Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Ok Arcatha, kevään piikkiin siis!! Nii mä vähän aattelinki et kevät vois vaikutella asiaan!!

Mila, kyllä ne ihan jees on. Siis kotiasiat. Kyl joo välil on ankara vitutus mut se on sit ollu jo historiaa seuraavan päivän aikana.. En tiedä.. Jotenki kuiteki iteki uskoisin et tää on vaan väliaikaista, just kevätväsymystä..

Polilta odottelen edelleen soittoa.. En oo sit kuitekaa tänään viel viittiny pirauttaa!!! Huomenna ajattelin soitella...

Viimeksi muokattu:
Ei tarvinnu sit soittaa polille ku ne soitti mulle...

...JA ME PÄÄSTÄÄN HOITOON TÄSSÄ KIERROSSA!!!!!!! =) :heart:

Ensimmäinen aika polille on 20.3. ja siitä alkaa sit sumuttelut..
Jos kaikki menee hyvin, viikolla 16 olis punktio. :)

Ihan tärisen vieläki sen puhelun jälkeen!!! Huhhuh!!! :)
Tää asia menee ku meneeki eteenpäin!! Ou jeee!!!! :)
Jotai positiivista tähän lapsiasiaan, tästä alkaa meidän tahkoaminen taas :)

Hui ku on jännää :)

• Tykkää
Reactions: Mila86 ja Aniit
Voi vitsi, ihan mahtava uutinen TanZZZku!!! :heart: Siis keinohedelmöityskö teille sit tehdään? Vai inseminaatio? Siis niin upeeta, voin vaan kuvitella että fiilikset on katossa, tais kevätmasennuskin saada pikaparannuksen noitten uutisten jälkeen!=)

Aivan huippu uutisen kyllä sait polilta TanZZZku!! :)

Täällä mielen vetäs maahan,se että sain kuulla siskoni odottavan toista lasta,mikä ei tosiaankaan ole ollut suunnitelmissa vaan ajankohta on huonoin mahdollinen.
Toisaalta niin ihana ja onnellinen asia,mutta toisaalta mielestäni niin väärin.
Ehkä tämä mieleni tästä muuttuu ja voin iloita täysin heidän puolestaan kun aika pikkusen kuluu ja pääsen pahimmasta shokista yli.....

Mila, joo. Eli siis IVF. Joo, ja kevätmasis sai fudut, ainaki hetkellisesti :LOL: Kylhän täs ehtii tapahtuu viel vaik mitä mikä tiputtaa mut taas korkeelta alas ;) Mutta hissun kissun, päivä kerrallaan :)
Nyt pitää käydä sen puolentoista kilon kimppuun jotka polille huijasin :D Mut kyl mä saan ne pois, täs on 13päivää aikaa!!!
Tykkäättekö huonoa, jos jään tänne silti kertoilee juttui, ku hoito nytkähtää käyntiin?? Siis niit hoitojuttui??
ymmärrän kyl jos se ahistaa...Ja voin muualla höpöttää niitä mut toiveena olis saada tähän ketjuun niitä purkaa....

Voi Supsuu, voihan siskon raskaus!! : / Tiedän milt toi tuntuu...
Mulla yksi läheinen sai vauvan... Oon osannut iloita heidän puolestaan. Ehkä se on onnistunut kun tiedän että heilläkin on vuosien lapsettomuus takana, ja puhutaan pitkästä lapsettomuudesta.
Kauheeta muuten sanoo näin, mut varmaan tiedätte mitä tarkoitan..
Anyway, nyt on alkanu jo hieman ahdistaa se hänen hehkutus. Muistaa niin kovasti oman vajavuutensa..huoh..Tsemppiä ja jaksuja :) :heart:

Mä en vaan kertakaikkiaan voi uskoa todeksi et tää asia oikeesti etenee!!! :O Ei jumaleisson!!!

Ja nyt alko jännittää ja vähä pelottaaki... huhuhuh... Mä menin ihan sekasin koko akka!!! :LOL:
Ja tosiaan, jos yhtäkään ahistaa ajatus siitä et tohottaisin tänne hoitojuttui, ni ääntä kuuluviin!!! Ymmärrän vallan mainiosti, ja menen toiseen ketjuun höpäjämään sitten :)

mahtava uutinen TanZZZku :) oon iloinen sun puolesta!

Mulla on kans uimahallikammo/häpeä,en vaan kehtaa lähteä kroppani kanssa sinne :( Salille oon saanu itseni mutta jumppa on sama johon en kehtaa mennä. Täällä ku niissä jumpissa kulkevat on niin nenänvartta pitkin tuijottavia sportti mimmei, joilla pitää olla kaikki merkkikamppeet että voi tulla. Sit ku kerran menin sinne niin johan kateltiin ja supateltiin..Tuli sellanen hohhoi fiilis, et millasia ihmisiä onkin, mutta tiedostin myös erittäin hyvin kroppani, että ei ehkä ihme jos suhtautuvat noin :(

Heipä hei.. En tiedä miten tässä olisi.. tein ihan vain muuten vain testin tänään kun oli menkkajuilintaa jota ei normaalisti ole kuin vasta sitten kun menkat on alkanut.. tänään siis kp26/29-32 Ja sinne piirtyi hyvin hyvin hyvin haalea pysty viiva.. yllätys oli TODELLA SUURI! Joten katsotaan nyt vahvistuuko.. en kauheen positiivisesti osaa / uskalla aatella.. Mutta tosiaan.. en tiiä miten tässä toimia.. en ehkä halua ilmoittaa polille jos nyt sitä olis raskaana.. koska jos menee kesken jouduttais varmaan taas odottaa se vuos.. vai tietääkö joku tarviiko?

Onnittelut TanZZZkulle varmasti aivan järjettömän helpottunut fiilis!
Toivottavasti menee jatkossa kaikki nappiin, eikä tulis mitään takapakkeja!!

Supsu mä itse melkein pelkään sitä hetkeä milloin joku oikeesti läheinen ilmoittaa raskaudestaan. Tällähetkellä mun tietääkseni kukaan ei lasta suunnittele - tai ainakaan kukaan ei ole siitä maininnut mitään.
Tiedän että tunnen vääryyttä jos joku ilmottaa että yk:lla 2 tärppäs..

Täällä käyty hiihtämässä ja mies raahas mulle käsipainot kellarista (oikeassa paikassa olleet :LOL:) niin voin nyt jumppailla käsiä kotosallakin :)
Seuraava plääni onkin liukastella kauppaan hakemaan iltapala-aineksia ja sitten saunaan.

Paikat aika jumissa eilisestä salista ja tän päivän hiihdoista, mutta tervettä kipua toisaalta ;)

TanZZZku niinku aiemmin oli puhetta niin tietty jäät tänne kirjottelemaan!! Mä mietin tossa että kun meilläkin se IVF varmaankin edessä tässä tai viim. ens kierrossa niin pitäiskö perustaa joku uus keskustelu IVF-ekakertalaisille? Ku noissa jo alotetuissa tuntuu olevan ihan hirveesti porukkaa ja vaikee pysyy kärryillä jos on kymmeniä kirjottelijoita ja ihmiset eri vaiheissa... Mut siis joo, oon todella onnellinen sun puolesta, ihanaa ku alkaa pikkuhiljaa tapahtua =)

kultakimpale2 varovaiset onnittelut! Ei sun mun mielestä tarvii viel hetkeen mihkään ilmotella, sitten vasta ku on varma plussa ja varmistettu että siellä kyytiläinen on...

TanZZZku tottakai sinä jäät tänne meidän kanssa! :D Jos minä olen täällä, niin olet sitten sinäkin ;) Ja ONNEA ihan hirveästi hoitoon pääsystä! :heart:

Kultakimpale varovainen onnittelu plussasta! :heart: Toivotaan, että viiva siitä vahvistuu!

Kiitos teille kaikille ihanille naisille!!! :) :heart:
Ja oikein hyvää naistenpäivää myös :) :flower:

Tuuska, heitä romukoppaan ahdistukset omasta vartalosta!!! Olet itseäsi varten jumppaamassa/ uimassa!! Ja olet sentään alkanut tekemään asioille jotain :) uskon kyllä että se on vaikeaa, mutta luulen, että kun sen 1. kerran uskallat, 2. kerta on varmasti helpompi jne jne!! Rohkeasti vaan!!! Ajattele sitä hyvää tunnetta jonka saat treenin jälkeen.. :)
Ja jokaisen pintaliitäjäjumppavaatebimbon supatukset jätät myöskin ihan omaan arvoonsa!!! Sellasia on joka paikassa, valitettavasti!!! Voit myös ajatella, että mitenköhän tyhjää on ihmisen elämä oikeasti, jos ihmistä arvostellaan ulkoisin perustein????? Tai että ainoa joka merkitsee, on se että saa uusimmat sikakalliit jumppatossut jalkaansa, jotka eivät hyvässä lykyssä edes ole sopivat omalle jalalle, mutta sitkeesti pitää vaan käyttää ko ovat nii perkeleen hianot :LOL: Näitäkin ihmisiä varmasti on!!!!!

Kultakimpale, Varovaisia onnitteluja :) :heart: Voi kunpa viiva siitä vahvistuisi ja pikkuinen tarraisi kunnolla kiinni :heart: :heart: :heart: Jänniä aikoja eletään... hui :)

Mila, jooo!!! Vois olla ihan hyvä!!! Tosin, oon aiemmin käyny imoo itseni tuohon Hoitoihin2012 ketjuun, mutta koin että se on kans vähä väärä pikka mulle.. Siel on just aloittelevia ja erilaisia hoitomuotoja...
Mut nimenomaan, uusille IVF hoitolaisille olis hyvä!!! Kyhäätkö sinä vai miten??? :)
Jaksatko päivittää mun painon???

Laitetaan se aamupaino ke aamulta eli:
93,8kg, BMI 32,1, ja yhteispudotus 8kg

Ambrosia on reipas urheilija :) Mä en oo jotenki täl viikol saanu aikasex tähän mennes ku yhen 45min zumba tunnin.. Tänään korjaan asian ku menen ensin Circuitii ja sen jälkeen kahvakuulatunnille. Viikonloppun sit viel vähän jotai :)

Aurinkoista päivää kaikille :)

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-7,9kg

Aniit................27v..............................37…..-10kg....-1,6kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......34,4...-15kg...-3,3kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .......33,8...-6kg…..-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,7..-15kg....-6,7kg

Supsu86..........25v.....94kg/170cm........28,7...-24kg...-11kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....32,1...-10kg...-8kg

Tuuska............27v....96kg/170cm.........33,2...-10kg..........

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Aurinkoista naistenpäivää :heart:

TanZZZku jos mä kyhään ens viikolla sen lääkärin jälkeen ni sit tiedän jo vähän aikataulujakin? :) Toi vois olla just hyvä otsikkokin: IVF-ensikertalaiset keväällä 2012 tms ?? Tiiätkö muuten sä tai joku muu miten se menee tossa IVF:ssä, et missä vaiheessa kiertoa sen prosessin voi alottaa? Pitääkö olla alkukierto vai loppukierto? Mulla on nyt ollu tissit muutaman päivän niin kipeet et menkat varmaan alkaa ihan justiis ja pelkään et jos sillon ti lääkärissä on jo kp3 tai kp4 ni sit se kierto menee ohi ja joudun odottelee ens kiertoa??

Viimeksi muokattu:
minulla on aina täsmätty pillereillä tai nyt tässä meneillään olevassa primoluteilla menkat.
pistelyt alkaa mulla nyt kp2. yksi hoitoyritys mulla on tehty omaan kiertoon, mutta se ei toiminut
mulla kun johtomunasolu oli valikoitunut edellisessä kierrossa ja hoito muuttui inseminaatioksi.
pistelyt aloitetaan siis aina alkukierrosta. Mut jos sun munasarjat ensin vaivutetaan lepotilaan ennen
pistelyä niin prosessin alkaminen riippuu millä lääkkeellä se tehdään.

Mila, mun käsittääkseni, niit hoitoja on pitkän kaavan ja lyhyen kaavan, Mulle tehdään pitkän kaavan mukaan.
Ja mulla on 1. aika sinne polille 20.3., ja se on kp20, ja tällön hoito alkaa. sillon 20.3., aloitan sumuttelut, joilla lamaannutetaan mun munasarjojen oma toiminta.
Siit pari viikkoa eteenpäin alkaa pistelyt, ja se kestää kolme viikkoa. Viikko siitä eteenpäin pitäisi olla punktio.
Mä olen käsittänyt, kun olen muita ketjuja lueskellut, sillon käytetty lyhyttä kaavaa, jos potilaalla on PCO, (muistelin et sul oli se..??) koska on suurempi riski hyperstimulaatiolle.
Mä en ole nyt aivan sata varma, mut näin olen käsittänyt!!
Lyhyessä kaavassa mun käsittääkseni alotetaan pistelyt aiemmin, eli vissiin ne sumuttelut jää pois.
Korostan nyt vielä sitä että en ole 100% varma. nää on ne mitä oon lukenu muista ketjuista, ja sit mitä mulle sanottiin tästä omasta tulevasta hoidosta.

Jotenkin noin mäkin sen käsitin ku lueskelin netistä... Ja mul on joo se PCO eli varmaan sit lyhyen kaavan mukaan, toivotaan siis et menkat alkaa aikasintaan maanantaina!! Voi vitsi sul on TanZZZku varmaan ihana fiilis ku vihdoin homma konkretisoituu kun tiedossa on päivämäärät millon mitäkin tapahtuu! =) Eli plussatestiin ei välttämättä ole enää kovinkaan pitkä aika, jännää :popcorn:

Mä kävin tänään normaalin 5-6km kävelylenkin sijaan tunnin juoksemassa ja huh ku se on kyllä rankkaa puuhaa verrattuna reippaaseen kävelyyn... Voin nyt jo tuntee reisien jäykkyyden, mietin vaan miten kipee huomenna mahdankaan olla :D Äkkii tolla kyl sais kunnon nousemaan ja kilot rapisemaan ku joka päivä juoksis, tästä se juoksukausi lähtee!! :)

Viimeksi muokattu:
Hatunnosto sulle Mila että uskallat tuolla juosta - mä uskallan hädin tuskin edes kävellä :LOL:

Ja joo, juoksu on kyl sellanen että siinä kehittyy tosi nopeesti alussa. Vaik sit vissiin tökkää jossain vaiheessa kehitys ja sepä korpeaa :kieh:
Mun tarttis ostaa uudet urheiluliivit jotta kehtais juosta ku käy turhan kuormittavaks nuo vanhat. Hiihtäessä ne menee kun ei tuu pomppua niin paljoa mutta juoksu on aika paha :/

Jospa mä saisin tosta Milan juoksemista omankin kauden kohta auki?!

Tänään ois tarjolla vähän rauhallisempaa liikuntaa ja ois tarkotus mennä luistelemaan :) Huomenna ois salipäivä+keilaus-ilta :)

Mulla menny kultakimpaleen uutiset ihan ohitse! Voi jessus sentään!! Onnittelut varovaiset täältäkin suunnalta :)

Teilläpäin on vielä tiet jäässä vai Ambrosia? Täälläpäin löytyy jo kivasti auki olevia teitä, jäätä enää ihan muutamissa kohdissa! Ei sillä jäätiellä kyl juokse erkkikään, niinku sanoit, hyvä kun uskaltaa kävellä :p

Mila, minulla ei ole koskaan ollut kunto siinä kunnossa, että pystyisin juoksemaan. Toki syyskaudella 2010 kun kävin kuntonyrkkeilyssä niin siellä lämmiteltiin juosten salia ympäri, mutta sali oli todella pieni, että juoksumetrejä ei kovinkaan paljoa tullut kun sen salin kiersi.

Joskus näen unia, että juoksen. Mutta ne taitavat jäädä vain haaveuniksi. Tuskin tuo minun tähystetty polveni antaisikaan minun koskaan juosta. Ja tuskin saan koskaan kuntoani edes sellaiseksi, että pystyisin juoksemaan :LOL:

Mila, jäässä nuo on vielä.. Kyllä eilen jo näky tosin muutama juoksija ja pyöräilijä, eli ehkä tässä kuukauden sisään pääsee lenkkarit taas käyttöön!

Archata mä muistan kun alotin ton kunnon kohotuksen.. puolentunnin KÄVELYlenkki ja järkky hiki.. siihen sitten pikkuhiljaa hölkkäpätkää väliin (tyyliin 1-2 lampun väliä) ja kokonais-aikana piti sen 30min..
Pikkuhijlaa se lähti ja alussa tosiaan huomans nopeesti edistymisen.
Kuntonyrkkeilyä mäkin oon miettinyt, mutta jotenkin pidän itteäni vielä ihan liian pläskinä että mä voisin osallistua mihkään ryhmiksiin :LOL::whistle:

Eilen käytiin luistelemassa ja vaaka näyttää ihan mitä haluaa..
600g enemmän kun eilen illalla, ja eilen illalla se näytti kuitenkin 100g vähemmän kun eilen aamulla. Enkä ole edes syönyt/juonut mitenkään poikkeavasti.
Kai se on nää terolutit jotka nyt sitten kerää nesteitä tms.. veetuttaa suoraansanottuna.

Tänään ois salipäivä ja keilailua.
Mutta jos tää kroppa toimii näin että paino vaan nousee kun käy puntilla, niin pitää varmaan oikeesti vaan lisätä aerobista..

Voihan se olla Ambrosia et paino ei putoo yhtä rivakasti salilla rehkimällä ku aerobisella ku siellä lihakset kasvaa ja lihashan painaa enempi ku läski, eli muutos näkyy nopeemmin kropassa ku vaa´alla? Tai sitten se paino heittelee muista syistä, just niistä nesteistä tms... Mä oon huomannu ku tääl viikol käyny joka aamu vaa´alla et siin tulee hulluks :D Ku se paino tosiaan heittelee eestaas, palaan siihen kerran viikos puntaril käymiseen, ni sit näkyy se oikee tulos eikä tarvi murehtii niist pienist heitoist välillä :p

Mullakin on tiedossa tänään keilailua! Ja juoksemaan ajattelin lähtee ihan näin heti aamusta ku on vapaapäivä. Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille! =)

Huomenia tytöt!!
Ette arvaa mitä eilen kävi... Olin ihan innoissani menossa sinne jumpalle, tarkoteuksena vetää kax tuntii putkeen.. Vaihdoin siin sitte jumppavaatteita ja kattelin niit housui et nää onki tosi vanhat...
Vedin ne päälleni, ja kappas kappas, niissä on sisäreiden saumoissa molemmin puolin kunnon isot reiät!!! :LOL: Pikkasen hävetti.. :D En voinu sitä ekaa tuntii peruu, ku se oli alkamas ihia niil minuuteil. Kipitin sinne vastaanottoon, ja peruin sen seuraavan jumpan, mut siihen ekaan siis jouduin menee..
Yritin kiskoo niit lahkeita vähä ylöspäin mut nehän valahti koko ajan nii et ne reiät näky :LOL:
Eihän siit urheilust tietty tullu yhtään mitään!!! Ei tullu ees hiki ku piti nii keskittyy kiskoo housui ylöspäin :D Näin minä jumppaan :LOL:

Mun urheilut on aika pitkälti aerobista. Sit joillain tunneil joissa käyn, on sitä lihaskuntoo, lähinnä vatsa ja selkä pääosin, ja vähä peppuu ja niskaa.
Oon miettiny et pitäs painella tekee myös salitreenii, ku pääasias mul on täl hetkel sitä aerobista.. Se kuitenki muokkaa hyvin kroppaa ja kiinteyttää...
Ja monesti siin käy niin, et just paino saattaaki nousta ku lihasmassa kasvaa. :ashamed: Tosin, lihas kyllä kuluttaa enemmän ku läski, ja se painaaki enemmän ku se samperin läski...
Mulla, joskus tosi nuorena, ku aloin käymään salilla, tehtiin sellanen circuit-tyyppinen ohjelma. Se oli mun mielest tosi hyvä!!! Ja se tehtiin nimenomaan sellasex, et koski koko kroppaa, ei pelkkää osa-aluetta, esim. yläkroppa 1 päivänä ja alakroppa toisena päivänä.
Mä vielkin käytän sitä, jos meen vetää pelkästään salille treenin. Kroppakaa ei oo "tottunu" siihen, koska käyn nykyään nii harvoin pelkästään salilla.
Siin tehtiin niin, et alkulämmittely n. 20min, kolme lihaskuntoliikettä, sit taas 5min aerobista, ja taas 3 lihaskuntoliikettä jne jne. Aerobinen ja salitreeni samas. Sopii mulle :)

Mä nostan hattuu teille jotka juoksua pystytte harrastaa!!! Mä en oo oikeens ees kokeillu ikin, ku en tykkää juoksemisesta. . . Ja muutenki jos on jossai pitäny juosta, ni se on tuntunu jotenki vaikeelta.. Ei vaan toimi :(. Kävellä kyllä tykkään, ja metsässä tykkään myös käydä rämpii.
Kaikkeista eniten mun laji olis ehkä lattaritanssi. En oo uskaltanu lähtee viel kokeilee mihkää tanssikouluun, en koe et mun kunto olis viel nii kohillaan. Ja sit kuitenki haluun vähä jotai puntti juttuu kuiteki, jotain kiinteyttävää siis, nii tulee kovin kalliix jos lähtee molempii, tanssii ja salille... Ehkä joskus sitte :)

Mila, kyl mua on alkanu jännittää, nyt ku tää asia meidän kohdal etenee!!! Olo on helpottunu mut samal jännittyny ja vähä pelottaaki.. Mut kyl se tästä.. :)
En haluis olla ikävä ihminen, tai masentaa tms, :ashamed: mut lupasko ne suoraan et alottavat täs kierros hoidon heti??? Mä ku joskus olin kypsänä julkisen jonotukseen, ni soitin väestöliittoon, ni ne meinas et eka pitää tutkia ja hutkia ja ottaa kokeita ym.. En tosiaan halua masentaa sua, mut aattelin kertoo mitä mulle aikoinaan sanottiin, koska jos sulle näin sanovat nii ei tulis ihan täytenä yllärinä.. :ashamed:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä