Kevään 2009 tuplia ?

Olin edellispäivänä neuvolassa ja kuunneltiin sydänäänet. Ei sieltä kuulunut kuin yhdet. Sain lähetteen ultraan. Olin ihan paniikissa,että mitä on tapahtunut ja mitä toiselle käy jos toinen on menehtynyt.
Olin eilen siellä ultrassa sitten ja kaikki oli ok. Siellä ne molemmat liikkuivat vilkkaasti. Molemmat olivat omissa sikiöpusseissaan ja omat istukat. Tehtiin myös se niskapoimu hommeli ja kaikki oli ok. Lääkäri sanoi,että yritetään katsoa 3D kuvana,mutta ei välttämättä vielä pysty tässä vaiheessa,mutta nähtiinpäs vaan.
Oli kyllä upea ultra käynti ja todella asiantunteva ja mukava vanhempi herra,joka tämän teki.
Ehkä antoi meidän vähän enemmän kaikkea nähdä,koska esikoinen 11v oli mukana. Sanoinkin,että otin "tukihenkilön" mukaan. Tytärkin oli innoissaan ja ehkä tajuaa paremmin,että meille on oikeesti tulossa vauvoja,kun sai nähdä itse myös.
Käytiin ostamassa vauvoille sitten pienet pipot palkkioksi,kun olivat niin reippaita siellä ultrassa... :wave:
 
aijaha: Oli varmaan mahtava juttu isolle siskolle päästä mukaan.

Pieniä myssyjä katselin kaupassa eilen, mutta en sitten vielä ostanut.
Kaveri lupasi neuloa pienet villanutut, kun kerroin vauvauutisen. Totesi myös, että tietää hänelle hommia ku tarvin hoitajaa, että pääsen itse vaikka lenkille tms...
 
Neuvola terkkuja!

Sf mitta nyt 33cm ja viikkoja kasassa 26+4. Painoa on tullut 12kg mutta se on mielestäni vähän tasaantunut sen alkuvauhdin jälkeen.

Molemmat ovat edelleen raivotarjonnassa mutta toinen on selin vatsaani päin, joten siksi en tunne tällä hetkellä liikkeitä ollenkaan. Vastaavanlainen tilannehan oli aiemmin toisen vauvan kanssa: liikkeet katosi viikoksi.

Sain myöskin kotiin sokeritesterin, niin ei tarvi mennä labran sokerirasituskokeeseen. Se on mukavaa kun minusta se testi on niin äklöttävä ja tulen huonovointiseksi siitä. Ja tuntuisi niin turhalle itseään kiduttaa, kun arvot ovat kumminkin normaalit. Lääkäri vaan haluaa sen tarkistaa kun minulla tämä hiivatulehdus on jo aivan krooninen. Esikoisraskaudessa se ei ollut näin paha ja silloin on tehty se sokerirasitus joka oli normaali.

Eilen tyttökin oli vähän kiinnostunut mahan asukeista (tähän asti osoittanut vain vähän mustasukkaisuutta tai välinpitämättömyyttä). Hän näytti navasta vauvoille valoa taskulampulla..
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Tänään oli normaali neuvolakäynti rv 19+1. Painoa on tullut yhteensä 2,8kg. Sf mitta oli 21cm. Ja kahdet sykkeet saatiin; 156 ja 148 (taitaa tulla tyttö ja poika=)
Ens vkolla on rakenneultra. Toiv. saadaan tietää sukupuolet.
 
Meillä rakenneultra tammikuun alussa ja mulla tunne tytöstä ja pojasta. Katsotaan jos siellä ultrassa näkyisi.
Liikkeitä on tuntunut. Ei vielä jatkuvasti, mutta aina välillä.
Painoa tullut yhteensä 5kg. Edellisissä raskauksissa 12-13kg, nyt taitaa tulla paljon enemmän.
 
Heips!!!

En kuulu kylläkään tänne mutta kyselisin että olitteko varhaisultrassa ja näkyikö siellä jo silloin kaksoset? Tai missä vaiheessa selvisi että tuplat tulossa? Mulla vahva olo että mahassa on 2 ja pe olisi varhaisultra silloin viikkoja 8+0.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jouvauva:
Heips!!!

En kuulu kylläkään tänne mutta kyselisin että olitteko varhaisultrassa ja näkyikö siellä jo silloin kaksoset? Tai missä vaiheessa selvisi että tuplat tulossa? Mulla vahva olo että mahassa on 2 ja pe olisi varhaisultra silloin viikkoja 8+0.
Mulla oli myös vahva tunne jo alusta asti, joten pääsin ultraan heti ekan neuvolakäynnin jälkeen joka oli viikolla 8. Ja hyvin näkyi.
 
Jouvauva: Mulla oli eka ultra viikoilla 6+4 ja silloin jo näkyi kaksoset.

Tänään oli taas neuvola, todella nuori harjoittelijapoika oli terkkarin mukana myös, kaksonen itsekin ja olipa pitkästä aikaa ratkiriemukas neuvolakäynti, vaikka kestikin vain 15 min.

Painoa on nyt alkupainoon verrattuna tullut hurjat 800g, kiitos alkuraskauden pahoinvoinnin. Sykkeet oli 140/132. Seuraava neuvola jo 31.12. Käväsen samalla, kun pojan 4v neuvola ja sitten onkin ultra 7. tammikuuta.

- Narttu rv 16+4 -
 
Heips kaikille mammoille.

Netti pimento on vihdoin päättynyt ja kotiin otin nettitikun. Hidas tää välillä on ja yhteydet katkee, mut pelastaa mun iltoja :)
Tosin eilen olin jo kirjoittelemassa täällä mut sit yhteys katkes ja kaikki teksti hävis.

Kävin tiistaina äippäpolilla ja tänään neuvolassa.
A. 328g ja sykkeet 145
B. 385g ja sykkeet 150
kokoeron takia joudutaan kontrolliin jo kahden viikon kuluttua. Jännittää kyllä tosi paljon jo nyt.
sf mitta on komiat 26 ja 10 kiloa tullut elopainoa lisää.
Vaatteita jotka ei kiristä ei oikein ole. Yhdet farkut vielä nippanappa mahtuu jalkaa. Mitähän käytän jos joutuu töissä pitkään roikkuu, verkkareita vissiin :)

Nyt alkoi sairaala joten ei kun katsomaan.

Vuffi + tyypit rv21 :heart: :heart:
 
Moikka!

Kävin tänään ylimääräisessä pikaisessa kontrollissa kun A-vauvan liikkeet ovat monta viikkoa olleet todella vähäisiä. Jopa 2-3 päivän väli ennenkuin taas olen saanut selvän ilmoituksen olemassa olosta. Pitkän päivän ja mutkien jälkeen pääsin pikaiseen tarkastukseen, mutta lääkärin mukaan lapsiveden määrä, virtaukset ja sykkeet olivat ihan erinomaisia joten hän ei nähnyt varsinaista syytä olla huolissaan.

Voihan olla että Otto-poika on Onnia rauhallisempi luonne, mutta kyllä se silti mietityttää kovasti, josko lapsi ei olekaan terve.. Mutta oli mukava kun ekan kerran saatiin nuo virtaukset napanuorassa, ensi viikolla sitten katsotaan tarkemmin vauvojen kokoja.

Molemmat ovat raivotarjonnassa, tosin ei ole sanottu että siinä loppuun asti pysyvät. Kiloja mulla on nyt 12 ja risat tullut lisää, viikkoja kohta kasassa 28. Sf mitta on vähän rapiat 30cm mutta vatsan valtaisa kasvu on rauhottunut. Sitä myöden myös oma olotila on parempi, kun maha ei kasva niin hirveetä tahtia, on myös selkä parempi ja hengitys on helpompaa.

Yöllinen valvominen ja levottomat jalat vaivaa kovasti. Yöllä voi onneksi maatessaan lohduttaa itseään sillä ajatuksella ettei aamulla tarvi lähteä töihin.
 
Annipanni: Hyvä ettei vauvoilla ollut mitään hätää. Onneksi pääsee tarvittaessa tarkastukseen. Ei tarvi murehtia.
Mulla alkanut kova närästys ja yhtenä yönä veti kummastakin jalasta suonta oikein kunnolla. Pari päivää olivat kipeet.
Mulla seuraava neuvola 22.12 ja sitten rakenneultra 8.1.
Olen kans valvonut öisin. Ei yhtään kivaa ja aamulla väsyttää kamalasti. :/
 
Moikka kaikille!!
Oltiin tänään rakenneultrassa, kaikki olin hyvin molemmilla ja sukupuolet saatiin nyt tietää eli poika ja tyttö sieltä pitäisi poksahtaa=) Mut eihän se sata varma ole...
Heti käytiin isomummun kanssa ostamassa lankoja, että pääsee tekemaan villapuvut molemmille.
Ostettiin viime vkolla Brion double wave-tuplavaunut, ja hyväksi ollaan havaittu (ollaan esikoista ja hänen nalleja siinä lykätty jo) Pikku vaatteita myös hankittu. Jotain asioita olis vielä hankinnan alla, mut kai nekin tässä pian täytyis hankkia. Nyt kun on toi selkä alkanut särkeä ihan tajuttomasti ja tuntuu ettei pääse edes sängystä ylös=(
Onneks vloppuna pääsee rentoutumaan kylpylään, syödä, uida ja nukkua aivan rauhassa. Ihanaa!!
Seuraavan kerran menen neuvolaan jo 3 vkon päästä ja ultraan 4 vkon päästä. Näköjään alkaa tiheentymään nämä kerrat.
 
sartsuliini: Hienoa, että hyviä uutisia ultrasta.
Mulla vahva tunne tytöstä ja pojasta. Ostettiin kaverilta vuoden vanhan brio double wave rattaat.
Kovin hiljaista mun mahassa toi elämä. Ajattelin aamulla josko kävis neuvolas kuuntelemas. Söin aamupalaa ja uuh oksentamaan piti vielä mennä. Toi pahoinvointihin ilmoittaa, että ravinnon tarvitsijoita mahassa on. Kestän nyt varmaan odottaa neuvola käyntiä jouluviikolla. Sinne ei olekaan kuin 2viikkoa :eek: Jouluksi pitäis tehdä joitain laatikoita vielä.
 
Hei Eemelin äiti!

Mul on kans useamman viikon ollut tota suonenvetoa/kramppia, jos erehdyn yöllä tai aamulla venyttelemään!! Ai jai.. Ja kun monta kertaa yöllä herää jumittuneena, niin aina vahingossa kiskottelee jalkojaan ja voi perkele mikä tuska iskee! Mä käytän magnesiumia ja sinkkiä, mutta siitä huolimatta on tämä öinen vaiva. Onneksi päivällä ei ole.
 
Moi Annipanni.
Mulla on suonenvetoa muutoinkin ja määrätty lääkettä, mutta sitäpä ei nyt raskaana ollessa saa ottaa. Just jos oikoo jalkaa ja venyttää niin auts kyllä pitää pompata istualleen ja yrittää vetää takasin.
Illalla masussa pientä myllerrystä :heart: Kiva ku välillä ilmoittavat olemassa olosta. Mun likka 9v eilen sano, että oon iso maha =) Ehken ihan vielä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jouvauva:
Heips!!!

En kuulu kylläkään tänne mutta kyselisin että olitteko varhaisultrassa ja näkyikö siellä jo silloin kaksoset? Tai missä vaiheessa selvisi että tuplat tulossa? Mulla vahva olo että mahassa on 2 ja pe olisi varhaisultra silloin viikkoja 8+0.
mulle selvis vasta rakenneultrassa et kaksoset tulossa eli rv:lla 20 jotain :)
 
Hei kaikille ja kaikkea hyvää kaksosten odotukseen :heart:

Minulla itselläni on reilu vuoden vanhat kaksostytöt ja nyt olisinkin luopumassa meidän marjapuuronpunaisista sittereistä ja Eisbarchenin lämpöpusseista sekä kaksosten imetystyynystä. Tämä nyt kuuluisi tuonne myydään-osastolle mutta ajattelin ilmoittaa myös täällä, kun olette kaikki samassa tilanteessa, kuin itse olin jokin aika sitten ja kun tupla määrä samanlaisia tavaroita on. Jos kiinnostaa, niin voi laittaa yv:tä.
Mukavaa joulunodotusta kaikille :heart:
 
Äippäpoli kuulumisia!

Reippaat pojat tulossa, painoarvio 38 viikolle on 3,5kg.. Nyt olivat 1,3kg ja 1,4kg. Kaikki oli mahassa oikein erinomaisesti.

Minulla oli kovat kivut vatsan sivuissa yöllä ja aamulla, myös pientä kipuilua oli ollut jo pari päivää. Aamulla sitten tuli kai kovasta tuskasta ihan pissat housuun (koska lapsivettä se ei testin mukaan ollut). Mitään selitystä ei kohdusta löydy, mutta lääkäri arveli että B-lapsen vaihdettua asentoa hieman vinottain on minulla vaan oma kroppa venähtänyt. Tosi kipeetä tekikin, liikkumaankaan ei kyennyt ja nyt on kyljet vieläkin arat, joten revähdyksiä nuo lienee.

Tuntuu hurjalle, että vauvat ovat kuitenkin noinkin isoiksi käyrän mukaan kasvamassa, koska itse olen 163cm ja hoikka. Esikoinen oli 46cm pitkä, painoa oli kyllä 3,6kg, joten oletin että nämä jäisi vähän alle kolmen kilon kuitenkin. Mutta eipä se ole sanottu, että tuonne viikolla 38 asti edes päästään tai että vauvat käyrällä kasvaisi loppuun asti.

Toisaalta tuo kasvuhan on vaan hyvä merkki vauvojen kannalta: lapsilla on oletettavasti kaikki hyvin ja ravintoa virtaa!

Itselle on nyt painoa tullut 12kg, vatsan ympärys on 92cm, sf mitta 33cm ja viikkoja kasassa siis alkavat 29.
 

Yhteistyössä