Kevään 2008 yrittäjät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taas mä hiippailin salaa lainakoneelle, kun oli pakko tulla katsomaan mitä teille kuuluu =) *kommandopipo päässä naputtaa salaa koneella taskulamppu suussa*

Lämpimästi tervetuloa Iiris munkin puolesta =) Kivaa saada lisää jännääjiä mukaan =)

Täällä on kuulkaa nyt vahvasti sellanen olo, että olis voinu tärpätäkin.. hih = )mutta koitan jaksaa vielä tiistaihin asti odottaa sen testin kanssa. Voi pojat, jännäksi menee =)

Voi video. Ihanaa viikkistä kaikille! Koitan taas luikahtaa koneelle pian ;)
Pampu, jolla tiistaina on jännäyspäivä

Heippa taas kaikille!

Vihdoista viimein palattiin reissusta ja kyllä oli kylmää ja märkää säätä. Kiva olla kotona!

Yritin tuossa hätäisesti silmäillä 6 sivua tekstiä ja mukavasti on täällä juttu riittänyt. Ei vain oikein enää jaksanut lukea ajatuksella. Pakko oli kuitenkin tulla heti kurkkamaan, mitä tänne kuuluu.

Kiitos kun laitoitte mutkin mukaan jännäyslistaan, vaikkei täältä mitään hetkeen olekkaan kuulunut. Päivittelen nyt päivät sinne ja sitten nukkumaan.

elmeri kp 23/ ?? (jännäyspvä joskus 18.7. kieppeillä)
peppiina kp 24/27-28
enskertalainen kp 25/28 (jännäyspvä 14.7)
gerritsen84 kp 29/28-29
päivi-76 kp 2/? (jännäystä elokuun toisella viikolla, ehkä)
Sesami kp 11/? (jännäys päivä 3.8, toivottavasti)
kevätkukkanen kp 23/? (jännäyspäivä 9.7 varmaankin ehkä)
Moon Fairy kp 5/27-30 (jännäyspäivät heinäkuun lopussa/elokuun alussa)
Jenska jännäyspäivä 19.7
Sars76 kp 5/29-30 (jännäyspäivä 2.8.)
Tuiskuli kp 22/???
Pampulei 17/28 (jännäyspäivä 15.7)

t: hyttysten syömä Sesami

Kiitos kovasti kaikille onnitteluista :) Ja plussa onnea, että saatais lisää plussia ketjuun!

Vähän epäuskoinen olo siitä että oon todellakin raskaana. olin jotenkin varautunut siihen että saattaa mennä kauan ennen kuin tärppää ja nyt se tuli jo näin pian. Nyt oon alkanu jo murehtia että meneeköhän kaikki hyvin....vaikka nyt pitäis vaan osata nauttia kun ainakaan vielä ei oo hirveen paha olokaan.....Neuvolaan suunnittelin soittavani ens viikolla :)

No heipä hei taas kaikille! Piti tulla munkin kurkkimaan mitä tänne kuuluu, vaikka olisi tässä kotosalla yhtä jos toista tekemistä, kuten imurointia... Tervetuloa Iiris, mukavaa saada porukkaan uusia. Te olettekin saaneet esikoisenne jo tosi nuorina, ihanaa että porukassa on kaikenikäisiä ja erilaisissa elämäntilanteissa eläviä jännäilijöitä mukana! :)

Hermoa kiristää nämä piinaviikot ennen menkkoja... Jänskättää, mutta toisaalta ei uskalla toivoa liikoja ettei sitten putoa korkealta. Tissit on edelleen kipeät ja vähän turvoksissa, lämmöt yhä 36,9 ja valkovuotoa tulee ehkä enemmän kun normaalisti tähän aikaan kiertoa, mutta kaikki ehtii vielä muuttua ennen menkkoja. Niiden pitäisi alkaa vasta aikaisintaan torstaina. Toivotaan silti parasta! :)

Heh, parasta oli kun kävin eilen vanhempieni luona, niin hyvä kun olin ehtinyt ovesta astua sisään niin äiti tokasee "näytätpäs sinä kauniilta, sinähän oikein HEHKUT!" :D Nähdään siis äidin kanssa ainakin kerran viikossa, useamminkin, että siltä harvemmin näitä kehuja kuulee. Heh, sehän se vasta hauskaa olisikin, kun aina puhutaan raskaana olevien naisten mystisestä hehkeydestä, että ulkopuolinen sen näkisi ennen kuin edes itse tietää olevansa raskaana! :D No, jos nyt tärppäis niin tulisipahan sekin hehkuminen todistettua... Vai onkohan äiti arvannut meidän projektin? Äidit kun aina vaan jotenkin tuntuu tietävän... :)

Hurjaa, magpiella enää 6kk:tta raskautta jäljellä... Niin se aika rientää!

Tänään alko hieman kuvottava olo töissä iltapvästä ja kotia ku pääsin ni huvikseen testasin, että saisin mielenrauhan ja haamuhan sieltä tuli!! Ja ihan selvästi havaittava, ei tarvinnu tihrustaa..ja mieski näki haalean viivan, ni en ainakaa ihan pöpi ole :D aattelin, et oottasin aamuun ja testais aamupissasta, mut en malttanut ja hyvä niin! Nyt meniki illan suunnitelmat uusiks ;)

Tilaan netistä lisää muutaman testin ni voip sit ens vkolla testiä uuestaan ja varmistua asiasta...niin ja jos ei maanantaina täti tule ni sit on ainaki varmaa!

hui kauheeta...sori hehkutusteksti, mut ei voi mitn!

taidan palata asiaan ens vkolla kun asia varmistuu selkeäksi plussaksi!

t: enskertalainen kp 27/28

Enskertalainen, MAHTAVAA! Kerro heti sit ens viikol lisää, vaiks aikasta selvältähän toi vaikuttaa; haamu on kuitenkin positiivinen tulos!!
Hurraa!

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA!

T: Sars, joka tunnustaa kärsivänsä lomakriisistä; jotenkin ärsyttää ja ottaa päähän joka toinen päivä ainakin. Ja tyhmintähän tässä on se, että en tiedä, mitä kaipaisin lisää tähän lomaan...Olenko siis sekoamassa? :-)

Onnea enskertalainen, kyllä sieltä ensviikolla varmasti selvä plussa pärähtää!

Joo tosi nuorina saatiin meidän esikoinen, kerkesin kuukautta ennemmin täyttää 17v ennen ku poika syntyi ja mies oli vasta 16v! Mut raskauden aikana kerkisimme valmistautua vanhemmuuteen ja mielestäni olemme olleet hyvät vanhemmat iästä riippumatta. Poika on ollut alusta asti tosi rakas ja en ikinä haluaisi muuttaa mennyttä.
Harmittaa vaan kun opiskelut oli pakko hoitaa täs välillä ennen seuraavaa lasta ja nyt lasten ikäeroksi tulee niin monta vuotta.

Toimiiko toi jännäyslista niin että kopioidaan viimeksi päivitetty lista ja liitetään tänne ja päivitetään omat tiedot? Jos se niin toimii niin lisään oman jännäyspäiväni listaan..

peppiina kp 24/27-28
gerritsen84 kp 29/28-29
Jenska jännäyspäivä 19.7
Tuiskuli kp 22/???
Iiris86 kp 4/30 (jännäyspäivä 8.8)

Ihan tajuttoman hurjan hirrrrmuisen paljon onnea enskertalaiselle!!!! =))) Ihan mahtavaa!! No nythän täällä käynnistyi ne plussafestarit =D

Ja Jenskan hehku kuulostaa kanssa tosi lupaavalta =) Peukutuksia tasapuolisesti kaikille!!

Täällä on tissit toudella kipeenä ja toivo vähän liiankin korkeella. Koitan nyt koko ajan palauttaa itteeni maan pinnalle, että sieltä se täti varmasti pyyhältää, mutta ei meinaa toivo pysyä aisoissa ja se vähän hirvittää. Ajattelin, että jos rohkeutta riittää, niin voisin koittaa testata huomisaamuna, vaikka on vasta kp 26/28. Aattelin vaan et jos on tärpänny se olis kiva tietää, kun meillä on huomenna sellaset illanistujaiset. Mut katotaan nyt uskallanko sitä testiä tehdä. Hirvittää =)

Iloisia ajatuksia pelokkaalta Pampuleilta kaikille!

Ohhoh, onnea hurjasti enskertalainen!!! Huippua! :D

Joo, menipä sitten mun hyvät hehkumiset hukkaan kun täti tuli tänään, nyt siis kp 1. :( Kierto teki uuden lyhyysennätyksen, vaan 30 päivää. No, pääsinpähän testaamaan uutta kuukuppiani... Helpostihan tuo meni paikalleen, saa illalla nähdä saako sen vielä uloskin... :D

Pakko tilata ens kiertoon ovistestejä ja katsoa onko ovis silloin kun luulen sen olevan vai tuleeko mun ovisoireet myöhässä ovulaatioon nähden. Nimittäin nyt oletetun ovulaation ja menkkojen alkamisen välissä oli vaan 10 päivää(viime kierrossa 11 päivää), mikä on ilmeisesti liian vähän että raskaus olisi mahdollinen. Pitää tilailla lääkäriin aika jos ovis on silloin kun luulen se olevan. Muutenkin huolestuttaa vähän kun kierto on niin epäsäännöllinen(ja on aina ollutkin) eikä mitään kipuja tunnu koskaan oikean munasarjan kohdalla, aina vaan vasemman. Ihan hölmöä vaan stressata hedelmällisyyttään kun takana on vasta kolme yrityskiertoa, mutta minkäs teet. Tää yrittäminen oliskin varmasti paaaljon vähemmän stressaavaa jos joku tulisi ja taputtais olkapäälle ja sanoisi että "minä TIEDÄN 100% varmuudella että tekin tulette oman vauvan vielä joskus saamaan".

No pää pystyssä lähdetään uuteen kiertoon. En oo vielä muuten tän yrittämisen aikana tehny yhtään raskaustestiä, jokohan tässä kierrossa pääsisin tekemään... :)

T: Jenska kp1

Ps. Pampulei, joko testasit? Peukut pystyssä täällä odotellaan... ;)

peppiina kp 24/27-28
gerritsen84 kp 29/28-29
Tuiskuli kp 22/???

Hyvää sunnuntaita kaikille.
Tää on tällainen pikainen viestintynkä: oon siis ens viikon mökillä peuhaamassa (oviksen pitäis osuu ens viikolle...Tikut lähtee kyl mukaan...) enkä siis pääse tänne jutskailemaan teidän kanssa. Toisaalta ehkä se on ihan hyvä, etten rasita teidän silmiä liiaksi. Heheh.
Mut sit kun tuun takas, pitäis olla jotain kerrottavaakin...
Ja sit ette pääsekään musta eroon. Heheheh

Voikaahan siis hyvin. Plussauksia paljon kaikille.
Ja nähdään pian.

T: tyytyväinen Sars

Voi Jenska, pahoittelut tädistä =( Mut ens kierrossa sitten paremmalla onnella!!
Täällä en vielä uskaltanutkaan testata. Kokeilen, josko huomenna uskaltaisin. Hirvitti kovasti. Mäkään en oo vielä testaillu, joten saa nähdä mitä käy vai ehtiikö täti taas ensin. Toivottavasti ei =)

Sarsille oikein kivaa mökkipeuhaamista =)

Palataan!
Vielä vähän toiveikas Pampu =)

peppiina kp 24/27-28
gerritsen84 kp 29/28-29
Tuiskuli kp 1 /30(jännäyspäivä 13.8.)

Voi buu, täti tuli aamulla todella epätoivotulle vierailulleen. Arvasin tän kyllä jo perjantaina kun testi näytti negaa, mutta ottaa päähän silti!No, paremapaa onnea nyt sitten tähän kiertoon!Jenskalle pahoitteluni tädin vierailun johdosta!

Mielettömän paljon onnea ensikertalaiselle! Ja Irikselle tervetuloa joukkoon! Nauti lomasta Sars! Ja plussaonnea kaikille, jotka nyt vielä jännää!

T: Hieman allapäin oleva Tuiskuli

Onnea multakin kaikille plussanneille. En pariin päivään päässyt lukemaan viestejä, kun työt veti niin tiukasti mukaansa.

Jenska85, kannatta testata todellakin se ovis, sillä mulla se liian lyhyt luteaalivaihe (9 pvää) vaikeuttaa raskautumista. Toisaalta mulle samalla tavalla kierto heittelee ollen 32-25 päivää, joten välillä se vaihekin on pidempi ja ilmeisesti siksi olen kuitenkin onnistunut raskautumaan kaksi kertaa.

Ihanan aurinkoista illan jatkoa kaikille, ja jännäilijöille paljon onnea mukaan testauksiin.

Jenska85, 22v/26v, Y 04/08
ex-jolly, 33v, tyttö-05, Y 04/08
elsis, 31v, Y 04/08
Sesami, 25v /29v, Y 05/08
mume, 27v + mies, tyttö -05, Y 05/08
enskertalainen, 26v/26v, Y 04/08
Nilla87, 21v/22v, Y 04/08
vaaviska, 19v,
elmeri77, 30v + mies, poika -02, Y 05/08
Sini_ , 34v + mies 33 v, tyttö -05, Y05/08
Päivi-76 , 32/37, poika -99, tyttö -05, Y 05/08
Moon Fairy, 22 v/ m 29 v, Y 05/08
Pampulei, 29v/m28, Y 03/08
kevätkukkanen, 27v/m30, poika 05/06, Y 06/08
sars76, 31/35, Y 09/07
gerritsen84
Iiris86, 22v + mies 21v, poika -03, Y 04/08

Plussanneet:

Milo84, 23v , Mies 24v, Y 03/08, plussa 05/08, la noin 25.1.09
magpie, 27v , plussa 04/08, la 11.1.08
Maija79, plussa 05/08, la 2.2.09
Emilia -80, mies 28, Y 04/08, plussa 05/08
Natiainen -79, mies 32, Y 04/08, plussa 06/08
Bijou73, 35v/34v, tyttö 07, Y 04/08, +06/08 arvattu aika 25.2
peppiina86, 21v/25v

Jännäykset:

peppiina kp 24/27-28
gerritsen84 kp 29/28-29
jolly kp 20/25-32 (jännäyspäivä 20.7.)

Onnea ensikertalainen!

Harmittelut jenskalle ja tuiskulille tädin saapumisesta :( ja onnea uuteen kiertoon.

Täällä näyttäisi siltä et nää menkat ei kestäiskää niin kauan ku yleensä, nyt jo loppumaisillaan vaikka keskiviikkona vasta alkoi. Yleensä mulla kestää vähintään sen viikon. Tampponit on kyl mun pelastus, muuten en kestäis menkkoja ollenkaan. Tampponien kans ei aina ees muista et menkat onkaan, paitsi tietysti alkupäivien kivut on kauheita, mut onneks neki saa pois särkylääkkellä.

Mä aion täs kuus pitää kirjaa kehoni tuntemuksista ja limoista et oon sit varma tikuttamastani oviksesta. Mä kun en oo viel saanu semmosta kunnollista vahvaa viivaa ovistikkuun tai siis kahes vimpas kierros oon saanu semmosen viivan et se oli vaa toiselta puolelta yhtä vahva, mut tulkitsin sen kuitenkin plussaksi ja uskonkin et se sitä oli, koska täti tuli siitä 14 päivän päästä. Nyt kuitenkin haluan muullakin tavalla bongata oviksen. Pitää kattoa jaksaako lämpöjä mitata. Mitäs te ketkä lämpöjä mittaatte, nii mittaatteko suusta vai kainalosta? Jostain luin et ois parempi mitata suusta.

Pampuleilla jännät paikat, heti sit kertomaan mitä testi näyttää, toivottavasti plussaa!

-Iiris kp 5/30-

Onnea enskertalainen!! Nyt näitä plussia alkoi tulla, liekö tosiaan kesä jotenkin hedelmällisempää aikaa, vai onko ihmiset vain enemmän vauvanteko fiiliksissä :)

Itse olen nyt yrittänyt taas olla vouhkaamatta asiasta ollenkaan ja varaudun tädin tuloon. Joka toinen hetki olen sitä mieltä, että ei ole tärpännyt ja joka toinen hetki kuitenkin on pieni toivon kipinä, että jospa kuitenkin.. Joten yritän nyt varautua siihen huonompaan vaihtoehtoon...

Joko Pampulei uskalsit testata?? Mun pitäis malttaa vielä ainakin perjantaihin asti, silloin kp 31...

Aurinkoista alkanutta viikkoa! Ja tervetuloa Iiris!

terv. elmeri

Tänne ei ihmeempiä kp 6/27 toistaiseksi rauhallisin mielin ja tulee sit kun tulee jne... mutta varmaan loppua kohti taas jännitys tiivistyy... oli muuten luomumenkat vähän toista kuin pillereillä... olin NIIIN kipeä viime viikon mutta nyt sekin ohi. Ja onpahan ehkä helpompi arvioida oireita tän kierron lopussa että kumpaan viittaavat. 4 viikkoa pitäis jaksaa töissä vielä ... hiljaista on mutta yritän rästihommia/siivousta suorittaa... mitä nyt välillä netissä roikun :-)

Jännäykset:

peppiina kp 24/27-28
gerritsen84 kp 29/28-29
kevätkukkanen (jännäyspäivä 5.8 varmaankin ehkä)
jolly kp 20/25-32 (jännäyspäivä 20.7.)

Tänä aamuna uskaltauduin sitten testaamaan ja haamu sieltä tuli!! =) Ihan selkeä, vaikka vähän haalea vielä =) Olen ihan pökkyrässä ja sekaisin ja todella kiitollinen ja onnellinen!

Se oli sitten kuitenkin niin, että tunsin sen kiinnittymisenkin, kun muutamia päiviä oviksesta heräsin viiltävään kipuun. Aika hassua =)

Olo on hieman etova ja väsy ja rinnat on todella kipeät. Yhtään menkkamainen olo ei ole. Nythän on vasta kp 27/28, joten mitä vaan voi vielä käydä, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin =)

Mies on kanssa ihan pökkyrässä. Ei saa sanaa suustaan!! Toivottavasti se nyt sais pian jo sanotuks jotain =)

Kai mä teen sit parin päivän päästä vielä uuden testin, niin saadaan toivottavasti varmistus vielä haamulle =)
Ihania ajatuksia ja hurjia plussafestareita kaikille!
Kiitollinen Pampulei

Unohtui äskeiseen vielä laittaa että älkää luopuko toivosta, kyllä se teille jokaiselle vielä se plussa pamahtaa ihan varmasti! Meilläkin tahkottiin nyt 5 (viisi) kuukautta ja sitten vasta jonkunnäköstä tulosta tuli elikkäs haamu nyt ainaskin =)

ja iso kiitos kaikille tästä ketjusta ja tsemppauksesta! =)

oon ihan sekasin..meen höyryymään nyt jonnekin.. ei tässä tiedä miten päin olis =)

tätihän se saapui. hirveä vuoto, oiskohan ollu kemiallinen raskaus? harmittaa...

onneksi häät meni hyvin ja oli todella ihanaa..

gerri kp 2/30 (näemmä täs kuussa)