Ketään muita, joiden mielestä lapselle riittää 50 euron arvoinen joululahja...?

  • Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Meillä kun on tenavat jo 6-13 vuotiaita niin se 50e ei riitä mitenkäänpäin, eihän sillä saa mitään mielekästä sen ikäsille :(
50 eurolla ei saa 6-vuotiaalle mitään "mielekästä"...? Wau. Ymmärrän vielä, jos on kyse teinistä.
 
ei me ainakaan yleensä osteta kuin 50e lahja,jos senkään arvoista.Tosin tänä jouluna on poikkeus kun poika haluaa sähköautoradan jonka hinta on 150e.ostetaan se kimpassa lähisukulaisten kanssa ja muita tavara/lelulahjoja poika ei sit jouluna saa.vaatepaketteja ym saa,muttei mitää muuta lelua -miks niitä leluja pitäis olla niin hirveä läjä?Yhtenä jouluna poika sai useamman lelun joululahjaksi eikä sitte enää tienny millä leikkis ja suurin osa jäi ihan käyttämättömiksi.Kun on yksi mieleinen lelu niin lapsi jaksaa keskittyä siihen.
 
Mielipide
Mun mielestä se rahallinen arvo on ihan epäoleellista. Itse ostan sellaista, mistä arvelen lapsen pitävän, oli se sitten 2 euron tai 50 euron arvoista. Meillä ostellaan kyllä leluja muutoinkin kuin jouluna tai syntymäpäivänä.
 
Niiskuneidin
Me päätettiin että ei osteta lapsille mitään, korkeintaan kimppalahja. Saavat niin paljon lahjoja joka puolelta, ihan älytöntä. Me muutenkin ollaan tavaranpaljoutta vastaan ja joulun jälkeen sitä on sitten taas vielä enemmän. Mun mielestä 50 eur on paljon rahaa laittaa joululahjoihin.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja ei riitä:
Uutuus lego duplo nukkekotikin maksaa jotain 60 ?

Lelut on kalliita ja ostan kalliita koska ne on laadukkaampia. Inhoan halpaa muovikrääsää.


Little people parkkitalokin maksoi 70 ?
Viime jouluna ostin Kids Woodin täyspuisen parkkitalon BR-lelujen tarjouksesta 40 eurolla. Ja se on laatua, ei mitään krääsää. En itsekään kannata krääsän ostamista. Ei se, ettei halua tuhlata omaisuuksia leluihin, tarkoita, että ostaa krääsää.
 
Minä olen kanssasi samaa mieltä, lisäten, että 50 on jo ehdoton maksimi meidän perheessä.
Mä olen jo paketoinut meidän lasten lahjat, ja niihin meni yhteensä tuo 50 euroa.
1 per lapsi ja yksi yhteinen, kuten yleensäkin.
 
Kyllä riittää!
Minä en oikein tiedä miten teen, ostanko molemmille lapsille yhden kalliin lahjan ( 50-60? ) vai muutaman halvemman ( 10-20?/kpl ).
Aina ostanut muutaman jutun ja budjetti ollut lasten sekä miehen ja vanhempieni lahjoihin korkeintaan 100?.
Tänä vuonna budjetti olisi vähän isompi ja miehelle en osta tänä vuonna mitään
 
Muovi ei ole laatua munkaan mielestä..... :saint:

Meilä kerätään esim brion junarataa, ratapaketti kerrallaan.
No joo, duploja myös, ja legoja, myönnetään.

JA sitten löytyy tuhottomasti kaikkea muuta, myös sitä krääsää, koska minä en ole todellakaan ainut joka lapsiamme 'lahjoo'........
 
minä
ettekö te koskaan osta lapsillenne esim pelikonsoleita, telkkaria, ipodia, yms , meillä on tietty isommat lapset jo 8-15v, ei 50? kyllä riitä millään, vauva-ikäisenä olis kyllä riittänyt
 
N
Pienemmille lapsille on tärkeempää, että lahjat on kauniissa paketeissa. Nykyään ei vissiin enää piinata lapsia koulussa, sillä että opettaja utelee kaikilta monta lahjaa sait ja mitä niissä oli. Muistan kun siitä tuli aina itku ja sen jälkeen äiti aina osti kaikki vaatteetkin niin että ne tuli joulupaketissa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
ettekö te koskaan osta lapsillenne esim pelikonsoleita, telkkaria, ipodia, yms , meillä on tietty isommat lapset jo 8-15v, ei 50? kyllä riitä millään, vauva-ikäisenä olis kyllä riittänyt
Mä olen sillä kannalla että pelikoneita vältetään viimeiseen asti, mieluiten kokonaan.
Telkkareita on yksi, se saa riittää koko perheelle ja tietokone, koska ilman sitä ei näköjään tässä yhteiskunnassa pysty elää :whistle: kun kaikki asiat ohjataan verkkoon.
i-pod ikään meillä on kanssa vielä aikaa, kännykkääkään en aio vielä ala-astelaiselle ostaa, sen aika on myöhemmin.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
ettekö te koskaan osta lapsillenne esim pelikonsoleita, telkkaria, ipodia, yms , meillä on tietty isommat lapset jo 8-15v, ei 50? kyllä riitä millään, vauva-ikäisenä olis kyllä riittänyt
Mä olen sillä kannalla että pelikoneita vältetään viimeiseen asti, mieluiten kokonaan.
Telkkareita on yksi, se saa riittää koko perheelle ja tietokone, koska ilman sitä ei näköjään tässä yhteiskunnassa pysty elää :whistle: kun kaikki asiat ohjataan verkkoon.
i-pod ikään meillä on kanssa vielä aikaa, kännykkääkään en aio vielä ala-astelaiselle ostaa, sen aika on myöhemmin.
Näin meilläkin. Tosin kännykkä pitää ehkä ostaa ekaluokkalaiselle, katsotaan sitten. Mutta ilman pelikonsoleita sun muita saa mennä vielä vuosia.
 
Hyvin riittää :) Meilläkin lapset saavat yhdet "isommat" toivomansa lahjat (tyyliin joku pet shop juttu tytölle ja pojalle parkkitalo tai vastaava) ja sitten jotain pikku paketteja, kuten ehkä vaatteita. Meille ei kyllä kauheasti lahjoja tule muiltakaan, lähinnä isovanhemmat ostavat yhdet lahjat myös. Viime vuonna lahjoja on liikaa, koska lapset eivät edes jaksaneet avata niitä kaikkia. Kyllä vähempi saa riittää, kun ei niitä selvästikkään edes kiinnosta kun se 1 tietty niistä kaikista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
ettekö te koskaan osta lapsillenne esim pelikonsoleita, telkkaria, ipodia, yms , meillä on tietty isommat lapset jo 8-15v, ei 50? kyllä riitä millään, vauva-ikäisenä olis kyllä riittänyt

Meillä sellaiset ostetaan useammalle lapselle yhteisiksi. Olen toki joskus ostanut lapsille kalliimpia lahjojakin jouluksi, mutta en joka joulu eikä mun mielestäni tarvitsekaan. Tänävuonna tuhlaan niin paljon yhteen isoon lahjaan, joka tulee kaikille uyhteiseksi, etten sen lisäksi ole ostanut kuin yhden lelun (50e) ja se tulee myös kaikille yhteiseksi.

 
vieras
alle kouluikäisille riittää 50e hyvin, teineille menee useita satoja per nuppi.. 3000 euroa on varattu lahjoihin nelihenkiselle perheelle. summa voi kuulostaa isolta, mutta meillä ostetaan niitä isompia juttuja kuten uusia kännyköitä, tietokoneita jne. vain joululahjaksi.
 
vähän riippuu..50? on ehkä paljon,mutta nykyään noi hienot lelut maksaa paljon.
esimerkiksi jos kerää legoja niin ei 50? saa kun tavallisia palikoita. meillä on mietinnässä ainakin se uusi eläintarha ostaa tytölle ja se joku paloasema (vai mikä oli..) pojalle.
nuorin on vasta vuoden jotan sille ei lahjoihin paljoa mene.
ei silti kovasti leluja ostella, 1-2 per pää.
lahjoja tulee hirveesti mummuilta ja hukuttais leluihin muuten. joulunalla saa tehdä siivouksen noiden leluille ja laittaa varastoon taas kasan mitä harvemmin enää käytetään.
 
minä
Alle kouluikäiselle riittää mainiosti! Itse intouduin liikaa ja ostin 2 v:lle 3 lahjaa 120 eurolla. "Krapulaisena" sitten päätin, että yksi paketti jätetään alkuvuoden synttäreille ja yksi ostamani paketti on sitten mummulta. En todellakaan halua lapselle lahjavuorta, vaikken niitä arvostele jotka niin tekevät. ;)
 
Mulla ei kyllä riittäs,joka vuosi mennyt useempi satanen esikoisen(6v.) lahjoihin...eikä maha tänä vuonna etes tuo 50 riittää kuopuksen (jouluna 10kk) lahjoihin....Ostan yleensä pari jottain kalliimpaa lelua ja sit vaatetta,peliä ja kirjoja...
 
Kyllä meilläkin lasten lahjoihin riittää mainiosti 2v ja 3v lahjat taitaa olle yhteensä alle tuon. Teinikin saa ihan max 50e lahjan. Teinin joululahjat on tosin tänä vuonna aika vaatimattomia, kun just sai skootterin.
Viime vuonna 1v pikkupoika oli kaikkein onnellisin n. 5e arvoisesta lahjasta joka oli 2 pikkuautoa :D

Toki joskus ostetaan isompiakin lahjoja. Viime jouluna pikuiset saivat yhteiseksi lahjaksi dublo eläintarhan.
 
Pitäis riittää. Varmaan tänä jouluna ostetaan esikoiselle 2 v. miehen kanssa 1-2 lahjaa kummaltakin, vauva on jouluna 3 kk ja tuskin saa juuri mitään meiltä ainakaan. Eipä tuo vielä leluista ymmärrä. Itse en välitä pilipalikrääsä-leluista, joten jotakin kestävää ja laadukasta ostetaan, mieluummin 1-2 kunnollista pakettia kuin 10 krääsäpakettia samalla hinnalla.
En ymmärrä tätä joulun kulutushysteriaa :headwall: Lastenvaatefriikkinä varmaan paketoin muutaman vaatteen myös jouluksi. Niin ja esikoisella synttärit heti joulun jälkeen, silloin onneksi voi jo käyttää alennusmyyntejä hyväksi :D
 
Meillä riittää ainakin. Muutama paketti kotoa on tarpeeksi, sukulaisilta tulee kuitenkin lisää. Kalliimpia tavaroita, kuten polkypyörää, luistimia jne. ostellaan silloin kun tarvettakin on. Myös kimppalahjoja harrastamme, jolloin lahja voi olla kalliimpikin, mutta niitä on sitten vähemmän.

Meillä lahja voi olla myös käytetty, kirppikseltä ostettu tai sukulaisilla kierrätetty. Poika sai esim. viimeksi synttärilahjaksi kummipoikani Brion junaradan ja oli ikionnellinen. Minä taas sain siskoltani kasan kirjoja, joista osan olin itse ostanut hänelle lahjaksi =)
 
vieras
Mun mielestä on hienoa, jos on oikeasti sen tyyppinen ihminen että välttää kulutusta muulloinkin kuin jouluna, MUTTA on naurettavaa nostaa itsensä jalustalle kertoen että ostaa vaan yhden lahjan tai käyttää pari kymppiä kun samalla todetaan, että kylläpä niitä lahjoja tulee muualtakin. Miksi on parempi että vanhemmilta on paketti + muilta päälle kuin vanhemmilta paketteja ja muilta ei? Mikä tekee eka tapauksessa vanhemmista fiksumpia? :xmas:

Ja joo, ei riitä 50 euroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on hienoa, jos on oikeasti sen tyyppinen ihminen että välttää kulutusta muulloinkin kuin jouluna, MUTTA on naurettavaa nostaa itsensä jalustalle kertoen että ostaa vaan yhden lahjan tai käyttää pari kymppiä kun samalla todetaan, että kylläpä niitä lahjoja tulee muualtakin. Miksi on parempi että vanhemmilta on paketti + muilta päälle kuin vanhemmilta paketteja ja muilta ei? Mikä tekee eka tapauksessa vanhemmista fiksumpia? :xmas:

Ja joo, ei riitä 50 euroa.
No mä en ainakaan nosta itseäni tässä mitenkään jalustalle. En vain halua opettaa lasta siihen, että lahjoja tulee aina vuori. Omat vanhempani ostavat yleensä vain yhden lahjan/lapsenlapsi, mutta anopilta tulee juuri sitä sälää, jossa määrä korvaa laadun. Hän kuitenkin tykkää ostaa ja antaa lahjoja, joten mikä minä olen siihen sanomaan, ettei saa :whistle:
 

Yhteistyössä