Keuruun yläasteella ja lukiossa pommiuhka?

vieras
Jeps. Hyvä että evakuiovat, tosin keuruulla on muutenkin niin draamahakuista porukkaa kuten muissakin pikkupaikoissa usein että oli ihan odotettavissa että jotain säpinää ja puhuttavaa hommataan sinnekin. Höpöhöpö juttuja ne pommiuhat nyt. Mut noi tappolistat on aika hälyttäviä!!

Terve vaan ja onnea!
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lässynlässyn:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Huomion kerjäämistä ja älytöntä pelleilyä!
Mistään pahastaolosta toi leikkiminen toissapäiväisien jälkeen ei kerro, vaan puhtasta idotismistä ja lapsellisuudesta.

Mun koulussa oli pommiuhkia jo -80-luvulla eikä ne mitään tappajia ollett vaan typeriä pellejä, joiden mielestä se oli hauskaa.
Aivan niin...eli johan se kertoo paljon, jos tuollaisesta saa hauskuuden aikaiseksi tai tyydytystä tarpeilleen. Normaali ja terve ihminen ei saa tuollaisista hyvänolontunnetta. Ja silloin se on hätähuuto, tietoinen tai aika usein tiedostamaton.
Sun kanssasi Lentokala olen täysin samaa mieltä! Näitä lässyttäjiä, jotka hokevat tuota pahaa oloa ja hätähuutoa. näitä en jaksa ymmärtää!
Juuri sinunkaltaistesi takia maailma on mennyt sellaiseksi kuin se nyt on. Mitä tyydytystä sä tästä saat?
NO OHHOH!

Ettei nyt kuitenkin olisi juuri sinun kaltaistesi yliymmärtäjien ja päänsilittäjien takia maailma perseellään? Minut on kuule kasvatettu siihen aikaan, kun lapsille vielä opetettiin oikean ja väärän ero ja tiedän, että ilman rajoja ei kasva henkisesti terveitä lapsia! Jos aina vaan ymmärretään ja ymmärretään ja silitetään päätä teoista huolimatta eikä kukaan koskaan pysäytä, niin ei ihme, että näitä "hätähuutajia" sikiää!

Apua
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Juuri sinunkaltaistesi takia maailma on mennyt sellaiseksi kuin se nyt on. Mitä tyydytystä sä tästä saat?
Aika ison lapiollisen paiskasit kyllä nyt.
No ei kun oikeasti. Asioihin puuttumista vältellään, ongelmia vähätellään. Mä en suostu uskomaan, että kukaan terve ja tasapainoinen nuori yai aikuinen tekisi tuollaisia uhkauksia huvikseen. ETENKIN viimeaikojen tapahtumien valossa on ilmiselvää, että moiset uhkaukset on pahan olon ja ahdistuksen purkamista. Ja jos saa arvata, niin tekijöinä on sellaisia nuoria, joiden vanhemmat eivät kuuntele lapsiaan.

On helppo ratkaisu sanoa, että pelleilyä ja teinipoikien mielikuvituksen tuotetta kaikki tyynni, annetaan olla. Voisko ihmiset nyt pikku hiljaa avata silmät näkemään sen tosiasian, että ihmisillä on tässä yhteiskunnassa paha olla. Asioille pitää tehdä jotain (enkä tarkoita nyt aselakien kiristämistä)!
Eli sun lopullinen mielipide on että normaalin kirjoissa oleva teinipoika tai poikaporukka ei voi keksiä ilkitöitä, jäyniä ja piloja, kysymyksessä on aina ja joka tapauksessa "hätähuuto"?

Voi äitee.

EJK
On helppo ratkaisu sanoa, että pelleilyä ja teinipoikien mielikuvituksen tuotetta kaikki tyynni, annetaan olla. Voisko ihmiset nyt pikku hiljaa avata silmät näkemään sen tosiasian, että ihmisillä on tässä yhteiskunnassa paha olla. Asioille pitää tehdä jotain (enkä tarkoita nyt aselakien kiristämistä)!

Samaa mieltä siinä, että aikuisten taholta siloitellaan liiaksi teitä ja ummisetaan silmät lasten ja nuorten pahalta ololta. Näkeehän sen tämänkin ketjun vastaajista, kuinka he vähättelevät tuollaisten kiusaajien ja uhkausten oloa. Se ei tarkoita sitä, että heidän tekonsa hyväksytään. Ei missään nimessä. En minäkään sitä hyväksy, en suin surminkaan. Mutta tajuan sen, että hyvinvoiva nuori ei saa minkäänlaista tyydytystä tuollaisista teoista.

Ja oikeasti jos suurin osa kansalaista omaa samanlaisen ajattelumallin, kuin he jotka tähänkin ketjuun vastasivat vähätellen nuorten pahoinvointia, voin vaan kauhulla todeta, että oikeaan suuntaan ei olla menossa :(

Hyvä juttu. Henkilökohtainen soitto olisi ehkä vielä parempi, mutta hyvä kun otat tuolla tavoinkin yhteyden.
Tämä lista on ollut kuulema olemassa jo noin vuoden päivät, Jokelasta asti kai... tytöt ovat tienneet siitä, mutta nyt vasta pelästyivät. Uskon ja toivon, että tämä on nyt sitä sairasta leikkiä. Mutta tiedän muutkin lapset on peloissaan nyt uudella tavalla tästä jutusta. Haluan kuitenkin nyt odottaa, mitä tytöt kertoo kun tulevat kotiin... että onko siellä mitään opittu opettajanhuoneessa vai ei!

JJJ
Juu täällähän tämä uhka on (asun keuruulla) aivan käsittämätöntä. Meillä 2vee poika päiväkodissa joka noin 300m ko koulusta ja sielläkään ei lapsia tänään siis ulos päästetä. Tiedä kuka hullu siellä pyörii ja MISSÄ pyörii. Serkku lapseni ovat ylä aste ikäisiä ja onneks ovat jo kaikki kotona. Mutta siis aivan JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!!!!!!!!

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Just just:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Eivät raukat edes tienneet missä päin Suomea Kirkkonummi sijaitsee. :headwall:
Eihän se tarkoita hyvänen aika sitä, että rikollisuus tai paha kohdistuisi aina tuttuihin asioihin ja ihmisiin.
Voi hyvää päivää. Missä patterin välissä sä olet kasvanut, jos et tiedä että pojannulikat tekee piloillaan kaikenlaista ilkityötä? Ei siinä mitään "hätähuutoa" ole jos poikaporukka saa tuollaisen päähänpiston.

Batteryn...No Sucar version.

Alkuperäinen kirjoittaja Hätähuutaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Hätähuutaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Huomion kerjäämistä ja älytöntä pelleilyä!
Mistään pahastaolosta toi leikkiminen toissapäiväisien jälkeen ei kerro, vaan puhtasta idotismistä ja lapsellisuudesta.

Mun koulussa oli pommiuhkia jo -80-luvulla eikä ne mitään tappajia ollett vaan typeriä pellejä, joiden mielestä se oli hauskaa.
Aivan niin...eli johan se kertoo paljon, jos tuollaisesta saa hauskuuden aikaiseksi tai tyydytystä tarpeilleen. Normaali ja terve ihminen ei saa tuollaisista hyvänolontunnetta. Ja silloin se on hätähuuto, tietoinen tai aika usein tiedostamaton.
Normaali ja terve ihminen ei saa hyvänolontunnetta:

* koulukiusaamisesta
* näpistämisestä
* pahoinpitelystä
* eläinten rääkkäämisestä
* paikkojen sotkemisesta
* ilkivallasta
* vanhemmille v*uilusta

Eli todetaanko nyt yhdessä että kaikki mahdollinen paha, mitä kukaan nuorisokriminaali ikinä vaan saattaakaan keksiä on hätähuuto, ja kädestäpitely ja haliminen on ratkaisu?

Ei, vaan tiukat rajat. Ongelmiin pitää saada asianmukaista hoitoa. Lisäksi tarvitaan sitä, että aikuinen sanoo, että kiitos nyt riittää, TÄSSÄ menee raja, käytöksesi ei ole sopivaa.
"Käytöksesi ei ole sopivaa"

Muah.

Joo, eiköhän se riitä kun käydään sanomassa näille pommiuhkausten jättäjille että "käytöksesi ei ole sopivaa".

Eiköhän tää sillä ratkea, niin voidaan sitten mennä ymmärtämään seuraavaa hätähuutajaa.

:headwall: :headwall: :headwall: Et kai oikeasti ole niin tyhmä, ettet ymmärrä, mitä mä tarkoitan?

Tuon "käytöksesi ei ole sopivaa" voi ilmaista monella tavalla: teoistaan pitää joutua vastuuseen, joten pommiuhkauksesta pitää saada asiaankuuluva rangaistus (vankilaa, sakkoja, ehdollista, yhdyskuntapalvelua...). Ei siinä päänsilittelyt ja voivottelut auta.

Työssäni mä ainakin olen huomannut, että nimen omaan rajojen asettaminen on se, mitä nuoret kaipaa. Kurssi jää kesken, opo ja erkkaope kitisee korvaan, että eikö armo vois käydä TÄLLÄ kertaa, että saadaan herra/neiti X ulos koulusta. Mutta ei. Jos kurssia ei ole suoritettu, niin silloin ei valmistu. Ihmisen on opittava kantamaan vastuu omista teoistaan - olipa se sitten lintsaaminen kurssilta tai pommiuhka tai mitä vaan.

Rangaistuksen LISÄKSI tarvitaan tietysti hoitoa. Mä luulen, että Saarikin sai lopullisen pontimensa tekoihin siitä, että edes poliisi ei "välittänyt", ts. se ei joutunut videoistaan mihinkään edesvastuuseen. Eikä päässyt hoitoon, vaikka senkin hätähuuto oli niin läpinäkyvä.

Mites
Mites tämä Duudson ja Jakcass - sukupolvi, joka saa kiksejä siitä kun katsoo kuinka toista sattuu?

Sekin on varmaan hätähuuto eikö niin, eihän normaali ja terve nuori tuollaisesta saa mielihyvää? Duudsonien elokuvien suosio perustuu hätähuutajien maailmanvalloitukseen?

ÄH!
Alkuperäinen kirjoittaja 45:
Pyhäjärvellä (ampujan kotipaikkakunta) eräs tämän ampujan kaveri oli julkaissut netissä ampuma videon tiistai-iltana.Poliisit ottivat hänet kiinni ja kuulustelivat.Mutta nyt kai jo vapaalla jalalla.
Saa nähdä milloin tuo hullu tekee jonkun samantyyppisen iskun!! /:
USKOMATONTA!

Samaa mieltä siinä, että aikuisten taholta siloitellaan liiaksi teitä ja ummisetaan silmät lasten ja nuorten pahalta ololta. Näkeehän sen tämänkin ketjun vastaajista, kuinka he vähättelevät tuollaisten kiusaajien ja uhkausten oloa. Se ei tarkoita sitä, että heidän tekonsa hyväksytään. Ei missään nimessä. En minäkään sitä hyväksy, en suin surminkaan. Mutta tajuan sen, että hyvinvoiva nuori ei saa minkäänlaista tyydytystä tuollaisista teoista.

Ja oikeasti jos suurin osa kansalaista omaa samanlaisen ajattelumallin, kuin he jotka tähänkin ketjuun vastasivat vähätellen nuorten pahoinvointia, voin vaan kauhulla todeta, että oikeaan suuntaan ei olla menossa :(
Minä kommentoin lähinnä sitä Sörhiksen melkoisen osoittelevaa sanontaa, en pitänyt siitä.

EJK
Eivät raukat edes tienneet missä päin Suomea Kirkkonummi sijaitsee. :headwall:
Eihän se tarkoita hyvänen aika sitä, että rikollisuus tai paha kohdistuisi aina tuttuihin asioihin ja ihmisiin.
Ei tietenkään, mutta ei se mikään hätähuutokaan pahasta olosta ollut silloin, vaan kahden järjenjättiläisen piristys tylsään päivään. Ja sen piristyksen vuoksi täältä tyhjennettiin kolme koulua.
Minä luulen, että te otatte nyt tuon hätähuuto -merkityksen nyt kirjaimellisesti tyyliin suicidaalinen hätähuuto. Vai oikeasti Jätkä väittää, että jos nuori ajatusmaailmaltaan on täysin terve, hän saisi tyydytystä tuollaisista teoista?

Peesaan!

Minä luulen, että te otatte nyt tuon hätähuuto -merkityksen nyt kirjaimellisesti tyyliin suicidaalinen hätähuuto. Vai oikeasti Jätkä väittää, että jos nuori ajatusmaailmaltaan on täysin terve, hän saisi tyydytystä tuollaisista teoista?
Voi olla näin, ainakin minun kohdallani. Myönnän, etten oikein osaa sitä mieltää tässä yhteydessä samoin sinä ja Sörhis käsittääkseni miellätte.

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Aika ison lapiollisen paiskasit kyllä nyt.
No ei kun oikeasti. Asioihin puuttumista vältellään, ongelmia vähätellään. Mä en suostu uskomaan, että kukaan terve ja tasapainoinen nuori yai aikuinen tekisi tuollaisia uhkauksia huvikseen. ETENKIN viimeaikojen tapahtumien valossa on ilmiselvää, että moiset uhkaukset on pahan olon ja ahdistuksen purkamista. Ja jos saa arvata, niin tekijöinä on sellaisia nuoria, joiden vanhemmat eivät kuuntele lapsiaan.

Eli sun lopullinen mielipide on että normaalin kirjoissa oleva teinipoika tai poikaporukka ei voi keksiä ilkitöitä, jäyniä ja piloja, kysymyksessä on aina ja joka tapauksessa "hätähuuto"?

Voi äitee.
No totta hemmetissä ne keksii. Mutta kyllä ne "normaalit" jäynät liikkuu asteella nasta opettajan tuolille tai peruna pakoputkeen - ymmärtänet varmaan, mitä mä tarkoitan. KUKAAN normaali (terve, tasapainoinen) ei vitsaile toisten hengellä. Tää on mun lopullinen mielipiteeni.

Just joo
Rangaistuksen LISÄKSI tarvitaan tietysti hoitoa. Mä luulen, että Saarikin sai lopullisen pontimensa tekoihin siitä, että edes poliisi ei "välittänyt", ts. se ei joutunut videoistaan mihinkään edesvastuuseen. Eikä päässyt hoitoon, vaikka senkin hätähuuto oli niin läpinäkyvä.
Hei haloo. Saari sai lopullisen pontimensa siitä, että viranomaiset kiinnitti huomioita toimintaan ja hänelle selvisi, että poliisi seuraa toimintaa ja aselupa saattaa lähteä nettiuhoamisen perusteella katkolle. Maanantaina sai tietää, päätti toteuttaa homman äkkiä tiistaina ennen kun lähtee pyssyt ja homma vaikeutuu.

Poliisi ei "välittänyt" kun kutsui kuultavaksi ja puhuteltavaksi. Voi voi. Hätähuudoksi laittoi harrastusvideon nettiin, eikä silti piipaamiehet hakeneet kotoa, voi voi.

EJK
Voi olla näin, ainakin minun kohdallani. Myönnän, etten oikein osaa sitä mieltää tässä yhteydessä samoin sinä ja Sörhis käsittääkseni miellätte.
Voi olla myöskin niin, että meillä on enemmän kosketuspintaa työmme kautta pahoinvointiin, kuin ehkä monella muulla tähän ketjuun vastanneista. Ts. ammatillisuutemme nosti päätään tässä.

Joo
Voi olla myöskin niin, että meillä on enemmän kosketuspintaa työmme kautta pahoinvointiin, kuin ehkä monella muulla tähän ketjuun vastanneista. Ts. ammatillisuutemme nosti päätään tässä.
Eli käytätte tällaista "kaikki jotka tekee pahaa tekee sitä koska niillä on paha mieli" -merkitystä tuolle "hätähuudolle"? Okei.

pöö.
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Tuttavan laspi on siellä koulussa ja oli laittanut asiasta tekstiviestiä aamulla.

^ itse juuri tulin samasta koulusta kotiin ..
todellakin tyhjennettiin ..
säikähdettiin kaikki !
onneksi oltiin toisessa rakennuksessa kotsantunnilla .. ;s

En minä silti ole mielestäni syyllinen siihen, millainen maailma nyt on, en yhtään enempää kuin Sörhis tai sinäkään :) Vaikken nyt tässä tapauksessa mielläkään jokaista uhkausta hätähuudoksi.

Sama tuli mieleen.

EJK
En minä silti ole mielestäni syyllinen siihen, millainen maailma nyt on, en yhtään enempää kuin Sörhis tai sinäkään :) Vaikken nyt tässä tapauksessa mielläkään jokaista uhkausta hätähuudoksi.
Onko joku sitten sinua syyllistänyt? Toki siinä mielessä meistä jokainen on vastuussa, sillä yhteiskuntamme rakentajiahan tässä ollaan ihan jokainen.

Joo
No totta hemmetissä ne keksii. Mutta kyllä ne "normaalit" jäynät liikkuu asteella nasta opettajan tuolille tai peruna pakoputkeen - ymmärtänet varmaan, mitä mä tarkoitan. KUKAAN normaali (terve, tasapainoinen) ei vitsaile toisten hengellä. Tää on mun lopullinen mielipiteeni.
Kun olin yläasteella, meidän koululle soitettiin ja yhdelle opelle kerrottiin että sen poika on kriittisessä tilassa teholla, ja sen pitää mennä sinne heti.

Viestin jätti poikaporukka, joka ei halunnut iltapäivän kokeeseen.

Kyseinen poika oli yksi poikaporukasta.

mä laitan tän tähänkin ketjuun kun eilen toiseen ketjuun näin kirjoitin:
"eikai meidän lapsista voi kasvaa sen "terveempiä" jos täälläkin (kuten tässäkin ketjussa) annetaan heti neuvo tappaa itsensä. sekin on sairasta. kuka uskaltaa puhua ongelmistaan ja ajatuksistaan kenellekään kun vastaanotto on mitä on. "mulla on paha olla - tapa ittes" "meillä ei ole tänään ruokaa - mee vittu töihin, lusmu" jne jne. meiltä aikuisilta lapset oppii, meille lasten pitäisi pystyä puhumaan, meidän pitäisi olla tukena ja kuunnella. meidän tulisi tukea toisiamme ja mitä me teemme.. lyömme alas ne jotka eniten apua kaipaa."

pitäisi ottaa tosissaan nää uhkailut ja tosissaan niistä pitäisi myös antaa sanktioita. se että annetaan varoitus ja passitetaan matkoihin ei ole ratkaisu. jossain menee vikaan jos joku kokee huviksi tappamisella uhkailun.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Eli käytätte tällaista "kaikki jotka tekee pahaa tekee sitä koska niillä on paha mieli" -merkitystä tuolle "hätähuudolle"? Okei.

Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Paha mieli on eri asia kuin henkinen pahoinvointi.

Yhteistyössä