Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

Huomenta!
Se sit siitä :ashamed: En mä pysytynyt mitään makaamaan, tuntu et vauvelikin tulee vattanahkan läpi illalla kun oikein mylläs. Menin takas alakertaan kattoo tuijottaa kelloo ja sit mies lähti nukkuu et ehtisi hetken nukkua ennen lähtöä ;) likat kävi sisällä ja olivat aivan täpinöissään ja sanovat et eivät ole osanneet mitenkään varautua et pitääkö sun nyt oikeesti lähteä.Sit tulikin muutama ihan kunnon suppari ja kun aloin kelloa tuijottamaan niistä paremmin niin eikö tuo maaginen puol yö taas kadottanut kaiken :ashamed:
Nyt siis ei taas mitään :ashamed: Oisi ollut vaan niin otollista aikaa lähtee näin viikonloppuna kun likatkin kotona eikä oisi tarvinnut miettiä niiden kouluun lähtemistä, kotiin pääsemistä ym.

Noista meidän isojen likkojen toiveesta vauvan suhteen; esikko taisi saada ihan tarpeeks pojista, jopa yliannostuksen kun mun siskonpojat on olleet tosi vilkkaita pieninä ;) kakkonen taas ollut pienestä pitäen hieman poikamainen, kun oppi ajaa pyörää niin päristyytelikin kuin pojat ja kerhoissa ym. leikki aina mieluummin poikien kanssa kuin tyttöjen et näinkö tuolta johtaa juurensa ;)
Esikko tuossa illalla sit mietti et minkähänlainen tästä vauvasta tulee kun nyt hänellä ja pikkuneidillä on tosi paljon yhtenäistä :D

Nyt kyllä nukuttais, illalla meni puoleen yöhön ennenkuin menin nukkuu, aamulla heräsin jo ennen viittä enkä saanut enää unta vaan nousin aamukahville, pikkuneiti heräs sit vähän ennen kuutta |O jospa mä nukkuisin sit tänään päikkärit. Yöt on muutenkin risasii, ihan kuin nukkuis koiran unta vaik välillä kun mä käyn alakerras vessas niin tuntuu et meidän koira ei edes reagoi et kuorsaus kuuluu vaan :)

Palataan taas :wave: Tänään siis poks' jo 41 :heart:
 
No voi harmi kun taas loppui supparit kesken. :( Mutta nyt ei voi kyllä enää olla kaukana synnytys kun jo noin antaa itsestään merkkejä. Toivottavasti saat levättyä nyt ennen kun koitos alkaa. :hug: Teillä on sitten hauskasti tytöt samaa sukua, eri maata. =)

Mä kysyin eilen pojalta hellittelytarkoituksessa onko hän mun vauva. Poika vastasi,, että ei ole. Kysyin sitten mihin mun vauva on hävinnyt ja poika taputti mun masua. :heart:

Niin ja onnea Ävm70 41+0 saavuttamisesta! :flower: Kun vauvasta on niin pientä ennustettu, niin hän kenties tarvitsee vähän enemmän aikaa ollakseen valmis masun tälle puolen. :heart:
 
Kiitos Filuuri :hug:
Tänään en ole saanut mitään aikaiseksi :ashamed: jotenkin niin vetämätön olo, ruoan tein ja sit suurimmaks osaks maannut sohvalla. onneks mies ollut pihalla suht koko päivän sahaamas ja pilkkomas saamaansa puukuormaa ettei ole ollut kyselemässä vähän väliä mitkä tuntemukset ;) Eikä täällä siis edes tuntemuksia suuntaan tahi toiseen et aattelin et tänään yritän sit saunoa oikein kunnolla :)

Voi kun ihana sun poistu :heart: Tuntee itsensä jo nyt isoksi vaikka pieniähän nämäkin vielä ovat :heart:
Mut palaillaan taas :wave:
 
Hyvä kun olet saanut ottaa rennosti Ävm70. Viimesiä rauhallisia hetkiä teillä nyt viedään kuitenkin. :hug: Mä yritän oikein purkittaa mieleeni miltä tuntuu kun on ihan kaikessa rauhassa sohvalla tekemättä yhtään mitään ja ilman vastuuta nukkuvasta vauvasta tai siis yhtikäs mistään. Ja kun kukaan ei odota tai tää ei ole ennalta määrätty tunnin "oma-aika" tai ei ole niin puhkiväsynyt, että pitäis oikeasti vaan nukkua eikä kukkua. Tätä luksusta saa sitten taas varmaan odottaa aika pitkään. =)

Mä leivoin tossa äsken feikki sacherkakun, saa nähdä mitä tuli. Olenkin etsinyt hyvää oikastua reseptiä jo jonkun aikaa ja tää kuullosti sopivan yksinkertaselta mulle kun en jaksa ruveta kaikkien taiteen sääntöjen mukaan väsäämään, mutta silti haluaisin jotain sinnepäin maun. :D

Paljon tiukkoja supistuksia sinne Hämeeseen (olihan se siellä missä asutte?) toivoen ja öitä toivotellen,

Filuuri 38+6
 
Huomenta!

Kiitos Filuuri mä otan meilellään vastaan tääl Hämees nuo sun lähettämäs supparit ja toivon et tänään päästäis jo päivällä ;) mutta jotenkin vaan niin epätodelliselta tuntuu :ashamed:

Meikä taas kukkunut puol kuudesta mut sehän oli arvattavissa kun eilen tuli maattua, teki kyllä hyvää :) Se on kyllä sitä harvinaista herkkua mitä ei vastaisuudesta varmasti tule olemaan taas hamaan tulevaisuuteen.
Illalla ei edes suppaillu vaikka kuinka saunoin mutta tää asukki muuten piti kyllä vilkasta elämää :heart: Mä en käsitä miten se on alkanut nykyisin myöhään illalla melskaamaan kun yleensä se on ollut illalla suht rauhallinen. Toivonmukaan ei ole sitten mikään iltakukkuja kun on masun tällä puolella, mä kun olen iltasella aika poikki ja haluun ajoissa nukkuu kun aamuherätys on arkisin aina siinä 6 aikaan tahi pikkaisen ennemmin :/

Mä olen leipomusten kans sellainen et haluu tehdä mahdollisimman oikoseen, mut esikko sit lukee ohjeet niin tarkasti ja se on sit just ja jämpti ;) Kaivankin mahdollisimman yksinkertaisia ohjeita ja musta ne on yhtähyvii kuin vääntäis suht samaa puolet pidempään. kakkonen sano tänään leipovansa pullaa tahi jotain, selitti illalla pikkuneidille et het kun herää niin aletaan leipomaan :p

Filuuri Wautsi, Onnittelut :flower: Sullakin on enää viikko LA.han :heart: Sit mä pääsen jännittelemään suo täältä ja totisesti toivon ettet menisi näin yliaikaa kuin minä. Vaikka tähän on kuinka varautunut mut jotenkin silti tää alkaa mietityttää et onhas sit pienellä kaikki hyvin, toimiihan istukka vielä kunnolla jne. Tuolla 35+ pinossa kun juuri yhdelle kävi näin mutta hänellä annettiin mennä ihan tarkkaan sen 2vkoa yli ennenkuin käynnistettiin...... ei pitäis miettii, eiköhän tässä ole vielä kaikki hyvin ja torstain käynnistykseen on vielä aikaa niin uskoisin et voisi sit syntyä viimeistään tiistaina, kakkonenkin syntynyt 41+3 ja pikkuneiti 41+2 et éi tässä voi enää montaa päivää mennä :) Eli jääkaapin ovessa olleissa veikkauksissa ainoastaan miehen veikkaus vielä voimassa joka tosiaan tuo tiistai :heart:

Jaahas, nyt kuuluu siihen malliin tuhinaa et pikkuneiti heräs, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 41+1 :heart:
 
GRrrrrrrrr..... itku jo tulee anopin hössötyksestä :'( Mä en yhtään enää jaksais :ashamed:
Yritä sit ystävällisesti puhua puhelimeen kun oikein kiehuu :/
Miehen kanssa jälleen puhuttiin ettei kummankaan äiti tule sit sairaalaan, ei yhtään hössötystä sinne, kiitos :)
Okei, yritän rauhoittua, jatkan kodin fiksausta :)
 
Voi ei, onko anoppi taas kysellyt miten sä olet vielä kotona? :hug: Mun soittaa tänään, tiedän jo sen sunnuntairutiinit. Mut nyt me mennään miehen kanssa leffaan, saatiin joululahjaksi muutama lippu ja lupaus lapsenvahdista jota nyt sit hyödynnetään. Jee. =)

Filuuri 39+0 (vau!)
 
Mites päivä on mennyt Ävm70? Muuten kun anopin kanssa kiehuessa. :hug: Uskon, että alkaa olla jo kärsivällisyys muutenkin koetuksella kun kroppa antaa merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, mutta ei sitten kuitenkaan pistä toimeksi. :hug: Ja toihan se muakin kaivaa, että onhan varmasti vauvalla kaikki hyvin siinä lopussa. Muuten odottaisin vaikka maailman tappiin, mutta tulee huoli istukan toiminnasta ym. Uskon kyllä, että teidän vauvalla on kaikki hyvin enkä halua sua lisää huolehtimaan yllyttää, mulla vaan samanlaisia ajatuksia. :hug: Se on vaan kuule niin, että tarjoat niin hyvät ja mukavat hotellipalvelut vauvalle, että ei huvita jättää tuollaista täysihoitolaa taakseen. =)

Mä oon tänään ollut aktiivinen. Aamulla päällystin eilen tehdyn kakun (en jaksanut sit illalla kun täyttää), tein lounaan valmiiksi ja sit mentiin juoksuttamaan poikaa taas tuonne paikallisen urheiluhallin lastenaamuun. Ja kyllä toinen juoksikin. =) Ja hyppi, ja liukui, ja temppuili. Tosi hauska idea mun mielestä tollaset lastenaamut. Varsinkin nyt kun ulkona on noin märkää ja liukasta, niin sisällä saa telmiä sitten ilman ulkovaatteiden tuomaa kömpelyyttä ihan olan takaa.

Äsken tultiin kotiin leffasta ja syömästä. Puhuttiin, että tätä luksusta saadaan sit odottaa taas pitkään. Oli kyllä mukavaa. Join aivan ihanan alkoholittoman mansikkamargaritan. Se on musta niiiiiiiin hyvää, että voisin vaikka kylpeä siinä. B) Muistan pojankin odotuksen ajalta, että kyseinen juoma siinä ravintolassa oli jotain aivan ylitse muiden. Kyllä se ei-raskaanakin maistuu, mutta ei ehkä ihan kylpy-hyvältä. ;) Niin ja siitä sacherista tuli muuten ihan hyvää niin yksinkertaseksi reseptiksi. En vaan tiedä mitä hitsiä sillä teen kun mies ei oikein tykkää suklaakakuista ja jos syön sen yksin, niin kyllä taas seuraavassa neuvolassa paukkuu vaa'an lukemat. B)

Mä oon kyllä ihan saletti, että yliajalle täälläkin tullaan menemään, sanoinkin äsken anopille, että ei kannata sitä reissua tänne varata ennen huhtikuun puoltaväilä, jos haluaa vauvan nähdä muutenkin kun mun pallomahan muodossa. ;)

Synnytyssuppareita toivotellen taas,

Filuuri
 
Ai joo, tosi mielenkiintoisesta aiheesta vielä. Eli tästä mun ikuisesta ummetuksesta. Kaikki kun hokee sitä etkö juo tarpeeksi kun jotain mantraa. Eilen laitoin tukkimiehen kirjanpidolla ylös kaiken mitä join ja yli neljä litraa meni päivän aikana. Ja ihan tavalliseen tapaan siis. Ja syön monipuolisesti kasviksia, hedelmiä, lihaa ja mitä nyt pitääkään. Mä en siis tajua mitä vielä voisin tehdä. Niin ja luumut kuivattuina ja soseena menee nekin lähes päivittäin. Ja silloin kun jaksan, niin kahta erilaista apteekin ummetuslääkettä otan myös. Mä en tajuu mitä vielä voisin tehdä lisäksi? :headwall: :headwall: No, ei kai tässä ole kun kolme viikkoa enää tätä kärsimystä ja sit takasin normaaliin ruoansulatukseen. :/
 
Filuuri kuulostipas ihanalta teidän leffareissu :hug: Kyllä sitä kannattaa ottaa vielä kaikki ilo irti mitä saa :D
Mä en kyllä keksi mitään apuja tuohon sun ummetukseen :ashamed: Enhän mä ite edes varmaankaan juo edes 2L päivässä ja muutenkin sun syömiset niin ihmettelen, toivotaan et helpottaisi eikä tarvitsisi 3vkoa odotella :hug:

Tietsä mihin anoppi vertas mua :eek: Hevoseen :headwall: Selitti kuinka tammakin voi jopa 2-3vkoa pantata yliaikaa jos kylmä kevät, hooo, luoja, siks mulla keitti niin pahasti mut olin niin tuohuksissa et muistin asian vasta parin tunnin jälkeen kun kattelin ikkunasta pihalle kun sato lunta et tälleen, ihahaa, ihahaa, miekä täällä siis hirnuu..........

:'( Täällä oltu jo illalla synnärisalissakin mut taas tuli tuo maaginen keskiyö ja kaikki lopahti :'( Päivällä ei ollut mitään tuntemuksia eikä edes alkuillasta vaan 19.20 alko joku ihme "kestosuppari" et musta tuntu ettei lopu ollenkaan ja niitä tuli sit 3-5min sisään ja lähettiin melkeen samalta istumalta kun mä aattelin etten mä uskalla olla kotona :ashamed: Sairaalassa saatiinkin tosi hienoa käyrää ja olin 2cm auki eli het sit käyrältä päästiin saliin. Kätilö vaihtui klo 22 ja sano et tulee ottaa uuden käyrän viim. 1,5h päästä. Klo 23 mulla alkokin taas supparit hiipumaan ja siinä käyrällä ei sit ollutkaan kuin yks ainoo kunnon suppari :ashamed: Teki sisätutkimuksen ja totes ettei edistystä :ashamed: Kävi konsultoimassa vielä lekurilta et turvallista tulla kotiin nukkumaan et vaikka vauva onkin tosi alhaalla mut kalvot vahvat niin voipi mennä vaikka muutama päiväkin vielä et nää on vaan niitä ennakoivia suppareita :'( Sanoi vielä ettei ole tarvetta mitenkään käynnistellä ym et viimeistään sit torstaina yliaikaiskontrolliin :'(
Kotona oltiin ennen yhtä ja siirryin sit 2aikaan alakerran sohvalle kun aattelin et mies saisi edes nukuttuu kun vaan pyörin, taisin sit torkahtaa jossain vaihees mut taas olen ollut hereillä kolmesta asti, pari kipeempää supparia tullut ja siinä kaikki :ashamed:
Tuosta nukkumisesta ei vaan nyt tunnu tulevan mitään :ashamed: jotenkin sitä stressaa et koska mun oikeesti pitää sit lähtee sairaalaan etten vaan menis enää turhan aikaisin tahi myöhään :'( Miten tää voi olla näin vaikeeta kun matkaankin menee meillä vähintään sen 40min, katoin kun mentiin illalla ja nyt kelikin vielä huonontunut :ashamed:

Onneks sentään mies nyt pekkasilla siihen asti kunnes pääsee isyyslomalle kun töissä niin hiljaista niin sen puoleen on kyyti het valmis eikä tarvitse odottaa ensin tuntia et tulee kotiin ;) Ehkä mulla menee tää päivä aika nukkuessa tän pa...as menneen yön takia :ashamed: Tänään siis klo 11 neuvola, palailen sit sen jälkeen.
 
Oi, siellä on ollut jo totuuden hetket ihan käsillä. Mikä harmi, että taas loppui supparit. Toivottavasti nyt olisi alkaneet uudestaan. Vaikka taitaisit tarvita kyllä lepotauon tässä välissä. :hug: Onneksi mies on nyt sitten päivystysvalmiudessa kotona koko ajan. Tosi hankalaa kyllä toi kun kroppa antaa uskoa ja sitten lopettaa kesken, mistä sitä tietää sitten milloin aikoo viedä leikin loppuun? Ja kun ei teilläkään tuo synnäri ihan oven takana ole. Meillä on täällä eri asia kun jos hätä ja kiire tulisi, niin Kättärin valot näkyy olkkarin ikkunasta eikä niin väliksi vaikka tekisikin ns. turhia reissuja. Tosin ei olla menossa Kättärille, mutta jos se oikea kiire tulisi. yhdellä tutulla tossa pari viikkoa sitten tuli nimittäin niin kiire, että vauva syntyi sairaalan aulassa. Mä saan kyllä varmaan puhkua pari päivää.

Harvoin mä nauran ääneen tällä palstalla, mutta toi tammavertaus oli sellainen, että kirvoitti kunnon röhönaurun. Siis ei millään sua kohtaan vaan reilu yllätys siitä, että joku on niin pösilö, että keksii verrata edes hevoseen ja sit toi sun hirnuminen. :LOL: :LOL: Pitäisköhän mun käyttää sitä ihan itse sit kun päästään yliajalle ja alkaa kyselyt käydä kuumina. :D Odottelen tässä vähän lämpimämpiä kelejä... ;) :LOL:

Filuuri 39+1
 
Jeee! Ävm70 odotus on taidettu palkita! Ihanaa! :heart: Kuulumisia odotellessa. :D

Filuuri pian sielläkin jakaudutaan. :flower: Nopsaan kyllä aika menee. Justhan sä plussasit. :D

E-V-A harmi, että teillä toinen on kipeänä. Toivottavasti pian helpottaa ja pääsette taas normaaliin rytmiin. Meillä arki sujuu ihan mukavasti. Poika kasvaa aivan hirmuista vauhtia. 3kk neuvolassa oli mitat 65cm ja 7480g. :D
Vili on tosi tyytyväinen, eikä turhia ole koko aikana huudellut. Jotain refluksityylistä vaivaa kuitenkin on, kun puklailee paljon ja joskus ne puklut tekee itkuiseksi ja nieleskelee. Ei onneksi ole tuo puklailu vaikuttanut kasvuun kuitenkaan, niinkuin mitoista näkyy... :LOL:

Ootteko muuten miettiny, että tehtäis oma pino tuonne vauvautuneiden puolelle? "kevät + kesä plussat 2009"? Kaikki kun ei tuolla naamakirjassa kuitenkaan ole, niin tulisi sitä kautta vaihdettua kuulumisia. :)

Mukavaa viikkoa!
Delfis ja Vili 3kk :heart:
 
Täällä kuulumisia odottelemassa... B)

Mun mielestä oma pino vauvautuneiden puolella kuullostaisi oikein hyvältä, mä olen yksi niistä FB välttelijöistä, mutta olisi kiva kuulla kuulumisia kaikilta. =)

Omat kuulumiset: neuvolan täti lupasi hoitaa mulle jonkun reseptin ummetukseen, niin pääsisi tästä epäinhimillisestä tuskasta. Lisäksi vauva on nyt kiinnittynyt, eli jotain kehitystä tapahtunut vaikkei se mitään tarkoitakaan vielä. =) Eipä tänne muuta. Koko päivä liikkeellä ja päiväunet jäi väliin, nyt sitten ihan valmis sänkyyn.

Filuuri 39+3
 
Heippa naiset!

Tulen paremmin myöhemmin kertomaan meidän reissusta mut tuloksena tuhisee nyt sylissäni juuri kotiin tulleena ihanainen Prinsessa :heart: Tyttökaaartimme siis kasvoi maanantaina 22pv. klo 16.20 :heart: Prinsessa oli syntyessää 47,5cm ja 3,560kg :heart:
Ävm 70 ja Ruusunnuppu 3pv :heart:
 
:heart: Onnea Äiti vm70 Prinsessasta :heart:


Tulehan kertomaan tosiaan synnytyksestä ja vauva-arjesta kunhan jaksat.

Mites Filuuri, oletko jo päässyt sinäkin tositoimiin? Ja jos et niin mitenkäs jakselet?

E-V-A ja Delfis Ihanaa kun jaksatte tetkin tällä pyörähtää aina välillä. Kertokaa hieman miten teidän "pikkuisten" kanssa menee? Myös minä kannatan pinoa vauva puolelle. Minulla kyllä on FB, mutta yritän pitää sen mahdollisimman pienenä.

Minulla alkaa pahoinvointi helpottamaan, väsymys sen sijaan vaivaa edelleen. Toissa iltana menin nukkumaan jo klo 20:00 :eek: Nt ultrakin minulla jo oli ja vauveli voi oikein hyvin :heart: Ainoa asia mikä minua edelleen hieman huolettaa on se hematooma, joka edelleen kohdussa näkyy, mutta ei ole kyllä vuodellut lähes pariin kuukauteen. viikolla 8 + tuli teelusikan kokoinen veriläntti pikkareihin ja nyt viikolla 12 + pelottaa hieman että tuleeko vielä ne kolmannet "valemenkat". Toivottavasti ei, koska se punainen väri saa aina palan nousemaan kurkkuun.

Sain myös kaverilta kotidopplerin lainaan ja olen saanut sillä sydänäänet kuuluviin. Se rauhoittaa mukavasti mieltä.

Meidän ylivilkkaalle 3-vuotiaalle pojalle varasin vihdoin ne neuvolapsykologin ajat. Saapi nähdä miten siellä menee. Tyttö 5v on edelleen kuin unelma. Hakee mulle töitten jälkeen kännykän, vesilasin ja viltin sohvalle, että saan levätä. Käy aina välillä kysymässä tarvitsenko lisää vettä tai jotain muuta :heart: Lapset tietävät jo raskaudesta jo ovat kovin innoissaan :)

Anteeksi vielä etten ole jaksanut kirjoitella viimeaikoina. Lukemassa olen käynyt ja ajatellut teitä usein :hug:

Terkuin P123 12+2

Ai niin. Pitää vielä hieman hehkuttaa. Olen lähdössä pääsiäisenä äipän kanssa kaksistaan Roomaan muutamaksi päiväksi B)
 
Ihanaa Ävm70! Suuren suuret onnittelut! :flower: :flower: :heart: Mä odottelen kans kovasti innolla tarkempaa kertomusta kun sulla on aikaa. :heart:

P123 onpa hauskaa kuulla sunkin kuulumisia! Ja erityisesti positiivisia sellaisia. Toivottavasti nyt tosiaan punainen kauhu pysyisi poissa, en voi edes kuvitella millaisia säikytyksiä veren tulo tarjoaa. :hug: Saatko levättyä tarpeeksi, onko sun miehellä mahdollisuus pyörittää arkea ainakin iltaisin? Ja voi mikä ihana luksus päästä Roomaan aikuisseurassa. Ei varmasti tarvitse kehottaa nauttimaan reissusta. ;)

Mä olen vielä kotona, enkä varmaan ihan pian mihinkään lähdössä. =) Tänään olin tapaamassa kaveria jolla 9kk vauva. Mahdottoman nopeasti ne kyllä kasvaa, vastahan me oltiin sitäkin vauvaa katsomassa Kättärillä. :eek: Sit mun pitää hehkuttaa. Sillä aikaa kun olin kyläilemässä, niin vieläkin selkävaivainen mies oli siivonnut täällä ja vähän siirrellyt huonekalujakin. On ihanan siistiä ja ne parit huonekalut mitä se oli siirrellyt sopii tosi hyvin uusille paikoilleen ja täällä on niin kodikasta ja mukavaa! :heart: :heart: Nyt mies laittaa keittiössä ruokaa, niin kuin eilenkin. Se on kyllä tosi ihana! :heart:

Filuuri 39+4
 
Oih, kovasti onnea ävm70 :heart:

Meillä täällä arki on aika rauhallista. Viime viikolla tosin oli vähän huolia sillä poika sairastui rs-virukseen ja joutui sairaalaan yhdeksi yöksi. Onneksi se alkaa olla jo takana päin :)

Tsemppiä Filuurille viimeisiin päiviin!
 
Voi, Floran pieni ollut sairaalakeikalla, onneksi nyt jo parempi sitten. :hug: Mä huolestun jo niin hirveästi kaikista korvatulehduksista ja vastaavista kun lapsi on ihan letku, saati että sairaalaan joutuisi. :(

Hauskaa, että Ävm70 sai täydennystä tyttösarjaan. =) Mä olin varmaan kuitenkin veikannut teille poikaa, vaikkei mulla mielestäni ollutkaan mielipidettä, mutta näin jälkikäteen ajatellen. =)

Meillä on pojan kanssa ollut tänään tosi kiva päivä. En jaksanut mennä puistoon törröttämään, niin mentiin ilman rattaita bussilla kaupunkiin kahdestaan syömään kanelipulla. :D Toinen oli niin ihastunut kun sai ikkunasta bongailla ohi ajavia autoja ja nostureita jne. Kahvilassa istui niin kuin pieni herrasmies pöydän ääressä ja mussutti pullaa ja ihaili lähellä näkyneitä hissejä (sellasia seinän ulkopuolta meneviä ). =) Pieniä asioita, mutta meillä oli hirveän mukavaa ja poika tuossa äskenkin selitti miten haluaa mennä taas äidin kanssa bussilla kaupunkiin. Olen otettu, mutta voi olla pulla joka on se pääkohde. ;)

Filuuri 39+5
 
Niin, kyllä nämä sairastamiset huolettaa mutta sitten taas kun siellä sairaalassa on niin tietää että hoitoa saa tarvittaessa ja seuraavat tilaa tarkasti. Siellä oli monta pientä saman taudin kourissa :( Olkaahan varsinkin te vastasynteiden kanssa sitten tarkkana, jos oireita alkaa ilmetä niin on syytä kääntyä lääkärin puoleen.
 
Flora-79 Onneksi pikkuinen on jo paranemaan päin. Kyllä nuo sairastelut, saatikka sairaalareissut aina säikäyttävät :hug:

FiluuriIhana reissu ollut teillä pojan kanssa. Ne pienet asiat ovat monesti niitä tärkeimpiä :heart:

Juuri kun eilen pääsin puhumasta, niin kävi kuten pelkäsin :ashamed: Heräsin yöllä supistukseen ja veritulvaan. Kyllä meinasi sydän pysähtyä kun sitä verta ei tullut mitenkään vähän. Kyllä tuollaisen jälkeen maailman ihanin ääni on pikkuisen :heart: syke (kotidopplerilla).

Kävin aamulla kättärillä ja kuten oletin, se hematooma oli vuotanut ulos, mutta pikkuinen voi hyvin :heart: :heart: Istukka on vielä tosi alhaalla ja lääkärin mukaan se voi siitä reunasta vielä vuotaa kuukauden, parikin. Mutta kylläpä taas pelästytti.

Lääkärin mukaan voin vallan mainiosti lähteä reissuun ja muutenkin touhuta normaalisti. Tosiasiassa unohdan kyllä kaikki mahan venyttelyt, tärinät ja hyppimiset.

Terkuin P1231 12+3
 
Kiitos naiset Onnitteluista :hug: On tää vauvan kanssa elo niin ihmeellistä ja ihanaa :heart: Pikkuneitistä tuli meidän sairaalassa olon aikana "iso neiti" kun nyt kattelen sitä ja vielä ennen sairaalaanmenoa pidin sitä vielä meidän "vauvelina" :ashamed:
Nyt kun katselen meidän "Ruusunnuppua" niin se on niin ilmetty kopio pikkuneidistä paitsi hällä on tumma tukka kun pikkuneiti taas oli suht kalju syntyessään ja vieläkin suht blondi ;) Tämä meidän "Ruusunnuppu" on kyllä ihana rakkaus pakkaus, syö hyvin vaikkakin tänään syönyt huomattavasti tiheämpään kuin eilen 2-3h välein kun eilen vielä veteli 4h putkeen unta ennenkuin heräs tisulle mutta kostaantu taas sit illalla et söi puol 9-puol 12 illalla vähintään tunnui välein ja oisi seurustellut et tänään yritinkin pitää sitä vähän hereillä päivällä ja tuossa puol10 sainkin sen sänkyyn, toivottavasti nyt sit nukkuis useamman tunnin putkeen kun eilenillalla sain sen lopulta nukkumaan puol12 niin heräs vasta puol 5 aamul et nukkui niinkuin sairaalassakin sen 5h unoset jota nyttenkin tosiaan toivon et vetäis sen 5-6h putkeen niin saisi tämä mamma myös näitä univelkoja edes vähän vähemmälle :ashamed: Eilen sain kyllä pari tuntia nukkua alkuillasta mut tänään taas päivä ettei mitään mahiksia päikkäreihin :ashamed: Sitä kun yrittää jakaa sitä huomiotaan myös pikkuneidille. Aamulla käytiin sit kahdestaan neidin kanssa puistossa kun vauveli nukkui kotona isin huomassa mut vierailumme jäi puistossa vajaaseen tuntiin kun anoppi sit tuli niin oli palattava kotiin :/

Sit lupaamaani synnärikertomusta;
Eli kuten silloin maanantaiaamuna kirjoitinkin niin eipä oikein uni tullut silloin yöllä, taisin loppujen lopuks saada yht. nukuttuu sen 1,5h :ashamed: Sit heitin likat normisti kouluun, käytiin uimalassa vaan kahvilla pikkuneidin kanssa moikkaamassa tutut et koossa edelleen ollaan, käytiin kaupassa ja sit mentiin neuvolaan 11.sta eikä mitään tuntemuksia, ainoo et vähän väliä lorahteli jotain mitä sit kuvittelin et voisi olla vaan vetistä valkkaria :ashamed:
Samassa kun istahdin neuvolatädin tuoliin niin eka kunnon suppari tuli, melkeen itkua väänsin siinä kun kerroin et meidät lähetettiin kotiin synnäriltä ja kun en enää tiedä et koska pitää lähteä oikeesti ettei mene liian aikaisin tahi liian myöhään ja samalla sit sanoin et kun en edes tiedä mitä lorahtelee.... teki sit sen testin ja siihen tuli heikko plussa et tarkoitti lapsivettä ja hänen golleegansa meinasi että olisi ylävettä, ei siis sano mulle mitään mutta totesi et mun kannattaa lähteä sit samantien sinne synnärille et soittelee sinne et olen tulossa jne. Lähdettiin sit pikkuneidin kanssa kotiin hakemaan isi ja olipas tuskaisaa jaa tuo 9km kotiin kun supparit oli 5min välein, soitin sit samaisella kotimatkalla työkaverille et tulee paikalliselle ABC.lle hakee pikkuneidin et päästään samantien jatkaa motarille ja synnärille. No, onneks supparit pysy siinä 5min ja oli ihan ok olo. 5km ennen sairaalaa niin yhdessä risteyksessä meidän edessä oleva auto valuttikin oman autonsa meidän nokkaan :x ja sit kun se mies tuli sielt autost sanoo miehelleni et selvitetään ja katotaan tuos lähimmäl linkkupysäkil et mitkä vauriot tuli niin karjasin "nopeesti, mä synnytän ihan kohta" niin se mies meni aivan valkoseks, juoksi autoonsa, kattovat nopeesti puskurit niin ei onneks jälkee kummassakaan niin päästiin jatkaa matkaa. Käyrälle kun pääsin niin supparit het 2-3min välein, sisätutkimus niin 3cm auki ja kätilö passitti meidät vielä kahvioon niin silläaikaa saisi salin katottuu meille. Mies onnessaan veteli kahvii ja possumunkkii nassuu ja kärvistelin kun en oikein tiennyt mitenpäin tuolil istuu. Hieman ennen kahta päästiin saliin ja kätilöl vuoronvaihto niin saatiinkin edellisillan parivaljakko joka oli ottanut meidät vastaan eli kätilön kaverina nyt keväällä valmistuva opiskelija. 14.30 ottivat taas käyrää, supparit edelleen 2-3min välein napakoita mut pärjäsin vielä ilman kivunlievitystä, 15.30 olin 4-5cm auki jolloin pääsin suihkuun mut suihku oli siinä ammeessa niin laitoinkin ihan kylmästi tulpan kiinni et sain lillua siellä vedessä, olinhan siis lukenut kuinka se amme nopeuttaa aukeamista ja helpottaa oloa niin miksi en kokeilisi kun oli mahis ja hieman yli neljä sanoin miehelleni et soita äkkiä sitä kelloo et nyt mä en pysty olee mitenkään päin et mulla on ihan karmee paineen tunne, niin kätilöt saapuivat samantien ja ei muuta kuin sängylle niin olin täysin auki ja sain luvan alkaa ponnistaa. Mulla meni ensimmäiset ponnistukset ihan mettään kun mä vaan huusin kivusta enkä yhtäään tajunnut et miten pitää ponnistaa :ashamed: mulle ehti tulla jo ajatus etten saa vauvaa työnnettyy pihalle ollenkaan kun pikkuneidin sain silloin kolmannella työnnöllä jo ulos ja nyt ei sit tapahtunut vielä mitään vaikka kätilöt kuinka neuvo miten se ilma pitää pitää siellä keuhkoissa mut alkoihan sit tapahtua kun keskityin siihen ilmanpitoon ja työntöihin, loppujen lopuks ponnistusvaihe kesti sen 8min ja selvisin pienellä repeytymällä johon ommeltiin 2 tikkiä. Synnytyksen kokonaiskesto oli sen 5,5h.
Mä kysyinkin pariin kertaan kun Nuppumme oli syntynyt et onko se nyt varmasti tyttö kun en halunnut uskoa sitä todeksi, olihan tämän sykkeetkin huomattavasti matalammat joka kerta neuvolassa kuin pikkuneidistä. Mies oli 100% tuki mulle koko ajan, suppareiden aikana muistutti mua miten mun kannatti hengittää kun välillä kivun ollessa kovimmillaan niin aloin nopeesti hengittelee ja sit ponnistusvaihees taisin puristaa sen kättä rystyset sinisenä. Siinäkin mies semppas kovasti, kehotti hengittämään "oikein" ja työntämään, taisi jopa kertoa koska pääkin näkyi. Olenkin tässä todennut et vaikka kuinka mollaan ja haukun usein miestäni niin tässä se sai kaiken kiitosken multa et kyllä se tosipaikassa on se todellinen tuki ja turva. Vaikkakin tämä synnytys olikin rankempi kuin pikkuneidistä niin olen kiitollinen että pystyin ja sain kokea tämän täysin luomusynnytyksenä. Aikaisemmissa olen saanut siis sen kipupiikin, oliko se petadinea, anteeks jos muistan nimen väärin :ashamed: mut kätilö kävi sen tarkistamassa entisistä papereistani niin sanoikin etteivät suosittele sitä kovinkaan lähellä ponnistusvaihetta mut nyt siis ei edes ehditty enää miettimäänkään edes mitään.

Filuuri jos vähäänkään mietit tuota ammetta ja mahis päästä niin suosittelen lämpimästi. Toivon myös hartaasti että pääset tositoimiin mahdollisimman pian ettei tarvitse kärvistellä yliaikaa koska tuskaahan se on, varsinkin kun soitellaan jatkuvasti mut onneks sulla anoppi ei vertaa suo mihkään eläimeen ;)
Ollaan tässä vielä mieheni ja siskoni kanssa naurettu et sunnuntaihan oli vielä lumipyryinen päivä et jos sittenkin olin se tamma kun maanantai oli mitä mahtavin auringonpaiste ja lämmin päivä =)

Flora tosi kurjaa kun pikkainen sairastaa mut onneksi kaikki jo paremmin, kovasti jaksuja sinne :hug:

P123 Kylläpäs sua koetellaan :hug: Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, kovasti jaksuja :hug:

Nyt siis jään jännäilemään ja odottelemaan koska Filuuri pääsee tositoimiin ;)
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja Ruusunnuppu 4pv :heart:
 
Kiitos Ävm70 synnytyskertomuksesta, ihanaa lukea kun teillä meni niin hyvin. :flower: Ja voi vitsi kun olisin halunnut olla paikalla näkemässä sen päälle valuneen miehen ilmeen kun olet karjaissut että synnytät. :D Varmasti onkin pelästynyt, jos on yhtään ajatellut mitä olisi voinut aiheuttaa, jos olisi pahemmin sattunut. Onneksi ei. :hug: Ja et sä kyllä mun mielestä mitenkään erityisesti miestäsi morkkaa, normaaleja kommentteja kun ottaa huomioon, että pitkään yhdessä olette olleet ja ainahan välillä pikkuasiat keittää. Mutta ihanaa siis, että mies on ollut noin hyvin mukana ja tsempannut. Kyllä ne on kullanarvoisia. :heart: Kaikenkaikkiaan kuullostaa oikein tosi hyvin menneeltä synnytykseltä. Onnea vielä kerran pienestä prinsessasta! :heart:

Huiii P123 mikä kauhu sulla on ollut! :eek: Juuri kun tosiaan pääsit sanomasta. :( Onneksi kaikki kuitenkin hyvin, toivottavasti on ja pysyy myös niin. Ei sulla kyllä mikään helppo raskaus ole. :hug: Miltä itsestäsi tuntuu, pääsetkö yhtään nauttimaan, vai onko kaikki vaan huolta siitä mitä seuraavaksi tapahtuu? Onneksi ei matkustuskieltoa tullut kuitenkaan, vaan pääsette reissuun suunnitelman mukaan. :flower:

Mistä te Flora tiesitte, että pitää lähteä hoitoon vauvan kanssa? Mun suurimpia pelkoja on se, että en tajua ajoissa hakeutua hoitoon lapsen kanssa. Tänä aamuna luin Hesarista kuinka Lastenklinikka on täynnä rs- ja noropotilaita. Kauhulla ajattelen vaan jos sinne joutuisi heti/pian syntymän jälkeen. :|

Nyt pitäis mennä suihkuun. Lasten ja imeväisten suusta kai se totuus kuullaan - poika sanoi just, että mammalla on niin iso masu ettei mamma mahdu suihkuun. :LOL: Huomenna laskettuaika, katotaan millanen pallo olen kahden viikon kuluttua, mahdunko enää mihinkään. :LOL: Niin joo, haluaisin kauhean mielelläni ammeeseen synnytyksessä, mutta Naikkarilla ei kai ole kun yksi amme, joten mahdollisuudet lienee aika pienet. :(

Filuuri 39+6
 

Yhteistyössä