Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Huomenta!!
Täällähän pitää käydä nykyään mont kertaa illas et pysyy kärryil!! :O

Supsu, Ei ne sua painon takii tyrmää, mulle on tosiaan annettu BMI rajax 31,5 et se hoito alotetaan. Ja sit aion vaan jatkaa siitä... Repsahdusten kera....

Mä taidan sit olla ainut vastarannan kiiski ton baareilun suhteen... :D En tiä.. Mua vaan kertakaikkiaan ahdistaa olla siel!!! Kaikki on räkälärvit, musiikki soi täysillä ja kallista viinaa!!! Must taitaa tulla vanha!! :LOL: Kyl muaki hotsitti aiemmin, just teidän ikäsenä, ain sinne viimekesään asti...
Tai se on velki kivaa, ku ottaa sen pari siel pubis (alkuillasta tai aikasin päiväl ku om hiljasempaa), ja nököttää pelikoneel omas rauhas tai sit just miehen tai jonku kaverin kans, ja sit siit kotii jatkaa. Tai sit mennä mökille saunoo, pelaa ja kaikkee ihkuu ;) Yx mis oon teijän kans aika samoil linjoil, et en juurikaa harrasta noita otetaa "parit". Se on joko lärvit tai selvinpäin. Tosin, oon alkanu aattelee et voisin opetella sen tavan. Ei menis seuraava päivä hukkaan tms.... ;) Must alkaa näköjää oikeesti tulee vanha, voi video!! :LOL:
Varmaan vaikuttaa seki et olin monta vuotta töissä ravintolassa, baarimaijana ja tarjoilijana. Oon viettäny siel nii paljon aikaa et ehkä six myös tympii...
On mul jo viime kesän ollu vähä et ennenmmi koton tai luonnon helmassa tms.. hohhoi..
Kaikki tavallaan :)

Nyt kuitenki olis tarkotuksena pitää tipatonta hetken aikaa. Ei tuu sit darramässyi tms..Ja hoitoon pääsy on sillon askeleen lähempänä ;)

Ihan vaan sivusta kurkkaan, koska "ajankohtainen" juttu mullakin - painoa tosin pitää saada onneksi "vain" 2-3kiloa pois jotta "raja arvoon"pääsen, mutta on siinäkin työnsä ;)
Raja-arvolla tarkoitan sitä, että mikäli tarvitsee lähteä muihin hoitoihin kuin hormoonihoitoihin :)

Hienoja tuloksia teillä muilla kuitenkin on, ei voi muuta sanoa!

Laitan tämän listan korvantaakse ja tuun välillä katsomaan teistä esimerkkiä! :D

• Tykkää
Reactions: Mila86
Joo kyl mäkin mieluummin kesällä mökillä oon ku baarissa, kesäaikaan sitä tulee käytyy tosi vähän missään juottoloissa... Baariin tulee lähdettyy yleensä sellasena viikonloppuna kun ei tapahdu mitään "erikoista", esim. tyttöjen kesken tai sit jollai pienemmäl porukal. Yleensä jos on enempi porukkaa, "kotibileet" ni silloin harvoin tulee lähdettyä... Baareis on kiva käydä sillonku niis ei juokse joka viikonloppu! Esim. nyt ei olla käyty kotikaupungissa ulkona yli 3kk ni on kyl kiva seuraavan kerran mennä, mikä kyl menee pitkälle maaliskuuhun jollon aikasintaan päästään...

Ja kivaa kun oon saatu vähän enempi eloa tähän ryhmään!! =)

Viimeksi muokattu:
Kyllä mökillä olo on parhautta ja kaikki juhannukset meneekin mökillä se jotenkin kuuluu asiaan,mutta sitten kun lähetään bilettää niin suuntana on baari ja sen tanssilattia :D

Soittelin äsken naikkareille ja asia laitettiin eteenpäin sairaanhoitajalle,joten nyt ootellaan sieltäpäin yhteydenottoa ja uutta aikaa!! :D Asia on siis nyt laitettu eteenpäin ja pikkuhiljaa alkaa tapahtumaan....

• Tykkää
Reactions: Mila86
Nonii, hieno homma, jännät ajat edessä siis! =) Onko mitään ajatusta mitä ne mahtaa sieltä seuraavaks ehdottaa hoitojen suhteen?
Mulla on sama eessä puolentoist viikon päästä, jännää! Ei kyl oo ihan sitä 10% lähteny painosta mut saavat luvan kelpuuttaa, jos sais pudotettuu siihen 84kg ni ois hyvä...

Mila86 luulen että clomeilla lähdetään seuraavaksi kokeilemaan ja se oikeestaan on mun toiveissa että muutama kuukausi niillä kokeillaan ja jos ei toivottua tulosta tule,niin rankemmat hoidot alkaisi vasta sitten häiden jälkeen. Mutta jännää tämä kyllä nytten on,luo taas aivan toisenlailla toiveita kun asia on jälleen vireillä :)

Kyllä mä uskon,että jos 84 pääset niin painoa on riittävästi lähtenyt ja sitten se laihdutus jatkuu koko ajan!! Tsemppiä ja toivotaan että teilläkin rupeaa sitten tapahtumaan 1,5 viikon päästä :)

En tiiä yhtään... Clomit on jo kokeiltu, 6 kiertoa syöny, en usko et niitä enää yrittävät enkä kyl varmaan suostuiskaan, tuntuu et niis menis vaan taas aikaa hukkaan ku ei toiminu aiemminkaan. Entiiä sit koitetaanko jollain muilla lääkkeillä ennen rankempia? En usko et inseminaatioonkaan laittavat ku miehessä ei mitään vikaa. En kyl osaa yhtään ees arvata :D Mul on kyl vahva tunne et sanovat et no katotaa viel vähän aikaa "luomusti", laihduta sillä aikaa noi pari kiloa vielä. Ja siis jos niin sanovat ni marssin yksityiselle, enää en odottele.

Hei (taas) :D tää vaikuttaa ihan liian mielenkiintoiselta pinolta etten sittenkin malttais olla tunkematta nokkaani tänne :D

Kauanko teillä on ollu yritystä ennenko ootte hakeutunut hoitoihin?

Meillä alko yritys 10/10 ja 9/11 kävin julkisen puolen omalääkärillä ja saatiin lähete. Siitä 1,5kk:tta tuli kutsu alkuhaastatteluihin ja 1/12 oltiin haastattelussa käyty.

Ens viikolla tehdään tosiaan aukiolotutkimus ja suunnitellaan jatko, mutta aika varma olen, että clomit saan mukaan. Taustalla pco-tyyppiset munikset eikä yhtään keskeytynyttäkään raskautta.

Noihin isompiin hoitoihin päästäkseni mun pitäis sitten tosiaan karistaa se 2-3kiloa.
Mulla tosin tavoitteena saada vielä huimat 23kg pois, mutta tarkotus on pitää tahti rauhallisena, ja tiputus tehdä ruokavaliomuutoksella ja ennenkaikkea liikunnalla :)

Aikoinaan painoin 106,4kg josta sainkin painon 90kg:n mutta sitten lopetin tupakanpolton viime syksynä ja kiloja kertyi 11 joten niistä osaa vielä karistellaan pois ;)

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa vaan Ambrosia! :wave: Haluutko ihan listalle mukaan? Pistä noi sun listan tiedot jos haluut sinne päivitellä tilannetta :)
Meillä on yritystä 06/10 alkaen, mutta hakeuduin vasta kevät-talvella 2011 lääkäriin epäsäännöllisten menkkojen takia ja sillon selvis pco. Eli hoidoissa ollaan oltu viime keväästä asti ja kokeiltu vaan clomeja tähän mennessä, nyt siis reilun viikon päästä selviää vähän jatkoa... Siirryttiin yksityiseltä kunnan puolelle joulukuun -12 alussa.

Heippa! Ambrosia85 ja tervetuloa joukkoon pulleaan! :D

Meillä yritystä takana 11/05 ja 5/05 todettiin Pco, diagnoosi tosin vaihdellut tämän reilu 6 vuoden aikana. Aukiolotutkimukset tehty, munasarjojen tähystys tehty, miehen simpat tutkittu, ultrattu, verikokeet otettu, teroluuttia syönyt n.8 vuotta, clughopasea syönyt kohta 3 vuotta. Ei yhden yhtä alkanutta raskautta, saati ovis plussaa!!
Nytten vaja 3 vuotta ollut poissa polilta, ajatuksia kasannut ja painoa alkanut puottamaan alku vuodesta.
Tänään otettu yhteyttä polille ja uutta aikaa odotellaan. Luultavasti clomeilla mennään kesän ylite,mikä minulle sopis koska niillä ei ole kokeiltu ja pääsis häitten yli ilman rankempia hoitoja...

huh, kiitos vastauksia ja suuren suuret hatunnostot esim sulle Supsu! Ihan järjettömän pitkä aika teillä mennyt jo nyyttiä toivoessa!

Kyllään Milakin on aikansa jo yrittänyt.. onse vaan joskus niin väärin! :)

Lisätään mun historiaan se, että exänkin kanssa yritettiin puolivuotta aikoinaan lasta ja sillon ultrattiin mulla nuo pco-tyyppiset munikset. Sen jälkeen laihdutin tuolta 106,4 =>90 ja sain siellä pidettyä kunnes tosiaan tupakanpolton lopettaminen toi sen 11kiloa takaisin (josta onneks enää 8 jäljellä).
Tupakoimattomuutta en oo katunut, mutta kilot kyllä harmittaa :LOL:

Kaipa mut vois lisätä tuonne listalle...

Eli Ambrosia85, ikää 27v, lähtömitat.. no laitetaan noi ihan alkuperäiset eli 106,4/172 ja tavoite 31,4kg (jäljellä enää 23,5kg :D) - 7,9kg. Tilanne nyt 98,5, BMI 33,3
Yritän tännekin muistaa päivitellä noita.
Oon tuolla kerhoissa vauva haaveissa 2011-2012 pinossa ollu vajaa vuoden ja siellä meillä on jo kilojen karistus-pino menossa joka päivittyy viikottain - ehkä tännekin saa päivitykset laitettua kun niitä on :)

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-7,9kg

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......34,6...-15kg...-2,5kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .......33,8...-6kg…..-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,9..-15kg....-6,1kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....33,6...-10kg...-3,6kg

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Meillä on yritystä v. -08, enemmän ja vähemmän. Me ollaan välil oltu poissa koko näistä ympyröistä ja siirretty vauva-ajatuksia tulevaisuuteen. V. -10 meille tehtiin se yx inssi, tarkotus oli tehdä 3, mut kerran ovis osu viikonlopulle, ja sit 1. krt oli kotona yritystä ja vikal kerral ei ollu vastetta, ja siis oli clomit käytössä tolloin..
Eli yhteensä neljä clomikiertoa.

Tervetuloa Ambrosia!! :)

Hienoa Supsu että asia etenee!!

Hyvä Aniit!! Mä oon ite oikee repsahdusten mestari, mut kyl tää taas tästä...

Ok Mila. Sieltä se sit selvii...

Oon ihan tarkotuksella pysynyt poissa tältä lapsettomuuspuolelta jo pitkään, vaikka jotenkin on ollut kokoajan tiedossa että ilman apua tokkopa haikara lupailee tulla. On vaan jotenkin niin loputon suo,, paljon erilaisia hoitoja, erilaisia tarinoita ja lähtökohtia.
Pelkään ehkä eniten sitä että alan ahdistumaan liikaa koko hoito-asiasta jos rupean liikaa miettimään mitä kaikkea muut on jo kokeneet. Siltikin se kiinnostaa, koska sen verran oon jo tajunnut että valehtelematta paras tuki aina tädin tullessa kylään, jokaisessa vastoinkäymisessä tulee niiltä, keillä yritystä on ollut takana pidempään :)

Oonkin nyt oikeastaan siitä lähtien kun polillä käytiin niin keskittynyt pääsääntöisesti itseeni ja omaan hyvinvointiini. Toki vastoinkäymiset edelleen on kuin joku löisi päin näköä. Pahimmat yk:t on ollut yk 7 (en tiedä miksi, ei ollut edes mitään tuntemuksia - kai se oli mulle vain joku rajapyykki?) ja tuo viime kierto, kun vuoto alkoi vasta 2viikkoa viimeisen teron jälkeen. Ehti niin paljon toivoa ja oli niin paljon oireita. Negasta huolimatta.

Parhaiten tän lapsettomuuden kanssa pärjää ehkä sillä, ettei liikaa uhraa ajatuksia sille että miksi on lapseton, ja tällä hetkellä oon onneks niin hurahtanut hiihtoon, uintiin ja crosstraineriin, että suuntaan mieluusti ajatuksia niihin :)

Vaikka jokaisella tuntuu olevan pitkiä aikoja takana ja useita vuosia niin silti miten jaksatte on todella ilahduttavaa ja rohkaisevaa.
Ei voi kun suuret respectit teille huudahtaa :)

Kyllä tähän 6 vuoteen onkin mahtunut kaikkea ja lapsettomuus ajatukseen kerennyt tottua.
Alku masennuksen jälkeen elämä on mennyt eteenpäin,enkä ajattele ollenkaan että harmittaa hirveesti kun lasta ei ole tullut aikasemmin. Ollaan keretty ostaa asunto, matkustelemaan, opiskellut 2 uutta ammattia. Mutta kyllä nytten vois olla oikea aika haikaran meillä vierailla, paljon on kerennyt tehdä ja näkemään mutta nytten olisi kiva tehdä ja nähdä sen oman lapsen kanssa. <3

Ambrosia85 niin se kannattaakin tehdä,että ei ota turhaa stressiä,mutta kunhan tiedostaa tilanteen ja tietää vaihtoehdot yms. antaa ajatuksen pikkuhiljaa kypsyä ja menee sen mukaan mikä parhaalta tuntuu. Kokemuksia kuulee paljon,mutta yksikään kokemuksista ei ole täysin samanlainen ja se saa minut jaksamaan ja menemään asiassa eteenpäin, tosin "pienen" mietintä tauon tämä on vaatinut ja ajatuksien kasaamisen. Ajattelen kuitenkin sen niin,että ehkä minulle käy paremmin kun sille kenen tarinan kuulin tai tämä toive ja ajatus saa minut jatkamaan.
Koskaan ei voi tietää miten käy,mutta niin kauan kun on hoitomuotoja kokeilematta niin kauan on toivoa! <3

Ambrosia85, tervetuloa minunkin puolestani! :)

Meillä on yritystä ollut 10/07 lähtien. Vuonna 2009 tehtiin ensimmäiset inseminaatiohoidot Kuopiossa. Ensikäynti siellä tehtiin joulukuussa 2008.

Nyt kun vaihdoimme paikkakuntaa niin kävimme tässä kuussa suunnittelukäynnillä Jyväskylässä ja sovimme, että palaamme asiaan syksyllä; jos vaikka olisin saanut painoa pudoteltua lisää ja varmistutaan, että mieliala pysyy tasaisena uuden lääkityksen myötä :)

Huomenia!!!
Mä oon ollu ke lähtien ruodussa.. Pitää iloita jokaisesta onnistuneesta päivästä, jos se auttas mua pidempikestoiseen onnistumiseen :D Huomasin kans et oon voinu kiristää vyön solkea melkein kahdella reiällä. Kahdella ku on tyhjä vatsa ja yhdellä ku on täys vatsa.. :)
Mä olen vähän niinkuin viikonloppuleski, mun mies on töis viikonlopun..
Millasii suunnitelmii teil on viikonlopux???

Mul on huomen ohjelmas jumppaa, siivousta ja putousta. Su lököilyy ja jumppaa. Varmaan ehtis näkee jotai kavereitaki, eli varmaan kyläilyy ja. . :)

Mukavaa perjantaita kaikille!! :)

Kuulostaa hyvältä sun viikonloppu, ei varmaan tuu repsahduksiakaan ku mies töissä ja sulla paljon suunnitelmia =) Mulla menee taas vähän juhlimiseks ku kaverilla synttärit :ashamed: No mut ei ne aiemmatkaan juhlimisikerrat oo kiloja takasi tuonu, pitää muistaa juoda ja syödä järkevästi :D

TanZZZku hienoa kun olet pysynyt ruodussa :)

Viikonloppu suunnitelmas kuullostaa oikein hyvältä!
Itsellä viikonloppu menee siskontytön kanssa ja pikkuveljen jotka tulee tänään meille. Mies lähtee huomenna veljen kanssa laskettelemaan ja minä siskontytön kanssa shoppailemaan ;) Illasta sitten menemme kokoporukka kylpylään ja tietty katsomme putousta, syön kevyesti jotain ihanaa salaattia ja ja ja..
Sunnuntai on pyhitetty sitten ulkoilulle, jos pistäisi meidän rottweilerin vetämään pikkulikkaa pulkassa pitkin järven jäätä :D

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!! :)

Mä oisin viikonloppuna halunnu tehdä jotain kivaa, käydä esim hiihtämässä puolenpäivän lenkin - vieläkun tuolla on hankia.
Mutta haaveeks jää - taidan kartuttaa kiloja sohvalla, sillä meillä koko viikon jyllänny flunssa :/
Toisaalta, jos nyt viikonloppuna tästä pääsis eroon niin ens viikosta vois taas käydä salilla ja uimassa :) Ja ehtiihän sitä arkenakin pienen hiihtolenkin tekemään jos kelit on on..

Viimiset pariviikonloppua on menny kotoillessa- paitsi perjantaisin ollaan leffassa käyty =)

Mutta todennäkösesti viikonloppuna ei touhuilla mitään ihmeempiä :)

Hyviä viikonloppuja!

Yhteistyössä