Ketään miestä tämä 14-vuotias ei varmaan kiinnostaisi...

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
tarkotin tuolla henkarivertauksella sitä kun karl lagerfeld ei olis suostunu tekemään h&m:lle vaatemallistossa kokoa 38 kun se on hänen mukaansa liian läski. sitä tarkotin tuolla, en mitään muuta.

siis lähinnä sitä että nuo ihanteethan tulee mallimaailmaan joidenki päästä. ja näköjään ne on nuita miespuolisia suunnittelijoita jotka ihannoi täysin anorektista pojan vartaloa. sen, että karl lagerfeld on homo, ei pitäisi vaikuttaa siihen että minkälaisille naisvartaloille hän niitä vaatteitaan suunnittelee. mutta siis tää meni nyt ihan ot.
No mä hukkuisin kokoon 38 et ilman vaatettako mun pitäis kulkee tai sit kantaa jotain hiton henkari nimitystä päälläni.
Vai onko se niin et mun kokoset ei vaan sun mielestä tartte mitään muuta ku säkin päällensä?

Mä oon erittäin onnellinen et suunnittelijat tekee myös mun kokoselle naiselle kaunista vaatetta
no voi hyvänen aika... jopas nyt menee hankalaksi... sie nyt tahallas yrität ymmärtää miun sanomani väärin...

siis en tarkottanu tuotakaan. vaan tarkotin sitä että se mielikuva nuilla mallimaailman ihmisillä on että muut ei ole ihmisiä kun koon 32 mallit.

enkä tarkota tällä nyt sitä että ihminen joka on 145 cm pitkä, pitäis olla kokoa 38 ;) vaan sitä, että ihannoidaan sairaalloisen laihoja ihmisiä jopa niin pitkälle ettei ees ne koon 32 mallit (jotka on 180 senttiä pitkiä ) ole tarpeeksi laihoja vaikka painaisivat 35 kiloa.

sillon tulee väkisinki vääristymä siitä mimmosia ihmisiä on olemassa. että on olemassa kaikkia kokoja, eikä vaan niitä alle 38- kokoja.

se, että kaks ihmistä on kokoa 36, ei tarkota sitä että he ovat molemmat samankokosia tai samannäkösiä. niinku varmasti hyvin tiiät mitä tarkotan tällä.

joko nyt kelpaa selitys?
No mä oon kuitenki saanu päälleni sopivia just suoraan suunnittelijoilta ja ne on mulle 160/47 kokoselle (34/36) ku toinen iho ja sinä se ensin kirjotit henkareista ja sit tosta koosta 38 mä vaan vastasin niihin omalla ajatuksellani.


No mallimaailmassa en ite liiku joten sä tiät varmaan niistä enemmän jos tekemisissä oot siihen suuntaan, joten jätän kommentoimatta siihen asiaan et mitä mieltä he mistäki mitoista ovat.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Oletko kotilehmä sitä mieltä että tämä tyttö siis kiinnostaisi joitakin miehiä? oliko tuo aloituskysymyksesi siis tarkoitettu käänteiseksi?
Siis tarkoitettu herättämään keskustelua siitä että mitä väliä sillä on jos ikä on 14 ja näyttää vanhemmalta ja esitetään tuossa valossa. Niin miehethän kyllä kuolaavat kun eivät ikää tiedä. Minun mielestä kaikki tällaisten lasten kuvat saisi kieltää ja samalla kieltäisin myös nekin joissa aikuinen nainen pukeutuu koulutytöksi, sairasta :/ Miehiä ei saisi innostaa siihen ajattelutapaan että nuoretkin tytöt ovat vapaata riistaa jos näyttävät ikäistään vanhemmilta. Lapsia ne sisältä on.
satuitko vilkasemaan telkkari tässä... olikos eilen? kun tuli siitä japanilaisesta muodista tarinaa? siis siitä lolita-ja koulutyttömuodista? sehän on siis järkyttävän suosittua ja suomessaki on jo iso harrastajakaarti jotka pukeutuu silleen ihan joka päivä. ja siis ihan aikuiset naiset.

on se kyllä hieman... öh... mielenkiintoista. japanissahan kaikki vedetään äärimmilleen ja siihen on jo tottunu. mutta mitäs se tarkottaa kun se sama homma ja ideologia leviää muualle?
En onneksi katsonut. Kyllähän tästä maailmasta on vaikea tehdä turvallista nuorille kun on niin paljon niitä jotka eivät edes halua ajatella että muodissa olisi mitään moraalisesti arveluttavaa, siis silloin kun se muotikuvaus on tätä. Ja tuokin kuva on pelkkä MUOTIKUVA :/
just tätä mieki yritin borkulle selittää mutta se veti jo herneen nenuunsa :ashamed:
Sori mut mulle noi herneet ei sovi joten viitsitkö olla kirjottamasta musta sellasta mikä ei ole totta.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Eri asia:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Mun tyttö siis harrastaa karnevaalisambaa ja ensi keväänä kun on 16v aikoo osallistua passista kokeeseen....ja annan sen tapahtua. Itse olin passista jo 15vuotiaana. En näe siinä mitään ihmeellistä.
Tiedetään. Se, että sinulla on halu ja tarve antaa teinityttösi tanssahdella liki ilkosillaan (ja vielä yoitottaa sitä kaikelle kansalle) on sääli, ihan niinkuin tuommoiset teinimallitkin. Joku tolkku niissä esiintymisasuissa pitäisi olla.

Nautitko oikeasti tyttösi saamista aikuisten miesten katseista? Teini itse nauttii varmasti, mutta juuri siksi tämäkin keskustelunavaus varmasti tehtiin, että me äidit saataisiin tyttäremme uskomaan muihinkin kykyihinsä...
Eli mielestäsi tytölläni ei olisi muita kykyjä kuin esitellä itseään? Minusta taas samba on upea tanssi, upeat asut ja ihana olo tulee tanssiessa. Jos joukossa on miehiä ja naisia jotka läähättävät vähäpukeisia tanssijoita on ongelma heillä ei minulla.
Kun aikuinen mies läähättää alastoman lapsen kuvaa, on ongelma aikuisella, ei lapsella. Sehän on selvä. Mutta miksi ihmeessä sitä ongelmaa pitää tieten tahtoen ruokkia? Eikö vaatteet päällä pysty tanssimaan? Edes siihen asti, kun täyttää 18?
Aika hiton hankalaa se olis noilla taitoluistelijoillaki jäällä jos olis reippaasti vaatetta päällä.
Ei niillä sentään tissit vilku (paitsi vahingossa, kuten viime em:ssä, joka osoitti, että hankalaa on, kun on liian paljastava asu...), eikä vissiin napakaan yleensä. Käsittääkseni luistelijoilla on normaalisti semmoinen "kokovartalosukka".
Kuka sinne hameen alle näkee eikä sinne katsomoon näe sitäkään että monessa kohtaa puku on ihonvärinen se vaan näyttää että iho on paljas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no voi hyvänen aika... jopas nyt menee hankalaksi... sie nyt tahallas yrität ymmärtää miun sanomani väärin...

siis en tarkottanu tuotakaan. vaan tarkotin sitä että se mielikuva nuilla mallimaailman ihmisillä on että muut ei ole ihmisiä kun koon 32 mallit.

enkä tarkota tällä nyt sitä että ihminen joka on 145 cm pitkä, pitäis olla kokoa 38 ;) vaan sitä, että ihannoidaan sairaalloisen laihoja ihmisiä jopa niin pitkälle ettei ees ne koon 32 mallit (jotka on 180 senttiä pitkiä ) ole tarpeeksi laihoja vaikka painaisivat 35 kiloa.

sillon tulee väkisinki vääristymä siitä mimmosia ihmisiä on olemassa. että on olemassa kaikkia kokoja, eikä vaan niitä alle 38- kokoja.

se, että kaks ihmistä on kokoa 36, ei tarkota sitä että he ovat molemmat samankokosia tai samannäkösiä. niinku varmasti hyvin tiiät mitä tarkotan tällä.

joko nyt kelpaa selitys?
No mä oon kuitenki saanu päälleni sopivia just suoraan suunnittelijoilta ja ne on mulle 160/47 kokoselle (34/36) ku toinen iho ja sinä se ensin kirjotit henkareista ja sit tosta koosta 38 mä vaan vastasin niihin omalla ajatuksellani.

No mallimaailmassa en ite liiku joten sä tiät varmaan niistä enemmän jos tekemisissä oot siihen suuntaan, joten jätän kommentoimatta siihen asiaan et mitä mieltä he mistäki mitoista ovat.
niin, no katsos kun mie oon sitä mieltä että siun mitat on ihan hyvät, normaalit. ja miksi sie ittees henkariksi sanoit?

mie tarkotan henkarilla tätä:



ja tuskin sie tuolta näytät?

mie en tarkottanu ketään kohtaan tuota erityisesti vaan yritin saaha tähän keskusteluun mukaan sitä näkökulmaa että minkätakia malleiksi otetaan yhä nuorempia ja nuorempia tyttöjä. sen takia koska heillä ei ole vielä naisellisia kurveja. ja jos ne joskus tulee niin sitten laihdutetaan. ja siitä pitää huolen semmoset herrat ja rouvat jotka ei suostu niitä yleisimpiä kokoja tekemään. koska naisen yleisin vaatekokohan on 38 - 40 (muistaakseni).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Sori mut mulle noi herneet ei sovi joten viitsitkö olla kirjottamasta musta sellasta mikä ei ole totta.
siis nyt on pakko kyllä kysyä että onko sulla menkat, pms vai kusinko mie sinun aamumuroihin? :eek:

ku tietääkseni en oo haukkunu, solvannu enkä ivannu mitenkään. päättelin vaan kirjotustyylistäs että vedit herneet nenuun asiasta joka ei ees ollu sinusta kirjotettu.

 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no voi hyvänen aika... jopas nyt menee hankalaksi... sie nyt tahallas yrität ymmärtää miun sanomani väärin...

siis en tarkottanu tuotakaan. vaan tarkotin sitä että se mielikuva nuilla mallimaailman ihmisillä on että muut ei ole ihmisiä kun koon 32 mallit.

enkä tarkota tällä nyt sitä että ihminen joka on 145 cm pitkä, pitäis olla kokoa 38 ;) vaan sitä, että ihannoidaan sairaalloisen laihoja ihmisiä jopa niin pitkälle ettei ees ne koon 32 mallit (jotka on 180 senttiä pitkiä ) ole tarpeeksi laihoja vaikka painaisivat 35 kiloa.

sillon tulee väkisinki vääristymä siitä mimmosia ihmisiä on olemassa. että on olemassa kaikkia kokoja, eikä vaan niitä alle 38- kokoja.

se, että kaks ihmistä on kokoa 36, ei tarkota sitä että he ovat molemmat samankokosia tai samannäkösiä. niinku varmasti hyvin tiiät mitä tarkotan tällä.

joko nyt kelpaa selitys?
No mä oon kuitenki saanu päälleni sopivia just suoraan suunnittelijoilta ja ne on mulle 160/47 kokoselle (34/36) ku toinen iho ja sinä se ensin kirjotit henkareista ja sit tosta koosta 38 mä vaan vastasin niihin omalla ajatuksellani.

No mallimaailmassa en ite liiku joten sä tiät varmaan niistä enemmän jos tekemisissä oot siihen suuntaan, joten jätän kommentoimatta siihen asiaan et mitä mieltä he mistäki mitoista ovat.
niin, no katsos kun mie oon sitä mieltä että siun mitat on ihan hyvät, normaalit. ja miksi sie ittees henkariksi sanoit?

mie tarkotan henkarilla tätä:



ja tuskin sie tuolta näytät?

mie en tarkottanu ketään kohtaan tuota erityisesti vaan yritin saaha tähän keskusteluun mukaan sitä näkökulmaa että minkätakia malleiksi otetaan yhä nuorempia ja nuorempia tyttöjä. sen takia koska heillä ei ole vielä naisellisia kurveja. ja jos ne joskus tulee niin sitten laihdutetaan. ja siitä pitää huolen semmoset herrat ja rouvat jotka ei suostu niitä yleisimpiä kokoja tekemään. koska naisen yleisin vaatekokohan on 38 - 40 (muistaakseni).
Eipä tollasta kuvaa näkyny ja kirjotuksestas kyllä sain vahvasti kuvan et ne jotka käyttävät kokoa alle 38 ovat niitä henkareita.

Toi olis mielenkintonen tilasto lukee et onko yleisin koko todellakin 38-40 vai voisiko se kuitenkin olla laajempikin jopa aikuisten naisten kohdalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Mutta entäs pojat....todella moni pedofiili on mieluummin pojan kuin tytön kanssa....
Eihän pojatkaan enää mitenkään suojassa ole, varsinkin kun tämä nettimaailma tuo ne kaiken maailman sekopäät paljon lähemmäksi meidänkin lapsia. :/
Sitä tarkoitan...aina puhutaan tytöistä mutta ollaan unohdettu se, että pojat ovat olleet aina suuremmassa vaarassa ja ovat edelleen.
Minkähän tiedon/tilaston mukaan näin olisi?

 
Tuota mallien laihuutta ja pienirintaisuuttahan perustellaan sillä että ne vaatteet näyttää paremmilta kun istuvat hyvin. Eikös muotisuunnittelijoiden ompelijoilla kädet taivu niin että osaisivat ommella kurvikkaampaakin saumaa. Luulis että nuo jotka vaatteita työkseen tekevät pystyisivät saamaan vaatteet niin hyvin tehdyksi että ne näyttävät hyviltä vähän isompienkin naisten päällä.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Sori mut mulle noi herneet ei sovi joten viitsitkö olla kirjottamasta musta sellasta mikä ei ole totta.
siis nyt on pakko kyllä kysyä että onko sulla menkat, pms vai kusinko mie sinun aamumuroihin? :eek:

ku tietääkseni en oo haukkunu, solvannu enkä ivannu mitenkään. päättelin vaan kirjotustyylistäs että vedit herneet nenuun asiasta joka ei ees ollu sinusta kirjotettu.
No miks sä kirjotat et mä oon vetäny herneet nenääni ku en oo niin tehny. Olisit edes kirjottanu et luulet niin tapahtuneen tai jotain vastavaa eli kirjottanu mielipiteenä asian, ku et kuitenka tiedä mun suhteesta herneisiin yhtään mitään

Saanen heittää noi vaihtoehdot sulle takasin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eipä tollasta kuvaa näkyny ja kirjotuksestas kyllä sain vahvasti kuvan et ne jotka käyttävät kokoa alle 38 ovat niitä henkareita.

Toi olis mielenkintonen tilasto lukee et onko yleisin koko todellakin 38-40 vai voisiko se kuitenkin olla laajempikin jopa aikuisten naisten kohdalla.
no katsos... mie kirjotin ensin sivulla kaks näin:

"mutta se onki justiinsa tuo mallimaailman raaka puoli. että vaatteet suunnitellaan henkareille, ei ihmisille, ja mallien tulis olla jatkuvasti enemmän ja enemmän lapsen näkösiä, muotosia, kokosia... varmaan ois vielä hyvä että oisivat mahollisimman tyhmiäkin että vois oikeesti veättää ja reippaasti."

enkä tuossa puhunu mitään koosta 38.

sitten sivulla kolome kirjotin näin:

"tarkotin tuolla henkarivertauksella sitä kun karl lagerfeld ei olis suostunu tekemään h&m:lle vaatemallistossa kokoa 38 kun se on hänen mukaansa liian läski. sitä tarkotin tuolla, en mitään muuta.

siis lähinnä sitä että nuo ihanteethan tulee mallimaailmaan joidenki päästä. ja näköjään ne on nuita miespuolisia suunnittelijoita jotka ihannoi täysin anorektista pojan vartaloa. sen, että karl lagerfeld on homo, ei pitäisi vaikuttaa siihen että minkälaisille naisvartaloille hän niitä vaatteitaan suunnittelee
. "

ja mielestäni perustelen tuossa boldatussa myöskin mitä tarkotan. eli en rinnastanu kokoa 38 anorektikkoihin, vaan kerroin faktan että karl lagerfeld ei halunnu suunnitella edes tuota kokoa 38 koska se oli hänen mielestään läski. siis hänen mielestään. ja että tuommonen ajatusmaailma muotimaailmassa on onnen omiaan ruokkimaan vääristynyttä vartalokuvaa. varsinkin nuorille tytöille jotka ovat herkässä vaiheessa.

ois pitäny ilmeisesti pistää tuo kuva jo heti alussa... mutta enhän mie arvannu että tästä tulee paskaa naamalle sarjatulena.

jotenka häivyn tästä keskustelemasta niin eipä tule enää minun osalta väärinkäsityksiä :wave:

ja juu, tuo yleisin naisten vaatekoko on varmaankin laajemmalla skaalalla, anteeksi vielä siitä että uskalsin sen mainita kun väitteelleni ei ole minkään yliopiston väitöstutkimusta perusteluna. enkä jaksa nyt sellaista edes etsiäkään.


 
Myös
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Mutta entäs pojat....todella moni pedofiili on mieluummin pojan kuin tytön kanssa....
Eihän pojatkaan enää mitenkään suojassa ole, varsinkin kun tämä nettimaailma tuo ne kaiken maailman sekopäät paljon lähemmäksi meidänkin lapsia. :/
Sitä tarkoitan...aina puhutaan tytöistä mutta ollaan unohdettu se, että pojat ovat olleet aina suuremmassa vaarassa ja ovat edelleen.
Minkähän tiedon/tilaston mukaan näin olisi?
Minuakin kiinnostaa?!
 
Juups
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Se suomalaisnaisten yleisin vaatekoko on nykyisin 40. Tätä kokoa käyttää joka viides alle 65-vuotiaista naisista. Yli 65-vuotiailla yleisin koko on puolestaan 46. Google kertoi :D
Jotain osviittaa asiasta antanee myös se, että jokaisessa postimyyntikuvastossa vaatteen esimerkkimittoina on koko M tai 38/40 tai 40. Olettaisin, että on eniten myyty koko.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Se suomalaisnaisten yleisin vaatekoko on nykyisin 40. Tätä kokoa käyttää joka viides alle 65-vuotiaista naisista. Yli 65-vuotiailla yleisin koko on puolestaan 46. Google kertoi :D
kiitos.

Mä en sovi tähänkään tilastoon :D
 
Mitä noihin urheilu ja tanssilajeihin tulee, niin tosiaankin niitä vaatteita on lapsillekin moneen lähtöön. Esim. taitoluistelijatytöllä tottakait on ihonmyötäinen mekko, vatsatanssijatytöllä näkyy napa, sambatanssijatytöllä on näyttävät "killuttimet" puvussaan jne. Mutta Näissä joka lajissa olen suomessakin nähnyt nättejä säädyllisiä vaatteita, mutta myös rajat ylittäviä mauttomia. Se ero ei ole iso, mutta pienillä leikkauseroilla saadaan nätistä tyttöjen asusta mauton rajan ylittävä.

Ja sitten noihin naistenvaate kokoihin. Ei sillä varmaan niin väliä ole onko vaate kokoa 34 vai 40, jos se on suunniteltu naisvartalolle, jossa on laaksoja ja kukkuloita. Eli niinkuin nyynä sanoi, että joku h&m suunnittelija ei halunnut tehdä mallikokoja kokoon 38, koska ne hänen mielestään on läskejä, tarkoittaneen juuri sitä, että hän haluaa suunnitella vaatteita vain rimpuloille eikä naisille, joilla on muotoja. Toisilla kuten itselläkin on muotoja jo koossa 34, mutta toinen voi olla rimpula koossa 38:kin. Mutta jos en ihan väärin ymmärtänyt, niin idea on se, että naisten muotoja alkavat nuoret eivät alkasi inhota muotojaa ja lahduttmaan niitä pois, vain sen takia, ettei vaatemalleillakaan niitä ole.
 
keskimittainen
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Se suomalaisnaisten yleisin vaatekoko on nykyisin 40. Tätä kokoa käyttää joka viides alle 65-vuotiaista naisista. Yli 65-vuotiailla yleisin koko on puolestaan 46. Google kertoi :D
kiitos.

Mä en sovi tähänkään tilastoon :D
hö, oon lukenu nyt tän ketjun ja melkeen jokaisessa sun viestissä on tullut ilmi miten pieni ja hyvät mitat omaava olet. Onneksi olkoon, ihan oikeesti! Mut se tuli jo selväks.

Ja ei, en ole kateellinen, katkera tmv. mut ku mua nyt vaan ärsyttää ihmiset jotka toitottaa sitä omaa erinomaisuuttaan asiassa kuin asiassa joka välissä.

Ja ei, minun ei ole pakko lukea tätäkään ketjua, mutta luimpahan nyt.
 
-
Niinpä, nykyään jo 14-vuotiaat voi näyttää täysi-ikäisiltä. ja minä en anna tyttöni todellakaan pukeutua kuten olen nähnyt monien n. 14v pukeutuvan (tyyliin avonainen tiukka paita, tiukat farkut ja saappaat).
 
Kirjastontäti
Koulukirjastossa työskennelleenä voin todeta, että jo osa 12-vuotiaista tytöistä on paljon itseään vanhemman näköisiä. On oikeasti hämmentävää miten samanikäiset voivat ulkoisesti poiketa toisistaan niin paljon. Toisen ulkonäkö, pukeutuminen ja hiukset mukaanlukien on aivan kuin aikuisellla, kun toisella on letti ja vaalenapunainen heppacollege. Biologialle ei juuri mitään voi, mutta tietty vaatetus tekee paljon. Enkä nyt sano etteivätkö nämä tytöt saisi näyttää aikuismaisilta, mutta hurjalta se minusta tuntuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirjastontäti:
Koulukirjastossa työskennelleenä voin todeta, että jo osa 12-vuotiaista tytöistä on paljon itseään vanhemman näköisiä. On oikeasti hämmentävää miten samanikäiset voivat ulkoisesti poiketa toisistaan niin paljon. Toisen ulkonäkö, pukeutuminen ja hiukset mukaanlukien on aivan kuin aikuisellla, kun toisella on letti ja vaalenapunainen heppacollege. Biologialle ei juuri mitään voi, mutta tietty vaatetus tekee paljon. Enkä nyt sano etteivätkö nämä tytöt saisi näyttää aikuismaisilta, mutta hurjalta se minusta tuntuu.
Mua luultiin 12-vuotiaana 15 -16- vuotiaaksi, mutta sitten 15v. olin jo liian lapsenkasvoinen esim. 18 -vuotiaaksi, turha toivo päästä alaikäisenä baariin :) 12veenä tuo vanhempi ulkonäkö johtui nopeasta pituuskasvusta ja kropasta, kun menkat alkoivat jo 10v ja muu kroppa myös kehittyi samaa tahtia. Vaatteet kyllä oli tyytliä äitin tekemä collegepaita ja tuulihousut, ei mitään tietoa tyylistä. Nykyään mua luullaan n. 5-8v nuoremmaksi, kun ikää on 30v.

Lapset, varsinkin tytöt kehittyy nykyään nopeammin puberteettiin, ja sitten vielä pukeutumistrendi korostaa sitä :/ Itsellä 6v tyttölapsi joka haluais olla jo niin neiti, ja minä yritän väkisin sitä pitää lapsena, joka se on :|
 

Yhteistyössä