Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Napakissa Tuo pahoinvointi menis hyvänä oireena ;) Mutta toivottavasti ei oo mitää noroa tms jos mahaki kuralla :( vai onko se sitte jännitystä :D

Metsätähtönen Mä ite tunnistan oviksen siitä että alkaa siinä kp12 oleen sellasta valkovuotoo että huhhuh... kestää sen pari päivää ja sitten lopahtaa ku seinään. Kutsutaanko sitä nyt ovislimoiksi vai miksi... Vatsan nippailut ja muut tuntemukset kohdun tienoilla voi olla oviksen merkkejä kuten esim. Haamupotkut, eli nytkähtelee muutaman kerran tuolla alavatsassa. Mulla varsinki synnytyksen jälkeen jäi noita haamupotkujaki mutta ne on melkein joka päivästä... Sitte ku on menkat myöhässä ja alkaa kohtu liikahella nii heti mielikuvitus alkaa pyöriin että Hei, siellä potkii joku! :D (Nii öhh, millä jaloilla??) :D Hauskaa...

Tosiaan, se "paine" vauvanteosta tekee tepposiaan tuolla makkarissa melkosesti ja kumpiki meistä vaan varmaan ajattelee että nyt simpat sisään ja luukku kii ja täts it! :/ Joten on kiihkeys kaukana. :LOL:

Jaa, mun pitää koittaa viettelystekniikkaa ja ostaa hepeneitä ja kermavaahtoa ;)
 
Metsätähtönen, mä tunnistan (tai kuvittelen tunnistavani :D ) oviksen lähinnä mahan nipistelystä, yleensä se nipistelee tuolta vasemman munasarjan kieppeiltä, joskus oikealtakin (tätä oon ihmetelly, et miks se tuntuu yleensä just tuolla vasemmalla? :eek: ). Nipistely kestää päivän tai kaks kierron puolivälin paikkeilla, joten en oikein tiä, et mitä muutakaan se vois olla. Lisäks yleensä tulee valkovuotoa (ovislimat, hyi, ällö sana :x ). Ja sit halu viettää aikaa makkarissa on tavallista suurempi :ashamed: ;) Tsemppiä sulle muuten tohon maailmanlopunfiilikseen, muistat kai, että mäkin siinä ryvin hetki sitten?? Ja ryven vähän edelleenkin :hug: Toivotaan, että teillä peiton heiluttelut on tuottanut tulosta :)

Napakissa, toivotaan, että sun pahoinvointi johtuu jostain ihan muusta kuin vatsataudista! :hug:

IkanderinMilja, voiko noita "haamupotkuja" olla, jos ei ennen oo ollu raskaana? Ku musta tuntuu, että mulla joskus kohtu "liikkuu" :LOL: Etenki just ennen menkkoja.. Ja sit tunnen itteni ihan hölmöks, ku eihän niitä liikkeitä vielä voi ees tuntea :LOL: Mut se oikeesti tuntuu siltä, et siel liikkuis joku :p

Omanapailua: kp 11, ovis lähestyy (toivon mukaan). Vähän jännittää, et miten käy, kun ei oo tietoa kierron pituudesta. Peittoja on heiluteltu tänään ja aion pee sentään heilutella heti ku ukko palaa töistä parin päivän päästä! Sillä ei nyt oo tähän asiaan mitn sanomista :saint:

Plussaphuuuuuuuuuuuuuuuuuh!
 
Mömmömmöö Juu voi niitä haamupotkuja olla ihan kaikilla :D Mullaki yleensä ennen menkkoja tuntuu ja sitte just oviksen aikaan... Mutta mistä neki sit johtuu? Oon pähkäilly että miks se kohtu nykii. Liittyykö se sitte johonki hormooni hommiin?? Tsemppiä oviksen bongailuun ja miehen kellistämiseen!


(ja juu, ei mulla taida olla mitään muuta tekemistä ku tää netti... :ashamed: poika leikkii omia leikkejään, mies on töissä ja kaikki kotihommat kirkuu tekemistä mutta EI...)

Palataan!! :) :wave:
 
Puuh. Täti änkes kylään turvalukkojen läpi enkä ehtiny soittaa ees poliiseille. Kauheet kuukautiskivut ja tosiaan tuhru on suurentunu ja muuttunu enempi verimäiseks. Eli Yk 2 ja kp 1 lähdetään sitte liikenteeseen koittamaan onnea.
 
NapaKissalle :hug: :hug: :hug: Uudella innolla uuteen taistoon. Tsemppiä! :)

Metsätähtönen: Mä en ole ihan varma siitä omasta ovuksesta. Kun niiden tikkujen pitäs kertoa, että ovis on noin 1pvä päästä plussasta. Mutta mä testailen yleensä aamulla ja usein saman päivän aikana vielä tuntuu ovistuntemuksia. Nippailee munasarjoista (?), mulla yleensä oikeelta puolelta. Ja muutenkin on vähän sellasia menkkamaisia olija, paineentunnetta selässä ja sellasta tietynlaista särkyä. Myös valkovuoto lisääntyy päivää-paria ennen ovista ja loppuu sit taas oviksen jälkeen lähes kokonaan.

Ei muuta kun koiruuden kanssa lenkille ja sit illaksi duuniin. Plussatuulia kaikille meille!

 
NapaKissa, tärppionnea uuteen kiertoon. Jos jotain lohduttaa, niin mulla tais tuo kakkoskierto olla tähän mennessä henkisesti helpoin verrattuna yk 0 ja yk 1 :hug: Tuo eka yrityskierto oli kyllä itelläkin todella toiveikas ja mun mielestä siihen on ihan hyvä syy olla positiivinen, kun monellahan tärppää ekasta. Toivottavasti me kaikki tästä tärpätään, niin päästään..onko se sitten vissiin joulu/tammikuisia..vähän riippuu kierrosta.

Mömmömmöö, onneksi tosiaan on tämä vertaistukipalsta..hulluksi sitä tulis kun pitäis omasa mielessään näitä miettiä. Aika hyvin kuitenkin menee, että kun toisilla on maailmanloppu niin toisilla on sitten se parempi fiilis..vuorotellen :D

Nelli, mulla kans nippailee aina oikeelta ja joskus kuvittelinkin, että onkohan mulla vaan toisella puolella toimintaa..mutta ilmeisesti kumpiki toimii ihan..

Mietin noita ovisoireita, että tulikohan ne taas mulla päivä jälkikäteen. On vähän huonosti itellä vertailukohtaa, kun en viime kierrossa tuntenut mitään erityistä..toisaalta oli se ulkomaanmatka, ettei siinä paljon ehdi tuntea mitään :D Mutta eilen kävi ihan kipeää kävellä töissä ja illalla tuli rinnat kipeeksi, joten on se varmaan jo ohi joka tapauksessa. Aiemminhan jossakin kierrossa mulla tuli selkeät ovisoireet vasta päivä oviksen jälkeen, mikä oli vähän hassua. Mietinkin, että tunteekohan joku sen tarkasti, että minä päivänä se on ja niin edelleen. Mulla on se sylkiovistestikapistus sitten ens kiertoon, tosin jotenkin elättelen toiveita että plussaisin ja voisinki palauttaa sen. Toisaalta vähän epäilen, että kun saan sen tänään käsiini niin mun on pakko alkaa testailemaan sitä B) Mutta se on vissiin aika pitkä ikäinen, kunhan patteria vaihtaa. Löysin eilen kaapista yhden ovispissatestin ja pakkohan se oli tehdä, se näytti melko vahvaa viivaa mutta haaleampaa. Eli oletan, että se on nyt menny kuitenkin. Oiskohan ollut jo su, jotenkin semmonen tunne on. Hyvä kun tolla yhdellä testillä ei tee yhtään mitään, mutta se oli silti huviksi pakko tehdä :LOL: Että enköhän rupee tänään kuitenki sitä sylkiovistestiä testaileen, oon niin mahdoton tapaus ja vielä tuollainen uusi hieno testi jne, niin varmaan halkean uteliaisuudesta :D

Mulla oiski sitten menossa 16/26-29, ff näytti ennusteovista eiliselle..saa nähdä mikä es sit on ollu vai onko vielä tulossa. Peittoja on kyllä heiluteltu joka päivä, että ei ole siitä kii. Jotenki nyt tuntuu se, että aika menee hitaasti ja plaah. Katoin muuten, että mulla on onnellisesti just työharjotteluputkea kierron lopussa vaikka se vkl onki..niin ei ehdi sitten jäädä ajattelemaan niin paljon noita että tuleeko menkat vai ei. Oon huomannu, että kun on niin paljon hommaa, niin ei ehdi päivisin miettimään näitä vauvakuumeiluja juurikaan..saattaa mennä jopa päivä etten kertaakaan ajattele asiaa. Se on paljon se =) Sitten ikävä kyllä nyt, kun on ollut pääsiäinen ja muu aikaa ajatella, niin huomasin että mullahan tässä tulee keväällä ikää lisää ja jos ei tästä tai seuraavasta tärppää, niin parhaalla onnella saan menkat kylään synttäreiksi :kieh: Että kyllä tässä nyt haetaan sitä synttärilahjaaki :saint:
 
Napakissalle Halauksia! Tosi epäreilu vieras toi täti Moonika :( Mutta tästä se lähtee, toivottavasti et joudu montaakaan kiertoa jännittään vaan ois jo se seuraava tärppikierto! :heart:

Mutta niinhän se menee kun kunnolla sitä vauvaa tehtaillaan niin se antaa odottaa ja odottaa... Ja sitten kun ei ole mielessäkään kuumeilu niin tärppi läsähtää.

MetsätähtönenMullaki menee joskus useampi päivä ettei ole mielessä vauvat sun muut. Ja koitan varsinkin ennen petipuuhia unohtaa ne koska maku kyllä lähtee...
Olispa kyllä parhain synttärilahja tehdä plussa, toivottavasti se sun kohdalle suotais! =)
 
apua, tuollahan on muuten raskauspuolella jo joulukuun pino..olipa kiva nimiki. Nyt se on kuulkaas tärpättävä, jos ei jouluun niin tammikuisiin kiitos :D

IkanderinMilja, ite onnistun jotenkin petipuuhissa unohtamaan nuo vauva-asiat mutta muuten pyörii paljon mielessä..paitsi sitten nyt, kun on tuo työharjottelu+työt ja sitten vielä nuo mun opiskeluharrastukset. Ja parisuhde..että ei oo niin aikaa ajatella :LOL: Mulla tuli kyllä niin hyvään saumaan tuo harjottelu, muuten tää kierto ois varmaan ollu melkosen tuskanen ja negatiivinen. Nyt jaksoin ihan innostuakki, mutta lieneekö johtuu siitä että oottleen sitä sylkiovistestiä..kaikesta sitä jaksaa innostuakki :saint:

Muoks. Onko teillä tullut posteja myöhässä esim. pääsiäisen takia? Siis tarkotan, että ois tavallinen toimitusaika venynyt ruuhkien tms takia? Ei tietysti niiden lomapäivien jne takia. Mulle ei nimittäin tullu se sylkiovistesti..nyt en varsinkaan tee sillä enää mitään tälle kiertoa, joten tulee väkisinki mieleen että pitäiskö se palauttaa kun noin hitaasti toimittavat..ois pitäny jo tulla nimettäin. Ärsyttää, kun maksoin siitä ainakin 8e enemmän että ois nopeampaa tullut! Tilaan sen sitten ennemmin muualta, mutta kun en tietysti tiedä jos se on vähän kuin postin moka..vähän ärsyttää siis.
 
Itse huomaan oviksen, kun alapää falskaa aivan täysin kirkasta limaa ja himottaa..Nippailuja on vatsassa myöskin.
NapaKissalle :hug: Ensi kierrosta sitten :)
Itsekin huomaa, että petipuuhat on kovinkin nopeita, eilen juuri miehen kanssa puhuttiin, että on romantiikka kaukana, mutta hyvään tarkoitukseen menee :LOL:
Omaa napaa kp 9 on menossa ja peittoja olisi tarkoitus pikkuhiljaa aloitella "tosissaan" ja ovista odotellaan kylään :)
 
Neliapila nopeasti se kevät menee ja sitten pääsette yrittelemään :flower:

Napakissa pahoittelut tädin saapumisesta ja iso :hug:

Mutzilla pidetään peukkuja jos olis vaikka tärpänny =)

Metsiksellekin pidetään peukkuja pystyssä jos vaikka tärppi kävis tästä kierrosta =) Kävin kans kurkkaa sitä joulukuun pinoo odotuspuolella tais olla joku joulukuiset lumihiutaleet, muistaakseni =)

Almukka tsemppiä uuteen kiertoon ;)

Oviksen tunnistamisessa oon samaa mieltä Auneliinin kanssa. Mulla kans halut lisääntyy ja sit tuntuu et kirkasta limaa tulee lorisemalla ;)
Meillä menossa samat kiertopäivät Auneliinin kanssa. Huomenna aattelin alkaa testailee sitä ovista vaikka klinikalta sanoivat ettei nyt tarvii kun on noi lääkkeet täs kierros mukana. Mut tuli tilattu silloin jossain vaiheessa niitä niin paljon et parempi käyttää pois ku se että kiusaavat tuol vessassa :LOL:
 
Napakissa ja Almukka saavat iiiisot halit heti alkuun :hug: :hug: Ja tsemppiä jatkoon!

Toivottavasti Metsis saa kivan synttärilahjan tänä vuonna :)

Hihi, laskeskelin, että jos tärppäiskin tästä kierrosta, niin olisin just ja just joulukuun odottaja, LA olisi menkkojen mukaan 31.12. :) Tietty se voi muuttua, enkä mä siihen muutenkaan niin kato, mutta saisipa sitä enivei jännätä, että minä vuonna pikkuinen syntyy.. Mutta jos nyt unohdetaan tää haaveilu, ettei tuu taas paha mieli... :ashamed:

Mutta toivo on taas noussut täällä. Menkkojen alusta asti mulla on ollut ihan hälläväliä-asenne, mutta nyt huomaan taas seurailevani kalenteria ahkerasti. Voi voi. Kun sais sen hälläväliä-asenteen jatkumaan koko kierron, niin ei tarvisi yhtään stressata. Noh, kai tää tästä.. Pitää vaan heilutella peittoja lisää (ja mielelläni sen teenkin :LOL: ).

Mömmis kp 12/24-28 :wave:
 
Heippa heippa!

NapaKissa Pahoittelut menkoista :( Tsemppiä uuteen kiertoon, kyllä ne alkupäivät nopeasti menee!

Ovisoireista oli puhetta.. Mulla oli eka vuosi pillereiden lopettamisen jälkeen vahvatkin oireet, aina jotain selkä- tai vatsasärkyä ja nännit kipeyty heti. Nyt ne on paljon laimeammat, ja oikeastaan ainoa merkki on vetinen valkovuoto jota lorisee yhden päivän. Nami :x

Voih, kohta ne lasketut ajat menee jo 2011 puolelle.. Mä olin viime syksynä ihan varma, että oon nyt keväällä raskaana. Siis ei epäilystäkään. Ja tässä sitä edelleen pyöritään. Puolen vuoden aikana on ollut hetkiä, jolloin ei vauvaa ajattele joka päivä, mutta nyt kuume on taas ihan valtava ja samanlainen maailmanlopun meininki kun Metsiksellä. Ovista alan testaamaan huomenna, tänään kp 12/30. Yleensä ovis ollut siinä kp 19 tienoilla.

Auneliini Mukavia peitonheilutuksia!! :) Täällä seksi edelleen on hauskaa ja kivaa, voi olla että menee enemmän suorittamiseksi nyt kun kuukaudet vaan kuluu. Miehen mielestä ei olla edes kunnolla vielä yritetty viime yk:den aikana! Voih.. Tulee rankkaa :D

Metsikselle toivon myös sitä parasta synttärilahjaa :heart:

Nyt syömään ja koulutöiden pariin! Tavallaan helpottavaa, että ainakin oon valmistunut kun ja jos tulen saamaan lapsen.. Jos jotain positiivista pitää hakea, heh.
 
Huomentahoo!

Niin ne lasketut ajat vaan menee jo 2011 puolelle ellei jollakin ole tästä kierrosta tärpännyt... Nyt tuntuu hullulta ajatella että "sitte ensi vuonna meille ehkä tulee vauva!". Tuntuu niin kaukaselta... :/ ...ensi vuonna....

Lily-Jane Mullaki aikoinaan sattu esikon syntymä silleen että olin just ehtiny valmistua korkeakoulusta. Äitiyslomalla kävin vielä tekemässä muutamia tenttejä ja kun sain valmistumispaperit käsiini niin kahden viikon päästä poika syntyi :D Kauheassa paniikissa meni viimeset kuukaudet että ehinkö, ehinkö... Ei ois ollu kiva jatkaa koulua enää loman jälkee :/

Näin viime yönä niin omituista unta että kylmät väreet meni ja halusin vaan herätä. Olin raskaana ja oltiin niskapoimu-ultrassa ja lääkäri kertoo että lapsella ei ole käsiä ja jalat ovat vikkurallaan :O Itkin siinä tutkimuspöydällä ja hoin vain että ette kyllä ota sitä pois :ashamed: Illalla lueskelin juttuja seulonnoista ja siitä se varmaan sitten tuli. Olipa vaan verenpaine koholla herätessä.

Pakko myöntää ettei oo nyt tasantarkkaa tietoa mikä kp on menossa...Pitäs olla ovis käsillä, nyt kp12, yleensä ovis ollut noin kp14-16. Ja tänä aamuna alkoi kauheat menkkajomotukset ihan kuin alkais hanat aukeen... :eek: :headwall: Ota nyt selvää tästä mun ihmeellisestä kropasta.
 
kp 1 yk 3 |O |O |O ei tullu meille vauvaa tälle vuodelle ja se taitaa alkaa merkata sitä et miun pitää kait lähtä syksyllä kouluun :ashamed: oisin niin halunnut laittaa tuon pojan itse esikouluun, nyt pitä vaan viedä sinne aikaisin aamulla ja hakea myöhään illalla pois :'( samoin meidän tyttö :'(
 
Mutzilla, voi perse. :hug: Noh, joskos tammivauva sitte tulis. Itse kullekin..

Lily-Jane, kiitti :) Tsemppiä ovisbongailuun.

Mömmömmöö Hui, sul onki jännät päivät käsillä, vonkausonnea ;)

Almukka-83, meillä on kans aika sama tilanne, koitettasko plussata tästä tokasta kierrosta?
 
Almukka ja Mutzilla, onnea uuteen kiertoon. Jospa sitä sitten tammivauvaksi lähtis :heart:

Mulle tuli vihdoin se donnatest ja harmittaa vietävästi, että menin tilamaan tuolta mammaksilta sen. Maksoin siis 10e enemmän kuin kotitestiltä, kun kuvittelin että heiltä tulee nopeampaa (oon lukenu monesti että kotitestillä tulee hitaasti) ja sitten kun mammaksia on niin paljon kehuttu. Vielä heidän kotisivuillaan oli noista ähetysajoista tarkasti, niin jostain syystä mulla menikin sitten niilä siihen toimitukseen heti ne pitemmät ajat, että en tilaa sieltä enää mitään ku ärsyttää B) Ja kaiken kukkuraksi vika voi olla myös postin, mutta kerrankus ärsyttää niin se ärsyttää. Se ite pakettikin oli ihan lyttyrässä, mutta onneksi itse testi hyvässä kunnossa. Noh, pakkohan se testi oli heti ottaa testaukseen ja aika simppeliltä vaikuttaa tuo donna. Näyttäis, että mulla tosiaan on ovis ohi, mikä ei ole mikään yllätys mutta olihan se pakko päästä testaileen.

Mulla ois menossa 17/26-29, ovis taitaa olla ohi (epäilen että oli su tai ma)..nyt vaan siis taas odotellaan. Kai tässä on just se, että kun niin kovasti on omisssa mielikuvissa ollut, että ois toukokuussa jo näkynyt ehkä vauvamahaa ja tämmöstä..niin mitäs vielä. Se, että ne odotukset eivät täyttyneetkään toivotusti, on varmaan se pahin asia omassa mielessä.Tosin nyt oon ollu taas positiivisempi, mulla tekee tää koulun harjottelu ihmeitä mielialalle =) Silti ku katoin tota fertilityfriendiä ja tajusin, että mullahan menee se pari viikkoa taas tässä odotellessa..niin tuntuu se jotenki pitkältä. Ei minusta oviksen odottaminen oo niin tuskasta, kai se on kun on ne menkat ja kaikki härdelli siinä..mutta tää loppukuu tuntuu sitten pitkältä ajalta..

Muoks. Tai oikeastaan luulen, että se ovis oli su kun ma on ollu se ainokainen pissaovistesti nega (mutta kuitenki suht vahva se viiva vielä) ja nyt ke oli nega sylkitestillä. Ja tämän taisin kirjoittaa lähinnä itselleni muistiin :D
 
Onpas taas masennusolo täällä(kin). Tuntuu ettei jaksa keskittyä mihinkään ja mitään kouluhommia ei saa edes alotettua, saati valmiiksi asti tehtyä. Täällä oviksen jälkeisiä odotusaikoja elellään ja melkein olen varma, että tässäkään kierrossa ei tärpännyt. Eli toivotaan sitten vauvaa vuodelle 2011 (jos nyt olis tärpännyt, niin joulun aikaan olis ollut la). Kamalinta tässä on se, että kun jätin pillerit pois niin mullahan tyhjennysvuotoa ei tullut ja silloin otettiin puheeksi vauvan tulo meidän perheeseen (tai siis mies vihreetä valoa näytti idealle). Ja sillon jos olis vahinko käynyt, niin la olis ollut kesäkuun alussa. Eli aika pitkällä olisin jo nyt. Mutta ei, yhä täällä vaan ootellaan tärppiä.

Anteeksi nyt vuodatus, mutta tällasilla fiiliksillä täällä tänään...

Toivotaan parempaa päivää teille muille ja :hug: kaikille kaipaaville...
 
Hellurei kaikille taas :wave:

Mulla on ollut tämmönen pakollinen muutaman päivän tauko täältä kun omasta kannettavasta on laturi rikki ja mies sitten koittaa tuoda tätä työkonettaan aina välillä kotiin, mutta suurimmaksi osaksi se unohtaa :LOL:

Tosiaan, Lily -Jane, mä olin myös ihan varma sillon syksyllä kun pillerit jätin pois, että kyllähän sitä nyt tässä vaiheessa jo raskaana ollaan.. :ashamed: Nyt jos tästä kierrosta tärppäisi, niin laskettu aika olis ainakin nyt laskettuna 7.1.2011.

Oviksesta on täällä myös ollut puhetta ja siitä miten sen tunnistaa..Mulla nippailee ihan selkeästi sillon vatsaan ja myöskin kosteutta on havaittavissa :LOL: Viime kierrosta huomasin myös, että lämmöt pompsahtivat yllättävävänkin korkealle, jopa 37.4. Pillereiden jälkeen ensimmäiset kaks kiertoa tuli myös nännit tosi kipeiksi ovulaation jälkeen, mutta enää ei ole tullut..Mistäköhän sekin sitten johtuu..?

Almukalle, Muzillalle ja kaikille muille tädin yllättämille halit :hug:

Halit myös kaikille joilla masennus potkii siellä masussa vauvan sijasta :hug: :hug:

Mulle myös tuli vähän haikea olo, kun pääsiäisenä näin mun veljen 8kk- vanhan tytön :heart: Kyllä se oma nyytti olis jo niin tervetullut :heart:
Täällä mennään kp 10 ja ovista odottelen tulevaksi ensi viikolla, tää on tätä tylsintä aikaa kuusta. Nyt ostin ensimmäistä kertaa kaappiin purkin greippimehua, nyt on otettava kaikki keinot käyttöön:D
Viime menkkojen aikana oli muuten kiva huomata, että ei ollut todellakaan mitään endometrioosiin liittyviä kuukautiskipuja, päin vastoin täti tuli ja meni melkein huomaamatta.
Mä pääsin myös vihdoin ja viimein töihin, saa edes välillä jotain muuta mietittävää kuin vauva..Tosin mun uudella pomolla oli laskettuaika kuukauden päästä ja voi sitä masua!! :heart:

Plussatuulia puhaltelen koko joukolle, toivotaan, että kevät tekee tehtävänsä ja saa meidänkin hormoonit sekaisin (sillä hyvällä tavalla) :)
 

Yhteistyössä