***KEVÄTPINO VIIDETTÄ,KUUDETTA,SEITTÄMÄTTÄ JNE ODOTTAVILLE***

Korkataas uusi pino. :) Kiitos vaan taaperox5 hienosta pinosta.

Uusille tervetuloa :flower: ja jaksuja tautien kanssa painiskeleville.

Riemulle piti kommentoida noista kohjuista. Miulla kanssa on kolmatta odotellessa ollut tuolla alapäässä kohju, onneksi sitten hävisi synnytyksen jälkeen. Nyt on sitten jalat niin kauniin näköset, että eipä tarvi kesällä kauheesti shortseja tai lyhyitä hameita käytellä. :( En tiiä mitä noille sitten tekee, tämähän on viimenen raskaus, että voisi ajatella ehkä jotain leikkausta tms. juttua.

miia Olipas halpa risteily. :) Miekin haaveilen että josko kesällä pääsisi vaikka käymään laivalla tämän poppoon kanssa, ulkomaille lähteminen muuten on niin ylivoimasta ja kallista tän poppoon kanssa.

(.) Yövuorot olisi taas takana, ja olo on kyllä sellanen että on taas valvottu. Onneksi tuo alkuväsymys on jo helpottanut, että ei ihan niin rankkaa ole tehä noita yövuoroja.
Masussa myllätään, ihanaa kyllä kun tuntuu jo ihan kunnolla noita liikkeitä. Viime viikon aikana on selvästi vahvistuneet. Ulospäin ei vielä edes näy mitään.
Perjantaina olisi eka lääkärineuvola, jospa sitten pääsisi kuulemaan sydänäänetkin. :heart:

Nyt jatkan toipumista sohvalla jätskin ja sipsin voimalla. :D Voikaahan hyvin.

AngelEyes ja vaava 14+2
 
Kääkkänä mites kaverit suhtautu facebookki ilmoitukseen? Onko feispuukissa joku kiva ryhmä meille suurperheellisille? Jossain muistaakseni olenkin jo, oliskohan se nimeltään juuri tuo suurperheelliset.

Nyt alko pää lyömään tyhjää vaikka piti kirjottaa jotain. Hmmmm. Unohin jo. Olen laiskotellut tänään aivoni pihalle.

riemu 97447 viikkoa ja ykä 15 viikkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Neitim,oliko teidän pikkuneidillä myös vatsatauti?

Meidän neitihän oksensi to-pe yön ja ripuloi pe.Ja siitä eteenpäin ollut itkuinen ja kärttyinen sekä ruoka ei maistunut ollenkaan,vain maito ja velli ja mansikkakeitto...Yötkin olleet risaiset,itkeskelee.Edelleen siis jatkuu nää oireet.Ja nää samat oireet oli jo päivää ennen taudin alkua....

Oon miettinyt täytyykö käydä jossain näytillä,en vaan viitsis turhaan lääkärissä juosta :|
Joo , oli meillä myös 1v:llä mahatautia ,yhden kokoyön oksensi ja vielä seuraavana aamuna ,mutta maha ei mennyt muuten sekaisin ... Kerran oli koko vaipallinen löysää , mutta pari päivää oksentelun jälkeen ... Meillä on myös ollut muuten pidempään yskää ja nuhaa , mutta en sitten ole vielä käynytkään näytillä . Ja eilen huomasin , että meillä taitaa kiukuttelu ja tää vieläkin huonosyöntisyys johtua tulevista hampaista , huomasin eilen että alhaalle on tulossa 2 poskihammasta ja ylös 1 .. eli 3 poskihammasta liki läpi samaan aikaan !!! :eek:

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx5:
Huomenta!!

Täällä yö nukuttii aika huonosti koska tuo meitin 4kk Julius vauva sai taas yöllisiä hengityskatkoksia monta kertaa yössä..ne aina kyllä säikäyttää pahemman kerran ja sen takia rupeaa miettimään jos jonkinmoista..ois kyllä kiva tietää mistä ne mahtaa johtua.

Sillon kun olimme siel sairaalassa niin tuota asiaa ei tutkittu olleskaa vaikka niillä oli kyl tiedossa että tuommosia tulee mutta heidän mielestä tuo on aivan normaalia kaikilla vauvoilla.
Kaverilla selvisi n. 25v:nä että sairastaa uniapneaa ( eli unohtaa joskus nukkuessaan hengittää ) .. kannattaa kyllä edelleenkin mainita tuosta jossain ja käydä tutkimuksissa ??? Muuten ei ole kyllä normaalia !!!!!!

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja miia:
Me9B, ei meillä ole todettu mitään rakenteellista vikaa. Mutta lasten isä on korvalapsia kuten hänen sisaruksensa, niin jotain tekemistä kait perinnöllisyyden kanssa. Meillä kans aina aikaistuneet tulehdukset lapsilla. Ja kaikki ovat kans saaneet avun kerrasta, sen jälkeen ei ole ollut edes kunnon räkiksiä kellään. meillä iskee tosi harvoin flunssa, vaikka se sikaflunssa pääsikin syksyllä iskemään. Limakorva keskes kaikilla kehittyyn, kun eivät valittaneet korviaan joka kerta.

Särkee niin päätä.....

Varasin just laivamatkan koko perheelle pääsisäiseksi, lapset ihan täpinöissään. harvoin on varaa lähteä mihinkään ja onkinihan eka kerta kun porukalla lähdetään laivalle. Ei ollut paha hinta, oli pirkkalehden tarjous, 2 B luokan hyttiä, 102 euroa.

On tullut laiskoteltua koko viikonloppu.... |O

Meillä ei onneksi ole juurikaan ollut korvatulehduksia ja meille jossain tutkimuksessa sanottiinkin että on yleensä periytyvää , jos on taipumusta korvatulehduksiin ..

neitim

 
Moikka,

taaperotx5,kiva kun oot jaksanu laittaa uutta sivustoa!
mut vois sinne lisätä,eli ootan viidettä ja la ois 10.10.10:)

riemu; täällä ollaan!!!!!!!!!!!!!!Olen vaan taustalla lueskellut kun olo on ollut aikas huono niin ei ole jaksanut millään kirjoitella...
Sullahan on jo noin paljon viikkoja kasassa..mulla tänään 11+1,josko tää kuvotus ja pahaolo olis kohta historiaa..

Pienimmät on nyt olleet kipeinä niin ei itekään oo oikeen mitään jaksanut,mut kun aurinko paistaa ja kevät alkaa ilmotella itestään niin eiköhän tää omakin väsy tästä helpotu!

Ultraan pääsin tossa 10+3 ja siellä näkyi pikkuinen uiskentelemassa ja sydän sykki hienosti<3<3<3

hyviä vointeja teille kaikille ja koitan nyt vähän useammin tulla kommentoimaan,kunhan jaksan:)
 
AuringonkukaksiMeillä nelkku syntyi 101001,et aika kiva toikin yhdistelmä.la olis ollut 7.10.Sehän on aleksis kiven päiväkin,liput aina liehuu :D

Onnittelut sulle myös hyvistä uutisista ultrassa :hug:
 
taaperotx5 kiitos uudesta pinosta!

Voimia kaikille tautien ja pahoinvoinnin kanssa painiville :hug:
Meilläkin kotona pörrää edelleen angiina :( . Nyt on koko perheellä 2 viikon kuuri päällä. Yksi vaan tuntuu olevan tällekin lääkkeelle yliherkkä :/

Auringonkukaksi, mun mummo oli syntynyt 10.10.1910 klo 10:00 :D Hauska syntymäpäivä ja helppo muistaa :)

Mulla on tullut kuvioihin uniongelmat. Herään yöllä joskus kolmen aikaan ja sen jälkeen valvon, valvon ja valvon ja kyttään hitaasti matelevaa aikaa. Tätä kestää siis aamuun asti, milloin kello alkaa piipittää. Päivällä oon sitten tosi väsynyt. En muista, että aiemmissa raskauksissa ois tällaista ollut, mutta voihan se olla, että aika kultaa muistot.
Puuskutus on alkanut. Pienetkin matkat saavat minut puuskuttamaan :)
Millä korkeudella tuon sf-mitan (kohdunpohjankorkeuden) tulisi olla? Mulla se oli viikolla 21+4 24cm!Katselin tuolta taulukosta ja voiko se todella huidella noin omilla lukemillaan? Ilmankos mun maha on ihan pystyssä :eek: Vai pitääkö tästäkin jo kehitellä paniikkia?
Viikolla 17+3 se oli 18cm.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 22+1

 
Hei pitkästä aikaan. :wave: Ja kiitokset uudesta pinosta. :flower:

Täällä on ollut jostain kumman syystä siipi maassa kokoajan, joten ei ole tullu kirjoiteltua.. :( :ashamed: Odotus on menny ihan jees, pieniä hipasuja olen ollut tuntevinani. On vaan jotenkin pelottavaa kun neljänneltä tunsin liikkeet jo viikolla 14 (tämä raskaus on nyt viikoilla 16+5) ja nyt niitä vielä odotellaan kunnolla tuntuvaksi. Noh, ehkä tuo rasvakerros tuossa edessä vaimentaa noita tuntemuksia. :whistle:

Katsoin tuota listaa ja oma laskettuaikanihan siirtyi päivällä eteenpäin, eli uusi la olisi 1.9.

Korvatulehduksista olitte keskustelleet.. Meillä kolmannen kohdalla oli putkea päällä ja sitten lääkäri ehdotti että josko puhkaistaisiin korvat ennen kuin laitetaan putket. Niin siis tehtiin ja siihen loppui korvatulehdukset kun tehtiin bakteeriviljelmä näytteestä ja saatiin just oikea lääke vaikuttamaan. Neiti oli tuolloin iältään 8-9kk.

Mutta taas on mentävä.. Voikaa hyvin!
 
Noista liikkeistä sen verran että viimeksi tunsin vasta viikolla 22 kun oli toi istukka tossa mahanpuolella niin ne hiljensi liikkeet todellakin. Sitä ennen tunsin muutamia "hipaisuja" joita en olisi edes liikkeiksi tajunnut jos en ennestään olisi ollut raskaana.

Meillä on ollut 1/8 korvakierteessa oleva lapsi onneksi. Sillä aikoinaan neiti aloitti korvatulehduksen juuri 3 kk täytettyään ja ne loppuivat vasta 1 v kun sai putket. Mutta se vuosi siinä välissä oli aivan kamalaa sillä aina kun mentiin jälkitarkastukseen niin oli uusi tulehdus jo päällä.
Epäilenkin että jollakin tavalla korvakierre on neidin korvia viottannut sillä nyt kun sillä on ollut muutaman kerran korvatulehdus niin ei valittannut ollenkaan olen vaan viennyt omalla tuntemuksella lääkäriin ja tulehdus on silloinkin ollut.

Mutta nyt pitää mennä. Olis toi viikon ruokalistan suunnittelu edessä ja sitten kaupassa käynti. Mutta listan tekeminen vaan takkuaa kun tuntuu että ei ole mitään hajuakaan ruuista. Ihan kuin meillä syötäis vain ja ainostaan muutamaa ruokaa :LOL:

Mutta tää kerran viikossa kunnolla kaupassa käynti sopii mulle tulee ostettua aikas vähemmän heräte juttuja ja kaikkee herkkuja.
 


Meillä ei ole ollut kellään koskaan korvatulehdusta. Kopkop. Toivottavasti ei tule tälle uudellekkaan. Olen kuullut kauhutarinoita niistä. Atoopikkoja ovat sitten kaikki ja minä myös. Eikä ihan lievästi. Rasvoja ja kortisonivoiteita kuluu talviaikaan litratolkulla. Siitepöly allergiat on myös kaikilla ja nyt tällä hetkellä on paha tilanne täällä pähkinäpuitten kanssa.



 
Tänää oon aamusta asti ollu liikenteessä ja vihdoin päästiin kotio.

Ensikisi mentii käymään lekurissa tuon vauvan kanssa että tutkis mistä ne voi johtua ja lekurikin tuli siihen tulokseen että uniapnea pojalla on.

Tuon jälkeen käytii myös apteekissa,kaupassa ja br-lelussa hakemassa Juholle synttärilahja.


Aivan pakko on kyllä laittaa tuosta Juliuksesta 4kk kuva :heart:

 
Meillä on yhdellä lapsukaisella myös ollut korvakierre. 11:sta putkien jälkeen lopetin laskemisen. putkia on ollut siis tooosi monet. Vika on rakenteellinen ja sen vuoksi pääsin rakenneultraan. Korvat ei olekaan aikoihin vuotaneet, mutta nyt on menossa sellainen vuotojakso taas :(
Enää ei putkia voikaan laittaa, kun tärykalvoon on jäänyt reikä. Se korjattaneen joskus tulevaisuudessa, kunhan nämä tulehdukset loppuvat.

Nyt täytyy lähteä syömään paistettuja muikkuja (mun herkkua)! Potilashuoneella on hyvät ruokatoivomukset äidin mielestä :heart:

T: vatsakasilmanvauva ja SE tyyppi :)

lisätty: Onpas Julius aurinkoisen näköinen pakkaus :heart:
 
Huomenta,
olipa tekstiä tullut, en ehtinyt vielä lukea. En tiennytkään että taaperolla noin pieni vauva vielä :heart: Täällä taas sairaspeti, kuopus on taas tosi kipeenä. Eilen meni lääkärireissulla 4 tuntia, mut saatiin lopulta labrakokeiden jälkeen kuuri. Meillä siis kahdella neljästä tosi pahat korvakierteet ja tää nuorimmainen ihan mahdoton. 2 kertaa putkitettu, muttei auta ja putketkin tulee ulos. Ja siis taas kumpikin korva tulehtunut, liimakorvaksi jo aiemmin todettu ja eilen lääkäri sanoi ettei ole normaali kuulo. :| Let´s see. Allergisia meillä on 3/4, tyttö ainoa terve, mutta hälläkin iho kuivaa ja karheaa joten rasvaa kuluu.

Olen tän viikon siis poissa töistä vielä ja ens viikolla yritän paluuta. Lääkäri ei oikein sitä saikkua haluis enää myöntää joten kaipa siellä sitten särkylääkkeiden voimalla on pakko kitua 2kk vielä. Mies on kertausharjoituksissa tän viikon, ihan mielenkiintoista siis.


 
Noista ellergioista kanssa täällä kärsitään aikas monella. Mä itte olen paha atoopikko ja siis peritönä olen antanut sen muksuille. Esikko ja pojat 5 v ja 3 v ja sitten tää nuorin on säästynnyt ainakin tällä hetkellä näyttää siltä.
Tytöllä 12 v ja pojalla 15 v on paha nikkeli allergia ja mitkään korut ei kulta eikä hopea sovi ainoastaan kirurginteräs sopii.
Tyttö 10 v onkin sitten ruokaine allegikko ja varsinkin tälleen keväällä pitää kattoo tarkkaan mitä se pistää suuhun.
Nyt sitten toi neiti 2 v on alkanut reagoimaan ruokaan kaikki kalat aiheuttaa heti reagtion ja viime viikonloppuna syötiin mansikka kakkua ja neiti oli ihan kamalan näköinen seuraavana päivänä. Onneksi on kohta toi 2 v neuvolalääkäri ja jos sais sieltä lähetteen allergia sairaalaan.

Onko kenelläkään tietoa testaako ne noin nuoria. Kun mä olen kuullut että ei alle 5 v testailla kun voi näyttää ihan mitä vaan. Olis vaan mukavaa saada varmuus asioihin eikä pelaa pelkällä kokeilulla kun toisen iho menee niin huonoonkuntoon ja ei se ole mukavaa minulle saatikka tytpylle.

Mutta nyt me lähetään pihalle. Kattomaan kirppikseltä pojalle rappua kun pitää semmoinen leikkeihin saada ja ei viitsi sitä uutta kaupasta hommata ihan pelkkään leikkiin.
 
Meillä on maitoallergia tuolla 2v pojalla että kait ne teijän tytönki voi testata kun on tuo meitin poikaki testattu 1v8kk iässä.

Mutta kohta mä lähen käymään vauvan kanssa pienellä vaunulenkillä ja poikkean neuvolassa samalla ilmottamassa että vois lähettää ne lappuset sinne uuteen neuvolaan.
 
Maikkimaa Mulla on myös ollut pienestä pitäen todella paha nikkeliallergia ja näyttää osittain tulevan ainakin yhdelle lapsistani , tytölle ilmestyy helposti ranteisiin pilkkuja kun pitää kelloa (onneksi on keksitty nikkelilakka :) ) Mulle ie myöskään sopinut lapsena nikkelivapaat korut / hopea eikä edes kulta , vaikka korvakoruja pidinkin ja ne mäti lähes koko aika .. mutta viimevuosien aikana kulta on muuttunut niin että se sopii minulle ja myös uusi hopea sopii, vanha ei , eli uudet hopeakorut ovat kaikki tuota parempaa , mutta jos kultasepänliikkeessä on vanhoja hopeakoruja , niin niiden nikkelipitoisuus on ihan toista !!!
Kirurgin teräs on ok ja myös titanium .. :)

neitim
 
Maikkimaa: Minä oon kans ite atoopikko ja lisäks joitain allergioita, nykyisin kylläkin lievempää kuin nuorempana (pöly, koira, hevonen, nikkeli, hajusteet). Meillä esikoinen joka on nyt 10v testattiin reilu 2 vuotiaana, mutta lääkäri sanoi että verikoetesteissä ei näy kuin jotku pahimmat, pääruoka-aineet jne. Niissä ei näkynyt silloin että olis milleen allerginen. Pistotesteissä myöhemmin selvis useita allergiankohteita kuten eläinallergioita, koivu sekä koivun kanssa ristiallergisoivat porkkana, omena, päärynä, tomaatti. Esikoisellakin on nykyisin jo helpompaa esim. noiden ruoka-aineiden kanssa. Mutta koivunsiitepölyaika on yhtä tuskaa kun ei mitkään lääkkeet auta.

Tänään oli neuvola ja sf-mitta edelleen yläkäyrien yläpuolella. Äitipolille lähti lähete ja muutaman viikon päästä pitäis olla sinne aika. Saa nähä koska se aika sit tulee. Jos taas käynnistetään heti 38+ niin olis ehkä vajaa 4 viikkoa enää, hurjaa. :D

Johjo 34+2
 
Meilläkin on jo alta vuosikas testattu allergian takia,mutta lääkäri sanoi että(lasten allergologi)että alle 2v allergia kokeet ovat suuntaa antavia ja täytyy oireiden ja havaintojen mukaan myös mennä.Eli koe voi näyttää allergiaa jostakin mistä ei oirehdi ja taas jättää näyttämättä sen joka vanhempien mielestä selkein aiheuttaja.Vasta n 2v eteenpäin alkaa vasta-aineet näkymään todellisesti!

Näin vaan nyt pikaisesti :wave:
 
Moi! Tulisin mukaan tähän teiän ketjuun. Eli siis en vielä odota vauvaa, mutta toiveissa kovasti olis taas pieni käärö! :heart: Meillä on jo 6 lasta, mutta yksi puuttuu...ainakin. Eihän sitä koskaan tiedä suodaanko meille enää vauvoja, mutta kovasti haluaisin. Eli voinko liittyä seuraanne, vaikka en vielä olekkaan plussannut? Mä oon itse 33v ja vanhin meiän lapsista on 13 v ja nuorin 2v. Kumma juttu toi vauvakuume kun se aina vaan tulee uudestaan. Syyskuussa vielä olin ihan kauhuissani, kun menkat oli myöhässä, et en kyllä haluu vauvaa. Mutta nyt olisin ihan onneni kukkuloilla, jos alkaisin odottaa! Jospa muutaman kuukauden sisällä tärppäis :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnekasmamma:
Moi! Tulisin mukaan tähän teiän ketjuun. Eli siis en vielä odota vauvaa, mutta toiveissa kovasti olis taas pieni käärö! :heart: Meillä on jo 6 lasta, mutta yksi puuttuu...ainakin. Eihän sitä koskaan tiedä suodaanko meille enää vauvoja, mutta kovasti haluaisin. Eli voinko liittyä seuraanne, vaikka en vielä olekkaan plussannut? Mä oon itse 33v ja vanhin meiän lapsista on 13 v ja nuorin 2v. Kumma juttu toi vauvakuume kun se aina vaan tulee uudestaan. Syyskuussa vielä olin ihan kauhuissani, kun menkat oli myöhässä, et en kyllä haluu vauvaa. Mutta nyt olisin ihan onneni kukkuloilla, jos alkaisin odottaa! Jospa muutaman kuukauden sisällä tärppäis :D


Tervetuloa :) :wave:
 
Ultrassa ikäviä uutisia, ei löytynyt asukasta :'(

Pienen pieni toive elää, kahden viikon päästä uusintaultra. Kierrosta kun ei täyttä varmuutta niin ovulaation ajankohtaa ei täysin tiedä.
Oma mielipide on että tämä oli tässä, Unelma on särkynyt..... :'(

Kiitos kaikille että sain kulkea kanssanne tämän pienen hetken, Onnellista odotusta ja suloisia vauvantuoksuja :heart:

HotMilk
 

Yhteistyössä