Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Dreamer74: ihan huippu suoritus!! Tuohan on melkein jo 10 voipakettia *wuhuuu*

TanZZZku: Täällä sama, pakko tehdä tarkka suunnitelma jota noudattaa. Tosin oon nykyään oppinut jonkin verran antamaan anteeksi repsahduksia. Tärkeintä on mennä siitä vain eteenpäin ja uudella innolla. Ei saa jäädä murehtimaan mennyttä. Kyllä se siitä, pienin askelin. Päämäärä on tavoittelemisen arvoinen :cool:

Mila86: Tärkeintä ettei noussut :D :D

Itsellä oli aamupaino 119kg... äh.. No tästä aloitamme, ja suunta menköön alaspäin jatkossa :kieh:
 
HEÌ JEEEEEE!!!!!
Kävin äasken vaa'alla....
...97,9kg!!!!!
Hyvä fiilis, ja en olis uskonu et vkonlopun jäljiltä olis pudonnu!!!!! Ihanaaa!! :)
Eli TanZZZkun tiedot:
Pudotusta viime viikkoon huimat 1,5kg, nyk. BMI 33,5, kokonaispudotus 3,9kg

Aniit: :hug: Tiedän niin ton tunteenku menkat alkaa!! Mul oli joskus sillon pari vuotta sitten sama homma
sama homma aina ku mensut alko... Sillon se konkretisoitui kunnolla se tieto et tod. näk en raskaudu ilman hoitoja..
Nyt oon jo jotenki ne pahimmat ahdistustunteet käsitelly ilmeisesti ja tällä hetkellä tuntuu siltä et kun joskus sinne IVF:ään pääsen, nii en ressaa, en fiilistele enkä odota liikoja. Koitan siis olla mahd. neutraali!!!
Tosin, eihän sitä tiedä miten hermona sitä on sitte ja miten paniikis ku on tosi kyseessä, Voihan se olla et joutuu syömään sanansa pahanpäiväisesti :LOL:

Dannika Tervetuloa joukkoon!! :wave: Sinänsä tosi hanurista, et joutuu pitää itselleen tosi tiukkaa jöötä!!! Sit joku tääl aiemmin mainitsikin (olisko ollu ainaki Mila86, ellei joku toinenki), et mies tossa vieressä vaan laihtuu, tekemättä mitään!! Noh, mun mies ei laihdu, mut ei se kyl lihokaa!! Se voi vetää kirjaimellisesti mitä vaan vaan napaansa, ja on vaan aina yhtä laiheliini!!! :kieh:Tasan ei mee taaskaan onnenlahjat...
 


Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Aniit...............27v...............................37…..-10kg....-1,6kg

Dannika..........34v...119kg/175cm.......38,5.....-20kg......?

Dreamer74.....37v…..92kg/166cm.......33,42...-20kg....-3,4kg

futuremami…..27v.....81kg/162cm.......30,06..-6kg.....-700g

Kultakimpale2..24v...91kg/164cm .......33,8…..-6kg.........?

Mila86.............25v....92,2kg/167cm.....31,7....-15kg.....-3,8kg

muhkelo.........32v…..94,9kg/165cm.....34,6...-10kg....-700g

TanzZzku….....29v...101,8kg/171cm....33,5....-10kg ...-3,9kg


 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille
Tulin moikkaamaan toipilaisena. PAS tehtiin tanaan, molemmat meidan alkioista selvisi sulatuksesta ja molemmat siirrettiin tanaan. 2.2. on veritesti josta sitten selviaa onnistuiko siirto vai ei..... kovasti jannittaa ja pelottaa...

Tama alkanut viikko saattaa olla painonpudotuksen kannalta hieman hankalampi, koska olen ns. levossa laakarin maarayksesta. En siis paase salille, mutta kevyella kavelylla paasee kylla kaymaan. Vahan myos huolestuttaa sohvalla makoilu ja tylsistyminen. Olen nimittain myos paha tv-syoppo! LOL
No, taytyy toivoa etta itsekuri pitaa vaikka aika kaviskin pitkaksi.

Tsempit taas muillekin alkavan viikon koitoksiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86
Deramer74 on jännät paikat!! Kovasti tarrasukkia pikkuisille matkaan!! :heart::heart: Pidetään peukut ja varpaat pystyssä!! :)

Mua vähä ahistaa ja jänskättää ens vko... Mul on tän vkon la, vko mensuihin ja se viimeinen vko on aina yhtä hormoni mässytys tuskaa!!! :) Vatsa ei täyty vaik mitä söis ja kaikkee tekee mieli!!! Ja hermo on niiiiiin pinnassa :LOL:
Kivat noi PMS:t ku tuntuu silt et sekoo totaalisesti kerran kuukaudessa!!!
Mut mut.. Jos ens vkosta selviän, ni se on kyl yx käsittämätön lottovoitto!!!!
 
Kaikki mässäilee välillä. Pitää vaan antaa itselle anteeksi ja ei saa jäädä mässykierre päälle.... Joks yks ilta menee pipariksi, ni seuraavana sit vaan jatkaa kuuria. Itseasiassa kannattaa vaik sopia itsensä kanssa että tänä ja tänä päivänä saa syöpotellä ja muina päivinä pysyy tiukkana.
Mun tässä painonvartija dieetissä on pävittäiset pisteet, paljonko saa syödä per päivä. Sitten on ns. viikkopisteet, jotka on sallittuja lisäpisteitä per viikko. Eli jos pysyy päivittäisissä pisteissä per päivä tiukasti, voi sitten esim yhtenä viikonloppu päivänä vähän herkutella ja käyttää viikkopisteet silloin. Mulla on myös tapana toi ilta ja tv syöpöttely, joten yritän aina säästää mahd paljon pisteitä iltaan, jotta ei olis niin vaikeaa...
Ja ihan tosi noi kasvis ja hedelma lautaset on oikeesti hyvää naposteltavaa...
 
Dreamer74, niinhän se olis hyvä, jos pitäis ain sillo tällön mässypvän. Viime viikonloppun tuli vaan todistetux et en saa keskeytetyx mässyttämistä, nii tässä kohtaa tuntuis paremmalta vaihtoehdolta mulle kieltäytyy totaalisesti herkuista, siis hetkellisesti. Kun olen saanut tästä terveellisyydestä hieman rutiinia, uskallan miettii niit mässypäiviä. Ja myös se just, et sit pitäs vaan jatkaa sen repsahduksen jälkeen, ja välillä jotenki uppoutuu sellaseen s******n itsesäälituskaan et ei täst mitää tuu, ihan sama. . .
Mäkin oon joskus laihduttanut pisteillä :) Se onkin ainut kerta kun olen onnistunut laihdutuksessa (olen elämäni aikana aloittanut vissiin ainaki 1000 dieettii). Nyt tosiaa käytän sitä kiloklubia, se toimii mulle.
Mässäilystä vielä... Siihenkin pitäs opetella uusia tapoja, just esim. sun mainitsemat kasvis-, ja hedelmälautaset. Noi kasvikset on ainaki hyviä, jos tekee siihen viel vaiks jonku dipin, ni se on jo superhyvää :)
Mites, meinaatko jaksaa sinne 2.2. asti odottaa ennen ku teet testin?? :) Oot aikas rautahermo jos kyet siihen.. :)

ON: Oon käyny kolmen päivänä urheilee. Eilisel ja vähä jo toissapäiväisel zumba tunnil oli jo sillee et ei jaksa tehä kunnol, täysii. Välipäiviä pitää olla... Ja koitanki aina ajoittaa ja suunnitella sillee, et olis sitä lepoa, mut ny täl viikol on ollu pakko mennä peräkkäisinä päivinä, koska tänää on siivouspvä ja huomen lähetää mökille. Tosin suunniteltii et mennää mökillä mettään kävelylle, rämpii hankeen :) Saa vähä sielläki liikuttua..
Ja jatkos en vedä tällassii superputkii jumpan suhteen, sit vaik skippaan yhen pvän jumpat, jos näyttää tältä, et ei meinaa päästä. Tosiaan on tuntunu pari päivää siltä et olis iha hakattu... Etenkään kun tää meikäläisen kunto ei oo mistää parhaimmasta päästä...

Mites muilla on menny tää viikko??? :)
 
Tanzzzku: kaikki urheilu on hyvaa! Oli se sit kerran viikossa tai joka paiva. Aina parempi ku ei mitaan. :)

Musta tuntuu etten testaile ennen 2.2. veritestia. Pelkaan pettymysta niin kovasti, etten halua kokea sita kahta kertaa... nimittain virtsatestin plussa ei valttamatta viela kerro mitaan. Verikokeessa voi olla matalat hormonit, kuten meilla kavi IVF:ssa. Kemiallinen raskaus :(

No, joka tapauksessa yritan syoda kunnolla nyt piinailusta huolimatta. Eilen vedin sohvalla sipseja, mutta laskin sen maaran kalorit ja ne menikin mun viikkopisteitten piikkiin, joten ei tarvii kokee huonoo omatuntoo. :)
 
Ravitsemusterapeutilla käyty ja samalla paino katsottu.. Eli 90kg on nyt. Ü en voi sanoa että olisin syönyt hyvin mutta ens huomenna taas aloitan tarkemman linjan.. Kuitenkin kokoaja kalorit on ollut alle 1500.. Ü vettä pitäis muistaa juoda enemmän ! Ü
 
Just kun oon ollut niin hyvassa vauhdissa, niin taa viikonloppu on kylla mennyt ihan pipariksi. Oon syonyt paljon enemman kun mun pisteet sallisi, pienta massailya ilmassa.... :( ja sit tietty stressausta tosta PASin tuloksesta...
On se niin vaikeeta. Mut koko ajan on nalka ja tekee mieli jotain.
No, maanantai aamuna on totuuden hetki, paljonkohan on tullut plussaa... miinusta ei ihan varmasti.
Jos jotain positiivista pitaa loytya, niin koiran kans on kayty lenkilla 4:na paivana!

Toivottavasti muilla parempi viikko.
 
Sä oot Dreamer74 pientä mässäilyä ansainnutkin jännittäessäs ens viikkoa=) Älä siitä huonoa omaatuntoa ota...

Mulla tää viikko ollu parempi ku viimeviikko, pudotusta onneks tullut, olisin kyl masentunu jos toinen viikko putkeen ois ollu +-0. Liikkumisesta on tullu vähän pakkomielle, tosi huono omatunto ellei pääse päivittäin tunnin lenkille! Niin hyvä olo kyllä ku liikkuu paljon ja syö hyvin.

Menkkoja täällä taas odotellaan, ei tainnu tulla tästäkään kierrosta luomutärppiä :( Usko koko hommaan taas jossain kadoksissa, en jaksa sellaseen ihmeeseen uskoa et joskus raskaaks tulisin:'(
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on homma karannu ihan käsistä. Plaaaaah. Kävin torstaina kilpirauhaskokeilla ja TSH oli pompsahtanu huonoille lukemille. Sekin masentaa. En millään jaksa uskoa että tästä projektista tulis mitään. Mies koittaa tsempata mut...
 
Mila me ollaan yritetty puoltoista vuotta. Tosin, nyt viime kierrossa oli luultavasti eka ovulaatio sinä aikana... Mulla on pidempi historia lapsettomuuden kanssa. Yks suhde kaatukin siinä töhinässä. Mut onhan mulla yks lapsi jo kuitenkin, se vaan on mun edellisestä suhteesta. Jotenkin niin kova paine oman pään sisällä siitä et mies ei oo saanu kokea sitä kaikkea. Ja itsekin haluisin kokea sen uudestaan, onnellisessa parisuhteessa. Exän kanssa odotus oli kaikkea muuta kuin ihanaa!
 
Aijaa :/ Oot kuitenkin onnekas ku sua on jo yhdellä siunattu, mut toivotaan et siunataan toisellakin :) Meilläkin yritystä reilu 1,4v takana, eikä kummallakaan entuudestaan lapsia. Vauvankaipuu on molemmilla kova :(
 
Sunnuntaita kaikille...
Mun viikonloppu on menny samalla lailla about ku Dreamerilla... :ashamed:
Ja samat fiilikset ku Aniitilla... :ashamed:

Nää viikonloput on s********a. Näissä tän homman haasteellisuus piilee.. ainakin meikäläisellä.
Viikolla menee iha hyvin, mut viikonloppun kaikki vanhat huonot tavat nostaa päätään.
Morkkis on valtaisa. Ja sit iski pitkästä aikaa surullisuuden tunne täst lapsettomuus asiasta.
Mä en tiedä.. Aika vaan kuluu, se maaliskuu on iha jsut (jonne olen asettanut 1. tiputustavoitteen).
Jotenki ei jaksais pidemmälle odottaa et pääsis tositoimiin.. Vaik huhtikuu ja toukokuu on kuiteki ihan siin et hoidon ehtis tehä ennen ku polil on kesätauko. Huoh... Kai se taas pikkuhiljaa tästä...

Dreamerille vielä, että ymmärrän täysin ettet haluu testailla tai mitää ennen 2.2. Siitä todennäkösesti tekee itselleen vaan vielä piinavaampaa ku pohtii mahollisii merkkejä. . Tsemppiä ja pitkää pinnaa!!

Mila, hienoa et tää viikko on menny paremmin!! :) Positiivista et jollai menny vähä paremmi..
 
No niin Naiset, maanantaina alkaa uusi viikko ja uusin voimin tulevaan viikkoon!

Ma ainaskin toivon et jos plussaa tulee, ni se motivoi taas uudestaan palaamaan "raiteille". Mulla oli viikonloppuna sellanen tunne koko ajan, et "taa viikko on jo menny pilalle, joten ihan sama jos syon viela sita ja tata..." :ashamed:

Mut mun kuuri alko niin hyvin et pakko yrittaa viela jatkaa. Torstaina kun saadaan PASin tulokset, ni voi olla, et menee pieleen tamakin viikko... Jos on negaa nimittain. Oon tv syoppoyden lisaksi surusyoppo!
 
No mutta kuitenkin lähdetään siitä ettei se ole nega Dreamer =) Asutteko te muuten jossain ulkomailla kun sulla ei ole noita ään ja öön pisteitä?

Kauan teillä muilla on yritystä takana ja onko entuudestaan lapsia?
 
Huomenia...
Ei mee nyt ihan putkeen.. Kiloklubin ruoka-aine haku ei toimi!! P*****e!! Morkkisten ja ärsyyntymisen sekä surullisuuden lisäx tääki!!! :kieh: Voi video!! Kaipa mun pitää sit varavaihtoehtona laskee pisteitä tai käydä tsekkaa kalorilaskuri... Varmaan senki takii tuntuu ehkä vaikealta ku tosiaan ne mensut pitäs alkaa tän vko la, ja aina se vko ennen mensui on henkisesti koetteleva. Hermot menee ja masentaa..Ihanat PMS:t!!!! Huoh... :ashamed: Koitan olla pirteempi taas seur. kirjotuskerral... Joo-o, täysillä kohti uusia pettymyksiä!!!

Meillä on yritystä v. -08, enemmän ja vähemmän. Me ollaan välil oltu poissa koko näistä ympyröistä ja siirretty vauva-ajatuksia tulevaisuuteen. V. -10 meille tehtiin se yx inssi, tarkotus oli tehdä 3, mut kerran ovis osu viikonlopulle, ja sit 1. krt oli kotona yritystä ja vikal kerral ei ollu vastetta, ja siis oli clomit käytössä tolloin.

Sit päästiin IVF-jonoon. Ja juuri kun ajattelin et jee, nyt päästään sinne hoitoon, niin lääkäri eväs hoitoon pääsyn painon takii. Oli siitä mulle hoettu et painoo alas mut kukaan ei konkreettisesti sanonu et ei välttämättä oteta hoitoon!! Jos olisin sen tienny... Ai että otti kupoliin sillo ja rajusti!! Nyt sit oon "sulatellu" tätä painoasiaa sellanen puoltoista vuotta. On ollu helpompaa ajatella et on mahis, ku se et kaikki hoidot olis tehty ja ei olis tullu toivottuu tulosta. Nyt oon ehkä käsitelly tota riittävän kauan ja ehkä valmis ottamaan sen mitä eteen tulee. Et ne hoidot tehdään ja katotaan mitä tulee tapahtuu!!!
Mut on tää painonpudottaminen vaikeaa.. huoh.. Niin ja esikoinen olis toiveissa.

Just miehen kans puhuttii viikonloppuna. Hän ajattelee asiaa et niitä lapsia tulee jos on tullakseen, mut jos ei tuu ni ei voi sit mitään. Hänelle se ei vissii oo nii iso menetys jos ei saa lapsia ikinä. Vaikka tosin, ku hän oli mukana siin inssissä, niin oli kuulemma sydän pamppaillu, ja oli alkanu viissii tajuu et et nyt se vois olla mahollista!! Ja sillon oli hänelki toiveet korkeella.. Ehkä se taas mieli muuttuu ku päästää tositoimii..sit joskus..
Mulle se taas on paljon isompi juttu!! Oon ihan teinitytöst lähtien tiennyt et haluan lapsia!!
Mut jos sitten kaikkemme tehneenä niitä ei tule, nii ei sille sit minkään maha. Sit perustan jonku kennelin ja hoivaan elukoita. :) Ja matkustelen aivan sikana. Se on mun plan b.
 
Mila86: Juu, asun Usassa ja mieheni koneessa ei oo a ja o pilkkuja. iphonella pystyy kayttaa oikeeta a:ta ja o:ta pilkuilla...

Me alotettiin yrittaa lapsia 2010 tammikuussa. Kummallakaan ei oo lapsia ennestaan. Itse oon ny 37 vee ja mies 39 vee joten hakeuduttiin melko pian hoitoihin korkean ian vuoksi. Mitaan vikaa ei loytynyt muuta ku miehella alhainen siittioluku. Takana on clomit, 3 inssia ja yksi IVF ja tama oli nyt eka PAS.
Jos tama PAS ei onnistu, ni meilla on seuraava hoito varmaan vasta vuoden paasta, taloudellisista syista. Yks IVF kierto maksaa 13500 dollaria ja se pitaa maksaa kokonaan itse. Vakuutus ei korvaa eika taalla ole mitaan "kunnallista" systeemia niinku Suomessa...
 
Viimeksi muokattu:
TanZZZku Teillä on pitkä prosessi sit takana, kurjaa ku paino on tolleen esteenä :/ Oottko yksityisellä ollut, onko ne samaa mieltä? Mulle ei yksityisellä sanottu muutakun et älä anna painon nousta, mut sit kunnallisel käskettiin laihduttaa...... En osannu ajatellakaan et en pääsis hoitoon painon takia! Munki mies on samoilla linjoilla ton kans et tulee jos on tullakseen, haluaa olla silti mun kanssa vaikkei lapsia tuliskaan, ku sanoin et varmaan katkeroituu myöhemmin ku ei saa kokea isyyttä, mut ei kuulemma ajattele asiaa niin... No sen näkee sitten joskus kuin käy :D

Dreamer74 onko sun mies amerikkalainen vai ootteko jostain muusta syystä siellä? Nii sielhän on toi systeemi vähän eri ku täällä, melko kallist touhuu kyllä!! Toivottavasti toi PAS nyt tuottaa tulosta ni ei tarveis enää miettiä =)

Huomisaamuna totuus taas koittaa :p .....
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä