***KEVÄTPINO VIIDETTÄ,KUUDETTA,SEITTÄMÄTTÄ JNE ODOTTAVILLE***

Hyvä että tilanne on rauhoittunut Me9jaBonus.

riemu, meillä säilyy vielä akkavalta, :LOL: meillä on siis tämän vauvan synnyttyä 3 tyttöä ja 2 poikaa.

Aikaisemmissa raskauksissa minulla on paikat alkaneet aueta vasta syntymän likellä, eli en voi vastata tuohon oliivittaren tilanteeseen. Tai noh, syntyihän tuo poika 37+2 ja supistella alkoi 36 viikolta lähtien ihan kunnolla eli silloin on paikat auennu varmasti aikaisemmin. Olipas se taas monimutkaisesti selitetty, toivottavasti otti jotain selkoa. :LOL:

Omassa tilassa ei mitään ihmeempiä. Vauveli on alkanut liikkua enemmän ja potkut tuntuu jo hiukan selvemmin. Tämän hormoonimyllerryksen kansa olen vain ihan kummissani, vähän väliä saan isännältä pyydellä anteeksi kun saan pömeleitä ihan pienistäkin asioista. Noh, josko tämä joskus sitten tasottuisi ja isäntäkin jaksaisi ymmärtää. :)

Tellu30 ja vauva 21+1
 
Oliivitar: tässä kuudennessa raskaudessa minulla on paikat olleet "lörpällään" ja kanavaa 3cm ihan alusta asti. Paikat ovat parissa edellisessä olleet auki ja pehmoiset rv 25 eteenpäin, mutta ihan loppuun saakka kaikki ovat aina pysyneet matkassa jatkuvasta, kipeästäkin supistelusta huolimatta.

Tellu: hormonimyräkkäsi kuulostaa liiankin tutulta :ashamed: Vaikka kuinka koettaa hillitä itseään, sitä on ihan Raivottarena aivan liian usein, hallitsematonta kiukkua tai mielen yltiöpäistä mustuutta :| Raskaus ei ole minun juttuni...

Mies osti meille Saksasta auton!!! MB Viton, 9-paikkaisen. Olen NIIIIIIIIIN iloinen, tarpeeseen tulee -olemme kulkeneet viimeajat 5 hlön autolla.

Neuvolassa kävin pitkästä aikaa: kaikki ihan mallillaan, Kela-lappuskäynti. Itseäni harmittaa painonnousu :whistle: . Kun 30 vuoden ison lihavuuden jälkeen olen nyt joitain vuosia onnistunut pitämään painoni normaalissa, on vaikeuksia suhtautua siihen puntariluvun kasvuun.

Feenikslintunen 21+6
 
Huomenta!

No eihän tämä nyt käy päinsä, että tuolla kakkossivun alalaidassa roikuimme :kieh:

Mitäpä sunnuntaihinne kuuluu? Onko vaivaista vai peräti auvoisaa aikaa?

Me saamme pitkällä työreissulla olleen perheen pään huomenna kotiin -hän ei tosin tiedä, että lähden konkkaronkan kanssa matkalle vastaan :D
 
Ulos aurinkoon ollaan just lasten kanssa lähdössä,isommat tytöt lähti ystävien kanssa grillaamaan merenrannalle =)

Mulla tosiaan se fiilis,että odotus tässä kohtaa kulkee niin tasapaksusti kohti loppuaan,ettei mitään uutta rapotoitavaa olossa ole :D Paino vaan nousee ja nousee ja kiduttaa mua :|
Kumpa oltais jo 38+ viikoilla ja pian synnyttämässä...
Yritän vaan kuluttaa päiviä,keksimällä tekemistä...

Me9jaBonus rv 24+2
 
Eipä tänne kummempia, puolivälin paremmalle puolelle poksuttiin tänään.
Olo on hyvä ja reipastunutkin. Eilen ajoin meidän nurmikon, jota on aivan valtavasti. Äsken siivosin mun vaatekaapin ja kohta menen pesemään ikkunoita. En kaikkia mutta ainakin noi terassille vievät, ovat niin ällöt ettei läpi näe. Olenkin laiskotellut tässä viimeiset 20 viikkoa, joten ihan kiva että jaksaa taas jotain tehdäkkin.
Olis kyllä ihanaa olla jo plus 38 viikoilla niinkuin me9 mainitsikin. Sinne asti olen kyllä päässyt vain kaksi kertaa. Lapset ovat syntyneet rv 42+1, 35+6, 40+0 ja 37. Oho, näköjään nyt olis sitten tulossa täysiaikainen vauva, jos se tollatavalla jokatoinen järjestyksessä menee. =)

Onnea uudesta autosta Feenikslintunen. Meilläkin oli eilen koeajossa semmonen 9paikkanen renaultti, josta sais vaikka 12 paikkasen. Se oli tosi iso, enkä tiedä osaisinko sillä edes ajaa. Siihen jäi vielä taakse tavaroille todella paljon tilaa, että olis kyllä hyvä matkusteluauto, kun koko porukalla vaikka suomeen ajetaan. Meillä on myös 7paikkainen Espace johon kyllä mahtuisimme kaikki hyvin mutta tavaraa ja vaunuja ei. Mulla on myös pikkuinen kauppakassiauto, Rellu sekin, mutta siitä on luovuttava :'( ettei piha vallan autokaupalta näytä ja onhan se vähän turhaakin.

Tellu Mä luulen että meille tulee tyttö (kun on aina jokatoinen ollut :D ) Niin sitten meilläkin olisi taas akkavalta eikä tasan :kieh: :kieh: Saas nähä 5.5 on ultra..

Nyt hommiin

riemu ja yrjänä (pitää keksiä kai toinen nimi, jos tytöksi osoittautuu, toisaalta ykäsin taas eilen, joten antaa nyt vielä olla)

ainiin 20+0 jeee pokspoks
 
Me9: tasapaksua tosiaan! itse olen huomannut äärimmäisen mystisesti ja kuitenkin niin selvästi, että kalenteriviikot tuntuvat kuluvan ihan hujauksessa, silti oman raskauden viikot eivät etene :eek: :D Ihan oikeasti -en tiedä, kuinka se on mahdollista, mutta niin se vain menee :whistle:
 
Poksahdusonnittelut Riemulle =)
Teillä taitaa siellä olla jo aika lämmintä? Mies ajellessaan Saksassa soitteli ja iloiti, kuinka kaikki on niin vihreää. Järkytyksensä kiiri linjoja pitkin, kun kuuli, että juuri pari päivää jopa täällä eteläisimmässä Suomessa satoi lunta. Eipä mitään, kamalalta se tuntui itsestäkin.
Sinulla onkin isoa vaihtelua noissa raskausviikoissa! Ihan spontaanisti synnytykset lähteneet kuitenkin käyntiin?
 
Juu, lämmintä on. T-paita ja shortsi kelit. Mutta voihan se taas kylmempääkin pukata. Toivottavasti ei. Mulla on tytöistä, jotka ovat isommille viikoille päässet synnytykset alkaneet supistuksilla ja pojista taas on vedet lähteneet ja supistukset tehty sitten tipassa. Syynä luultavasti oli streptokokki B, joka saattaa aiheuttaa ennenaikaisen vesien lähdön. Toivon todellakin että nyt alkaisi luonnollisesti synnytys, olisi paljon mukavampaa.
ja kiitoset onnitteluista :heart: Mukava tunne päästä tälle puolelle :D
 
Huomenta,

ja onnittelut uudesta autosta Feeniks! Meilläkin ehkä sellainen edessä,jos mies saa ylennyksensä ja palkankorotuksen, mitä kaavailleet :)
Muuten mennään näillä meidän Volvoilla.

Auts, rankka viikonloppu takana, tänään pidin lastenvaatekutsut ja nyt kyllä häpyliitos soi!! :x Oli kivaa, mutta nyt pakko huilia. Saikkarilla ollaan seuraavat pari viikkoa, liekö tässä enää töihin on asiaa. Mulla myös ollu vain 3cm alusta asti kohdunkaulakanavan pituus ja nyt oli sentillä lyhentynyt. Ei kuitenkaan mitään vuodelepoa määrätty,mutta sellasta hissuttelua. Kotona on parempi olla kuin rämpiä töissä.

Kääkkis ja lapanen 26+5
 
Huomenta!

Ihana aurinkoinen aamu, vaikka taitaa vielä olla asteen pakkasen puolella. Koululaiset läks just taksia vartoomaan ja pikkuväki nuorinta lukuunottamatta nukkuu.

Mun maha on jo iso! Ei jää kellään enää arvailujen varaan....ja tänään on rv 20+4. Torstaina on rakenneultra, odotan innolla ja jännityksellä. Liikkeitä tuntuu, mutta vähänlaisesti edelleen.

Mä vahvasti veikkaan että meille tulee tyttö :), tällä hetkellä neljä tyttöä ja kaksi poikaa.

Oletteko vielä ottaneet tai otatteko äitiyspakkauksen? Mä otan kyllä, kun on ihana saada tällekin ihan uutta.

Jospa nauttis nyt rauhassa aamupalaa.
 
Laittakaa te muutkin nyt vaan niitä kuvia :D :D
Ihana lopputulos niistä masuista tulee,on sitte minkä kokoisia tai näköisiä ikinä...

Mulla itselläni on vaan tää ikuisuus "odotus-mörköni"pelko oman painon noususta ja vauvan isosta koosta ja niiden ajattelimenkin saa mut suorastaan pahalle päälle :whistle:
Ihan typeriä pelkoja ,mutta niin ne vaan tunkevat häiritsemään odotuksiani :ashamed:
 
Huomenta!

Täältä tulisi masukuvaa jos vain onnistun...

[/img]

Pikku jättiläistä kasvatetaan :D Paino on karannut käsistä, mutta toivon mukaan imetyksessä edes jotain saan karistettua...

Eilen oli pikkumiehen 4-vuotis synttärit ja vieraita oli tupa pullollaan. Oli kiva huomata että ystävä/naapuripiirissä oli paljon pieniä suloisia vauvoja, vauvakuumetta ja jopa salaisuuksia ilmassa. Illalla jalat olivat aivan älyttömän turvonneet :kieh: Vanha kunnoon sauna onneksi auttoi vaivaan. Se on minun ehdottomin rentoutumispaikka!!! Ja kaikki alkaa jo puiden kannosta kiukaaseen...

Laittakaa muutkin masukuvia! ;)

Höh.. Kuva on vaakatasossa, no onnistuin kuitenkin
Oliivitar ja Heppuli 32+3
 
Nostellaan ylöspäin. :wave:

Nättejä mahoja teillä! :heart: Minulla on jotenkin mahan kasvu pysähtynyt, tai siis alussa pullahti tosi aikaisin esiin ja nyt mielestäni se on aika pieni edellisiin verrattuna. Kuvaa ei kyllä ole laittaa.. :/ Aamulla kävin neuvolassa ja mittasi jo kohdunpohjankorkeuden ja keskikäyrälle sijoittui, eli kai minulla on sitten niin väljät paikat että mahtuu tuonne sisällepäin kasvamaan.. :LOL:

Jep, mutta tuli vieraita kylään joten on mentävä. :wave:

Tellu30 21+6
 
Ihana pömppis Oliivittarella :heart: täällä kans pikkujätti tekeillä, ja paino yhtäkkiä ryöstäytyny käsistä. Mä lihon jo karkkipussin kattomisesta nykysin :ashamed:

Kuvaa ei tähän hätään ole,mutta yritetään näpsästä..

Supisteluttaa hela tiden, ja painontunne (kirjoitin äsken pianontunne.. :LOL: ) kohdunsuulla on välillä tosi kova. Siitä oonkin miettiny et ei kai kanava lyhene entisestään. Onneksi katotaan sitä taas reilun kuukauden päästä. Neuvolakäynti olis reilun viikon päästä. :)

 
Oliivittarella on mahtava maha -se vielä tuntuu korostuvan noin päin kuvattuna :D
me9:n vatsa on taas siro kuin mikä =) Ymmärrä ahdistuksesi, mutta koeta lää sen kanssa -minä myös... :whistle:

Minulla kasvaa vauva myös aika sisällä, on leveät oltavat -ja edellisessä raskaudessa sainkin kuulla ihmetyksiä siihen suuntaan, että miksei vatsani ole kookkaampi -vaikka 4,4 kg sieltä silti ulos tuli. No, painoa on silti tässä raskaudessa tullut jo reilusti enemmän.

Voi, onpa UPEAA , kun okaisella on ihan oma istumapaikka "uudessa" autossamme ja jalkatilaa vaikka kuinka! Pinnallista, mutta silti -ah -niin mukavaa ja tarpeellista
!
 
Moi!

Täällä kans käyty rakenneultrassa ja oli tosi tarkka ja perusteellinen ultraaja, ultras puoli tuntia. Kaikki oli kunnossa, vastasi viikkoja 21 ja painoa oli 390 g. Ja tyttöhän sieltä on tulossa :heart:
Onnea myös kaikille muille hyvistä uutisista.

Miia ja Kerttu-Inkeri rv 21
 
19.4.2010 (38+1) käynnistettynä syntyi tyttö käsi poskella. Mitat 4560g, 52 cm, pipo 38cm.

Pariin otteeseen joutui tyttö lastenosastolla valohoidossa käymään. Eilen verikoekontrollissa bilirubiini oli edelleen laskussa ja uskalsin huokaista kun kontrollejakaan ei enää tarvita.

Johjo & tyttö 10 päivää
 
Onnea miia hyvistä ultrauutisista :flower: ja ihanaa kun tiedät jo sortinkin :heart: :heart: :heart: Ei tarvitse nimeäkään alkaa vaihtelemaan =) =)

Johjo :heart: : melliset onnittelut tytön johdosta :flower: :flower: :flower:

Feeniksi ei oo yhtään pinnallista hehkuttaa autosta. Sehän on teille tarpeeseen ja helpottaa elämää, kun kaikki mahdutte samaan menopeliin. Jos sä täällä hulluna leuhkisit sun uudella kakspaikkasella ferrarillasi johon ei mahdu kuin sä ja sun autonkuljettaja :LOL: niin se ois jo ehkä toinen juttu.

 
Onnea miia tyttölupauksesta :heart:

Onnea johjo ison tytön johdosta :heart: Ihania vauvan tuoksuisia hetkiä!!! :heart:

Mulla poksuu viikot ja tungen taas napakuvaa.Mun navan ympärys kutistunut viime viikosta 2cm :eek: Täh,miten on mahdollista???Meinaako tää alkaa pienetä :D Lähtis ennemmin reisistä...

 
Onnea miia hyvistä ultrakuulumisista. :flower:

Suuret Onnittelut myös Johjolle nyytistä! :flower:

Feenikslintunen kyllä hyvää oloa saa hehkuttaakin! :flower:

me9jaBonus Olisiko mittauskohta sattunut eri? Minä toivoisin että minulla kutistuisi persuus.. :LOL: Ja en kyllä pahaksi pistäisi vaikka reisistäkin sitä lähtisi, tämä emäntä nimittäin leviää maata pitkin kun vartta ei ole kuin vajaa 160cm :whistle:

Täällä ei ole ollut niin auvoisaa taasenkaan, eilen kävi kerta niin että naapurin koira puri toisen naapurin lasta todella pahasti kasvoista.. :'( Itsekin kerkesin lapsen näkemään kun hain heidän pienemmät lapset meille hoitoon että äiti pääsi lapsen kanssa ambulanssiin. :'( *muoks* en tosiaan tuossa itseäni sääliny kun näin lapsen tilanteen (ettei tule väärinkäsityksiä :ashamed: ) vaan todellakin sitä lasta, pieni joutuu kokemaan aivan liian kovia.. :'( :'( :'(

Hyvää Vappua teille kaikille! :flower:

Tellu30 22+2
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa. :)

Vähän vähemmälle jäänyt taas tämä kirjoittelu, kun on kauheesti tuolla ulkona noita hommia ja on monta pinoa johon pitäs jotain aina rustailla.

Johjolle suuren suuret onnittelut pikkuisesta tytöstä. :heart: :flower:

miialle paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta. :)

Feenikslintunen Tuossa Vitossa tilaa varmasti riittää, itsekkin katseltiin sellaista sillon kun auton vaihto tuli ajankohtaseksi, mutta olivat niin kalliita täällä kotomaassa että piti halvempaa vaan katsella. Edelleen tuollaisesta haaveilen, kun tilaa tosiaan tuossa meidän pirssissä on jo nyt liian vähän, saati sitten kun tämä vaava täältä syntyy.

Tässä olisi miun masukuva, tasan puolivälissä siis ollaan eli 20+0 tänään.



Ihania masuja on muillakin. :heart:

(.) Mahassa möyrytään, mutta oikeestaan muuta tänne ei kuulukkaan. Odottelen kovasti loman alkamista, enää olisi kuukauden päivät. Neuvolassa käytiin toissa päivänä ja sielläkin oli kaikki ok. Painoa oli tullut nyt vähän reippaammin, mutta eipä tuotakaan mitään hirveitä määriä oo vielä päässyt kertymään. :)
Hb oli noussut 108 ->118 mikä oli ihan hyvä juttu. Väsyttää kyllä edelleen ja päikkärit onkin kova sana. :)
Pihahommia ollaan noiden pienempien kanssa tässä puuhailtu ihan urakalla. Meillä kun tuota lääniä riittää. Kiva on ollut olla aurinkoisina päivinä tuolla haravoimassa, ehkä jo vähän saanut väriäkin kasvoihin.

Oikein hyvää ja hauskaa vappua kaikille. :)

AngelEyes ja vaava 20+0
 
AngelEyes ihana maha sulla ja ihana vaate. Onko se yhtenäinen tiukka putkilo vai sukkikset vai mikä? :D Hieno jokatapauksessa!
En minäkään tosta painon noususta ole niin huolissaan. Kyllä ne siitä sitten taas karisee ja jos ei kaikki karise, niin olkoon karisematta. Mä tykkään että on vähän pehmeyttä. =)

Semmosta tässä tuli mieleen. Kertokaa te joilla lapsia enemmänkin :attn: että kuinka koviksi jälkisupistukset äityy? Mulla ei ekasta ja tokasta mitään kipuja, kolmannesta kohtalaiset ja nelosesta aivan järkyttävän kamalat että itkeä piti. Yhtäkkiä muistin tän asian ja pitää nyt heti kysyä. Esim.Me9 , Miia , Feeniks ja muut.

Hyvää sunnuntaita toivoo: riemu ja yrjis 21 POKS
 

Yhteistyössä