Ketään muita, joiden mielestä lapselle riittää 50 euron arvoinen joululahja...?

  • Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on hienoa, jos on oikeasti sen tyyppinen ihminen että välttää kulutusta muulloinkin kuin jouluna, MUTTA on naurettavaa nostaa itsensä jalustalle kertoen että ostaa vaan yhden lahjan tai käyttää pari kymppiä kun samalla todetaan, että kylläpä niitä lahjoja tulee muualtakin. Miksi on parempi että vanhemmilta on paketti + muilta päälle kuin vanhemmilta paketteja ja muilta ei? Mikä tekee eka tapauksessa vanhemmista fiksumpia? :xmas:

Ja joo, ei riitä 50 euroa.
Mulle on aivan sama keneltä ne paketit on, kunhan niitä ei ole kymmeniä. Koitan vannottaa mummut ja kummit ja sukulaiset, että eivät ostaisi mitään turhaa vain ostamisen vuoksi.
 
Kyllä meillä riittää 50e/lapsi joululahjoihin.
Ja muutamat lahjat on jo ostettu, ja ihan kirpparilta!
Pyrin kuitekii siihen että että eniten toivoman asian jokainen sais.
Jos siis on kohtuudessa se toive. Yks vuos kesimmäinen toivoi tiuhti ja viuhti mukia, siitä asti kun sen ekan kerran jossain lehessä näki. Ja sen sai.
Jos toivoo vaikka oikeeta ponia, niin ei tuu saamaan!!
Nyt yks muksuista toivoo lilli-kukkaistyttö pehmoa ja eiköhän hää tule sen saamaan! Sen ei tarvii olla kaikkein suurin ja kallein vaan pienempikin käy!
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on hienoa, jos on oikeasti sen tyyppinen ihminen että välttää kulutusta muulloinkin kuin jouluna, MUTTA on naurettavaa nostaa itsensä jalustalle kertoen että ostaa vaan yhden lahjan tai käyttää pari kymppiä kun samalla todetaan, että kylläpä niitä lahjoja tulee muualtakin. Miksi on parempi että vanhemmilta on paketti + muilta päälle kuin vanhemmilta paketteja ja muilta ei? Mikä tekee eka tapauksessa vanhemmista fiksumpia? :xmas:

Ja joo, ei riitä 50 euroa.
Pysytkö sinä kieltämään sukulaisia, mummeja ja kummeja hankkimasta niitä lahjoja? Minä en valitettavasti pysty. Jos kokoismäärää pystyy vähentämään karsimalla sitten omaa ostamistaan, niin eikö se sinusta kannata?

Taas tämä sama ajatusmalli, näin esimerkinomaisesti: minun ei kannata vähentää päästöjä, kun eivät muutkaan sitä tee.
 
vieras
50 euroa! No ihan varmasti. Meillä on 6 lasta ja ei jokaiselle edes joka joulu osteta tuolla rahalla... Sitten joskus tarpeeseen saattaa tulla kalliimpikin lahja esim. kännykkä, tai sitten joku yhteinen isompi lahja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Pysytkö sinä kieltämään sukulaisia, mummeja ja kummeja hankkimasta niitä lahjoja? Minä en valitettavasti pysty. Jos kokoismäärää pystyy vähentämään karsimalla sitten omaa ostamistaan, niin eikö se sinusta kannata?

Taas tämä sama ajatusmalli, näin esimerkinomaisesti: minun ei kannata vähentää päästöjä, kun eivät muutkaan sitä tee.
Ei tarvitse kieltää, kun emme ole ole isovanhemmille menossa niin ei ole tapana postissakaan lähetellä. Mä olen palstaillessa kyllä itse asiassa huomannut, että meidän perhe kuuluu siihen ei-kerskakuluttajien puolelle, joten sulla nyt on turha ruveta meidän perheen päästöistä mitään puhumaan kun et niistä kuitenkaan mitään tiedä :)
Pointtina se, että miksi tämä perhe on parempi ja ennen kaikkea vanhemmat fiksuja joissa lahjoja ei ostella mutta niitä tulee silti kuin perheessä, jossa vanhemmat ostelevat mutta muilta ei tule jos lopputulos on kuitenkin sama? Ei oikein mahdu minun kaaliini...
Ja tosiaan mekään emme krääsästä välitä ja esim. puulelut ovat huomattavasti kalliimpia kuin ne muovihärpäkkeet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Nyt on pakko aloittaa suuri joululahjakeskustelu (tai siis jatkaa sitä toisen ketjun innoittamana).

Meillä ei ole ostettu pojalle kuin noin 50 euron arvosta joulu- ja synttärilahjoja, ja se on minusta enemmän kuin riittävästi. Sen päälle tulee toki muiden antamat lahjat. Urheiluvälineitä ja vaatteita meillä ei osteta lahjoiksi, vaan ihan muuten.

Onko täällä ketään muita, joilla pysyy lahjojen osto hanskassa ja jonka mielestä tuo summa riittää varsin hyvin lapsen joululahjaan?Lapsethan nyt haluaa vaikka kuun taivaalta, mutta on vanhemman tehtävä päättää, mikä on järkevää.
Mun mielestä se on myös riittävästi.
Ei vaan se ostelu pysy hanskassa kun aina löytyy jotain ihanaa :ashamed:

Meilläkin kun muksut on vielä niin pieniä, ettei ne ymmärrä edes pyytää mitään...
 
Nalkuttava Talonmies
Meillälapsi saa kaksi pakettia. Ostetaan legopaketti ja kirja. Niissä isommissa ei 50e riitä. Sisältö kuitenkin on parempi kuin alle 50e legopaketissa.

Miksi sen pitää ehdottomasti olla alle 50e? Se ero 50e ja 100e välissä on ihan kärpäsen kusaus...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Miksi sen pitää ehdottomasti olla alle 50e? Se ero 50e ja 100e välissä on ihan kärpäsen kusaus...
Niinpä. Ja eiköhän se sisältö ole se tärkein. Esimerkki viime vuodelta. Ostin 3 puulelua, jotka maksoi 100 euroa. Samat olisin saanut halpahallista muovihärpäkkeinä tyyliin 40 eurolla. Mutta palstalogiikalla se olisi ollut parempi, kun olisi ollut alle 50 euroa :D
 
maaria
Eiköhän tuo riitä. Omasta lapsuudesta en kamalasti rahajuttuja muista, mutta mielestäni barbit esim maksoivat siinä 80-120 markkaa ja ne oliva aika siinä ja siinä, korkeintaan yksi per joulu. Ja se oli aika suurta se... toki ehkä näin vain meillä, kaverit saattoi saada enemmänki. Mut mitäs tuo barbi olikaan euroissa, 15-20 e? Plus sit muut pienemmät lahjat tietty :) Just about right tuo 50.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[Mä olen palstaillessa kyllä itse asiassa huomannut, että meidän perhe kuuluu siihen ei-kerskakuluttajien puolelle, joten sulla nyt on turha ruveta meidän perheen päästöistä mitään puhumaan kun et niistä kuitenkaan mitään tiedä :)
Olenko minä puhunut jotain sinun päästöistäsi?
Tietääkseni en. Kunhan kommentoin sitä, että ei kannata pyrkiä itse vähentämään lahjojen ostamista, jos muut antavat niitä kuitenkin. Mutta hyvä, jos eivät anna. Kokonaismäärä on sitten pieni.

Me käymme jouluna kaikkien sukulaisten luona, eikös se yhdessäolo ole vähän niinkuin joulun ideakin? Joten jos ja kun lahjoja ostellaan, niin niitä myös annetaan. Tosin kaikki tietävät kuitenkin, kuinka nipo olen, niin homma pysyy onneksi hanskassa muillakin.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Miksi sen pitää ehdottomasti olla alle 50e? Se ero 50e ja 100e välissä on ihan kärpäsen kusaus...
Niinpä. Ja eiköhän se sisältö ole se tärkein. Esimerkki viime vuodelta. Ostin 3 puulelua, jotka maksoi 100 euroa. Samat olisin saanut halpahallista muovihärpäkkeinä tyyliin 40 eurolla. Mutta palstalogiikalla se olisi ollut parempi, kun olisi ollut alle 50 euroa :D
Jos olisin mustana, niin laittaisin tähän sen päänhakkaushymiön.
 
=O
Alkuperäinen kirjoittaja ei riitä:
Uutuus lego duplo nukkekotikin maksaa jotain 60 ?

Lelut on kalliita ja ostan kalliita koska ne on laadukkaampia. Inhoan halpaa muovikrääsää.


Little people parkkitalokin maksoi 70 ?
Ma luin eka et Little pony parkkitalo... =D
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja =O:
Alkuperäinen kirjoittaja ei riitä:
Uutuus lego duplo nukkekotikin maksaa jotain 60 ?

Lelut on kalliita ja ostan kalliita koska ne on laadukkaampia. Inhoan halpaa muovikrääsää.


Little people parkkitalokin maksoi 70 ?
Ma luin eka et Little pony parkkitalo... =D
Kai ne ponitkin pitää jonnekin parkkeerata. Jos tuollainen olisi, mammat kuitenkin ostaisivat sen. Myypä hyvä idea markkinamiehille ; )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[Mä olen palstaillessa kyllä itse asiassa huomannut, että meidän perhe kuuluu siihen ei-kerskakuluttajien puolelle, joten sulla nyt on turha ruveta meidän perheen päästöistä mitään puhumaan kun et niistä kuitenkaan mitään tiedä :)
Olenko minä puhunut jotain sinun päästöistäsi?
Tietääkseni en. Kunhan kommentoin sitä, että ei kannata pyrkiä itse vähentämään lahjojen ostamista, jos muut antavat niitä kuitenkin. Mutta hyvä, jos eivät anna. Kokonaismäärä on sitten pieni.

Me käymme jouluna kaikkien sukulaisten luona, eikös se yhdessäolo ole vähän niinkuin joulun ideakin? Joten jos ja kun lahjoja ostellaan, niin niitä myös annetaan. Tosin kaikki tietävät kuitenkin, kuinka nipo olen, niin homma pysyy onneksi hanskassa muillakin.
Kyllä sun tekstistäsi saa sen kuvan, että nimen omaan meidän päästöistä puhut. Ensin kannattaisi tarkastella miten itse elää ennen kuin alkaa muita moralisoimaan :)
Vaikka meillä menee jouluna satasia lahjoihin, ei siitä voi meidän elintavoista suoraa viivaa vetää. Ja ainoa, oikea tapa viettää joulua ei ole sukulaisten luona vaan sitä voi viettää myös oman perheen kesken. Aikuisten kesken on tehty periaatepäätös, että lahjoja ei ostella. Turhaa.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[Kyllä sun tekstistäsi saa sen kuvan, että nimen omaan meidän päästöistä puhut. Ensin kannattaisi tarkastella miten itse elää ennen kuin alkaa muita moralisoimaan :)
Mistäpä sinäkään minun elämästäni mitään tiedät...
 
napu
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Teineille aika vähän. Mutta jos ei mitään tarvitse ostan ehkä 50e päälahjan ja lisäksi vaatetta ja kosmetiikkaa jota pitäis ostaa kuitenkin.
Tässä puhutaan vaan lapsesta, se on aika liukuva käsite...alle 1v ei tarvi mitään (aina joltain saa kuitenkin) ja sitten yli 10 v lahjat helposti on jo kalliita. Musta se riippuu myös siitä mikä on lahja, tyyliin jos lapsi tarvii oikeesti lahjan vai haluaako vaan (eism. harrastuväline tms)
 
nalkuttava talonmies
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Miksi sen pitää ehdottomasti olla alle 50e? Se ero 50e ja 100e välissä on ihan kärpäsen kusaus...
Niinpä. Ja eiköhän se sisältö ole se tärkein. Esimerkki viime vuodelta. Ostin 3 puulelua, jotka maksoi 100 euroa. Samat olisin saanut halpahallista muovihärpäkkeinä tyyliin 40 eurolla. Mutta palstalogiikalla se olisi ollut parempi, kun olisi ollut alle 50 euroa :D
Jos olisin mustana, niin laittaisin tähän sen päänhakkaushymiön.
no itse aloitit. Romuhysterian välttäminen on aina hyvä juttu. Ekologisten tuotteiden hinta on yleensä kovin paljon korkeampi kuin krääsän. Monikäyttöinen lelu maksaa enemmän kuin pikkuauto. Eurooppalainen tuote enemmän kuin kiinalainen. Mistä siis tulee sinun 50e raja vai oliko siis taustalla se että tarpeeton lelu voi jäädä kauppaan? Vai se että pienituloisella ei ole varaa leluihin niin kaikkien pitäisi elää täsmälleen saman budjetin kanssa?
 
meillä
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
Meillä lapset 1v, 2v ja 4v ja hyvinki rittää 50 e jokaisen lahjaan. Tuskin kuopukselle ostetaan niin kallista, niin nelivuotiaan lahjaan voi laittaa vähän enemmän.
Tosi epistä sanon minä. Mä laittasin saman arvosta ja jos en laittas tavaraa niin halvemman lahjan saajalle laittasin rahana tilille.
 
Hyvin riittää
Meille tuo 50? riittää kaikkien lahjoihin. Ei olla ostettu 2,5-vuotiaalle yhtään lahjaa ikinä. Syntymäpäivänä ja jouluna saa vähintään 8-9 pakettia joka tapauksessa sukulaisilta.
 

Yhteistyössä