***KEVÄTPINO VIIDETTÄ,KUUDETTA,SEITTÄMÄTTÄ JNE ODOTTAVILLE***

Mulla oli pahat jälkisupistukset neljännestä ja viidennestä mutta ei ne pahentuneet kuitenkaan siitä sitten kuudennen jälkeen.buranaa oon saanut synnärillä ja sillä pärjännyt.Kohtu supistunut tehokkaasti(tähän mennessä.Vuoto vaan aina kestänyt kamalan kauan ja se on ollut ärsyttävää!

Mua on vähän alkanut jännittää miten tää loppu raskaus ja synnytys sujuu???Voiko kaikki mennä edelleen yhtä hyvin kuin ennen?Syntyykö terve lapsi normaalisti alateitse ja palaudun itse hyvin(ettei siis jää vuotamaan tms mitä voi olla)?
Tai ettei tule leikkausta jne?

Mulla kun kaikki mennyt tähän asti kovin hyvin,ei mitään ongelmia ollut,koskaan!
Voiko samalla henkilöllä edelleen mennä kaikki yhtä hyvin???Voiko?
Kun jollain jo ekan,tokan ,kolmannen kohdalla tulee ongelmia...
Onko se vaan tuurista kiinni sekin???


Kauniita masuja kerrassaan :flower:
 
Moi!

Tuttuja mietintöjä, me9. Minä ehdin viidennen raskauden kohdalla vakuuttua, että kaikki yksinkertaisesti ei voi mennä hyvin, kun takana oli neljä normaalia synnytystä ja täydellistä lasta. Nytkin pahat kehitysvammajutut ja vaurioitumiset yrittävät puskea mieleen ajoittain rankasti -ja sitä enemmän, mitä juttuja niistä lukee -, pääsääntöisesti koetan olla kuuntelematta ja lukematta ikäviä asioita. Toisaalta olisi hyvä silti miettiä, että jos ikävyyksiä omalle kohdalle sattuisi, miten toimisi?
Vaan pohdintoihisi: kyllä sinunkin on vielä täysin mahdollista saada terve lapsi ja myös palautua synnytyksestä täysin hienosti!

Jälkisupistuksisita: minulla oli ne rankkoja synnytysten 2, 3 ja 4 jälkeen, oksentelin aina suppareista. Viidennestä sitten jo varoittelin sairaalassa ja särkylääkkeitä sain valmiiksi, mutta yllättäen jälkisupparit olivatkin aika siedettävissä. Jännä juttu.

Johjolle isot onnittelut!
 
Juu, niin pelkään minäkin. Taitaa olla aika normaalia äidin olla huolissaan pienokaisestaan. Nyt jotenkin kun on vanhemmaksi tullut, niin pelottaa vielä enemmän kuin silloin 17 vuotiaana, kun ei tiennyt oikein mistään mitään, eikä siten osannut pelätäkkään, eikä silloin ollut nettiä (ainakaan mulla) josta olisin kauhukuvia hakenut. Hurja synnytys kyllä sitten säikäytti perinpohjin.
Kyllä sitä kaikenlaista pyörii nyt mielessä. Olen kiusannut itseäni lukemalla surkeita tapauksia etisestä istukasta ja streptokokista, joka mulla on aina ollut ja toka vauva joutuikin sitten teholle antibioottiin. Viimeksi otettu testi oli kyllä negatiivinen, mutta testataan vielä myöhemmin uudestaan.
Uskon ja toivon kuitenkin että itse synnytys menee paremmin ja nopeammin kuin edelliset kun kroppa osaa jo homman. Joten Me9 sulla menee varmasti hienosti tuo kahdeksikon synnytys :heart: Ei huolita liikaa etukäteen :hug:

mä täällä täpinöissäni odotan ens viikon rakenneultraa...
 
Päivää ja ihanaa Toukokuuta :flower:

Synnytys ei sinänsä vielä ole kauheasti mielessä kummitellut... Tv:stä on kyllä tultu katseltua synnytyksiä jos jonkinmoisia, ja ainakaan vielä ei ole tarvinnut kanavaa vaihtaa. Neljännen kohdalla podin synnytyspelkoa. Olin Feeniksen tavoin vakuuttunut, ettei kaikki voi mennä hyvin. Ostin lapsille varastoon ison määrän leluja ja en edes voinut ajatella synnytystä. Synnytys käynnistettiinkin vauvan koon vuoksi ja aivan ihana kätilö otti minut hoiviinsa kuin kanaemo :heart: Verenpaineeni laukkasi tuhatta ja sataa ja hän lupasi minulle kaikki helpotukset synnytykseen. Hän kohteli minua kuin olisin ensimmäistä ollut tekemässä. Se olikin ensimmäinen kerta kun otin Spinaalin, se rauhoitti, mutta vei tuntoni kokonaan ja ponnistusvaihe oli hakusessa... Mutta lopputulos oli kerrassaan ihastuttava ja kaikki meni kuin menikin hyvin.
Jonkinlainen kammoväristys tässä kyllä oli :| Kävin kontrollissa äpolilla ja kun kirjoitin vessassa käydessä tarralappuun nimeäni, kauhistuin, että mitä sitä ollaan taas tekemässä... Sairaalassa kun en pidä yhtään niiden metalliesineiden kalahtelusta enkä sinisen muovin väristä... Mutta onneksi sitä kestää vain hetken! Ja sitten kaikki taas unohtuu :D

Jälkisupistelut oli minulla pahimmat ensimmäisestä! Ihmettelinkin silloin, että oliko kaikki kunnossa. Muista olleet kohtuullisen kestettävät ja hoitajat olleet aina sillä kannalla, että lääkitys vain kohdalleen, ettei tarvitse turhaan kärvistellä..

Ihania massuja täällä! Iloa kasvatukseen ;)
Oliivitar ja Heppuli 33+2
 
Ihania mahakuvia kaikilla! Miksei kellään ole tällasta hirveetä ryhävalas/mammuttimahaa? :ashamed: :ashamed: :ashamed: On jotenki niin raihnainen ja iso olo,että muistui taas mieleen miksi loppukolmannes oli vähemmänhoukutteleva..

Muutenkin mieliala omituisen apea. Meillä kun on oikeasti jo odotettu yhtä kehitysvammaista, niin mikään ei tunnu itsestäänselvältä. En ole antanut itelleni oikein edes lupaa kiintyä tähän pieneen,ja olen siitäkin ollut huolissani. Uskallanko kiintyä vauvan synnyttyäkään? Kyttäänkö koko ajan jotain vammaa, sairautta tai vikaa? En ole rohjennut oikein missään näistä puhua, neuvolassa on niin vähättelevä asenne niin ei oikein huvita asiaa siellä käsitellä.

Ja kyllä sitä jo murehtii sitäkin, kun tää on viimeinen. Mies just eilen tokaisi,että mies menee vaihtoon jos vielä mielin lisää lapsia :| Ei kyllä sais tällaisia pohtia nyt :whistle:

Tänään oli mein tytöllä synttärit, ens vkl jatkuu vielä juhlinta. Kivaa oli noilla muksuilla ja sehän se tärkeintä :heart:

voikaahan paksusti!

Kääkkis ja lapanen rv 27+5
 
Riemu Kiitos kehuista. :D Tuon on kyllä ihan tavallinen äitiyspaita ja leggarit H&M:ltä, miun kotivaatetus.

Itselläkin on ollut ihan samanlaisia mietteitä kuin monella muullakin, että voiko kaikki mennä hyvin vielä monenkin raskauden jälkeen. Tuntuu että pelottaa joka kerta aina enemmän. :(

Kääkkänä :hug: Täältä tulee yks valas perästä, painoa on tullut nyt varmaan kuukauden aikana 5 kiloa ja jos tutut merkit paikkansa pitää niin mahastakin tulee iso.

Torstaina olisi tosiaan se rakenneultra, jännittää jo valmiiksi. Nyt taas tämä vaava on ollut niin hissukseen että alkaa mieleen hiipiä pelko että onko kaikki ok. No pari päivää ja sittenhän tuo selviää..
 
Kääkkänälle isot halit :hug: :heart: Kyllä sä vauvaan varmasti sitten kiinnyt. Siitä on vasta niin vähän aikaa kun enkelipoikaasi odotit, jotta tottahan toki pelon tunteet ovat pinnassa. Lapasesta saattaa tulla jopa hurjan rakas tuon jälkeen, kun päästät itsesi tuntemaan niin. Aikaahan se voi viedä, mutta varmasti, kun vauva syntyy niin rakkaus tulvahtaa :heart: :heart:
Minä kun odotin kolmattani, niin en tuntenut odotusaikana oikein mitään vauvaa kohtaan ja pelkäsin omia tuntemuksiani että noinkohan jatkossakin menee, kun vauva syntyy. Syynä oli luultavasti se, kun tokani oli vasta muutaman kuukauden ikäinen, kun tulin taas raskaaksi. Mutta vauva kun syntyi, niin ensirakastumisen tunne oli varmaan suurempi, kuin muiden kohdalla. Kaikki tunteet ryöppysivät kerralla. :heart: :heart: Voe sitä rakkauen määrää :heart: :heart:
 
Voi kiitos ihanista ja lohdullisista kommenteistanne, itku tuli taas kun luin. Etenkin Riemun viesti herätti toiveita, jospa sitä tunteet heräisi vauvan synnyttyä. On vain niin surkea olo, kun pitäisi nauttia mutta kun ei tunnu oikein miltään :ashamed: Pöh, hankalaa.

Sain tänään Kelalta äitiysavustuspäätöksen, voi että kun harmittaa |O Ne selkeesti haluavat eroon nyt 2009 paketeista ja tekevät äkkiä päätöksiä että voivat alkaa postittamaan uutta pakkausta. Mulla luki vielä että valitettavasti emme voi vaikuttaa pakkauksen toimitussisältöön. Eli vanhaa tulossa... Äh, ei saisi valittaa, mutta kun niiin,niiiin, kovin tykästyin siihen uuteen. Taidan olla nirso :whistle:

Jälkisupistuksista olitte myöskin jutelleet. Muistelen,että yksi sukulaisnainen varoitti niistä jo esikoista odottaessani, mutta kipeitähän ne oli ja joka kerta pahentuneet joskin myös lyhentyneet kestoltaan. Sektiohaavan parantuminen vähän pelottaa,kun viimeksikin se tulehtui heinäkuisen leikkauksen jäljiltä. En siis toivo kosteaa ja kuumaa loppukesää, alkukesä saa vaikka kuuma ollakin :D

Kuinka moni on muuten ottamassa ä-pakkausta meistä monilapsisista? Ja onko kovasti vielä tarvikkeita hommaamatta vai oletteko säästelleet vanhoja? Mulla puuttuu kantoliina vielä, ja pikkuhilpettä, mutta isommat oon jo läjään saanut. Tosin ne on varastossa,jonka mies on mättänyt kattoon asti täyteen eikä mulla ole sortumavaaran takia lupaa mennä edes ovea avaamaan.... no,jos ennen heinäkuuta oven saisi jo avatakin. :LOL:

Mukavaa uuden viikon alkua, kävin sen korkkaamassa kirppiksellä ja ostin vaihteeksi vähän isompia vaatteita, itellekin löysin jopa yhden ihanaisen Onlyn tuubitopin, joka tosin vois olla aika koominen tän pötsin kanssa...

Kääkkis ja lapanen
 
Mie meinasin ottaa äitiyspakkauksen siinä tapauksessa että ultrassa näkyy poika, jos on tyttö tai ei saada tietää niin sitten otan rahana. Mie haaveilin että saisin tuon uuden pakkauksen, tosin tän kuun lopussa vasta saan nuo paperitkin, joten todennäkösesti uusi sitten tulee.
Kantoliina olisi täälläkin vielä hommaamatta noista "suuremmista" hankinnoista. Oikeastaan kaikki muu onkin tallella, vaunut oli sellaiset jotka ostin nyt tulokkaalle uudet, mutta muuten saa sisaruksien vanhoja käytellä. :)
 
Nyt tulee purnaamista,hypätkää yli mutta pakko purkaa...

Tuntuu että päivät on yhtä lasten pukemista,vaipan vaihtoa,pyllyn pyyhkimistä,autoon ja autosta ulos,puistoon ja päiväkotiin,jotakuta kuskaan lääkäriin ja jonotan labroissa,haen puistosta ja pk:sta,riisun ,syötän,pyyhin kaatuneet maidot lattialta(kuinkakohan monetta kertaa tänäänkin,aamulla se oli kaakaot...)Vaihdan vaippaa,pyyhin pyllyn,puen ,nukutan,lohdutan....
Juoksen pää kolmantena jalkana...(Kuka puhui liikunnasta,tässä on mun liikuntaa )
Just kun piti itse jotain haukata suuhun,huutaa joku äitiä jossain päin...

Nyt hetken rauha,laitoin 3 ja 5v katsomaan lastenohjelmia ja sain kuin sainkin 1v:n nukkumaan(ollut hankalaa nukahtaa lähipäivinä...)

Ja nyt selkää jomottaa ja supistelee pikkasen kun istun tässä


Jos tällä tahdilla mennään elokuulle,mä kyllä nostan hattua mun kohdulleni
Koska mä pääsen lepäämään,yhyyy :'(
 
Me9: kuulostaa todella tutulta paitsi että meillä ei juuri nyt tarvitse pyyhiskella kenenkään takamuksia ;) ja minun päiviäni turhauttaa (kun on turhauttaakseen) ennenmuuta harrastuksiin kuskailut.

Sanonpa, että kiva ja hyvä, että valitit -ja valittakaamme vain edelleen :saint: Se tekee toisinaan oikein hyvää. Toisinaan ne päivästä toiseen, minuutista toiseen jatkuvat hengähtämättömät ajat tuntuvat ylivoimaisen kypsiltä, joskus arki taas tuntuu rullaavan ilman surempia kypsähtämismietintöjä.
Itse helpotan suppareitani jo sillä, että olen laittanut lapsiarmeijaani hommiin: isommat nostelevat esim. tuota 1-vuotiasta syöttötuoliin, jotta säästyisin itse niiltä isoimilta ponnistuksilta. Samoin saa mies hoitaa kuopuksen pesut ja nostelut iltaisin, jos sattuu olemaan kotona.

Intoilen täällä, varasin 4d-ultranparin viikon päähän =)
 
Joskus sitä on pakkko valittaa :D Vaikka itse on nää lapset halunnut...
Monen lapsen kanssa vaan totuus on se että jos päivään tunkeutuu jotain tavallisuudesta poikkeavaa,on koko pakka äkkiä sekaisin...
Välillä vaan tuntuu että mopo karkaa käsistä :ashamed:

Minne varasit ajan 4D ultraan,feenix
?
 
Me9; samaan paikkaan kuin sinä, siellä olen parissa edellisessäkin raskaudessa käynyt ja tyytyväinen olen ollut. Mukavaa tavata Muksauttelijani, saada selville, olisiko sydämen golfpallo jo kadonnut -ja saada varmistusta myös sukupuoleen.

Kääkkänä kyseli tarvikeista ja äitiyspakkauksesta. Emme ota pakkausta, kuopuksen kohdalla otimme ja paljon siitä jäi käyttämättä. Pojalle meillä olisi monta laatikollista vaatetta, tytölle ei käytännössä mitään, lähipiirikin on synnytellyt vain poikia viimevuodet. Saapa nähdä sitten...
Pähkäilen sitäkin, kannattaneeko hankkia tuplarattaita, kun ikäeroksi tulee 1v9kk.
 
Huomenta

Tällä suunnilla on ollut hiljaista me ollaan oltu viimeiset 2 viikkoa kipeenä ja nyt näkyy valoa tunnellin päässä joten jos nää olis nyt tässä siis nää sairastelut.
Vieläkään ei olla kellekkään kerrottu raskaudesta jo tässä mietin että koska isoille lapsille sanotaan mutta ei sillä kiirettä ole sitten kesällä joskus.

Eilen käytiin ekassa ultrassa ja mukavaa oli nähdä että kyllä siellä joku asusteli :heart: Kun noita oireita ei oikeen ole ollut vieläkään. Miehelle meinasin sanoo että sori vain yksi tulossa tiedät mitä se tarkoittaa mutta en mä viittinyt. (siis me ollaan aina puhuttu että 10 lasta olis hyvä luku ja mietittiin jo että jos nyt tulis tuplat niin lapset olis sitten tässä) .
Mutta ei sitä koskaan tiiä onhan mulla tätä ikääkin jo sen verran että ei tässä ikuisuutta ole aikaa näitä lapsia tehdä.

Nyt vaan odotellaan sitä seuraavaa ultraa ja jos vaikka asukki näyttäis kumpaa on tulossa. Kun tytölle on kaikkea mutta pojalle ei. Mutta samahan se kunhan kaikki muuten olis kunnossa.

Eilen oli aivan kamala ilma täällä satoi vettä/räntää/lunta kokopäivän nyt näyttää paremmalta joten kirjastoon taijetaan lähteä ipsujen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maikkimaa:
Nyt vaan odotellaan sitä seuraavaa ultraa ja jos vaikka asukki näyttäis kumpaa on tulossa. Kun tytölle on kaikkea mutta pojalle ei. Mutta samahan se kunhan kaikki muuten olis kunnossa.
Näinhän mulla oli,tytölle ois löytynyt kaikki,pojalle(edellinen täyttää elokuussa jo 6v)ei jäljellä enää kuin muutama rakkain vaate ja tossu.Mutta kummasti sitä on kaapin täytettä jo kertynyt,pientä poikaa kun vaihteeksi siis odotan :heart: Jännä saada poika näin 6v tauon jälkeen,olo on kuin ei koskaan ois poikaa hoitanut,vauvaa siis :LOL:


Mutta siis onnea hyvästä ultrakokemuksesta!!!! :heart:


Mulla maanantaina 4D ja jännittää hiukan,onko poika pysynyt poikana(toivottavasti,koska kaappi tosiaan täynnä pojan vermeitä :LOL: )ja onko kaikki edelleen hyvin!!!!!!
Meinattiin oottaa lapset mukaan,vaikkakin se ultra huone on aikast pieni....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feenikslintunen:
Pähkäilen sitäkin, kannattaneeko hankkia tuplarattaita, kun ikäeroksi tulee 1v9kk.
Mulla on ollut ja on edelleen ,mutta kovin vähäisellä käytöllä on ollut tuplat!!!Meillä lapset on aika reippaita kävelijöitä näemmä!Ikäeroa meillä oli viimeksi 1v8kk ja nyt tulee se sama...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Feenikslintunen:
Pähkäilen sitäkin, kannattaneeko hankkia tuplarattaita, kun ikäeroksi tulee 1v9kk.
Mulla on ollut ja on edelleen ,mutta kovin vähäisellä käytöllä on ollut tuplat!!!Meillä lapset on aika reippaita kävelijöitä näemmä!Ikäeroa meillä oli viimeksi 1v8kk ja nyt tulee se sama...
Mä ostin tuplarattaat , kun lapsille tulee nyt ikäeroa n. 1v8kk ja tää taapero ei edes halua vielä kävellä !!! Tukia pitkin mennään , mutta muuten kävely jää muutamaan askeleeseen silloin tällöin ...

neitim+ tytsy 26+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Joskus sitä on pakkko valittaa :D Vaikka itse on nää lapset halunnut...
Monen lapsen kanssa vaan totuus on se että jos päivään tunkeutuu jotain tavallisuudesta poikkeavaa,on koko pakka äkkiä sekaisin...
Välillä vaan tuntuu että mopo karkaa käsistä :ashamed:

?
Juuri näin :hug: Mie taas meinaan kuolla tylsyyteen, kun olen ihan yksin päivisin ollu tän viikon. 3 koulussa, yksi hoidossa. Päätettiin pitää hoidossa kun on enää 6 päivää hoitoa jäljellä,ja maksu menee kuitenkin.
Hain myös ensi syksyksi uudestaan paikkaa, kesäksi irtisanoin. Saisi 4-vuotias vähän järjellistäkin seuraa 10 päivänä kuussa. :)

Mukavaa ultrailua teille,joilla se edessä! Mulla perjantaina taas lääkäri,mutta tuskin ultrataan tällä kertaa. Nää muksuttelut masussa on jo kyllä tosi voimakkaita, taitaa tuleva futari olla kasvamassa...

Oli mulla asiaakin,mutta se jo unohtui :ashamed: joten kivaa päivänjatketta kaikille!
 
Täällä pikku hiljaa rupee elämä taas voittaa vaikka tietty vielki se km kummittelee mielessä ja meil ois tullu kaksoset jos kaikki ois menny hyvin,mut pikkuset ei sit jaksaneetkaan kuin viikoille 8+0 olla mukana matkassa :'(

VOISKO JOKU MUU OTTAA TÄMÄN KETJUN PÄIVITYKSEN kun itellä ei oikeen ole kiinnostusta sitä kohtaan nyt tällä hetkellä..

 
Minäkin ounastelen sitä, että tuplat jäisivät meillä vähäisele käytölle, kuopus kun kuitenkin on tou´hukas kävelijä. Toisaalta taas jos tahtoo vaikka tuonne alas pikkukaupunkimme keskustaan 3km kävellä reippaasti, ei sitä jaksaisi odotella nykyisen kuopuksen mutkia :whistle: Vaan katsellen, josko edullisesti käytetyt tuplat jostain bongaisi!

Me9: ai otat lapset ultraan mukaan? Meilläkin voi olla sama edessä ja mietinkin jo, miten se sujuisi. Mies kun kuitenkin tahtoo utraan mukaan, kun ei moisessa ole ollut aiemmin (4d:ssa siis) eikä aamuaikaan ole hoitajia saatavilla.
 
Feenix meillä isommat haluaa tullla mukaan,ovat kovasti kiinnostuneita.Mietin kyllä noiden kahden pienemmän jättämistä kotiin,tuleeko siitä mitään niiden kanssa,rahat hukkaan kun mekkaloivat tai eivät jaksa olla paikoillaan....? :D
 

Yhteistyössä