Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Mila toivotaan et se hoito alkaa jo nyt :) Olen tosiaa niit syöny nyt koko ajan, ja paljon positiivista huomattu!! Ei oo silleen makeannälkä, rikä tee kauheesti mieli roskapaskaruokaa. Ja viimex ku oli ne mensut alkamas, ni vika viikko kierrosta on aina mässyviikko, ni ei tullu sillee mässättyy ja jotenki nälkääki kestää paremmin, ja vaik olis kaamee nälkä, ni ei silti tuu vedettyy mitää övereitä!!!
Huomisesta lähtien sit vaan rankkaa liikuntaa paljon kalorit 1200-1400/pvä. Kyl se 1,7kg lähtee!!! :)
Ai niin, menen käymään tänään ennustajalla. Käyn n. 1-3 krt/ vuosi. Ja jos on todella joku tiukka paikka enkä löydä ratkaisua ni soitan hänelle..
uskooko kukaan täällä tuollaiseen "hömppään" yliluonnolliseen????
Mä itse uskon aika paljon...kaikkeen ton tapaseen.
Tämä ennustaja on nähnyt asuntomme ostamisen, avioliiton ja viimeksi pyysin katsomaan ystävälleni niin näki hänen raskauden ja juuri he saivat lapsen.
Hän on aivan ihana ihminen, sellanen jolle voit kertoa kaikki salaisuutesi. :) :heart:

Viimeksi, mulle tuli lapsikortti :) Hän meinasi että saisin lapsen tai tulisin raskaaksi kahden vuoden sisään, tai kahden vuoden kuluttua. Tämä tapahtui viime vuoden lopussa, loka-marraskuussa. Tässä välissä kun olen hänelle soitellut, sitä korttia ei sitten ole näkynyt... :( mutta katsotaan..
En tietenkään hänen kertomansa mukaan elä, ja jotkut asiat ovat jääneet myös toteutumattta... Mutta pääpiirteittäin ne ovat toteutuneet!!!

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-7,9kg

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......33,9...-15kg...-4,7kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,7..-15kg....-6,7kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....32,1...-10kg...-8kg

Tuuska............27v....96kg/170cm.........33,2...-10kg..........

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .....33,8.....-6kg…..-1kg

Kyl mä ainakin jollain tasolla uskon et joillain ihmisillä on jotain "yliluonnollisia lahjoja". Mut sillai tosi skeptisesti suhtaudun sellasiin puhelinennustajiin ku niit on niin paljon huijareita jotka vaan rahastaa ja kertoo sulle kaikkee ympäripyöreetä mitä vois sanoo kelle tahansa... Vähän kakspiippunen juttu mun mielestä. Eiks ne oo hirmu kalliita ne puhelut? En oo kyl koskaan ite käyny...

Mila, tää ei o sellanen huijari puhelin ennustaja, en mäkään sellaseen soittais tai uskois. . Onhan niistäki varmaan osa sellasii oikeita ja hyviäki mut en itse uskaltas tai edes haluaisi soittaa sellaselle!!!
Olen saanut tuttavani kautta hänen yhteystiedot, ja menen tänään jsut paikan päälle. Hän ennustaa korteista. Olen siis välillä soittanut hänelle, siis hänen omaan nroon, siis normiliittymään :) jos on joku tiukka paikka ollu ja hän on just katsonu muutamalla kortilla vastausta mun kinkkiseen kysymykseen. .

Vois olla aika mielenkiintosta kävästä tollasella ja kattoo mitä se itelle sanois :) Ehkä sit sitä uskois enempi jos itelle kävis jotain toteen...

Hitsi miten upee keli lenkkeillä, tääl on +7 :O Vähän oli kyl v-mäistä juosta suurimman osan matkaa vastatuuleen, huomattavasti rankempaa... Mä en kyl malttas millään pitää niitä välipäiviä, ku joka tapaukses joudun joka päivä ainakin kävelemään sen puoltoist tuntia koiran kanssa ni kiusaus on pikkasen liian suuri juosta ainakin osan matkaa nytkun on päässy makuun. Viel ei ainakaan suuremmin mihinkään kolota, paitsi aina alkulenkistä, ku juoksen tollasen puolentoist kilsan suoran, ni sitku siitä pysähdyn ja jatkan kävellen jonkun matkaa ni oikeen säären penikat särkee hulluna, mut sit se loppuu jonkun ajan päästä ku on kävellyt ja sit loppumatkan vaiks juoksis millasia pätkiä ni ei särje yhtään... Aina vaan siinä alussa.

Arcathalla hieno pudotus !

Mun täti on käyny ennustajalla nuorempana (on siis nyt 48v) ja nauranu räkäsesti sen käynnin jälkeen kun oli ennustaja eukko puhunut kahdesta pellavapäisestä tytöstä, jotka tätini tulee saamaan elämäänsä kun esikoinen on jo aikuisiän-kynnyksellä..

No nyt tämä esikoinen on 22vuotias, ja tädillä on ekaluokkalainen pellavapää ja toinen menee eskariin ensi syksynä ;)

Itse en ole ottanut yhteenkään ennustajaan yhteyttä, vaikka mieli on tehnytkin.
Uskon kyllä ennustuksiin, esim itsekin olen enne unia nähnyt. En omasta elämästäni, mutta harvemmin niitä kai omasta elämästään nähdäänkään?

Huomenna ajattelin soitella polille ja kysellä perään että kuis nyt on niitten clomien kanssa.
Tällä viikolla taidan skipata koko painon ilmoittamisen - pitää hankkia ne uudet paristot.. vaaka nimittäin näyttänyt joka punnituskerralla erilukemaa.. 5kg "tarkkuudella". Ja eri punnituskerralla tarkoitan sitä, kun punnitsen itseni kolmesti per kerta, jotta saan varman vastauksen :LOL:

joopa... Nyt on sit käyty ennustajalla!!!
Ehkä just vastauksen itä hain, eli lapsiasiathan ne mul oli mielessä.
Noh... Lapsi tullaan kuulemma saamaan, mut hänen mukaansa siihen menis vielä muutama vuos aikaa :(
Vaikka pääasia et on tulossa!! Näkyi mulle ja mun miehelle molemmille, eri aika vaihees vain.ja tulee kuulemma yllättäen!! ja olis kuulema poika :) Sama mulle kumpi, kuhan olis terve..
Kaikkee yleisesti kertoili ja myös vähän negatiivisia juttuja kans joista en ny lähe tilittämään, paitsi et mahollisesti keskenmeno ennen syksyy.. huoh.... :(

Mäki laittelen painoa ylös tänne sit jossai kohti, tiedän et se on korkeempi ni vaiks loppuviikost
ku on vähä tasottunu. Vähä ittesä huijaamista :D

Just ton takia en varmaan ikin tuu menemäänkään ennustajalle ku en välttämättä haluis tietää tollasia negatiivisia asioita :/ Mut toivotaan et se on väärässä ja nää hoidot tuottaa tulosta heti alkuun ettei tarvii muutamaa vuotta enää odotella...

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-7,9kg

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......33,9...-15kg...-4,7kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,6..-15kg....-6,9kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....32.....-10kg....-8,1kg

Tuuska............27v....96kg/170cm.........33,2...-10kg..........

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .....33,8.....-6kg…..-1kg

Viimeksi muokattu:
Viikkopudotus huimat 200g :D Kokonaispudotus nyt siis 6,9kg. Laitan menkkatruvotuksen piikkiin :p no eikai, tää viikko on menny vähän niin et ei oo kauheesti kattonu mitä suuhus laittaa, siinä surkeen pudotuksen syy. No mu ENS viikol sit taas :D

Millon teillä kaikilla on muuten punnituspäivä? Ku mietin et ois kiva et mahdollisimman moni punnitsis samana päivänä, ni jos otettas sellanen päivä millon suurin osa punnitsee punnituspäiväks?

nii joo... Alunperinhän meil oli nii et yx punnituspvä jollon mahd moni käy...
Ku mä mietin et olisin voinu vaikka skippaa tältä viikolta. Mul on viel viikonlpun jälkeistä turvotusta, osittain on jo lähteny pois..Siis vaaka näytti loppuviikosta jo 92,7kg... :D
Kävin tänää aamulla vaa'alla, ja paino oli 93,7kg. Eli -100g viime viikon punnauksesta. Ku on nii pieni toi erotus, ni ei mulle vältsysti tarvi päivittää mut jos haluut niii saat Mila... :)
Eli: paino 93,7kg, painoindeksi: 32, kokonaispudotus: 8,1kg

Entä Ambrosia, Supsu ja Tuuska? Onks muillakin maanantai vai mikä päivä? Olis kiva jos kaikki ilmottas aina samana päivänä, et olis yks listanpäivityspäivä ja jotenkin kaikki sit olis samas tahdis tai sillee :cool:

No mä kävin aamulla kotona puntarilla ja se näytti 92.3 mutta lähtöpainoksi mistä aloin pudottaa niin vois laittaa 94 ku eri puntarilla sain sen 96 enkä usko että yli 3kg olisin laihtunut:( pitäis liikuntaa lisätä ja ruokavaliota aika raakasti muuttaa.

Okei no otetaanko sit se maanantai viralliseks punnituspäiväks, sopiiko kaikille?? =)

Meillä oli aika mielenkiintonen lääkärikäynti. Lääkäri oli aivan ihana! Oltais alettu heti tässä kierrossa hoito, joka on alkuun meillä siis inseminaatio, ainakin kaks kertaa koitetaan sillä, MUTTA mun vasemmassa munasarjassa oli taas valtava kysta... Mulla oli siis viime syksynä iso kysta samalla puolella ja se puhkes, ikinä en oo niin kamalia kipuja tuntenu ku sillon, olin varma että kuolen. Onneks tää ei oo ehtiny viel puhjeta, nyt joudun syömään kk EHKÄISYPILLEREITÄ :D Mikä tuntuu ihan tosi omituiselta, mut se on kuulemma ainut joka kuivattaa sen nopeiten kasaan. Eli ens kuun alussa meen sit ultraan ja jos se on tarpeeks kuivunu voidaan alottaa pistokset heti sit sillon. Kyllä otti päähän taas tollanen pieni takaisku vaikkakin heti ens kierros päästään alkuun mut ku se lääkärikin oli niin ilonen ku osu tää käynti mun kierron alkuun ni oltais heti päästy alottaa mut sit se saakelin kysta tuli ja pilas kaiken... Nyt siis popsin e-pillereitä seuraavan kuukauden :LOL: Sekin muuten ihmetteli kunnallisen toimintaa et ku kuitenkin näinkin hyvin saanut painoo pois ja suunta selkeesti oikea ni et miksei kelpuuttaneet... Jäi kyl hyvä fiilis tosta paikasta ja lääkäristä ja siitä et alotetaan niillä inseminaatioilla, lääkärikin oli toiveikas ettei tarttis ivf:ään mennä, mut sen näkee sitten. Ja siis rahallisestikin hyvä näin, talous on ehtiny sit vähän koheta jos siihen keinohedelmöitykseen joudutaan myöhemmin. Toi inseminaatio on jotain parinsadan luokkaa per kerta. Mietin muuten TanZZZku et miks se oli suoraan teille ivf? Oliks teil inseminaatioita jo yritetty aiemmin?

Kyllä vain passaa maanantai :)

Ambrosia, samalla periaatteella minäkin käyn vaa'alla kuin sinä :)

Mila nuo kystat on niin karmeita!!! Minulle todella tuttuja. Vuonna 2004-2006 minulla oli niitä jatkuvasti ja etenkin vuonna 2006 jouduin silloiseen keskussairaalaani useamman kerran hirveiden kipujen vuoksi. Nyt niitä ei ole sen jälkeen ollut, mutta pelkään todella niiden tulevan uudestaan kun nuo Cerazettet aloitin. Niissähän luki, että voivat altistaa kystien synnylle.

Lääkäri sano et PCO altistais kystille... Mulla ei sen takii oo ollu aiemmin ku 14-vuotiaasta syöny pillereitä ni ne on pitäny poissa, samoin ku PCO:n oireetkin. Niin ja et clomifenit myös saattais niit aiheuttaa, mulla puhkes se iso syksyllä vikan clomikierron jälkeen, siks mä en saa enää syödä niitä vaan aletaan heti pistoksilla kasvattelee. Se kipu oli kyl yhtä helvettiä, jos meni makuulle ni ei saanu henkee ja tuntu ku koko maha ois täynnä jotain kasvaimia tms, ihan kamalaa!! Toivottavasti et joudu niistä enää kärsimään Arcatha. Lääkäri myös sano et jos toi silti puhkee ja tulee taas niit kipuja ni ei tarvii mihkään lähtee, ku se kuitenki menee sit itellään ohi, viimekski sain vaan kipulääkkeit et pystyin töis olee seuraaval viikol.

Maanantai siis olkoon totuuden päivämme!!!!

Hui, kuulostaa ihan kamalalta nuo kystat :( Mul ei oo ikin ollu, täytyypä koputtaa puuta..
Tosin monet erilaiset kivut ovat kyllä tuttuja... :(

Mila, suoraan nyt IVF, ku meille on kokeiltu se yx inssi -10 ja 4 kiertoa clomeilla sillon samana keväänä. Ei tuottanu tulosta nii painostin tohtoreita en tiä auttoko mut laittoivat meidät ivf jonoon. Nyt sit täs on ollu pari vuotta tosiaan laihdutusukaasi ja monta pieleen mennyttä yritystä ja ja asian pois työntämistä ,mutta nyt, Ens ti alkaa hoito :)

• Tykkää
Reactions: Mila86
Millä annoksella oot nyt metuja syöny Ambrosia? Mul on ollu 1+2 eli 1500mg päivässä ja maksimi on kai se 2000mg ni kysyin josko voisin nostaa siihen ku ei mul oo ollu mitään vatsavaivoi tai muitakaan niistä ni lääkäri oli sitä mieltä et kannattaa nostaa maksimiin ku kert mahakin sen kestää, eilisest sit syöny 2+2. Onko sulla aiemmin ollu clomit käytössä vai ekaa kertaa? Toivottavasti tuottaa teille tulosta!!=) Millä annostuksella alotatte? Mulle osu vast 3tbl/pvä kohilleen, 1 ja 2 tbl ei riittänyt kasvattamaan tarpeeks isoa follikkelia... Oliks sullakin PCO?

Mila metuja jatkossa tosiaan tuo 2000mg vuorokaudessa :)

Ekaa kertaa tulee clomit ja varmaan siksi mulla onkin asenne että nyt irtoo :LOL: Aloitetaan ihan 1tb annostuksella ja juostaan toki ultrassa katsomassa tilannetta, eli kyllä tässä vielä saattaa muutama tovi mennä ennenkuin jotain alkaa tapahtumaan.

Ja joo, PCO tosiaan täälläkin havaittavissa. Ei tosin lääkärin mukaan kovin paha kuitenkaan?

Töissä hirvee kiire päällä kun alko uus projekti.. samalla yritän tässä rustata viiden vuoden tauon jälkeen itelleni cv:tä ja hakea yhteen sisäiseen hommaan.. taitaa mennä kotitöiks tänään!
Illalla ois kiva saada ittensä lenkille - eilinen teki niin hyvää kun kävi heitämässä 6,5km lenkin josta juoksi yllättävän paljon. Huomas konkreettisesti sen, että kunto on kasvanut, eikä talvi ole tuonut päinvastaista tulosta :)

Argh! Minua ottaa niin päähän se, että täällä on aivan järkyttävän liukasta!!! En ole kohta kolmeen viikkoon uskaltanut lähteä kävelemään tuon liukkauden vuoksi. Aivan surkeasti ovat täällä teitä hiekoittaneet ja meillä vielä kun lähtee keskustaa kohti kävelemään on jyrkkä ja pitkä alamäki. Siinä ei olisi kiva kaatua..

Mutta näyttää tuo paino onneksi pelkällä ruokavaliollakin putoavan.
Odotan innolla sitä, että kadut sulaisivat. Mies lupautui lähteä minun kanssa pitkille kävelylenkeille kunhan kadut sulavat ja jossain vaiheessa kokeillaan tuota pylväänväli juoksutaktiikkaakin. Saa siis nähdä, että missä kunnossa sitä syksyllä ollaan :D Ja jospa polveni kestäisi jonkin verran juoksua (jos siitä juoksusta nyt mitään tulee).

Mites teillä muilla? Vieläkö kadut ovat aivan karmeassa kunnossa vai joko tiet ovat sulaneet?

No mutta toivotaan et clomeista tulee nopeesti toivottu apu, niin yksilöllistä miten toimii! Mullakin vissiin ainakin oikee munasarja on siin rajoilla et onko PCO vai ei mut vasempi on selvempi tapaus. Onko sulla jotain muita oireita, akne, karvankasvu tms? Mulla ei oo mitään muutakun melko tummat ihokarvat mut ne menee kyl hieman eksoottisen perimän piikkiin eikä PCO:n, ehkä ehkäisyn lopetuksen jälkeen karvat kasvaa hieman nopeemmin? Mut ei kyl onneks muita oireita oo ku on lukenu niitä kauhutarinoita et hiukset tippuu päästä ja akne kukkii ja karvasuus alkanu muistuttaa jo melkeen apinaa :D

Arcatha täällä on tiet jo melkeen ihan täysin auki, muutamassa varjosessa kohdassa on viel hieman jäätä. Saisivat alkaa pesee noit hiekkoi pois ni pääsis rullillakin...

Yhteistyössä