Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Huhhuh!!! Nyt kyl on alkanu jänskää!!!
oon tosi iloinen et asia etenee pitkästä aikaa, mut on alkanu jänskää iha sikana!!! :LOL:
Lähinnä, etmiten saan pistettyä itseäni??? Ku käsitin jostai ketjusta et joku pistettävä saattaa olla ampulli ja ruisku....??? :confused: insuliinikynämenis iha jees... Huomennahan se selviää... Mua ei haittais, jos joutusin jotai toista hlöä pistään, mut itteesä ku joutuu alkaa tökkii ni se on vähän sillee ööööö....
Kyllä tää varmaan tästä, laitetaa jännityksen piikkiin, kirjaimellisesti ;)

huiuiuiui... Tuun sit huomen kertoo... huoh....

TanZZZku minulla parissa inseminaatio hoidossa piti pistää Pregnylia eli irrotuspiikki ja se oli ampullissa. Sen koin itse henkilökohtaisesti aika hankalaksi kun piti olla niin tarkka, että ampullista saa kaiken imettyä ruiskuun. Ja se ampullin kaulan katkaiseminen oli aika hankalaa kun sai pelätä, että sirpaleita joudu sinne lääkeaineen sekaan..

Preglynissä sekoitetaan neste jauheeseen ja sitten se neste kerätään ruiskuun ja pistetään itse. Puregonissa taas on valmiiksi aineet sekaisin että ei tarvii kuin neula laittaa paikalleen ja laittaa annostus ja eikun pistämään. Kieltämättä hieman kädet tärisi ensimmäisellä kerroilla sen jälkeen menee kuin vanhalla tekijällä...:D

Kiitos vastauksista Arcatha ja Simpli!!!
Ei voi mitään silti jänskää!!! :LOL: Ehkä se on ihan tervettäki täs kohtaa...

Ollaan nukuttu tosi huonosti viime yö, tai siis minä oon huonosti mut mies ei oikeestaa juurikaa yhtää.. Meidän sil koiral on joku ripuli-oksennus-vatsatauti :(
Kaveri vaan kuolaa ihan sikana, kunnon jojot suupielissä, ja mies sano et se oli pyytäny koko viime yön tunnin välein kakalle, joka on kuulemma räjähdyskakka... Oksentanuki raasu oli, kuulemma vaahtoa pitkälti... :(
Onko kellään kokemusta tällasestä???? Jos on nii miten etenitte asian kans?? Mitä sille vois antaa syötäväx vai voix mitää???

Säälittää kovasti tuo meidän piski, ku tuntuu et sil on ollu vähä kaikenlaista ja kaveri on vasta 8kk... huoh....
Täytyy varmaan soitella eläinlääkäriin taas.... :(

Noniiii!!!
Nyt on eka käynti takana...
Lääkkeisi tulee synarela+puregon+pregnyl+lutinus.
Tänään illalla alkaa sit sumuttelut.
Lääkäri kehui kun olen saanu painon tavoitteeseen, tosin siel näytti 93,4kg :D
Mutta sehän tulee putoamaan nyt taas.
Miehen veijaritulokset olivat aavistuksen parantuneet, määrä oli rimaa hipuen 14milj. ku 15milj. piti olla, ja liikkuvuus 42milj. ku yli 39milj. pitää olla. Mieskin sai kehuja kun on lopettanu tupakanpolton :)

Nyt tästä se sitte lähtee, 1. IVF!!! Katsotaan miten homma etenee ja tuleva tuo vastaan!!!

• Tykkää
Reactions: Aniit ja Mila86
Se unohtu sanoo, et mun limakalvo jäi mua mietityttää..
Eli, ku lekuri mittas sen, se oli toisesta kohtaa katsottuna vain 4,5mm, ja toisesta kohtaa katsottuna 7,5mm.
Eli toisessa kohtaa (vissii) kohtua sen 4,5mm ja toisessa 7,5mm.
Mä oon käsittäny et toi on aika ohut.. :(
Haettiin mulle greippi mehuu 3lit kaupasta jos se vähän auttas.
Vähä kyl jäi ahistaa..... :(

Tanzzzku hienoa,että asiaa menee nyt rytinällä eteenpäin ja jotain konkreettistakin tapahtuu :)

Koira-asiaan pakko sen verran kommentoida kun opiskelen kyseistä alaa yms.... :)4
Kannattaa käydä ostamassa koiralle apteekista maitohappobakteeria esim.aptapekt ja syöttää ohjeen mukaan muutama päivä, oksenetelun ja paskantamisen pitäisi loppua. Ruuaksi kannattaa nytten pari ensimmäistä päivää keittää esim. riisiä ja lisätä joukkoon jauhelihaa,kanaa,tonnikalaa,raejuustoa,piimää yms. jotain helposti sulavaa. :) Jos ei parin päivän sisällä helpota tai tila menee huonommaksi niin täytyy viedä lääkäriin.

Itse olen täällä vähän ristiriitaisin tuntein,kun viikonloppuna tuli mässättyä oikein olan takaa ja maanantaina on lääkärille meno :( Mut toivotaan nyt että edes nämä pudotetut kilot auttais ja hoidot alotettais,kun paino on kuitenkin koko ajan vähemmän,vaikka nyt ei ole tainnut tapahtua pudotusta vähään aikaan,mutta ei kyllä nousuakaan :/

Mutta lähdempä tästä pumppiin :)

Reipas tyttö, oliko hyvä tunti?? :) Mä itse peruin tän illan zumba tunnin ku oon nii väskä ja poikki ollu tän koko pvän.. Huomen taas ensin niska-selkää ja zumbaa perään :)

Paljon sulle on annettu painorajaksi et alkaa tapahtuu??? Toivottavasti sulle osuu joku mukava ja empatiakykyä omaava lekuri. multa ku sillo evättiin se hoitoon pääsy, ni se lääkäri ei varmaan ollu kuullukaa koko sanaa empatia!! Ja muutenki se oli nii jotenki kylmän ja katkeroituneen olonen :(
Nyt ainaki ku hyppäsin vaakaan, tää lekuri vaan kehu, ja heitti pallon tyylikkästi mulle et sithän se nähään ku tulet seuraavan kerran et mitä se näyttää. Sanoin nimittäin heille et juhlittiin viikonloppuna hoitoon pääsyä ja nyt ku ei sit hetkeen tuu otettua... Ja mainitsin viel et mul paino aina nousee sillon hieman mut loppuviikkoon on palautunu.

Ens ma lekuri.. Siihen on onnex viel melkee viikko :) Ehit saamaan viikonlopun mussutukset pois. Ja pidät vaix ens viikonloppun pari puuro-mehukeitto-marja-maitorahkapäivää, ni jo tulee nopsaan tehokas pudotus :) Älä ota morganeita :) Mulle ainaki ne laittaa syömään viel lisää.... :(

Koirulista, nii soitin aamul elukkalekuriin, ja sain samat ohjeet kuin sinulta :)
Nyt iltapäiväl, oli kaveri vaan menny pahemmax sillä aikaa ku oltiin lekuris. Ei oikei syöny, ja siitä kyl sit huomaa et meijän kaveri on kipee, ku se syö iha mitä vaa ja kui paljo vaa normisti.
Enivei, mies sano, et se oli kerran kakassu, ja sit oli lentäny sappineste laatat.. Normaalisti yökkii kunnol eka jos on oksentaakseen!!! Mies meni viemään lekuriin sit ku ei pysyny edes vedet sisäl ja meni huonommax.
Olivat nesteyttäneet ja verikokeit ottanu ja röntgenii.
Kyl selkeesti voi paremmin sen nesteytyksen jälkeen... Nyt on pysyny ruokaki sisäl jo. Edelleen se on kyl iha reporanka, nukkuu vaa.
ollaan miehen kans ehkä turhan herkkii sen kans. Just moni olis kattonu pidempään viel eikä lähteny viemään lekurii...Ainaki mun työtoveri naureskeli vähän siihen malliin et ollaan ehkä turhan hysteerisii.
Nyt ainaki tulee nopeemmi kuntoon.

Ohhoh.. nyt painelen nukkuu!!! Öitä!!!!

Tanzzzku, hyvä oli tunti vaikka ei varsinaista pummpia ollutkaan kun meidän vetäjä oli sairastunut. Hiki virtas ja rauta nousi :)
Joo ei se parane jumppaan lähteä jos olo on kovin vetämätön, ei siellä jaksa tehdä mitään joten hukkaan menis sekin tunti. Huomenna sit uudella tarmolla :)

Mulle ei varsinaisesti ole sanottu mitään painoa mihin pitäs pudottaa, sanottu että 5-10% painonpudotus olisi suotavaa ja kyllähän mä sen olen saanutkin pois ja vähän yli... Ehkä vaan vaadin itseltä liikoja ja sitten kun olis hääpuvun sovitus edessä ja haluaisin olla useamman kilon kevyempi vielä kun lähden sitä sovittamaan, mutta aika rupee loppumaan kesken joten kyllä se vaan on uskaltauduttava tälläsenä ryhävalaana sovituskoppiin :D

Koirasta vielä sen verran,että mielestäni oikein teitte jos vointi huononi ja oli kuitenkin yöstä asti oksentanut ja ripuloinut. Onko teillä minkä kokonen koira? Hirveesti riippuu siitäkin kuinka kauan uskaltaa katsoa,että lähtiskö paranemaan ilman lääkärissä käyntiä.
Mutta se on hyvä,että kaveri rupee tokkeentumaan ja annatte nyt sitä hyvin sulavaa ruokaa pari päivää,pieniä annoksia useamman kerran päivässä niin hyvä tulee! :)

Itse jatkan jännittämistä,mitä lekuri maanantaina tuumaa....
Toivon myös että siellä on empatiakyvyn omaava ihminen vastassa :)

Tää lähtee kans nukkumaan,niin jaksaa taas huomenna elukoita hoidella!! Öitä!!

tohon TanZZZkun koira-juttuun kommentoitava että mä en kyllä antais koiran mennä pahemmaks mitä teillä vaan toimisin ihan niinkuin te.
Jopa meidän kissojen kohdalla.

oiiii Supsu menossa naimisiin! Onnea! :D
Muistan noi fiilikset viime vuodelta.. voi sitä iloa ja ihastusta kun hääpuku löytyi ja voi sitä pähkäilyä seuraavat 6kk:tta että entä jos raskaudun enkä enää mahdu pukuun :LOL:

Mua ärsyttää kun en saa itteeni mihkään pumppiin tai zumbaan tms :(

Supsu, meijän piski on n. 30kg, sellanen sakemannin korkunen mut kropaltaan hieman lyhkäsempi. Ja tosiaan 8kk vanha kakara.
Se on ehkä iha hyväki tietyl taval vaatia itseltään paljon.. Tulee tuloksia paljon mut elä liikaa ittees kiusaa kuiteskaa (mulla vähä samoi onkelmii itellä ollu jossaa kohtii tät proggista)!!! Jos oot saanu jo yli sen 10% joka sulle on sanottu, ni se on ihan tosi hyvin jo sitte!!!! Ymmärrän kyl ton vaatekoppi homman :ashamed: En kans ite tykkää mennä just kilojen takii...
Mut ku ajattelet sitä vaatekokoo joka sul on ollu aiemmin, ja mihin nyt voit pukeutuu!!! Ja muista, et juhlapuvut on aina pienempiä ku normikokoset vaatteet!!!
Näytät varmasti kauniilta!! :)

Mix et Ambrosia saa??? Etkös sä tykänny juosta vai olitko se sinä joka sitä oli alottelemassa...????? Ku mulla on sillee, et se juoksu ei oo mun juttu!!! Mä en sais itteeni siihen liikkeelle....

Hei hitsinvitsi, en oo päivittäny pinoa!!! :O Eli eiliseltä lekurireissulta:
paino 93,4kg, kokonaispudotus: 8,4kg ja BMI 31,9

Missäs meijän Mila on ku ei oo kuulunu mitää...???? :O
Entä mitäpä Arcathan viikkoon kuuluu????

Mä oon ollu koomassa ja töissä :D Tänä aamuna elämä alko jo vähän voittaa, eilen oli viel melko epätodellinen olo ja eka työpäivä tuoretta ammattiani harjottaen, huh, onneks selvisin!! :D TanZZZku et kyl oo yhtään liian herkkä koiran suhteen, mä oon niin vainoharhanen ton meijän vauvan kanssa et jos vähänki käyttäytyy oudosti ni huolestun :D Sekin on pienen elämänsä aikana kokenu liikaa, pentuna veti purkkapussin minkä oli kaivanu jostain kassista, melkeen kuoli, onneks tulin ajois kotiin ja sain nopeesti sen lääkäriin, viime juhannuksena puri käärme, huomattii turvotus vast seuraavan aamuna ja piti lähtee 100km ajaa toiseen kaupunkiin päivystykseen, kerran se veti 500g hedelmäkarkkeja, oksensi ja pasko vuorokauden, sillon en kyl vieny lääkäriin ku tiesin mistä johtuu ja kaikkee sit pienempää, nielutulehdusta, pieniä haavereita, melko tapaturma-altis tyyppi :p Mutta niiiiiin rakas etten ikinä vaihtas mihinkään ja siks vähän herkkä myös sen kanssa, ku kaikennäkösii myrkytettyi lihapullajuttui kuulee jatkuvasti ni vähemmästäkin sitä vähän herkistyy jos vointi on outo... Et ihan oikeen teitte ku veitte, varsinkin ku ei ollu tietoo mistä toi tollanen yhtäkkinen johtu! Mut hyvä jos pikkunen voi jo paremmin <3 Tuli mieleen näist koirista se et joillain on tapana siivota koirat pois jaloista kun lapsi syntyy perheeseen, mikä on musta ehkä kuvottavinta ikinä! Yhtäkkii koira ei ookaan enää haluttu perheenjäsen kun on uus mielenkiintosempi tulokas, tätä tapahtuu valitettavan paljon, omassakin lähipiirissä muutama tapaus. Sit keksitään jotain veruketta minkä nojalla se voidaan antaa pois... En ymmärrä sit alkuunkaan!!

Mut hei ihanaa TanZZZku nyt ku ne hoidot sit oikeesti starttas, oon vähän kade!! =) Kysäse sitä limakalvojuttua lääkärist sit seuraavaks, kai se ois sanonu jos se olis liian ohut? Ku eihän siin sit järkee hoitoi tehä ellei siihen pysty tarttuu? Mut jos se paksunee tässä tän hoitojakson aikana?

Viimeksi muokattu:
Tänne kuuluu ylitsepääsemätöntä väsymystä.
Mies oli eilen iltavuorossa enkä saanut mitään aikaiseksi.
Menin sängyn päälle ennen kahta lukemaan. Kahdeltä totesin, että jaksa lukea ja olin varmaan siinä samassa nukahtanut. Heräsin puolin neljä, söin välipalapatukan ja menin takaisin nukkumaan. Heräsin lähempänä puoli kuutta.

Yönkin nukuin lähes täydellisesti eilisistä päikkäreistä huolimatta. Nyt olen yökkärissä edelleen, kannoin herättyäni viltin tuohon sohvalle. Aamupala syötynä ja taidan käydä sovalle katsomaan ohjelmia kovalevyltä.

Urheilukaupan loppuunmyynnissä käytiin maanantaina. Löysin sieltä itselleni ulkoiluhousut. Kysyin myös olisiko heillä polvitukia niin lupasivat tilata. Nyt tuli tekstiviesti, että tuki on saapunut. Täytyy käydä se iltapäivällä hakemassa.

Ollaan ensi viikolla menossa Jyväskylään ja oli aikomus käydä mulle farkkuja etsimässä Zizzistä. Noh, eilen selailin Halpa-hallin mainosta ja siitä pongasin aivan ihanat farkut, oikein leveälahkeiset :D Ja peräti sain 46 mahtumaan jalkaani normimallistosta :) Eli sain vajaalla kolmellakympillä farkut kun Zizzissä olisin maksanut varmaan lähemmäs 70€. Menen minä silti käymään tuolla Zizzissä, kiertelemässä katselemassa, että löytyisikö sieltä minulle mitään..

Mutta nyt viltin alle. Meinaan vaan, että yrittääköhän se nyt tehdä jotain flunssaa minuun...

TanZZZku noku en saa vaan aikaseks.. kai mä pelkään että kuntoloppuu kesken tai katotaan pitkään tms skeidaa :|
Joo kyllä mä tykkään lenkillä käydä.. tässä odottelen palkkapäivää niin viittin investoida yli 100euron juoksukenkiin.

Tää mun urheiluverme lista vaan kasvaa.. ennen oli vaan kengät ja toppi, nyt tarttisin hiihtoon sopivan asun, toppavaatteet talviulkoilua varten, juoksukengät ja ihan oikeita urheiluvaatteita; parit housut ja paidat...
tulee kalliiks jos meinaa tästä vielä pienentyä :LOL:

Tosta hääpuvusta vielä mee supsu sitten ihan oikeaan liikkeeseen missä saat hyvää palvelua (netistä kannattaa lueskella). Itse kävin jossain zazabellassa ja en suosittelis sitä kellekään. Menin sinne vain ja ainoastaan halpojen tarjouksien perässä :ashamed: Soitin etukäteen ja kerroi kokoni ja sovittiin aika koska meen. Noh, siellä ei ollut yhtäkään pukua mun koko selle mit ois voinu sovittaa. Sovittajana oli sellanen pikkupissis hirveissä meikeissä ja jauho purkkaa koko ajan. Siinä sitte mallailtiin pukuja niin että nostettiin se tohon eteen ja katsottiin peilistä. Ei siis puettu päälle.
Jos sattu löytyy suht oikeen kokonen puku, niin sitä ei nyöritetty kiinni. Ei siis saanut mitään kokonaiskuvaa :D
Sit marssinkin sen jälkeen hyvinkäälle leimulineen ja sitä voin suositella kaikille. Myös vähän isommille morsiammille.
Siellä oli omistaja sopivasti paikan päällä ja sain siltä kullanarvoisia pukeutumisvinkkejä muutenkin.
Omistaja tiesi heti, minkä puvun tuun ottamaan, mutta antoi mun ensin sovittaa sellaisia pukuja joita itse olin ajatellut. Ja ne puvut puettiin ylle ja nyöritettiin kiinni.
Palveluissa ON isoja eroja..
Ja se, että miten kauniiksi ja jopa pieneksi pystyin itseni tuntemaan vaikka painoa oli lähemmäs satakiloa, tukka huonosti ja meikitkin jo varissu :D

Hääpukukeskusteluun täytyy tulla kuokkimaan ;)

Itse hain hääpukuni Tampereelta, lähes 400km:n päästä.
Morsiusgalleria oli paikan nimi ja palvelu aivan mahtavaa!!!
Pukuja oli laidasta laitaan myös meille isokokoisille.

Olin tullut katsomaan tarjouspukuja ja niitä sovittelinkin useita ja kaikki myöskin minun kohdallani nyöritettiin kiinni. Niistä en kuitenkaan löytänyt yhtään omaa silmääni miellyttävää kun kaikki olivat niin "pelkistettyjä". Yhden alennuspuvun myyjä vielä toi minulle jossa oli rinnan kohdalla tummanpunaista kirjailua. Siitä pidin, mutta koin vieläkin, että se on liian pelkistetty.

Myyjä toi sitten yhden normaalihintaisen puvun. Sanoi minulle vielä, että alennuspukuahan minä olin tullut hakemaan, mutta jospa kokeilisit kuitenkin tätä. Ja siinä se oli. Itsellä tuli kyyneleet silmiin samoin kaasolla kun puku oli päälläni. Ainoana miinuksena se, että nyöritys jäi auki noin kymmenen sentin matkalta. Myyjä kuitenkin rauhoitteli, että kun tulen lähempänä häitä (häihin oli vielä yli vuosi aikaa :D :D ) sovittamaan pukua voidaan pukua muokata niin, että se sopii minulle varmasti.

Noh, äitienpäivän tienoilla 2010 menin pukua sovittamaan uudestaan. Ja puvulle ei tarvinnutkaan tehdä yhtikäs mitään :D Olin onnistunut hoikistumaan niin, että puku meni kiinni täydellisesti! Hääpuvussani oli rinnan kohdalla tummanpunaist kirjailut samoin laahuksessa ja oikealla puolella sivussa ylhäältä noin vyötärön korkeudesta lähti alaspäin "kolmiomaisesti kaistale" jossa oli samanmoista kirjailua alas asti. Puku oli aivan unelma! Vieläkin se kaapissa on. Tuli siinä kyynelehdittyä muutamaan otteeseen kun kirpaisi maksaa puvusta pieni omaisuus, mutta kun hääpäivänä näin mieheni kasvot kun hän valokuvaamossa näki minut, ei minua kaduttanut puvun osto enää tipan tippaakaan.

Häissä sain paljon kehuja kaunista puvustani myös :)

Piti vain sanomani, että palveluissa on todellakin eroja ;)

Viimeksi muokattu:
Mullaki on Arcatha joku hillitön väsymys!!!! Oon viimeki yönä nukkunu ihan hyvät unet, n. 8h mut silti oon tosi väysyny :( Ehkä se tästä....

Mila, mä pankoin jo siel lekuris sitä limakalvojuttuu, ja lekuri alko vähä rauhottelee itseasias aika tiukkaan sävyyn et älä ny mieti sitä et se oli ihan hyvä se 7,5mm.. Mut jostai luin et pitäs olla paksumpi ni kyllähän tuo mietityttää.. Ei kai se auta ku katsoo vaan eteenpäin ja ottaa vastaan mikä tulee. Sithän sen näkee.

Huhhuh!!! Vähintäänkine mielenkiintosta tää hemmetin sumuttelu...
3. pvä siis meneillään, ja nyt on jo kaikennäköstä!!!
Pääkipua, mielialojen vaihtelua, oon tosi herkkän, meinaa itkettää ja liikuttaa kaikki asiat!! Hermot menee joka asiasta, huonovointisuutta ja masentuneisuutta, muutama kuumakylmä aaltokin on tullut koettua!!!!
Mietin täs, et varmaan oma kiertoki vaikuttaa, ku vko pääst/ sisää pitäs ne mensut tulla ni ku mul on aina niit pms oireita ni neki varmaan tekee osansa!! :(
Onnex tää kestää vaan sen pari viikkoo!!!!
Jostain luin et sit ku alkaa piikittelyt ni pitäs helpottaa.
Saas nähä kui hermo0raunio sitä on 2 viikon kuluttuu.....

Heippa!
Katsoin tässä omaa päivyriäni painonpudotuksessa ja tänne olen lähtöpainoni ilmoittanut väärin eli alkupaino oli 94,8kg. Tänään aamulla puntari näytti 82kg eli painoa lähtenyt yhteensä 12.8kg ja painoindeksi on 28,4.

Painonlasku on selvästi hidastunut,mutta onneksi suunta on alaspäin kuitenkin, hitaasti mutta varmasti :D

Tanzzzku koita kestää ja toivotaan että lopussa kiitos seisoo tai paremminkin tuhisee! :D
Saa nähdä onko itellä sama edessä kun maanantaina käyn siellä polilla...

Yhteistyössä