Kevään 2008 yrittäjät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Magpie, täällä osallistutaan heti galluppiin: hyviä matkakohteita...Hmm. Näin äkkiseltään voisin sanoa, että Buenos Aires on hiton mahtava kaupunki (jos siis tykkää kaupunkilomista). Tosin alkupäivinä olin masentunut siitä suuruudesta ja paskasuudesta ja ihmismassasta (noh, sama kävi myös New Yorkissa, Manhattanilla, että se siitä...heheh). Mutta tykkäsin hirveesti mm. Palermon alueesta; siellä oli ihania ravintoloita ja kahviloita ja putiikkeja ja muutenkin hirveen "Nykkimäinen" fiilis. Diggasin myös Recoletan alueesta, koska se toi mulle mieleen vanhan kotikaupungin Lontoon (tai, noh lähinnä jonkun Lontoon Chelsean. Eli aika prameeta oli Diorin ja Fendin ja kumppaneiden keskellä). Mutta yleisesti ottaen Buenos Aires oli hieno kokemus ainakin mulle. Ruoka oli hyvää ja halpaa (ei kyllä löydy mistään parempaa pihviä kuin sieltä - tosin vegepaikkojakin oli hirveesti). Samoin nahkatuotteet oli suht halpoja (eli tänne kotosuomeen tuli raahattua varmaan 6 parii kenkiä ja 3 laukkua. Uh.).
Parasta oli kyllä ihmiset; vaikka siellä järjestetään päivittäin useita mielenosoituksia hallitusta ja presidenttiä vastaan (inflaatio on niin järkyttävä), oli yleinen ilmapiiri kauhean ystävällinen ja leppoisa. Tuli vahvasti tunne, että Argentiinalaiset on kovin samanlaisia meidän Suomalaisten kanssa...
Mutta siis Buenos Aires. Hyvä kaupunkikohde. Näin kiteytettynä.

Elsis, oot oikeassa: on helpompi iloita täällä aidosti, koska me kaikki ollaan "tuntemattomia" toisillemme. Tosin mä oon ainakin jo ihan koukussa tähän ajatustenvaihtoon ja jännäyksiin ja tsemppauksiin ettei oo tosikaan. Mieluummin "avaudun" täällä ja haen sitä vertaistukea kuin ystäviltäni (taas eilen kuuntelin sadatta kertaa sitä, että nyt on varmaan tärpännyt ja raskaana tässä ollaan ja vitsi miten mahtavaa se on ko ekasta kierrosta tulee tuloksia. Olis tehnyt mieli vetää matto jalkojen alta ja tokaista, et voi hyvä jumala, luuletsä tosissaan, et se raskaaks tuleminen on niiin helppoa? Luuletko tosiaan, aidosti, että oot raskaana? Sen sijaan myötäilin ja hehkutin, mutta sisälläni kihisi. Onneks mies ei ollut himassa, koska olisin saanu sille kohtauksen sen puhelun jälkeen. hehehhe)
Että se taas näistä ylevistä ajatuksista.

Nyt pitäis mennä laittaa aamiaista - miekkonen nukkuu vielä...Vois juoda kahvin rauhassa ja nautiskella. Hmmm...

Mitäs muuten, jos tohon listaan laittais omat iät ja kumppaneiden + "yrityksen" aloittamisen + jännäyspäivän? Meneeks liian säädöks?

T: Sars, jolla kp7 (vissiin).

Töissä on todella hiljaista ja tylsää, niin kirjoittelen taas. Ihanaa, että on vertaistukea näissä lapsi asioissa. Tuntuu nimittäin siltä, että kaikki kaverit, jotka on lasta halunneet, on pamahtaneet paksuksi viimeistään toisesta kierrosta.

Laskeskelin tossa päiviä ja se perjantai 11. päivä on se ensimmäinen jännäyspäivä, periaattessa täti varmaan tulisi kylään sunnuntaina mikäli kierto on 30 päivää minkä se on ollut muutaman kuukauden.

Magpien galluppiin: Montenegro on loistava rantalomakohde. Halpaa, hyvää ruokaa eikä hirveästi turisteja (paitsi serbejä sisämaasta). Aivan mielettömän kaunis maa. Aurinkoa ja lämpöä riitti ainakin meidän lomalla. Suosittelen lämpimästi :)

Hui, olipas tänne tumpsahtanut tekstiä paljon tänä aamuna. Kiva! Heh, mä roikun täällä enemmän kuin tuolla odotuspuolella, on vaan niin kiva jännäillä teidän kanssa! Toivottavasti tosiaan ketään ei haittaa...

Monella jännäyspäivät lähellä, toivotaan paljon plussia tälle kuulle!

Sars, sulla on vissiin aika samanlainen maku kuin mulla ainakin jossain asioissa (tässä ja leffoissa:), tuo Buenos Aires on myös yksi mun lempikaupunkikohteista! Paljon shoppailupaikkoja (edullisiakin), hyvää ruokaa ja uskomaton tunnelma. Ah, ei pidä miettiä liikaa kun tulee ikävä. Myös Tuiskulin kanssa ollaan käyty samassa paikassa ja myös Montenegrosta tykkäsin kovasti. Sielläkin on aika erityyppisiä rantakohteita, ehkä Kotor oli mielestäni kivoin paikka... Kauniit maisemat ja hieno historiallinen kaupunginosa ja linnoitus jota tutkia. Sitten taas lähempänä Albanian rajaa oli kyllä ihan mielenkiintoisia paikkoja, mutta aika likaista... Balkanilla ruoka on kyllä tosi hyvää!

Muista omista suosikeista voisin mainita Marseillen ja Istanbulin, molemmat juuri tunnelman takia. Myös maana Chile on upea, maisemaa löytyy jäätiköistä vuoristoihin ja aavikkoon, ihmiset ovat yställisiä, ruoka hyvää ja paljon romanttisia satamakaupunkeja. Suosittelen.

magpie, todellakin - meillä taitaa olla aika samanlainen maku. :-) Ja on mahtavaa, et oot täällä "meidän" puolella jutskailemassa. Kuinka mones viikko sulla on jo meneillään? Ja millaiset fiilikset noi ylipäätänsä on? (en siis vältsii tarkoita sitä, et väsyttääkö ja oksettaako vaan noin muuten...) Onko tää esikoinen? Jos joo, niin jännittääkö yleisesti? Tyyliin, että hitto, mitä tästä tulee? Oonko mä valmis tähän yms yms?
Sori kyselyt, mutta itselle tulee välillä sellainen fiilis, että hitto, mitäs jos sitä nyt plussais, niin mitähän tästä koko sopasta tulee. Oonko valmis ja menenkö aluksi totaali paniikkiin tilanteesta?

Mutta nyt pitää kiirehtiä - lupasin tavata kaverin ja käydä läpi sen Roskilden matkaa. Heh, säät ainakin oli suotuisat...Lisäks mennään tänään tsekkaamaan paria kämppää. Eli tekemistä riittää.

T: Sars, joka tahtoisi KESÄN saapuvaksi.

Mistähän nyt kenkä puristaa, kun ei auttanut lenkkikään tähän ketutukseen ja uskonpuutteeseen. Nyt on ihan oikeesti sellanen olo, ettei tästä hommasta tuu meikäläisellä mitään =(

Tuntuu siltä, että kai se on sitte liikaa toivottu, että me saatais vauva, kun asiat on muuten niin hyvin. Plääääääh.

Sorry taas itkuvirsi. Ei kai tässä auta, kun lopettaa käminät, kun menkkoihinkin on vielä viikko aikaa. Ja kaivaa jostain toivonrippeet vielä kasaan =) Ja miettiä matkustusta =) Mun ehdottomia suosikkeja on aussit ja uusi-seelanti - kai niiden erilaisuus vetoaa niin ja se luonto ja eläimet vetää ihan sanattomiksi. Ja tietty se rento elämäntyyli! Oon kovasti tykännyt myös esim. singaporesta ja laosista. Sitten vähän erittyyppinen, mutta aivan upea kohde on hawaji. Siellä yhdistyy polynesialainen kulttuuri ja jenkkikulttuuri aika vänkällä tavalla. Etelä-Amerikka on mulla vielä kokonaan koluamatta, joten sinne sitten pidemmälle reissulle seuraavaks! Kiitos hyvistä vinkeistä=) Ja magpie: mä tykkäsin kanssa istanbulista! Se oli ihan kun jostain sadusta, etenkin iltasin =) Mä oon samaa mieltä, että on tosi kiva kun jaksat täällä jutella meidän kuumeilevien kanssa =)

No nyt yritän laittaa tämän viestin vain yhden kerran, jotta ei olla kohta jo sivulla 11 :). Musta ylivoimaisesti paras paikka missä olen käynyt on ollut Bangogk ( en viitsi enää tarkastaa oikeinkirjoitusta, mutta trkoitan kuitenkin thaimaan pääkaupunkia). Oltiin siellä tammikuussa kaksi viikkoa ja välillä käytiin ns rantakohteissa Hua Hinissä, pattayalla ja Koh Samuilla, mutta kyllä se suurkaupungin meno vetosi minuun eniten. Muut paikat oli lähinnä kaunista luontoa ja rantaelämää, mutta Bangokissa oli niin mahtavat ostosmahdollisuudet, että piti nostaa lisää rahaa jo kolmantena päivänä. Lähdettiin lähes ilman matkatavaroita ja tultiin takaisin 6 ison matkalaukun kanssa... Kaksi niistä täynnä kenkiä ja kasseja:)

Sitten ihan muuhun... Sars kyseli monesko yk menossa. No nyt alkaa kolmas, mutta hermostuttaa kun tiedän, että helposti en raskaaksi tule juuri liian lyhyen luteaalivaiheen takia. Eka lapsi syntyi n 9 vuotta sitten ihan helposti, tokasta kierrosta mutta sitten toista tehtiinkin neljä vuotta, ennenkuin tärppäsi, mutta ilman hoitoja. Minun ei siis pitäisi valittaa, kun on jo tyttö ja poika mutta vauvakuume on todella paha sairaus, kun siihen ei ole muuta lääkettä kuin se vauva. On kyllä puhuttu miehen kanssa siitäkin, että nyt kun mennään naimisiin, niin voitaisiin myös adoptoida lapsi. Mutta päätettiin katsoa about vuosi, jos ei tärppää, niin sitten suunnitelmat uusiksi.

Minusta on tosi mukavaa se, että ne jotka tässä ketjussa on kuumeilleet ja plussanneet, käyvät välillä ilmoittamassa itsestään.

Nyt pakko lähteä lasten kanssa torille jäätelölle kun vihdoinkin aurinko näyttää paistavan.

elmeri kp 20/ ?? (jännäyspvä joskus 18.7. kieppeillä)
peppiina kp 24/27-28
enskertalainen kp 19/28 (jännäyspvä 14.7)
gerritsen84 kp 26/28-29 (jännäyspäivä viikonloppuna)
päivi-76 kp 2/? (jännäystä elokuun toisella viikolla, ehkä)
Sesami kp 4/?
kevätkukkanen kp 27/? (jännäyspäivä 9.7 varmaankin ehkä)
Moon Fairy kp 5/27-30 (jännäyspäivät heinäkuun lopussa/elokuun alussa)
Jenska jännäyspäivä 19.7
Sars76 kp 5/29-30 (jännäyspäivä 2.8.)
Tuiskuli kp 26/??? (jännäyspäivä 11.7)
Pampulei 17/28 (jännäyspäivä 15.7)
elsis kp 12/28 (jännäyspäivä 23.7)

Hyvänen aika, kun musta on tullu oikea oireiden kyttääjä :D hirveesti nippailee nivusiin ja alamahaan, sekä selkää jomottaa. Harmi kun en ole aikaisemmin menkkaoireisiin niinkään kiinnittäny huomiota, ni en tiiä onko nää nyt sitä. Tietty nyt kuulostelee paljon herkemmällä otteella.

Gerri (jolla kamala jännitys vauvasta ja häistä)

Onks meillä siis parit häät tiedossa täällä: Gerri ja Päivi? Tiedätte varmaan hääohjelmastanne hiukan? Nimittäin mä tarttisin apua sen ohjelman laatimisessa - tai siis ehdotuksia, et millainen ohjelma voisi olla... Eli pistäkääs jeesiä kehiis, pliis.

Mulla on tänään ollut vähän Pampuleimainen fiilis: ottaa jotenkin päähän ja nää raskautumishaaveet vi''''ttaa - sanoin miehellekin, kun käytiin taas katsomassa asuntoja, että kivasti tosta toisesta makkarista tulis työhuone, kun ei me kuitenkaan saada ikinä lasta.
Ehkä myös sapettaa se, että ne asunnot mitkä olis mahtavia on ihan liian kalliita ja ne mihin olis mahdollisesti varaa on vaan ihan syvältä...
Pattitilanne siis :-)

Ehkä leffaan meno auttaa - meen kattoo wanted elokuvan. En neiti Jolien takia vaan James McAvoyn. Sen miehen silmät ja ilmeet kertoo miljoona tarinaa. Heh.

T: Sars, joka pahoittelee kitinää. Ja joka jännittää Gerrin ja kevätkukkasen puolesta.

Ja halusin viel sanoo sen, ett tää matkagallup oli hyvä idea. Mä ehkä haluisin päästä käymään siellä Montenegrossa; oon muiltakin kuullut, et se on huippu paikka.
Toisaalta esmes koko Aasia on mulle ihan vieras paikka ja Aussit ja Uus-Seelanti. Mä matkustelen lähinnä Amerikoissa ja Euroopassa. Tylsä minä. *naurua*

Voi tajuton, mikä vilske täällä on ollu kun on muutaman päivän pois!!! Meni kyllä TOVI kun kävin kaikki uudet viestit läpi. Luin ne aamulla enkä ehtinyt sillon kirjottaa mitään, ja nyt en enää muista mitä luin =) Olette kyllä aika matkailu-porukkaa, minä onneton nyhverö en ole käynyt missään päin maailmaa. Mutta turha kai sitä on valittaa, ei ole vissiin tarpeeksi koskaan tehny mieli lähteä, kun en ole lähtenyt. Ehkä vielä joskus kipinä iskee...

Ja leffojakaan en ole viimeseen kolmeen vuoteen kattonu keskeytyksettä... oli täällä vissiin joku toinenkin, joka kommentoi samoin, ni en ihan yksinäni ole pihalla elokuvista. Enkä kyllä muutenkaan paljoa telkkaria katso, mieluummin luen lehtiä ja surffailen. Olikos niitä muita galluppeja...

niin se katteuven pirulainen: oon kyllä onneksi välttynyt pahemmalta, kun kaveripiirissä ei nyt niin hirmuisesti ole lapsia syntyny. Tai ennemminkin ne on olleet niin tosi hyviä ystäviä, että on vaan ollu oikeesti onnellinen heidän puolestaan. Ja kuinkahan tässä nyt sitten käykään, kun yritys vaan itselläkin venyy ja venyy ilman plussaa? Voipi olla, että tälläkin tyyneyven perikuvalla alkaa veetuskäyrä nousta kun muilla (nuoremmilla) tärppäilee... Mutta yhden tapauksen mäkin tunnustan, jolle vähän tuhahtelen: eräs pariskunta on päässyt maineeseen, että lapsoset ovat enemmän ja vähemmän oman onnensa nojassa, ja vanhemmat bailaa joka hiijen viikonloppu jossain, ja onpa sellaistakin kuulunut, että äiteekin olis aika siidereissään usein, kun muksuja hoitaa. Ja isovanhemmat ovat siis aina lapsenhoito partiossa... Ja tämän äidin kommentti eräälle ystävälleni oli ollut, että tekee vielä kiusallaankin lisää lapsia, kun hänen oma äitinsä oli asiasta jotain tyttärelleen huomauttanut. Siis, kiusallaankin. Voi järjen valo. Mutta enpä siis heitä oikein läheisesti tunne, joten siis kuulopuheita minäkin tuhahtelen, mutta kuitenkin. (siis pointtini on vain se että äiti ei näytä jaksavan kolmen aikaisemman kanssa, niin ensi kuussa jää taas äippälomalle...ihan kiusallaankin. Sidukkaa voi kyllä mielestäni ottaa, mutta ei lasten kans.)

Omassa navassa ei juuri raportoitavaa. O-aikoihin kyllä laitettiin tilauksia vetämään, joten teoriassa kaikki mahdollista, käytäntö lienee eri juttu?

Joopoti joo. Loma menee sateessa =( Toivottavasti vähän aurinkoistuisi!

Jolly

Sars, mä laitan viikonlopun jälkeen vinkkejä tulemaan, kun en osaa sanoa mitään ennen ku häähuminat on ohi, on sen verran tehokkaita nuo miun kaasot.. :)

Raskausoireet loppu, njääh, näinköhän ois ollu kemiallinen kyseessä..?

gerri

Multa ei taida Sarsille oikein apua herua, kun me mennään ihan vaan lasten ja vanhempiemme läsnäollessa maistraatissa naimisiin. On siis todella pienet juhlat, syömään mennään sen jälkeen. Kaverit on kuitenkin luvannut mulle polttarit järjestä, joten niiden ohjelmasta voin sitten antaa vinkkiä, kun ne on ohi. En kyllä siis tiedä milloin ne on mutta toivottavasti pian :)

Eikö huomenna ollut jonkun jännäyspäivä??? Muitaakseni kevätkukkasen??? Ilmoitelkaahan niitä plussauutisia tänne, koska täällä voi iloita oikeasti toisen plussasta.

Tunnustaako kukaan muu, että myös julkkisten raskausuutiset joskus ärsyttää??? Vai olenko siinä suhteessa ainoa. Saattaa tietysti johtua siitäkin, että nyt itse toivoo sitä plussaa, eikä toivoisi kellekkään ns turhikselle sitä onnea ennen.

Ette kuulkaa arvaa millasen kruunun mun känkkäränkkäpäivä vielä sai! Menin parvekkelle kastelemaan kukkia pienessä hamosessa, kun tunsin yhtäkkiä surinaa jalkovälissä. Ja sitten kirpaisi ja kunnolla! Amppari-pirulainen sen täytyy olla joka tuikkas mua arvaatte kai minne!! Voi perskeles!!! Ja että vielä paikan keksi!! Vieläkin on paikat tosi hellänä, ku oon vielä vähän allerginenkin amppareille.

Nyt jo vähän naurattaa, mutta ei vielä muutama tunti sitten. Heh, onneks sattui niin, että nyt on ovisaika jo "lusittu", koska tällä ampparin tuikkaamalla värkillä ei nyt vauvapuuhiin kyllä lähdetä! Että kyllä on!!

Luotan vahvasti siihen, että huomenna on päivä uus, eikä ainakaan voi paskemmin mennä ;)

Voi gerri, kun oireet katos.. mutta älä nyt huoli, voihan se vielä ollakkin plussa! Päivi: vielä en oo huomannu kadehtivani turhiksien raskauksia, mutta eiköhän sekin päivä koita, kun tässä tahkotaan tarpeeks kauan menemään ;) Alkaa varmaan sitte jo kadehtimaan miesten kaljakessejäkin ;)
Ainiin ja Sarsille: netistä löytyy ihan tosi paljon häähöpöä ja asiaakin esim. amoriini-sivustolta. Muistaakseni sieltä jostain löytyy kaikkia check-listoja ja ohjelmarunkoja. Ite olin kyllä sen verran lungi morsian, että en kauheesti surffinu mitään, vaan tein niin kun parhaalta tuntu, mutta kyllä sieltä jotain apuja ja ideoita oli. Samaten sieltä löytyi jotain kaasovinkkejäkin, kun olin ystävälleni kaasona. Tsemppiä siis =)

Taidan mennä nyt vaahtokylpyyn, josko helpottais oloa. Ja huomenna on päivä uus! Toivottavasti saadaan jo ketjuun taas pian plussiakin!! =))

Iltaa ihanaa, toivoo pistetty ja tuikattu pampulei

Täällä ollaan taas yhtä leffaa rikkaampi - käytiin miehen kanssa katsomassa Wanted elokuva. Ei häävi, mutta kuten olen jo hehkuttanut: James McAvoy on vaan niiiiin sa****nan mahtava. Jos jonkun tyypin saisi tavata livenä vaikka muutaman tunnin ajan, niin tää kaveri olis mulla tällä hetkellä numero ykkösenä.
Mieskin naureskellen kysyi multa, et kumpi on parempi James McAvoy vai Daniel Craig (tietää, et tää uus bond on niiiiiin mun suosikki. Mä hurahdan vaaleisiin mieheen joilla on siniset silmät. Ei se muuta vaadi)? Sanoin, et pahan pistit. Kummallakin on puolensa :-)
Heitänkin siis uuden gallupin: suosikki miesnäyttelijät? Ja miks? hehehehe.

Pampulei, kiitän tosta sivustosta. Mähän käyn heti tsekkaamassa. Ja oon tosi tosi pahoillani tosta "tuikkauksesta" - olit vaan ehkä niin vastustamaton. Ja kyllä mua hivenen nauratti. En oo nimittäin ikinä kuullut, että jotain olis sinne niinään amppis pistänyt...Mutta oppia ikä kaikki. Tai jotain :-) Toivottavasti oot kuitenkin ihan ok.

Ja Gerriltä ja Päiviltä otan mieluusti vinkkejä vastaan - eli älkääs yhtään pihdatko.

Mulla ei oikeestaan oo mitään raportoitavaa - yritän vietellä miestä joka toinen päivä nyt kun täti on kadonnut taas näiltä nurkilta. Ja mä hölmö menin ja tilasin ne hiton ovistikutkin vaikka lupasin itelleni, et syksyllä sit vasta. Toisaalta huomaan, et jotenkin stressaan tästä lomasta; tää on ensimmäinen kesä miehen kanssa, kun ei lähdetä reissuun...Eli ehkä olis hyvä tikuttaa, jotten ainakaan stressais siitä oviksesta.
Heh, ehkä mä vaan yritän saada itelleni hyvän syyn testaa niitä tikkuja.
Mutta oikeesti: alan olla pikkasen huolissani tästä raskautumisesta. Mä oon myooma-vammanen ja kohta vuosi yritystä...Pitäiskös mun käydä tsekkaamassa noi paikat? Vai venaanko tän kesän ja mietin asiaa syksyllä?
Kysymyksiä kysymyksiä...
Onko täällä ketään myooma-"uhria"? Kysyy Sars, jonka mies tuoksuu ihanalle.

Täällä edelleen nega herkällä testillä mutta aloin miettimään tätä taulukkoa että miten voi olla noin iso tuo väli eli onko mahdollista että nyt kun 2 vk oviksesta ja 4 vk edellisistä kuukautisista niin olis vaan 3 yksikköä tai jotain. herkkä testi havaitsee 10 yksikköä...

selkää ja alamahaa vihloskelee mutta mielestäni hiukan eri tavalla kuin ennen kuukautisia (tai sit kuvittelen vaan)

1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Herkät testit on nyt loppu joten varmaan turha testailla ihan lähipäivinä normaalillakaan. Jos tätiä ei ala näkymään niin ehkä sit sunnuntaina ... sinne on NIIN pitkä aika. Onneksi esikoinen pitää kiireisenä niin ei ehdi niin kovin piehtaroida ollako vai eikö olla -tunnelmissa kuin esikoista yrittäessä...

t. kevätkukkanen kp 28/?, joka on henkisesti (ja pikkuhousunsuojalla)varautunut tätiin mutta elää yhä toivossa.

Voihan harmi Kevätkukkanen =( Mutta ei silti vielä luovuta toivosta! Se voi hyvinkin olla, ettei vielä vaan näy! Peukkuja!

Sars: mä oon miettiny samaa, että missä vaiheessa sitä pitäs mennä tutkituttamaan paikat. Mulla ei tosin myyomia ole ollut, mutta jotenkin sellanen olo, että jotainhan tuolla on vinossa,kun ei tärppää, vaikka ajoitus osuu oikein kerta toisensa jälkeen. Mut on ultrattu gynellä ja todettu, että kaikki näyttää olevan kunnossa ja ovulaatio tapahtuu. Tunnen sen myös joka kk ja kierto on kuin suoraan oppikirjasta, aina 28 päivää ja ovis 14 tai 15 kp. Nyt oon alkanu epäileen, että jos mulla on tuubit tukossa tuolla. Se ei käsittääkseni näy ultrassa. Ja mulla on ollut paha tulehdustila kerran tuolla alapäässä ehkäisyrenkaan takia (en muuten suosittele kellekkään), joten oon aatellu et jos se olis aiheuttanu tukkeutumisen. Menen ehkä syksyllä lääkäriin, jos ei tulosta ala kuulua. Kyllä mä sanoisin, ettei sitä kannata ihan kauhean pitkälle lykätä, jos epäilyttää yhtään ja omaa mieltä häiritsee. Mutta sitten taas jos osaa olla asiaa murehtimatta ja hyvin mielin, niin sitten ei kannata kiirehtiä. Ihan mun mielestä oman hyvinvoinnin mukaan.

Täällä on vieläkin tuikkauskohta hellänä. Ei muuta kun hydrokortisonia kehiin prkeles =)

Päivää kivaa! toivottaa pampulei, joka lähtee miehen kanssa huomenna Suomeen lomailemaan =D Ah saunaan, salmiakkia ja siideriä suuhun ja hyttysistä nauttimaan ;)
En varmaan pääse sit enää niin paljon nettiin, mutta pääsen kuitenkin nyt ekan viikon ennenku mennään mökille. Hengessä vahvasti mukana kuitenkin!!

Kp 27/28-29. Enää en viiti testailla, kun en usko ollenkaan että ne haamujen haamut tai roskis sellainen meinaa mitään, tuntus liian pahalta jos häät menis pilalle tädin saapuessa.. :( Kevätkukkaselle tsemiä, toiv se muuttuu plussaksi!!!!

Mäkin oon jänyt koukkuun tähän ketjuun... Toivottavasti läsnäoloni ei häiritse ketään.

Oottepa te matkustelleet eksoottisissa paikoissa! Mä oon ihan kade... Mä tykkäsin Thessalonikista, tykkään kyllä Kreikasta muutenkin. Mun mies ei ole innostunut kuin kotimaan matkailusta, joten ei varmaankaan tarvitse hinkua lähiaikoina mihinkään :-(

Leffoista en kyllä oikein osaa lempparia valita. Olisko Geishan muistelmat? Jotkut ranskalaiset elokuvat on tosi hyviä.
Mä oon ehkä enemmän kirjaihmisiä. Paras ikinä koskaan lukemani kirja on Dostojevskin "Rikos ja rangaistus". Muutoin kulutan Remestä, Patricia Cornwelliä, Eppu Nuotiota ja kaikenlaisia dekkareita ja murhatutkimuksia. Synkkä mielenlaatuko?

mun ystäväpiirissä on todella paljon lapsettomuutta ja ymmärrän kyllä hyvin katkerat tunteet. Ja siksipä olen myös sitä mieltä, että tutkimuksiin/hoitoihin vaan heti kun sille tuntuu! Jos onkin ongelmia, niin niiden ratkaisu voi olla helpompaa tänään kuin kolmen vuoden päästä. Ja jos mitään ei löydy, niin voi ainakin jatkaa ilman sitä pelkopeikkoa.

oikein paljon aurinkoa ja plussia kaikille!!!

Bijou

Osallistun nyt noihin galluppeihin. Eli lempi elokuvia on ainakin amelie ja tunnit. Mies näyttellijöistä Johnny Depp on ehdoton ykkönen! Melkein kaikki sen elokuvat on myös todella hyviä. Sarsin mainitsema Daniel Greg on myös aika ihana:)

Hää vinkkejä voin yrittää muistin kätköistä kaivella, olen ollut järkkäämässä häitä muutama vuosi sitten. MInkäläista vinkkiä kaipaisit sars? Leikkejä,ohjelmaa vai käytännön juttuja? Polttareihin vai ihan häihin?

En millään malttais odottaa perjantaihin testailua. Tuskin silloinkaan vielä mitään näkyy vaikka siellä jotain olisi. Ja ihan saletisti se täti tulee kylään vaikka on oireita vaikka muille jakaa. Ihmisen mieli kun on ihmeellinen, se saa aikaan vaikka mitä oireita kun tarpeeksi haluaa.

Ääh, palaan työn touhuun. Väsyttää aivan mielettömästi, eilenkin nukuin 2 h päikkärit ja sit jo yhdeksältä illalla oli unessa uudestaan.

T: Tuiskuli, kp 27/30?

Taas pitää lisätä, että gerrille ja kevätkukkaselle tsemppiä, kyllä ne testit vielä plussaksi muuttuu. Olet gerri testaillut niin aikaisin, että ei huolta vielä!:)

Aah, Bijoun mainitsema Geishan muistelmat on visuaalisesti niiiiin hieno elokuva, samoin kyllä Hero. Ja In the Mood for Love kans...
Miten olinkaan saattanu unohtaa noi elokuvat.

Tuiskuli, kaikki neuvot ja vinkit häihin liittyen olis poikaa - lähinnä yritän ehdotella morsiamelle eri teemoja. Ainoa ongelma on se, että nyt pähkäillään ja puntaroidaan ja säädetään paikan kanssa. Ja tää tarkoittaa sitä, etten voi pyytää vielä kustisarvioita eri cateringyrityksiltä (pitää ensin selvittää löytyykö paikasta keittiötä ja astioita...).
Ohjelmaakin olisi hyvä miettiä...
ARgh! Tulee tunne, etten ikinä, ikinä halua naimisiin, jos niissä on näin paljon hommaa (sanoo SArs, joka haluaisi kosinnan ja naimisiin, mutta joka vihaa pienten detskujen kanssa piperrystä. Mulle käy vain ja ainoastaan suuret linjat. :-))

Mut nyt on pakko lähtee aamiaiselle - mies on tehnyt tänään kaiken valmiiks. Ja jos ihmettelette tätä kellonaikaa, niin selitys on se, että eilen lähdettiin spontaanisti ulos riekkumaan. Halusin vähän tuulettumaan, kun itku-pyrskähdys yllätti eilen. Olin vaan niiiiiin masentunut tästä kaikesta yrittämisestä ja pettymyksistä ja siitä kateudensiemenestä, mikä on meikäläiseen istutettu nyt aikasta syvälle. Inhoon niiiiin paljon sitä piirrettä itsessäni.

Hyvää keskiviikkoa kaikille! Mä toivon toivon toivon niiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon plussauksia gerrille ja kevätkukkaselle.

Juu, Amelie on kanssa ihana leffa ja visuaalisesti hienoista elokuvista tuli vielä mieleen Terry Gilliamin Tideland. Miesnäyttelijöistä tykkään kanssa Johnny Depistä ja toinen suosikki on Benicio del Toro... Ah.

Itsekkin olen kyllä melkein kovempi lukemaan kuin katselemaan elokuvia, mutta nyt kun ei ole kirjastoa saatavilla niin leffoja on tullut katseltua aika paljon. Yksi kirjailija johon olen nyt ihan viimeaikoina tutustunut ja ihastunut, on japanilainen Haruki Murakami. Onko kenellekkään muulle tuttu?

Sars kyselit mietteitä raskaudesta. Esikoinen on siis tulossa ja nyt olen raskausviikolla 14. Mietteet ovat kyll vaihdelleet aika laidasta laitaan, alussa olin aika epävarmakin, mutta jotenkin nyt parin viimeisen viikon aikana on laskeutunut rauha mieleen. Seuraan innolla mahan kasvua ja otan rennosti. Siis kyllähän tämä elämää tulee kovasti muuttamaan, meillä vielä siksikin, että aiotaan muuttaa Suomeen ennen lapsen syntymää ja siinä on oma järkkäämisensä. Luotan kuitenkin että kaikki järjestyy, lapsen saaminenhan on loppupelissä maailman luonnollisin asia. Lisäksi mulla on aivan ihana ja rakas mies tukena, joten ei valittamista :)

Gerrille aivan ihanaa hääpäivää!

Kiits magpie!! KOhta lähtään kenraaliharjoituksiin, huomenna koekampaus ja -meikki, perjantaina kamala työsarka juhlapaikalla ja sit lauantaina itse koitos :D

Saatan vaikka testiä maanantaina, ilmoitan sitten teillekin, ellen jo ennen viikonloppua ehi :D

Tänään on hyvä päivä :-)
Mulla oli pitkät keskustelut hyvän ystävän kanssa ja jotenkin on paljon rauhaisampi ja parempi mieli kaiken suhteen - tää raskautumisstressikin pieneni huomattavasti. Oli muutenkin mahtava kahvikupposen ääressä parantaa maailmaa ja keskustella ylipäätänsä asioista.
I dig this feeling, heh.
Hyvät ystävät rule! Jeah!

magpie, Haruki Murakami on tuttu. Sehän on kirjoittanut sen Norwegian Wood, eikö? Mä oon hirveesti tykännyt myös Yann Martelin Life of Pi:stä. Se piti mut otteessaan aika lailla. Suosittelen siis sitä.
Ja olipa mukava kuulla noista sun mietteistäs - saa jakaa niitä lisääkin, koska on kiva kuulla, et mikä meininki.

Mun on paree mennä nyt - lupasin tehdä mansikkamarenkikakun. Nam.

Voikaahan hyvin. Palataan myöhemmin.

T: Sars, joka myhäilee tyytyväisenä ja pikkaisen jännittyneenä - ovistikut on täällä ja käyttöohjeet pitäis lukee. Jeah.