Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Tervetuloa viu ja IkanderinMilja kuumeilemaan :flower:

Nelli en pahastunu mitenkään sun kommenteista. Raskaaksi tuloa on vaikeeta ja rahaa vievää. Nyt tästä kierrosta kokeillaan sitä lääkkellistä pakastetun alkion siirtoa. Joudun siis viel jokusen noit nappeja napsimaan ja sit tulee viel se toinen lääke eli keltarauhashormoni mukaan joka laitetaan kohdun suulle.

Almukka ei kaikki reissaa... Mekin ollaan koko perhe kotosalla :wave:

Hilppa ja nelli nyt vaan kaikki viettely taktiikat käyttöön niin eiköhän se siitä sitten lähe etenemään :D

Hyvää pääsisäisen jatkoa kaikille.... Paljon paljon plussatuulia jokaiselle :whistle:
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Mää pääsiäisen kunniaks laitoinkin kaikki peliin ja tuottikin tulosta B) Heti kyllä huomaa,että on loma ja nukuttu hyvin.. Pitää vaan toivoa,että ois nyt otollinen aika sitten ja tärppäis.
On kyllä ihana kun on muutama päivä molemmilla yhtä aikaa lomaa, voi vaan olla ja rentoutua.

Rentouttavaa pääsiäistä kaikille :)
 
Kaikki taitaa lomailla jossain kun täällä on niin hiljaista...

Omaa napaa pikaisesti: vuoto taitaa olla loppumassa (viimeks kun näin sanoin niin silti jatkui viel pitkää) Ens viikolla alan sit testailee sitä ovista =)
Huomenna tulee miehen kanssa vuosipäivä täyteen eli ollaan oltu kihloissa 12 vuotta :whistle:

Mukavaa lauantain jatkoja vaikka ilma näyttääkin aika harmaalle :wave:
 
Huomenta! Aurinko paistaa ja linnut laulaa, ihana ilma =)

Tääl ois nyt 27/27-34 ja dpo 8. Alavattaa edelleen nippailee, vihloo ja juilii lähes koko ajan. Menen kyllä lääkäriin jos menkat alkaakin. Rinnat on tosi arat, ja tuntuu painavilta. Toivotaan et täti ei tuu kylään, vaan menee vaikka naapuriin vahingossa.

 
Mukavaa pääsiäistä kaikille!!!

Metsis Ei saa lannistua, kyllä me kaikki onnistutaan pian :) Mä oon kyllä päättänyt, että jos yk10 mennessä ei ole tapahtunut mitään niin sitten yksityiselle tutkimaan miehen simpat jne. Tsemppiä ja nyt vaan simppoja sisään parin päivän välein niin ei tartte siitä oviksesta stressaa :)

Tervetuloa IkanderinMilja!

nelli-86 Plussatsempitykset!!

Nyt ei olekaan vähään aikaan tullut plussia, alottaisko Napakissa meidän plussatilin? :) Täällä elellään edelleen pre-ovis päiviä, eli ei mitään jännittävää. Mies oli ihana eilen kun taas kyseli mun oviksesta ja totes, että nyt hän oikeasti haluaa yrittää kunnolla. Ja sovittiin, että tikuttelen ovista ja sit täsmäisketään. Kuitenkin yk 5 ja ollaan silleen puoli-tosissamme yritetty, mut nyt alko kunnon taisto :D Mä näin viime yönä unta, että mulla oli pieni poikavauva jota hoivasin ja olin niin onnellinen. Huoh.. :) Alkuviikosta alkaa oviksen metsästys.

Täällä ulkomailla on niin ikävä Mignon- munia :heart:
 
Ei jumalauta!!!!! :headwall: |O Nyt en paremmin sano!Kp 17/21-28 ja PRKL menkat on tulossa!!Tiistaina soitan naistentautienpolille sairaalaan ja pyydä mut leikanneen lekurin puhelimen päähän ja vaadin päästä sinne tutkimuksiin!Minnekään saakelin arvauskeskukseen lähde itteeni esittelee,vaan se lääkäri saa mut hoitaa joka mut leikkasikin!!Ei tule hevonpeetä tästä elämästä nyt!!AAArghh...koita tässä sit raskaaksi tulla...@!!%??$ :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Metsis elä lannistu :hug: Kohta ollaan kaikki tuolla odottavien puolella, eikös vain =)

Tipetsu Toivottavasti saat kiinni lääkärin ja ajan. :hug:

nelli86 ja NapaKissakovasti plussatsempityksiä =)

Omaa napaa, nyt ollaan kp 6/29 ja ensi viikosta kalenteriin on varattu aikas paljon aikaa pupuiluun. Tuntuu hassulta, että merkkailee ovispäiviä ylös yhtä tarkkaan kuin silloin kun oli tuota koirarouvaa astuttamassa.. :LOL:
Pelottaa vain, että tästä tulee pakkopullaa, vaikka haluaisin olla rennolla mielellä, varmaan mietin vain koko ajan, että nytkö se nappaisi. No onneksi tuo minun ukkokulta on sellainen lehmänhermo, että jaksaa minun spekulaatiot ja mahdolliset oirekokemukset...
Jotenkin on alkanut mieleen nousta sellainen ajatus, että jos se ei nyt onnistukaan kun tätä ikää on enemmän, entä silloin kun poikaa aloin odottamaan. Toisaalta painoa on melkein 30 kiloa vähemmän kuin silloin. Jos se tasapainottaisi iän tuomaa "rasitetta" ja toisaalta eihän tässä ihan vielä ikäloppuja olla, 28 vee räpsähtää mittariin syksyllä...
 
Tipetsu toivottavasti saat lääkäriin yhteyttä ja asiat selviää :hug:

Metsis ei kannata vielä lannistua... Tsemppiä tulevaan kiertoon :hug:

Napakissa pidän peukut pystyssä et plussan saisit :heart:

Lily-jane pakko kertoo et just söin yhen Mignon-munan ja erittäin hyvää oli :p

Meen kattoo Biisikärpästä ;)
 
No niin. Vähän paremmalla mielellä sitten kun viimeksi...:) Kovasti pyydän anteeksi tosta mun edellisestä purkauksesta, otti vaan niin paljon päähän ja miehelle ei aiasta kannata kamalasti kiukutella kun en halua aiheesta tapella.

Unikeijulle hyvää vuosipäivää!

NapaKissalla kuulostaa niin hyvältä noi oireet. Mä olen kyllä samaa mieltä että voisit täällä sellasen plussamtyrskyn aloittaa. Ollut aika hiljasta sillä saralla jo jonkun aikaa...

Tipetsulle jaksamisia noiden omituisten menkkojen ja kiertojen kanssa. Mut muistanko väärin vai oliko sulla oviskin tosi aikasin? Koska jos se oli sillon kp5 tms. niinkun mä muistelisin, niin sithän sen mukaan kierto olis ihan normaali. Kivaahan tollaset epäsäännöllisyydet ei ole...

ON: Mulla siis pe ja la ovistikuissa tasavahvat viivat. En nyt sitten oikein ota selville että koska se ovis on ollut. Perjantaina illalla tuntui mahassa sellasia oloja että vois olla, mut sit lauantaina viiva kuitenkin vielä yhtä vahva. Joten nähtäväksi jää. Perjantaina tosiaan miehen kanssa oli pikkasen känää aiheesta seksi. Kun se nyt muutenkin on ollut aika hankalaa sillä saralla. Ja sit sillon juteltiin, että kun miehestä tuntuu että seksistä on tullut vaan sellasta "suorittamista". Ja tämähän taas oikeestaan johtuu siitä, että mä tiedän koska olis hyvä aika harrastella näi lapsentekoaikeissa ja sit se taas painaa mun takaraivossa. No eilen sitten kuitenkin harrasteltiin, eli ehkä mä sittenkin jännäilen parin viikon päästä. Ehkä.

Mutta sellasta tossa mietin, kun mies kaipailisi jotain piristystä makuuhuoneeseen. Oliskos teillä ehdotuksia mitä se voisi olla? Mä olen hieman ujo noissa asioissa, tai siis että en oikein osaa itse ehdottaa mitään. Ja kun en oikein ole koskaan mitään "erikoisempia" harrastanut/kokeillut. Miehen mielestä niiden ie tarvitse olla mitään isoja juttuja...
 
Huih, eilen oli sitten kiinnittymisvuodot.. :) Luulin aamulla että nonni, perhanan täti pamautti kutsumatta kylään, mutta kun päivän mittaan pissalla käydessä, vaan jokatoisella kertaa oli tuhrua tai verta, epäilyni heräsivät :eek: Tutkin Intter Nettiä, ja jossain sanottiin että dpo 8 on normisti kiinnittyminen. Tänään ei oo enää ollu tuhruakaan :) Vielä on silti liian aikaista testailla.

Muoks, niin ja 28/27-34 dpo 9
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :) Täällä on oltu oksennustaudissa koko perheen voimin, nyt alkaa jo helpottaa.. Tosiaan ikähän se unohtuikin mainita, olen siis 22v. Ehkäpä se yk on vielä 0, kun ei ole mitään tietoa menkoista. Vaikka toisaalta eihän meillä ehkäisyä ole käytössä nytkään, hmmm.. ;) Noh, olkoon yk0 vielä. :D

Halauksia kaikille sitä tarvitseville! :heart:
Ja NapaKissalle paaaaljon plussatuulia, kyllä nyt vaikuttaa hyvälle!
 
Iloista pääsiäistä kaikille! :flower:

Uusille tervetulotoivotukset!

Hilppa, täällä kans toi miehen houkuttelu petipuuhiin on toisinaan tosi vaikeaa. Ja sen työvuorot on oikeesti niin syvältä, että en yhtään ihmettele jos väsyttää. Se vaan menee sitten niin, että viiden päivän jaksoista menetetään puuhailun kannalta ainakin 2-3 pvää :( Joten, jos ovis osuu sitten siihen rakoon, niin en hirveästi luottaisi meidän mahdollisuuksiin.. Enkä mä ainakaan toistaiseksi halua patistaa miestä peitonheilutteluun raskautumisen toivossa, kun tiedän, että se vaan stressaantuu siitä. Katsotaan sitten, jos/kun meillä ei tärppää... Mutta kiva, että sun viettelyt onnistui B)

Napakissa, saisit nyt kyllä plussata ihan meidän ei-jännäilijöiden iloksi :D

Lily-Jane, mä nään kan noita vauvaunia, aika useinkin. Joskus ne saattaa tosin olla painajaisia, kuten joku aika sitten, kun näin unta, että tultiin sairaalasta kotiin pienen pojan kanssa, mutta sitten meillä ei ollut kotona sille mitään valmiina, siis en löytäny sille vaippoja tai vaatteita ja se lapsi vaan huusi ja huusi, kun en osannut sitä hoitaa.. Huh, kamala uni oli :whistle: Mutta pakko munkin sanoa, että sain eilen Mignonia :p

Omaa napaa, kun kohta lähdetään päiväreissuun: kp 10/24-28. Inhottavaa pistää tommonen hajurako tohon kiertopäiviin. En edelleenkään sulata noin lyhyttä kiertoa. Inhottaa kans, kun jos olis kierrot tasasia, niin oletettavasti ens viikonloppuna sais ovistuntemuksia (jos ne nyt niitä edes on, varmaan kuvittelen nekin), mutta nyt en tiedä koska se tulee (joo, en edelleenkään halua testailla ovista). Pöh. Muuten ihan jees fiilis, tuli mieleen, et eipähän tarvii stressata, et ehitäänkö heiluttamaan peittoja ajoissa, kun ei voi tietää koska se ovis tulee, buahaha. Mutta oikeasti mä niin toivon, että tää kierto olis tuttu ja turvallinen 28 päivää.. Sain ihan tarpeekseni epäsäännöllisyydestä minipillereiden kanssa..

Mutta plussatuulia teille muille. Mä yritän keksiä, mistä löytäisin kasan positiivista ajattelua. Jos tiedätte, missä sitä myydään, niin kertokaa ihmeessä.. :wave:
 
Huomenta. 29/27-34 olis, dpo 10. Tein äsken testin joka oli nega, ja sitte paperiin tuli verta. Saapa nähdä onko nyt täti tullu kylään vai jatkuuko tuhruttelut. Edellispäivänä siis tuli joka toinen kerta jotain verta/tuhrua, eilen ei oikeastaan kun illalla vähän jotain ruskeeta.. Vähän sellanen olo et kyllä ne menkat sieltä tuleeki :(
 
Huomenta!On taas jotku niagara-päivät mulla!Ihan kaamee vuoto ja kipujakin toki,auts! :(

nelli86: mulla kierto ollu ennen aina 25,joten ovis jossain kp 10 hujakoilla,mut nyt kun nää kierrot sekoittuneet,niin liekkö koko ovista.

Pitäs laissa kieltää tämmöset 17pvän kierrot!Kohta mulla on jotkut kestomenkat,kun kierto vaan lyhenee joka kerta! :eek:

Mäkin olen miettiny piristystä makkarin puolelle.Meillä homma sujuu kyllä ja suorittamiseks ei ole muttunu (ihan ku jotain väliä ois!Raskaaksi en ole tullut..),mut ois kiva yllättää mies joskus. Kerran sen teinkin ja ukkeli odottelee joka kerta että teenkö sen taas! :LOL:

Varmaan vois romantiikan laittaa kehiin ihan täysillä. Saunan/kylpyammeen ympäristö koristella (tuoksu)kynttilöin ja samalla koko muun kylppärin ja kämpän. Jotain hyvää ruokaa ennen saunaa,kevyttä hidasta musiikkia,skumppa/viiniä ruoan kanssa,hierontaa saunan jälkeen (tietty alasti ;) jne. Tokihan mies tajuaa että nyt ollaan vauvantekopuuhissa taas kun kynttilät palaa,mutta varmaan vois tuonkin tapahtuman järkätä niin,ettei ole väliksi lapsentekoa ajatellen,vaikkei peitto heiluis. Siis ei tähtäis just parhaille tärppipäiville.Pitäis vaan toista hyvänä ja jos joku kiva juttu jää miehen mieleen,niin varmasti halukas lapsentekoon seuraavaa päivänä,varsinkin jos muuta kivaa touhuaa kuin itse puputtelua :p :whistle: ;) Jospa tommoset sais ukkelit pikkusen rentoutumaan.

Mulla huomenna lekuriin soittelu.Pakko pysyä tiukkana,lekuri on äitini mielestä ihan kamala akka!
 
Napakissa kun täti ei ole kunnolla kurvannut kylään niin ei kannata vielä luovuttaa :hug:

Dakota Paws kiva kuulla et vuoto alkoi. Nyt vaan uutta tsemppiä peitonheilutus puuhiin ;)

Tääl erikoista. Vuoto loppui lauantaina ja nyt tänä aamuna tuli taas pikkasen verta paperiin. En taas vaihteeks tajuu tätä mun kiertoo ollenkaan ja nyt kuitenkin tukena lääkkeet, luulis auttavan... :eek:

Nelli toivottavasti tärppäis nyt tästä kierrosta =)
 
Unikeiju-79: Mitkä lääkkeet tukena ja miksi? Anteeksi,olet varmasti kertonut mutten muista.. :ashamed: Mulla kierto heittää ja pahasti,varmasti ssan mäkin jotain hormooni-pillereitä.En vaan haluisi millään enää pitkittää raskaaksi tuloa,ikää tulee lisää koko ajan!
 
Oon nyt tosta kiinnittymisvuodosta lueskellu pitkin nettiä, ja se jakaa kyllä mielipiteet. Joidenkin mielestä raskautta ei ole ilman vuotoa, joidenkin mielestä taas vuoto on joku puolustus että raskaus vielä voisi olla mahdollinen. Useimmille ei ikinä koko vuotoa tule, joillakin saattaa vuotaa viikonkin. Mistä tässä nyt sitten muka tietää ja mikä on Totuus? Rupee usko loppumaan kun ei tiedä että onko nää menkkoja vai ei, ja miksi nää on tälläsiä, ja eikö se tuhru nyt loppunutkaan ja mitä ihmettä tuolla tapahtuu/tapahtuuko mitään.

AAARGGHHHH!
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :flower:

Pitää koittaa päivittyä ja lukea teidän aiempia juttuja että pysyis kärryillä... Oon viihtyny esikon odotusaikana Elleissä muutamassa ketjussa ja siellä meitä oli vain kymmenkunta aktiivista kirjoittelijaa.... Täällä kirjoittelee niin moni ettei välttis pysy ihan menossa mukana, anteeksi jo etukäteen!

Napakissa Meinasitko testata uudestaan milloin? Tuo kiinnittymisvuoto on niin yksilöllistä. Mulla sitä ei koskaan ollut ja tiedän vain isosiskoni jolla sitä oli vähäsen. Mutta siis ihmettelen kanssa että eikö sitä nyt vois vaan kaikilla olla tai olla olematta ettei tarvis ihmetellä oman kropan toimintaa... Toivottavasti sulla tuo tuhruttelu nyt kuuluis asiaan :heart:


Niin tosiaan itse olen 23 ja mies 26. Esikoinen oli meille täysi ylläripylläri joten tää vauvan "tekeminen" on ihan uus juttu... Ennen esikkoa mulla oli yksi varhainen km 02/08 joka ilmeisesti tapahtui viikolla 5-6. Esikoista aloin odottamaan 09/08.
Meillä on nyt taas ollu makkarin puolella niin hiljaista ettei tosikaan... Väsymystä tai mitä lie. Ovis olis käsillä tässä viikon sisään tai ensi viikon alussa. Ostinkin tuossa männä viikolla kaksi ovistestiä ja testaan niitä vklopun puolella. Meillä varmaan mahatautia tulossa koska itellä ollu eilisillasta asti kipunen olo ja äklöttää...

Onneksi kohta alkaa arki!
 
Tipetsu ei aina kaikkea pysty muistamaan ;)
Mulla kun vuoto vaan jatku ja jatku sen keskenmenon jälkeen. Kävin lääkärillä ja antoi sielt parikin lääkettä. Aloitin Progynovalla aamuin ja illoin. Sit siihen tuli viel primolut mukaan kerran päivässä. Näin saatiin vuoto loppumaan ja lääkkeetkin lopetettiin ja odoteltiin taas vuodon alkamista. Nyt kp 2 piti aloittaa progynova ( kolme kertaa päivässä ) uudestaan jolla vahvistetaan limakalvoja. Tätä lääkettä jatketaan siis koko ajan alkion siirron jälkeenkin ja jos sattuis nyt plussa tulee raskaustestiin niin sitten vasta aletaan porrastetusti vähentämään lääkettä.
Toivottavasti sait kiinni mitä tarkoitin =)
 
IkanderinMilja

No huomenna aamulla varmaan pitää. Oon meinaan maannu nyt tunnin pahoinvoinnin kourissa sohvalla ämpäri vieressä. Kävin vessassaki mut en jaksanu kauaa istua pöntön vieressä lattialla. Siinä istuessani nappasin roskista aamulla tehdyn nega-testin ja siihen oli tullu ihan haaleetakin haaleampi haamu. Verta ei oo tullu aamun jälkeen yhtään. Maha ihan kuralla ni oon siel rampannu sellaset 7 kertaa.. Uaargh.
 
Tervetuloa IkanderinMilja :flower:

Sama se on täälläkin ollut vähän, ei oikeastaan oviksen aikaan ongelmana onneksi, mutta veikkaan että jos yritys pidentyy niin tulee kyllä liian vähäisestä yrittämisestä sitten pidentymistä väkisinkin näille vauvahaaveille. Meilläkin kun mies tekee töitä ja muutenkin on stressaavaa hänen työ ja muuta, niin kyllä se vaikuttaa. Ite teen alotteita muulloinkin kuin tärppiaikoina, niin mies ei silleen ajattele että tässä tehdään lasta vaan. Ja tietysti alusvaatteita ja muita kannattaa hankkia..muutenki ihan pikkujutuilla, esim. jos joku asia ois miehelle kiva ja tämmönen mutta sitä ei ehkä usein tuu tehtyä, niin sellasilla voi hemmotella..vähän viekkautta ja muuta B)

Mulla on kyllä ollut ihan maailmanlopunfiilis tämän yrittämisen kanssa, on vaan niin turhauttanut. Ihan yks päivä itkettikin, kun piti lähteä pikkusta lasta katsomaan. Onneksi meni ohi nopeesti ja ei mitään. Mutta kaikkee sitä, ja meillä ei ole edes yritystä paljon takana..Noh, peitot on kyllä heiluneet hyvin ja tänään on ollu kummasti vatsa kipeä, että oisko ovis?

Miten te tunnistatte tuon oviksen? Siis ite en oo sen kummemmin ennen tuntenut, mitä nyt on ollu lähinnä oviksen jälkeen vatsa kipeä. Mut nyt oli jotenkin erilai pari tuntia töissä tänään vatsa niin kipeä tuosta munasarjan kohdalta tai siitä jostakin, eikä kyllä ollu mitään muita suolistovatsakipuja tai mitään :LOL: Että oiskohan tänään sit ollu ovis, se on ihan hyvin mahd., ainakin ff tätä päivää laitto ovispäiväksi. Mullahan ei sitä ihanaista sylkiovistestiä ole ku huomenna käytettävissä, mietin että olikohan mulla vieä yks ovispissatikku, että voisin sen tehdä. Enkä tiedä mitä ihmettä tästä kostun, mutta kyllähän te tiiätte..tässä hommassa tulee ennemmin tai myöhemmin hulluksi (näemmä ennemmin :D ).

Mitähän tässä vielä..oli tullut tosi paljon tekstiä. Ilmeisesti suurella osalla on pääsiäiset sitten lusittu..Toivotaan, että NapaKissa tärppää.

Lily-Jane, sama homma täällä. Meillä oikein mies toivoi, että sais tietää millon ovis on..että kai se pitää ruveta kertomaan että saa tehdä täsmäiskutki:saint:

Muok. Ja kun oli niin negatiivinen viesti tämä mun, niin katoin tossa että nyt plussataan kaikki niin voidaan juhannukseksi viedä vauvaterveisiä :LOL: Sitten uskaltais jo kertookki..voi itkut, kyllä tää kohta kierrosta on jo tylsä kun taitaa ovis olla ohi..onneksi on tuo työharjottelu =)
 
Moi ja kivaa loppupääsiäistä kaikille!! Noista kiinnittymisvuodoista niin ei mulla ole minään kertana semmosta ollu.Mut kai jollain voi olla...
Menis nyt aika nopeesti :headwall: 2.5 otan vikan laastarin pois ja sit odottelen kaikki tädit, sedät ja muut jotka on tullakseen...Ja sitten vaan hommiin :saint: Tätä aikaa tuntuu vaan olevan aina saman verran jäljellä :p
 

Yhteistyössä