi molemmilla kerroille, että pirusti jännitti, mutta kyllä se kannatti..

Nyt minulla perjantaina meno aukioloultraan.. Ja se jännittää, pakko myöntää..
 
Hip hei!

Olen jo kuukauden verran hengaillut näiden keskustelupalstojen sivuilla ja pakko sanoa, että tämä yhteisöllisyys näissä on aivan sydäntälämmittävää! Ja tuo toisten tukeminen ja tsemppaaminen! Tänäpäivänä (keskellä kaikkea vallitsevaa veemäisyyttä ) tuntuu niin hienolta "surffailla" moisilla palstoilla.

Katsoin muuten taannoin Mamma Mia -leffan ja oli pakko mennä ihan uudelleen leffaankin se katsomaan kun pitkästä aikaa löytyi elokuva, jonka pääjuonena tuntui olevan yksinkertaisesti vain ja ainoastaan hyvän mielen tuottaminen ja lämpimien tunteiden herättäminen. *Sniff*
:heart: (Ha! ellen paremmin tietäisi, voisin jo pelkästään tämän ihme fiilistelyn vuoksi jo vannoa olevani raskaana...Vaan kun en ole! :kieh:

Mua ärsyttää kun kaikki oireet löytyi viime kierrossa (yeah right...) ja ehdin jo niin tuudittautumaan uskoon "ylihedelmällisistä lanteistani" hahaa! - näinollen muutaman päivän (viikon) ajan tanssahtelinkin jo vaalenpunaisten pilvenhattaroiden päällä joululahjaksi saamani pinkit karva-crocsit jaloissani :) Hih! Vaan ei! Taisikin vain olla ensikertalaisen ylioptimismia =)

Menkat olivat myöhässä muutamia päiviä, yökkäystä löytyi (joka muuten btw jatkuu!!! Ei ymmärrä... toiveita toki elättelin edelleen, mutta senverran oli runsaat nuo kuukautiset ja negaa luonnollisesti näytti vielä 1 ja 2/32-35 että riisuin suosioilla Crocsit jalastani ja viikkasin pilvet kaappiin odottamaan seuraavaa kiertoa...) Pyh. :kieh:

Stressaavaa tämä!
Ihmettelin aina aikanaan, miten voi naiset (lue: mm. muutama ystäväni) niin seota vauva"projekteistaan" ja täällä sitä nyt itse vasta yk 2 mennessä on etsitty kaikki mahdollinen tieto aiheeseen liittyen (ja vierestäkin), nähty vauvaunia, (neljännen kerran edellisyönä ) ostettu testejä (sekä ovis, että raskaus -sellaisia. > Uskon jopa, että Clearbluen yksi "testivalmistuskone" on taidettu jo osaltani rahoittaa ainakin vuodeksi eteenpäin... [huom: vauvaunieni plussat tehtiin ko. testillä, heh), pidetty päiväkirjaa, kuulosteltu tuntemuksia, pidetty miehelle pitkiä luentoja aiheesta (ja jälleen vierestäkin), jii än ee... huoooh...

Pitää rauhoittua. Muuten pehmeä valkoinen huone kutsuu hyvinkin pian! :p

Toivonkin siis sydämestäni Teille jokaiselle iloisia uutisia ja paljon plussia :heart:
 
Hei kaikille :wave: Täällä ilmoittautuisi yksi talviunelmoija lisää, toisessa ketjussa olen aikaisemmin kirjoitellut, mutta ajattelin parkkeerata itseni tännekin :D

Meillä toinen yrityskerta on nyt menossa ja tarkemmin kp 17/28. Esikokka toivotaan ja toivottavasti hänet meille suodaan :) Synnäri olisi VKS.
 
Heippa...taidan minäkin pikkuhiljaa alkaa siirtyä tuolta syysvauvapinosta talvipuolelle. Eka olisi toiveissa ja yk3 alkaa, kunhan nämä menkat on kärsitty. Tänään alkoivat ja eipä ole ehkä ikinä niiden tulo näin paljon ottanut päähän!
 
MarjaVatta ihan kun mun kirjoittama tuo sinun tekstisi :LOL: . Ja niin totta joka sana. Mulla kyllä ihan hieman usko Clear Bluen digitaaliseen nyt meni, sillä bongasin huipun kaksi kertaa tässä kuussa, viikon välillä, ja jos kumpikaan, niin vain toinen oli oikea tulos. Luin myös tältä palstalta, että eräällä kuumeilijalla oli näyttänyt ihan todellakin vääriä tuloksia, jotka gynekologi oli vahvistanut vääriksi! Ja minä kun luulin ko. testiä ihan idioottivarmaksi |O !

Mutta täällä kp 27/35 ja ei oireen oiretta ilmassa- ei kuukautisiin tai raskauteen liityen. Ei sitten mihinkään suuntaan. Olo on sellainen, että ei tärpännyt, mutta aina sitä tietysti pieni toivon kipinä hiipii takaraivoon... :whistle: . Meillä myös yk 2 ja viime kierrossa tikutin ovista ja harrastin kaikenmaailman poppakonsteja- eka ovis oli sitten ältyttömän kivulias ja oireet (lähinnä mahdoton turvotus) jatkui ihan tädin saapumispäivään saakka asti. No edelleen kyllä tikuttelin, mutta muut konstit jätin sikseen ja tietysti kuvittelin kierron olevan identtinen ensimmäisen luomukierron kanssa, mutta näin ei ollut ja ainoastaan oviksen tienoilla nännit kipeät ja masua nippaili, niin ja nyt kun ei sitten ole mitään vaivoja vaikka täti lähestyy, niin toivohan tässä menee...olisin varmaan tyytyväinen vasta jos kokisin kaikki klassiset raskausoireet ja siltikin olisi todennäköistä, että kuvittelen ne :LOL: on tää kyllä ihan mahdotonta hommaa...kuhan nyt sais pidettyä tämän "hulluuden" jotenkin aisoissa. Ja mua myös ahdistaa se asia, että puhutaan yleisesti vaikuttavan raskautumiseen se, että jos asiaa jatkuvasti ajattelee ja jopa hieman stressaa...kääk |O kertokaa viisaammat ja asiasta ei stressaavat mulle miten tämän ajattelemisen ja haaveilun voi sitten lopettaa kun vauvan kaipuu on niin hurja! :/
 
Kumpa voisinkin hugoliina auttaa, mutta samassa veneessä taidetaan kumpainenkin olla :) Täällä mies vaan pyörittelee päätään mun touhuille välillä, kun ei noi miehet taida ihan samalla lailla innostua näistä asioista :) Mä olen suurinpiirtein katsonut jo vaunut valmiiksi kun hän vasta totuttelee ajatukseen, että pikkuinen on saanut luvan tulla :LOL:
 
Esikoista Enteilevät


Marta........................kp 2/??........................yk 3
kaz............................kp 5/28.......................yk 7
kiharapää..................kp 5/32-35(-45)..........yk 16...........TYKS
Arcatha......................kp 6/29.......................yk 16..........KYS
MarjaVatta.................kp 8/32-35..................yk 2...........TYKS
Sipuli123....................kp 16/30-37................yk 2
jeju81........................kp 18/28......................yk 2...........VKS
HelmiEnkeli................kp 27/31......................yk 1............Kätilöopisto
wippii.........................kp 27/28-34.................yk 5...........KSKS
Hugoliina....................kp 28/35......................yk 2
Sokruli........................kp 29/31......................yk 3
Alisa84.......................kp 32/26......................yk 3
Niiz.............................kp 38/30.......................yk 2



Toista Toivovat

äippäliini83................kp 3/28................yk 1..........KOKS
mariq.........................kp 6/28-36...........yk 21........L-PKS
kellopeliappelsiini.......kp 7/28-30...........yk 9
niimar87.....................kp 14/28-33.........yk 2..........TAYS
Hentsu84...................kp 22/30...............yk 6..........TAYS
mussu........................kp 25/29...............yk alk 02...TAYS
minime.......................kp 28/30................yk 10
Vilinäiti.......................kp 94/43................yk ??.........TYKS



Kolmatta Kuumeilevat

ärripurri.....................kp 6/30...................yk 4..........K-HKS/Hyas
Jennyli.......................kp 23/32.................yk 6..........Tays
tikruliini.....................kp 26/??..................yk 1..........TYKS
joikhu........................kp 35/28.................yk ?
Pakanamaan Kartta..kp 39/30.................yk ?



Neljättä Toivovat

Päppä.......................kp 23/25-30............yk 24..........PHKS
wirtsu.......................kp ??/??...................yk 0 (tammikuussa aloitetaan)



Viidennestä Villiintyneet

tuittu79....................kp 13/30....................yk 1
Chira.........................kp 22/28..................yk 3



Tautajoukoissa:

Snoopy
Vauvakuume83
Selis
Tuulia79
velmuliina74
Lapinmaria
Henuliini
Dooris85



:heart: Haamuilijat :heart:

ElämänIlo3..kp 33/26-29............yk 8
Millukka.......kp 35/30.................yk 16 (km 05/08)





:heart: Plussanneet :heart:


mama-84................??.??.2009..........yk 26...........SATKS
hellu77...................??.??.2009...........yk 3............Jorvi
Ninnurainen............??.??.2009..........2v yritystä takana
Ezmeralda...............??.??.2009..........yk 4
Juibe75....................??.??.2009..........yk 0
Ouska......................??.??.2009..........yk 8
Jonna-.........................7.8.2009..........yk 11
Irmeli09.....................13.8.2009..........yk 4......TAYS
Sini74.......................??.??.2009..........yk 2 (km 08/08)
mymmyryy................??.??.2009..........tjot
Rouva Bennet............??.??2009..........yk ? (km 02/08)
toivova-84................??.??.2009..........yk 4
Johanna83.................??.6.2009..........yk 5..........KOKS
Rouva Pikkumyy..........4.7.2009...........yk 2 (km 2/08 tm 8/08)
MasterPiece...............30.6.2009...........yk 3...........Oyks
masuha1....................17.6.2009..........yk 6
Linduu..........................5.5.2009..........yk 5
emiliana......................10.5.2009..........yk 5
Lehmis........................30.4.2009..........yk 1............TAYS
Laala..........................21.4.2009...........yk 2.............TYKS
superheppuli...............17.4.2009..........yk 1.....KOS
miracle..........................9.4.2009...........yk 7..........K-HKS
JJ-t..............................10.4.2009...........yk 07/07 alkaen
nti.................................1.4.2009...........yk 9.............PHKS
Jadekettu....................28.3.2009...........yk 1...........Jorvi
Halfcafnonfatlatte........23.3.2009...........yk 4
humu82.......................??.??.????...........yk 3
nessu86......................26.2.2009...........yk 3....KYS
meilinde.......................??.??.????
Charlott.........................3.3.2009...........yk 6........KYS
Pixie.............................14.2.2009
ipanapa-08..................??.??.????...........yk 8
Sirja...............................1.2.2009...........yk 9..............KHKS
Mammutti-Mamma..........8.2.2009...........yk 6
Mamamin......................23.1.2009...........yk 3.........kätilöopisto
nooruli..........................10.1.2009...........yk 1 km -06
tuttemui........................19.1.2009...........yk 3........OYS
Sirpula...........................16.1.2009...........yk 10
kirppunen......................20.1.2009...........yk 1........PKKS




:heart: Vuoden 2008 plussanneet (lasketutajat) :heart:

Tuulia78, vauvahaaveita. Maria-08, maitooo, Red Dragon, Luminka, kutmula, ipapii, Emiliina, Maotao, Mayah, Pamu k, HepsKatti, TähtiTaika, Caffee81
 
Mulla ainakin on rinnat aina kipeät ennen menkkoja. Tässä kuussa oli aivan erityisen kipeät, mutta kipeytyivät aika myöhään. Mietinkin jo, voisko se kivuttomuus olla merkki raskautumisesta, mutta menkatkin alkoi sitten tavallista myöhemmin. Olen myös palellut aivan älyttömästi ja vajaa viikko oviksen jälkeen oli pari päivää aika kovat menkkamaiset kivut. Pettymys siis oli tosi kova tänään, kun menkat sitten alkoivat kuitenkin.
 
Vuotaminen tai vihdoinkin loppua :)

pääsee nyt vihdoinkin "yrittään" vauvaa :heart:

minime ja mariq :hug:

tikruliini, mulla ainakin tärppäs heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen ja oli nimenomaan tuo rintojen arkuus ensimmäisiä oireita, koskaan ei ole ollut ennen menkkoja rinnat kipeät...joten itse taas omalta kohdalta pidän sitä raskauden merkkinä, mutta joillakin se on taas varma merkki menkoista.
Joillakin ei tule rintoihin merkittävää muutosta koko raskaudessa, ja joillakin alkaa tulla maitoa jo ekalla kolmanneksella, niinkuin mulla.

Mulla tuli tosiaan kohdunulkoisessa raskaudessa kaikki mahdolliset aristukset yms jutut rintoihin ja niin myös tässä tavallisessa...joskin normaaliraskaudessa muutokset olivat voimakkaamat ja selkeämmät.

Eli testaiole jos täti ei tule, kyllä se raskaus on hyvin mahdollista...
 
Mä en tuu koskaan kyllä tikuttaan ovistani, hulluks siinä tulisin ja mulla ainakin se lisäis stressiä ihan hirmuisesti, mutta joillekin se varmaan on ihan hyvä, varsinkin jos ei tunne ovulaatiotaan tai jos vaikka keho ei regoi ovulaatioon, eli aamulämmösitä ei voi tulkita tai vaikka jos ovislimoja ei tule tai sitä tulee vähän.

ja varmaankin tuo tikutus myös ihan paikallaan jos vauvahaaveita on jo ollut pitkään ja ovulaatio kovin epäsäännöllinen.

Eli toisille sopii, tosille ei...ja tietysti ehkä sitten lähen asiaa harkitseen jos vauvaa ei ala kuulumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeju81:
Kumpa voisinkin hugoliina auttaa, mutta samassa veneessä taidetaan kumpainenkin olla :) Täällä mies vaan pyörittelee päätään mun touhuille välillä, kun ei noi miehet taida ihan samalla lailla innostua näistä asioista :) Mä olen suurinpiirtein katsonut jo vaunut valmiiksi kun hän vasta totuttelee ajatukseen, että pikkuinen on saanut luvan tulla :LOL:
Joo siis meillä niin, että koska mies on valmis kyttäämään mun ovisajankohtia ja hermoilee testin tekemisestä, niin olisi kyllä mun mielestä vähintään kohtuullista hänen selvittää itselleen edes perustieto näistä asioista :LOL: ...varsinkin jos satun olemaan kireänä syystä tai toisesta, niin yhtään ei kiinnostaisi alkaa selventämään kiertoa ja siihen liittyviä juttuja! Mun mies siis oikeesti on linjalla tjot, mutta käyttäytyy täysin päinvastoin... on nuo miehet kummia :D !

tikruliini Mulla oli pillereitä syödessäni rinnat kipeät ennen kuukautisia, mutta nyt toinen kierto ilman piltsuja ja rinnoissa ei ole tuntunut mitään kipuja. Ainoastaan nännit oviksen jälkeen todella arat ja turvonneet ja ekassa kierrossa nännikipu jatkui tädin tuloon saakka, jolloin lakkasi. Toivotaan, että sun kohdalla enteilisi plussaa =) . Ja vastaus toiseen kysymykseesi: tiedän useita pareja, jotka ovat raskautuneet heti ekasta luomukierrosta eli on täysin mahdollista :heart:

niimar87 Mulla positiivisia kokemuksia digitaalisesta ovistestistä- lähinnä olen vain varmistanut sillä oletetun lähestyvän oviksen, mutta on siitä kyllä ollut apua kun ei ole tarvinnut miettiä "ollakko vai eikö olla" (joka myös nostaa stressikäyrää täällä päin...) :LOL: Nyt tosin taas vannoin, etten koske enää testeihin kun sain 2 ovisplussaa tässä kierrossa, mutta enköhän taas ajankohdan lähestyessä varmistele :D. Tosin mulla on kestänyt yksi paketti testejä jo kolmannelle kierrolle...onhan ne melko hintavia, joten ymmärrän, ettei niitä viitsi käyttää jos joutuu kaikki 7 tikkua kierrossa käyttämään... :p

Oma napa: tänään illalla ja lenkillä ollessani toinen nivunen ollut tosi kipeä...onko kenelläkään ollut moista tätioireena?

Tietääkö kukaan tässä pinossa, että kuinka kohdunnapukka käyttäytyy jos on raskautunut vai onko yksilöllistä?
 
Onpas täällä monella jännää aikaa, pidän peukkuja!

Se, kun mietti, olisiko raskaana vai ei ja odotti menkkoja oli tosi hermoja raastavaa aikaa! Me saimme koko viime vuoden miehelle hormoonihoitoa ja lääkäri oli alkuun tosi positiivinen hoidon onnistumisesta ja minä onneton tietysti uskoin myös. Mies oli pessimistisempi - sanoi, että uskoo vasta, kun vauvan näkee. Miehellä on hormonineritysongelma ja sitä siis voidaan hoitaa hormoneilla 90% tapauksista, mutta arvatkaapas vaan, kuulutaanko me siihen 10%, jolle hoito ei toimi! Nyt onkin sitten saanut kuukautisia odotella rauhassa syyskuusta asti - toivoa ei enää annettu. ja kierto on normalisoitunut, mutta samat oireet jatkuu, jotka opin tunnistamaan oireita seuratessa, eli rinnat kipeytyy tasan 7pv ennen menkkoja, pari päivää ennen alkaa tulla limaa jne - pystyn sanomaan ilman kalenteria, mikä kierron aika on menossa. Stressi sai aikaan myös sen, että menkat oli välillä useamman päivän myöhässä, vaikka olen aina ollut säännöllinen niissä, päivälleen. Nyt kierto on normaali.

Oma stressinsä on tässä talvella ollut, kun jonotimme jatko hoitoon, siis luovutettuja siittiöitä. Tähän hoitoon kuuluu pakollinen psykologin konsultaatio ja siinä kävimme lokakuussa, ihan hyvähän se oli asiasta puhua, mutta tavallaan pidin käyntejä meille tuhina, onhan meillä jo yksi ei-biologisesti yhteinen lapsi, joka kuitenkin on "meidän" ja jolle mieheni on "isä", on sitä ollut vauvaiästä asti. Meillä myön on samasta syystä realistinen kuva lapsiperheen elämästä ja tunteista, joita ei-biologinen lapsi herättää. joulukuussa saimme ajan suunnittelukäynnille, jossa mulle määrättiin verikokeet tähän kiertoon ja aukiolotutkimus, joita mulle ei ole tehty, kun miestä on yritetty hoitaa ensin pistoshoidoin. Sitten kuulemma helmikuussa voidaan aloittaa tositoimet, eli oletan, että siittiöitä on saatavilla, vaikka siitä ei ollut juttua. Mehestä otettiin ylös pituus, paino, silmien väri ja mun veren rh-negatiivisuus. Sanoivat, että valitsevat sitten lähimmäs osuvan luovuttajan, meille noilla ei ole väliä, kunhan nyt olisi samaa ihon väriä, kuin me olemme eli possupunainen. Muut piirteet on yksilöllisä ja lapsesta, jonka biologinen isä on kaukana mieheni ulkomuodosta, sanotaan, että hän on enemmän mieheni, kuin minun näköinen.

Kierron 3-5 päivä on verikoe, jännittää. Inhoan neuloja ja pistämistä yli kaiken!

hugoliina , tuossa oireita seuratessa napukkaanikin tutustuin ja sen (-kin) perusteella tiedän, miten kierto menee, mutta se on varmasti yksilöllinen. Jos mun napukkaani olisi ollut uskominen, olisin ollut joka kierrosta raskaana, se oli kova ja kiinni ja takana/kaukana, kunnes samana päivänä, kuin menkat alkoi, se repasahti, pehmeni ja tuli alas. Kierron alussa kiinni ja oviksen aikaan selvästi auki, sitten tosiaan kova ja kaukana ja kiinni. Sanoisin, että sen seuraamisella voi oppia kiertonsa tunnistamaan, mutta toisaalta saa olla tarkka mm. käsihygienian kanssa, ettei vie tulehduspöpöjä emättimeen tai raavi haavoja kynsillä. Suosittelen ennnemmin kirjaamaan oireita ylös, niitä löytyy muualtakin, kuin kohdunsuulta, kun oppii ne tunnistamaan (rinotjen tunteukset, limat jne.).

 

Yhteistyössä