Äippäpoli kuulumisia!
Reippaat pojat tulossa, painoarvio 38 viikolle on 3,5kg.. Nyt olivat 1,3kg ja 1,4kg. Kaikki oli mahassa oikein erinomaisesti.
Minulla oli kovat kivut vatsan sivuissa yöllä ja aamulla, myös pientä kipuilua oli ollut jo pari päivää. Aamulla sitten tuli kai kovasta tuskasta ihan pissat housuun (koska lapsivettä se ei testin mukaan ollut). Mitään selitystä ei kohdusta löydy, mutta lääkäri arveli että B-lapsen vaihdettua asentoa hieman vinottain on minulla vaan oma kroppa venähtänyt. Tosi kipeetä tekikin, liikkumaankaan ei kyennyt ja nyt on kyljet vieläkin arat, joten revähdyksiä nuo lienee.
Tuntuu hurjalle, että vauvat ovat kuitenkin noinkin isoiksi käyrän mukaan kasvamassa, koska itse olen 163cm ja hoikka. Esikoinen oli 46cm pitkä, painoa oli kyllä 3,6kg, joten oletin että nämä jäisi vähän alle kolmen kilon kuitenkin. Mutta eipä se ole sanottu, että tuonne viikolla 38 asti edes päästään tai että vauvat käyrällä kasvaisi loppuun asti.
Toisaalta tuo kasvuhan on vaan hyvä merkki vauvojen kannalta: lapsilla on oletettavasti kaikki hyvin ja ravintoa virtaa!
Itselle on nyt painoa tullut 12kg, vatsan ympärys on 92cm, sf mitta 33cm ja viikkoja kasassa siis alkavat 29.