Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Mila tottahan toi on että aerobinen laihduttaa ja salillakin teen vaan paljon pikkupainoilla tarkotuksena yrittää kiinteytyä samalla. Ei siis tosiaan oo tarkotus mitään muskeleita kasvattaa :D

Mä käyn about joka aamu puntarilla, mutta tosiaan su-ma on sitte virallinen punnituspäivä, minkä merkkaan ihan oikeastikin ylös.

Oon kyllä tuolla kiloklubissa mutta sinne päivittelen korkeintaan liikunnat ja joskus syömiset.

TanZZZku eiks se toinenkin jumppa ois menny samoilla pöksyillä :LOL:
Ei vainee, veemäistä ku varusteet hajoo keskenkaiken!

Onneks kevät tulee kovaa vauhtia niin mäkin voin alottaa taas ton lenkkeilyn. Tavotteena ois että jaksais syksyyn mennessä juosta jo 3km putkeen (tuntuu tosi utopistiselta kyllä tällähetkellä).
Ja pyöräilyn! Voi itkut - käytiin eilen kattomassa mun pyröään uusia renkaita (silemäpiä, niin ei ois toi maastopyörä niin raskas asfaltilla).

Sit rupesin miettimään rullaluistelua.. uskaltaiskohan sitä kokeilla :D?
Ootteko te rullaluistellu koskaan?
Mä oon kerran kokeillu ja se pääty lyhtypylvääseen ja ojaan.. en osannu pysähtyä ;)
Mietin vaan että siinä sais kanssa jaloille ja keskikropallekin tosi hyvän treenin jos vetää ihan lenkkinä sen eikä hissukseen ja huvikseen. (eli tätä lenkkivariaatiota ei tuu ihan heti omalla kohdalla tapahtumaan :LOL:

Hahah, hyvä tuuri TanZZZku :D Mä käytän sellasii h&m reenihousuja ja ne kuluu kans tosi nopeesti sielt haaroista ku se kangas on sellasta, saa olla aina varovainen et koska ratkee :p Ja et oo ikävä ihminen, kiva kun ajattelet varottaa ettei tuu yllärinä, mut siis se ens viikon käynti on nimenomaan hoidon suunnittelua, koska meijät on tutkittu jo, miehen simpat tutkittiin siellä ja mulla on se PCO-diagnoosi ja sillon otettu kaikki maholliset kokeet, aukkarit on tehty yms. Ni ne pyys et otan kaikki paprut mukaan, ni ei ne uusiks lähe tutkii ku homma on niin selvä. Ja kun ollaan tosiaan 6 kiertoa koitettu clomfeneilläkin ja todistetusti oon niillä ovuloinutkin mut ei silti tärpin tärppiä ni ei oikeen oo muita vaihtoehtoja ku järeemmät keinot. Enkä siis varma oo alotetaanko ihan heti tässä kierrossa mut kaikkeni yritän et alotetaan :D

Rullaluistelu on ihan sairaan kivaa! Oon luistellu ihan muksusta asti ja en malta oottaa et jalkakäytävät lakastaan kivistä. Se on tosi tehokastakin, eikä sillälailla rankkaa ku juokseminen, paljon mukavampaa puuhaa, suosittelen!!! Kävin äsken juoksemassa ja nyt alkaa tuntuu eilisetkin juoksut, vähän on hankala nousta esim. autosta ylös :D Tuleekohan illan keilailusta mitään... :cool:

Viimeksi muokattu:
noista treenihousuista; sillon kun harrastin sen 12h viikossa tanssia niin alussa mulla oli just noita hennesin jazz-housuja tms. ne kesti tosi huonosti.
Tossa treenimäärässä vielä kun hikoili tosi paljon ja sai niitä jatkuvasti pestä kun alko haisemaan (kiitos laadun).

Sit ostin davidin jazzhousut viikkorahoistani (maksoi itseni melken konkurssiin :LOL:) niin tollakin treenimäärällä pysty hyvin viikon treenit treenaamaan ilman välipesuja. Ei alkanut haisemaan JA, mulla on EDELLEEN ne samat housut käytössä eikä vieläkään oo kulunu puhki.. Ja lopetin tanssimisen kuitenkin 9vuotta sitten :)
Eli kyllä laatu on vaan laatua :) !
Sama oli esim piruetista ostetuilla housuilla, että ne kyllä kesti mitä tahansa (paitsi saksia..)

Noi elävän elämän esimerkit on kyllä saanu mut uskomaan että urheiluvarusteiden pitää oikeasti olla laadukkaita jos ei niitä halua kokoajan ostaa uusia.
Vieläkun raaskiks maksaa niitä summia, mitä laatuvarusteet maksaa :D

Mila, jahas, taitaa tää tyttö eksyä rullaluistin kauppaan kesällä ellei tässä sitten raskauduta.. sillon kyllä jätän kaikki tollaset "itsemurhalajit" väliin.. mitä epäilemättä rullaluistelu mun kohdalla on.
Kuulin tosin eilen väittämän, että rullaluistelu on helpompaa kuin luisteluluistelu..siis luistimilla jäällä mitä talvisin ja jäähallissa harrastetaan? Onko näin?

Oishan se joo järkevää vähän satsaa niihin urheiluvaatteisiin ja kaikkeen muuhunki mut jotenki se piheys aina iskee ja sit suosii niit halvempia, mikä ei kyl oo järkevää ku tuleehan se pal kalliimmaks koko ajan ostaa uusia "halpoja" :D Ja siis joo mun mielestä rullistelu on helpompaa ku jäällä luistelu, en oo koskaan tykänny luistelusta, mut sit taas rullaluistelu on ollu aina ihan mun suosikkilajeja. Ja senkin tiedän et se saattaa olla kyl tosi haastavaa alussa, varsinkin näin vähän vanhempana alotettuna, ei se sillon lapsena opittuna vaikeeta ollut, mut nyt ku pari kaveria on koittanu mun luistimia ni hetihän ne on ollu naamallaan :D Mut kantsii vaan sitkeesti reenata ja hyvät suojat päälle, kyl se sit palkitsee ku pystyt viilettää tuolla pitkin katuja kilometritolkulla!! =)

Täällähän on ollut tänään reipasta keskustelua :D

Eipä me sitten tänään sinne salille selviydytty. Miehellä on ääni ihan kadoksissa ja kurkku kipeä. Ei siis kehdattu ehdoin tahdoin lähteä miehellä pahempaa tautia hakemaan. Hieman harmittaa, mutta ei voi mitään kun kerta en uskalla yksinkään mennä.

Tänään olen säästänyt kaloreita urakalla iltaa varten. Olemme nimittäin menossa mieheni siskon miehen syntymäpäiväkahville. Siellä on varmasti taasen pöytä täynnä herkkuja joten kaloreiden säästäminen on tarpeen :LOL:

Tällä viikolla olen saanut jo -900g pois. Menkkaturvotukset ovat kadonneet ja ilmeisesti muutakin siihen päälle. Olen varsin tyytyväinen kun ei liikuntaa ole ollut tällä viikolla lainkaan.

Mutta hyvää viikonloppua kaikille! (tosin varmaan itse täällä pyörin ahkerasti viikonloppunakin)

Arcatha ei sitä kipeenä kannatakaan. Ens viikolla uus yritys teille :wave:

Mua ketuttaa toi nestemäärä mitä on noussu.. vahvasti epäilen ovista että se nostaa näitä nesteitä - mitään muuta järkeenkäypää en vaan yksinkertaisesti keksi :snotty:

eeen mä kyllä kaljaa tai muutakaan alkomahoolia viitti.. niin paljon kaloreita mokomissa.. =) ja sit se vielä estää seuraavan päivän jumpat :LOL:

Mä lähen kavereiden kans mökille viikonlopux!!1 Ajattelin pikkasen punkkuuki lipittää ja ehkis pari kaltsuuki ;) Ku sit alko tiukka viime hetken pudotus su eteenpäin.
sillon 10pvä aikaa siihen poli aikaan. Uskon et oon 92,5kg sillo!!

Hyviä viikonloppui kaikille!!! :)

Just kun TanZZZku pääs kertomast niist housuistaan ni huomasin tänään et mun lempilenkkihousut oli kulunu puhki monest kohtaa :D Ne on sellaset tosi ihanat henkkamaukast joskus miljoona vuotta sit ostetut eikä niit oo sen jälkeen ollu myynnis, nyyyh :'( Ehkis mäkin nyt satsaan sit seuraavaks laatuun, vaikka noi henkkamaukat palvelikin pitkään hienosti =)

Hauskaa viikonloppua TanZZZku ja nauti punkusta, mäkin ostin pullon varalle ;)

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-7,9kg

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......34,4...-15kg...-3,3kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,7..-15kg....-6,7kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....32,1...-10kg...-8kg

Tuuska............27v....96kg/170cm.........33,2...-10kg..........

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .....33,8.....-6kg…..-1kg

Onnea kultakimpale :flower:
Mä oon joskus jaksanu myös juosta jonkilaisia pätkiä, mutta nyt ei hitsit mitään!!!! Ihan järkyttävää, vois aloittaa just että kävelyllä vähä hölkkäilis välillä.. onko teillä miten pian kunto kohonnut? huomannu, että jaksaakin vähä pidempiä pätkiä..

Tuuska siis en mäkään mitään tuntia pysty putkeen juoksemaan, juoksen sillai varmaan n. kilsan pätkissä, eka kilsa, sit vähän kävelyä, sit taas kilsa jne. En oo viel sellasta edistymistä huomannu et jaksaisin 5km juosta putkeen... Se oiski tavote et sitku jaksaa tunnin juosta yhtämittaa ni on kunto kohillaan :D Vitsi et harmittaa ku eilen oli aamupaino vähän päälle 84kg ja sit kuitenkin siitä huolimatta söin ku possu koko eilisen päivän ja en ees uskalla mennä vaa´alle ku ainaki kilo tullu takasin :ashamed: Tänään sit mennäänki puuro/salaattilinjalla...

Yhtä outoa juttua oon tässä eilisestä asti pohtinu eikä oikeen oo selvinny mitä se vois olla... Sori jo etukäteen vähän ehkä liian yksityiskohtanen selostus mut siis mulla piti alkaa menkat tossa loppuviikosta ja rinnat olikin viikon tosi kipeet ja enteili niitten alkamista, mut siis ei vieläkään mitään, PAITSI eilen kun just pääsin ääneen ihmettelemästä miehelle et outoa ku ne ei oo viel alkanut niin sit wc-käynnin yhteydessä tippu tippoja kirkasta verta pönttöön. Kirosin vaan et no tietty ne sit heti alkaa ku pääsee sanomasta. No sitku eilen sekstailtiin ni tuli viel vähän kirkasta verta, mut sit sen jälkeen ei mitään, ei siis yhtään mitään... Se oli siks tosi outoa ku yleensä jos menkat alkaa sillai pikkuhiljaa ni se on sellast hyvin vähäistä tiputtelua ja sellast ei nii selkeetä verta mut nyt se oli ihan sellast kirkast ja tuli hetkellisesti reilummin. Alko tietty mietityttää et oisko voinu olla joku alkion kiinnittymisyritys tms? Mut ei mitään tietoo vuotaako ne sit ulos vai ei... Voihan toi nyt olla mitä vaan mut jäi sellanen outo olo siitä.

Tuuska meillä mies mua tsemppas ja treenas tosi paljon viime syksynä kun alottelin ton lenkkeilyn.
Käytiin tommosta 4-5km lenkkiä tekemässä.. eka niin että käveltiin lähes koko matka, ja sitten alettiin lisäilemään juoksupätki.
Juostiin aina valotolpan välejä ja niistä oli sitten helppo laskea että paljon on juossut :) Alussa jaksoin just ja just juosta 2tolpan väliä ja sitten pitikin kävellä seuraavat 6 tolppaa :LOL:
Mutta kyllä sitten parissa viikossa - ehkä kuukaudessa(?) alko kunto kohoamaan niin, että kun olli kroppa lämmin niin juoksi useamman välin mitä käveli :)

Mila täälläkin alkaa vihdoin lumet ja jäät sulamaan, niin mäkin pääsen lenkille! Just tossa suunnittelin, että käyn sijoittamassa itseeni ja ostamassa kunnon juoksukengät :)

Vähän oon siis malttamaton - jos lumet meinaa lähteä ni pliis, lähtis nopeasti ettei tarttis ottaa mitään treenitaukoa!

Iloisia uutisia; mulla on lähtenyt 10cm vyötäröstä kahdessa kuukaudessa :)
Paino nyt jotain kiukuttelee (tai lähinnä vissiin meidän vaaka?), mutta mittanauha kerto iloset tulokset :) :)

Heippa! :)

Täälläpä sitä jännitetään huomista punnitusta! Ja kovasti muuten jännittääkin!
Eilen aamulla tilanne näytti niiin hyvältä, että melkeinpä hypin tasajalkaa. Tänä aamuna tilanne ei sitten ihan niin hyvältä näyttänytkään. Eli ollaan niin kahdenvaiheilla, että miten käy huomisen punnituksen kanssa. Pudotusta on joka tapauksessa (toivottavasti) tullut, mutta kuinka paljon on se ihan eriasia.

Ambrosia, huima kavennus vyötäröllä tapahtunut! Hienoa! :D

Mila, onko mitään uutta? Onko vielä vuoto edelleen kadoksissa vai joko on alkanut vuotaa kunnolla? Sanoisin, että siellä teilläkin varsin jännittäviä päiviä elätte jos siis vuoto ei ole vielä alkanut ;)

Tuuska, minä ajattelin aloittaa katujen sulettua taas pitkät kävelylenkit. 2009 kesällä kävelin lähes päivittäin 4-12km:n lenkkejä päivästä vaihdellen. Huomasin, että kunto kohosi todella nopeasti samoin paino putosi. Taidan ottaa tavoitteeksi, että syksyllä jaksaisi jonkun matkan jo juostakin oli se sitten muutama lyhtypylvään väli edes :D Raikkasin vaatekaappeja ja löysin sieltä joskus alennusmyynnistä ostamani Adidaksen juoksut-paidan. Ajattelin laittaa sen myyntiin, mutta muutinkin mieleni. Kaappiin se jäi siinä toivossa, että joskus sitä tarvitsisin :)

Arcatha tsemppiä huomiseen punnitukseen, toivottavasti puntarin lukema on mieleinen =) Ei oo mitään vuotoa alkanu vieläkään eikä mitään merkkejäkään alkamisesta... Rinnat edelleen hieman arat mut ei niin arat ku viime viikolla. Todella outoa kyllä, en kyl saa päähäni mitä se hetkellinen verenpurkaus oikeen ois voinu olla :S

Kävin taas tänään juoksemassa, siihen jää oikeesti koukkuun... Tänään huomasin jo et hapenottokyky on paljon parempi ku ekalla juoksulenkillä, jakso paljon paremmin ja pidempään juosta ja sitten ku piti välillä kävellä ni hengitys tasaantu täysin ihan muutaman metrin kävelyn jälkeen ja sit jakso taas juosta. Tosi kiva huomata näin nopeesti et ainakin jotain kehitystä! Ekalla kerralla sitä tuntu et happi loppuu ja unohti hengittää ja sit alko pistää kylkeen, mut tänään ei ollu enää niitä ongelmia ollenkaan. Kaveri varotteli et kannattaa alottaa rauhas ettei paikat hajoa ku voi olla iso rasite nivelille ku ei oo tottunu, ei kyl malttais pysyy poissa mut kai se on pidettävä välipäiviä että sit ei tuu pitkää taukoa ku kroppa alkaa vihottelee... Nyt on kyl niin hyvä fiilis täst prokkiksesta varsinkin ku löys ton juoksun, pitäs ainakin olla tehokas lisäapu painonpudotukselle??

Arcatha hurjia lenkkejä sä oot kyl tehny jos 12km oot kävellyt!
Mulla itselläni ei rehellisesti sanottuna mielenkiinto riittäis niin pitkäksi aikaa :D

Mila joo ei kannata liian nopeasti liian paljoa ottaa! Juoksussakin esim penikat tulee helposti kipeeks ja voi tulla tosi paha tulehdus. Varsinkin jos kovalla juoksee. Mutta jos 2-3kertaa viikossa alussa käy ja sitten pikkuhiljaa lisää matkaa niinvarmasti tulee hyvä!

Pitää kuitenkin muistaa että kroppa polttaa rasvaa nimenomaa levossa treenin jälkeen, ja siks on hyvä pitää välipäiviä - kroppa tekee silloinkin töitä!
Myös muistan lukeneeni että rasva alkaa palamaan vasa +30minuutin jälkeen, eli jos käy lenkillä, niin yrittää käydä yli puolentunnin lenkillä :)

Kiitos! On kyllä aika mahti fiilis kun tajus ton 10cm lähteneen!
Tänään kävin myös heittämässä 5,5km:n kävely lenkin ja tuli vähän hölkättyäkin!
Kyllä tuolla joissain kohdissa voi jo juosta - ihan kivaa :)
Paras oli tosin se, että mun viime kesänä ostama raiskin ulkoilupuku meni päälle eikä jummannu mistään. Vielä viime loppusyksystä junnas lantiosta niin ettei ollu mukava pitää päällä :)

Huomenna onkin sitten lepopäivä - piti mennä salille, mutta on niskat ja hartiat niin jumissa että sattuu. Toi lenkki meni ihan ok, vähän jopa helpotti, mutta en kyllä salille raaski lähteä tekemään mitään lihasryhmiä kun sattuu pelkkä pään liikuttelu. Toivottavasti nyt ei pahene, ettei tartte tohtorilla asti käydä!

Huomenta kaikille! Se on jälleen aurinkoinen päivä tulossa ainakin meillä päin :)

Pudotusta viime viikosta 1,4kg :)

Yhteispudotus on nyt siis 4,7kg
ja painoindeksi 33,9.

Olen varsin tyytyväinen etenkin kun tuo paino on nyt pudonnut ilman liikuntaa :)

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-7,9kg

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......33,9...-15kg...-4,7kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,7..-15kg....-6,7kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....32,1...-10kg...-8kg

Tuuska............27v....96kg/170cm.........33,2...-10kg..........

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .....33,8.....-6kg…..-1kg

Huomenia!!
Täällä ollaan viikonlopusta selvitty... jotenkuten :D Oon tosiaan juhlinu koko viikonlopun, käyny kunnon baarikierroksenki!!! Oli ihan kivaa pitkästä aikaa :) Nyt on kyl ollu olotilakin sen mukanen, huhhuh!!! Oikeen kunnon puhalluskilpailu näi maanantain kunniax!!!! :LOL: Painoki oli noussu 94,2 kg, mut sehän tulee nyt tippuu ku palaudun ruotuun ja pääsen liikkuu, lähtee taas nesteet liikkeelle!!!
Eli 1,7kg ja 9 päivää aikaa!!! Mut kyl se onnistuu!!! :)
Vai mitä????
Mila, ootko tehny testiä????? Tuleeko se vuoto....???
Mul on monesti et alkaa tiputtelemalla, tai sit jos ne on pari päivää myöhäs, nii ku harrastaa seksii, ni ne alkaa sit mensut ;) Jännittäviä aikoja jännittäviä aikoja...

Helposti onnistuu TanZZZku, ellei sit muuten ni pari vikaa päivää paastolla :D
Kyl se vuoto tänään sit alko... Mut siis niin outoja kyl nää kierrot nykyään, sen glucophage-lääkityksen alottamisen jälkeen, mul ei oo ikinä aiemmin ollu tissit kipeet, nyt ne on pari kertaa ollu just sen viikon tosi arat ja menkat alkaa tolleen ihan ilmottamatta, ennen on ollu vatsakipuja tms. Miten muuten sulla TanZZZku ne metut, ootko huomannu nyt mitään vaikutusta ku oot jo hetken niit syöny?
No mut jotain positiivista tässä on se et huomen on se lääkäri ja sillon vast kp2, ni jos kävis niin hyvä tuuri et päästäis heti alkaa hoidot ni ei ainakaan mee tää kierto hukkaan. Mut voipi olla et taas tulee pudotus korkeelta ja hoidot siirtyy aikasintaan ens kiertoon, prkl :/

Yhteistyössä