Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Aniit...............27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha..........24v....111kg/177cm......35,4.....-15kg...-1,6kg

Dannika..........34v....119kg/175cm......38,5.....-20kg......?

Dreamer74.....37v…..92kg/166cm.......33,42...-20kg...-3,4kg

futuremami…..27v.....81kg/162cm.......30,06..-6kg.....-700g

Kultakimpale2..24v...91kg/164cm ........33,8…..-6kg.....-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm.....31,4....-15kg...-4,5kg

muhkelo.........32v…..94,9kg/165cm.....34,6...-10kg....-700g

TanzZzku….....29v...101,8kg/171cm.....33,6....-10kg...-3,5kg

Hei kaikki!!
Hienoa Arcatha että saat kannustusta kotoa!! Auttaa paremmin jaksamaan jos saa tähän asiaan tukea :) Meillä mies kyllä kuuntelee, mutta kun ei itsellään ole ollut ongelmia ikinä painon kanssa niin ei kuitenkaan voi tietää mitä tämä todellisuudessa on..

Kyllä Mila täälläkin on hieman herkuteltu.. Tosin, vaikka mätin hieman sipsiä ja dippiä naamaani la, niin la päivän kalorit eivät silti menneet kulutuksen yli, et se ei sinänsä ollu nii paha. Mutta, eilinen sitte oli ki ihan kipeetä mässytystä!! Kiinalaises syömässä, karkkii, pähkinöitä ja suklaata :ashamed: Muuten meni viime viikko aika putkeen.
Kyl mä luotan et edes jotain on lähteny!! Tän vkon la on häät, ja olen miettinyt et jos pysyn ruodussa viikon, saan siellä syödä mitä haluan, mutta hillitysti, niin et en ahda itseäni niin täyteen, ei tarvi sit kierittää ulos sieltä. Autolla olen sinne lähössä.. Vaikka olin päättäny et en juopottele sillee enää, ni näppärästi muutamana vkoloppun on silti tullu otettua.. Nyt on taas iha erilainen ajatus siihenki hommaan!! Toivottavasti pysyyki!!

Mulla on tänään tasan kolme viikkoa aikaa mun 1. tavoite-etappiin. Tavoitteeseen en tule pääsemään, mut jonkun verran painoa olen saanut pois. Mun pitäs painaa 93kg, jotta päästäis hoitoihin!! Tulen pettymään hirveesti jos ei meitä sinne oteta tai ei mahduta tms... Kait se pitäs alkaa valmistautuu henkisesti huhtikuuhun.. huoh.. :ashamed: Katsellaan nyt hetki vielä.
Diformiinista vielä.. Luulen et se on aavistuksen vienyt multa makeannälkää pois, mikä on huippujuttu :) Toivottavasti vaan lisää positiivista siitä lääkkeestä kun tulee annostuksen nostot!!!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!! :)

TanZZZku mullakin on tänään tasan kolme viikkoa aikaa ekaan tavotteeseen... Uupuu viel n. 3kg, pitää pysyy ruodussa jos niistä meinaan päästä eroon :p Ja toivotaan todella et pääsette hoitoihin vaikket kaikkea tarvittavaa oiskaan saanut pois siihen mennessä!!

Aamupaino 86,7, pudotusta siis yhteensä 5,5kg. Paino tosin eilisaamulta koska tänään en uskaltanut edes mennä, tuli illalla syötyä niin raskaasti et olo on nyt melko turvonnut, virhe!! Tänään taas ruotuun ja maitorahkalinjalle :p

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Aniit...............27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha..........24v....111kg/177cm......35,4.....-15kg...-1,6kg

Dannika..........34v....119kg/175cm......38,5.....-20kg......?

Dreamer74.....37v…..92kg/166cm.......33,42...-20kg...-3,4kg

futuremami…..27v.....81kg/162cm.......30,06..-6kg.....-700g

Kultakimpale2..24v...91kg/164cm ........33,8…..-6kg.....-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm.....31,1....-15kg...-5,5kg

muhkelo.........32v…..94,9kg/165cm.....34,6...-10kg....-700g

TanzZzku….....29v...101,8kg/171cm.....33,3....-10kg...-4,4kg

Viimeksi muokattu:
Huomenii... Mulla on ollu aamupaino tänään 96,5kg... Iltapaino oli eilen 97,3kg.. Olis varmaan lähteny enemmänki jos ei olis mässänny taas la ja su.. :ashamed:

Mulle ei tarvi Mila näitä viel päivittää. mä käyn illal viel vaa'al päivällisen jälkeen, olen silloin painavimmillani. On ärsyttäny nyt kax pvää noi la ja su mässäämiset!!! Mul olis varmasti lähteny paljon enemmänki täl viikol ilman niitä!!!! Väkisin mietin et paljonkohan olisin saanu pois ilman sortumisii!!! :kieh:
Pitäs nyt vaan aatella positiivisesti... Et eipähän oo ainakaa noussu paino!! ja et suunta on oikee... huoh... Voi video... Tunnen itteni jotenki iha sairaan luuserix... :'(

Heipsan!!
Onhan se oikee suunta ja pudotus ihan jees... Mutta: Ahneena paskiaisena mietin et paljon se olis voinu olla jos en olis sortunu, koska la ku kävin vaa'alla ni se näytti päiväpainona 96,5kg..
Se vaan täs on ollu harmituksen takana..Ja ku aika ekaan etappiin alkaa lähestyy uhkaavasti... Ehkä otan hieman paineita siitä.. Ja ruoskin kyl itteeni vkolopun repsahduksesta!! Pitänee todeta et kropal kestää pari pvää toipua mässyistä... vissii ainaki mun kohalla...
Tänään on jo parempi mieli, ja realistisempiki kans :)

La olis miehen kaverin häät... Oon jo valmiix pohtinu et siel voin syödä hyväl omallatunnolla mitä haluan, mutta kuitenkin niin et en syö itteeni ähkyyn.
Katotaan miten pärjään.

TanZZZku, tsemppiä häihin! :)

Tänään kävimme miehen kanssa Jyväskylässä suunnittelukäynnillä. Hoitojen aloittamista täällä lykätään ainakin syksyyn saakka. Täytyy saada minun mielialaa vähän parempaan kuntoon ja painoa alaspäin. Eli nyt olisikin tarkoituksena saada n. 30kg syyskuuhun mennessä pois. Eli jos tarkasti lasketaan, täytyisi viikottain painoa saada alas 1kg ja 150g päälle ;)

Eli nyt täytyy tehdä kunnon ruokaremontti ja saada se liikunta taas todella elämään takaisin!

Joulukuussa 2008 kun sain käskyn pudottaa painoa. Innostuin kävelemisestä, pakkasillakin sain itseni lähtemään ulos. Lisäksi kävin silloin entiselle paikkakunnalla asuessani naistenkuntosalilla ja osallistuin siellä pariin eri ryhmäliikuntatuntiinkin 2-4 kertaa viikossa. Ja lähes aina tuli käveltyä salille ja takaisin.

Täällä missä nykyisin asun, ei pahemmin ryhmäliikuntatunteja järjestetä. Tai tiedän parikin eri ryhmää, mutta kuulemani mukaan ryhmät ovat aina täynnä ja paljon porukkaa jää tuntien alussa ulkopuolelle kun ryhmään ei mahdu.

Kuntosali ja uimahallihan täällä olisi. Jotenkin vieroksun tuota kuntosalille lähtöä kun samalla salilla käy myös miehiä. Jotenkin tuntui turvallisemmalta käydä naisten kuntosalilla. Siellä ei pahemmin tarvinnut miettiä, että miltä näytti ja kilojakaan ei tarvinnut hävetä. Uimisesta en ole oikein koskaan tykännyt, vesijuoksua olen pari kertaa kokeillut, muttei sekään ole täysin iskenyt. Hyötyliikuntaa kyllä saisi kun saisi vain lähdettyä, voisin käydä esimerkiksi kirjastossa kävellen, matkaa tulee noin 2km suuntaansa ja kotiinpäin kävellessä on pitkä, jyrkähkö ylämäki ;)

Eilen sain päivitettyä mp3-soittimeni soittolistan kun löysin kadoksissa olleen piuhan, samalla sain sen ladattua.

Metforem-reseptin sain myöskin lääkäriltä ja tänään aloitan. Ensimmäinen viikko mennään yhdellä tabletilla, toinen viikko 1+1, kolmas viikko 1+2, neljäs viikko 2+2, tarvittaessa saa hitaammin nostaa jos tuntuu ettei vatsa kestä.

Eli nyt todella tarvitaan tämän ryhmän tukea ja kannustusta! :)

Kuulostaa siltä Arcatha että oot motivoitunut tavotteestas ja sitä kautta tuut onnistumaankin siinä! :) Onhan toi suuri urakka mut kaikkeen pystyy ku sitä tarpeeks haluaa. Mullekin on tällä hetkellä paras vaihtoehto toi luonnossa liikkuminen, pitkä matka saleille ja se on ahdistavaa kun ne maksaa nykyään niin paljon ja usein joutuu sitoutuu viel vuodeks ni siitä tulee sellasta pakkopullaa sitten. Onneks on koira ni sen kans on pakko liikkua joka päivä vähintään yks pitkä lenkki! Alotat vaan taas sen kävelyn ja nostat siinä vauhtia sit pikkuhiljaa ni saat sykkeen koholle, tehokasta liikkumista sekin on! Aluks varmaan lähtee enempikin ku toi kilo per viikko, sitku on vähempi pudotettavaa ni se ei ihan niin helposti lähekkään ku alkuun. Mut tsemppiä ihan hirveesti ja uskon kyllä että oot ens syksynä 30kg kevyempi =)

Ja TanZZZku hauskoja häitä ja nauti olostas turhaan miettimättä, herkuttelet sillai kohtuudella ni ei sillä oo mitään vaikutusta viikon pudotukseen=)

Viimeksi muokattu:
Kiitos Mila kannustuksestasi :)

Urakka aloitettu ottamalla tänä aamuna mitat rinnanympäryksestä, vyötäröltä ja lantiolta. Aamupalasta alkoi ruokailujen "tarkkailu" eli katsominen, että mitä sitä oikein suuhunsa laittaa.

Nyt lähdetään miehen kanssa keskustaan hoitamaan asioita kävellen ja kaupassa käydään myös siinä samalla. :)

Hellou.. En paljon oo päässy käymään.. oon ollu jotenkin tosi poikki iltaisin täl viikol...

Arcatha, toi on iso urakka, mut jhos sen ajattelee just noin et se on elämäntaparemontti, nii uskon et se menee helpommin!!! munhan pitäs kans saada tollanen 30kg pois yhteensä, nii oisin sit normipainonen. Ja tosiaan se lähteminen on se vaikein juttu... Mut sit ku vaan menee ni fiilishän on mitä loistavin!! Ja tiedän ton tunteen et ahdistaa mennä sekasalille ylipainoisena.. Itsellä ollut siis sama, mut sit löysin ryhmäliikuntatunnit, ja käyn vaan harvemmin salilla.. Ja vielki ku sen kerran salille meen, ni kyl välil tulee vähä ahistus, mut sit oon vain ajattelematta sitä. Koitan miettii sillee et mähän oon lähteny hoitamaan itteeni sinne ja tekee sen terveyden eteen jotain!! Ja sit en vaan välitä kiloista.. Tsemppiä vaan kovasti!! :)

Kiitos häätsempityksistä!!! Kovasti yritän fiksusti herkutella!! Autolla aion sinne lähteä, vaikka pakko tunnustaa, tekis ihan sikana mieli ottaa pari juomaaki :p Koitan sitä vastaan taistella, ja miettii sitä krapulaa ja henkistä olotilaa mikä siitä tulee... Jos huomen kotona vaik jois lasillisen punkkuu ni katois juopottelufiilikset!! Mä oon tullu muuten siihen tulokseen, et mun tekee mieli juoda vaan sen takii, ku se on ollut vähä niinku tapa tuo viikonloppujuhlinta...Kroppa ihmettelee ku akka hilluu selvinpäin vaan... :D Pitäsköhän täs huolestuu ja ilmoittautuu johku AA:han :LOL: Ku oon selkeesti vähentäny juopotteluu nyt ni tekis vaa mieli ottaa.. aiemmin ku juopotteli just lähestulkoon joka viikonloppu, ni ei ees tehny mieli, sitä vaan otettii!!! Onx sul Mila ollu samoi fiiliksii?? Mites Arcatha, käytäx sä alkoo ollenkaa??

Jossai kohti muute joku kysy tupakasta tääl... Olit se sinä Mila? Mun on pitäny siihen vastaa mut sit ollu siin kohtaa jotaa muuta ni unohtunu, mut siis mä poltan, ja aion ensin pudottaa hoitoon pääsyrajaan painon ja sit alkaa keskittyy myös siihen töäs ohessa. Mieski lopetti, ku polilta käskivät..Mul se on viel edes.. Ei voi tehdä kahta näin isoa asiaa yhtä aikaa!!!
Kuullaan taas ihanaiset :)

Viimeksi muokattu:
TanZZZku itse asiassa en ole ottanut reiluun vuoteen tippaakaan. Oltiin yhden ystävän kanssa viihteellä loka-marraskuussa 2010 ja tuli otettua aika reilummalla kädellä, seuraavana päivänä oli niin hirveä krapula, että selviydyin ylös sängystä vasta kuuden-seitsemän välillä illalla :D Sitten seuraavan kerran tuli otettua pikkujouluissa ihan vähän ja siitä huolimatta krapula vaivasi seuraavana aamuna. Päätinkin, että pidän tipattoman tammikuun ja eipä ole sen jälkeen edes tehnyt mieli juoda. Ja huomasin myös sen, että kuinka paljon alko vaikuttaa painon nousuun ja mielialaan muutenkin. Lisäksi minulla menee tällä hetkellä pari sellaista lääkettä, etten niidenkään takia alkoa voi ottaa.

Mutta kun tuon alkon otit puheeksi niin mainittakoon tässä, että juuri tänään totesin miehelleni kun oltiin kotiin päin kävelemässä, että suklaa on minulle kuin alkoholia. Jos otan vähääkään suklaata, alkaa sitä tehdä mieli vielä enemmän ja sitten ei pystykään olemaan ilman ja tulee mässättyä hirveät määrät. Olen siis toisin sanoen suklaaholisti ;) Eli parempi pysytellä kokonaan ilman kuin ottaa vähääkään.

Joo kyl se juominen on lähinnä tapa ollu, mitä sitä muutakaan viikonloppuina tekis??:D No onneks siit tavast on päässy vähän eroon ja oppinu viettää ihan kotonakin aikaa viilonloppusin. Mä kyselin siit tupakasta sillon joo, ja taisin siinä sanoakin et ite ku oon kännipolttaja etten enää polttais ees sillon, hmm, kuis kävi? Molempina kertoina ku oon juonu tänä vuon ni enköhän oo polttanutkin, helpommin sanottu ku tehty :kieh: Mä oon koko viikon miettiny miten voisin herkutella viikonloppuna... Katoin eilen jopa netistä mikä on vähäkalorisin valkoviini, jos nauttis pari lasillista hyvä juuston ja keksien kera? :D Tällä viikolla ei varmaan pudotusta, on taas niin turvonnu olo jotenkin, plaah. Varsinkaan jos aion antaa mielihaluille periks ja syödä jotain hyvää viikonloppuna..... Tekis niin mieli ottaa miehen kanssa kaksin vähän viintä ja nauttia viikonlopusta takkatulen ääressä<3 Ehkä sen suon itselleni ;)

Jep jep.. huomenia!
Mä sit eilen otin pienimuotset kiukkukännit!!! Ja vedin ruisleipämätöt siihen päälle...
Kännit otin oikeestaa sen takii ku on ollu nihkee fiilis koko viikon!! Mun mies on lopettanu nyt tupakinpolton ja se on.. hmm.. ollu iha mulkku!! Sil on tosi kovat vierotusoireet, ´nukkuu tosi huonosti, on jatkuvasti väsyny, masentunu, ärtyny jne jne... Mä ymmärrän kyl häntä, ja oon ennen kaikkee todella ylpeä hänestä et on päätöksessään pysyny. Mut kyl sit muaki alkaa ahdistaa jos on joka pvä joka puh jälkeen paha mieli..
Onnex tää helpottaa jossaa kohti!!
Enivei, tänää on ne häät ja aion tosiaan autolla sinne lähteä. Mul on iha mukava pikkukankainen, nii ei tee mieli ottaa sit tänää. Ja huomen on sit virtaa ja jaksaa lähtee jumpalle.
Paino näytti aamulla et eilinen olis tuonu 300g. Tänää tulee varmaa toiset 300 mut yritän fiksusti syödä. Jotenki täl hetkel ei nii kovasti ressaa painosta. Ehkä se on iha hyväki et välil tulee syötyä enemmän, ni keho ei mee säästöliekille.

Ihan ku tuntisin pienimuotosen oviksen tuol oikeel puolel mis on tuuba tallella.. Mut ovis ku on ollu, nii kovemmat kivut siin on, eli luulen et ei sitä ovista täs kierros oo...
Kax viikkoo olis et aion soittaa polille. Ens vko on viel varmaa suht ok, mut sit on se kierron vika viikko, ja sehän on mulle perinteinen mässytysviikko!!! Nyt pitää keksii jotai varotoimenpiteitä siihen et ei käy niinku viimex!!
Mukavaa viikonlopun jatketta :)

TanZZZku, muistissa on vieläkin kun oma mies lopetti tupakanpolton.. Itse kun lopetin syyskuussa 2009 niin mies taisi lopettaa puolivuotta sen jälkeen, vai olikohan vuosi. En nyt tarkalleen muista. Mutta oli pinna hänelläkin kireällä ja masennus vaivasi.

Itselläni lopettaminen meni aika kivuttomasti. En käyttänyt mitään lopettamista tukemaan vaan se oli kerrasta poikki. Ajatella, syyskuussa tulee jo kolme vuotta ilman.. Mutta eipä sitä rahaa kyllä ole yhtään säästöön jäänyt vaikka on lopettanutkin. :D Nyt sitä vaan ihmettelee, että kuinka on ollut vara ostaa tupakkia silloin aikoinaan...

Täällä on pudotusta maanantaista 500g. En varmaan saa tuota kiloa puotettua tällä viikolla. Vatsa on toiminut olemattoman huonosti.. Mutta onhan tässä tämä ja huominen kyllä vielä aikaa.

Olen lisännyt kävelyä huomattavasti. Toissapäivänä tehtii kauppareissu kävellen tosiaan ja kilometrejä kertyi seitsemisen. Eilenkin hoitelin asioinnit kävellen ja kävin kampaajalla hakemassa piristystä niin kilometrejä kertyi lähes kymmenen. Kohta puoliin olen lähdössä kaupassa käymään kävellen.

Tuntuu yllättävän kivalta tuo kävely :) Oikea, tähystetty polvi (tähystetty toukokuussa 2011) vaan välillä sanoo vastalauseita, mutta kyllä se mukana kulkee ;) Kun saisi itsensä vielä sinne salille raahattua niin varmaan kilot alkaisivat karsiutumaan nopeammin. Tosin salilla käymisessä on sekin vaara, että paino voi alkuun nousta kun lihasmassa alkaa kasvaa..

Tää palsta tulee näköjään mun uniin... Näin unta et TanZZZku halus tietää kaikkien oikeat nimet, osotteet, miesten nimet yms :D Sit kerroit myös itestäs, oikee nimes on Tiitu jne, en muista enempää yksityiskohtia mut toi etunimi jäi mieleen :D Voi tsiisus, outo uni.
No teil on sit aika kurja tilanne siellä :/ Jos se sun mies tänään sit pystyy vähän rentoutumaan siellä häissä ja vietätte oikeen mukavan illan? :) Eihän tollases tilantees muuta voi ku vaan olla kärsivällinen ja ymmärtäväinen ku tietää ettei se ainakaan toivottavasti oo pysyvä mielentila :D Pääasia et pääsee röökist eroon. Se on tosi inhottavaa ku kotona on nihkeetä ja koko ajan paskafiilis, sellast pient kitkaa... Sen takii mä en ymmärrä sellasia pareja jotka voi olla yhdessä vaikka suhde ois kuollu, mä en pystyis elää saman katon alla kauaa jos menis päin persettä, asiat pitää selvittää, muuten sekoo pää :p
Kauan te muuten ootte ollu teijän suhteissa ja ootteko naimisissa vai avoliitossa? Me ollaan oltu reilu 5v yhdessä ja puoltoist naimisissa.

Arcatha kuulostaa hyvältä sun liikkumiset, tollasil kauppareissuil yms tulee huomaamattaan liikuttuun paljon ja samal saa hoidettuu asiat, kätevää! :) Olis vähän mielekkäämpää ku ois tollanen "määränpää", me vaan palloillaan koiran kanssa kilometritolkulla ympäriis :D Pitäs varmaa ottaa mp4-soitin mukaan ni menis rattosammin lenkit.

Ihanaa lauantaita <3

Viimeksi muokattu:
Minä en osaa edes lähteä kävelemään ilman musiikkia :)
Musiikista saa voimaa ja sen voimasta jaksaa tarpoa eteenpäin vaikka kuinka ottaisi päähän :D Minä kuuntelen kävellessäni paljon menneiden Les Milssin Bodypump-ohjemien kappaleita. Entisellä paikkakunnalla asuessani kävin Bodypump-tunneilla ja noiden kappaleiden ansiosta voi kuulla vieläkin ohjaajien kannustavat huudot korvissani ja sekin auttaa jaksamaan :D

Tänään kävelin 6,5 km ja aikaa meni puolitoista tuntia kun pidin sykemittarin/puhelimen sports trackerin päällä kauppareissunkin ajan.

Meillä tulee miehen kanssa syksyllä yhteiseloa täyteen 5v. Ja naimisissa olemme olleet heinäkuussa 2v :)

Minua ottaa päähän.. vaikka olen lisännyt liikuntaa (sitä kävelyä) ja ruokailutkin ovat pysyneet kohtuullisina. En ole herkutellut kaupasta ostetuilla herkuilla reiluun viikkoon lainkaan. Eilen tehtiin iltapalaksi pannari, mutta siitä ihan oikeasti unohtui tekovaiheessa öljy pois joten lähes rasvatonta evästä oli kyseessä vain ja ainoastaan kevytmaidosta tullut rasva siis rasvana siinä.

Eilen tehtiin päivälliseksi broileri-kasvislasagnea ja fetasalaattia eli kohtuu terveellisesti tuli syötyä tuolloinkin.

Tänä aamuna (tiedän, ettei vaa'alla pitäisi käydä joka päivä) paino näytti neljäsataa grammaa enemmän kuin eilen. Toki ymmärrän sen, että päivittäin paino voi vaihdella jopa kilon verran ylös- tai alaspäin minusta riippumattomista syistä.

Mutta tosiaan olen lähes varma, että ei ole toivoakaan, että paino putoaisi viime viikosta kilolla.

Mitenkäs TanZZZkulla sujui eilinen? :)

Sun pitää vaan olla kärsivällinen ja jaksaa jatkaa vaiks tuliskin takapakkia välillä... Alussa tuntuu ettei aika kulu mihinkään ja mitään ei tapahdu mut sit yhtäkkii onki menny pari kk ja kiloja lähtenyt! :) Kyl se sinnikkyys sit aikanaan palkitsee...

Yhteistyössä