Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Heippa!

Haluaisin kanssa liittyä joukkoon, vaikkakin tämä ketju alkanut jo aikaa sitten! :)

Tulen tuolta Jyväskylässä hoidossa-palstalta ja siellä on kertomus tähän astisista tutkimuksista yms.

Mutta lyhyesti voin kertoa,että olemme yrittäneet lasta reilu 6 vuotta tuloksettomasti. Vuonna 2005 todettiin pco, munasarjojen tähystys tehty, kaikki testit tehty, kuukautiset todella epäsäännölliset niihin syönyt 8 vuotta teroluuttia ja nytten 3 vuotta clugophagea,mutta siitäkään ei ole mitään apua ollut. 3 vuotta sitten lääkäri sanoi että painoa pitäisi saada alas,mittani ennen tammikuista laihdutuskuurin aloittamista: 170cm,94kg, BMI 32.5. Tavoitepainoni on 70-75kg heinäkuuhun mennessä kun menen naimisiin, mutta vielä 5kg haluan pois ennen kun otan useamman vuoden tauon jälkeen yhteyttä naikkarille! Tällä hetkellä paino on 83kg ja BMI 28.7 joten 11kg on lähtenyt n. 1.5kk :D Olen niin ylpeä itsestäni, kiitos cambridge-ohjelman!!

Jos joku haluaa aloittaa kyseisen ohjelman,niin tsemppaan mielelläni koska tämä on ainut tapa jolla minä saan painoa alas ja myös ilmeisen toimiva! :D

Paljon tsemppiä kaikille painon pudotukseen!!

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Aniit...............27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha..........24v....111kg/177cm......34,6.....-15kg...-2,5kg

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Kultakimpale2..24v...91kg/164cm .......33,8…..-6kg.....-1kg

Mila86............25v..92,2kg/167cm.......31,1.....-15kg...-5,5kg

Supsu86........25v.....94kg/170cm........28,7....-24kg...-11kg

TanzZzku….....29v...101,8kg/171cm.....33,3....-10kg...-4,4kg

Viimeksi muokattu:
Hienoa Arcatha, siitä se lähtee! :)

Tervetuloa Supsu86! :wave: Kivaa kun saadaan lisää porukkaa kirjottelemaan, meitä ei täällä ole ku muutama aktiviinen... Lisäilin sut listalle, ootkohan ehtiny täyttää jo 26..? Laitoin nyt 25v :) Teillä pitkä yritys kans takana... Ja upeesti oot saanu painoo pois!! Mä voisin olla tosi kiinnostunu tosta cambridge-ohjelmasta! Jaksatko vähän kertoo siitä?

Mä vähän poistelin ihmisiä tosta listalta jotka ei oo kirjotellut täällä ku sillon alkuun kerran tai kaks...

Niin ja tosiaan mitenkäs TanZZZku ne häät meni?? :)

Viimeksi muokattu:
Mila86 Mielelläni kyllä porukkaan liityn ja jakamaan kokemuksiani! :)

Elikkä cambridge-ohjelma löytyy netistä ja sieltä löytyy myös oman alueen valmentajat. Tuotteita saa vain valmentajalta ja siinä samalla sitoudutaan olemaan yhteydessä valmentajaan tavallaan ollaan tilivelvollisia painosta ja käydään sännöllisesti punnituksessa, mikä sopii minulle paremmin kuin hyvin :) Tiedän että minulla on takapiru joka vahtii ja katsoo että pysyn kuurissa ja tulosta syntyy.

Ohjelmassa on 6-tasoa, taso-1 on paasto jossa syödään 3 pussia ja vähintään 2.5 litraa vettä päivässä eikä mitään muuta, taso-6 on painonhallintaa ja välissä olevilla tasoilla opetellaan syömään oikein ja katsotaan jokaiselle se sopiva taso millä lähtee laihuttamaan.

Itse olen ollut tuolla paastolla ja sitten paasto+, jossa saa syödä yhden aterian päivässä pussien lisäksi joka sisältää lihaa ja kasviksia.

Sopiva alotuskuuri on 3 viikkoa ja 3 viikon pussit maksavat n.177e. Monesta hinta on korkea,mutta kun miettii paljolla siinä ajassa ostaa normi ruokaa ja herkkuja yms. kun tässä tosiaan ei syödä mitään muuta. Ja miettii sitä mitä tällä pudotuksella voi saavuttaa...
Ensimmäinen viikko on pahin,mutta kun sen selviää niin olo helpottuu ja vaa'an lukemat motivoi jatkamaan,nälkä häviää, makeanhimo häviää ja dietti rupeaa menemään rutiinilla, jaksaa paremmin yms...

Tämä on minulle ainut sopiva tapa laihtua,koska tiedän tasan tarkkaan mitä päivässä syön, ne on ne 3 pussia eikä mitään muuta,joten en rupea niin helposti luistamaan tai soveltamaan itse diettiä jne..

Suosittelen tätä kyllä kaikille,jotka haluaa pudottaa painoa suht nopeesti.

Makuvaihtoehtoja löytyy monta, niin suolaista kun makeaa ja olen kokenut nämä pussit paremmiksi kuin muut, ei ole jauhoisia ja paremman makuisiakin.

Että ei muuta kun ottamaan yhteyttä oman alueen valmentajaan!! :)

Mila, itse mietin ihan samaa kuin sinä, että ehkä mieluummin pudottelen näin jatkuvan elämänmuutoksen myötä. Koen nimittäin, että jos lähtee pusseilla pudottelemaan, niin minulla itselläni henkilökohtaisesti varmaan kilot tulisivat nopeasti takaisin.

En tainnutkaan täällä vielä mainita, mutta liityin näin alkuun kolmeksi kuukaudeksi keventäjiin. Todella hyvät pari päivää olleet kun olen noita sivuja tutkaillu ja ammentanut ihania keventäjien reseptejä! Tänään kokkailin mm. kaalipihvejä (oli aivan törkeän hyviä) ja tomaattikeittoa pastalla ja basilikalla. Meillä kun on miehen kanssa ollut todella yksipuolista tämä meidän syöminen ja kasviksia ollut myös vähän. Nyt tuntuu, että jotenkin on oikein silmät avautuneet, että kuinka paljon voi kaikkea erilaista ja uutta tehdä. Uskaltaa noiden ohjeiden avulla kokeilla kaikkea uutta :) Ja se hyvä puoli tuolla on, että se ohjelma kun ehdottaa jokaisella päivälle oman menunsa ja esim tämän päivän ruokia hyödynnetään myös huomisessa menussa.

Tänään kävin taas kävellen asioita hoitelemassa. 1,5h tuli kävelyä kaikkinensa. Kyllä minä vielä joku päivä voitan tuon mäen, eikä mäki voita minua ;) Meillä on siis todella pitkä, alkuun hyvin loiva, mutta loppua kohden jyrkkenevä ylämäki kotiin päin tullessa, että varmasti saa sykealueen pysymään kolmosella sitä kävellessä. Keskustaan mennessä sitä onkin kiva lasketella ykkö sykealueen lukemissa ;)

Huomenna on jännittävä päivä; Olen menossa työhaastatteluun :whistle:

Niin sama fiilis kans siitä et ne tulis sitten takasi ku ei sitä kuitenkaan loppuelämää voi pusseja syödä, tietty sillä saa tosi hyvin ja nopeesti kiloja pois mut sit ku lopettaa sen ja alkaa elää normaalisti ni sit pitää olla tosi tarkka sen syömisen kanssa... Tsemppiä työhaastatteluun, kerro sit miten meni!! :)

Mihin TanZZZku oot kadonnut...? :eek:

Mulla aamupunnituksessa painoa 86,1kg eli kokonaispudotus nyt 6,1kg. Pudotusta tällä viikolla vaan 600g, mut tiesinkin et menee vähän penkin alle ku oon vähän herkutellut :cool: Mut sen takii ei oo tullu plussaakaan ku sillonku jotain herkkuja syön ni sen koko päivän aikana syön muuten tosi vähän ni sit ne kokonaiskalorit ei nouse kovinkaan korkeelle... Nyt taas sit vähän normaaliin elämään ja loppuu noi ulkonasyömiset :D

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......34,6...-15kg...-2,5kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .......33,8….-6kg….-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,9..-15kg....-6,1kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....33,6...-10kg....-3,6kg

Plussanneet

Viimeksi muokattu:
KUKKUUUUU!!! :)
Olen täällä :) , on ollu pari pvää taukoo... Ollaan oltu paril vp, ja mökillä rentoutuu.
Onpas tänne tullukki txt, ohhoh!!
Ja tervetuloa Supsu :)

Noh.. Kuten varmaan arvaatte, ni la lähtien olen ollu huonoilla teillä..
Munhan piti lähtee sinne häihin autol, mut mun mies ilmoitti et hän on jo tilannu meille kyydin ja siitähän se ajatus sitte lähti...Eli tää on 4. pvä näillä miettimättömillä poluilla, mutta huomen on ruotuun palautus ;)
Tän voi päivittää meikäläiselle... paino: 98,2kg Bmi 33,6.
Eli 4 päivää= 800g Tai oikeestaa varmasti enemmänki ku miettii et paino ehti jo viime viikol iltasella näyttää jo 96,5kg... :( Rakennan itselleni koko ajan tällast oravanpyörää.....
Kestää taas sen pari päivää ennen ku pääsee viime viikon painoon, 97,4kg.

Mä kävin täs miettii et mä varmaan vaan oon tällanen s******n "tuurilaihduttaja"... niinku viikon pystyn olee, ja sit repsahdusta kestää ei yx pvä vaan 4 pvää!!!
Mietittii tossa just äsken et en todellakaa tuu painaa lähellekää 93kg kahen vkon päästä. Jos 95kg pääsen ni seki on jo aikas kova juttu!!! Kävin jopa miettii et haluunx mä OIKEASTI riittävästi sitä lasta, ku en vaan sit kuitenkaa onnistu...????
En tiä... Ehkä ärsyttää seki et täl hetkel koko elämä pyörii näiden asioiden ympäril..

Jep jep..

Mutta Mila, sullahan on upeasti lähtenyt kiloja! Ja upea pudotus se tuo 600g on myös! :)

TanZZZkua minä kaipailen myös! Jotain unta näin muuten minäkin itseasiassa toissa yönä jossa TanZZZku pyöri.. jotain häistä hän tuli tänne kertomaan, mutta en muista enää mitä. Niin todentuntuinen se uni oli, että piti eilen ihan tulla tarkistamaan, että oliko TanZZZku tänne jotain käynyt kirjoittamassa :D

Joo, mutta siihen haastatteluun.. Kai se ihan hyvin meni, mutta uskon erittäin vahvasti, että en tule saamaan sitä paikkaa. Totuudenmukaisesti ja rehellisesti kerroin heille tästä perussairaudestani (kaksisuuntaista mielialahäiriötä kun sairastan), mutta kerroin myös sen, että nykyisellä lääkitykselläni sairauteni pysyy tasapainossa. Loivat aika epäuskoisia katseita haastattelijat toisiinsa siinä vaiheessa.. Että varmaan peli on menetetty.. mutta ei siinä.. onhan niitä vaihtoehtoja muitakin..

Hirveästi muuten vaihtelee tuo paino ihan oikeasti! Tänä aamuna vaaka näytti 600g enemmän kuin eilen! Uskon, että vähäisestä veden juonnista johtui tuo painon nousu.. Heti kun juo vähemmän, alkaa nesteet kertyä elimistöön. Tänään olenkin juonut reippaammin ja vatsakin on toiminut hyvin. Syömisten kanssa olen pysynyt terveellisellä linjalla vaikka tänään haastattelun jälkeen ottikin niin suunnattomasti päähän ja olisi tehnyt mieli mennä kauppaan ja ostaa herkkuja vaikka kuinka paljon. Mutta sain pidettyä pääni! :)

TanZZZku ehtikin kirjoittaa sillä välin kun minä tätä kirjoittelin..
Kuule, repsahduksia sattuu joskus kaikille! Toisille pidempiä ja toisille lyhempiä. Tärkeintä on se, että jossain vaiheessa saa koottua itsensä ruotuun ja niin edelleen! :) Nyt vaan pää pystyyn ja kohti uusia haasteita! :)

Viimeksi muokattu:
Heips!

Mila hienosti on kyllä lähtenyt painoa, joten saat olla oikein tyytyväinen! :)

Heti alkuun pitää pikkasen puolustella tätä cambridgea :) Elikkä tässä ei olla koko aikaa pusseilla,vaan saa itse soveltaa ja koko tämän ohjelman ajan opetellaan syömään terveellisesti ja muokkaamaan niitä ruokatottumuksia. Elikkä pussit saavat aluksi kilot nopeasti tippumaan ja aineenvaihdunnan toimimaan ja nopeasti pudotetut kilot tuovat lisää tsemppiä. Pussit saavat kylläisyydentunteen aikaan ja mahalaukku kutistuu ja sitten kun rupeaa syömää kevyitä aterioita oikean lautasmallin mukaan niin riittää vähempi määrä ruokaa ja oppii tunnistamaan sen millon on täysi, lisäksi oppii tuntemaan sen että millon on nälkä eikä vain joku mielihalu.
Tasolta toiselle siirtyessä lisätään normi aterioiden määrää ja vähennetään pusseja,sitä mukaan kun se oma tilanne antaa myöden eli kuinka kaukana tavotepaino on ja onko oppinut oikean ruokarytmin ja annoskoot yms. Eli kyllä tämä cambridgen myötä elämäni muuttuu täysin,eikä kilot palaa. Tähän alkuun en ole ottanut hirveesti ylimäärästä liikuntaa vain hyötyliikunnan jota koirien lenkityksestä tulee,sekä satunnaiset ryhmäliikuntatunnit. Mutta nytten kun olen painoa saanut sen yli 10 kiloa pois,niin ensi viikolla alkaa kuntokuuri joka kiinteyttää ja saa kaloreita palamaan,joten voin lisätä päivääni taas enemmän normi ruokaa,kuitenkin niin että sen myös kulutan. Että kyllä tämä uuden elämäntavan opettelu on rankkaa tavalla tai toisella,mutta tämä tapa toimii minulla todella loistavasti ja uskon saavuttavani paremman loppuelämän! :)

Koskaanhan ei voi tietää,että mikään on lopullista ei edes se että kilot pysyisivät aina poissa :) Mutta sen tiedän,että tällä tavalla pääsen nopeammin 6 vuotta haaveilemaani tilanteeseen ja olen askeleen lähempänä sitä omaa pientä kääröä, sekä tiedän astelevani heinäkuussa alttarille paljon kevyempänä! :)

TanZZZku repsahduksia tulee ja sallittakoon ne itselle, mutta kunhan yrittää sitten tsempata ja aloittaa uudestaan :) Eihän sitä Roomaakaan päivässä rakennettu....

Arcatha lupasko ne ilmotella sieltä kuitenkin vaikket sais työtä? Toivotaan nyt et ne palkitsis rehellisyydestä!

Supsu86 joo no kuulostaa tosi monipuoliselta kyllä mut niinku sanoin niin hieman liian "työläs" mulle... Tuntuu helpommalta vaan syödä terveellisesti ja liikkua, kyllä sekin ihan ookoosti näyttää toimivan. Mut hienoo ku sä jaksat ja tuntuu parhaalta itelle, sehän se pääasia + toimii sulla ihan mielettömän hyvin pudotetuista kiloista päätellen!

TanZZZku kyl mä uskon et sä sitä lasta haluat ihan yhtä paljon ku nekin jotka laihtuu "helpommin". Tiiän kyl ton tunteen... Mut sitä on vaan niin vaikee elää nyt tätä elämää sillä ajatuksella et pakko laihtua et saan sitten joskus ehkä lapsen, ei se jotenkin vaan ole järkeenkäypää eikä motivaatio voikaa olla ihan kymppi kun sitä vauvaa ei ole eikä se tunnu mitenkään edes realistiselta et nyt jos laihdun pari kiloo ni saan vauvan... Vaikee selittää... Sama ku yks mun kaveri ihmettelee aina kovasti miten mä ja mun mies tykätään käydä ulkona ja juhlii ni et mitä sit jos saadaan lapsi ni loppuuko se jne... Taitaa epäillä onko meistä vanhemmiks ollenkaan ku ollaan "meneviä". Mut siis eihän me voida pysähtyä ja lopettaa elämistä ennen ku se raskaus saadaan alulle?? Tottakai voidaan elää terveellisemmin ja tehä asioita sen eteen et raskautuminen helpottuis mut et kotonako pitäs istua ja odottaa sitä vauvaa? Ei onnistu ainakaan multa. Tottakai se elämä muuttuu SITTEN kun se lapsi tulee ja tietty heti ku oon raskaana ja se on enemmän kun tervetullut elämänmuutos, mutta siihen asti aioin kyl nauttia elämästä. Ja kun eihän siitäkään mitään takuita ole että me se lapsi satavarmasti saadaan. Menee elämä pilalle ja hukkaan jos elää vaan sitä varten. Halutaan sitä enemmänkun mitään mut jos niin paska tuuri meille käy ettei sitä meille suoda niin ei ainakaan voi sanoa et nuoruusvuodet on menny "hukkaan", kotona istuessa, vauvaa odotellessa...

Viimeksi muokattu:
Pitää oikei selailla kunnolla uudellee ketjuu et tietää mitä kellekin kuuluu.. :)

Arcatha Toivottavasti rehellisyys palkitaan!! On todella rohkeaa lähteä kertomaan sairaudestasi!!! Mulla on ystäväpiirissä henkilö joka sairastaa myöskin samantyyppistä, :ashamed: anteex en muista mikä sairauden nimi on mutta siinä on maanisia vaiheita ja sit niitä masennuskausia. Hänelläkin on sairaus pysynyt hyvin kurissa lääkkeiden avulla jo monta vuotta!! Eräs toinen ystäväni ei vielä ole oikein löytänyt apua, hän sairastaa masennusta, aika vaikeaa sellaista.. Se vaan uusii ja uusii.. huoh..

Meil on selkeesti joku telepaattinen yhteys Mila ja Arcatha!!!! Mäki nimittäin näin unta teistä!! :D
Mun unessa taas Mila oli se henkilö, joka halus tietää oikeat nimet yms. ja mä en siihen halunnu unes lähtee!! Aika hassua :)

Supsu, olen monelta kuullut että tuo Campbridge toimii todella hyvin!!! itse myöskin koen sen aika työlääksi, ja luulen et musta ei siihen olis.. Hyvä että olet löytänyt itsellesi oikean tavan pudottaa painoa!!!!

ON: Valtavan iso kiitos teille kaikille tsemppauksesta!! Jaksatte aina piristää, ku mä vaikertelen synkkyyksissä!! :) Ootte ihan huippuja kaikki!!!

Mila: Toi muuten näyttää ihanalta toi plussanneet rivi :) Toivottavasti me kaikki päästään sinne jossai kohti ja saadaan se nyytti viel kotiin asti!!! Kyselit tuol aiemmin et kauan kukin pari on ollut yhdessä, Me on oltu n 5 ja puol vuotta yhes, joista reilu vuos naimisissa. Mua itteeni mietityttää tos juhlinnas, et mua ei kiinnosta sillee lähtee ulos baariin, vaan must on paljon mukavampi istuu koton ja kutsuu vaik kavereita kylään ja ottaa siinä sellaset pikkukännit. ja eikä joka viikonloppu. Miestä taas huvittas mennä baariin ja valitettavasti must tuntuu et joka viikonloppu haluis olla kännis... :( Meillä on ollu iha viime kesään asti kova menoviuhka kummallakin, mut mulle on tullu tässä viime aikoina stoppi. Tää tulee vaatimaan joustavuutta kummaltaki ja luulenpa et ei tässä myöskää riidoilta jossaa kohti tulla välttymään.. Toki, hän myös sanoo et ku hoidot alkaa ym. ym. niin se on eri asia. Ja sanoo myös et ei jokainen vapaa viikonloppu menis ulkoilee.. Ehkä se menohalu alkaa laantuu ku tupakin vierotusoireet alkaa helpottaa, ja tätä hoitoasiaa saadaan eteenpäin.. ja muutenkin, kai se aika tekee tehtävänsä. Huoh.. Tulipas pient tilitystä tässä samalla!!! :LOL:

Ja itestä viel sen verran et tänään on ollu ruotuun palautus!! Tän 13 pvää jotka on jöljellä ennen polille soittoo, koitan vetää iha tosissaa!!! Puhuin eilen mun isoveljen kans, joka on pudottanu painoo hurjasti. Hän on kans herkkuperse ja tykkää makeesta ja suolasesta ja roskaruoasta ja..... Hän miettii myös, ku ollaan puhuttu mun PMS mässyistä, et onkohan hälläkin sit sellaset, ku välil tuntuu siltä et vois vaik kuristaa jonku et saa suklaata :LOL: Joka tapaukses, hän ollu mulle tosi iso tuki ja tsempannu ja psyykannu mua tosi paljon!!! Hänellä on itsellää 4 lasta, ja pienin on vähän niinku iltatähti joka tietty on vallottanut kaikkien sydämet..

Sain taas eilen hyvii ajatuksii ja voimaa keskusteltuani hänen kanssaan!!! Nyt taas jaksan nousta tolpilleni ja yrittää tätä helvetin ruljanssia!!! Tää on vähän ku lois oravanpyörää itelleen ja takois päätä seinään!!!

Kyl mä jossai kohti saan tän homman onnistuu!!! Ehmä..Kyl mä saan!! Mutta Pessimisti ei pety.. ;)

TanZZZku, samasta sairaudesta on kysymys :)

Juu, en minä sitä paikkaa saanut.
Nyt sitten katsellaan tuonne huhtikuun loppuun saakka, että mitä tapahtuu. Olen siis sairauslomalla huhtikuun lopulle. Täytyy alkaa pohtimaan, että haetaanko minulle kuntoutustukea ja sitä kautta kokeilemaan eri ammatteja, että löytyisi sopiva. Nykyisessä ammatissani en pysty työskentelemään sen kuormittavuuden takia.

Mutta nyt tervehtimään mieheni vanhempia :)

Mila Sinulla tuntuu todella hyvin toimivan tuo tyyli,joten ei muuta kun jatkat sillä! :)

TanZZZku itsellä myös ollut samanlaista ajatusta "haluanko lasta todella tarpeeksi", mutta tämän 6 vuoden yrittämisen aikana on mahtunut vaikka minkälaisia ajatuksia ja tunteita tämän asian suhteen. Alussa lapsettomuus oli hyvinkin kipeä asia,mutta jan myötä siihen on ns. tottunut,vaikka se hurjalta kuulostaakin. Ajattelutapa nykyään on se,että kyllä se lapsi olisi ihana ja todella tervetullut,mutta kyllä sitä elämää on ilman lastakin. Mutta kieltämättä tiedot lähipiirissä/tuttava piirissä siitä,että ovat saamassa lasta, sykähdyttää ja hetkellisesti aktkeruuden tunne nousee pintaan. Ja väistämättäkin ihmisjoukossa katseeni harhailee ja etsin raskaana olevia naisia ja mietin kuinka olisi ihanaa kun itse kävelisin maha pystyssä. Pystyssä siis odottamisesta eikä tästä ylipainosta ;)

Arcatha uusia tuulia kohti ja mietit että se oli heidän menetyksenä,kun ei sinua valinnut. Pakko myöntää,että rohkea teko oli kertoa sairaudestasi,mutta senkin olisi pitänyt viestittää haastattelijalle jotain siitä että kuinka rehellinen työntekijä olisit ollut,vaikka asian kertominen ei varmasti ollut kovin helppoa!!
Nytten vaan mietit rauhassa vaihtoehtoja mitä haluaisit tehdä yms. Onko opiskelemaan lähtö pois suljettu vaihtoehto?
Itse meinaan opiskelen nytten 3 ammattiani, ensimmäinen ammatti oli ravintolakokki ja sitä työtä muutaman vuoden tein,mutta masennus iski ja totesin,että nytten on aika ottaa uudest kuviot ja niinpä lähdin opiskelemaan ammattia eläinten parissa, nytten on erikoistumis opinnot käynnissä ja syksyllä pitäisi olla valmista kauraa sen suhteen. Kyllä uudet tuulet tuo uutta tsemppia ja intoa elämään!!

Ajattelin huomenna olla rohkea ja ottaa puhelun polille!! :O Vaikka vielä ei ole sitä 5 kiloa lähtenyt,mutta kyllä uskon ja toivon,että tälläkin pudotuksella päästään asiassa eteenpäin!! :)

Supsu86, olen minä opintojakin pohtinut. Itseasiassa olen kahdesti vai kolmesti käynyt ammatinvalinta psykologin luona työkkärissä juttelemassa, mutta ei vaan oikein tunnu mikään ammatti omalta.. Tykkään tehdä ruokaa ja leipoa, mutta en sitten tiedä, että jaksaisiko sitä tehdä ammatikseen. Ja toisaalta olen siihen ehkä liian perfektionisti luonteeltani :D Tänäänkin kun sämpylöitä leivoin niin taikinan kohottamisen jälkeen ja uudelleen vaivaamisen jälkeen täytyi minun punnita taikinan määrä, jakaa summa 32:lla ja punnita joka ainoa pala, että tulee varmasti samankokoisia sämpylöitä :D :D Kun en vaan osaa tehdä sillä perinteisellä tyylillä, että teen taikinasta pötkön pöydälle ja sen jaan osiin :D

Juu, mutta niihin opintoasioihin siis. Pohdittavaa on paljon.. mutta jotenkin tuntuisi paremmalta vaihtoehdolta se, että ensin pääsisi kokeilemaan eri ammatteja, että jos sitä kautta sitten olisi helpompi valita sitä tulevaa opintoalaa..

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......34,6...-15kg...-2,5kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .......33,8...-6kg…..-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,9..-15kg....-6,1kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....33,6...-10kg...-3,6kg

+ Plussanneet +

Arcatha itsekkin päädyin opiskelemaan kokiksi juuri sillä perusteella,että tykkään tehdä ruokaa ja leipoa. Mutta pakko myöntää,että ruuantekeminen ns. harrastuksena on monta kertaa kivempaa kuin tehdä sitä työkseen :D Nykyään itsekkin olen hyvin kriittinen ruuan ja leivosten suhteen, joten pätee sanonta "tieto lisää tuskaa", mutta en kadu sitä,että opiskelin kokiksi koska sain siitä todella paljon tietoa ja myöskin kokemusta. Mutta pidettäköön se tästä lähin ns. harrastuksena! :)

Tosiaan tuo työkokeilu olisi varmasti kiva, niin pääsisi kokeilemaan useampaa alaa. Eikä kannata asian suhteen ottaa stressiä,vaan kyllä ne asiat järjestyy!

Itse olin vuoden poissa työelämästä juurikin sen masennuksen vuoksi ja pakko myöntää että hyvää teki. Sitten sain kipinän lähteä opiskelemaan ja oman eläinharrastus taustan vuoksi ala oli helppo valita. Nytten odotan innolla sitä että pääsen työskentelemään eläinklinikoille!

Kun olen tullut matti-myöhäsenä tähän ketjuun,niin huomasin että täällä on puhuttu alkoholin ja tupakan käytöstä, parisuhteiden pituudesta yms. Niin ajattelin nytten kertoa sitten vähän omaa taustaa :)

Elikkä kesällä tulee 7 vuotta yhteiseloa mieheni kanssa, 6 vuotta olemme olleet kihloissa, 5 vuotta omistaneet omistusasunnon, menemme tulevana kesänä naimisiin ja omistamme kaksi koiraa ja kaksi kissaa :)
Alkoholia käytämme harvoin 3-4 kertaa vuodessa ja silloin kun otetaan niin sit kanssa otetaan, en tykkää kotona tissutella vaan minun on päästävä baariin tanssimaan :) Tupakkaa olen polttanut 10 vuotta aina kun otan alkoholia,mutta viime aikoina sekin on jäänyt vähemmälle,kun pää tule niin pirun kipeeksi kun harvoin polttaa!! :D

Tokkiisa saa kysellä,jos tulee jotain mitä haluaa tietää tai olette täällä puhuneet jostain mihin en vielä ole vastannut! :)

Minkä alan töitä sä nyt hait Arcatha? Mulla oli vähän sama tilanne et en oikeen tienny mitä oisin halunnu tehä, ajelehdin alalta toiselle mut nyt oon vihdoin löytänyt omani, valmistun parin viikon päästä ja itselläkin siis työnhaku meneillään. kyllä se oma ala sielt sit jossain vaiheessa löytyy! :)

Ja joo TanZZZku toivottavasti me kaikki saadaan siirtyä kohta tohon plussanneet-kohtaan!!! =) Mikään ei olis niin ihanaa ku luomuplussa... Se taitaapi jäädä haaveeksi.

Täällähän on raitista porukkaa, sitähän alkaa tuntee ittensä ihan deekuks :D Teillä ei ainakaan hoidot jää siitä kiinni et käyttäsitte liikaa alkoholia. Ku meille tosiaan se lääkäri sano että pitäs vähentää, oon mä vähentänytkin, maks pari kk kuussa nykyään ku ennen melkeen joka viikonloppu. Mäkään en tykkää mistään kotona tissuttelusta, en oo koskaan tajunnu sitä et otan "pari", kyl sitä sit pitää ottaa kunnol jos ottaa :p Mut tosiaan toi baareis juokseminen on alkanu vähän kypsyttää, nytkään olla oltu ku muutaman kerran viimesen 3kk aikana...

Mila86 sanottakoon,että ei sitä ihan näin raittiita olla oltu :) Jotenkin sitä vaan alkoholiin kyllästyi ja nytten tarvii olla hyvä syy,että lähtee baariin. Viimeksi ottanut uutena vuotena,mutta nytten kaveri pariskunnan kanssa suunnitelmissa,että jos viikon päästä viikonloppuna keksis jotain kivaa, tosin eihän sitä tiedä kuuluuko siihen kivaan alkoholi :D Mutta minun puolesta vois vaikka kuulua, sais vähän nollattua tätä opiskelua ja sitten on jo ensimmäinen viikko harjoittelua takana niin ihan kiva olis päästä tuulettumaan :D

Joo mitään muuta ei hoitojen suhteen tarvitse vähentää kuin painoa ja kyllähän toi 10 % painosta on jo lähtenyt, joten soitan kyllä huomenna polille ja varailen aikaa, olen aika liekeissä ja toiveikkain mielin!!

Yhteistyössä