Kevään 2009 tuplia ?

Kyllä tuntuu 2 viikkoa pitkältä ajalta, silloin on siis seuraava ultra. Pahoinvointi on siirtynyt iltapäivään / iltaan, mutta ehkä jopa ihan pikkasen jo helittänytkin.

Sukupuolen kysymistä rakenneultrassa olen kovasti miettinyt ja kyllä me taidetaan kysyä, niin tietää mitä vanhoja vaatteita säilötään ja mitä saa laittaa kiertoon. Tilanpuute ahdistaa.

Masu näkyy jo yllättävän hyvin. Täytyy alkaa kyllä äitiysvaatteita hankkimaan pian, kun entiset on niin kulahtaneita, että ei niitä enää töihin kehtaa laittaa.

- Narttu rv 10+4 -
 
mehiläinen
Meil oli tänään eka äitiyspolikäynti. Kuultiin yllättävä juttu. meidän raskaus onkin diamniaalinen-diakoraalinen eli astetta turvallisempi kuin luultiin. lapsilla onkin siis molemmilla kaikki omaa istukkaa myöten, kun ensin luultiin et yhteinen istukka. Nyt si seuraava käynti 2,5 vkon päästä rakenneultraan. kaikki hyvin siis.

mehiläinen ja vauvat 15+6
 
Minäkin löysin tieni tänne =) Tuplat tulossa tännekin. La 19.5 ja kolmas ja neljäs (miehelle eka ja toinen), seks, ikää mulla 32v. Vko 7 näkyi ultrassa kuin kaksi pöllön silmää. Eilen lääkäriultra ja pikkuiset huhtoivat kuin heinämiehet/naiset =) Ensi viikolla np ultra.
Seurantaa täällä aika usein ilmeisesti ja polille pitää mennä.
Töistä saikkua. Olen maatalouslomittaja ja vaarassa jäädä elukoitten alle.

Vielä en uskalla kovin hankkia vauvojen tarvikkeita. Vaatteita vanhemmilta lapsilta säästössä. Paljon kaikkee pitää hankkia.

Pahoinvointia välillä ihan mahdottomasti ja toisia päiviä ettei ollenkaan mitään tuntemuksia. Kaikki näkyi masussa olevan kunnossa.

Iloisia odotusaikoja muille tuplien odottajille :heart: :heart:

Eemelin äiti ja kasvavat 11+2
 
Heippa vaan kaikille! Samaa täällä on ihmetelty kun kukaan ei kirjoittele tänne...
Meillä on ensi vkolla neuvolakäynti, toivottavasti kaikki on hyvin. Nyt on menossa rv 14+4. Maha kasvanut ihan sairaan paljon, mutta onneksi pahoinvointi ja väsymys loppunut.

Mistä päin kaikki kevään tuplien odottajat on??

Oletteko jo paljon ostanut vauvan vaatteita tai muita tarvikkeita? Millaiset vaunut teille on tulossa? Ja meinaatteko ottaa kaksi äitiyspakkausta vai miten??

Me ollaan Porista ja olisikin mukavaa jos täältä päin olisi joku muukin=))
Ollaan mietitty oran jovi land- tupliksia, mutta sitten yhtenä päivänä löysin Firkon F7-twins (vaunula myy ainakin näitä). Mutta on sen verran halvat että mahtaako olla kestävät???


 
Hei taas :wave: Yritetäämpä pitää tämäkin pino hengissä!

Toinen neuvolakäynti takana ja kaikki oli ok, ens viikolla sitten äitipolille ultraan.

Minä en vielä uusia hankintoja uskaltanut edes ajatella. Onneksi vaatetta on tallella vanhemmilta lapsilta jonkin verran.

Väsymys on valtavaa ja pahoinvointi iltapäivisin / iltaisin, paino olikin tippunut reilun kilon edellisestä neuvolakäynnistä.

Me otetaan varmaan äitiyspakkaukset rahana, niitähän saa tuplista 3 ja voi ottaa osan pakkauksena ja osan rahana. Meillä vaatetta on jonkin verran, mutta rahalla ostetaan sitten varmaan mm. toinen turvakaukalo.

Onneksi vanhemmille lapsille ostettiin pari vuotta sitten Emmaljungan tuplat, niihin ei nyt tarvitse hankkia kuin toinen kantokassi lisää. Olivat kalliit, mutta meillä olleet nyt pari vuotta päivittäisessä käytössä ilman mitään moitittavaa eli tyytyväinen olen tuohon hankintaan.

- Narttu & masukit rv 11+6 -

Tämä mamma on Lapista
 
Moi vaan kaikille ja tervetuloa Eemelin äiti!

Mäkin olen aina käynyt katselemassa ettei kukaan kirjoita, missä kaikki ovat, huhuuu!!?

Niin, mä olen Hämeestä, Kanta-Hämeen keskussairaalaan menen synnyttämään.

Mulla nyt menossa siis 20 viikko ja risat jotain. Lähes kaikki on hankittu, matkarattaita lukuunottamatta. Esikoisen jäljiltä vaatteet ovat pääosin tosi huonoja jo ja pelkkiä vaaleanpunaisia, joten vaatteita olen hankkinut jo tosi paljon nyt jo vuodeksi eteenpäin. Muutenkin kun esikoiselle kaikki ostettiin kirppikseltä, niin olen hankkiutunut niistä nyt eroon ja tilalle ostettu parempia, mutta käytettyjä silti. Sukupuolien selville saaminen helpotti vaatehankintoja huomattavasti, kun kaikki kivan näköiset vaatteet on niin selvästi sukupuolisidonnaisen näköisiä.

Mutta koska esikoisen kaikki pakkauksen vaatteet ovat vielä käyttökuntoisia, emme mekään ota pakkauksia vaan rahat. Arvostan pakkausta paljon, mutta meidän tilanteessa niille rahoille on nyt enemmän käyttöä. Sillä yhdellä pakkauksen rahalla ostaa paljon hyvä kuntoisia kirppisvaatteita, uusia vaatteita taas ei tietenkään lähellekään sitä määrää mikä pakkauksessa on. Koska olen töissä lastenvaatevalmistajalla, luulenpa, että tulen myöskin saamaan lahjaksi työkavereilta aika monet potkarit.. Mutta eipä se mitään, sitten vaan kiertoon kun jäävät pieneksi ja ovatpahan paremmassa myyntikunnossa, kun ei ole tarvinnut vain muutamia potkareita vuorotellen kuluttaa.

Vaunuiksi hankin jo käytetyt Teutoniat, luulen että tulen olemaan tosi tyytyväinen niihin, mutta käytäntöhän sen sitten osoittaa. Juuri aamulla kaverilla testasin Oraa, ja nekin vaikutti kivoilta ja kevyiltäkin. Meillä molemmilla on jatkoperälliset mallit, kaverini on ostanut patjan lisäksi (senhän voi myös leikata pakkauksen vaahtomuovista!)

Maha on nyt samankokoinen (ja kilot) kuin esikoisen syntymän aikaan. On tosi pelottavaa, kun iltaisinkin kiristää ja kivistää, että miten tässä jaksaa loppuun asti. Ja minkä näköinen on sitten kun maha tyhjenee.. Itse olen tosi pieni ja hoikka, joten kroppa tulee taatusti olemaan todella kovilla loppuraskaudesta, erityisesti nivelet ja selkä. Toivonkin, että vauvat syntyisi silleen sopivasti etukäteen, ei liian aikaisin, muttei vasta laskettuna aikanakaan. Toisinaan hengittäminen on vaikeaa ja nyt muutamana päivänä on fyysisesti ollut tosi rajoittunutta tuo liikkuminen. Vielä viime viikolla haravoin ja pesin taloa hissuksiin, nyt saatan väsähtää vaatteiden pukemisestakin. Niin se vaan etenee harppauksin (viime viikolla ommellut loppuraskauden housut, ovatkin tänään sitten melkein liian pienet..).
 
Tuntuipas pahalta kirjoittaa toi sun nimimerkki... :( Anteex...
Joo,kirjoitit,että tuplista saa 3 pakkausta. Siis kaksosista saa 3 pakkausta vai????
Mulla on ennestään 11v tytär ja ei oikein muista enää kaikkea raskauteen liittyvää.
Neuvolassa sanoivat,että minut lasketaan ensi synnyttäjäksi,koska niin kauan aikaa synnytyksestä.
 
Olin ehtinyt myydä kaikki esikoisen vaatteet huuto.netin kautta. Olin päättänyt ettei meille tule enempää kuin yksi lapsi, mutta niin siinä kävi että kun pikkuinen kasvoi niin halusikin vielä toisen kaveriksi...ja nyt niitä tuleekin kaksi... Nyt kyllä voin sanoa että lapsiluku on täynnä=)
Otetaan varmaan yksi äitiyspakkaus, josta saadaan hiukan vaatteita , peitto, toppis, ja kylppäriviitta (esikoiselta jäi äp:n toppapuku, peitto, kylpyviitta) niin sitten on niitäkin jo kaksin kappalein.
Sitterit, autokaukalot, ja jotain vaatteita olen ostellut valmiiksi. Sitten kun rakenneultra on ohi ja saadaan tietää kumpia siellä on niin alan urakalla ostelemaan vaatteita. Niin ja ajattelin laittaa ekaksi molemmat vauvelit yhteen pinnasänkyyn..

Kuinka varmaksi lääkäri osaa sanoa sukupuolet rakenneultrassa???

Niin, jos haluatte niin laittakaa oma ikänne, pituus ,lähtöpaino... näkee vähän miten muilla tulee kiloja ja minkä kokoisia tuplien odottajat on.... Ja oletteko töissä vai kotosalla...

Itse 26v. 164/50, nyt tullut 2kg. Olen kotihoidontuella kotona hoitamassa 2v tyttöämme.
 
Olen 33v 155/48 Työtön olen ja yksinhuoltaja. Minulla on 11v tytär ja nyt sitten 2 pikkuista odotellaan. :heart:
Isää ei tule näillä vauvoilla olemaan,mutta kyllä me pärjätään. Uskon ainakin siihen!!
Minullakin on esikoisen vauvanvaatteita tallessa. Ehkä kyllä vähän jo mennyt pois muodista. Vaunut ja muut tarvikkeet olen myynnyt,niin nyt sitten pitää niitä 2 ostaa.
 
Aijaha: Joo, kelan sivuilla lukee, että yhdestä lapsesta saa yhden, toisesta kaksi ja kolmannesta kolme eli kaksosista kolme ja kolmosista sais jo kuusi.

Mulla on ollu tänne joskus pari vuotta sitten toinen nimimerkki, mutta en sitä muistanut enkä mistää löytänyt, niin oli pakko rekisteröidä uusi ja en millään mitään fiksua keksinyt, niin ollempa sitten Narttu, kun se jostain tuli sillä hetkellä mieleen.

Mie olen 30v, 169cm/55, tämän mennessä lähtenyt 1kg ja töissä.

- Narttu & masukit rv 11+6 -
 
Hei Aijaha ja tervetuloa! Sulla on aika haastava elämäntilanne edessä mutta asenne tuntuu olevan kohdallaan! Tsemppiä!

Ja Sartsuliinille: Meilläkin piti olla lapsiluku täynnä ja sitten kävi vahinko... itse asiassa minulla oli jo lähete raskauden keskeytykseen, mutta kun sain kuulla, että pitää odottaa viikoille 7 ennen toimenpiteen tekoa, tiesin heti, että sinä aikana raskaushormonit kyllä tekee tehtävänsä. Sitten sain vielä kuulla odottavani kahta lasta, niin täytyy myöntää, että meillä kotona ei ilo ollut katossa silloin.. Mutta päätimme, että on otettava mitä elämä antaa ja kuten huomasin esikoisenkin kanssa, minusta tulee ihan hyvä äiti, vaikken mikään "vaaleanpunainen vauvaihminen" koskaan ole ollutkaan. Oikeastaan minusta tulikin yllätyksekseni lapselleni rehellinen, johdonmukainen ja lempeä kasvattaja, joten eiköhän tässäkin loppujen lopuksi hyvin käy.

Olen 31-v, 163cm, 52 kg ja tähän mennessä kertynyt 8 kiloa ja rapiat päälle, kaikki mahan kohdalla. Vakitöissä toimihenkilönä, viikko ennen raskaustestiä tein vakkarisopimuksen, joten oikein unelmatyöntekijä siis! :)

Annipanni, Onni ja Otto rv. 20 vai mikä se oli
 
Sartsuliini: aika hauska yhteensattuma!!

Meillä on "sataprosenttinen" varmuus (jos sellaista nyt voi olla) koska kuvissa näkyi molemmilla niin pitkät pippelit, ettei tytöillä kyllä sellaisia ole! Pallien varaan en tätä varmuutta laskisikaan, mutta kun tosiaan jalkojenvälissä näkyy sellainen pyhä kolminaisuus että eivät ainakaan isältään ole tuollaisia geenejä saaneet!! No vitsi vitsi.. :)

Ihan kysyin siltä ultraajalta, että onko erehtymisen varaa ja hän sanoi, ettei ole. Ja oli tosi kokenut ihminen. Tiedostan toki, että aina on mahdollisuus, että sitten mahasta tuleekin tyttö ja sitten mä itken niiden pois myytyjen toppapukujen perään, mutta se mahdollisuus olisi ainostaan siinä tapauksessa, että ultraaja oliskin kuvannut koko ajan samaa lasta, eikä kahta eri. Kuvissa vaan on jalkovälikin kuvattu eri päin olevilta lapsilta, joten päätin luottaa tietoon.
 
Huomenta kaikille.
Meillä on satanut ensilumi maahan. Kiva nousta sängystä ja katsoa ulos... Autossa kesärenkaat vielä.
Mulla on painoa tullut varmaan 3kiloa, mutta lähtöpaino on alhainen.
Vaatteita eikä muuta olla katteltu. Vaunut ehkä haetaan vaunulasta, firkonit. Mikäli ne tuntuvat käyttökelpoisilta.
Sukupuolia en ole halunnut tietää edellisten aikana en varmaan nytkään halua.
 
Onks täällä taas ketään?

Tänään oli neuvola, sf mitta oli 28cm eli taitaa mennä yli 40cm:n vielä loppumetreillä, jos sinne päästään. Taaskin sydänääniä oli vaikea saada kun poukkoilivat niin paljon ja A-vauva oli painunut johonkin selkärankaa kohden ja ensin näytti ettei siellä olekaan ketään hengissä, ennenkuin se alkoi liikkua. Tuo hetki on aina inhottava...

Joo, ja kiloja tullut sitten 9kg... Vaikka syön tosi vähän (mahaan ei mahdu, ei ole nälkä) tilaani nähden. Täytyy kiinnittää vielä enemmän huomiota siihenkin sisältöön mitä syön, kaikki karkki pois! En minä sitä nyt syökään kun kerran pari viikossa, mutta nyt riitti nekin. Tuntuu kamalalta kun lähtöpainokin oli 52kg, yhtäkkiä painankin enemmän kuin koskaan elämässäni ja lisää tulee taatusti vielä saman verran.. :-(
 
Mulla oli tänään neuvola kans, nyt rv 15+1. Sf-mitta oli 18. Ja painoa oli tullutkin kilon verran (kotivaaka näytti 2kg...) Saatiin molemmista toukista sydänäänet, oikealla olevalla 154 ja vasurilla 148.
Yöllä vihloi alapäästä ihan sairaasti 3h verran, kohtu luultavasti kasvaa... Ja samalla tunsin ensimmäiset liikkeet=) Nyt taas 4vkon väli ennen seuraavaa neuvolaa.
 
Meillä lähes lumet sulaneet pois. Toivottavasti pian tulee uutta.
Yöllä pitää käydä syömässä jotain muuten alkaa tekemään pahaa. Jotkut ihme jutut aiheuttaa yököttävää oloa kuten se, että mies kuorsaa joskus. :x
Mummuni aikoinaan ku odotti kaksosia kärsi tosi pahasta närästyksestä. Närästystä ollut mulla edellisten raskauksien aikana.

To np ultra.

E.äiti ja kasvavat 12+1
 
Morjensta.

Olen ollut pienessä palsta pimennossa reilun viikon. Olin saikulla ja kotona ei vielä nettiä ole, joten siitä minun hiljaisuuteni. Saikulla olin tosiaan supistusten ja väsymyksen takia. Ei näytä hyvältä jatko kun nyt kolmatta päivää töissä ja eilenkin illalla ei tarvinnut kuin jääkaapille mennä niin vatsa kivikova. Ei onneksi kipeitä mutta ääreis harmillisia ja saikulla laittavat jos jatkuu. Tilanne töissä onneksi hyvä, mulla on sijainen jo koulutettavana :D saa siis itse vetää hieman hiljempaa. :LOL:
Eilen neuvolassa ja A makoilee ja löhöilee paikoillaan hyvin alkaalla ja "syvällä" sykkeet hyvät, mutta B ottaa lopusta tilasta kaiken irti eikä meinattu millään saada doplerin alle. :heart:
Muuten kaikki hyvin. MItään ei olla vielä hommattu tyypeille, ehkä pitäis pikkuhiljaa.

Vuffi + tyypit rv 16+6 :heart: :heart:
 
Hei!

Tännekin sama varoitus sairaslomalaisille ja vielä työssä oleville: Kela ei välttämättä hyväksy kaksoisraskautta ja siitä johtuvia oireita oikeuttamaan sairaspäivärahaan. Meillä tämä on nyt johtanut siihen, että laskuja menee ulosottoon ja perhe on nähnyt nälkää pari viikkoa (onneksi on riistalihaa pakastimessa ja kaapeissa muutakin hätävaraa..)

Joten kannattaa pyytää lääkäriltä mahdollisimman useat eri syyt ja koodit sairaslomapaperiin jos se on A-paperi, tai jos lääkäri suostuu niin suoraan B-lausunto. Lisäksi sairaskertomusten lähettäminen Kelaan selkeyttää tilannetta.

Kela kun ei perään soittele jos jotain puuttuu, parin viikon päästä tulee vaan kirjeitä ja koko ajan raha asiat on jäissä. Meidän kelassa ei ainakaan tajuta ollenkaan, että ihmisiltä saattaa puuttua leipä pöydästä ja jo päivän tarpeeton viivytys asioiden hoidossa on toisille iso pulma!

Että mä oon raivona.. :kieh:
 
Annipanni: Mulla on sairaslomalappuihin laitettu erinäisiä raskausvaivoja joiden vuoksi työnteko ei onnistu. Työni raskasta joten lääkäri ei minua sinne laita. Nyt ehkä kevyempää löytyisi joulukuulle jos olo sallii työteon.
Joulukuulle kestää työsopimus ja tänään soitti täti töistä ja sanoi, että jos vielä joskus meille tulet töihin. Työstäni on tykätty vaikka nyt äkkiä raskauduinkin.
 

Yhteistyössä