Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Hyvältä kuulostavat teidän viikonloppu suunnitelmanne :)

Meillä mies on huomenna iltavuorossa ja sunnuntaina aamussa. Maanantaina on sitten vapaapäivä jolloin yritämme jos saisi kuntosalille lähdettyä.
Itselläni ei pahemmin viikonloppusuunnitelmia ole. Ehkä otan ennemmin levon kannalta sillä kävelykilometrejä on tälle viikolle kertynyt jo 25km :)
Ehkä lihaskuntoa voisi huomenna kehittää kuitenkin.. Tarvitsisi nimittäin kiinteytyä jonkin verran ennen kuin nahka alkaa taas löysistymään laihdutuksen myötä.

Mila, sä ootki mun mielest loistavasti onnistunu ain pudottaa, tai vähintäänki pysyy samas vaik oot juhlinuki!! Se on mun mielest aika taito laji!! Ite oon (kuten tääl huomattu :D) ain saanu menee piparix juhlinnan jälkeen...

Supsullaki tuntu tuntu olevan paljon kivaa ohjelmaa tiedossa!!! :)

Ambrosia, kipeenä oleminen on niiiii s********a.. Mul ainaki itellä tulee sellane et kipeen saa syödä mitä maistuu.. huoh... ittseä huijaamista...

Arcatha 25km!!! Wautsi!!:O Se on aikas paljon, huhhuh!! Mäki olin itse asias pidemmäl lenkil kaverin ja koiran kans, n. 6km. Ja vaik sillee käynki joka päivä ulkon koiran kans nii en tollasta rykäsyä oo tehny!! mä olin ihan loppu sen lenkin jälkeen!! Yleensä mies meil käy koiran kans noi pidemmät lenkit ku se on täl hetkel hänen ainoa liikuntaharrastus. Mä käyn aikas paljon siel jumpal hoitelee mun liikkumiset..
Sit mainitsit kiinteytyksen.. mul on jo valmiix venynyttä ihoa. Vatsa on superpehmee ja voi noita alleja, huhhuh!! :LOL: Oon mä siis muutenkin tällane löllerö, mut noi on ehkä ne meikäläisen kropan suurimmat ongelma-alueet..
Kaikki johtuu tasan siitä et painon vaihtelu on ollut nii rajua (30kg ylös ja alas), ja näköjää mun iho on sellane et ei oikei palaudu kunnol. Ja aika hurjalt kuulostaa mut toi vaihtelu on viel tapahtunu nuorempana ja huomaamatta...
Yhtäkkii oliki vaa tullu noi lisää ja yhtäkkii oliki lähteny 20kg...

Aiemmin mul oli valtaisat ahdistukset mutta nyt mietin vaan terveyttä näis painoasioissa. Kai mä oon vähä kieroutunu mut pidän itseäni ihan kauniina virheistäni huolimatta :)

Ja en sit muuten päässy jumppaa :ashamed: Mul oli jotenki huono olo vaik söin iha hyvän aamiaisenki ..
Tuntuu siltä et keho kaipaa välipäivää.. Tuntu kovalta kävellä rappuset ylös.. Annan itseni siis levätä ja mun urheilut on tänää meidän koiruuden kanssa ulkoilut.. Ja siivous ;)

Mukavaa päivää kaikille :)

TanZZZku, nuo kilometrit on tulleet suht helposti. Kun kävelen keskustaan ja takaisin kotiin matkaa kertyy noin 4km yhteensä. Sitten kun kävelen terapiaan kahdesti viikossa siitä tulee helposti n. 7km suunta. Ja on tullut tavaksi käydä lähes päivittäin kävelemässä :) Tosin tänään on lepopäivä sillä luntakin tulee. Toisaalta huomennakin voisi pitää kävelystä lepopäivän sillä sykemittarin suositukset ovat täynnä.

Juu, allit ja roikkumaha on minullekin kovin tuttuja. Lisäksi vatsani etenkin alavatsani ja kylkeni ovat täynnä piiiitkiä raskausarpia. Myös rinnoissani sekä selässäni on arpia. Johtuu siis voimakkaasta nopeasta painon noususta. Iho ei ole sitä kestänyt/pysynyt mukana ja on sitten venynyt ja "repeillyt". Tähän varmasti vaikuttaa myös nopea pituuskasvuni lapsena/nuorena. Onneksi arvet ovat suht vaaleita, kun joskus ne olivat hyvinkin punakoita.

Huomenta! Mitenkä on viikonlopusta selvitty? :)
Mulla hieman heikko happi liiallisen juhlinnan jälkeen, mutta ainakaan ei oo kiloja tullut ku eilen sain koko päivän aikana alas vaan pienen lautasellisen puuroa :D Tänään aamupaino olikin sitten 85,5kg... Huomenna ei varmaan ihan niin alhanen ku tänään tulee sit varmaan syötyä työpäivän jälkeen jotain hyvää ihan vaan siitä syystä että päivästä on selvitty hengissä :p Mut vähän avautumista lauantaista... Siellä synttärijuhlissa oli yks raskaana oleva joka oli myös tosi ylpeä raskaudestaan ja hypisteli koko ajan mahaansa, koko ajan huomio siinä että än on raskaana, no ei siinä vielä mitään, mut sit sinne tuli toinenkin ketä paljasti olevansa raskaana ja eiköhän koko ilta menny sitten tän aiheen ympärillä ja ekaa kertaa mua ihan tosissaan ahdisti ja samalla suretti tosi paljon. Oli vaikeeta kuunnella ja katsoa näitten tulevien mammojen onnea ja hehkutusta. Siinä sitten nieleskelin ja join "suruuni" ja humalakin oli loppuillasta sen mukainen, huhuh :D Sitten käly vielä eilen kertoi että hänen hyvä ystävänsä on raskaana, taas sellanen olo et kaikki muut lisääntyy tosta noin vaan.. Ei oo aina elämä reilua. Mut tosiaan, en oo viel koskaan ennen tuntenu niin suurta ahdistusta omasta lapsettomuudestani kun lauantaina... Ei ollut kiva tunne ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
Hellurei, viikonloppu meni kivasti! Flunssa hellitti, mies piti hyvänä, juotiin punaviiniä ja paino laski - ihan poikkeuksellinen viikonloppu siis, koska normaalisti viikonloppusin tuppaa ennemmin turpoamaan :LOL:

Kivasti piristi myös se, että multa on vyötäröstä lähtenyt kolmessa viikossa -7cm ja lantiolta -4cm.. reisistä nyt ei oo lähteny kun senttipari, mutta kuitenkin :)

Paino oli myös tänään aamulla alle 98:n joten aika voittajafiilis :)
Varsinkin kun ottaa huomioon ne 2 sidukkaa ja puoli pulloa punkkua, suklaat ja hampparit mitä syötiin viikonloppuna :xmas:

Tänään ajattlin myöhemmin aamusta pitää vähän pidemmän kahvitauon ja painua duunin salille tekee 3*15min treenin. Oon sitten iltapäivästä tunnin pidempään töissä.
Meillä töissä ilmane kuntosali, mutta se on yhteinen miehille ja naisille. Enkä vielä ole siinä kunnossa että haluaisin muiden nähden siellä käydä - tarttee siis vähän kikkailla :p
Ehkä sitä sitten ei oo niin tarkka kun tietää miten ne laitteet toimii, eikä vedä ihan urpona orpopiruna siellä :)

Huomenna meillä on aukkarit ja hoitosuunnitelman teko - jänskättää!
Sen jälkeen ajattelin että jos ei oo kauhean kipuinen, niin kävisin ehkä salilla, mutta ainakin uimassa :)

Tosta painonvaihtelusta : harrastin aikoinaan tanssia tosi aktiivisesti (12h viikko show/jazz/disko) ja silloinkin painoin 85kg!! Se sitten jäi kun täytin 18v. Mulla paino "onneks" karkas pikkuhiljaa, eli vajaat 7vuotta meni siihen että hilautu sinne sataankuuteen. Välissä hilautu alaspäin (alle yhdeksäänkymppiin), mutta kuitenkin oon suht vähillä arvilla selvinnyt :)
Tästäkin syystä ois toiveissa saada painoa pois pikkuhiljaa ja kiinteytyä samalla (ja rasvailla!).

Huomenta! :)

Viikonloppu meni ihan sujuvasti. Lauantai illan olin yksin kotona ja sunnantai aamun johtuen miehen työvuoroista. Siitä huolimatta ei tullut syötyä liikaa vaan pysyin ruodussa :)

Leivoin minä mustikka-tyrnipiirakan lauantaina, mutta jätin pois sen rasvaisen murotakinan ja tein tällä kertaa piimätaikina pohjaan. Piimä oli rasvatonta ja rasvaksi taikinaan tuli kolme ruokalusikallista juoksevaa beceliä. Ja oli muuten hyvää ;)

Mutta siis menneen viikon tuloksiin.
Paino putosi grammalleen sen kilon tällä viikolla.

Eli paino on nyt 107,5. bmi 34,3 ja yhteispudotus -3,5kg.

Tästä taas jatketaan ;)

Helou!!
mäki oon pysyny ruodussa, vissii eka viikonloppu, JEEEEEE!!! :)

Rauhakseen meni, siivoillessa ja ulkoillessa. Oon myös punninnu itteeni...joka päivä.. Ja mietinki, et tän päivän aamupaino oli 800g enemmän ku eilisen... Mietin, et voisko johtuu siitä, et en oo siel jumpal käyny?? Pe viimex ollu reenipvä, kävelylenkki. Muuten lepäilly ja hiljakseen lenkillä ollu koiran kans, koirapuistossa ja kaveril kylässä mis piskit voinu leikkii...
Mul näyttää olevan aina vähä joku juttu josta parjaan itteeni, en voi niinku olla tyytyväinen johonkin onnistuneeseen vaan ain keskityn siihen negatiivisee!!
Nytki, on tosiaan vissii eka viikonloppu et oon ollu kunnol ruodus, ja nyt mä harmittelen sitä 800g, vaik suunta on kovasti alaspäin!!! ARGGHHH!!! Mietin, et olis pitänyt mennä vaik eilen jumpalle tai salille tai jotai, nii se ei olis ehkä vaihtunu noin paljon.. 800g on melkei kuiteki 1kg...
Varmaan ei ehkä olis nesteit nii keräytyny täs muutaman päivän aikana, söin nimittäi poppareit la ja su... En tiä, urpo mikä urpo... Kyl se on jo huomisex vähä tippunu koska tänää meen taas jumpalle..... :) ja huomen ja olis tarkotus. Kyl taas koht löydän sen järkevämmän ajattelun.. huoh....

Mila :hug: Mä niin tiedän ton tunteen!!!

Mullaki on muuten niit arpii.. vähä joka paikas mis vaan voi olla. . ollu aikas nuoresta lähtien...

Hoh... Tasan viikko et pitäs polille soittaa!!! Teen kyl kaikkeni et tää viikko menis ruodus. Nyt on enää niin vähän aikaa et mun pakko onnistuu pitää itteni!!!!!

Mukavaa päivää kaikille!!! :)

Viimeksi muokattu:
Voi että nyt meinaa vähä ahistaa!!!
Mul on taas sellast tiputteluvuotoo!!!! :mad: Eilen alko iha snadisti ja taaaas tänää snadiisti... Mul oli viime kierros sama juttu, sillo kesti tätä 4 päivää ja viidentenä alko mensut. Nyt täs kierros mensujen pitäs alkaa la, eli jos alkavat sillon, ni olis estäny 7 pvää...
Jos ne alkaa aiemmin, ni ei kai se auta ku polille soittaa..Ja toivottavasti eivät sit evää hoitoon pääsyy... vaik luulen et nii käy :(
Katsotaa ny.. olis ollu kiva et olisin saanu rutistaa viel tän viikon.

TanZZZku tiedän mitä meinaat.. mulla oli kuitenkin vielä viiikko sitten paino nykyisestä + 4kg ja nesteitä. Kuinka vitutti, ahdisti, ja itketti nähdä ne lukemat vaikka ties ettei oo tehnyt mitään minkä takia painon olis pitänyt nousta..

TanZZZku mulla on menny vähän ohi et siis miks sun pitää jo aiemmin soittaa polille niitten menkkojen takia, tai et siis mihin ne vaikuttaa? No jokatapaukses peukut pystyyn ettei hoitoon pääsyä evätä!! Mullakin ens maanantaina totuuden hetki...

Mila, Hoito alkaa siitä kun menkat alkaa... Et sit soitan aiemmin jos alkaa tosissaa aiemmin falskaa tää hanuri..Tsemppii myös sulle :)

Tajusin muuten et miks kerääntyny sitä painoo eiliseltä: Mul alkaa ne mensut ja must tuntuu et ain vika vko kierrosta turvottaa ja paino nousee. Sit kp 2-3 palautuu takas normaalix.

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-7,9kg

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......34,3...-15kg...-3,5kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .......33,8...-6kg…..-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,9..-15kg....-6,1kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....33,6...-10kg...-3,6kg

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Niin ja Ambrosialle tsemppiä aukkariin, toivottavasti ei tee kipeetä! Mulla ainakin suht kivuton kokemus, ainut mikä vähän tuntu ni oli se ku laitettiin se katetri kohtuun, tuntu kovana paineena ja sellasena vihlontana, mut muuten ei juur mitään tuntemuksia...

Öööö, mä taisin selittää vähä hassusti..
Eli, oon asettanu sen painotavoitteen siihen ens ma, ku mensut alkais nyt la. Eli mul on viikko viel aikaa tsemppaa.
Ja jos ne alkaa ny aiemmin, ni sit ei oo enää nii paljon aikaa tsemppaa kilojen kans, eli tod.näk. hoito siirtys ens kuulle...
Eli mensut alkaa kyllä, mut mieluiten vast la ni mul on vähä enempi viel aikaa loppukiriä..

Ei sitten puotusta tällä viikolla, eilen tuli vähän mätettyy sit sunnuntain sijaan ja juotuu joku 10 litraa vettä :D Noh nyt sit vaan maanantaihin vesi+salaatti-linjalla ni sais edes kilon viel pois.... Muille parempia pudotustuloksia!!

Kiitos tyttöset!! Nyt jo pirteenä(not) töissä ja safkiksen jälkeen sairaalalle.. eiköhän tää tästä =)

Mulla painoa 900g enemmän ku eilen, vaikken edes ole syönyt mitenkään poikkeavasti.. hyvin huomaa että stressaan vatsalla :LOL:
Eiköhän se illalla taas toimi ku junan vessa :whistle:

Nyt pakko hakea kahvia tj tai muuten nukahdan tähän päättellee!

Hauskaa tiistaita tyttöset!!

Joo-o... mensuviikko pitää painoa korkeempana.. Tän aamun lukema oli kaikki 100g vähemmän ku eilen.. eihän tälle minkään voi, sortua en aio/ voi. Aion pysyy ruodussa ja koittaa urheilla paljon, kaikkeni siis tehdä, enempään ei sitte pysty ja turhaa on sit ottaa pahaa mieltä!!

Toivon et ne mensut alkas sillo la, ni ma olis se kp 3 jolloin paino olis suht oikeissa uomissaan. Polille ku soitan, ni aion sanoa sine sen aamupainon, vaik tääl ain merkitty tohon listaan se iltapaino.. Ja joo, tiedän et aamupaino on se joka on se oikee mut jotenki oon vaa halunnu iltapainon tänne laittaa....

Mila, hienoa et ei tullu lisää!! :) Sä oot kyl mun mielest aika velho ku pystyt sen pitää samana vaik olis herkutteluu / juhlintaa!!

Amrosia tulehan sit kertoo miten meni!!

Täällä on hirveä lumipyry, mutta kevät siintää mielessä :D Laitoin tänään uuden polkupyörän tilaukseen. On sitten kevään tullen mukava pyöräillä paikasta toiseen. Saa vaihtelua kävelylle ja pääsee nopeammin pitkiäkin matkoja. Esim mieheni siskon ja hänen perheensä luo tai mieheni vanhempian luo tulee kilometrejä 7-9km/suunta.

Flunssaa meinaa pukata :( Silmät kutiaa koko ajan ja aivastelun määrä on valtava. Nenä vuotaa ja koko ajan on kylmä. Taitaa se influenssa rantautua nyt meillekin. Eli jätän liikunnat tältä viikolta ihan suosiolla pois. Yritän viimeiseen asti taistella flunssaa vastaan. Samalla pystyy testaamaan, että kuinka tuo Keventäjien määräämä kalorivaje auttaa pelkästään pudottamaan painoa. Tai tietty tuleehan sitä arkiliikuntaa kuten mitä kotona puuhastelee ja kauppareissulla kauppakorien kannot ja kävelyt siellä. Keventäjät kun on määrittänyt minulle kalorimääräksi 1515kcal. Se on tämän viikon kalorimäärä ja tuohan vaihtelee aina sen mukaan miten painoa on pudonnut edellisviikon aikana. Tuolla määrällä pitäisi putoamis tahdin olla noin 1kg/viikko. Laitoin tuonne Keventäjiin kun siellä aloitin, tavoitteeksi, että painaisin 80kg syyskuun loppuun mennessä. Katsotaan kuinka käy :)

Menkkoja odotellaan täälläkin alkavaksi. Viime kierto oli 32 päivää ja nyt on menossa kp 30.

Lekurissa käyty... Putket on auki, eli niistä ei oo kiinni se, ettei raskauksia oo alkanut. Ei siis ollut mitään tukoksia tms.
Verikokeissa taas oli juttuja; sokerirasituksen paasto-arvo oli hyvä, mutta 1h ja 2h sokereissa oli arvot koholla. Ei kuitenkaan vielä siellä diabetes-rajalla.
Myös insuliinit oli koholla. Mutta toisaalta, pco ja insuliiniresistenssi kuitenkin kulkee käsikädessä niin tää oli ihan odotettavissa.
Miehellä simpat ui kuten pitää ja tiheys hyvä, joten miehenkin osalta kaikki ok.

Ottivat nyt sitten pitkäaikaisen verenkuvan ja nyt sitten odotellaan että joku erikoislääkäri diabetesosastolta "päättää" että onko noi arvot riskit raskautta suunnitellessa jonka jälkeen sitten toinen lapsettomuutta hoitava lääkäri ilmottaa mulle jatkosta.

Fiilis on ihan ok.. vähän olin "pettynyt" ettei putket ollutkaan tukossa koska olin siitä niin varma, ja harmittaa tottakai noi sokerit että jäi se clomiresepti niistä kiinni.
Toisaalta toi toinen lääkäri on taas parin viikonpäästä paikalla niin jossei tässä luomumenkat puske päälle, niin ehdin ne clomit ens kiertoon hankkia joka tapauksessa, jos katsotaan että ne käyttöön otetaan.

Kysyivät myös että mikäli sokerit ei oo ongelma, niin halutaanko minkälaista hoitoa. Itse halusin että mennään clomeilla, eikä vielä ryhdytä rankempiin hoitoihin

Arcatha minkälaisen pyörän hankit? mun tekis mieli kanssa hankkia uus pyörä - kattelin cyclocrossarii mutta on niin törkeen kalliita ne :(

Nyt ajattelin painua tekee tacopiirakkaa ja sitten katsoa satuhäät =) Huomenna jos menis taas käymään salilla :)

Ambrosia85, siis minä tilasin niin 100% olevan peruspyörän kuin vain olla ja voi, "mummopyörän" :D. Tosin tämä "mummopyörä" on varustettu seitsemällä vaihteella ja ulkovaihteilla eli tilasin Helkaman Kaunottaren, tämän vuoden mallin.
Minulla oli jokin aika sitten yksi Helkaman seitsemän vaihteinen peruspyörä, mutta menin se myymään, sillä iski joku outo mieliteko haluta hybridi joka soveltuisi myös hieman maastoajoon. Niinpä ostin viime keväänä itselleni Scottin Sporsterin, mutta se pyörä oli ihan susi. Selkäni kipeytyi todella pahasti sillä ajaessa ja en tullut yhtään sinuiksi niin järkyttävän monen vaihteen kanssa. Myin sitä huutiksessa lokakuulta lähtien ja viimein sain sen kaupaksi. Niillä rahoilla sain tuon Kaunottaren sitten ostettua kun siinä oli joku kampanjahinta.

Kadun syvästi, että menin sen aiemman Helkaman myymään, niin toiveissa olisi, että tuo olisi yhtään sen veroinen.

Arcatha, toivotaan näin että hyvän pelin ostit!

Mä oon kanssa näitä joka ei tajua pyöristä juuri mitään. Mies sitten on harrastanut aikoinaan tosi paljon pyöräilyä joten noista tietääkin. On siis vähän puolipakotetusti itsekin joutunut tuohon mukaan.. ja hyvä niin, hauskaahan tuo on!

Voihan Pms.. Taas ollaan herkkiksinä ja kiukkusina.. Liikunta tuntuu auttavan näihin tunteenpurkauksii.. jumppan jälkeen on jotenki vähä rennompi mieli :) Onnex tää päättyy pian!! Ku ne mensut alkaa...

Hyvä juttu Ambrosia et putket ovat auki!! Aika jännä jotenki et noin reagoivat noihin sokruihin.. Mul oli nimittäin kans sokrurasitukses paasto hyvä, ja sit siin..mites se ny meni.. en tarkkaan sitä koetta muista, mut siinä ku otettii siin keskel taas arvoi ni ne oli yläkantis ja iha rajoilla.
Ja mulle tehtii noi sokrukokeet eka kerran vast ku IVF:ää lähettii suunnittelee. Clomeja olin saanu jo reilu puol vuotta aiemmin, ja väittäisin, et ilman minkäänlaisii sokrukokeita.. :O Mis ootte hoidos, yksityisel vai julkisel???

Ja sitten... Painopäivitystä...Paino 95,5kg, BMI: 32,7, kokonaispudotus: 6,3kg

kokonaispudotus on tietty enemmä sen aamupainon mukaan.. Se näytti jo su 94,2kg...

Eli supertsemppi päällä tälle viikolle!!!

Yhteistyössä