Ketään muita, joiden mielestä lapselle riittää 50 euron arvoinen joululahja...?

  • Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti
Mii
Riittää edullisempikin. Minä yleensä mietin, mitä ostan ja mitä tarvitaan, en suinkaan millainen rahamäärä pitäisi saada kulumaan. Esikoisemme sai ensimmäisenä joulunaan meiltä yhden auton (8?). Toisena jouluna legoja (20?). Tulevana jouluna ei saa välttämättä mitään, kun tarpeellista ostettavaa ei ole. Rattikelkka oli kyllä mielessäni, mutta mummut halusivat ostaa sen. Ja paketteja tulee joka tapauksessa, kun kummit ja isovanhemmat ostavat. Kunhan poikani kasvavat alan varmaan sitten ostamaan lahjojakin enemmän -ainakin siis yhden. ;)
 
hmm
No meillä menee vähän enemmän tuon ainokaisen lahjoihin, ehkä jopa 100e. Mutta toi 50e alkaa olla maksimihinta mitä yksittäinen lahja maksaa. Meille ei siis ostella mitään jättisuuria petshop-linnoja tai jättilegopaketteja. Lapsen ikä 5v. Sen sijaan paketista saattaa lelujen lisäksi löytyä ihan käyttötavaraa, esim. shampoota.
 
äippä84
herranjestas joulu ja synttärit on va kerran vuodessa,sillon meillä ostetaan pajon lahjoja. meillä tyttö vasta 9kk ja mennyt jo satoja euroja. eikä lapset halua jouluna avata sukka paketteja,ostakaa jotain mistä tykkää,eikä kaikki lelut ole kalliita jos rahaa ei ole.
 
Millipidetär
Itse sain lapsena aina lahja/leluvuoren jouluna ja samaa mallia harjoitan lapseni kanssa. Kyllähän 50eurolla varmaan pärjää, valitettavasti olen niin heikko itsekurin suhteen että väkisen menee yli, olen yrittänyt ajatella et budjetti olisi 100e mut varmaan tuplaantuu se summa lopulta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
vähän riippuu..50? on ehkä paljon,mutta nykyään noi hienot lelut maksaa paljon.
esimerkiksi jos kerää legoja niin ei 50? saa kun tavallisia palikoita. meillä on mietinnässä ainakin se uusi eläintarha ostaa tytölle ja se joku paloasema (vai mikä oli..) pojalle.
nuorin on vasta vuoden jotan sille ei lahjoihin paljoa mene.
ei silti kovasti leluja ostella, 1-2 per pää.
lahjoja tulee hirveesti mummuilta ja hukuttais leluihin muuten. joulunalla saa tehdä siivouksen noiden leluille ja laittaa varastoon taas kasan mitä harvemmin enää käytetään.
50 eurolla saa kyllä jo niitä pikkupaketteja vaikka minkälaista. Katsoin just Prismasta että Autoja ja kuskeja, Bussi, Betoniauto jne oli alle 25 euroa paketti. En silti taida raaskia ostaa, vaan katson löytäisinkö käytettynä. Omat lapset niin pieniä etteivät tajua onko lelu uusi vai käytetty.
 
monen äiti
Pienelle riittää hyvin tuo 50?, mutta yritäppä saada vähän yli 10 vuotiaalle pojalle tuolla rahalla jotain järkevää, mitä lapsi itse toivoo. Ei puhettakaan: eilen juuri katselin lelukirjan hintoja. Esim StarWars- kampe maksoi 99?. Tämmösiä ne pojat toivoo....

Omia lapsia on 4. Näille haluaa ostaa lahjaksi jotain kivaa, mitä he toivovat. Vuoden mittaan muuten eivät juurikaan saa mitään. Jouluna saavat leluja 2/lapsi sekä jotain tarve-esinettä/vaatetta.

Kummilapsia on kertynyt 12!!!!, kun lasketaan minun ja mieheni kummilapset yhteensä. Näistä lahjoista hiukan pihistelen nykyisin, jotta pystyn hankkimaan omille lapsilleni mieleistä.

Aiheesta viereen: kuinka muistatte kummilapsianne? Mikä on rahasumma, jonka käytät kummilapsen lahjaan?
 
jj
Meillä lasten lahjat tuli tänä vuonna maksamaan yhteensä tuon 50, tyttö 1,5v ja poika 3,5v saavat yhteiseksi keittiön 30e, poika siihen lisäksi leivänpaahtimen 9,90e (jota on toivonut jo kauan aikaa :D ) ja tyttö nukenrattaat 9,90
Tähän lisäksi saavat molemmilta mummoilta lahjat, mutta tuskin paljon muuta.

 
eräs tuhlaajamamma
Minua melkein hävettää sanoa mutta meillä menee paljon enemmän yhteen lapseen. Lapsi on esikoisemme ja saamme todella vähän muilta lahjoja. Mitään ei lapselle ole valmiina ja kaikki joutuu ostamaan.
Ollaan ajateltu että kun toinen syntyy niin sille ei enää sitten tarvitse oikein ostella mitään isompaa kun ne on jo valmiina.
Olen ostellut lapselle paljon aikaa kestäviä leluja: brio, fishers price, lego yms. joita voi sitten vielä täydentää melkein loputtomiin. Maksaa paljon mutta kestääkin sitten.

Ja muutenkin, poika saa sitten jouluna ison kasan leluja joilla leikitään sitten pitkin vuotta. Viime jouluna saaduista on riittänyt iloa näihin päiviin asti kun muutama lelu on ollut sellainen minkä päälle alkaa vasta nyt ymmärtämään.
Ostan paljon pitkin vuotta joten tarjouksesta löydän paljon.

Sitten kun lapsia on enemmän ja perusleluja alkaa olla, lahjat tulee huomattavasti vähenemään.
 
vivi
Katselen parhaillaan lapselleni 70 euron hintaista keinuhevosta eikä ole mielestäni liian kallis hankinta. Tulee kuitenkin olemaan ainoa joululahja joka me ostetaan. Isovanhemmilta ja kummeilta saa sitten lisää lahjoja. Lapsella ikää vajaa kaksi vuotta.
 
tuhlaajamamma jatkaa
Meillä on kummilapsia yhteensä 5, ollaan kattona pidetty nykyään 25 e per kummilapsi. Aiemmin käytettiin enemmän rahaa kun ei ollut omia lapsia ja vanhemmat näköjään sitten osasi ostattaa aika kalliita toiveita. Nyt ei enää kysellä toiveta vaan ostetaan mikä sopii budjettin.
 
S
Muistan vielakin kuinka ihanaa oli lapsena jouluna kun sai oikean lahjavuoren. Pehmeat paketit eivat olleet toivottuja, leluista mina vaan valitin. Ja lahjamaara laskettiin joka joulu.

Joulu on vain kerran vuodessa, jolloin ainakin mina haluan nahda lapseni ilon, joten 50 eur ei riita edes alkuunsa.
 
vieras
Riippuu mikä on varallisuus... 50 eurolla saa jo todella hyvän lahjan, joten liian vähän se ei koskaan ole. Mutta kattoa on vaikea sanoa, kun riippuu niin perheen tulotasosta.
 
3 vuotiaan äiti
Kyllä on joo riittävä. Meillä poika saa tänä vuonna alle 30 euron lahjan, kun oli sopivasti alennuksessa ja sellaisen haluaa. Vanhempien lahjan lisäksi tulee lahjoja sitten kummeilta, isovanhemmmilta ja muilta sukulaisilta, joten melkoinen vuori niistä jälleen syntyy. Minusta lahjan hinta ei sinällään ole ratkaiseva, vaan sen tarpeellisuus. Sen verran kuitenkin huomioin, että kummilapset saavat korkeintaan saman hintaiset lahjat kuin oma lapsikin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu mikä on varallisuus... 50 eurolla saa jo todella hyvän lahjan, joten liian vähän se ei koskaan ole. Mutta kattoa on vaikea sanoa, kun riippuu niin perheen tulotasosta.
Niin ja riippuu tietenkin PALJON lapsen iästä.

Kolmevuotiaalle lahjan ostaminen on jo ihan eri juttu kuin 10 -vuotiaalle..

 
hiiohoi
Aiemmin olin sitä mieltä, että varmasti riittää, mutta ei se nyt ihan riitäkään. Teineille jos ostaa jotkut niiden tarvitsemat ja himoamat vempeleet (esim. mp3, joku peli tai urheiluväline) niin äkkiä menee 50 e eikä riitäkään, lisäksi ostan etukäteen vähän vaatteita, lakanoita, ehkä jonkun dvd:n jne. niin ei tarvitse kaikkea kerralla ostaa.
Meidän pikkuväellä on kyllä valtavasti krääsää ja saavat kuitenkin isovanhemmilta ja kummeilta leluja, että heille tuo 50 e riittää varmasti, eikä edes mene niin paljoa.
 

Yhteistyössä