Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Tiet on täälläklin vielä paikoitellen aivan umpijäässä. Varsinkin iltaisin kun painuu pakkaselle ja tuulee niin saa kyllä taiteilla että pysyy pystyssä!
Kuitenkin hölmösti jopa henkeni uhalla vedän rusakkona vaan jos suinkin uskaltaa.
Arcatha, suosittelen että meette suoraan jonnekin pururadalle kun alotatte hölkkäilyt! Ei käy jalkoihin, niveliin eikä penikoihin niin pahasti! Ja muistaa että maltti on valttia! Mä itse pingoin alussa lampun välejä niin kovaa kuin pääsin, mutta jaksavuus jäi siihen pariin tolpan väliin ;) Kummasti jakso paremmin kun vähän himmas vauhtia :)

PCO-oireista aina on ollut finnejä - siis teinistä asti. Ei kuitenkaan aknea.
Karvan kasvu on ollu suht nopeaa, mutta tosiaan mullakin pysyy karvat siellä missä pitää! Ei siis sisäreittä pitkin kasva, tai naamassa tms :) Mutta tähän pitää lisätä tuo perimä myös, sillä meidän suvussa naiset on karvaisia.. oon
Ylipainoa mulla on myös ollu aina ja nimenomaa tuossa vyötäröllä.
Munasarjat ollu monirakkulaiset molemmin puolin, mutta niitä ei ole ollut edes kahdeksaa per puoli. Laihduttamalla määrä vähentynyt.
Veriarvot muuten ok, paitsi nyt noissa paastoarvoissa ja insuliinissa vähän häikkää.. Mutta prolaktiini, LH ja FSH arvot ok.

PCO:sta voisin minäkin kommentoida.. Itselläni todettiin vuonna 2008, että toinen munasarja oli monirakkulainen. Mutta sitten kun sain painoa pois, ei ollutkaan merkkejäkään pco:sta enää. Noh, nyt kun täällä asuessa tuli tuo 15kg takaisin, totesi lääkäri viime käynnillä, että mikäpäs se siellä, selvästi monirakkulaiset merkit toisessa munasarjassa.

Minullahan kukkii iho välillä aika rankastikin. Samoin olkapäät. Odotan kauhulla kesää ja kesän juhlia. On pakko vetäistä jonkun mekon päälle bolero joka peittää olkapäät. Karvoitus alapäässä on todella runsasta, mutta muualla ei niinkään karvan kasvua ole.

Varmaan toi karvankasvu ja akne on ne yleisimmät. Onneks on sheiverit yms keksitty,vois olla alapäässä myös aikamoinen pusikko jos antais kasvaa :D En ees uskaltais antaa kasvaa :LOL: Mulle tää ylipaino on ihan uutta, aina ennen ollu normaalipainonen, mut ehkäisyn lopettamisen jälkeen se alamäki alko, ei ollu mitään tietoo mistään PCO:sta ennenku menkat alko tulee miten sattuu, eli ehkäsy pitäny sen piilossa koska ikinä ennen oo ees epäilty mitään ku kaikki on ollu aina hyvin. Siks oli jotenki vaikee käsittää koko PCO:ta kun lääkäri sano et se on mulla aina ollut että se ei tule yhtäkkiä, syntymästä asti se joko on tai ei ole... Ja sen takii tuntuu ihan paskalta et kaikki "ongelmat" tuli niin yllärinä ja lihominen sit viel siihen samaan syssyyn. Onko teillä muilla suvussa samantyyppistä? Mä kysyin mun äidiltä ni se sano et mun isosiskoa ne oli tehny toista vuotta mut et ei siihen aikaan mitään tutkittu sen enempiä, mä olin tullu sit pal helpommin. Eli tiiä siitä sitte, tuskin sillä mitään PCO:ta ainakaan oo ku menkat kuitenki aina ollu suht normaalit ja lähisuvussa kaikilla lapsia, mä oon tällanen virheellinen tapaus :kieh:

Viimeksi muokattu:
Meillä ei oo lähisuvussa myöskään taipumusta näille pco-jutuille.
Myös mulla kuitenkin ilmeisesti jotain ollu "alusta asti" vialla, koska ehkäystä huolimatta menkat aikoinaan jäänyt tulematta, ja ehkäsyttä kun olin ( no sexlife :D ) niin sillonki menkat tuli ja meni miten tykkäsivät.
12 vuotiaana otetttiin jotain verikokeita ja söin ekakertaa terolutit ja siitä eteenpäin aina sillontällöin on kuuri pitänyt vetää:headwall:
Tosin tällöin on aina 1-2 kuuria saanu oman hormoonituotannon ilm kuntoon, koska sitten on menkat taas tullut ihan normaalisti kunnes taas vuoden puolentoista päästä kadonneet...

Nooh, josko tää tästä :) mä en oo ainakaan heittänyt kirvestä vielä kaivoon.
Mun tekee mieli suklaata, mutta jotta itselleni herkuttelun sallin, niin pistän itseni tänään vielä hölkkälenkille jonka jälkeen saan käydä kaupassa herkkuja hakemassa ;)

En tiedä itsekään, että olisi suvussa pco:ta. Siskoni on saanut kaksi ensimmäistä lastaan nuorena ja kolmaskin lapsi löytyy, mutta hän on siskoni toisesta avioliitosta.

Toinen siskoni sai ensimmäisen lapsen reilun noin vuoden yrittämän jälkeen, mutta jostain hän kertoi lukeneensa, että kun pillerit lopettaa saattaa mennäkin se vuosi ennen kuin luomusti tärppää. Tiedä sitten tuosta.

Oma äiti taas sai kolme ensimmäistä lastaan niin, että veljelläni ja siskollani on pieni ikäero (muistaakseni kaksi vuotta) ja siskollani sekä toisella siskollani ikäeroa kuusi vuotta. Minulla ja nuoremmalla isosiskollani ikäeroa on kahdeksan vuotta. En sitten tiedä onko nämä pidemmän välit tarkoituksellisia vai tarkoituksettomia. En ole äidiltä kehdannut asiasta mennä kyselemään, sillä hän ei ehkä kovin mielissään olisi jos antaisin vihiä siitä, että meille olisi lapsi ajankohtainen (tosin eihän se juuri tällä hetkellä enää ole ajankohtainen, katsotaan sitten myöhemmin kunha painoa on saatu pois ja rahahuolia vähennettyä ;) ), sillä hän olisi varmasti huolissaan kuinka pärjäisimme taloudellisesti ja varsinkaan kun en nykyisessä ammatissani enää pysty työskentelemään.

Olihan ihan prse keli lenkkeillä! Tiet täysin peilijäässä tai sitten vesisohjoa :kieh:
Pururata vielä hiihtäjillä, joten ei sinnekään uskalla mennä. Luistelijoita tuli taas vastaan.. pertsan hiihtäjiä ei :( Ladut kyllä näytti jo tosi kuluneilta eli eiköhän ne hiihdot tältä talvelta tosiaan ollu tässä.

Iltapaino 300g vähemmän kun aamupaino.. vähän vaan pelkään että huominen aamupaino on taas enemmän - vaikken edes ole ihmeemmin syönyt lenkin jälkeen.

Vaan kyllä se on ilmeisen iso vaikutus miten sitä liikkuu.
Salilla ja uimassa jos käyn niin paino ei tipu, mutta kiinteydyn.
Hiidon ja lenkin jälkeen paino alkaa tippumaan ,mutta ei kiinteydy samaan tahtiin.
Tästä vissiin voisi rivien välistä lukea, että pitäisi tehdä näitä kaikkia.... :D?

Saanko littyä joukkoon tummaan vaikka hoitoihin olen pässyt? Yritän silti puottaa painoani ja omaan teille monelle niinnuo ihaka ihanat PCOS munasarjat.

Olen saanut painoani jo pois lähtö painosta -7kg ja lääkärien mukaan tilanne on alkanut korjaantua, vaikka tosi tässä kierrossa ei ovulaatio lähtenyt kehittymään luonnostaan joten lääkeillä mennään. Miulla tuo lähes 10% on siis pian täynnä ja lääkärini on ollut hieman kummissaan kun nyt tuo ovulaatio jätti sitten tulematta luonnollisesti vaikka tilanne on painon kannalta parempi kuin puolivuotta sitten. Olen siis kampaillut roskaruuan himmon ja lautas kokojen kanssa lokakuun puoli välistä lähtien ja painoa on tippunut se 7kg. Mutta jos on kuten täällä on kirjoitetaan että 15 kg jälkeen on hävinnyt, niin vielä on matkaa meikäläisellä.

Tervetuloa vaan simpli! :wave: Kyllä meistä täällä muutama on jo hoidoissa, mut silti pysytään tässä pinossa pudottelemassa painoa :) Laitatko noita sun tietoja ni lisään sut listalle?

Mistä oot muuten kuullu et -15kg jälkeen PCO häviäis? Ku onhan niitä ihan törkeen laihojakin PCO-potilaita, niinku esim. yks mun ystävä. Mun käsityksen mukaan painonpudotus on eduks ylipainoisilla ja auttaa joillain mut ei välttämättä kaikilla...?

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-7,9kg

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......33,9...-15kg...-4,7kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,3..-15kg....-7,6kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm.....32.....-10kg...-8,1kg

Tuuska............27v....96kg/170cm..........33,2..-10kg........

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .....33,8.....-6kg…..-1kg

Viimeksi muokattu:
Simpli 25vuotta lähtö paino 96kg/165cm tavoite on päästä ensin85kg mutta lopullisesti 70kg. Paino nyt on 89 kg.

Pääsin hoitoihin korkeasta paino indeksistäni huolimatta ja nyt hoitojen lomassa on painon pudottaminen tullut itselleni hyvin tärkeäksi.

Missäs TanZZZku luuraa kun on viettäny hiljaiseloa pari päivää? :O

Mitäs naisilla suunnitelmia viikonlopuksi? Meillä vähän juhlitaan kun miehellä synttärit ja itse valmistuin viikko sitten, tulee siis hieman otettua ja sunnuntaina sit paranneltua :D

Nytten jälleen hyvä hetki kirjoittaa,aika haipakkaa nämä viikot nykyään,joten kirjoittelu on jäänyt vähälle vaikkakin olen käynyt lukemassa aina välillä mitä teille kuuluu :)

En ole käynyt pitkään aikaan puntarissa,joten ei ole mitään tiettyä päivää jollon käyn. Ens viikon olen taas pelkällä paastolla joten viikon päästä maanantaina käyn seuraavan kerran puntarissa,mutta olikos se nyt perjantai minkä päivän olitte sopineet punnitus päiväksi? Joten jatkossa se passaa myös minulle ;)

Pco myös minulla todettu ja sen diagnoosi on vuosien varrella muuttunut,mutta uskon sen edelleen olevan koska oireet on siihen viittaavat nykyäänkin. Elikkä todella epäsäännölliset menkat on,jotka tulevat vain lääkityksellä (terolut), ylipainoa on ja parina ekana vuonna diagnoosista nousi todella nopeesti,josta sitten ikävät arvet siellä täällä vartaloa :( Karvoitusta on,mutta ei mitään järisyttävää määrää ja voi minullakin johtua siitä,että perimältään olen aika tumma josta varmasti runsaampi karvoitus myös johtuu. Varsinaista aknea ei ole,mutta perus näpylöitä ja mustapäitä kyllä on kasvoissa ja finnejä tulee kierron tiettynä vaiheena,mutta suht hyvä iho kyllä on. Ja huomannut,että iho on vaan parantunut kun tämän dietin aikana olen opetellut juomaan sen 3 litraa vettä päivässä.
Mielenkiinnolla odotan miltä munasarjat nyt näyttävät,kun painoa olen kuitenkin saanut reilusti yli 10% pois.
Reilu viikon päästähän tuo selviää,jaiks!!

Täällä myös rupeaa tiet olemaan sulia ja voi sitä hiekan ja sotkun määrää mitä koirat kulettaa sisälle :/ Tosin edelleen ollaan tosi paljon jäällä käyty lenkillä,kun siellä on tilaa juosta koirien vapaana ja kuraa ei tule sisälle :D

Täällä ollut karmea päivä.

Aamulla herättiin miehen kanssa vartin yli kuusi aikomuksena lähteä seitsemältä aamusalille. Oltiin pakattu jo eilen kassit valmiiksi. Noh, kun kello soi, oli minulla niin järkyttävä päänsärky, etten sängystä päässyt ylös. Mies toi grammasen Panadolin jonka ansiosta pääsin puolentunnin päästä sängystä nousemaan. Mies oli keittänyt kahvit valmiiksi ja oli aikomus kuitenkin salille lähteä aamupalan jälkeen. Noh, menin vessaan ja aloin harjaamaan hiuksia oikealla kädelläni kun peilin kautta näin, että oikea käteni on ihan mustelmilla.

Mulle nimittäin kävi toissa yönä niin, että ihan unessa menin vessaan ja kun tulin takaisin sänkyyn jotenkin horjahdin ja putosin sängystä :D :D :D. Aivan karmealla rymähdyksellä alas, otsani, leukani ja poskeni iskin täysiä yöpöydän kulmaan. Kaikki edellä mainitsemat ikäänkuin valutin yöpöydän reunaa vasten alas asti ja ilmeisesti sitten tuon oikean kädenkin olin jotenkin onnistunut telomaan kun on ihan mustelmilla. Kasvoihin ei onneksi mustelmia tullut kuin ainoastaan huulen reunassa on pieni mustelma. Vasen jalkani on myös mustelmilla samoin oikea reiteni.

Löin siinä vaiheessa jarrut päälle kun mustelmat kädessä näin ja totesin miehelleni, että minähän en lähde tämän näköistä kättä minnekään esittelemään.

Eipä sitten lähdetty salille.

Aamupala siis syötiin sitten joskus puoli kahdeksan maita, lounas syötiin yhdentoista maita. Kahvit juotiin kahdentoista jälkeen ennen kuin mies lähti töihin. Välipalaksi banaani klo 13:45. Päivällistä en pystynyt venyttämään pidemmälle vaan söin sen noin klo 16. Kuuden maita jouduin ottamaan välipalapatukan, sillä minulla on AIVAN KARMEA NÄLKÄ!!! Iltapalan ajattelin syödä kello 19.30.

En ymmärrä miksi minulla on koko päivän ollut aivan karmea nälkä vaikka en ole edes liikkunut tänään :(

Mila, täällä ollaan hengissä :) Oon jotenki ollu tosi väsynyt ja loppupoikki jotenki täs hetken... :ashamed: Kevätmasis tuli ehkä hieman takas... En oo jaksanu keskittyy jumppaan, ruokaan ts. koko muutosprojektiin hetkeen!!! Siis täl viikol.. Onnex ei kuitenkaa paino oo noussu...

Kuulostaa tosi perseeltä toi PCO!!!! :O Mä kysäsin viimex ku puhuin lekurin kans, et ox mul se, ni se sano et ei oo missää merkintää et ois havaittu. Hyvä niin. Toivottavasti Teilläkin se helpottais painonpudotuksen myötä. Tsemppiä teille kaikille ja :hug: jotka joudutte moisesta viheliäisestä ärsykkeestä kärsimään!!!

Voi Arcatha, mä voisin kuvitella et mulle kävis tolleen!! Toivottavasti mustelmat kaikkoaa pian ni ei häiritse elämää sitte ja tekemisii. :)

Täälläkin on tiet jäässä paikoin. En itse tuota juoksua harrasta mut innokkaan pentukoiran kans on suhteellisen mielenkiintosta tassutella tuolla ku kaveri näkee jotai mielenkiintosta tai tapaa jonku koirakamun ni saatttaa innostuksissaan ku päästään lähelle.. hmm.. hieman nykäistä hihnasta :LOL: Muutenkin ku meil on kakkahätä, ni pitää VETÄÄ NII PIRUSTI!!! Siinäki saa olla kyl tosi tarkkan et kaveri ei pääse yllättää!! :LOL:

Meillä alkaa ti se hoito. Kun hoitaja soitti vastaanottoajoista mulle, ni se sano et mieheltä pitää olla hiv ja hepatiitti testit uusittuna ja valmiina. Noh, me oltiin joulukuus lomalla, ja mieheni joutu siel ruokamyrkytyksen takii sairaalaan tiputukseen eli häntä tökittiin neuloilla..
Ku päästiin takas suomeen ja matkavakuutuksesta lähettiin hakee korvauksia, nii hän kävi lääkärissä otattamassa kaikki testit ja mahd. kokeet, (ihan vaan varotoimena, aasian sairaalat ei oo nii hygieenisii ja näin kauniisti sanottuna, vähintäänkin mielenkiintoinen oli tämä teho-osasto ja sen toimintatavat jossa mieheni oli) tai siis niin me luultiin...
Mieheni oli pyytänyt että ottakakaa KAIKKI mahd. kokeet ja tuloksiahan tuli ja kaikki ok tietty.
Mutta, pe mieheni sitten soitti sinne lekuriin, et hän tarvii niistä paprut, et kokeet on otettu ja tulokset sitä hoitoa varten, niin kävipä sitten ilmi et tattadadaa, hepatiitteja ei ole otettu ainoastaan HIV!!!!
Nyt sit pitää jännätä, et alkavatko nillittää siitä, et niit tuloksii ei viel ole. :ashamed:
Mieheni on siis menossa heti ma käymään labrassa uudelleen, ja otattamaan ne hemmetin kokeet.
Toivottavasti ymmärtävät siellä polilla meidän inhimillisen erheen, mut kyl vähä nous pelko perseeseen et alkaakohan se hemmetin hoito sittekään.... huoh.. :(

Toivottavasti se riittää et ne näkee et ma on otettu ja ohan siel se hiv tulos.
Ku eihän niit simppoja tarvita ku vast mahdollisesti tyyliin kk päästä, nii ne ehtis toisella sumu viikolla tulla ne tulokset jo!!
Mutta tällasta täällä tällä kertaa!! Kyl se näköjää on nii et ei täs elämäs mikää oo varmaa, ennen ku se tapahtuu!! Tai ainakaa meijän elämäs.....

nopeesti vaan, niin en tiedä kauanko sulla on supsu aikaa menny painon pudotukseen, mutta muista ettei muniksissa välttämättä näy mitään jos on nopealla tahdilla lähenyt painoa. Esim mulla kun lähti kahdessa kuukaudessa aikoinaan 10% painosta pois ,niin vasta puolen vuoden päästä suostuivat ylipäätänsä edes ultraamaan että miltä näyttää :)

Hienoja saavutuksia kuitenkin <3

Ambrosia pudotuksen aloitin viikolla 1. Mutta vuosien mittaan vaikkei paino ole tippunut niin munasarjoissa on tapahtunut muutoksia ja välillä pco diagnoosi on kumottu. Ja viikon päästä varmasti ultraavat,kun edellisen kerran oltiin polilla 3 vuotta sitten. Mutta vaikkei muutosta olisikaan tapahtunut niin onneksi pudotettujen kilojen vuoksi hoidot kuitenkin aloitetaan ja saadaan asiaa eteenpäin...

Supsu, hienoa että tiedostit asian. Mulle itsellenihän se nimittäin tuli ihan yllätyksenä aikoinaan ja siksi vähän harmittikin. =)

Mutta hyvä jos on kaikki edellytykset hoitoon on nyt sitten "hallussa" :)

Täällä upea ilma ja ajattelin kohta ottaa lenkkarit ja käydä heittämässä ennätykselliset 10km lenkkiä :)

Viikonloppu ollut hyvä ja epäurheilumainen, mutta ei oo tullut ryypiskeltyä eikä pahemmin mässäiltyäkään! Sen huomaa jo puntarissakin - eriasia tosin mitä se huomenna maanantaina näyttää :D

Terveisiä hiilarihumalasta :D
Lounaaseen asti kaikki meni nappiin, mutta sitten tuli anoppilassa käynti ja anopin kahvipöytä; pullaa, mustikkamuffinsseja ja perunarieskaan. Ja mistäänhän ei tietenkään ilennyt (keskisuomalaisittain) kehdannut(savolaisittain) kieltäytyä.

Noh, sitten tuli mieheni siskon luona käynti. Kahvipöydässä tarjolla cocktailpiirakoita, marjapiirakkaa ja pullaa. Hieman kaikkea, mutta entinen minä olisi santsannut moneen kertaan.

Noh, kompensoimme mieheni kanssa tilanteen niin, että anoppilan kahvipöytä oli välipala ja siskon luona syödyt meni päivällisestä. Mutta todellakin pelottaa mitä vaaka näyttää aamulla...

uomenia..
Täälläon menny koko viikko aikas poskelleen.. :D Mut se menee kevätmasis/väsymyksen piikkiin!!!
Nyt taas kunnostaudun!!! :)
Painoki pysyny suht samas: 93,8kg viime viikosta + 100g, painoindeksi:32,1.
Näillä mennään!!!
Ajattelin soittaa polille ja kysyä tuosta mieheni testiasiasta.
Muistelin et hoitsu sano et ne pitäs olla ne tulokset valmiina ku hoito alkaa, eli huomen....Toivottavasti ovat ymmärtäväisiä!!!! Pitäkäähän peukkuja naiset!! :)

Hei pitkästä aikaa!
Ilmottelen vaan että plussasin tänään! On tää niin mahtavaa! Nyt pistän kädet ristiin ja toivon että kaikki menee hyvin.

Tsempit teille kaikille! Käyn teidän pinoa lukemassa vastaisuudessakin. Paino kunnei saisi paljoa nousta raskausaikana...

• Tykkää
Reactions: Mila86 ja TanZZZku
Voi onnittelut Aniit :hug:

Täällä kävi kuten ajattelinkin ja tän aamun paino enemmän kun eilen :LOL: Pitäis varmaan vähän tarkistella noita sunnuntai-syömisiä kun näyttää karkaavan ihan ilman krapulaakin :p
Paino oli siis 98,4 tänään aamulla.
Ja eilen päätti sitten tätikin kurvata paikalle. Yllättäen ja varoittamatta. Viime kierrossa meni vikan teron jälkeen 14päivää ennen vuotoa, nyt meni .. noh, perjantain otin vikan ja eilen alko :O
Noh, hyvä että toimii nyt näin :)
Pitää tänään soitella polille, koska vielä ei oo clomiresepti tullut, että mitäs nytten?

Aniit Suuret onnittelut! :) Tarrasukkia pienelle matkaan!

Punnitusaamu :) Eilen illalla tilanne näytti aivan karmealta kun vaa'an lukemat pysähtyivät 107:n.

Noh, tänä aamuna paino olikin sitten 105,5kg. Eli äkkiseltään laskettuna pudotus viime viikosta 800g. Yhteispudotus on siis nyt 5,5kg :) Ja painoindeksi 33,7. Näillä on hyvä jatkaa :) Enää 5,5kg niin olen ansainnut itselleni kasvohoidon!

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-8kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......33,7...-15kg...-5,5kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,2..-15kg....-8,1kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm.....32.....-10kg....-8kg

Tuuska............27v....96kg/170cm..........33,2..-10kg........

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .....33,8.....-6kg…..-1kg

Aniit................27v............................37….....-10kg...-1,6kg

Viimeksi muokattu:
Onnittelut Aniit!! :flower:

Hienoja pudotuksia tällä viikolla teillä! Arcathallakin lähtee tosi hyvin joka viikko! Itsellä juhlinnan täyteinen viikonloppu takana ja olo sen mukainen :p Juomisista ja herkutteluista huolimatta oli paino onneks silti vähän laskenu, tänä aamun paino oli 84,1kg eli pudotus nyt yhteensä 8,1kg. Tänään pakko viel korjailla oloja vähän herkutellen :D Kiva muuten tää yhteinen punnituspäivä, paljon selkeempää=)

Pidetään peukkuja TanZZZku, eikai ne nyt tollasen takii alotusta siirrä ku niit simppoi tosiaan tarvitaan vast sit myöhemmin ni hyvin ne tulokset ennen sitä kerkiää...

Yhteistyössä