Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

Voi kun teillä oli kurja päivä Filuuri :hug: :hug: Toivottavasti olet saanut levättyä ja olosi helpottunut edes hiukan :hug:
Niin eli näköjään se anoppi osaa suokin jyytää, on ne kummajaisia ja varsinkin nyt :headwall: Voisivat oikeesti tajuta et meillä muutenkin hormoonit hiukka sekasin ja ollaan herkillä ettei kaivata mitään ylimääräisiä selvityksiä ainakaan niiltä :(
No, jos sit vauvelin synnyttyä alkaa jotain imetyksestä selvittää sulle niin ethän sä ole sen verta mitenkään niin ei todellakaan voi verrata jos ite on ollut tuottolehmä niin ei kaikki voi olla ja jos kuitenkin olet esikoistasi pystynyt osaksi imettää niin sehän on tosi hyvä, me ollaan niin yksilöitä kaikki joten älä ota paineita :hug: helpommin sanottu kuin tehty ;)

Tuosta syömisestä, tein tänään nakkikastiketta ja keitettyy perunaa niin eihän meidän pikkuneiti koskenutkaan ruokaan :ashamed: Oisi pitänyt vaan saada pelkkiä kylmiä nakkeja :/ No, kaipa se sit taas illalla vetää leipää tahi sämpylää kitusiin kun ruoka ei kelvannut, tätä on jatkunut nyt hetken aikaa ja samoin on alkanut parina päivänä konttailemaan lattialla mut sit taas toisanaan kuten äsken puki itse vaatteet päälle kun siskonsa sanoi ettei pääse niiden mökkiin jos ei ole vaatteita et mä en enää ymmärrä, vaistooko et kohta tulee suuria muutoksia ja hakee sitä huomiota enemmän.....

Mies tavallaan salaa toivoo poikaa, ainakin olen vaistonnut sen pitkään mutta sit kuitenkin selittää et tyttöhän se on, et haluaa pitää ammattimiehen tittelin että myös käytännönkin syistä et kaikki tytölle valmiina :heart:

Tuosta sairaalavisiitistä; meillä mies jo sano ettei rupee rahtaamaan äitiään eikä mun äitiä sairaalaan et vetoo siihen et tiukentuneet määräykset ;) ja aina parempi, mä en jaksa kumpaakaan :ashamed: anteeks, oli ihan riittävästi pikkuneidin aikaan kun siellä sairaalassa hössöttivät silloin et en todellakaan jaksa. Toisekseen itse en ole edes puhunut omalle äidilleni koko raskaudesta ja tätini kautta kuulin että oli kuullut siitä yhdeltä tuttavalta ja koska äitini ei kertaakaan ole multa kysynyt miten olen jaksanut tahi muutakaan vaikka vilaukselta ollaan nähty/ puhelimessa puhuttu niin anti olla. Aattelinkin et kuulkoon sitten vauvan syntymänkin ihan sit joltain muulta eikä meiltä :/
Äitini loukkasi mua niin pahasti silloin sanoillaan kun kerroin pikkuneitini odotuksesta toteamalla mulle silloin tiukkaan, kiukkuseen sävyyn et "taasko sä oot raskaana" eikä edes onnitellut ja mä todella loukkaannuin siitä koska kuitenkin edellisestä oli aikaa sen 13vuotta.
Eikä tuo äitini muutenkaan ole oikein koskaan ollut kiinnostunut meidän siis mun eikä siskoni lapsista, keskittyy omiin sairauksiinsa ym. Isäni sentään eläessään yritti olla hyvä ukki aina kun nähtiin.

Tulipas taas vuodatusta, huomaa etten enää osaa keskittyä täällä mihkään olennaiseen vaan tulee tänne koneelle kirjannuttua :ashamed:

Onpas sun äiti erikoinen tapaus Ävm70. :( Tosi ihmeellinen kommentti aiemmin ja omituista, jos ei mainitse edes mitään vaikka tietää, että teille on nytkin tulossa perheenlisäystä. :eek: En mäkään tuossa tilanteessa sairaalaan kutsuis ja varmaan miettisin kahdesti olisko ja milloin tervetullut kotiinkaan. :hug:

Mulla on jo parempi fiilis. Mies toi kaupasta suklaalevyn joka on hävinnyt jo kummasti mun mahaan. Merkillistä miten mä pystyn syömään tuollasen määrän suklaata eikä edes tule paha olo. Vieläkin voisin jatkaa. :eek:

Huomenna on ohjelmassa lakanoiden ompelua vauvan sänkyyn ja visiitti kaverin luo jolla joulukuussa syntynyt vauva. :heart: Ja tietty sitä ikuista siivousta. =)

Mua nolottaa oikeastaan edes ääneen marista anopista kun siinä on yksi maailman hyvää tarkoittavimmista ihmisistä, mutta on se vaan silti niin rasittava. :ashamed: ;) Ja sillä on välillä niin kummallisia ideoita ihan tavallisista asioista, että mä en tiedä miten päin olisin etten vaan loukkaa tai ole epäkohtelias. Anopit on varmaan joku ihan oma rotunsa, toivottavasti musta ei tule vastaavaa. :p

Jännää nähdä tosiaan kumpi sieltä sun masusta sitten ulos putkahtaa - tyttö vai poika. Mä luulen, että jos meitä vielä joskus siunattaisiin onnistuneella raskaudella, niin en ottaisi selvää sukupuolesta sillä kertaa. Esikoisesta ei tiedetty ja vaikka nyt onkin kiva tietää, niin on se mun mielestä jotenkin vähän "väärin" tietää sellaista etukäteen. Mutta se on siis vaan mun oma ajatus enkä yleistä sitä kehenkään muuhun, edes mieheen, jos hän haluaisikin tietää taas mahdollisella seuraavalla kerralla. =) Ja tällä en siis tarkoita, että olisi mitään suunnitelmia tulevaisuudelle, kun saataisiin tämä pieni turvallisesti ja kunnialla edes maailmaan ensin ja kaikki menisi sitten muutenkin hyvin kun toinen on ulkona. :)

Niin joo, mä luulen, että noi pienet kyllä vaistoaa,, että joku muutos on tulossa. Meillä toi halu tulla kannetuksi on yksi "oire". Muitakin "vauvailuja" tulee aina välillä. Me katseltiin pojan kanssa tänään kuvia siltä reissulta kun hänet käytiin sairaalassa "hakemassa". Poika oli niin ihanan kiinnostunut siitä kuinka hänkin on ollut mun mahassa ja ihan pieni vauva. :heart: Kaikkein vaikuttunein oli kuitenkin niistä kuvista missä ensi kertaa isänsä sylissä. Kai se näkyy miehen naamasta kuvissakin miten toinen on onnensa kukkuloilla ja syvästi rakastunut siihen pieneen nyyttiin sylissään. :heart: :heart:

No niin, neuvolasta ja kyläilemästä palailtu kotiin ;)
No niin, painoa oli tullut sit ihan 1,6kg vko :eek: mutta osa turvotusta enkä mä muutenkaan jaksa enää miettiä koko painoasiaa. Sf mitta oli taas sentillä pienentynty eli 36, pissa puhdas ja verenpaine 134/76 ja yliaikaisajan sain äippäpolille vasta to25pv ja maanantaina viimenen neuvola kun haluaa vielä tuon verenpaineen kattoo.
Nyt sit kun neuvolassa kokeili taas sen vauvelin kiinnittymisen niin sattu ihan hitosti kun paino ja sen jälkeen on tuntunut ettei pysty edes istuu puhumattakaan kävellä kunnolla kun painaa, ahistaa :ashamed: Näinköhän tässä tulee lähtö jo ennen viikonloppua........

Mut nyt mentävä perkaamaan muikkuja ja kuorimaan potut ennenkuin pitää hakia likat. Neiti nukahti sopivasti autoon niin sain taas heivattuu sen rattaisiin pihalle päikkääreille :)
Palaillaan :wave: Minä ja p-k 40+3 :heart:

Oi, joko päästään jännäilemään Ävm70? Jos se delfiksen arvaus sitten osuu oikeaan? :p Mitkä on tuntemukset nyt kun useampi tunti mennyt neuvolakäynnistä?

Mulla paino noussut ihan uusiin lukemiin, mutta en jaksa välittää, kyllä sen sieltä saa alaskin. Nautin nyt estoitta suklaata ja jätskiä joka päivä, kirotaan tätä ruokavaliota sitten myöhemmin. =) Mies ostaa pyytämättä suklaata nykyään joka kerta kun käy kaupassa. :p

Mä olen tänään siirtänyt makkarin kirjahyllyn kirjat olkkariin ja loput pakkaan huomenna menemään maalle. Lisäksi sain pestyä vaunujen kankaat ja hitsit, että ne olikin likaset. :x Muutenkin olen taas pyykännyt oikein olan takaa, en ymmärrä mistä sitä pyykkiä riittääkin. :eek: Lakanoiden ompelusta ei sitten tullut mitään kun kone on rikki. :( Pitää pyrkiä kylään jollekin kaverille jolla on kone.

Ostin uuden vauva-lehden ja siinä oli vinkki varktimer.se sivustosta jolla voi mitata supistusten kestoa. Laitoin bookmarkseihin, jos vaikka tulisi käyttöä sitten joskus.

Jännityksellä päivityksiä odotellen. =)

Ostin uuden vauva-lehden ja siinä oli vinkki varktimer.se sivustosta jolla voi mitata supistusten kestoa. Laitoin bookmarkseihin, jos vaikka tulisi käyttöä sitten joskus.
siis oliko siinä mitä? Kiinnostus heräs....

Enpä usko et mihinkään pitää lähteä, suuntaan katseeni viikonloppuun ;) mut palaillaan aamulla, öitä :wave:

Joo, se värktimer vaikutti musta aika kätevältä kun katselin ja testailin sitä eilen. Näyttää supistuksen alku- ja loppuajan, keston ja paljonko aikaa supistusten välissä. Ja vaan painamalla välilyöntiä sen jälkeen kun on ekaksi klikannut sitä värk pågår nappulaa. Ei siis tartte ruveta mihinkään monimutkasiin juttuihin ja tilastoa tulee. :D

Mä kävin aamulla Sokoksen 3+1 päivillä ja nyt on pumpulit ja muut tarpeelliset sitten hankittu. Ja olipa muuten aivan käsittämättömän raskas keikka. Puhaltelin jo siinä vaiheessa kun ovista sisään pääsin ja vähän väliä piti jossain istua tai nojailla. Ei ole aikasemmin näin raskasta oleminen ollut, johtuisko huonosti nukutusta yöstä kenties. :/ Mulla ei ole nenä tukossa ja ihan kuivalta tuntuu, mutta hengitys pihisi tosi ärsyttävästi ja oli vaikea hengittää enkä sitten saanut pahemmin nukuttua viime yönä. Alan epäilemään, että poskiontelot on täynnä kamaa, päivälli tuli sellaista veristä limaakin. :snotty: Ja liekö sitten korvakaan parantunut, jos onteloissa onkin joku tulehdus. Ärrr. No, ehkä se on vaan jotain raskauslimakalvoturvotusta ja ens yö menee taas hyvin. =)

Mun täti soitti just. Kuinka voit... B) Saapa nähdä rupeaako näitä puheluita nyt sitten tulemaan enemmänkin, vaikka la vasta puolentoista viikon kuluttua. Kauhea kiire ihmisillä. :D

Hyvä, jos olo parempi kuin eilen, harmi sinänsä ettei kivut eilen käynnistäneet synnytystä, Ävm70. Mulle tuli siellä Sokkarilla puhistessa sellainen olo, että vaikka tää raskasta onkin, niin on tää kyllä aivan mahtavaa silti. Pieni ihminen siellä masussa mönkii ja sen kanssa saa olla sellaisessa yhteydessä joka ei sitten koskaan enää ole mahdollista myöhemmin. Ja haikeuttakin tuli, jos tää on mun viimeinen raskaus, niin pitää nyt fiilistellä ja nauttia jokaisesta hetkestä, niistä vähemmän hehkeistä ja raskaista myös. Ja onhan tää etuoikeus myös, että olen yleensä saanut tulla raskaaksi, niin takkusta kun se olikin ja niin varma kun olin ettei se enää onnistu. :heart: :heart: Näissä mietteissä nyt, katotaan kun taas yritän kammeta lattialta ylös sen jälkeen kun olen pessyt tuon lastenhuoneen maton. Varmaan hehkeää ja muistoihin painuvaa. :D ;)

Filuuri 38+3

Delfis olet oikeassa, tässä 12h voi tapahtua vaikka mitä vielä ;)

Meikä täällä käy ylikierroksia, itkettää vähän väliä :'( Illalla loukkaannuin miehelleni kun illalla kävin vielä laittamassa pesukonetta päälle ja satuin sit istahtamaan kun katto 10 uutisia tuolille eli en tavaonomaisesti mennytkään heti yläkertaan niin mies totee mulle et taasko sä tulit painostamaan häntä et vaikka tässä nyt onkin taukoa niin kyllä me sit ehditään kun kaikki on ohi :ashamed: Siinä vaiheessa lähdin nopeesti ylös ja itkuhan siinä pääsi kun tunsin itseni niin rumaksi, vastenmieliseksi miehelleni :'( Ei hän varmasti ihan niin tarkoittanut mut sit meninkin samantien pikkuneidin viereen nukkumaan. Aamulla kun menin alakertaan niin sano et mikäs nyt kun noin myrtsi et mikset tullut omaan sänkyyn johon totesin vain et tarkoituksella núkuin siellä etten vain häirinnyt sua.
Sit taas selitti et pitäiskö jo ottaa se kolmaskin ässä käyttöön, mä olin vaan hiljaa ja join aamukahvini ja onneks esikkokin sit tuli sisään mökistä.
Nyt kun luin Filuuri sun tekstisi niin niin tuttuja ajatuksia ja mulle tää on oikeesti vika raskaus, tuntuu niin lopulliselta kaikki ja jotenkaan ei ihan vielä haluaisi tästä masusta eroon vaikka onhan se sit ihana kun saapi seurailla pienen nyytin kasvua ja kehitystä :heart: Mulle on kuitenkin annettu mahdollisuus kokea vielä tämä raskaus ja äitiys näin vanhempanakin mistä täytyy olla kiitollinen. meidän lapsiluku kun piti olla täysi silloin -94 kun kakkonen syntyi, vielä syksyllä -06 vannoin naapurillenikin et ei todellakaan meille enää tule lapsia kunnes tammikuussa -07 itkin hänen keittiön pöydän ääressä et meillä on käynyt "vahinko" ja silloin jo mies oli sitä mieltä et tämän jälkeen ei sit yhtään et pikkuneiti saisi jäädä viimeiseksi kunnes sit mies muuttikin asennettaan mutta muistuttaa kyllä et enää ei sit tehdä et jos ehkäsy on hänestä kiinni niin hän on kyllä valmis menemään lääkäriin :ashamed: Onhan tämä ihan jo meidänkin jaksamisen myötäkin selvää ja lisäksi oma ikänikin alkaa tulemaan vastaan. Ei pitäisi miettiä näitä, alkaa vaan itkettämään enemmän :'(

Kaipa se pitäis mennä jatkamaan siivoamista, ehkä tässä sittenkin tarvitsee lähteä tänään tahi viimeistään huomenna, kuvittelen ainakin koska vessareissulla jää pyyhittäessä pieniä veriviiruja paperiin ja lieviä suppareita nyt pitkin aamupäivää sekä etovaa oloa, ei kuitenkaan ylös tule. Kunhan tässä pystyisi iltaan asti ainakin olemaan kun isot likat pääsee vasta illalla 8 aikaan kotiin kun kakkosella isoskoulutus ja esikko oli menossa sit koulun jälkeen kitaraan ja punttisalille/ uimaan. Niillä kun ei ole mitään kyytiä muuten kotiin :ashamed:

Voi Ävm70 nyt sulla ainakin käy hormonit kierroksilla ihan selvästi. :hug: Jospa se pieni on sitten matkalla ulos sieltä. =) Mutta pakko kyllä sanoa, että oli todella tahditon kommentti sun mieheltä eilen. :hug: Vähemmästäkin loukkaantuu eikä taatusti jää hyvä fiilis itsestä kun muutenkaan ei tää ole helppoa tässä lopussa olla tällainen pallo. Vieraana omassa kropassa. Tai kropassa jjonka pitäis olla oma, mutta ei näytä edes siltä, saati tunnu. :hug: :hug: Mä olen kyllä ihan varma, että ei se sun mies sitä tarkoittanut niin, että olisit mitenkään vastenmielinen, ne on vaan noi miehet välillä niin töksyjä. :hug: :hug: Taas se keittiöpsykologi puhuu täältä, mutta mitäs jos se on niin, että sun miestä jännittää synnytys niin paljon ja se, että se käynnistyis sillä yhdellä ässällä, että se ei kertakaikkiaan pysty ja tietää sen itsekin eikä siksi halua tilanteeseen jossa sä huomaisit sen. Miehet on kapineestaan niin herkkiä, että se varmaan ajattelee, että sä ajattelisit heti, että eikö toi nyt edes tästä suoriudu, surkea vätys, vaikka todennäkösemmin ottaisit itseesi ja pitäisit todisteena epäviehättävyydestäsi. Nyt te kumpikin vaan kuljetatte itseenne liittyvää pahaa mieltä mukananne ja yritätte salata perimmäisiä syitä toisiltanne, vaikka siinä samassa veneessä istutte. Ja jälleen kerran anteeksi mun analyysit, enhän mä ole koskaan edes teitä tavannut ja näin henk.kohtasia arvuuttelen. :ashamed: Kaikella hyvällä tosin tarkoitan. :heart:

Kyllä se tosiaan taitaa kuullostaa lähdöltä teille tänään/huomenna, toivottavasti tytöt ehtii kotiin ennen kuin se tulee. Kuka teidän pikkuneidin ottaa, jos ei isot ehdi kotiin?

Mun miehellä on nyt sitten kaks viikkoa sairista edessä. Rupesi valittamaan selkäänsä jo viikonloppuna ja nyt se on tosi pahana. Kävi lääkärissä ja sai suoraan jonkun kortisonispruutan selkään ja reseptit lihasrelaksanteille käteen. Lääkäri ei ollut edes pystynyt tutkimaan mikä siellä on vikana kun oli ollut niin turvoksissa ja tulehtunut. Ens viikolla pitää mennä takasin hakemaan toinen piikki. :( Tarkoittaa nyt myös sitä, että kaikki nostelut ja muut selälle huonot on sitten mun heiniä. Ei ihan optimaalinen ajoitus tällä. Pitää vaan toivoa, että synnytys ei käynnistyisi ennen kuin selkä on taas ok ja ettei ainakaan jouduttaisi sektioon, jos niin käy, koska sitten me ollaan pulassa. Mutta eiköhän tässä vielä hyvin ehdi yhden selän parantaa. =)

Tsemppiä Ävm70, kohta tämän kisan pääpalkinto on sun sylissä. :heart:

Ihana Filuuri sun analyysit, kiitos :hug: :hug: Lukiessa jopa hymykin häivähtää huulilla vaikka tänään ollutkin tällainen masis-päivä :ashamed:
Selkää jomottanut koko päivän, tietty lepo oisi voinut auttaa mutta kun jotenkin haluun et kaikki puhtaat pyykit ja tiskit ja pöydät oisi siistit jos lähtö tulee niin olen niitä siivoskellut ja laitellut paikalleen sekä yrittänyt järkkää pikkuneidin huonetta :ashamed:

Kyllä mä laittelin esikoiselle viestiä ja soittikin sit et tarvittaessa haen kotiin ennen iltaa ja samoin sovin työkaverin kanssa et jos tosiaan lähtö tulee tänään tahi yöllä niin on meillä huomenaamuna 7,30 hakemassa likat kouluun ja pikkuneidin hoitoon, hoiti siis pikkuneitiä silloin kun vielä töissä kävin sekä kun ollut ne ultrat ;)

Filuuri Voi ei, ei sit miehesi selkä voi pahimpaan aikaan reistailla :hug: :hug: Tietää itsekkin ettei nuo meidän "pikkaset" ole enää kevyitä nosteltavia :ashamed: Toivotaan että saisi pian kuntoon ja eritoten ennen teidän vauvan syntymää :hug:

Mut jos mä nyt heittäytyisin hetkeks sohvalle, mielialakin hieman jo parempi :)
Toisaalta toivon ettei vielä yöllä tulisi lähto et siirtyisi aikaisintaan tuohon perjantaihin kun esikoisella koulusta etäpäivä, tuntuu hassulta et amiksessakin tuollaisia mut joku opejen koulutus niin sit näin et tekevät taas jonkun laajemman kirjallisen koulutehtävän kotona ;)

Siis voi vitsit, sanonpa vaan! Toi meidän pikku-terroristi pissi sohvalle! |O Mä kävin itse vessassa ja kun palasin, ilmoitti hän tyytyväisenä pissineensä sohvalle. :eek: Millä tuommosta josta kankaat ei irtoa edes pesee????

Ota nyt rauhallisesti siellä sohvalla Ävm70, eihän maratoninkaan valmistauduta käymällä juuri ennen lenkillä. ;) Kiva kun mieliala on parempi jo. :hug:

Mä olin sitten varsinainen laiskuri, en saanut suunnittelemaani mattoa pstyä, mutta eipähän tuo mihinkään tuolta häviä. :|

Mä olen tänään harrastanut analysointia enemmänkin. Miettinyt omaa oloani ja voisko olla jotain "merkkejä" ilmassa. Tuskinpa, mutta ei mulla näytä olevan muutakaan tekemistä kun arvuutella asioita joista en voi tietää. ;) Olen ollut huonouninen sillä tavalla, että ei oikeastaan nukuta, vaan on vaan sellainen levoton olo. Lisäksi mä olen tankannut rautaa (lihaa, pinaattia, jne) viime päivinä enemmän kun aikoihin ja sitä mulla "ilmeni" silloin kun menkat oli alkamassa yleensä. Vauvakin on ollut hiljaisempi kun aiemmin (tosin nyt sitten illalla mekastanut olantakaa) ja sitä kun sanotaan, että nekin keräisivät voimia ennen koitosta. No, ekalla kerralla synnytys tuli ihan puskista eikä sitä ennakoinut yhtään mikään, joten turhaan mä varmaan mitään mietin, mutta onhan se ihan viihdyttävää ajanvietettä. En kyllä kehtaa edes miehelle näitä kertoa. :LOL:
Muoks. Mulla on onnistunut tänään myös tuo wc:ssä käynti niin kuin normaaleilta ihmisiltä kaiken ummetuksen jälkeen. Tiedä sitten olisko jotain osuutta lakritsi Alku-karkkien laksatiivivaikutuksella... ;)

Taas hävis kaikki supparit puoleenyöhön mennessä :ashamed: Tää haluaa kiusata meitä ja ilmeisesti tulee isäänsä eli JAHKAILEE :kieh:
Mut ei tässä kuitenkaan enää montaa päivää voi mennä, max se 7pv jolloin viimeistään on se käynnistys aika ;)
Palaillaan, pikkuneidille aamupalaa jne :wave:

Oltiin aamupäivällä puistossa kun niin ihana ilma, neiti kyllä taas tuijotti telkaa ja sano ettei lähdetä kun oltiin likat viety niin jostain syystä meillä menikin olkkarista sähköt :eek: ihan ihme juttu, selitti isälleen puhelimeenkin et isin pitää korjaa telkka ja lamput kun tulee kotiin ;) Ei siis mulla mitenkään osuutta asiaan :D
Kun käytiin puistossa niin neitillä niin kivaa siellä, laski pyllymäkee ja touhu kaikkee muitten lasten kanssa. Sit kun tultiin kotiin niin ruokakin maistui ja kummasti nuo leikit duploja rakennellen ja selitellen sujunut :)

Esikkokin oli aamulla niin ihana kun lähti kouluun, selitti et pitää nyt puhelinta keittiössä et kyllä ope ymmärtää jos soitan ja haetaan hänet aikaisemmi koulusta :) Mies selitti kans et kun antovat aamulla kelivarotuksen et pitäis tulla luminyräkkä, mikä ei ainakaan vielä musta vaikuta mahdolliselta kun niin ihana auringonpaiste niin sano et muista sit soittaa ajoissa et kun matkaan pitää varata huomattavasti enemmän aikaa ja äsken taas soitti ja kyseli tuntemuksia et joko pitää lähteä ;)
Täällä siis jotain pientä supisteluu, ei muuta ;)

Filuuri Kyllä nää meidän lapsukaiset on ihanii varsinkin kun ilmoittavat vasta sit kun pissa on jo tullut siihen sohvaan, toivottavasti sait sen jollain putsattua vaikka imeytyvät kovin nopeesti :ashamed: Sitähän on kaikennäkösii kuivapesu ym. mitkä tarkoitettu auton/sohvan kankaiden pyyhkimiseen mut onneks nuo lapsukaisten pissat ei haise kuten kissan,Grrrrrrr

Mitkäs sulla on nyt tuntemukset? Voitaisko ajatella et teidän pieni syntyisi jo sittenkin aikaisemmin :heart: Vaikka tässä itse jännittelee koska omalla kohdalla lähtö niin kuitenkin sitä miettii jos sä sittenkin lähdet jo hyvissä ajoin ;) Onhan sulla viikotkin jo kivasti et sen puolesta ei hätiä mitiä ;)

Mä meinasin jo hehkuttaa et anooppi unohtanut meikän mut eiks just äsken soittanut mitä, vieläkö sä oot kotona, mitä ne sano neuvolassa, grrrrrrrrr :headwall: :headwall: Eiks sua ala jo ittees tympii kun ei synny, huh huh. Totesin kiltisti et menen ensviikolla neuvolaan ja sit vasta saan seuraavalle viikolle ajan äippäpolille ja kaikkihan nää on menneet yli sen 9-10päivää et ihmehhän se on jos oisi jo syntynyt :D Muuta asiaa sillä ei sit ollut, lopetti puhelun siihen :headwall:

Mut nyt mentävä ottaa sämpylät pois uunista, mulla oli taikina kohoomassa puistoajan ja sit leivoin kun tultiin sieltä, nyt alkaa tuoksumaan valmiilta :p
Palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 40+5 :heart:

Heh, meilläkin meni pojan huoneesta lamppu sängyn vierestä rikki kummasti kun rupesi palamaan keskellä yötä niin, että eräs nuori mies ei oikein saanut nukuttua syvästi. Vieläkin "korjaamatta". ;)

Ihana anoppi sulla Ävm70! B) "Eiks sua ala jo tympii kun ei synny". Jestas. :LOL: Onneksi olet onnistunut ottamaan rauhallisesti sen kanssa. :D Tosi ihana toi sun perhe kun alkaa noin valmistautua lähtöön. :heart: Mites isommat tytöt, odottaako ne jo kovasti vauvaa noin muuten? Onko niillä arvauksia/toiveita sukupuolen suhteen? Varmaan aika jännää olla jo noin iso ja saada pikkusisarus. :heart:

Mä kävin tänään töissä kaupasta ostetun pullan kanssa. Nolotti se pulla vähän, mutta ei huvittanut leipoa ja kun en edes tiennyt onko siellä ketään tai onko kellään aikaa kahvitella. Aika pikastahan se olikin ja sinänsä olis kyllä leipomiset menny hukkaan. Lisäksi kun mä en oikein siitä meidän konttorin porukasta pidä, muutamaa lukuunottamatta. Väkinäistä nytkin sit oli. En kyllä mene sinne takasin, jos vaan jotain muuta järkevää löydän kun sen aika tulee. :(

Sit kun kerran kaupungissa olin, niin kävin taas vähän shoppaamassa. Pitäis vaan istua kotona eikä lähteä mihinkään, niin säästyis rahat. Löysin vauvalle sukkia ja miehelle Sokokselta edullisia kalsareita. Satuin just olemaan miesten osastolla kun siellä alkoi joku shokkivartti ja myivät 2x black horsen kalsareita 5 euroa. Toivottavasti on sopivia.

Mun tuntemukset on tänään sellasia, että hölmökö olin eilen kun kaikkea vahtasin. :headwall: :D Nukkuminen on tosiaan muuttunut sellaseksi koiranuneksi jonka jälkeen ei tunnu levänneltä enää, se on kyllä sellainen selkeästi aiemmasta eroava yhtäkkiä tullut "oire". Ja kaupungilla supisti ja puristi koko ajan aika tiukasti, mutta toisaalta, niin mulla on tehnyt oikeestaan jo pidemmän aikaa ja jos vähän malttaa, niin ei ole edes kivuliasta. Eli ei tää liene sen kummempaa kun normaali olo loppuraskaudessa. =) Sun lähtöä odotellessa. B)

Filuuri 38+4

Huomenta!

Ihanaa kun täällä jaksaa delfiskin jkäydä meitä kahta jännittelemässä ;) Kiitos :hug:

Eilen ei taas mitään, vauveli oli tosi rauhallinen masussa, välillä jäinkin miettimään et oonko koko päivänän tuntenut liikkeitä jne :ashamed: Muutama hassau suppari tuli eilen ja siihen jäi. Mies jo sano aamulla kun taputteli masuani et "kuules kaveri, ois jo aika tulla pihalle" :) Illallakin sano mulle et etkö voisi jo hoputtaa sitä kun ei tunnu isäänsä tottelevan ollenkaan ;)
Meittin pikkuneiti on nyt alaknut selittää kovasti kuinka hän näyttää vauvalle milloin mitäkin lelua, vauvan pitää tulla hänen kanssaan leikkimään jne. kun olen nyt yrittänyt valmistella et kohta se ei ole enää masussa vaan ihan oikeesti meillä mut toinen sit käsittää et on heti leikkikamuksi vaikka sanoinkin et kummitätin vauva on 10kk eikä vieläkään leiki sun kanssa.

Filuuri tässä kun on jo 21v. tuntenut anopin niin antaa mennä toisest korvast sisään ja toisest ulos vaik välillä tuolla omassa kopassa kiehuukin sen sanomiset ym. Ei se ole muuttunut minnekkään näiden vuosien aikana :/
Meidän neitien toiveet vauvelista; esikko toivoo tyttöä, puhuttiinkin kerran et jos poika niin voitaiskohan vaihtaa se siel laitoksel :ashamed: siis ihan leikkimielel, kakkonen oisi niin toivonut jo pikkuneidistäkin poikaa ja tottahan nytkin odottaa et saisi pikkuveljen ;)

Mä en edes muista koska oisin käynyt töissä, taisi työkaverini silloin viedä mun viimeisimmän saikkulappuni silloin vuoden alussa, samoin verokorttini :ashamed: Ei sen puolen, eipä ole esimiehenikään (vaik nainen) kysellyt tahi soitellut mitä mulle kuuluu vaikka kuinka silloin sano et soitellaan mut enpä ole kaivannutkaan ;) Kaksi työkaveria pitää yhteyttä, toinen jonka kanssa ollaan käyty uimassa 2xvkossa ja toinen joka hoitanut pikkuneitiä et tässä sen huomaa kuka on sielläkin sitten se "oikea" työkaveri. Tämä jonka kanssa käydään uimassa niin pikkuneitimme on nimennyt hänet itselleen mummoksi ja kun työkaveristani ei tule koskaan olemaan "virallinen mummo" niin on ollut hyvin otettu tittelistään ja aika-ajoin hemmottelee pikkuneitiä :heart: Hänellä on kyllä poika mutta lievästi kehitysvammainen niin siksi ei tule saamaan niitäomia mummun muruja :heart:
Mulla on kans samat fiilikset, en millään halua palata enää samaan paikkaan takas töihin :ashamed: Oon tämän työkaverin kanssa puhunutkin et se mitä viimevuonnakin vaadittiin niin ei sitä jaksa perheellisenä, varsinkin mullakin sit 2 pientä kotona et välillä jo miettinytkin että mitä sitä vuoden lopussa tekisi mut onneks on vielä kesäkin välissä et saa siirtää mietteet syksylle ;)

Olet kyllä hyvät löydöt tehnyt :) Eihän siinä mitään, jos mies ei mahdu kalsareihin niin siihenhän on vain yksi ohje; mies dieetille :LOL:

Ollaan taas menossa pikkuneidin kanssa uimaan, ehkä viimeisen kerran pitkään aikaan tai sit maanantaina vielä päästään, toivottavasti ei :ashamed:
Mä olen alkanut miettimään tulevaa synnytystä, pikkuneidin synnytystä kun nuo kaksi aikaisempaa on jokseenkin niin hämärän peitossa, liekö aikaa sit tovi ;) Oon aatellut et jos nytkin saisin synnyttää siinä lattialla, ohkasen patjan päällä, ainakin viimeeks tuntui tosi hyvältä. Siirryin vasta kun vauva oli pesty siihen sängylle eli ne pari hassua tikkiä jotka sain niin kätilö ompeli ne siellä lattialla kontillaan. Samoin jos selviäisin suht viimemetreille ilman kivunlievitystä, pikkuneidistä otin sen kipulääkkeen alle puol tuntii ennnekuin neiti synty :heart: Siis kaikista lapsukaisistani olen käyttänyt ainoastaan tuota ja ilokaasua, pikkuneidin aikana en halunnut sitäkään kun kakkosesta vedin sitä liikaa ja pönttö meni "vähän" sekasin, sen siis muistan ;)

Mut nyt mentävä laittaa pikkuneidille aamupalaa et päästään sinne uimaan :wave:
Palaillaan, tänään 40+6 :heart:

Huomenia!

En ole minäkään teitä unohtanut, tää vauva-arki vaan niin vie mukanaan. Ja kun meillä ollaan sairasteltu (pojalla korvatulehdus) niin yöt on ollu risoja. Edellisyö menikin vaan kahdella syötöllä ja aattelin et nyt kuuri puree (toinen siis jo menossa) niin viimeyö valvottiin taas. Mä en kestä jos pikkasen korva ei parane :/

Jännät hetket teillä käsillä filuuri ja äiti ja toivotankin onnea synnytykseen :heart: Kyllä tuo loppuraskaus on sellasta odottamista.

Delfis mites teillä arki sujuu pojan kanssa?

Meillä poika on tosiaan muuten ihan perustyytyväinen, mutta kipeenä tietty pikkasen kränää. Jaksaa kuitenkin jakaa niitä valloittavia hymyjä :heart:

Mä taidan olla ihan hullu, kun musta tuntuu et vauvakuumetta pukkaa ;) (mutta meidän lapset on tässä ) Ja niistä ikionnellinen. Kolmehan noita tuossa jaloissa pyörii..

Kevättä kohden E-V-A ja poika 3,5kk

Hauskaa, että delfis ja E-V-A on jaksaneet käydä täällä pyörähtämässä! :wave:

Tosi ikävää E-V-A teidän pienen korvatulehdus. :( Meillä oli pojalla kans muistaakseni viiden viikon iässä eka tulehdus ja noita pieniä kun käy niin sääliksi kun ne sairastaa. :( Eikä se vanhemmillekaan mikään piknikki varsinaisesti ole.

Mun oma korvatulehdus on paranemassa, jee! Kävin just neuvolassa ja th sanoi, että ei vielä terve, mutta parempi kun viime viikolla. =) Sanoi myös, että vauva ei ole kiinnittynyt eikä laskeutunut ja arveli, että saadaan vielä hyvä tovi odotella hänen saapumistaan. Varattiin samalla kaksi seuraavaa nla aikaakin. Verenpaine oli vähän koholla, mutta itse en ole siitä millään tapaa huolestunut, koska oli kuitenkin vielä huomattavasti parempi kun ekan raskauden paineet. Sitten vasta rupeaisin mietteliääksi jos alapaine nousisi lähelle sataa tai sen yli.

Teillä sitten myös odotetaan leikkikaveria Ävm70. =) Meillä kans poika selitti taas eilen miten vauva saa nukkua hänen rattaissaan ja miten vauva tulee istumaan hänen viereensä sohvalle jne. Voi olla pieni pettymys kun vauva vaan aluksi nukkuu ja syö ja vie syliaikaa pojalta. :)

Teillä on sitten ihailijat valmiina, tuli kumpaa sukupuolta vaan Ävm70. Hauskaa, että yksi toivoo tyttöä ja toinen poikaa. Mistä luulet eron johtuvan? Kivoja työkavereita sulla sentään sieltä töistä jäänyt, jos ei muuta. Mä kävin siellä eilen vaan sen vuoksi kun jäin sairikselle vähän sillai ilmottamatta tyyppisesti. Olin siis jo ollut virallisesti sairiksella pari päivää, mutta käynyt töissä kuitenkin kun sitten sain hommat siihen pisteeseen, että saatoin jäädä pois. En mainostanut sitä työkavereille, vaan lähtiessä huikkasin ovelta, ja niinpä se tuli sitten joillekin yllätyksenä ja erityisesti yksi otti jotenkin nokkiinsa kun en aiemmin sanonut. :eek: Ajattelin sitten, että käydään nyt ne läksiäiskahvit juomassa, mutta oli niin väkinäistä, että olis voinu jättää menemättäkin. Meillä vaan kun firman omistaja jankkaa miten ollaan yhtä perhettä, niin tunsin jotenkin, että piti, vaikka työpaikka se vaan on. :ashamed: :/

Kattelin tuossa äsken kalenteria ja pe 9.4. olis sitten varmaan yliaikaiskontrolli. Jospa meidän vauva seuraisi isoveljen esimerkkiä ja syntyisi sitten 10.4. Oli miten oli, ainakaan mulla ei ole kiire vielä kampaajalle. Ajattelin nimittäin käydä siellä kaunistautumassa, niin voisi näyttää vähän inhimillisemmältä sitten valokuvissa vauvan kanssa. B)

Filuuri 38+5

Kiitos E-V-A :hug: Ihana kuulla sinustakin pitkään pitkään aikaan ;) Kovasti jaksuja sinne, toivotaan että pikkuinen paranisi pian ja korvatulehdus ei enää uusiutuisi :hug: Nuo on niin ikäviä :ashamed:
Ihana tuo sinun vauvakuumeesi :heart: vannomatta paras, eihän sitä koskaan tiedä vaikka sen neljännenkin joskus vielä hankkisitte ;)

Meikä taas aiheutti ahdistusta uimalavalvojassa :LOL: viikko sitten tää miesvalvoja sano et uimavalvojan painajainen on viimeisillään oleva nainen ;) Tänään tuli sit naisvalvoja/uimakoulun ope juttelemaan ja sano et teidän vauva ei ole näköjään vieläkään syntynyt et tää mies valvoja just kuulemma huokas et ihanaa et hän tuli paikalle kun pelkää kokoajan ettei vaan joudu kätilöksi :LOL:

Jaahas, kaipa se pitäis mennä tiskaamaan ja vähän fiksaa, jokapäivästä rutiinia :/

Hehe, ihanaa kun käyt pelottelemassa uimavalvojaa Ävm70! :LOL: Luuleekohan se mies, että vauvat vaan plumpsahtaa ulos tuosta vaan. Hyppäät veteen ja ulos luiskahtaa vauva. :LOL: Montakohan kertaa se on jo joutunut kätilöksi... ;)

Yhteistyössä