Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Mun maailma hieman romahti tänä aamuna... Aamupaino kotona ilman vaatteita 85,5kg. Yliopistollisessa siis tänään punnitusaika hoitajalle, joulukuussa oli puhetta 8-10kg pudotuksesta, puntari näytti vastaanotolla 86,5kg, koska hoitaja punnitsi kaikki vaatteet päällä, farkutkun painaa jonkin verran. No ihan sama se koska painon pitää kuulemma olla 81kg ennen kun alotetaan mitään hoitoja. Ärsytti vaan et ku se ei ollut todellinen paino edes, sillon joulukuun käynnillä punnittiin myös ilman vaatteita. Siinä sitten yritin nieleskellä itkua, varasivat uuden ajan puolentoista kk päähän... Koko matkan autolle oli vaikeeta nieleskellä ja väkisinkin kyyneleet kihos silmiin, autossa sit vetistelin varmaan vartin ennenkun pääsin lähtemään. Jotenkin tipuin niin korkeelta ja kovaa, oli kuitenkin niin hyvä fiilis jo pudotetusta ja siitä että homma alkais etenmään ni ei, ei minkäännäköstä arvostusta sille et tonkin verran oon saanut jo pois, tylysti vaan aikaa pidemmälle. Meni kyl niin maku kunnallisesta puolesta, ei mitään keskustelua edes eikä mitään, katto vaan painon ja sano et ei riitä piste. Kotona kerättyäni hieman itteeni soitin väestöliittoon ja varasin ajan ensi viikoksi, en jaksa tota kunnallisen puolen touhua, jotkut pääsee 95kg hoitoon mut mun kohdalla on sit niin jämptisti oltava se 81kg ennenku mitään tapahtuu. Voisin sen pudottaa ja enempikin tässä puolessatoista kuukaudessa jollain rykäsydieetillä ja mennä uudestaan mut en vaan jaksa enää tätä odottelua, enkä usko et siltikään mitenkään ripeesti mitään tulis tapahtuu vaikka painon saisinkin "sopivaks", pari vuotta on mun mittapuun mukaan täs vaihees ihan tarpeeks jahkailua, haluan jotain tuloksia jo pikkuhiljaa. Varsinkin kun tiedossa on että miehen simpoissa ei ole mitään vikaa, ainut ongelma mun PCO ja sekin on todistettu et ainakin clomeilla ovuloin... Alkopa viikko mahdollisimman paskoin fiiliksin :'(

Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Marssin tänään kauppaan ostamaan puntarin ja askelmittarin :)
Tuskin on paino vielä pudonnut, tai en tiiä ku en omista sitä puntaria :D
Tuli viikonloppuna lipsuttua kyläilyreissulla, jossa oli monenmoista tarjottavaa :( Pelottaa ostaa koko puntari, se on niin masentavaa nousta sille :( Mutta suunta alaspäin vaan jatkossa :)

Voi Mila, :hug:
Miten helvetis ne voi tolleen?!?!? On se perkele ihme touhuu siel naikkaril!!! Millä perusteella ne voi sult evätä kaiken??? Jos painat 81kg, sun painoindeksi on 29,0. Ja mulle on tosiaan annettu rajaksi se 31,5!!! Ihmettelen todella suuresti niiden perusteita millä ne jakaa sitä mahdollisuutta kuka pääsee hoitoon ja kuka ei!!!! Oikeen tulin vihasex ja alko ärsyttää todenteolla sun puolesta!! :mad: Ja ylipäätään, meitä isommat ja huonoilla elämäntavoilla varustettuja ihmisiä tulee raskaaksi ja saavat lapsia.... KOKOAJAN!!!
Varmaan ihan hyvä tässä kohtaa teille et soitit sinne väestöliittoon!!! Uskoisin että siellä ottavat hoitoon jo nyt teidät ja saatte asioita eteenpäin. Ei tarvi kuunnella naikkarin nillitystä.. :LOL:
Aikamoinen viikonalotus tosiaan!!
Tsemppiä ja jaksamista kovasti. :hug:

Soittelin itse myös polille... Ja ihan törkeästi huijasin painoni sinne!!! Mun aamupaino on näyttänyt 94kg, mut sinne sanoin 92,5kg. Hoitaja kirjasi sen ylös sinne... Laskin, et jos päästään hoitoon, nii ehdin saada sen 1,5kg pois ennen kuin se aika on, sehän tulee tosiaan sinne 2-3viikon päähän, josta se hoito sitten alkaa.
Kysyin vielä, et onko paljon ilmoittautuneita, niin hoitaja sanoi että hänen mielestä puhelin on soinut viime viikolla hieman vähemmän kuin yleensä.
Koitin vielä kysellä hieman niin ylilääkäri sitten katsoo kaikki tapauskohtaisesti läpi, ja sitten sitä mukaa tekee päätökset ja hoitosuunnitelmat. Hoitsu sano viel et siinä on nii paljon asioita jotka riippuvat toisistaan ja hän ei edes kaikkea osaisi ottaa huomioon.. Eli mun tsägällä se lekuri salettiin keksii jotain et ei päästä. No, katsotaan nyt.. :ashamed:

Mila, Laitan vasta ke tänne oman päivitettävän painoni tälle viikolle. Haluan et viikonlopun nesteet ovat pois ja muutenkin päässyt taas hieman rytmiin. Ja muutan sitten tuon painoni aamupainoksi jonka tänne laitan....

Hups, nyt vasta hokasin et olit yliopistollises punnitukses... Jotenkin aattelin et olit naikkarilla..
Eli tehääx yliopistollises hoitoja ja...??? Vai ox ne yhteistyössä keskenään...???
Mistä lekurista sulle noi painorajat on sanottu????
Sori ku kyselen mut on vähä epäselvää... :ashamed:

En mä tajua kyl millä perustein se on se tiukka 81kg... Jotain molemmil kerroil selitti et ku se on tutkittu et painonpudotus parantaa raskauden alkamista ja kestämistä, no varmasti joo mut kun ei sitä ylipainoo mulla enää niin kamalan paljon ole, ja tosiaan ku teille muille annettu paljon korkeemmat rajat. Luulen et se on täällä meillä et painat sit 100kg tai 90kg ni pitäs se 10% saada pois. Mut sillonku kerran soitin sinne tässä välillä niin hoitaja ihan selvästi sano että täällä ollaan iloisia jokasesta kilosta jonka saat pois, no eipä kovin iloisia tänä aamuna ainakaan oltu. Ja oon siis hoidossa täällä mun kotikaupungin yliopistollisessa, en siis asu pk-seudulla. Siellä hoidot on siis naikkarilla ja Hyvinkäällä ymmärtääkseni? Täällä ei siis oo "naikkaria", vaan yliopistollisessa sairaalassa naistentautien poliklinikka. Ja kiitos TanZZZku myötätunnosta :heart:
Ihan oikeen et sanoit sinne vähän alakanttiin :D Tollasia nipoja ku tuntuu olevan... Ihan varmasti saat puoltoist kiloo pois jos pääsette nyt hoitoon! Toivotaan et teille käy parempi tuuri!!
Nyt ku oon tässä miettiny sitä käyntiä ja suurin suru väistyny ni tilalle tuli armoton vitutus. Todella ärsyttävää et jollain on tollanen valta omaan elämään, saa päättää saadanko me lapsia vai ei, helppo niiden sieltä ladella et no laihdutappa pari kiloo vielä ni kattellaan sit taas myöhemmin... Niin EPÄREILUA!!! Tuntee olonsa todella avuttomaksi... Ei ainakaan mitään ymmärrystä tunnu sieltä kunnan puolelta saavan. Jäi niin hyvä fiilis ihan vaan väestöliittoon soiton jälkeen ku se nainen siellä oli niin mukava ja sellanen empaattinen ku kerroin vähän tätä meidän taustaa, iloisin mielin odotan sitä ensi tiistain käyntiä! Vaikka rahallisesti toihan tulee olemaan melkosen kallista jos johonkin IVF:äänkin lähdetään yksityisellä mut on se hitto sen arvosta ettei menetä mielenterveyttään odotellessa et jotain ehkä joskus saattaa tapahtua, huom. EHKÄ. Argh.

Viimeksi muokattu:
Mila, mä olin jotenkin ihan siin uskossa, tai siis mul oli sellanen kuva et ku joskus aiemmin puhuttiin et missä kukakin on hoidossa et olisit sanonu et naikkaril... Ja taisin kommentoida et meki mut ok, toi selittää :D Menny hyvin ohi.. :LOL:

Hyvä et jäi pos. kuva siit väestöliitosta :) Jotain positiivista sentäs... Kommentoiko se mitenkään sun painoasiaa?? Entä jo pudotettuja kiloja??? Kylhän se saakelin kalliix tulee jos IVF- on hoitomuotona siellä... Mut en tiä... Ehkä jos asiat alkaa rullaa ja saatte viel toivottua tulosta ni on se sit joka sentin väärti, eix ni :) :heart: Ite jotenki varmaan tuntisin noin...

Joo, toivotaan tosiaan et päästäs siihen hoitoon!! Eilen sit oon vetäny kaikkee mikä on maistunu.. Ehkä vähä lohtusyömistä ku ollu nii huono olo... Sen takii paino tänää sen 94kg aamul... Mut sehän lähtee pois ihan jo täs parin pvän aikan.... Ja todellaki saan siihen aikaan mennes painon oikeeseen uomaan!!! Ja jatkan vaan tätä pudotusta, aina kesäkuun loppuun asti, ja senki jälkeen jos tarvis...!!!
Mut uskon, et kesäkuun loppuun mennes oon tavoitteessani tai ainaki tosi lähel :)

Aion viel soitella polille loppuviikost ja kysellä onko se lekuri tehny jo päätöksiä.. :popcorn: En mä mitenkään hätänen oo.. :D
Tuun het kyl kertoo sitte.

Jotenki sit joskus ku se hoito alkaa, haluisin jäädä tähän ketjuun kirjottelee myös hoidosta ja sen kulusta... Passaakos se kaikille??? Jotenki ku nyt teihin "tutustunu", ni tuntus helpolta... Toki varmaan johki toiseenkin ketjuun kirjottelen myös mut haluisin ja tänne... :)

Emmä kyl mun muistaakseni oo sanonu ehkä ku et kunnallisella ollaan hoidos? :D Entiiä, väärinkäsitys tms... Emmä puhunu siin puhelimes mitään täst painohommast, kerron sit sille lääkärille tiistaina, mut aiemmin ku olin mehiläises n. vuos sitten ja painoin sillon joku 83kg-85kg ni sillon lääkäri sano vaan et älä lihoo enempää, et jos ens viikol painan 84kg ni luulis olevan ihan ok heille. Kyl se lopputulos on sit sen rahan väärti jos niin onnekkaasti käy, mut ei kyl oo varaa ku kerran, maks kaks kertaa yrittää ivf yksityisellä... Toivotaan siis parasta!
Hyvä vaan ku soittelet usein ja oot aktiivinen, ainakin näkevät siellä kuin kovasti hoitoon haluat!! =) Mäkin voisin tänne silti jäädä mielellään pudottelee painoa vaikka jotain hoitoi nyt alkaiski piakkoin, aion silti jatkaa tätä elämäntapamuutosta. Just mietin yks päivä et tää ei oo mulle mikään "laihis", vaan ihan pysyvä elämänmuutos, ei tee yhtään pahaa vaikka kattois loppuikänsä vähän mitä suuhus laittaa ja herkuttelis kohtuudella =) Ku nytkin syön ihan normaalisti koko ajan, herkkui vaan vähempi, ni vaikka tulis raskaaks ni ei sitä tarvii alkaa mässyttää herkkuja kilokaupalla :D

Viimeksi muokattu:
Mä oon sit käsittäny jotai hyvin väärin, anteex. :LOL: Joo-o.. :D

mut joo... munki pitää aatella muutooksena, ei laihiksena.. Jotenki sitä sanaa on nii helppo käyttää. Ja jotenki huomaan ajattelevani et et kesäl voi ottaa sit rennommin ruokailujen suhteen.. :ashamed: Pitää työstää ajatuksia hieman...

Olis jo loppuviikko!!! Haluisin jo varmistuksen pääseex siihen hoitoon vai ei.. Vaikka pessimisti minussa nostaa päätään ja yrittää suunnata mun ajatuksia seur. kk.. huoh.. Aina vaan saa odottaa ja odottaa!!

Musta tuntuu et näis asiois pieni tai vähän suurempiki pessimismi ei oo pahitteeks, eipähän ainakaa pety niin karvaasti :D Huomaa et heti kun alkaa elättelee toiveita niin tippuu korkeelta, ei kivaa... En kyl enää ainakaan nää mitään valoa tunnelin päässä, niin monta kertaa on saanut pettyä.

Mä oon tyytyväinen itseeni.. kävelin aikaisemmin ppäivällä 6km ja oon syönytkin fiksusti sekä juonut paljon vettä.

Ajattelin että 13 päivä mulla pitää puntari näyttää sen 86.. se ravitsemus hoitaja on mukava ja varmasti suostuu raportoimaan eteenpäin että hoitosuunnitelma käynnin voi sopia...

Mitenkö paljon te liikutte päivässä?

liikkumisesta kyseli kultakimpale2 ja mulla liikunnat on kyllä just sitä mitä jaksan.. kuljen siis autolla töihin ja duuni on ihan perus toimistotyötä. Eli lähtökohtana hyvä jos sängystä ja penkistä nousee oma perse ;)

Oon nyt ottanu tavotteeks sen, että joka päivä ois jotain liikuntaa, edes sen verran että kävelee 600m kauppaan ostamaan maitoa :LOL:

Esim seuraaavia sekottelen ja pyrin sen 5-6kertaa viikossa jotain näistä tekemään

Hiihto 8km (talvikausi)
Punttisali 45min
Uinti 1km
Pyöräily 10km (ei talvella)
Kävely/Hölkkä 3km-5km
Luistelu 40min (talvikausi)

Vaan kyllä mullekin tulee näitä päiviä että EVVK! Esim tänään ei vois vähempää kiinnostaa yhtään mikään. Huomenna ois tarkotus käydä salilla (kun ei tänään sinne itseään saanut).
Nyt kun on vielä pakkasiakin, niin on toivoa vielä päästä ladulle ja jäällekin :)

Harmittaa ettei talvella tuu juostua(kun ei ylläri oo noi tiet siinä kunnossa).. saa taas alottaa ihan pohjalta kun tuolta lumet ja jäät sulaa :D

Täällä kärsitty tämä päivä hirveästä päänsärystä. Kolmesta lähes kahdeksaan nukuin, että saa nähdä kuinka menee ensi yö.

Kalorit kuitenkin sain tänään täyteen. Kasviksia olisin voinut syödä enemmän ja keventäjien mukaan hiilarit jäivät liian vähälle joka on varsin outoa, sillä olen ruispaahtoleipää syönyt tänään mielin määrin.

On taas niitä päiviä kun painonpudotus tuntuu epätoivoiselta ja mahdottomalta tehtävältä.

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-7,9kg

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......34,4...-15kg...-3,3kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .......33,8...-6kg…..-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,7..-15kg....-6,7kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....32,7...-10kg...-6,3kg

Tuuska............27v....96kg/170cm.........33,2...-10kg..........

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Surkee painonpudottaja ilmottautuu jälleen. En käsitä miks hakkaan seinään päätäni aina. :headwall: Tietääkö joku mistä voi ostaa motivaatioo? :D

Arcatha oon joskus saanu omalta äidiltäni suht samanlaista palautetta. Oon siitä kyl sille sanonu ja ei oo nyt hetkeen mitään puhunut siihen suuntaan.. Tsemppiä!

Mila tosi tympeen vastaanoton sait kyllä! Plaah! Uutta draivia kehiin, näytät sille ens kerralla mistä kana pissaa!

Tuttu tunne toi motin puute :D Sitä saa välillä vähän etsiskellä... Ootko saanu Aniit pudotettua enempää tosta 1,6kg? Kyl sä viel onnistut! =)

Vähän alko pelottaa nyt tää oma sitoutuminen tähän hommaan, ku nythän lähti se sellanen maalitaulu joka oli kunnallisen hoitoonpääsyvaatimus. Jos nyt sit lähdetään yksityiselle ni siel ei niin tarkkaa, mut en kyl silti haluis nyt alkaa lipsumaan ku näin hyvän alun oon saanu. Mut huomasin vaan heti omassa ajattelutavassani eilen et no kyllähän sitä nyt voi vähän syödä herkkuja enempi... Ei näin.......

Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Onpa ollu ikävä lukea Milan tekstiä ku tuollainen hoitaja sattunut olemaan :( joskus tuntuu vaan et joidenkin hoitajien olis aiheellista vaikka vaihtaa ammattia.. arcatha tiedän tunteen, olen isältäni saanu painosta kuulla useammasti, oikein mieltä nostattava fiilis tulee kyllä. Sekä yks kaveri on hieman piilovihjaillut asiasta, aina ollu hieman törkee :(

Aamupaino oli tänään 92,9:confused: siitä on varmaan kuukaus ku kävin yhen tutun puntarilla ja se näytti sen 96 kg. Et en kyllä usko laihtuneeni ihan noin paljoa tai ainakaan ei näy missään :D Et en tiiä pitääkö toi laittaa lähtöpainoksi vai oonko muka pudottanu...tjaa-a

Mila ei, oon lihonu pari kiloo. Mut kyl mä täältä taas tuun! Ens vkonloppu on kyl varmaan SUURI haaste. Me lähdetään nimittäin ekaa kertaa 7kk viihteelle! :) Täällä kotipaikkakunnalla oon ollu viimeks vuosi sitten, ihan kiva nyt mennä.
Niin ja tuttu tunne tuo kun motivaatio tavallaan häviää. Mulle oli kans julkisen hoitoonpääsy vaatimuksena tietty paino mut yksityisellä hoidetaan.. joten hiukan on homma lipsunu yksityiselle siirtymisen jälkeen.

Niin siinä varmaan helposti käy kun ne ei vaadi mitään tiettyy painoo... Eine voi vaatii ku muuten asiakkaat häviäis :D

Ei siis siinä hoitajassa sinänsä mitään vikaa varmaan ollut, tietysti se on saanut käskyt korkeemmalta taholta ja noudatti vaan niitä kertomalla miten asiat on, mut puuttu siltä kyllä jonkinnäkönen empaattisuus, ei mikään älyttömän lämmin ja ymmärtäväinen olo siitä jäänyt. Eikä sellanen fiilis tullut yhtään et olisin hälle jotain enemmän siinä puhunut, halusin vaan äkkii ulos sieltä. Luulin et olisin päässyt samalle hoitajalle kun ekalla kerralla joka vaikutti paljon mukavammalta... Se eilinen oli viel kaiken lisäks kätilö, ois kamalaa jos omassa synnytyksessä ois kalsee kätilö :eek:

Huomenia...
mä en oo pariin päivään jotenki jaksanu kiinnostuu tai yrittää pysyy ruodussa. Mua on jotenki masentunu nää pari päivää, ja tänäänki viel tuntuu iha kurjalta kaikki.
Mua vähä huolestuttaa itteeni, mul ei oo nimittäin ennen ollu tällasta et synkistelisin ilman syytä!! tai ainakaan en muista!!! Paitsi teitty pms mut ne on jotenki erilaisii... Ja en ole muutenkaa sellanen tyyppi joka jäis tuleen makaamaan... :( Onkohan mul joku kevätmasennus?? Eix sellastaki voi olla???
Kai tää menee tästä... Mut jos tää vaan jatkuu, nii missä kohtaa kuuluu huolestuu....???? Siis mulla on ainoastaan vaan paska, vetämätön fiilis. Ei oikei jaksais tehä mitää, eikä kiinnosta mikään ja lievä surullisuuden tunne :( Huoh, kaikenlaista...

Paino on kuitenkin pysyny ok. Eli aamupaino tänää 93,8kg ja eilisillan paino 94,8kg. Oikeestaan aika sama kumman noista päivittää. :)
Aamupainossa: bmi 32,1 ja yhteispudotus 8kg ja iltapainossa: bmi 32,4 ja yhteispudotus 7kg

TanZZZku, nopeasti lisääntyvä valo voi aiheuttaa kevätmasennusta. Ihan samalla tavalla kuin joillekin tulee kaamosmasennus vähenevästä valosta. Toivotaan, että menee pian ohi kun päivät alkavat tosissaan pidetä ja elimistö tottuu lisääntyneeseen valoon :) Myös laihdutukseen kroppa voi suhtautua väsymyksen kautta. Saatko miten nukuttua yöt? Monilla yöunet heikkenevät painon pudotuksen myötä josta voi tulla ylivoimaista väsymystä.

Nyt on mekkaturvotukset kadonneet täällä. Maanantaista paino on pudonnut 500g. Perjantaina kyllä raahaan itseni miehen kanssa salille vaikka mitkä pelot ja ahdistukset kalvaisivat mieltä. Pakko saada tämä ruho liikkeelle :D

Kolme päivää kestänyt päänsärky jäi eilen päivystyspolille. Menin sieltä apua hakemaan ja lääkäri totesi, että kyseessä voi olla osittain migreenityyppistä kipua, mutta suurin syy oli nyt niin jumissa olleet ja tulehtuneet niska-/hartialihakset. Sain sitten kaksi kortisoni-/puudutepiikkiä niskaani ja jo alkoi helpottaa! Itse pistäminen ei ollut niin kovin kivaa touhua :kieh:

Mies kommentoi tänään, että vyötäröni on selvästi kaventunut. En kyllä ole vyötäröäni mitannut sitten sen päivän kun vaaka näytti sen 111kg.

Täällä on pakkasta lähemmäs 20 astetta eikä siis kävelemään innosta lähteä lainkaan..

Arcatha nyt mittaamaan!
Jokaisen meidän tulee muistaa kuitenkin se että vaikka hoitajat/lääkärit on urpoja niin puntari ei kerro koko totuutta!

Kyllä mua itseäni henkilökohtaisesti ilahduttaa enemmän se, että mahdun pienenpään vaatekokoon kuin se mitä puntari näyttää.
Toki iloinen yllätys se on kun paino laskee - sitä en kiellä.

Mutta kenenkään ei ole kiva pudottaa painoaan veren maku suussa ja armoton kyrpä otsassa (ellei sitten tosiaan siitä tykkää).

Täällä kanssa mittarissa aamulla -19astetta ja siltä kyllä tuntuikin!
Eilen sain itseni tsempattua salille, ja saas nähdä kuinka tänään käy. Uintia vai hiihtoa.. Hiihtämään haluaisin ihan kympillä, koska kohta ei ole enää hankia, mutta mun henk.koht pakkasraja menee tossa -15asteessa.
Lisäks mulla on aavistuksen jumissa olevat lihakset eilisestä salitreenistä.. No, ainakin tiedän tehneeni jotain ;)

Oli muuten aika psyykkaus eilen että itseni salille sain.
Käyn työpaikan salilla, jossa siis käy tottakai muutkin tästä firmasta.
Tiesin että mennessäni siellä tokkopa ketään on, mutta varmasti kolmen jälkee sinne alkaa muutkin työläiset eksymään.
Varmaan vartin psyykkasin itseäni sillä että

a) käyn salilla itseäni varten.

b) sali (ainakaan duunin kuntosali) ei ole pokaus paikka, eli jos joku haluaa katsella täydellistä vartaloa, menee hän todennäköisesti jonnekin elixiaan tms pintaliitosalille katselemaan. Mun ei siis tarvitse hävetä itseäni, kilojani tai kokoani

c) voin olla ylpeä siitä että mulla on pokkaa käydä tän kokosena salilla jossa käy töistä porukkaa

ja lopulta sitten tosiaan huhkin täyden setin siellä ja kyllä, sinne tuli muitakin, enkä heti karannut suihkuun ;)

Tolla motivaatiolla saa kilot kyllä kyytiä, ja nyt alkaa uus tsemppi-kuukaus!
Tajusin näet että tän vuoden puolella oon voittanut salipelon sekä uimahallikammon! Oon siis käynyt uimahallissa tän vuoden puolella monta kertaa hyllyvieni kanssa "esittäytymässä" :D

hyvä minä!

Ambrosia hyvä sinä! Upeaa! :D
Uimahallikammoa minä en varmaan koskaan saa pois.. Ensinnäkään en ole hyvä uimaan, ala- ja yläaste aikaisen kiusaamisen takia en pahemmin uimahallissa liikuntatunneilla viihtynyt eli uimataitokin on jäänyt olemattomaksi.

Mittasin vyötärönympärykseni. Tosin olin syönyt siis jo aamiasen ja viiksi mittasin ennen aamiaisen syöntiä. Jostain luin, ettei arvo välttämättä pidä ihan paikkaansa jos on syönyt/juonut ennen mittausta.

Mutta siis -3cm olisi tuon mittauksen mukaan kaventunut vyötärö :)
Eikös se mene niin, että kapeimmasta kohdasta mitataan vyötärön ympärys? Jossakin oli, että pari senttiä navan yläpuolelta, mutta ei se ole kyllä minulla se kapein kohta :D Ehkä noin viitisen senttiä navan yläpuolella on minun kapein kohta jonka kyllä kuvittelisin olevan vyötärö :D

TanZZZku toivottavasti se on vaan hetkellistä kevätmasennusta :hug: Onko kuitenkin kotona kaikki hyvin? Ja muutenkin? Kyllä sitä itse kukin välillä vähän väsyy ja kaikki tuntuu paskalta, mut kyllä se siitä sitten taas alkaa valoisammalta näyttää:)

Yhteistyössä