Keuruun yläasteella ja lukiossa pommiuhka?

Alkuperäinen kirjoittaja -.-:
jokohan nyt päättäjät alkavat ymmärtää että kouluissa on sitä todellista psykologin tarvetta. koska jos lapsella on paha olla niin tuollaiseen sitä sitten puretaan kun kukaan ei kuuntele eikä välitä.
toivon mukaan. täällä oli viime vuonna ekaa kertaa koulussa psykologi osan viikosta.. ja vaikka ajat oli täynnä koko ajan toiminta vissiin lopetettiin kun ei ole rahaa. ainakaan tietoja ei löydy enää psykologin toiminnasta koululla.

vieras
Kuulin aamulla, että myös Maskun yläaste on saanut jonkun uhkauksen eikä oppilaita näin ollen ole tänään päästetty kouluun. Työkaveri on maskulainen, joten todennäköisesti ihan totta koko homma.

tossuliini
Mä ehdin kans tosta samasta asiasta laittamaan aloituksen että tuli sitten tuplasti. Mulle soitti tyttö hädissään koulusta tosta asiasta ja asutaan n. 100 m:n päässä yläasteelta ja lukiosta eli olen jo poliisit siellä nähnyt.

Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jeps. Hyvä että evakuiovat, tosin keuruulla on muutenkin niin draamahakuista porukkaa kuten muissakin pikkupaikoissa usein että oli ihan odotettavissa että jotain säpinää ja puhuttavaa hommataan sinnekin. Höpöhöpö juttuja ne pommiuhat nyt. Mut noi tappolistat on aika hälyttäviä!!

Joo kyllä täällä on paljon draamahakuista porukkaa tosi paljon mutta onneksi tuo uhkaus otettiin todesta samaa ei voi sanoa kun on kyseessä koulukiusaaminen.

Mandariini
Kiinnijääneille idiooteille tuntuvat sapiskat, ei mitää tätien hyminää. Keuruun peruuntuneen koulupäivän ja poliisityön hinta on varmasti laskettavissa = vahingonkorvaus. Laskekaapa vaikka kymmenien opettajien päiväpalkka, 500 oppilaan saamatta jäänyt opetus, koulukyydit, poliistyö, kouluruoka = tulaan helposti kymmeniin tuhansiin euroihin. Se on minimihinta + erottaminen koulusta, jos on oppilas, jne... Ei nämä asiat psykologeja lisäämällä parane ja tuo muoti-ilmiö, nuorten pahoinvointi on heidän itsensä kehittämää. Jostuu kokonaan liian suurista odotuksista, jotka jäävät toteutumatta. Illuusioon on toki syynä osittain media tarjontoineen.

kuukle
Alkuperäinen kirjoittaja Mandariini:
Kiinnijääneille idiooteille tuntuvat sapiskat, ei mitää tätien hyminää. Keuruun peruuntuneen koulupäivän ja poliisityön hinta on varmasti laskettavissa = vahingonkorvaus. Laskekaapa vaikka kymmenien opettajien päiväpalkka, 500 oppilaan saamatta jäänyt opetus, koulukyydit, poliistyö, kouluruoka = tulaan helposti kymmeniin tuhansiin euroihin. Se on minimihinta + erottaminen koulusta, jos on oppilas, jne... Ei nämä asiat psykologeja lisäämällä parane ja tuo muoti-ilmiö, nuorten pahoinvointi on heidän itsensä kehittämää. Jostuu kokonaan liian suurista odotuksista, jotka jäävät toteutumatta. Illuusioon on toki syynä osittain media tarjontoineen.
Aivan täysin samaa mieltä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Mandariini:
Höpö höpö, etteikö muka osa nuorisosta voisi tosi pahoin. Kannatan myös tuota vahingonkorvausta, mutta MYÖS mt-palveluiden ja nuorisotyön lisäämistä. Kannattaa hoitaa syitä eikä vain seurauksia.

Keittiönoita
Olen kyllä Lentokalan kanssa aika samoilla linjoilla. En tosin väitä, etteikö tollasen pommiuhkauksen tehnyt 15 v voisi olla myös hoidon tarpeessa. Mutta akikenlaista ilkivaltaa tehtiin jo 1970-luvulla, kun itse olin koulussa. Sillon vaan ei ollut nettiä eikä kännyköitä, muuten varmaan joku vatipää olisi keksinyt lähetellä pommiuhkauksiakin. Ja nyt en tarkoita vatipäällä ketään psyykkisesti häiriintynyttä vaan ihan tavallisia, ajattelemattomia teinejä, joiden mielestä ko uhkaus on hyväkin pila. Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Olen kyllä Lentokalan kanssa aika samoilla linjoilla. En tosin väitä, etteikö tollasen pommiuhkauksen tehnyt 15 v voisi olla myös hoidon tarpeessa. Mutta akikenlaista ilkivaltaa tehtiin jo 1970-luvulla, kun itse olin koulussa. Sillon vaan ei ollut nettiä eikä kännyköitä, muuten varmaan joku vatipää olisi keksinyt lähetellä pommiuhkauksiakin. Ja nyt en tarkoita vatipäällä ketään psyykkisesti häiriintynyttä vaan ihan tavallisia, ajattelemattomia teinejä, joiden mielestä ko uhkaus on hyväkin pila. Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Eikö uhkauksella ja uhkauksellakin ole sävyeroa? Siis että joku vatipääkin VOI ajattelemattomuuksissaan huvitella tekemällä tuollaisia uhkauksia. Mutta viime päivien ja vajaan vuoden takaiset tapahtumat huomioon ottaen - mä en usko, että nuoret ihan niin tyhmiä tai ajattelemattomia on. Kysymys täytyy olla jostain muusta. Tapahtunut aiheuttaa pahan olon vyöryn, ja pahalla ololla on monta ilmenemistapaa.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Eikö uhkauksella ja uhkauksellakin ole sävyeroa? Siis että joku vatipääkin VOI ajattelemattomuuksissaan huvitella tekemällä tuollaisia uhkauksia. Mutta viime päivien ja vajaan vuoden takaiset tapahtumat huomioon ottaen - mä en usko, että nuoret ihan niin tyhmiä tai ajattelemattomia on. Kysymys täytyy olla jostain muusta. Tapahtunut aiheuttaa pahan olon vyöryn, ja pahalla ololla on monta ilmenemistapaa.
Jokelan tapauksen jälkeen täällä meidän kulmilla oli koulussa pommiuhkaus. Tiedän uhkauksen tekijän. Ja kaverin tuntien se uhkauksen teko oli ihan vaan netissä toisten samanhenkisten kanssa käytyjen keskustelujen jälkeinen päähänpisto. Keino saada yksi ylimääräinen vapaapäivä koulusta :headwall: :headwall:

Kyllä oikeesti nuorilla on suuri hätä. Elämä on nykyään niin kovin kiireistä, ettei omilla vanhemmillakaan ole aikaa / tahtoa olla lastensa kanssa. Esim yleisillä hiekkalaatikoilla näkee enää vaan perhepäivähoitajia lapsineen. Ja jos vanhemmat ulkoilevat lastensa kanssa, vanhempi puhuu kännykkäänsä ja lapsi roikkuu ja melskaa vanhemman jaloissa. Siitähän seuraa sitten komentelua ja vihastumista, kun lapsi häiritsee vanhemman jutustelua. Toki yksittäisiä aikaa antavia vanhempia on, mutta harvassa.

Osa opettajistakin on aivan pöllöjä ja epävarmoja kohdata nuorten hätä, hämmennys ja pelko. Nuoret eivät välttämättä osaa sanoa "Haluaisin nyt keskustella tästä asiasta (vrt. Kauhajoen tapaus), vaan ilmaisevat turvattomuutensa esim vitsillä tms. Tälläinen tapaus sattui eräässä toisen asteen koulussa ja siitäpä opettaja innostui ja poisti oppilaan tunniksi ulos luokasta. Samainen opettaja totesi keskiviikko aamuna Kauhajokeen liittyen "Jos joku haluaa asiasta keskustella, niin se käy. Mutta MINUN mielestäni tässä aiassa EI ole mitään keskusteltavaa!" No kukapa nuori tuollaisen kommentin jälkeen haluaisikaan puhua suruistaan ja pahasta olostaan noin juntille opettajalle.

Vanhemmat, olkaa läsnä ajan kanssa lastenne ja nuortenne päivässä. Välittäkää heistä aidosti ja olkaa kiinnostuneita heistä ja heidän tekemisistään :heart: :hug:

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Planttu:
Vanhemmat, olkaa läsnä ajan kanssa lastenne ja nuortenne päivässä. Välittäkää heistä aidosti ja olkaa kiinnostuneita heistä ja heidän tekemisistään :heart: :hug:
Peesi tähän =) Ja vielä lisään, että katsokaa, missä lapsenne netissä liikkuu ja mitä itsestään irc-galleriaan tai Youtubeen laittavat. Mä käyn vähintään kerran viikossa katsomassa, mitä omani ovat itsestään nettiin laittaneet.

tossuliini
Se poika on saatu jo kiinni, saa sitten nähdä minkälaisen rangaistuksen tosta saa. Tulin tosta koulun kautta niin oli siellä vielä yksi poliisiauto pihassa, tosin siellä poliisia haastateltiin ilmeisesti paikallislehteen tai sitten keskisuomalaiseen. Mutta ihmettelen suuresti jos ei poikaa rangaista tosta vaikka olikin pilaa koska ei siellä pommia kuiteskaan ollut.

Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Abba:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Abba:
Oliko kyseessä Tamperelainen yläaste? Tuossa meidänkin lähikoulussa nimittäin ollut vastaava tapaus.
Ei ole Tampereen koulu.

Ja EJK, sanoin samaa tytölle, että tehdään ilmoitus laittomasta uhkauksesta jos opettajat ei tee mitään. Toivoisin kyllä, että siellä koulussa otettais lapsi vakavasti, tai sitten se on nämä asiat todella huonosti tässä maassa. Vaikka niin moni kuoli, niin aivan turhaan! Ja olen hirmu pessimistikin tässä asiassa vielä, ei kahta ilman kolmatta. Että pakko nyt on alkaa tollaseen puuttua, leikkiä tai ihan mitä vaan sit sairasta leikkiä.
Kyllä tuohon pitäisi puuttua, tässä Tampereen koulussa rehtori tiedotti asiasta oppilaille ja heidän vanhemmilleen ja poliisi otti asian tutkintaan. Uhkauksia tehnyt poistettiin ainakin toistaiseksi koulusta ja häntä on kuulusteltu useaan otteeseen. Koulupäivät olivat vapaaehtoisia niinä päivinä, kun uhan uskottiin olevan jne.

Ei täällä kannata tehdä ilmoitusta laittomasta uhkauksesta ei se johda mihinkään sillä täällä tuollaiset palkitaan kahvilla tai jäätelöllä... vedotaan siihen että vaikka tekijä on rikoslain alainen niin 15 vuotiasta ei haluta laittaa rikosrekisteriin sitten vasta kun tekijä on täysi-ikäinen eli 18 vuotias ja sitäkin harkitaan kannattaako nuoren elämä pilata sillä että on maininta rikosrekisterissä mutta voihan sitä yrittää ja viettää aikaansa turhaan poliisilaitoksella...

f
Alkuperäinen kirjoittaja No voi -kele!:
Nyt kyllä pitäisi saada jotain rotia noille kakaroille, jotka noita uhkauksia latelevat!!! Eilen Pyhäjärvellä ja Joroisissa ja nyt Keuruulla. Ehdottomasti rankkareita tiukennettava laittomissa uhkauksissa, ei siinä paljon sakkorangaistus paina - isihän sen maksaa kuitenkin! ROTIA PENNUILLE!
ja kiuruvedellä myös...

Yhteistyössä