Moi vaan kaikille ja tervetuloa Eemelin äiti!
Mäkin olen aina käynyt katselemassa ettei kukaan kirjoita, missä kaikki ovat, huhuuu!!?
Niin, mä olen Hämeestä, Kanta-Hämeen keskussairaalaan menen synnyttämään.
Mulla nyt menossa siis 20 viikko ja risat jotain. Lähes kaikki on hankittu, matkarattaita lukuunottamatta. Esikoisen jäljiltä vaatteet ovat pääosin tosi huonoja jo ja pelkkiä vaaleanpunaisia, joten vaatteita olen hankkinut jo tosi paljon nyt jo vuodeksi eteenpäin. Muutenkin kun esikoiselle kaikki ostettiin kirppikseltä, niin olen hankkiutunut niistä nyt eroon ja tilalle ostettu parempia, mutta käytettyjä silti. Sukupuolien selville saaminen helpotti vaatehankintoja huomattavasti, kun kaikki kivan näköiset vaatteet on niin selvästi sukupuolisidonnaisen näköisiä.
Mutta koska esikoisen kaikki pakkauksen vaatteet ovat vielä käyttökuntoisia, emme mekään ota pakkauksia vaan rahat. Arvostan pakkausta paljon, mutta meidän tilanteessa niille rahoille on nyt enemmän käyttöä. Sillä yhdellä pakkauksen rahalla ostaa paljon hyvä kuntoisia kirppisvaatteita, uusia vaatteita taas ei tietenkään lähellekään sitä määrää mikä pakkauksessa on. Koska olen töissä lastenvaatevalmistajalla, luulenpa, että tulen myöskin saamaan lahjaksi työkavereilta aika monet potkarit.. Mutta eipä se mitään, sitten vaan kiertoon kun jäävät pieneksi ja ovatpahan paremmassa myyntikunnossa, kun ei ole tarvinnut vain muutamia potkareita vuorotellen kuluttaa.
Vaunuiksi hankin jo käytetyt Teutoniat, luulen että tulen olemaan tosi tyytyväinen niihin, mutta käytäntöhän sen sitten osoittaa. Juuri aamulla kaverilla testasin Oraa, ja nekin vaikutti kivoilta ja kevyiltäkin. Meillä molemmilla on jatkoperälliset mallit, kaverini on ostanut patjan lisäksi (senhän voi myös leikata pakkauksen vaahtomuovista!)
Maha on nyt samankokoinen (ja kilot) kuin esikoisen syntymän aikaan. On tosi pelottavaa, kun iltaisinkin kiristää ja kivistää, että miten tässä jaksaa loppuun asti. Ja minkä näköinen on sitten kun maha tyhjenee.. Itse olen tosi pieni ja hoikka, joten kroppa tulee taatusti olemaan todella kovilla loppuraskaudesta, erityisesti nivelet ja selkä. Toivonkin, että vauvat syntyisi silleen sopivasti etukäteen, ei liian aikaisin, muttei vasta laskettuna aikanakaan. Toisinaan hengittäminen on vaikeaa ja nyt muutamana päivänä on fyysisesti ollut tosi rajoittunutta tuo liikkuminen. Vielä viime viikolla haravoin ja pesin taloa hissuksiin, nyt saatan väsähtää vaatteiden pukemisestakin. Niin se vaan etenee harppauksin (viime viikolla ommellut loppuraskauden housut, ovatkin tänään sitten melkein liian pienet..).