Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

Huomenta!

Filuuri Onnittelut, viikkosi ovat täydet :hug: Mä aloitan nyt sit heti kiusaamisen ;) Onko mitkä tuntemukset, voisiko syntyä vielä tässä maaliskuun aikana vaiko meinaatko venyttää Pääsiäisen jälkeen ;) Nyt siis päästään jännittelemään täällä päivittäin koska sä pääset tositoimiin ;) eikä poikasi tarvitsisi olla sit enää huolissaan suihkuun mahtumisestasi :LOL: siis ihana kommentti :LOL:
Ei meidänkään synnärillä ole kuin tuo allas ainoastaan yhdessä salissa ja silloin sunnuntaisessa ei ollut ja nyt siis ihan vahingossa päästiin siihen saliin missä oli niin pitihän mun kokeilla ;) ja kannatti :)

Kyllä huomaa et nyt en ole mennyt pariin päivään päikkäreille vaikka olisi ollut mahis niin väsy painaa :ashamed: ja varsinkin kun tunti jo poissa kun kellojakin siirrettiin. Illalla menin sit nukuttaa pikkuneitiä kun sen viereen pitää mennä niin nukahdin sen sänkyyn, mies tuli nukkuu ja huikkas jotain enkä mä edes tajunnut siirtyä me4idän huoneeseen, sit mies tuli puol 12 aikaan et kun täällä ruusunnuppumme kaipaisi ruokaa et hän ei ole osannut oikein nukkua kun on kuullostellut koko ajan meidän vauvelia :D Sillä menee aina viikko-toista kun tullaan kotiin et osaa nukkua normisti ;) Jossain vaihees taas ei edes huomaa et pieni herää yöllä syömään :)

Tänään ajateltiin käydä jo liikenteessä, itseasiassa mies oli menossa käymään kodinterrast hakee painepesurii niin sanoin et kyllä me voitais jo tulla, (eilen jo pidin Nuppua sen puol tuntii pihalla vaunuissa et tottuu tuohon ulkoilmaan) en mä jaksa olla tääl kotona neljän seinän sisäl koko aikaa vaik heitinhän mä jo eilen esikon kaupunkiin kun lähti leirille ohjaajaksi ja samal kävin kaupas hakee pääsiäismunia jos tulee virpojia niin eikös sillä aikaa vaik kuinka olin syöttänyt niin nuppu heräs ja huusi, oli hetken ehtinyt itkee ennenkuin soittivat niin menihän mulla se vartti siitä soitosta vaik kassalla olinkin niin kotona ja kotiin kun pääsin niin tää nukkua posotti sit taas tyytyväisenä, onneks mut mun piti käydä viel toisessakin paikkaa mut ensviikolla sit ;)

Tänään on pakko yrittää pyyhkiä vähän pölyjä ja siivoilla, onneks on pysynyt suht siistii mut fiksausta kun huomenna tulee terkka ja tiistaina aattelin pitää sen "vauvapäivän" et saapi kaikki halukkaat rynnätä meille Ruusunnuppuamme ihailemaan :heart:
Anoppihan tietty kävi jo perjantaina ja systerikin oli töissä täs lähellä niin sanoin et tulee vaan käymään kun soitteli ;)

Pitäis ensviikolla yrittää päästä kirpparile kattoo jos löytäis noita 50-56cm vaatteita kun mulla vaan pari hassua ja nyt sit hukkuu noihin 60cm :ashamed: Tuntuu et 50cm on vielä reilu mut eipä tuota pituutta ihan vielä edes ole et menee tovi kun tuokin saavutetaan :)

Nyt menen hetkeks vielä makoilee, pikkuneiti kattoo pikkukakkosta ja nuppu nukkuu :heart:
Jaksuja kaikille ja tsemppiä Filuuri näille viimeisille päiville :hug:
Ävm70 ja Ruusunnuppu 6pv :heart:
 
Teillähän on jo ihan business as usual Ävm70. Toipuminen synnytyksestä on sitten sujunut tosi hyvin? Miten muuten anoppisi, kommentoiko enää synytymän jälkeen mitään siitä, että kylläpä odotettiin pitkään? Mites muut perheenjäsenet on ottaneet uuden tulokkaan vastaan? Erityisesti entinen pikkuneiti, nykyinen vähän suurempi?

Kiitos viikko-onnitteluista! :) Mä olen ajatellut pantata pääsiäisen jälkeiseen aikaan synnytystä. Olen niin huomaavainen hoitohenkilökuntaa kohtaan kun ne on kuitenkin tällä tulevalla viikolla kaikki jossain laskettelemassa. ;) Ei mulla tosiaan ole mitään tuntemuksia, joten ei pääse edes spekuloimaan. :D Meillä oli aamulla vieraita ja päivän kysymys oli tosiaan mikä on olo. :D

Mä sain keittiöön uudet verhot ommeltua ja olen tosi tyytyväinen lopputulokseen! =) Tuli ihan uusi ilme koko huoneelle. Nyt pitäis lähteä K-Rautaan kun haluaisin uuden käsisuihkun jälkivuotoa ajatellen. tykkään suihkuttaa jokaikisen vessakäynnin jälkeen ja meidän nykyinen suihku vuotaa jotenkin niin, että kaikki paikat on ihan märät jos sitä käyttää. Voisi samantien käydä kokonaan suihkussa. :(

Voi tuota poikaa, se on niin huvittava/söpö. Leikkii olevansa koira ja konttaa paraikaa lattialla haukkuen ja heiluttaen häntää. :LOL: Tämmöset pitäis aina videoida. Ja näyttää sitten lapsen ylioppilasjuhlissa tai vastaavissa. ;)

Filuuri 40+0!!!! :eek:
 
Filuuri: mulle tuli semmoinen olo vaan ettei kaikki ole ihan hyvin kun hengitys rohisi ja vinkui niin kovasti ja poika alkoi olla tuskaisen näköinen. Rohinahan on normaalia kyllä kun limaa tulee, mutta se alkoi muistuttaa enemmän astmakohtausta niin siitä päättelin että nyt ois hyvä mennä lääkäriin. Se mikä tuossa oli outoa niin oli hetkiä jolloin hengitys kulki ihan normaalisti, eli tuli vähän niinkuin aalloissa sitten ne pahimmat ahdistukset. Vieläkin vähän yskii, mutta se on pientä jo :)

Onnea Hemmi :heart:
 
:headwall: kirjoitin pitkät pätkät ja pikkuneiti tuli sisään niin ei anna olla mun yhtään enää koneella niin ennenkuin edes kerkesin reagoidakkaan niin nappas tuosta katkasijasta sähköt veks :headwall: Neiti siis muutenkin koetellut mua tänään :ashamed:
Viimeyö oli siis aivan uskomaton, heräs tossa 3 maissa eikä millään nukkumaan, ei mitenkään vaikka kuinka yritin :ashamed: Ei auttanut muu kuin mennä alakertaan, aloin sit tiskata tiskivuortani, heitin koneeseen pyykkiä / kuivausrumpuun, pyyhin ne pölyt kirjahyllyst mitkä eilen jäi tekemättä niin neiti katteli dvd.tä eikä merkkiäkään et oisi alkanut nukkua uudestaan niin johan kellokin sit kiiti siinä et turha oisi edes ollut mennä takas nukkuu :ashamed: Nuppumme heräs vasta aamulla 6 aikaan tisulle et hän kyllä nukku sen 5h putkeen aamuyöst ;)
Aamupäivä menikin sit vähän väliä tisutellessa, aina kun sain sen nukkuu niin 10min päästä jo itki sängyssä, lopulta kun musta alko tuntuu etten enää jaksa niin laitoin sen vaunuihin ja mies työnteli sitä hetken ulkona niin saatiin se nukkuu tunnin verran putkeen et sain sit sil aikaa pesastuu lattiat ennenkuin terkka tuli, tuota hitsin kuraa nyt tulee sisään jostain ihmeen syystä :/
Iltapäivällä taas nukkuikin sit useamman tunnin putkeen, itsekkin hieman ehdin torkahtaa kun mies haki kakkosen koulusta ja oltiin syöty. Nukahtihan se pikkuneitikin päikyille mut vasta tosiaan iltapäivällä ja onneks tuo kakkonen oli tuolla pihalla sen kanssa et jospa ensyönä nukkuisi, toista samanlaista yötä en enää kaipaa tai sit meillä kulkee joku zompina :headwall:

Vielä ei ole ilmaantunut suoranasita mustasukkaisuutta pikkuneidissä, tänäänkin selitti moneen otteeseen terkalle polleena et on isosisko ja käypi pusuttelee että silittelee vauvaa päästä. Olen antanut luvan et poskeen saapi pusutella :heart: Mä kuvittelen et tuo mustasukkaisuus iskee vasta muutaman viikon pääst, hartaasti toivon ettei tulisi ollenkaan mut kun jäädään kahden niin sit voipi ollakkin jo hankalampaa kun äiti ei heti pystykkään tekee, antaa kun nyt kuitenkin isi on pystynyt auttamaan jos ollut tarvetta jotain vaik tuntuu ett päiviä jolloin vaan äiti, äiti :ashamed:
Meidän kaikki likat on haltioissaan tuosta ruusunnupustamme, kakkonen nyt vaihtelee joka kerran vaipan kun kotona, teki jo sitä pikkuneidistäkin, tiedä mikä siinä niin kivaa mut helpottaahan se mua kivasti kun apukäsiä löytyy =) Esikko kyllä pitelee sylissä mut vaippaa ei tahdo vaihtaa, ihan pakon edessä jos ei ole vaihtoehtoo ;) Aamulla jäi sit pienten kanssa kun heitin kakkosen kouluun ja kävin nopeesti kaupassa vaik isi oli kyllä kotona mut ulkona hommissa. Meni ite vasta puol 12.sta ja olikin nyt puol 8 kun niil oli koulus joku iltatilaisuus.

Mä kun puhuin eilen tuossa että saatte keksiä sit meidän Ruusunnupulle toisen nimen niin mies sano et sillä on jo vähän aikaa ollut yks ehdotus muttei halua sitä paljastaa, esikko sano heti et eikös voisi antaa poisnukkuneen isomummon etunimeä tälle kakkosnimeksi niin sit mieskin paljasti et hän oli miettinyt sitä ihan samaa ;) nauroinkin ettei meillä ole vielä koskaan ollut tämän nimen miettimisen ja päätöksen kanssa näin helppoa :)

Filuuri vai olet sinä päättänyt siirtää tuon synnytyksesi noin pitkälle :D Nyt meidän ei sit tarvitse jännäillä vähään aikaan ;) Onhan se tietty hienoa antaa toisten viettää ensin pääsiäisloma mut mahdetaanko me jaksaa täällä odottaa sun vauvauutisia niin kauaa :LOL:

Kiitos, olen siis toipunut omasta mielestäni hyvin ja terkankin mielestä kun juuri kun tuli meille niin nappasin mun ja pikkuneidin leipomat tuoreet pullat uunista pois suoraan kahvipöytään :) Huomenna aattelin pitää vauvapäivän et kutsuin nyt kaikki jotka haluaa vauvelia tulla kattoo niin tulevat ja sit saadaan taas olla keskenään ;) Sain sit leivottuu huomiselle suklaapiirakan ja esikko lupas tehdä tuorejuustokakun ;)
Anoppi toi jo perjantaina leipomiaan pikkuleipiä ja aamulla aattelin tehdä vielä suolasena kinkkupiirakan ;) Anoppi ei siis kommentoinut mitään siitä et kun tuo vauvelin syntymä venähti.
Keskiviikkona ajattelin jos on hyvä ilma niin lähetään ihan vaunutellen jo puistoon, oisi pikkuhiljaa pakko alkaa taas reippailemaan ;)
Jaahas, pikkuneiti huutelee mua alakertaan, taisi mennä perille kun olin ehkä pikkasen liian kovaääninen kun karjasin sille tuosta koneen sammutuksesta kun huutelee et en tule sinne et tule sinä tänne ;)

Hemmille hirmuisesti Onnea pienokaisesta :heart:

Jaksuja, palaillaan :hug:
Ävm70 ja Ruusunnuppu 1vko :heart:
 
Hoijaa. On taas varmaan joku hormonipiikki kun ei tule uni silmään. Jo kolmas yö peräkkäin kun herään ja vaan pyörin sen jälkeen. :/ Aamulla olis sit vika neuvolakin, että ei edes voi jatkaa unia, jos joskus aamun puolella siitä kiinni saiskin. Eilen oli karmean huono omatunto kun aamulla lähetin pojan päiväkotiin ja jäin itse nukkumaan, mutta kun olin kolmesta saakka valvonut toista yötä peräkkäin, niin en vaan jaksanut. :( Toinen oli kyllä niin hyvällä tuulella tullessaan kotiin, että luulen hänellä ollen kivempaa kavereitten kanssa kun väsähtäneen äidin kanssa olis ollut. Toivottavasti. :|

Ihanaa Ävm70 kun sulla on noita apukäsiä ja isot tytöt on jo noin isoja muutenkin, että ei tarvitse niitä samalla paapoa. Toivottavasti mustasukkaisuus pysyisi poissa pikkuneidillä myös. Hauskaa, että nimen valinta on ollut noin yksimielistä teillä. Oliko etunimi sitten jo varma alusta saakka? Tai siis siitä kun varmistui vauva tytöksi. =) Saa nähdä milloin me saadaan jotain nimentynkää päätettyä. Sukupuoli vaikka on tiedossa, niin ei vaan ole mitään yhteistä ajatusta mikä lapselle nimeksi. Mulla on kyllä yksi ajatus etunimeksi, mutta saa nähdä sitten muistuttaako vauva yhtään sitä ja mitä mies siitä ajattee. :)

Olet kyllä muuten ihan mahdoton työmyyrä kun jaksat lattioita luututa ja leipoa noin paljon. Mä kaatuisin sänkyyn varmaan siinä silmänräpäyksessä, jos mies veisi vauvan ulos. Muutenkin olen katellut ja testaillut piirakkareseptejä jotka vaatii tyyliin 5 minuuttia "leipomista", jotta on sit jotain tarjottavaa. :D Hauskaa vauvapäivää teille tänään, toivottavasti tulee paljon ihailua ja huomiota! =)

Mä taidan nyt surffailla kampaamojen sivuja, jos sitä vaikka pääsisi tällä viikolla laittamaan päänsä (ulkopuolelta) kuntoon. ;) Harmittaa kun vakkari kampaaja lopetti melkein kahdeksan vuoden yhteisen taipaleen jälkeen, nyt en enää osaa muualle mennä. :(

Filuuri 40+2
 
Neuvolassa käyty. Kaikki muuten niin kuin pitääkin, mutta verenpaine räjäytti pankin isolla marginaalilla. Mitattiin monta kertaa ja yläpaine koko ajan yli 160 ja alapaine 97 tai 100. Saatiin lopuksi vanhalla käsikäyttömittarilla siedettävät lukemat niin ei tarvinnut ruveta tekemään ongelmaa siitä. Th puhui, että jospa tuo tarkoittaisi lähestyvää synnytystä, mutta kyllä se tarkoitti isoa univelkaa. Nukuin pari tuntia neuvolan jälkeen ja nyt omalla mittarilla saan jo 130/87, eli ihan hyvä. =) Vaikka harmi sinänsä, olishan tuo lähestyvä synnytyskin kelvannut mulle syyksi. ;) Tosin lähestyyhän se synnytys joka tapauksessa, oli sit pieniä tai isoja askelia. =)

Mies sanoi, että siltä kysellään koko ajan joko-joko ja eikö vieläkään. Onneksi eivät lähesty mua kyselyineen. =)
 
Aamulla kun kävin nopeesti koneella niin kuvittelin et sä tulit huikkaa et lähtö tuli ;) mut tosikurjaa tuollainen valvominen :ashamed: Kyllä tässä saa ihan riittävästi sit valvoa ja heräillä kun nämä maailmassa :ashamed:

Vai on teidän mies joutunut joko-joko uhriksi :D No, hyvähän se on että kaikki ei soita ja viestittele sulle vaik taitaapi niitä kyselyitä tulla sullekkin :/

Nimestä, meillä tämä nimi osui jo silloin silmään kun pikkuneidille etsin ja sit siirrettiin kun kummitytön pikkusisko suht sama alku ;) Sit lisäks meidän kakkonen ollut hieman mustis siitä et kun esikon ja pikkuneidin nimi suht samanlaisii niin nyt sit taas nämä kakkosen ja Ruusunnupun nimi sointuu kans kivasti keskenään ;)

Meinasi illalla taas tulla itku kun mies alko puhuu täst meidän ehkäsyst et mikä sit oisi se oikea :'( Ensin kyllä aloitti et kun nuppumme oli siinä mun vieres kun oli syönyt et enkö tahdo tahi raaski laittaa sitä omaan sänkyyn.
Miten tää voikaan olla niin kova paikka kun miettii et tää on meidän viimeinen vauva :'( Anteeks :'( oli vaan pakko purkaa tää johonkin koska tää vaivaa mun mieltä :'(
Mut nyt siis taas vaipanvaihtoon, tällä tuntuu olevan suora reitti ;)

jaksuja ihan hirmuisesti Filuuri viimeisille päiville ja voimia tulevaan koitokseen :hug: :hug:
 
Nyt mä olen sitten käynyt kampaajalla ja siivonnut viimesenkin kaapin jonka olin ajatellut, ei muuta kun tervetuloa ulos mylläri! :wave: Nukuin viime yönä kun tukki ja olo on loistava, eli sikäli ei kyllä ole vielä mitään kiirettä. Miksiköhän sitä rupeaa näin kuitenkin odottamaan kun la on mennyt? Vaikka mäkin olen ennen sitä ajatellut, että joo kaksi viikkoa yli kevyesti, niin nyt sitten tutkiskelen "merkkejä" ja odotan. En kyllä kärsimättömästi vielä, mutta kuitenkin. =)

Oletko Ävm70 nyt ihan varma, että Nuppu on teidän viimeinen? *hymyilee viekkaasti* Eihän sulla vielä olisi iän puolesta "hätää". ;) Mites teidän vauvapäivä eilen? Oliko paljon ihailijoita ja mukavaa?

Mä vaan ihmettelem mun työpaikkaa taas. Oli kuulemma pomo käynyt tutkimassa mun huoneen roskiksen (!) mun lähdettyä ja löytänyt mun revittyjä käyntikortteja joista päätellyt etten ole palaamassa. Mä olen hieman yllättynyt, koska en ole itse mitään kortteja mielestäni sinne heittänyt saati repinyt kun kaiken tuhottavan vein tietosuojaan ja käyntikortit assistentille säilytykseen. Ja jos mä en ole tuota tehnyt, niin kuka sitten on???? :eek: Ja joo, se että pomo käy tutkimassa paperiroskiksen ei kyllä hämmästytä. :/

Filuuri 40+3
 
Huomenta!

Sä se sit olet kans jaksanut touhuta Filuuri ;) Kyllä sitä tosiaan alkoi odottamaan ja etsimään merkkejä synnytyksestä kun aina ja aina vaan tuli uusi päivä eikä mitään tapahdu mut jospa sittenkin sun vauveli syntyisikin pääsiäisenä, eihän sitä koskaan tiedä ;)
Eihän mullakaan ollut silloin sunnuntaina kun ekan kerran käytiin synnärillä mitään merkkejä, supparithan alko yhtäkkii 5min välein pitkäkestoisina jolloin jo toisesta lähettiin vaikka ei silloin jäätykkään työstää loppuun :)

Voi, kyllä se vaan niin on että tää on valitettavasti meidän viimeinen vauva :( Ikää ehtii taas sit karttumaan lisää ja jo tilan puute puhuu puolestaan, hankittiinhan nyt se pihamökkikin isoille neideille :ashamed: Jonnekkinhan se raja on vedettävä ja kuitenkin tää raskausaika ei enää ollutkaan niin helppo kuin pikkuneidistä jne. Pitää miettiä omaa jaksamista ym. Eihän sitä tiedä jos vaikka esikko jo löytänyt muutaman vuoden päästä sen poikaystävän ja hankkii itselleen vauvan niin päästään sit mummon ominaisuuksissa nauttimaan vauvelista, nyt kun tuon kirjoitti niin tuntuu et on jo ikäloppu :ashamed: Tietty vannomaan en enää mene tuota vauva-asiaa koska vielä kesällä -06 sanoin että meillä lapset tehty kunnes huomasin et vahinko käynyt..... ehkä silläkin oli tarkoitus mutta yhtään ei kaduta, tää on ollut rikkaus saada vielä uudestaan tällaiset kullannuput =)

Meillä oli ihan mukava vauvapäivä, ei montaa käynyt mut ihan riittävästi ;) Pikkuneitimmme ilmoitti ennenkuin kukaan pääsi edes kunnolla sisään et kuinka on isosisko, oli niin pollea Nupusta :heart: Nuppu sai uusia vaatteita muutaman ja vaunuihin roikkuvan brion lento-oravan ja sen Aino-ensipupun. Kakkosen kummitätillä on tapana tuoda se pupu ja niin se on ollut edelleenkin meidän pikkuneidillä yöpupuna sängyssä ;) Pikkuneidille kertyi sit noita suklaamunia joita sit jo jemmasinkin tulevia pyhiä varten.

Eilen lähdettiin pienten kanssa aamulla heittää likat kouluun ja samalla kaupassa kun esikko meni vasta klo10 niin oli apuna kauppareissulla. Nyt olen siis käynyt kaupas tosi nopeesti hakee jotain kun yleensä käy niin et vaikka Nuppu kuinka syönyt niin sit mammaa kuitenkin kaivattu ja kun kiireellä pääsen kotiin niin kaikki onkin taas hyvin :) Jotenkin musta ne prisman vauvakoppakärryt on niin matalat etten ihan vielä uskalla pientä siihen laittaa tai sit mä vaan kuvittelen :/ Tietty kun laittaa normikärryihin sen autokopan niin eihän sinne sit enää mitään ruokatavaraa mahdu et on oltava toiset kärryt varsinkin jos enemmän ostaa. Ensviikolla sit saa pikkuneiti hurjastella pikkukärryillä ja kerätään sit siihen ostokset ja eipähän tule jatkossa ylimääräistä kun ei mahdu mihinkään kärryyn ;)
Kaupan jälkeen vielä käytiin nopsaan puistossa kun pikkuneiti juoksi kiireellä ja hihku jo ennenkuin pääsi nuiden luo et vauva tulee puistoon :D nupulle tietty iski nälkä kun oltiin oltu jo reilu 3h reissus niin annoin pikahörpyt puistos ja sit pikkuneidillekkin tuli joku et halus pois niin päästiin kotiiin tissittelee.
Iltapäivällä käytiin vaunuttelee pieni lenkki et testasin samalla sen istuimenkin pikkuneidille, oli hyvä mutta raskas työnnettävä kun kuitenkin neitikin painaa jo sen 12kg :whistle: Kotimatkalla nukahti siihen ja nostin sit rattaisiin nukkuu, meillä olikin harvinainen tilanne et molemmat pikkaiset nukkui mut kello oli niin paljon etten voinut itse mennä päikkäreille kun olin luvannut et vien pikkuneidin samalla kun haen esikon niin kakkoselle et viepi sen uimaan. Pikkuneiti olikin sit tosi haltioissaan ja oli hihkunut kun pääsi 2vkon tauon jälkeen uimaan :D on se sille niin tärkeetä ;)
Illalla me nukahdettiin jo puol 9 aikaan pikkuneidin sänkyyn, mies tuli hakee mun ja Nupun sielt pois nukkumaan tullessaan. Nuppu onneks nukkuu sen 4-5h putkeen öisin ja syö sen hetken ja nukahtaa het uudestaan, ainakin toistaseks ja toivonkin et näin jätkuisi :)
Pikkuneitikin nukkui nyt koko yön heräämättä, taisi olla tuota aktiviteettiä sen verran reilusti ;) Nyt puhuttiin et voitais vaunutella puistoon et ehtii sit leikkiä enemmän siel ja het oli jo plussalla muutaman asteen kun aamulla herättiin.

Kakkonen lähtee tänään Pääsiäisleirille, seurakunnan et otti jo kamansa mukaan kun ei mitään järkee ajella edes takas parin tunnin takii kotiin ja taas vienti. Tulee sit sunnuntaina takas :) Me taas ollaan varmaan ihan kotosalla, ehkä käydään siskollani kun huomenna sillä synttärit ja siskonpojat ei vielä nähneet tätä Nuppua. Siskon vanhempi poika tykkää hirveesti tuosta meidän pikkuneidistä ja touhuavat kovasti keskenään kun nähdään vaikka poitsu jo 7luokalla :)
Jaahas, nyt mentävä kun mies tuli takas, heitti likat kouluun niin sanoin sille et kun palaa niin saa pidellä Nuppuamme ennenkuin nukahtaa niin minä saan het aamusta imuroituu ettei pääse taas kaaosta ja lisäks päästään sinne puistoon ajoissa ;)

Kovasti jaksuja Filuuri ja toivotaan että sinunkin vauveli päättää sittenkin syntyä jo näinä päivinä :hug: Mukavaa Pääsiäistä =)
Ävm70 ja Ruusunnuppu 1vko 3pv :heart:
 
Teillä on taas ollut vauhtia Ävm70. Ihanaa kuulla kuinka nopeesti sitä voi päästä takasin kiinni / jatkaa siitä mihin jäi synnytyksen jälkeen. Mä varmaan kauheasti jauhan ekan synnytyksen jälkeisestä horrorista mitä meillä oli, mutta nyt kun muistelee kaikkea sitä ankeutta, niin toivottavasti meillä menisi yhtä kivasti kun teillä. Silloin tosiaan oli varmaan yli kuukausi synnytyksestä kun ekan kerran kävin ulkona ja silloinkin käveltiin mun äidin luona talon taakse ja takasin kun en jaksanut pidempään. :( Ja olin niin pihalla, että kun kävin joskus yksin kaupassa (jonne oli ehkä 20m, mies ei laskenut kauemmas ja hyvä niin), niin en muistanut mitä piti ostaa, vaikka olisin mennyt hakemaan vaan kahta tai kolmea asiaa. :eek: Todella toivon, että tällä kertaa menisi vähän paremmin, on ruvennut pyörimään mielessä, että mitäs jos meneekin huonommin... :'(

Blaah, taidan vaan olla vähän väsynyt taas. Käytiin pojan kanssa tänään taas bussittelemassa kaupungissa ostamassa uudet vesivärit munien maalausta varten ja samalla mummon kanssa kahvilla. Eräs nuori mies on jo oppinut sanomaan, että mennään kahvilaan. :D Iltapäivällä lykkäsin sitten poikaa pyörällä/mopolla ympäriinsä ja kökötin tunnin vielä hiekkalaatikon reunalla. Nyt tuntuu taas alapään liitoksissa, että ne hajoo hetkellä millä hyvänsä, mutta kiva päivä meillä on ollut. =) Ai niin, poika oli aivan mahdottoma herttanen aamulla kun näki kaapissa vauvalle ostetut kaksi tuttipulloa. Kysyi mihin ne on ja sanoin, että vauvalle sitten kun vauva tulee. Kysyi sit milloin vauva tulee ja sanoin etten tiedä, voi tulla milloin vaan. Poika nosti mun paidan helmaa ja taputti masua. Sanoi sit, että vauva tulee huomenna, vauva sanoi niin. :LOL: :heart: Katsotaan nyt olisko tulevalla isoveljellä jotain parempaa tietoa, vaikka merkkejä mistään ei olekaan. ;)

Oletteko muuten jo julkistaneet vauvan nimen vai aiotteko odottaa mahdollisiin ristiäisiin? Ihanaa kun teidän pikkuneiti on niin ylpeä uudesta roolistaan, tosi söpöä. :heart: Toi tila on tosiaan kyllä aika iso asia kun perheen kokoa ajattelee. Mutta niin kuin sanoit, ehkäpä pääset sitten mummoksi joidenkin vuosien kuluttua. Ei raskauden rasituksia eikä yöheräämisiä vaan ne parhaat palat lapsen kasvusta. =) Ja aina vannomatta paras... ;)

Hyvää pääsiäistä!

Filuuri 40+4
 
Voi että kun te jaksatte touhuta - toinen pienen vauvan kanssa ja toinen valtavan massun :eek: Mistä tuo kaikki energia tulee??? (Ei täällä vaan näy!)

Voi Filuuri ihana tuo pokasi kommentti että vauva tulee tänään :heart: :heart: Minä en yhtään ihmettelisi jos poikasi olisi oikeassa. Minun poikani 3 v on tiennyt aina kun olen raskaana (tämä siis 4.s raskaus vuoden aikana). Ilmoitti vain minulle aina että nyt vauva tuli äidin masuun. Toisessa kohdun ulkoisessa se jopa sanoi että "äidin masussa on vauva, mutta se tulee kiikarilla pois" - sen jälkeen olin aivan varma että kyseessä kohdun ulkoinen ja tulee "kiikarilla" eli tähystyksellä pois :eek: :eek:

Terkui P123 13+3

Ps. Rooma oli IHANA! Suosittelen lämpimästi. Nähtiin vielä kaupan päällisenä RIDGE ihan parin metrin päästä :LOL: Siinä se meille hymyili ja heilutteli kun äidin kanssa jäätiin pällistelemään. Muita "faneja" ei edes ollut paikalla.
 
Heipsan!

Siis sulla on Filuuri mahtava pikkumies siellä kotona :heart: Mistä ne aina lohkaseekin nämä parhaat palat :LOL:
Älä mieti esikkosi alkutaivalta ja omaa vointiasi silloin, väkisinhän se tietty tulee mieleen mutta nyt varmasti kaikki on toisin :hug: :hug: Ainakin minä haluan uskoa niin.
Eikös sinullakin sit mies jää isyyslomalle välittömästi kun vauvelinne syntyy? Ja tuota isyyslomaahan pystyy pitämään sen kolmeviikkoakin het putkeen jos haluaa mutta meillä minä olin se joka oli het alkuun sitä mieltä et 2vkoa riittää et pitää myöhemmin sen viikon jne. kun niillä alkaa töissäkin taas Porvoossa joku kaapelinvetokeikka niin ei tartte työkaverin yksin ihmetellä et mitä pystyy tekee. Miehen työkaveri kun kans ollut saman ajan tässä lomalla, nauroinkin kun kuulin et onhan se hyvä et saa sit tarvittaessa toisenkin miehen taloon jos tarvetta ;)

Piti eilen kommentoida tuosta työpaikkahommasta, mua kyllä kovasti kummastutti mitä kirjoitit et näinkö joku tahallaan keksinyt tuon jutun tahi sit vienyt sun roskikseen ne kortit ym. mut miks ihmees, outoo :eek: mut ei kannata välittää :hug:
Nyt sit mun työpaikasta eli silloin kun meidän pikkuneiti syntyi niin sain sieltä kukkakimpun, valokuva-albumin jossa laatta minkä sain kaiverruttaa neitin nimen sekä neitille hopeisen suojelusenkeliriipuksen ja nyt PELKKÄ KUKKAKIMPPU JA KORTTI JOSSA KAIKKIEN NIMET :eek: :eek: HALOO :headwall: :headwall: Kuulostaa tyhmältä edes kirjoittaa tätä mut miks silloin muistivat näin ja nyt ei sit mitään siis et jokainen laittanut sen 1-2? kun -07 kaikki laittaneet sen 10? varmaan likoon :ashamed: Jotenkin itelle tulee kuva ettei mua ainakaan enää arvosteta siellä :ashamed:

Eilen vaunuteltiin puistoon, ei meiltä ole kuin 2,5km suunta niin oltiin oltu reilu tunti niin mies soittaa jo et ootko vielä puistossa kun ei ole näkynyt kotona, oli jo huolissaan ;) Neiti leikki niin kivasti hoitolasten kanssa siellä, kerrankin loppuun asti kunnes hoitolapset lähti syömään niin me kotiin :) Yleensä on käynyt niin et neiti vetänyt jostain herneet ja leikki tyssännyt siihen, eikä muut kuin kotiin.

Anoppi kävi eilen tuomassa lapsille pääsiäismunia ja samalla toi mulle pääsiäiskukkakimpun ja lahjan. En sit tullut avanneeksi sitä heti kun laitoin kahvin sille ja sit pikkuneiti nukku niin yritin saada sen hereille kattomaan mummoo kun sillä taas vaihteeks kiire, koska sil ois aikaa :headwall: harvemmin. Anopin lähdettyä sit aloin avaamaan sitä pakettia, olihan se kultasepänlikkeen pussis mut en oikein ole innostunut ennenkään sen tuomisista mut nyt, olin aivan otettu ja mua ihan harmittaa kun en heti avannut sit sitä kun se oli ostanut mulle sen Nominationin ranneketjun johon oli ostanut mun etu että sukunimikirjaimet, pikkumyyn ja vauvatossut :eek: Ollaan joskus esikon kans katottu sitä niin jo se pikkumyykin maksaa sen 50?, puhumattakaan muista paloista ja rannekkeesta :ashamed: Mies sit oli jotenkin vaikee ja sano ettei se millään pysty ostaa mulle mitään tommosii et kun ei ole varaa :ashamed: Totesinkin et kyllähän mä tiedän meidän taloustilanteen kun yhteinen tili, hoidan laskut siitä, eikös ole tarkeintä et meillä on ruokaa pöydässä ja laskut maksettu ym. et en todellakaan vaadi et mulle ostettaisiin tuollaisia huomiolahjoja :) Nyt sitä on jotenkin tavallaan "kiitollisuuden velassa" anopille :ashamed: Täytyy tänään soittaa sille ja kiitellä.

Piti viel kommentoiman tuota kun ensin viestitellään, kysellään et joko joko vauva syntynyt ym. niin sit kun vauva maailmassa niin sit ei enää kuulukkaan mitään tai varsinkin kun ovat sen nähneet niin tuntuu et unohdetaan olemassa olo :ashamed: En siis yleistä, mut pikkuneidin aikana ainakin käynyt mulle niin et katotaan nyt et miten käy. Ensviikolla ainakin itse ajattelin lähtee, tunkee jo pikkasten kanssa kyläilee jollekkin ettei jäädä tupajumiks koko viikoks kun mieskin töissä ja likat koulus :D

Pikkuneidin kummisetä eilen kysy nimestä ja kysy et tuleeko tästä "nimi" mitä ollaan ajateltukkin niin olin vähän et katsotaan nyt sit ristiäisissä minkä nimen neiti saa. Totes et ei suoranainen kukka mut hieman sinnepäin kun pikkuneitikin toiselta nimeltä kukka ;) Ei koskaan ole tullut eteeni et joku oisi arvannut meidän vauveli tulevaa nimeä tuolla tavalla :eek: Kaikkihan tietää jo et väkisinkin joku -Liina tulee kun muutkin neidit mut ei sit et mikä ;) Kummi on vielä kyllä mietinnän alla, meidän kakkonen tietty on sylikummi kun esikkokin on pikkuneidin mut sit toinen kummi onkin vähän et kuka, otanko systerin miehensä kanssa vaikkakin jo esikon kummi vaiko sit meidän kummitytön vanhemmat...... Pikkuneidille oli niin itsestään selvyys et pyydettiin naapuria kummiksi kun melkein päivittäin tekemisissä ja se tiesi ihan ekaks silloin mun rakskaudestakin ;) Ja just sellaset kummit jotka muistaisivat, en siis tarkoita et aina pitäis jotain tuoda jne. mut kun kakkosen kummitäti edelleenkin jaksaa muistaa vaikka neiti jo 15v. Käyvät välillä kahvilla tai subilla, viimekesänäkin otti mukaansa oman neitin kaveriks lintsille jne. Hänellä siis 10v. neiti jos iän oikein muistan mut suunnilleen ;) Pikkuneitinkin kummitäti kans tuntuu muistavan vaikka mitään nimipäivää tms. ei ole niin siksi vähän miettinyt kuka oisi oikea.........

Jäähas, jospa sitä lähtis vaunuttelemaan kun niin ihana ilma, palaillaan :wave:
Tsemppiä koitokseen jos vaikka lähtö tulisikin yllättäin ;) :hug: :hug:
Nautinnollista ja suklaamunarikasta Pääsiäistä :p
 
Eipä ollut poika oikeassa vauvan tulon suhteen... :D Mä luin just tuolta yhdeltä ruotsalaiselta palstalta yliaikaketjua ja jossain päin siellä ei käynnistetä ennen kuin viikoja on 43! :eek: Alkaa musta kuullostaa aika riskaapelilta odotella niin pitkälle. Tosin mun työkaverinkin tytär on syntynyt 43+0 ihan täällä Suomessa... :eek: Noin pitkälle en kyllä haluaisi. :/

Ihanaa P123, että teillä on ollut onnistunut matka! Olet kyllä sen ansainnut! :hug: Ja bonuksena vielä Ridge, mahtavaa. Mikä oli parasta - nähtävyydet, ruoka vai Ridge? ;) Mä olin kerran Lontoossa teatterissa kun mun kaveri sanoi, että kato tuolla on J.R (Dallasista Larry Hagman) ja mä kun rupesin pälyilemään missä, niin peruutin vahingossa sen päälle. B) En muista enää mitä oltiin kattomassa tai oliko hyvä, mutta J.R:n muistan kyllä. :LOL:

Ävm70 ihanaa kun sun mies niin huolehtii, että soittaa perään puistoon kun vähän pidempään olette. Varsinainen isäkarhu. :heart:

Noista muistamisista. Onhan se kiva, että töistä edes kukkia laittavat, mutta kyllä jos ero edelliseen on noin suuri, niin väkisin tulee mieleen, että on tainneet pisteet laskea mittavasti. tosi tylsää. :(

Nyt tuli ruoka pöytään, mun täytyy palata paremmalla ajalla.
 
Huomenta!

P123 Ihanaa että teillä Onnistunut reissu ja viielä Bonuksen kera ;)

Filuuri Enpä usko että joudut odottelemaan tuonne 43vkoon et eiköhän viimeistään synny kun esikkosikin ;) Taitaapi teillä kans olla yksi huolehtiva "isäkarhu" kun pääset valmiiseen pöytään ;) Meillä kun se ruoan tekijä on joko minä tahi esikko, johtunee myös siitä et mies kun tekee niin aikaa menee kolminkertaisesti ja sit niitä kippoja/kuppeja hirmuläjä vaikka yhel, kahel pärjäis jos osais organisoida homman kunnol :) Poikkeus oli kyl yks päivä kun tultiin vaunuttelee niin sai tehtyy meille pyttiksen ja tosi nopeest ja lisäks ihan oma-aloitteisesti =)

Eilen mies otti taas lenkillä herneet kun ensin puhui kun oltiin nähty naapuri et koskas ne varpajaiset jne. niin mies sit alko sanoo et kaipa ne vois pitää johon mä et joo, Vappupäivä oisi oiva et siihen asti kuivakausi :whistle: Mies ei vastannut, hetken pääst kun otti vaunut niin neiti kun istu siin istuimes ja mies ihmeellisesti painaa aisaa alaspäin niin vaunut meinas kippaa niin sit siitä alko marista et kun tämmösii et kippaa jne. loppumatkan marisi kun sain viestin et meille tulee vieraita, toisen kummityttömme äiti avopuolison ja poikien kanssa et kun hän ei ehdi tekee niitä puita jne. eli koko 5km loppumatka oli yhtä marmatusta ja ihan johtuen tuosta mun sanomisesta :headwall: Saihan se vieraiden lähdettyä sen sahaamansa pinon pilkottuu mut kun ei vaan het menny sen suunniteaan niin pitää närkättää :/

Meidän piti niin lähtee sinne pääsiäismarkkinoille mut taitaapi jäädä väliin, ulkona sataa vettä niin ei oikein inspiroi sit kävellä siel satees kun aattelin et oltais kävelty sit kaupungilta kotiiin jos mies jatkaa vielä pikkuneidin kans sinne hattivatti-konserttiin eli taitaapi mies saada mennä sinne ja me ehkä esikon kans käydään mun sisikolla kun se täytti eilen vuosia. Illalla tulee esikon kaveri yökylään ja aamulla lähtevät messukeskukseen kun siellä American carshow esiintyy Hanksit (kirj.virhe kun en muista miten se kirjotettiin ) Neitini ollut siis kerran kattoo niitä Hyvinkää salissa ja nyt sit taas pitää nähdä :D

Jaahas, nyt mentävä vaihtaa taas vaippa, meillä tuntuu olevan suht suora yhteys ;) mitä masuun saadaan niin hetken pääs vaipas .......

Mukavaa Pääsiäistä ja jos sittenkin Filuuri lähdet tänään niin kovasti voimia tulevaan koitokseen :hug:
Ävm 70 ja Ruusunnuppu 1vko 5pv :heart:
 
Ei täältä hevin lähdetä mihinkään... Oltiin aamulla kaupungilla kun miehen muutama viikko sitten ostama kello lakkasi toimimasta yhtäkkiä. En ole sellasia vihlasuja saanut alapäähän vielä tän raskauden aikana, eli jos siellä vaikka jotain pientä edistystä tapahtuis ja seuraava viikko riittäis eikä tarttis tosiaan odottaa viikolle 43. =) Noin huonosti en ole myöskään kävellyt sitten pahimpien ischiaskolotusten, tuntui ettei jalat vaan liiku. Saatiin kuitenkin käytyä torilla puurolla, niin säästyttiin lounaan laittamiselta. Tänään meillä on joku nuori suursyömäri käymässä. Söi aamulla 5 kananmunaa, lounaaksi ison lastin riisipuuroa ja nyt kun heräsi päiväunilta vetäsi välipalaksi eiliset jauhelihakastikkeen loput. :eek: Eli kyllä täällä joskus ruoka kelpaa, niin kun mä siitä kaikille marisen. =)

Vielä noista muistamisista kun mulla jäi eilen kesken. Ehkä ne työpaikalla vaan ei tällä kertaa nähneet niin vaivaa kun olit niin pitkään poissa ennen vauvan syntymää. Kuinka pikkuneidin kanssa meni, olitko silloin loppuun saakka? Jos ei se kuitenkaan ole osoitus siitä, että eivät arvosta enää. :hug: Ihanasti sun anoppi on kyllä muistanut, tommoset on kivoja jotka sitten jää. Mä sain pojan syntymän jälkeen korvikset mun vanhemmilta joita käytän päivittäin. Mun mies ei ole sellainen joka ajattelisi edes tollasia, niinpä en sieltä odota mitään. Kunhan on läsnä ja auttaa kaikessa, niin siinä on mulle tarpeeksi. Eipä silti, että mun isäkään olisi sellainen joka ajattelee mitään muistoja, kyllä se on mun äiti joka sen puolesta on ajatellut ja ilmoittanut sitten millä summalla saa osallistua. Ne on eronneet jo vuosia sitten. Ajattelin, että jos tällä kertaa ei kukaan satu muistamaan mua, niin muistan sitten itse jossain vaiheessa ja ostan jotain pientä. Mulla on ollut sellainen tapa aiemminkin, että kun on ollut jotain mieleenpainuvaa ja tärkeää, niin muistan itse itseäni, jos ei kukaan muu sitä tee. Nyt mä kuullostan varmaan kauhean ahneelta ihmiseltä joka vaan odottaa lahjoja, mutta musta on kiva ajatella, että tämä käsirengas on siitä kun mentiin naimisiin ja tämä koru kun täytin 18v. jne. =) Mä myös säästän aina siihen tarkoitukseen, niin saan sitten jotain kivaa. =)

Tossa olet varmasti ihan oikeassa, että kun vauva tulee niin johan loppuu yhteydenotot ja kyselyt. Niin se oli pojankin jälkeen ja siksi yritänkin nyt iloita siitä, että edes etukäteen muistavat mun olemassaoloa. =) Tosin nyt mua on ruvennut vähän jo ärsyttämään, että jos en vastaa välittömästi, niin ajatellaan, että nyt siellä tapahtuu jotain. Mun isä laittoi esim. tänään tekstarin aamulla kun oltiin kaupungilla enkä kuullut sitä. Pari tuntia myöhemmin kun oltiin just tultu kotiin soittaa se perään, että mikä tilanne. Ihan kiva joo, mutta se on KIINASSA ja soittelu sikahintaista. Ja jos oltaisiin laitoksella, niin vastaisinko siellä puhelimeen??? Mun äiti kans vissiin luuli, että nyt on jotain menossa kun mies vastasi aamulla mun puhelimeen kun puhelin oli toisella puolella kämppää enkä olis siihen itse ehtinyt. Pitää kai ruveta kantamaan kännykkää kaulassa, että voi olla koko ajan muiden tavoitettavissa. :headwall: :headwall:

Vielä pakko jakaa sarjassamme ihania hetkiä lasten kanssa. Poika oli eilisaamuna sängyssä mun vieressä nautiskelemassa aamumaidostaan (siis juo sellaisesta urheilupullosta) ja potkiskeli siinä hiljakseen lakanoita ja samalla mua. Laitoin käden vatsan suojaksi ja sitä potkiskeli sitten mun molemmat lapset yhtäaikaa - yksi sisäpuolelta ja toinen ulkopuolelta. :heart: :heart:

Niin joo ja sitä piti vielä sanomani, että kiva kun teillä on hyviä tyyppejä joista valita kummit. Meillä kun ei lähimmät kuulu kirkkoon ja muutenkin luulen, että ei niistä kukaan olisi sellainen joka muistaisi lasta noin kun teillä myöhemminkin. Meillä melkein saa olla kiitollinen, jos löydetään joku kirkkoon kuuluva joka suostuu kummiksi. Pitää tätäkin asiaa sitten ihmetellä kun vauva on ulkona. :| Mä en kyllä itsekään voi kehua kummiuttani yhden kummitytön kanssa. Ikävä kyllä loukkaannuin niin pahasti hänen äidilleen tuossa vuoden päivät sitten etten voi kuvitellakaan olevani yhteydessä sinne. Ja kun on kyse pienestä lapsesta, niin en voi olla yhteydessä lapseenkaan. Olisi pitänyt ajatella ajoissa eikä lähteä siihen perheeseen kummiksi alunperinkään. Onneksi sillä lapsella on kaksi hyvää muuta kummia, niin mulla ei ole niin merkitystä. :(

Filuuri 40+6
 
Huomenta!

Täällä taas kun meidän pikkuprinsessat eivät ole enää suostuneet aamu6 jälkeen nukkumaan :ashamed: Eihän tätä mammaa tietty väsytä, ei mut onneks mies patisti illalla 9 aikaan mut nukkuu kun molemmat prinsessat nukahti mun syliin jo puol 9 aikaan et oli pakko saada apukädet purkamaan et saatiin ne sänkyyn ;) mä oisin kyllä halunnut kattoo telkkaa, en tiedä oisko tullut kattomiisen arvosta mut en sit jäänyt kun vedin itse miehen sanomisesta herneet vaik hyväähän se tarkoitti :ashamed: aamuyö olikin sit risanen kun pikkuneiti tuli yhden aikaan meidän huoeeseen mut onneks sain sen puhuttuu meidän väliin ja nukahti samantien ja samalla Nuppu oli syömäs niin olin sen verta väsy etten jaksanut nousta laittaa sitä omaan niin vähän väliä tuli herättyy ja tarkastettuu tilanne et kaikki hyvin ja pienikin inahdus niin työnsin sille tissii vaikkei aina huolinutkaan.....

Tuosta mun tösitä poisjäännist, nythän siis olin poissa suht koko syksyn jo ja pikkuneidistä jäin pois kans aika ajoissa eli melkeen 4kk ennen LA.ta. Tuntu joo typerältä edes kirjoittaa tuota muistamista mut jäi vain askarruttaa et miks ekaks noin ja nyt näin, joku kerta varmaan sanonkin yhdelle työkaverilleni joka pikkuneitiä hoitanut, hyvä etten jo silloin loksauttanut kun kävi vauvaa kattoo ja avasin sen kirjekuoren missä kortti et ai, eiks tääl ollukkaan mitään kun mä het kuvittelin et siel ois ollut sit vaik lahjakortti johkain kun muuta pakettii et tuonut töistä :/ :ashamed: Tiedänpähän takuulla ainakin nyt missä menee arvostukseni siellä firmassa :ashamed:

Tuosta kummeudesta vielä; Kyllä nuo kakkosen ja pikkuneidin kummit ovat ihan yliveto itseenikin verrattuna. Me ollaan kahden tytön sekä siskon pojan kummit niin mä muistan synttäreinä ja jouluna :ashamed: Nuo kummilapset jo isoja, siskonpoika nuorin 13v ja vanhin kummityttö kakkosen kans saman ikäinen eli 15v eli tietty nyt Rippijuhlissa muistin ja hän sit valitsi minut viime kesänä siihen alttarillekkin siunaamaan mistä olin tosi otettu. Toinen kummityttö pääsee tänäkesänä ripille.

Me jätettiin tosiaan eilen koko pääsiäismarkkinat väliin, juuri tuon kokopäiväisen sateen takia. Pikkuneiti lähti isänsä kanssa sinne hattiwatti-konserttiin vaikka ilmoitti ettei lähde mihkään ja sit kun yritin vaatteita päälle niin meillähän oli täys sota käynnis :ashamed: sen mitä sain väkisin puettuu niin neiti riisui sitä mukaan kun ei auttanut lahjonta, uhkaus eikä kiristys :ashamed: hetken aikaa molemmat oltuamme niin homma taas sujui ja neiti lähti ilosesti isin kanssa konserttiin, siel oli ollut myös pomppulinna jossa hyppinyt 20min ennen konsertin alkua ja viihtyivät ne siel reissus melkeen 3h. Pikkuneiti tanssi ja laulo sit kotona niitä juttuja mitä siel oli ollut :)
Neitille on aina niin hankalaa lähtee kun äiti ei mee mukaan vaikka kuinka selitti jo pari päivää et menee isin kanssa tuonnekin mut sit tosiaan lähtöhetkel tulee toi stoppi ja jumitus, huoh........

Tänään tulee sit kakkonenkin kotiin leiriltä, eilen kuulin siitä ekan kerran torstaiaamun jälkeen ja enkä välttämättä oisi eileenkään jos en oisi laittanut viestiä et koska voin sen hakia et monelta ovat leiriltä poissa etten aja tunnin sisään turhaan kahta kertaa kaupunkiin kun ensin vien nämä likat täältä sinne juna-asemalle ja sit taas hakisin hänet niin olikin kolmen tunnin väli et tarttee kattoo jos vaik yrittäisin itteni saaha prinsessojen kanssa kylään siks aikaa jos ystäväni ei ole jossain pääsiäisreissus ;)

Jospa taas lopettelisin tän tyhjänpäiväsen jaarittelemisen, johan tässä olen tätäkin kirjotellut pariin otteeseen...
Jaksuja :hug:
 
Pikasesti vaan ilmottelen etten ole lähtenyt synnyttämään enkä varmaan koskaan lähdekään. :headwall: ;) Nyt mua rupee kyllä taas risomaan nuo kyselyt. Yks kaveri soitti tänään ja sen toisella kaverilla on la joku kolme viikkoa mun jälkeen ja kuulemma varmaan synnyttää mua ennen kun ei täältä uutisia kuulu. Argh! Mikä hiton kilpailu tämä on??? En mä ole tiennyt palkintoja jaettavan aikasesta synnytyksestä. :kieh:

Ävm70 kyllä mä nyt ymmärrän, että susta tuntuu ettei töissä enää arvosteta, jos edeliskerrallakin olit tovin jo poissa ennen varsinaista älomaa. Tosi tylsää. :(

Blääh, nyt mä en osaa edes kommentoida mitään mihinkään kun on jotenkin niin tylsä fiilis, tuntuu kun kaikki kyttäis suurennuslasin kanssa kuinka pitkään aion pantata tätä vauvaa ja kun itsellä ei olis edes mikään kiire. Tulee itsellekin sellanen fiilis, että joko joko joko joko ja miksei jo! :headwall:

Filuuri 41+0
 
Filuuri :hug: :hug: Mä tiedän miltä susta tuntuu :ashamed: Mikään ei ole rasittavampaa kuin kyselyt ja eritoten analysoinnit ja mistä hitosta sun kaveri voi tietää et sen kaveri muka saa aikaisemmin jne. pah...
Kyllä ne vauvat on syntyneet aina, ei kukaan tuonne masuunkaan ole jäänyt ;)
Mä luotan ainakin siihen et viimeistään silloin syntyy kun esikkosikin on syntynyt ja eikös sulla ole yliaikaiskontrollikin nyt tällä viikolla. yritä olla stressaamatta vaikka helpommin kirjotettu kuin tehty :hug: :hug:

Mä taas silmät ristis kun pikkuneiti heräs jo 7 aamul eikä millään uudestaan enää nukkuu mut nukahti se jo illallamun syliin nyyhkyttäen 7 kun sai ihan hirveen raivarin sitä ennen :ashamed: Oli ensin likkojen mökis ja oli sit ottanut esikon yöpöydält jotain meikkejä ja vetänyt huulipunal poskeensa ja sit kun kieltäneet niin oli alkanút paiskoo koruja ja kaikkea mitä siin pöydäl oli, toivat sen huutavana sisään niin sit lähti kuistilta kaikki kengät lentoon, rattaista kamat eli kaiken mitä käteensä sai niin paisko. Lopulta karkas pihalle paljain jaloin ja taas likkojen mökkiin mistä sen hain, en muista et kertaakaan näin kovaa kiukku-raivopuuskaa oisi ollut :ashamed: Tuossa perinnyt täysin isänsä luonteen et kun homma ei mene niinkuin suunnitellaan niin sit lentää tavarat, ei onneks enää pahemmin mut reilu 10v sitten lensikin vielä varsinkin jos jotain rakenteli niin vasaraa sai sit etsiskellä jne.
Mä olisin niin valmis ottamaan kaikki neuvot vastaan mitä vaan kellään on noiden raivareiden suhteen et millä ne saa hillittyy, taltutettuu nopeesti :ashamed: Kyllä me muistetaan et esikolla oli kans noita raivareita mut ei sitä et oliko noin pahoja tuossa iässä, siit on niin paljon aikaa :ashamed:

Nyt heräilee Nuppukin vaikka onhan sekin jo tissitellyt täs aamun mittaan :heart:
Kovasti jaksuja Filuuri noiden kyselijöiden kanssa :hug: Yritä nauttia edes jotenkin näistä päivistä mitkä saat viettää esikon kanssavielä kahdestaan :heart:
Ävm70 ja Ruusunnuppu tasan 2vkoa tänään :heart:
 
Mua nolottaa, mun kyselyt sulle Ävm70 on varmaan olleet ihan hirveän ärsyttäviä. :ashamed: Pitäis tietää paremmin. Vaikka mä itse ajattelinkin itseni vähän samaan tilanteeseen kun sä odottelit, niin ei se kyllä ole sama ennen kuin ne viikot alkaa nelosella, eikä muiden joilla on vähemmän päiviä pitäis kysellä mitään. Anteeksi. :ashamed: Tänään ei vielä toistaseksi ole kukaan kysellyt mitään. Mun isä kyllä sanoi kun soitin leikkipuistosta, että onkos viisasta olla noin kaukana kotoa kun lähtö voi tulla nopeasti, mutta se ei ärsyttänyt, nauratti lähinnä. :D Yliaikaiskontrolli on varmaan perjantaina ja katotaan jos toistuis esikoisen kaava ja vauva tulis sit seuraavana aamuna. =) Tai sit jos olen niin kun mun äiti, niin jokaista lasta odotellaan vaan edellistä pidempään... :|

Mun täytyy tunnustaa, että mä olen kanssa tuollainen kuumakalle kun teidän perheessä jotkut. :ashamed: En enää pojan syntymän jälkeen oikeastaan juurikaan kun on tullut kärsivällisyyttä enkä halua sen näkevän kun äiti kiukkuaa jostain yleensä tyhjästä, se vaan pelottaisi lasta, mutta aiemmin olin varsinainen tavaroiden paiskoja. Sillai kyllä, että vaan oma perhe on sen nähnyt, en koskaan julkisesti. Pienenä siihen toimi se, että vanhemmat otti asian ihan tyynesti eikä itse kiukustuneet tai hermostuneet, toisten ärsyynnys vaan kiihdytti kiukuttelua. Ja äiti yleensä lohdutti kärsivällisesti, se raivoaminen oli vaan sitä etten osannut hallita tunteitani tai olin väsynyt/nälkäinen. Kun ei osoita millään, että käytöksessä olisi jotain kummallista, niin se menee nopeammin ohi. Aikuisena se ei ole musta kyvyttömyyttä hallita tunteita vaan sitä ettei haluakaan. Mulla se on sellainen ylikuumenemissuoja, vähän pihauttaa höyryjä ulos, niin johan voi olla viilipyttynä sen jälkeen. =) Mutta mä luulen, että jokaiseen toimii omat kikkansa, riippuen persoonasta ja kiukun syystä. Meillä poika on varsin rauhallinen, mutta jos tulee kiukkuja, niin olen tavallistakin rauhallisempi ja joko annan raivota yksinään tai yleensä kun tuo seuraa perästä, niin menen lattialle hänen tasolleen ja kysyn mikä hätänä ja ojennan kädet, että voi tulla syliin "turvaan" niitä omia tunteita, jos haluaa. Yleensä poika haluaakin jostain syystä just silloin kun on kaikkein vihaisin tulla syliin ja halata pitkään ja itkeä/huutaa kiukkuaan/harmiaan siinä, vaikka olisikin juuri mulle jostain vihainen (yritän tarjota ruokaa tai muuta yhtä kamalaa :) ). Tää toimii siis meillä, mutta en yhtään usko, että toimii kaikilla muilla kun kuten sanottu, olemme yksilöitä. =)

Filuuri 41+1
 
Filuuri et ole anteeks pyynnön velkaa mitenkään, mua ei koskaan haitannut jos kyselit mun viimeisten viikkojen aikana tuntemuksia ym ;) Tarkoitin kirjoituksellani kuten muistatkin mun anopin kyselyitä ja varsinkin sitä "hevosanalyysia" :LOL: nyt se jo naurattaa mut silloin ei yhtään :)

Ymmärränkö oikein että sulle ei ole tilattu neuvolassa yliaikaiskontrollia valmiiks äippäpolilta? Mulle tilattiin silloin 40+ viikolla valmiiks, samoin oli pikkuneidinkin kohdalla ;)

Käytiin tänään mun siskolla, pojat tuntu ihastuneen tähän Nuppuun :heart: Kyllä ne taas jakso ihmetellä tän pienuutta ja pikkuneiti oli jälleen niiden maskottina ja painoivat sit leikkipuistoon sen kanssa ja kävivät näyttää kouluaan, heillä kun koulu 500m pääs ;)
Mul oli lisäks kakkonen mukana, esikko teki sil aikaa meille ruoan, valkkariperunoi ja lammaspaistii, alkuruokana tomaattivuohenjuustokeitto ja jälkkärinä ananasrahka :p
Taas tuli syötyy liikaa, mulla alkaa syönnin jälkeen välillä ilkeesti pistää vasempaan kylkeen ja sit tää pistelykipu kestää ettei edes heti helpota :/ Hitsi, kuhan helpottais siihen mennes kun pitää kakkonen viedä säbäharkkoihin.

Kiitos vinkistä, en ole tullut koskaan aatelleeks et heittäytyisin itse sinne lattialle kun mä vaan yritän kieltää viskelemästä tavaroita ja tottahan mä sit kiihdyn siinä itsekkin ja huudan toiselle kun ei tottele niin varmaankin antaa lisäpontta :ashamed: Kokeilen ainakin seuraavan kerran tuota, eihän siinä mitään menetä ;)

Mut palaillaan taas, mä uskon vakaasti et viimeistään perjantaina olet tosi toimissa jos et jo sitä ennen ;) Mullekkin vanhat papat nauro silloin uimalassa kun oli viikko jo yli et tulee täydellinen pakkaus kun kerta yli menee ja niinhän tämä olikin 10 pisteen tyttö :heart:
Jaksuja ja hermoja kestää kyselyt, vauvat kun syntyvät kun niiden aika on :heart: me kun ei millään niiden syntymään pystytä vaikuttaa vaikka haluttaisiinkin ;)
:wave: :wave:
 
Jihuu, nyt supistaa! :D Tosin niin miedosti, että hyvä kun erottaa, mutta kuitenkin. Ei haittaa vaikka loppuiskin, tiedän ainakin, että kroppa yrittää jotain pientä harjotusta. :p

Juu, tietääkseni ei ole tilattu aikaa yliaikaiskontrolliin. Esikoisen kanssa se oli niin, että vikan neuvolan jälkeen sain itse soittaa sinne ja varata ajan. Silloinkin ne sano äpolilta, että liian aikasiin soitin (ehkä viikkoa ennen), että pari päivää aikasemmin olis riittänyt, mutta varataan nyt tämän kerran. :/ Oletan, että sama juttu tällä kertaa.

Ihanaa Ävm70 kun sulla on tuollainen mestarikokki talossa joka laittaa teille hyvää ruokaa! :p Ja tosi mukavaa kun sun siskon lapset ottaa teidän pikkuneidin mukaan noin kivasti. Etkös kertonut, että ne on kuitenkin jo aika isoja? Varsinkin kun ovat poikia, niin voisi kuvitella ettei pikkulapset kiinnosta. Neitikin on varmaan otettu kun pääsee isojen mukaan. =)

Tuosta mun rauhoitteluniksistä, niin ei se meilläkään toimi millään pikavauhdilla, mutta kun vaan jaksan vähän aikaa ottaa kiukun vastaan ja puhua niin kuin puhuisin pojalle kun se on loukannut itsensä, lohdutellen, niin silloin hän yleensä tyyntyy, ei jaksa yksinään raivota. =)

Nyt jos menis nukkumaan, huomenna arki taas.
 
Heippa!

Mitenkäs on Filuuri alkoiko supistaa sit ihan enemmänkin et pääsitte tositoimiin vai vietitkö muuten vain eilen hiljaiseloa ;) Tietysti mä toivon että nyytti jo kainalossa siellä sairaalassa makoilisit :D

Tänään oltiin taas puistossa niin eiköhän Nuppu kaivannut jo sen 1,5h aikana pari kertaa tisua. Tää on ollut eilisen ja tän päivän sellainen tissi/sylitakiainen :heart: Ei muut mut oisi kiva saada jotain tehtyäkin, tiskivuori odottaa ja ruokaakin pitäis saada aikaseks :ashamed: Onneks kun tultiin puistost niin mulla oli tuossa eilistä et sain sitä pikkuneidille lämmittää ja sit Eilen kun olin vienyt pikkuneidin uimalaan kun kakkonen vei neitin polskii niin aattelin et saanpi sit rauhas tehä kotitöitä ym. niin mitä vielä, Nuppu oli joko tisulla tahi muuten kinnas et pääsi syliin, ei puhettakaan et oisin saanut Nupun nukahtamaan, vasta kun hain likat illalla niin oli nukahtanut isänsä syliin ja nukkuikin sit pitkän tovin :)
Itse olin taas illalla niin väsynyt etten ollut edes tajunnut kun kakkonen oli mua käynyt herättää :ashamed: itse siis käskin kun arvelin 8 aikaan illalla kun lähettiin lukee pikkuneidille iltasatuu ja Nuppu halus just kans tisuu et nukahdetaan pikkuneidin sänkyyn, havahduin vasta kun mies seiso vieres ja kysy et kuinka kauan täs pitää sua herätellä omaan sänkyyn kun itsekkin jo haluis nukkuu :ashamed: Samoin mulla ei ollut mitään havaintoo et pikkuneitimme oli kömpinyt meidän sänkyyn sit nukkuu :ashamed: Nupun nälkäitkuun kyllä heräsin puol12 ja 4 aikaan mut miehen kelloa en aamulla puol 6 kuullut et tuli sit puol 7 herättää et keretään aamukuskaukset hoitaa ja valmistautuu ajoissa ;)

Mut nyt siis ruoan laittoon, ainakin yritettävä.....
Ävm70 ja Nuppu 2vkoa 2pv :heart:

 

Yhteistyössä