Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Aniit...............27v...............................37…..-10kg....-1,6kg

Dannika..........34v...119kg/175cm.......38,5.....-20kg......?

Dreamer74.....37v…..92kg/166cm.......33,42...-20kg....-3,4kg

futuremami…..27v.....81kg/162cm.......30,06..-6kg.....-700g

Kultakimpale2..24v...91kg/164cm .......33,8…..-6kg.........?

Mila86.............25v....92,2kg/167cm.....31,7....-15kg.....-3,8kg

muhkelo.........32v…..94,9kg/165cm.....34,6...-10kg....-700g

TanzZzku….....29v...101,8kg/171cm....33,5....-10kg ...-3,9kg

Hyvä Mila!!!! :) Joo on tääl vähä hiljentyny.. Täytyy yrittää vähä tulla puheliaammax taas ;) Mikä sua on turvottanu??
Joo-o, onhan meillä noita vuosia täs menny!! Mutta kuten aiemmin sanoin, niin tuona aikana me ei olla koko ajan aktiivisesti yritetty. Se on ollu niin helpompi elää et on toivoa vielä, ku tosiaan se et kaikki keinot on käytetty..
Mun mies on kans ilmottanu halunsa olla mun kans, vaikkei niitä lapsia saisikaan. :) Tosiaan, en myös itekään tiedä et miten.. katkeroituskohan hän??? Hänes kyl on sellasii piirteitä et voiski katkeroituu!!!
Hän on myös sanonu et jos lapsi on yhtään samanlainen mitä me on oltu, niin meil olis kestämistä ja aina sais olla sydän syrjällään!!! Sekin on kyl totta.
Mut aivan sama, mä haluan lisääntyä.
En oo kysässy yksityiseltä, ja en ees kysy, ku ei meil oo varaa mennä sinne hoitoon. Lisäx tosiaan, meil on jo naikkaril sillee et heti ku saan kilot pois, voin ilmottautuu hoitoon. Ja haluan hoikistua muutenki, Meil on sukurasitteena jonku verran sairauksia nii ihan senkin takia. Ja muutenki hoidossa on paremmat onnistumismahikset jos on normipainosempi...

ON: Just laskin paljon mul on aikaa siihen maaliskuun tavoitteeseen, ni tulin tulokseen 5vkoa. Mä luulen et sitä 10kg en saa pois, mut epäilin sitä jo alun perinki. Osan ainaki saan. :)
Eilinen pvä oli tosi vaikea ärsyttävä p***a kertakaikkiaan!!! Mulla alkaa tän vkon loppun mensut, ja mul on pitkäst aikaa TODELLA PAHAT PMS oireet!! Siis aina on jonku sortin oireet mut täs kierros on näköjää iha mega isot... Ovis oli täs kierros, tunsin sen, mut se oli "vääräl" puolel (yx tuuba talles), ni se ei voi tuottaa tulosta. Toki se on positiivista, et siel on jotai eloo.
Tosiaa olin eilen valmis unohtaa koko tän projektin, ja kaikki hoitosuunnitelmat!!
Mä olin niin jotenki kiukun ja surullisuuden sekamaastossa et ei mitää rajaa!!!!
Tänään on jo parempi :)
Sori muuten, et purkaan välil tänne :ashamed: Tulee jotenki parempi fiilis ja helpottaa ku saa vähä papattaa :)

Kävin jo aamul vaa'alla, mut en haluis sitä aamu painoo taulukkoon laittaa, ku se on ollu ain iltapaino joka on merkattu. Käyn illal viel ja tuun taas ilmoo tiedot...

Mukavaa päivää kaikille!!!! :)

Voi Aniit.. Mä tiedän ton tunteen ku pitäis tehdä jotai mut ei saa aikasex..
:( Mulla ainaki se vetää masennukseen ja sit miettii et tää on jo menny v***x et mitä turhaan!!! Ja itsellä on kyl ollu sillo myös et en ole miettiny riittävästi ja loppuun asti tätä projektia. Ja ennen kaikkee en ole ollut sitoutunut tähän hommaan. Ja sit se muutos/ kuuri on loppunu siihen... Joku vois sanoo mulle täl hetkel just tost miettimisestä ja sitoutumisesta, koska tän hetken meininki ehkä kuvastaa sitä..
Koita miettii hyviä puolia, mitä saat kun olet hoikistunu, ja kuvittele itses hoikax, voisko sellanen ajatus työstö auttaa???
Mut ennen kaikkee tiedän et tää on NIIN VAIKEETA!!! Mä olen itse ikuinen laihduttaja ja nyt haluaisin et tää olis vika kerta.

Eli on mullaki takapakkia tullu jo ja paljon, ja siis tälki hetkellä on niin pirun vaikeeta!!
Olen tänäänki syöny päiväl iha väärin, mut aion taas jo illal syödä terveellisemmin ku pääsen kotiin. Aion vaan jatkaa tätä sisukkaasti, kyl se siitä sitte menee!! Vaikka näit repsahduksii on tullu, ja niitä viel tulee, se on satavarma, mut me päästään niistä kyllä yli!!!
Hitaammin ehkä pääsee tavoitteeseen mut joskus pääsee kuitenki!!!
KAIKKI ME PÄÄSTÄÄN!!!!

Mäki muuten oon varmaan hiljasempi ollu sen takii, ku tääl on ollu hiljasempaa.. Olix riittävän vaikeesti selitetty :LOL:
Ehkis meijän vaan pitäs käydä ilmoo monet "pieniltäkin tuntuvat/ kuulostavat" asiat jotka mietityttää, nii ehkä saatais lisää juttuu...??? Myös ne negatiiviset asiat ja repsahdukset :) vai...???

No joo, ite mietin tos jo et pitäskö käydä ostaa jotai laihdutus tehostevalmistetta, allia tai jotai luontaistuotetta... Lähes kaikki keinot ovat sallittuja!!
Toisaalta, ku mul alkaa ne mensut, ni ens viikolla meen kartoittamaan kiertoa!! Tosi nopeesti menny aika!! Just vasta sain sen lähetteen... :O
Ja pitäs alkaa syömään sitä diformiinia vai metformiiniax se oli, sit ku se paastosokru otetaan samal ens viikol ni sen jälkeen!!
Vähä jännittää ne tulokset mutta näillähän on mentävä...

Onkos muut miettiny jotai apukeinoi????

Viimeksi muokattu:
Moikkas tytot.

Mulla on hyvia uutisia. Palasin kiltisti pisteille viikonlopun syopottelyn jalkeen ja tanaan eli tiistai aamuna kavin uudestaan vaa'alla yhden paivan pisteilyn jalkeen. Huippu yllatys: 600g oli lahtenyt paivassa! Siis noin paljon noi sipsit keraa nestetta kehoon! Tasta vois paatella, et viime viikon plussa saldo oliskin vain +200g. Mutta taman ma tein vaan motivoidakseni itseani, joten Tanzzzku ei tarvii tota listaan paivittaa. Kattotaan taas sit ens maanantaina joka on mun punnituspaiva.
:)
Elikka torstaihin asti ainakin nyt jaksan taas pisteilla. Torstaina on sit meidan tuomion paiva, eli PASin tulos selviaa. Sen tulos voi sit vaikuttaa mun jatkamiseen hetkellisesti, hyvassa tai pahassa.....

Aattelin kertoo millainen on suurinpiirtein mun paiva, jos pysyn kurissa. Ehka se antaa teillekin uusia ideoita!!

Paivittainen points maara 30 points
Ensinna: juon vetta/teeta/kahvia/light limuja (0 points)
Valipaloiksi: vihanneksia ja hedelmia eri muodoissaan, esim omenaa, banskua, pikkuporkkanoita, mandariineja (0 points)

Aamupala> yleensa joko lautasellinen kaurapuuroa, marjoja ja lasi rasvatonta maitoa taikka lautasellinen muroja ja rasvatonta maitoa ja joku hedelma. (5 points)

Lounas> teen ison salaatin, jossa salaattia,tomaattia, kurkkua, omenaa, rasvatonta juustoraastetta noin 1 desi, rasvatonta salaattikastiketta 2 rkl, ja sit jotain proteiinia esim. kanaa/lihaa/kalaa pilkottuna sopiva maara (yleensa noin 100-150g).
(6 points)
Vaihtoehtona salaatille, jos en jaksa pilkkoa, on yleensa joku keitto tai pakaste ateria. Taalla on Weight Watchereilla oma ruoka linjasto kaupoissa, joten niissa on pakkauksissa valmiiksi pisteet (keitot 4 points, ateriat 6-8 points)

Paivallinen> Paivallinen voi olla mita vaan, mutta se vaan pitaa mitata/punnita.
esim. pastaa ja jauhelihakastiketta noin 5 dl verran yhteensa (10 points)
pihvi 200g/keitettya perunaa 3 kpl/1 rkl voita/keitetyt vihannekset (10 points)
kanaa 200g/riisia noin 2,5 desia/keitettyja vihanneksia (11 points)
puolikas vaharasvaisesta pizzasta (15 points)

Riippuen siita mita ruokaa olen paivan aikana syonyt, mulla voi olla illaksi tai valipaloiksi jaljella 2-10 pointsia!!

rasvaton jogurtti 2 points
munakas 6 points
pala suklaata 1 points
100g sipseja 6 points
1 paahtoleipa juustolla ja voilla 6 points
jaatelotikku 2 points

Siinta sitten vaan rakentelemaan.... :)

Iltamia...
Ihan pikaisesti tulin päivittämään.. Mullahan repsahdus on kestäny nyt 4 pvää.. :ashamed:
Huomenna mun on pakko päästä takas ruotuun!!!! :kieh: :O
Eli paino tänään 98,4kg, eli tiputusta on nyt tullukki vaan 3,4kg, BMI täl hetkel 33,7.
Eli 4 päivässä on tullu 500g takas.. huoh.. toivottavasti se lähtis pian pois...

Ehkä sellanen mikä mua ihmetyttää, ja alkoi myös huolettaa, on ku yleensä mun mensut on ollu tosi säännölliset, kierto on ollu poikkeuksetta 28-31 pv, yleensä 29pv. Nyt on kp 24, ja mul on tullu verta tänään!!! Siis whatta fuck?!?!? Mul on joskus ollu vuosia sitte jotai pientä sekoilua noissa ja välivuotoa oli yhes vaihees mut tosi pitkään olleet ku kello. Siitä sitte googlettamaan kk häiriöitä ja luomaan kauhuskenaarioita päähän et nyt tapahtuu jotaa kamalaa mun munasarjois ja hormoneis tai jossai äääääh!!! :stick: Toivottavasti tää ei oo nyt mitää hirveetä.... :(
Dreamer muru, Mila on ool täs meijän pinossa se päivittäjä (iso kiitos hänelle että jaksaa), :) Mä sain toiseen ketjuun kerran päivitettyy omii tietojani mut unohdinpa sit miten se tehään enkä enää muista olleskaan... :ashamed: Ois kyl iha kivaa osaa kaikki tollassii juttui...

Joo-o... Nyt pitää painuu yöunille jotta jaksaa taas huomen, Öitä!! :)

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Aniit...............27v...............................37…..-10kg....-1,6kg

Dannika..........34v...119kg/175cm.......38,5.....-20kg......?

Dreamer74.....37v…..92kg/166cm.......33,42...-20kg...-3,4kg

futuremami…..27v.....81kg/162cm.......30,06..-6kg.....-700g

Kultakimpale2..24v...91kg/164cm .......33,8…..-6kg.....-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm.....31,7....-15kg...-3,8kg

muhkelo.........32v…..94,9kg/165cm.....34,6...-10kg....-700g

TanzZzku….....29v...101,8kg/171cm....33,7....-10kg ...-3,4kg

Viimeksi muokattu:
No niin!!! Back to the ruotuun!!! :)
Joo, eli 4 päivän syöpöttelystä tuloksena se plus 500g... mä luulen et se kyl lähtee nopeesti poiskin... Katsotaan!!

Dreamer, ei kaikkee voi ehtii huomaa :)
Pidän sulle peukkuja huomiseen ja jännitän sun puolesta :heart:

ON:] kyllä ihmetyttää tää kehon toiminta!! Nyt ei vuoda mitää!!! ihan ku koko eilistä tuhruu ei olis ollukkaa... Outoo...

Mä olen kyllä yks epäonnistuja.. Miten muka voi olla niin vaikee saaa paino alas.. Nytkun on niin kylmä niin ei huvita lähteä kävelee.. viimekset kaks viikkoa kävin kävely lenkillä..Maaliskuun 1päivä mulla on seuraava ravitsemusterapautti ja haluan sen 5kg pois siihen mennessä! Miten tuo listan päivitys.. MULLA ON nyt -1kg joten paino on nyt 90..

Hello!!!
Kultakimpale, tää on aivan sairaan vaikeeta!!! Vaikka eilen yritin päästä ruoruun ni pieleenhän se meni.. Tämä pvä onkin sitten jo paremmin lähteny käyntiin!! Lähden taas ajatuksella päivä kerrallaan, niin kai se on parempi. Ajatuksella; tänään en mässää.
Olen samaa mieltä kanssasi tosta ulkoilusta!!! On iha p*******ä et on noin kylmä!! Mun on kyl vaan pakko mennä joka pvä ku meil on koiruus. Mut ei siel liian kauaa tule kyl oltua, vaik on iha kunnon toppapuvut ym..
Pitäisitkö jostain toisesta liikuntalajista??? Uinti esim. on tosi tehokasta. Itse noiden lenkkien lisäx käyn liikuntakeskuksessa Zumbaamassa, salilla ja coressa. Ei tarvi jäätyy ulos ja saa hyvän reenin!!!
Sopii mulle :)
Käyx kukaa muu missää jumpassa tms???

Heippa hei! En oo kauheesti ehtiny kirjotella hullun pitkien päivien takia, käyn kyl päivittäin lukemassa mitä teille kuuluu mut energia ei oo riittäny kirjottamiseen... Mut tosiaan, onhan Dreamer hyviä uutisia? :heart: Aikaeroo taitaa olla jonkin verran, ollaanko siellä teillä edellä vai jälessä ja minkä verran?

Toisaalta se on ihan hyvä ettei täällä oo liikaa ihmisiä kirjottelemassa ku sitten menee helposti ohi monta juttua kun tekstiä tulee liikaa, tiiviimmässä porukassa pysyy vähän kärryillä kaikkien kuulumisista =)

TanZZZku ku sanoit ettet oo pysyny ruodussa ni mikä sillon on menny sulla vikaan? Siis et mitä sun on vaikee vastustaa noina päivinä, onko se joku roskaruoka vai karkit tms? Mulle pahin on se roskaruoka, siit on pystyny pidättäytymään täysin nyt kuukauden jo, ihme kyllä :p Eikä silleen tunnu ees pahalta paitsi joinain heikkoina hetkinä. Kuten tänään töistä päästyäni nälissäni kirosin et miks mä en vois vaan syödä jotain paskaa ku sais nopeesti ja olis hyvääääää. Mut sit heräsin taas tähän hetkeen ja unohdin haaveet hampurilaisista. Ja tosta liikunnasta, mä oon käyny salilla ja spinningissä mut nyt ollu vähän taukoo, mielessä kyl kortin hommaaminen taas! Olis kyl paljon tehokkaampaa ku pelkkä lenkkeily.

Mua jännittää viikonloppu ku on yhdet juhlat joissa pitäs vähän alkoholia nauttia, enkä oo mikään mestari sellasessa sivistyneessä juomisessa ja nyt pitäs sellaseen oppia :D Tavotteena sunnuntai ilman krapulaa ja näin ilman krapularuokaa, hmm, jännä nähä kuin käy...

Mites TanZZZku jokos ne menkat alko? Mulla pitäs kans huomen tai viikonlopun aikana alkaa, siitä varmaan johtunu turvonnut olokin. Mä niiiin toivoin et täst kierrost ois tärpännyt ku bongasin sen oviksenkin :( Mut ei ni ei, ei auta itku markkinoilla.

Viimeksi muokattu:
Hei rakkaat kanssasisaret...

Me ollaan raskaana! :heart:

Siis ainakin toistaiseksi. Veritesti oli positiivinen, mutta maanantaina tehdaan viela varmistus verikoe, etta hormonit on varmasti nousussa eika laskussa (niinku viimeisessa yrityksessa kavi, jossa kemiallinen raskaus). Varovasti siis iloitaan taalla, mutta en uskalla viela tuulettaa kovemmin. Kova on pelko keskenmenosta. :(
Eli toivottavasti tasta teille muillekin hieman lohtua: kylla naillakin BMI:lla voi raskaaksi tulla, hih hih.

Mun laihdutusprojekti joutuu nyt uudelleen rakennukseen. Aion tavata ihan oikean ravitsemusterapeutin, joka laskee paljonko kaloreita pitaa raskaana saada, ettei vaan lapsen kehitykselle ole mitaan haittoja ruokavaliosta... Aion yrittaa edelleen terveellisesti, mutta noi painonvartija pointsit ei varmaan riita ihan tassa tilanteessa. Mullahan siirrettin 2 alkiota, joten voi olla vaikka kaksoset! HUI!

Mutta kunhan ne nyt pysyisi siella ilman komplikaatioita...

Juu me ollaan 8 tuntia teita jaljessa, joten siks ei tullut aiemmin kirjoitettua...

• Tykkää
Reactions: Mila86
Dreamer Ihanaa!!!!!!! :heart::heart: Onnea aivan valtavasti!!! :) Nyt tosiaan peukut ja varpaat pystyyn et kestää loppuun asti, ja vieläpä molemmat!!! :heart: :heart: Oi että, tuli iha tippa linssiin, Oon todella iloinen teidän puolesta!! :)

Mila, mistä mä aloittaisin.. Siis vko ennen mensui, Mun tekee mieli KAIKKEE!! Välil vähä makeeta, sit suklaata, ja ylipäätään rasvaa!! Rasvasta ruokaa. Ei tarvi olla mitää burgeri juttui mutta rasvasta ja epäterveellistä. Ja pahin on se et mun vatsa ei täyty, tuntuu et koko ajan olis nälkä.. :( En oo viel eilenkää päässy ruotuun.. :( Jumpal oon kyl käyny mut eipä se paljon lohduta ku syöminen on se juttu.. Jos näitä PMS menkka mässyi ei olis, mul ei olis mitää ongelmaa olla dieetillä/ tehä tätä elämänmuutosta... :( huoh...
Ja sit nää mielialojen vaihtelut!! Huhhuh!! Puol viikkoo v******a ja ärsyttää kaikki ja pinna palaa saman tien, ihan sellasistaki asioista joista ei normaalisti mitään, tyyliin et joku sanoo vääräl äänensävyl jotai!!! Ja sit viel sillee et loukkaannun sarkastisista vitsistä kavereille, kelaa!!!
Ja sit se toinen puol viikkoo.. Sit herkistellään!!! Joka asia liikuttaa ja itkettää. Se on kyl tietyl taval jo hieman huvittavaa (siis toi liikuttuneisuus), mut myös omal taval rasittavaa...
Kokonaisuutena, on todella raskasta, ku tuntuu siltä et olis kerran kuus aivan kuin joku toinen ihminen!! :ashamed:
Mensuista, että eivät ole alkaneet kunnolla. Sellasta pientä tiputtelua on et hei, me ollaan tulossa mut kunnon vuoto ei ole alkanut. Mul on yleensä sillee et pvä ennen ku kunnon vuoto alkaa, ni on sellasta pientä tiputteluu, ja seuraavana päivänä alkaa sit kunnol. Nyt täs kierros pitäs ottaa niit hormoneita, ni soitin jo klinikalle et mitäs ny ku tiputtaa, ni hoitsu sano et lasket kp1 sen ku vuoto alkaa kunnol. Sitten se väläytteli et jos se vuoto ei ala, ni pitää tehä raskaustesti, ja soittaa sinne, näytti testi mitä tahansa. Itse kyl tiedän et ne mensut alkaa, ja en usko et luomusti raskautuisin. Vaikka täs kierros on ollu ovis, tunsin sen, mut se oli sillä puolel missä ei ole tuubaa tallel...

Joo tällasta täällä...

Ihanaa Dreamer74! Onnea! :heart:

Mä oon nyt vähentäny hiilareita. En voi kyl sanoo karppaavani mut oon löytäny muutaman hyvän reseptin netistä ja ihastunu niihin. Vielä tarttis keksiä mitä söis aamusin. Mua kun ei yhtään hotsita mitkään munakkaat. :x Ja hedelmätkin maistuu ehkä turhan hyvin. Noh, täytyy nyt kattoo.

Kiitos teille kaikille onnitteluista.

Ja tsemppiä kovasti kilojen karistukseen. Minä käyn vielä täällä kirjottelemassa kuulumiset maanantaina ja kerron sitten miten mun tapaaminen ravitsemusterapeutin kanssa sujui...

Ei menkkoja, testi negatiivinen, huoh :( On tää niin syvältä ja hermoja raastavaa, ainakun ois pienikin toiveenpilke ni sit ne toiveet taas romuttuu... Paino onneks laskee, tänään oli jo melkeen 5kg miinusta.

Huomenta...
Mul siis meni v****i koko viime viikko. Mä pystyisin helposti laihduttaa, jos ei olis noit helvetin pms mässyi. :( Täl hetkel aika paska fiilis.. Tuntuu silt et en saa ikinä näit läskejä pois!! Vakaaki näyttää nii paljon... huoh.... Ehkä mun ei pidäkää tulla äidix, maaliskuu on kivenheiton päässä... En edes jaksa yrittää ajatella positiivisesti. Kai tästä pian noustaan...

Tänään tulee se lapsettomuusdokkari, muistaakseni puol 10, TV2...

Voi TanZZZku, noi fiilikset on tosi kurjia :/ Mut älä oo liian ankara itelles, kyl sä viel onnistut! Mä soitin sinne klinikalle tos kerran ku oli kysyttävää parist asiast ni sitten ku se hoitaja puhu siit painosta et mun pitäs 8-10kg saada pois, mut lisäs et ollaan kyl tyytyväisiä jokasesta kilosta jotka saat pois vaikket ihan sitä kymppii sais, ni ehkä nekin sun tapaukses on tyytyväisiä jos oot edes jonkin verran tiputtanut? Tosi ärsyttävää kyl jos ei pääsis hoitoihin sen takii et muutama kilo uupuu :eek: Ja on sut tarkotettu äidiks, jostain syystä se on vaan hankalampaa ku monilla. Mä uskon et me osataan arvostaa sitä tulevaa tärppiä ja siitä syntynyttä kääröä kyl varmaan erilailla ja ehkä enemmänkin ku ne jotka ei oo joutunu asian eteen näkemään näin paljon vaivaa ja tuskaa ... Sitku ne sun menkat on ohi ni varmaan taas mieli positiivisempi =) :hug:

Mulla meni kans viikonloppu vähän överiks, tuli sit juotuu ja krapulas syötyykin vähän. Toivottavasti ei tehny hallaa kauheesti tän viikon tulokseen :( Huomenna sen sit taas näkee.

Dreamer, tulihan hyviä uutisia verikokeesta?:heart:

Viimeksi muokattu:
Hei,
saisiko tänne liittyä uusi mukaan? :)

Olen 24 vuotias nuori nainen Keski-Suomesta,
muutimme tänne marraskuussa. Pohjois-Savosta.

Takana lähes 40kg:n painon pudotus alkaen vuodesta 2008.
Meille on tehty vuonna 2009 Kuopion yliopistollisessa sairaalassa muistini mukaan kaksi inseminaatiohoitoa ja vuonna 2010 kaksi inseminaatiohoitoa. 2008 joulukuussa kun menimme KYSin lapsettomuuspoliklinikalle ensikäynnille painoin lähes 130kg, pituutta minulla on 177cm. Sain Metforem-reseptin ja käskyn pudottaa ainakin 10% painosta pois ennen kuin mitään tehdään. Metforem vei makean himon lähes kokonaan ja niin jäivät limpparin juonnit ja karkin syönnit. Sain Metforemin avulla vajaa 10kg pudotettua kun lääkäri sitten aloitti minulle Reductil nimisen laihdutuslääkeen. Sen avulla paino lähti nopeasti laskuun. Sen kuitenkin lopetin noin puolen vuoden käytön jälkeen, sillä se aiheutti minulle rytmihäiröitä. Pian kuulinkin, että lääke oli vedetty pois markkinoilta. Metforemkin oli lopetettu jo tässä vaiheessa.

Vuonna 2011 huhtikuussa minulle tehtiin laparoskopia endometrioosi epäilyn vuoksi, sitä ei kuitenkaan todettu ja kaiken piti olla siltä osin kunnossa. Painoin tuolloin 94kg. Toukokuussa 2011 polveni tähystettiin ja olinkin ollut liikuntakiellossa lähes puolivuotta. Paino oli pikkuhiljaa lähtenyt nousuun.

2011 marraskuussa tosiaan tapahtui totaalinen elämäntilanteen muutos kun mieheni sai töitä täältä Keski-Suomesta ja muutto tänne tuli ajankohtaiseksi. Itselleni muutto ei ollut helppo juttu kun kaikki tutut jäivät Pohjois-Savoon ja rakas kuntosali ja rakkaat harrastukset jäivät myös.

Painoni on täällä asuessa noussut marraskuusta 15kg. Eli painan nyt tämän aamun perusteella 111kg ja painoindeksini on siis 35,4.

Meillä on 15.2 aika Keski-Suomen keskussairaalan lapsettomuuspolille aika, suunnittelukäynti tiedossa. Olen lähes varma, että käskevät painoa pudottaa ennen kuin mitään tehtäisiin. Aionkin pyytää lääkäriltä, että josko Metforem voitaisiin aloittaa uudestaan, jos sen avulla pääsisin tästä hirveästä ahmimisesta erilleen.

Mutta tosiaan, harmittaa kun olen näin pahasti repsahtanut ja muutamassa kuukaudessa paino on noussut 15kg. Jotta olisin normaalipainoinen, täytyisi saada reilu 30kg pois, mutta olisin varsin tyytyväinen jos saisin sen 15-20kg pois ja löytäisin uudestaan liikunnan ilon. Ehkä kevyempänä olisi parempi mieli lähteä hoitoihinkin.

Tervetuloa joukkoon Arcatha :wave: Teillä on myös pitkä tie takana ja ootte tosi nuorina alottaneet yrityksen. Minkä takia te alunperin lähditte hoitoon, oliko teillä kauan sitä ennen yritystä takana ja onko siis taustalla jokin selvä syy lapsettomuuteen vai pelkkä paino? Kiva kuulla et sulla on ollu hyötyä metuista, ite oon syöny niitä nyt reilu pari kk enkä tiedä onko niistä apua painonpudotuksessa vai ei, koska oon ennenkin ilman niitä pystyny hyvin laihtumaan, mut toivottavasti niist vähän lisäpotkuu sais! Mut lähinnä kai PCO:n oireisiin ja kierron tasaannuttamiseks ne sain... Etköhän sä ne uudelleen saa ja sitten vaan painonpudotukseen, tsemppiä! =)

Yhteistyössä