Ketkä palstalaiset eivät ole white trash?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selventäkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuokralla asuminen on joillekin pk-seutulaiselle ihan elämäntapa. Kaikki eivät halua omistaa mitään vaan elää vaivattomasti ja ilman avioehtoa pankin kanssa. Elämä on valintoja ja muiden valintojen ei pitäis toisten perseitä kaivella, näin "wt-kielellä" sanottuna!

Joo, mutta ei jotkut taukit tuollaasia tajua vaan niiden mielestä kaikki vuokralla asuvat on wt-porukkaa. :D

Tuo on ihan paskapuhetta, että samat kalvot pyrisivät amk:ssa edelleen, mitä pyöri joskus vuonna nakki.
Kylläpäs tuo tietokoin muuttuu alalla kuin alalla vuosittain, joten ne diat joita luennoitsija esitti vuosi sitten, ovat kyllä monella alalla jo vanhentunutta tietoa.
Kelatkaa nyt miten esim. hoitoala, kaupallinen ala, tai vaikkapa tekniikka kehittyy..

Mun lääksivuosien aikana on jo kumottu monen monta oppia, joita silloin ekana vuoten pidettiin faktoina.
Pari vuotta mammalomalla ja tuntuu, kuin saisi kaiken aloittaa alusta koulun suhteen..

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26095710:
En haluaisi olla ilkeä, mutta kyllä tilanne tällä hetkellä on se, että AMK:jen taso vaihtelee yliopistoja enemmän. Pääkaupunkiseudulla on tarjolla hyvääkin AMK-tasoista koulutusta, mutta periferioissa tilanne on täysin toinen. Sattumalta tiedän, että aika monen yo:n laitoksen kahvihuoneessa puidaan tuskastuneeseen sävyyn näitä tapauksia, joissa erillisvalinnan kautta sisääntulleet AMK-mitkälie ovat päässeet "täydentämään" tutkintoaan...

Puhe opetussisältöjen tai tutkintovaatimusten merkittävästä muutoksesta AMK-uudistuksen yhteydessä ovat täyttä bullshittiä. Eniten muuttuivat näiden tutkintosisältöjen kuvaukset; opettajat pysyivät täsmälleen samoina ja pyörittävät samoja kalvoja kuin ennenkin.

Myöskin puheet AMK:issa harjoitetun tutkimuksen laadusta joutuvat aika outoon valoon, kun muistetaan, että eihän maisterintutkintokaan anna vielä minkäänlaisia valmiuksia itsenäiseen tutkimustoimintaan. Meillähän on tutkijakoulutus ihan erikseen.

T: Isämies, YTT

Kyllä muuten koko koulutuksen sisältö muuttui aivan täysin. Itse nimittäin olen opettanut sekä opistotasoisessa koulussa, että AMK:ssa. Minun oli itsekin kouluttauduttava lisää ja päivitettävä tietoani, sillä muuten en olisi saanut jatkaa opetustehtävissä amk:n puolella. Opetan myös yliopistossa.
En puhuisi enää edes samassa lauseessa opistotasoisesta koulutuksesta ja ammattikorkeakoulutuksesta.

Tutkimus on tutkimus, laajuus ja käytettävyys vaihtelevat.

palstalle kirjoittelu [x]
Vuokralla asuminen [ ]
farkkuminihame [ ]
pakastin olohuoneessa [x]
ylipaino [x]
runsas juominen [ ]
Seiskan lukeminen [ ]
Turkissa ja/tai Kanarialla matkustelu []
madallettu auto [ ]
lävistyksiä [ ]
epäekologinen elämäntapa [ ]
tupakointi [ ]
autoiluun panostaminen kulttuuriharrastusten kustannuksella [ ]
Mariskoolien halpiskopioiden omistaminen [x]
epäterveellinen+halpa ruokavalio [ ]
tatuoinnit [ ]
kiroilu [ ]
mainosvaatteet [ ]
keinotekoinen rusketus [ ]
vankilassa oleva/ollut mies [ ]
sosiaalitoimiston tukien saaminen [ ]
paljastavat-/teinivaatteet [ ]
lähiössä asuminen [ ]
ei korkeakoulututkintoa [ ]
epäsiisti olemus [ ]
paljon meikkiä [ ]
purkan syöminen [x]
työttömyys [ ]
värjätyt punaiset, mustat tai vaaleat hiukset [ ]
rasismi [ ]
huonokäytöksiset lapset [ ]
nuorella iällä hankittu monta lasta [ ]
spagettiolkaintopin tai kivipestyjen farkkujen omistaminen [ ]
piraattituotteet [ ]
viinan hakeminen tallinnasta [ ]
runsas baareissa käyminen [ ]
lapsilla lähiönimet [ ]

Kauheeta, miäkin varmaan on wt. Muutan vuokralle, samalla musta tulee sellanen kiimanen muitten miehiä metsästävä yh. Arkkupakastimen mutsi uhkaa tuoda mulle, muualle se ei mahdu tulevassa kämpässä kuin olkkariin :ashamed: Tatuointeja, lävistyksiä ja ylipaino ja punanen tukka löytyy... yhyy!!

Kauheeta, miäkin varmaan on wt. Muutan vuokralle, samalla musta tulee sellanen kiimanen muitten miehiä metsästävä yh. Arkkupakastimen mutsi uhkaa tuoda mulle, muualle se ei mahdu tulevassa kämpässä kuin olkkariin :ashamed: Tatuointeja, lävistyksiä ja ylipaino ja punanen tukka löytyy... yhyy!!

Muoks luen vielä seiskaa :'(

Yhteistyössä