***KEVÄTPINO VIIDETTÄ,KUUDETTA,SEITTÄMÄTTÄ JNE ODOTTAVILLE***

Mä olen ihan kipeä :'( Kamala flunssa,kurkku kipeä ja yskää.hyvä jos noro ehtinyt edes kaikkia kiertään,niin mulla uusi tauti päällä :| Toivottavasti en niin sairaaksi tuu etten pääse maanantaina kauan odotettuun ultraan :eek:
 
Me9jaBonus teillekin tuli sitten nuha ton oksutaudin jälkeen .... mahtaako kuulua jotenkin tohon viirukseen ??? Meillä ei oo diagnosoitua noroa , joten tiedä sitten mitä oli , mutta kun oireet on samat tavallisessakin oksennut/kura taudissa ....
Mutta nuoremmat siis molemmat sai kuumeen ja nuhan ton taudin jälkeen ... 4v on jo "terve" , yskää lukuunottamatta ja nuorin 1v yskii , on nuhaa ja noi hampaat tulossa .. huoh ... ja kuumetta 3:tta päivää ..

neitim
 
Ilmoitetaas tosiaan tännekin pinoon että on jakauduttu :) Tytön tyllerö (3620g ja 48.5cm) syntyi 23.3 klo 1.26 ja synnytyksen kesto oli tuo sama 1.26h :D Onneksi oltiin sairaalassa valmiina, olis neiti syntyny kotio muuten :eek: :x Pikaisin meidän viidestä lapsesta :D
 
Onnea paljon Lahja Lintikalle :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
Kerrrotko myöhemmin tarkemmin ;) :wave:

Täällä kans kipeenä, kurkku ihan tajuttoman kipeä, onneksi mies tulee tänään kotio. On vaan hänkin kuulemma kipeä. Kuopus ollu koko viikon, on kyl hermo menny jo moneen kertaan enkä oo täälläkään jaksanu keikkua. Toivottavasti ensi viikko olisi parempi kaikin puolin :/
 
Nyt on pakko myöntää että iski paniikki. Tai siis aina mulla on näissä vikoissa raskauksissa ollut ja olen miettinyt että miten pärjätään siis rahallisesti ja miten jaksan itte. Kun ei se aina ole niin helppoa ja mukavaa tämä elo.
Nyt ensimmäisen kerran vielä on niin että saan sitten ton minimiäippärahan joka on kait aikas pieni niin olen ymmärtänyt.
Mutta turhaahan se on panikoida ja kyllä mä järkeilen tätä ihan ittelleni kokoajan että ei se vaavi meillä kuluta sillä kaikkihan meillä on jo tarpeellinen valmiiksi. Mutta kumminkin isännälle tossa aamulla valittelin että nyt alko sitten pelottaa ja silleen. Niin ei se tajuu ei sitten mitään :LOL: Ihan piti murahtaa että voisit sä nyt kumminkin jotain rohkaisua sanoo tai edes jotain.

Mutta kyllä se tästä taas kun alku paniikki menee ohi ja hormoonit tasaanutuu :LOL: Eli synnytyksen jälkeen sitten. Nyt jännitän täällä kaverini puolesta kun sillä H hetkeen enään muutama päivä. :heart:
 
Hotmilk jaksuja sinulle jokaiseen päivään, on varmasti erityisen pitkä aika odottaa uusintaultraa :hug:
taaperotx5 varovainen onnittelu haamusta :heart:

Onnea Lahja Lintikka :flower:

Tänne ei ihmeitä, supistelee supistelee mutta ei säännöllisesti. Sen verran kuiten että hankalaa jos autoa ajessa tulee :| .

-C ja T rv 36+1
 
Lahja Lintikalle isot onnittelut pikku-prinsessasta :flower: :heart: :flower:!!!
Myös varovaiset onnittelut taaperox5!!!

Täällä pikkuinen potkii potkimistaan. Varsinkin automatkoillaa oon huomannut, että istuminen on tosi tukalaa, kun juuri silloin alkaa se melskaaminen.
Nyt varmaan voi pesänrakennusvaiheen julistaa alkaneeksi: järjestystä on kotona vaihdettu, siivottu, ommeltu, leivottu etc. (ja näitä kaikkia tekisin normisti tosi vastahakoisesti :) ) tai ehkäpä puran vaan turhautuneisuutta, kun 2 viime viikkoa on mennyt päin suolta ja en ole voinut keskittyä omiin juttuihin ollenkaan.

Voimia kaikille sitä tarvitseville :hug:

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 22+6
 
kopsaan tuosesta pinosta ...

jaahas joko tää paras , keskiaika meni ??? viikosta n. 16-17 on ollut hyvä olla ja nyt kun viikkoja on 21+1 niin johan niitä vaivoja alkaa tulemaan .... lonkkia alkaa särkemään ja noi alaselkäsäryt :'( ,supistelut ovat loppuneet , mutta tilalle on tullut noi repivät järkyttävät jalat alta vievät kivut , eli alhaalle tohon nivusten tuntumaan , hieman ylöspäin tulee kauhea kipu joka tuntuu siltä kuin viillettäisiin puukolla edestakas ja tänäänkin tuli tuollainen kipukohtaus eikä meinannut millään mennä ohi ... kesti 10 min !

Asia mitä olen myös miettinyt on tuo lonkkitukeva ja selkäsärkyjä pienentävä lonkkavyö , minkä voi saada lainaksi neuvolasta ... 2 ekassa ei ollut ja 2 viimeisimmässä on ollut tukena lähes viimeisille viikoille asti ... 2 viimeisintä synnytystä tosiaan kestäneet 3 vrk suppareilla ... Voisiko tuo lonkkavyö estää lapsen laskeutumista kunnolla kanavaan ja pidentää tuota synnytystä , siis ettei paikat aukea niin helposti ???? Onko muilla kokemusta tuosta lonkkavyöstä ??? muuten on ollut kyllä hyvä apu alaselkäkipuihin ja noihin lonkkakipuihin ...

neitim
 
:flower: :flower: :heart: :heart:

neitim , mullakin ollut tuo vyö aina käytössä. Ja synnytykset ovat olleet aina todella pitkiä. Oiskohan tuo vyö sitten aihettanut sen :eek:


Me9 , kävikö ultrassa?

riemu ja yrjänä 16+1
 
It´s a Boy<3
On ollut niin kiirus päivä että nyt vasta hetki koneella...

Ultrassa siis kaikki hyvin ja se mun muuttunut tyttöoloni,joka siis kovasti kolkutti poika oloa jo useamman viikon,oli oikeassa ja meille tulee pieni poika Ihmeellistä,kun edellisestä pojasta pian jo 6 v aikaa Mä pääsen kaupoille

Vauvalla tosiaan kaikki mainiosti ja ihana sattuma oli että ultraava kätilö sairastunut ja sijaisena toimi hänet kouluttanut vanha tuttu kätilö,joka ultrannut meidän 4 ensimmäistä lasta.45 min rauhassa katseltiin ja mittailtiin ja juteltiin

Mies huomasi jo ennen kätilöä sukupuolen ja huudahti"että tuostahan ei voi erehtyä"

Poitsulla painoa 325g ja monta kuvaa(myös pippelistä )saatiin mukaan

Nyt vaan elokuuta odottaen ja ostoksia tehden,nyt saa luvalla hankkia kaikkea mukavaa uutta
:heart: :heart: :heart:
 
taaperotx5 Kyllä tuo on jo selkeä plussa !!!!!! :heart:

riemu eli mun päätelmäni tuosta vyöstä saattaa pitää paikkansa ... taidan kyllä koittaa tän raskauden pärjätä ilman kun oon jo tähän asti päässyt ja ostan vaan jonkun mahaa tukevan liivin tms. Jos tän synnytys olisi sitten hieman helpompi ja lyhempi .... kun noi 2 ekaa ei ollut lainkaan samanlaisia kun noi 2 viimeisintä missä oli pitkään toi vyö käytössä ja molemmista 3 vrk:n supisteluilla synnyttämään ... eikä millään meinannut edellinen laskeutuakaan kunnolla .... huoh .. toivottavasti kroppa kestää .... kyllä mä mielummin ottaisin lyhemmän synnytyksen !

neitim
 
Iltaa! Ja täällähän tapahtuu rytinällä!!! =)

Hianot viivat taaperotx5!! Voiko tulla viivakuume, onko sellaista? :LOL:
Lahja Lintikka :heart: Onnittelut prinsellasta :heart:

Me9ja Bonus ihania ultrakuulumisia!!!
Minä myös sain sievän pienen kuvan Heppulin vehkeistä ;) On se tekniikka niin mainiota! Minuun iski shoppailuhulluus kun sain tietää sukupuolen, vaikka nelljä poikaa jo peräkanaa tullut ja viides nyt tuloillaan. Jotenkin vaaleansininen jo täällä tökkii, mutta tarjolla on ihania ruskeita, oransseja ja luonnonvalkoisia kuoseja... Ihanuuksia mihin rahansa upottaa :D
(.) Vielä jonkin sortin alakuloisuutta on ilmassa ja VÄSYMYSTÄ!!! Mutta ehkä se paremmaksi muuttuu....

Oliivitar ja Heppuli 28+3
 
Oikein paljon onnea taaperolle plussasta :flower: . Voi kuinka ihania uutisia Meja9Bonus sai ultrasta :heart: Meillä on kahden pojan välillä kahdeksan vuoden ikäero eli pääsin ostoksille myös aikoinaan =) Taidan tietää kenestä ultraajasta puhut, aivan huippu :)
 
Tervehdys mammat!

Onnea Me9jaBonus ihanista ultrakuulumisista :heart:

Alla olevan tekstin kopsin eilispäivältä suoraan tuolta heinäkuisista:

Tämä päivä ei alkanut kovin hyvin. Miun jalka oli niiin turvoksissa, että mies kauhistui palattuaan yövuorosta kotiin. Eli jalka oli tosi turvoksissa aamusta alkaen. Pieni varoitus: profiilissa on kuva räpylästä ja herkimpien ei kannata kurkata
Terveyskeskuksen kautta sairaalaan ja siellä onneksi todettiin, ettei ole tulppa jalassa. Pieni kohonnut riski oli kuitenkin verikokeiden mukaan saada se pirulainen, joten sain jatkoa ajatellen tarkat ohjeet. Kaikki on nyt kuitenkin hyvin ja itkut on itketty

Kyllä oli inhottavaa saada itkukohtaus pienessä terveyskeskuksessa, jossa kaikki tuijottivat...ja ne ei olleet mitään sellaisia elokuvien nyyhky-kyyneleitä vaan ihan itkua, räkää ja sitä rataa...

Huomenna on varmaan parempi päivä

Nyt pitää mennä lepäämään tätä päänsärkyä pois. Varmaan päivän koetukset saivat päänsärynkin esille.

Tänään lisätty: Eipä tuo turvotus ole laskenut oikeastaan yhtään :/ Yön ajan pidin jalkaa koholla.
Onhan se selvää, että vauva painaa laskimoita ja on nyt jotenkin sellaisessa asennossa, että varsinkin oikea koipi on turvoksissa. Seuraavaksi kokeilen kylmiä kääreitä, jospa niistä olisi apua tähän vaivaan.

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 23+2
 
Olipas hurjannäköinen tuo Vav:n jalka :/ Mitä ne sitten epäili,että olisi? Toivottavasti alkaa pian turvotus laskea!

Onnea plussanneille! Täällä riudutaan älyttömässä flunssassa nyt itekin, samoin mies jolla järkyt jälkitaudit armeijasta palanneena. Huomenna kuitenkin töihin, ei vaan oikein yleiskunto ole hääppönen, pienikin kävely hengästyttää ja pyörryttää. Liekö sitä RS.Virusta, kun alko mein kuopuksesta ja esikosta ja nyt enää kahdella sairastamatta. Hirveä limaisuus kaikilla. No,ei auta ku sairastaa....

onnea poikalupauksista! Varsin poikavoittoista kesää luvassa =) Minäkin olen haalinut älyttömät määrät pieniä vaatteita, saan varmaan kohta alkaa jo myydä pois kun ei ehditä pitää puoliakaan...
'

 
Lahja Lintikalle onnittelut Prinsessasta :flower: :flower: :heart: :heart:

Onnittelut poikalupauksesta Me9:lle :flower: :flower: :heart: :heart:

Taaperotx5, hienot viivat - onnea =) :heart:

VIV - hurjan näköinen jalka, selvisikö syy turvotukselle? Mahtaa olla särkevä.. Kunhan turvotus hellittää, olisikohan tukisukista apua siis ihan apteekin tai instrumentariumin?

Täytyy lukea taaksepäin, unohtuikohan onnitella jotakuta vielä?
 
VIV hyvä ettei ollut tulppaa ja toivotaan että on ihan harmitonta ja ohimenevää. Yleensä tommoset räpylät tulee loppuvaiheessa. Mulla on ainakin aina ollut vika kuukausi jalat ja kädet todella turvoksissa. Tukisukat ovat auttaneet jonkin verran varsinkin jos ne pukee aamulla ennen sängystä nousua.

Kääkkis koita jaksaa huomenna töissä ja paranemisia koko perheelle. Sairastaminen on niin kurjaa :hug:

(.) Yrjänä potkii jo kovasti ja möyryää :heart: Ihanaa :heart: Pahoinvointikin alkaa helpottamaan. Päätä vaan on särkenyt nyt pari päivää oikein kunnolla ja se vie voimat ja ajattelukyvyn. Huomenna olis iltalento Suomeen :) Pääsee taas herkkujen kimppuun muutamaksi päiväksi:p Toivottavasti siellä ei ole yhtä kylmä kuin viimeksi kun kävin. :whistle:
 

Yhteistyössä