Kevään 2008 yrittäjät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä alan kohta oikeesti ajatella et josko olisin raskaana, eilen illalla kävi nimittäin etomaan!!! tosin ekan raskauden aikana mulla ei ollu minkäänlaista pahoinvointia, pelkkää väsymystä vain, mut en sit tiiä aiheuttaako tuulimunaraskaus erilaisia oireita kuin sikiöraskaus? mut nyt kun on mökillä niin ei ees uskaltais testata vaikka testi olis mukana...

Tervetuloa minunkin puolesta Sars!

Onnittelut sinille!

Ja pahoittelut Nillalle. Nyt kipin kapin lääkäriin! Turhaan sitä kärvistelee epätietoisuudessa kun on muitakin vaihtoehtoja.

Mä pidän peukkuja elsikselle!

Mulla on kp 31/28. Siis jos tuo kierto on enää sama kuin ennen synnytystä ja ehkäisyä. Nivusia on nyt nippaillut tähän mennessä kolme kertaa edellisten menkkojen jälkeen ja niiden eritteidenkin kanssa oon ihan pihalla. Edellisessä raskaudessa oireena oli vilu ja väsymys. Nyt kun esikoinen on niin pieni vielä, niin vaivaa tuo jatkuva väsymys ja siihen on nyt viimepäivinä lisätty hillitön hiki ja kuumuus. Että onkohan mulla sittenkin kuumia aaltoja ja vaihdevuodet....? Pinna on ainakin tiukalla ja välillä ihmettelen itsekseni, että onkohan tässä nyt järkeä toista lasta kun tuo ukkokin on.. kröhöm... sanotaanko nyt vaikka että paikalla muttei aina läsnä tän esikoisen hoidossa.

Hauskaa loppu juhannusta kaikille!!!!

ÖÖÖÖÖ...... Joko vaihdevuodet nostaa raskaushormoneja ja mun silmissäni viiraa. Haamu bongattu tänään. Testaillaan viikolla vielä uudemman kerran ennen listan päivitystä. Vähän on sekava olo.

Yötöntä yötä ja varmaan vähän unetontakin...

Bijou

Onnea Bijou!!! Täälläkin uneton yö, kun taas yövuoro päällä. Tuot toivoa myös meile muille "vanhoille", ehkä kaikki keretään vielä saamaan plussa ennen oikeita vaihdevuosia:)

peukutuksia elsis ja varovaiset onnittelut bijou!

Täytyy sanoa, että itsekin oon ihan tulisilla hiilillä. Tänään on siis se kp 25, joka on nyt ollu se minimikierto. Aamulla läsähti alkkareihin pienenpienenpieni läsi punaista ja sen jälkeen ei mitään. Huomenna siis vois olla kp1. Mutta pitää siis varmuudeksi odotella sinne maksimikiertoon 32, siis viikko kärsimystä. Ja siis siksi olen tulisilla hiilillä, kun tää kierto on ollu aika ihmeellinen, ja siihen 25 pv:n ovikseen passais kyllä ihan hyvin että oliskin tärpännyt.

Tuo pienenpienenpieni läsi kyllä vähän enteilee tätiä... =( Eihän se ny enää voi mitään kiinnittymisvuotoakaan olla, jos se on tapahtunu, niin siitähän on jo viikko aikaa. Että taas ollaan aika lahjakkaasti pihalla. Joskos tästä taas lähtis vessaan tarkkaileen alkkareita =0 )

Ilmottaudun siis tännekin, sillä tuo toinen ketju vaikuttaa hieman hiljaiselta.. Olen siis vuoden ikäisen tyttären onnellinen äiti, jolle tuli nyt uusi raskautumishaave eteen. Raskaus olisi ollut muuten suunnitelmissa vähän myöhemmin, mutta jo kerran leikatut munasarjakystat uusivat näemmä, joten nyt olisi aikaa noin neljä kiertoa raskautua ennen uutta leikkausta, hui.. Lääkäri suositteli lapsen yrittämistä, sillä ei voi olla varma miten paljon munasarjoja sinne jätetään, jos ollenkaan.. :( Hyviä neuvoja?? :D :D

gerritsen84 kp 10/28

Tervetuloa gerritsenille! Ei ole hyviä neuvoja antaa, peukutusta vain ja sympatioita, itsellä on endoa tähystetty/poltettu ja imetyksen lopettamisen jälkeen se palasi aika pian, joten asennettiin keltarauhaskierukka sitä tuhoamaan. Nyt jännään tepsikö se tarpeeksi, että raskautuisin. Kierukka oli 10 kk. Kauanko sulla on edellisestä leikkauksesta aikaa? Onko se ihan avoleikkaus vai voidaanko se tehdä tähystämällä? Ja oletko kipeä kun näitä kystia on? Tulipas udeltua. Jätä vastamatta jos et halua kertoa =)

jolly

Edellinen leikkaus oli viime marraskuussa ja se oli tähystys.. Niinkuin tulevakin. Ei se kovin kipeetä tehny noin niinkuin "sisällä" mutta ne haavat tietty oli kipeitä.. On vain niin kamala olo, ku tietää, et pitäs tulla raskaaks jos mielii. Sanohan se lekuri, et onhan se mahdollista tulla leikkauksen jälkeenkin, mutta en halua jättää kokeilematta, jos sit käykin huonosti.. Millos jolly tiedät onko tepsiny, eli jos et tuu raskaaksi ni seurataanko tilannetta vai tehdäänkö heti jotain? Kamalasti onnea sinnekin, plussia nähään vaik unissa jos se auttaisikin :) :)

gerritsen

No huhtikuusta asti oon ollu ilman kierukkaa. Oon tässä funtsinu että jos ei loka-marraskuuhun mennessä oo tärppi käyny, niin pitää varmaan tilata taas aika laparoskopiaan ja yrittää vielä sen jälkeen. Täytän ens viikolla 33, ja takarajaksi oon raskautumiselleni antanu jotain 35 vuotta. Jos ei tärppää niin saa jäädä siihen.

Jolly

siis hommasin aika oma-aloitteisesti tuon kierukan, kun pillereillä tulin vaan kipeämmäksi joka kuukausi. Ajattelin että endo on jo niin paha, ettei varmaan vielä voi millään natsata enkä ihan siinä vaiheessa halunnutkaan alkaa toista yrittämään. Sitten 10 kk:n jälkeen alkoi tuntua että pakko päästä heti yrittämään raskautumista, hommasin itse ajan kierukan poistoon ja nyt taas yritän kuulostella millä mallilla tämä arvon endo suvaitsee olla. Jos alan kipeytyyn tai tuntuu jotain kovin epämääräisiä möykylöitä, tiedän että on aika hakeutua siihen laparoskopiaan. Että en ole sillä tavalla varsinaisesti nyt missään endohoidossa, se tämän sepustuksen ajatus oli =)

Aika p:lta tuntuu kyllä kieltämättä "loppuelämä" ennen vaihdevuosia, jos on koko ajan oltava keltarauhashormooni häkkyrä persiisä.

Jolly

mä luulin et ul ois testi valmiina kaapissa odottamassa, mut emmä mitään löytäny, pitää huomenna mennä kauppaan ostamaan. saa nähä kuin pitkälle maltan olla testaamatta...

niin siis malttamattomuus siitä et yhä iltaisin etova olo kurkun pohjassa. ei oo ennen ollu tämmöstä ja ähkystä tuleva huono olo on eri tuntuinen... mut oon kyl hirveen pessimistinen, en usko et ois taaskaan tärpänny.

blop blopit bijoulle!

Tervetuloa gerritsen!

Mähän olen järkytyksessäni kirjoittanut ihan höpöjä. Enhän mä siis mitään haamua testannut, vaan himmeän viivan ihan testiajan puitteissa. Käyn tänään vielä hakemassa apteekista jonkun muun testin, mutta jos prisman härvelillä saa viivan niin eiköhän se ole siinä...
Mahdollisuuksiahan mennä mönkään on vielä vaikka kuinka, mutta nyt meneekin syksyn suunnitelmat vähän uusiksi... Meinasin just käydä töissä sopimassa, että pidänkin kesäloman putkeen äitiysloman perään, mutta taidankin jäädä välissä hoitovapaalle. Ja käydä siellä töissä puhumassa vasta varhaisultran jälkeen, kun tietää onko kaikki kasvamassa siellä missä pitääkin...

Teitä muita "vanhoja" toiveikkaita voin tsempata vielä sillä, että mun isoäitini oli 34v saadessaan esikoisensa ja tekasipa niitä vielä seitsemän...

Elsis: mulla oli esikoisessa se ellottava olo nimenomaan iltaisin.

Nyt on ihan erilaiset tuntemukset, eikä oo mitäään semmoisiakaan juttuja jotka aiemmassa tapauksessa tulkitsin raskauden syyksi plussan jälkeen. Testasin vain malttamattomuuttani, että ootellaanko tässä vielä pitkäänkin menkkoja vai..

Siis oikeat onnittelut Bijou, eikä mitään varovaisia!!! Jes!

Täällä vielä lippu korkealla: kp 26/25-32. Tissit on ihanat tönkyrät =). Ei menkkaoireita! Eikä pienen pienintäkään läiskää vaan ihan puhtaat alkkarit!

alkkari-jolly

Onnea Bijou - mä niin kovin tahtoisin kans plussata :-)
Nyt on kp 24/29 menossa ja yritän olla kehittelemättä mitään turhia menkka- tai raskausoireita. Tosin enpä noista jälkimmäisistä tiedä mitään, koska nyt yritetään sitä esikoista...

Mutta olenpa iloinen, että juhannus on ohi. Karvat nousee aina pystyy näistä "pakko-juhlinnoista"...Tosin me vietettiin jussi aika hiljaisesti: perjantaina riekuttiin ystävien kanssa, mutta sitten lauantaina oltiinkin kotona ja katottiin ensin fudista (huh - enpä tiedä mitään tylsempää...Heh) ja sitten leffoja (Sovitus on muuten aikasta hyvä pätkä).
Perjantaina myös jutskailtiin miehen kanssa ja puhuttiin peloista ja toiveista yms. Olin niiiiin fiiliksissä, kun mies hehkutti, miten mahtavaa olis, jos nyt olis tärpännyt...

Mutta se juhannuksesta.
Mitäs muuten ootte mieltä: olenko mega mega vanhanaikainen, kun haluaisin naimisiin ennen lapsen tuloa? Meillä on ollut keskustelut tästä ja miehen mukaan asiat sitten lutviintuu, kun lapsi on talossa...

Hyvää alkuviikkoa kaikille! Mulla olis vielä viikko töitä ja sitten alkais loma- Jippii.

Ei sars ole ollenkaan vanhanaikaista ajatella niin :) me ehdimme saada ensimmäisen ennen avioitumista (hääpäivä on 12.7) mutta nyt olis tosi kiva jos tärppäis ennen sitä, on nimittäin mahdollinen kp1 hääpäivänä, vois vaikka testailla! :)

Kiitos vaan bijou tervetuloa-toivotuksista :)

Miten on, jos tänään alkoi ammupäivästä sellainen paksu ja tahmainen valkovuoto, onko ovis mitenkin lähellä (nyt menos kp11/28, muistaakseni..) Oon hieman ummikko näissä, ensimmäinen tärppäs positiivisesti vahingossa, ei hajuakaan milloin on hedelmöittynyt.. :/

Gerritsen84

Jenska85, 22v/26v, Y 04/08
ex-jolly, 33v, tyttö-05, Y 04/08
elsis, 31v, Y 04/08
Sesami, 25v /29v, Y 05/08
mume, 27v + mies, tyttö -05, Y 05/08
enskertalainen, 26v/26v, Y 04/08
Nilla87, 21v/22v, Y 04/08
vaaviska, 19v,
natiainen,
elmeri77, 30v + mies, poika -02, Y 05/08
Sini_ , 34v + mies 33 v, tyttö -05, Y05/08
Päivi-76 , 32/37, poika -99, tyttö -05, Y 05/08
peppiina86, 21v/25v
Moon Fairy, 22 v/ m 29 v, Y 05/08
Pampulei, 29v/m28, Y 03/08
kevätkukkanen, 27v/m30, poika 05/06, Y 06/08
sars76, 31/35, Y 09/07

Plussanneet:

Milo84, 23v , Mies 24v, Y 03/08, plussa 05/08, la noin 25.1.09
magpie, 27v , plussa 04/08, la 11.1.08
Maija79, plussa 05/08, la 2.2.09
Emilia -80, mies 28, Y 04/08, plussa 05/08
Natiainen -79, mies 32, Y 04/08, plussa 06/08
Bijou73, 35v/34v, tyttö 07, Y 04/08, +06/08 arvattu aika 25.2

Eli testattu tänään vahva plussa apteekin testillä. Edelleen hyvinkin sekava olo... Olin jotenkin ajatellut että tärppi tulis vähän pidemmän tahkoomisen jälkeen... taitaa olla miehen simpat nopeita/sitkeitä!

Toivottavasti tartutin vähän plussan siementä kaikille! ;-)

Bijou, joo toivottavasti heitit plussa-viboja tänne päin!
Jotenkin masentuneena huomasin sun listasta, et meitsi on ainoa, joka on yrittänyt plussaantua jo viime vuoden puolelta :-(
Ehkä ei kuitenkaan vielä luovuta toivosta :-)

Tervetuloa uudet munkin puolesta mukaan palstalle! Kiva kun saadaan lisää elämään tänne.

Onneksi olkoon Bijou! Ihanaa kuulla että onnistuu!

Aikas hiljaista on täällä ollut. Itse olen välillä käynyt lukemassa viestejä, mutta en ole sitten jaksanut mitään kirjoittaa kun ei ole mitään kerrottavaa...

Täällä mennään siis kp 55 ja tätiä ei vaan jostain syystä kuulu. Testasin taas juhannus aattona (kp52), mutta ihan selvää negatiivistahan tuo näytti.
Tarkoitus olisi sinnitellä vielä viikko, sitten testata ja varata se lääkäri aika.

piti sit mennä tekemään se testi liian ajoissa, menkat pitäis alkaa vasta ke mut oli kyl pettymys nähdä niin puhdas nega... ei tullu ees haamua tunteja testaamisen jälkeen. testinä käytin predictoria. toinen odottaa vielä kaapissa, josko sille ois joskus sitte käyttöä. masentaa...