Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Haloo missä kaikki,mä yksin puhelen täällä?:LOL:

Tänään kp10 käyty folliultrassa ja vasemmalla möllötti just sopiva 17-18mm munis:whistle: ukko on huomis iltaan saakka reissussa.Joten huomenna pistän pregnylin ja keskiviikkona inssi..jee:D nyt ei ollu munasolu liikaa kasvanu, joten jospa se ois nyt priimaa..limis oli taasen 13mm
 

Tyty
, hienoa, että pääsette inssiin! Tsempit!
Piikkirasia pitää palauttaa apteekkiin (kuulin kun P sanoi polin odotushuoneessa jollekin niin). Se, minkä aikaa IVF vie on yksilöllistä -riippuu kierron pituudesta ja siitä, miten eka kp sattuu suhteessa suunnittelukäyntiin. Muistaakseni sumut aloitetaan aina samana kiertopäivänä -en kyllä muista monesko kp. Mä sumuttelin n. 3 viikkoa. Sitten pistoksia melkein pari viikkoa ennen punktiota ja siirtoa. Eli mulla kesti syksyllä kaikkiaan reilun kuukauden plus tietenkin se oikean kp:n odottelu. Lyhyellä kaavalla pääsee parissa viikossa + kierron täsmääminen hoitoon. Olipas sekavasti selostettu, mutta siis pointti se, että IVFn kesto on kovin paljon kiinni siitä, miten heti suunnittelun jälkeen pääsee aloittamaan lääkkeet.

Simpli
, :hug: & pahoittelut.

Melargia & Rowan
, kiitos tsempeistä ja myötäjännityksestä. Täälläkin kovasti peukut pystyssä teille. Kohta piinaillaan porukalla! Haleja!! Pidetään liput korkealla -erityisesti Rowanille nyt kovasti jaksuhaleja!

Onnetonpulu, toivottavasti oli ihana reissu! Mäkin tahdon reissuun!

Testaamisesta pakko sanoa, että minähän en ole monesti edes päässyt testaamaan, kun olen aina mielluummin odottanut vuodon alkamisen. IVF:n jälkeen testasin pari päivää ennen kuin oli oikea testipäivä, koska testipäivä sattui jouluaatolle ja halusin valmistella itseäni. Haamuahan sieltä sitten tulikin ja joulun jälkeen vasta sain kunnolliset kaksi viivaa testiin. Haamujen aiheuttaman hermoilun jälkeen päätin, että palaan takaisin en-testaa-etukäteen-linjalle. :)

ON: Ekassa folliultrassa näkyi ylistimulaatiota toisessa munasarjassa, mutta ei mitään vakavaa. Sen lisäksi, että folleja oli paljon, ne olivat kasvaneet kovin epätasaisesti. Ja jarru on ilmeisesti aloitettu päivän/pari myöhässä. Nyt jo vihloo kovasti ja tärinäkipu alkaa olla melkoinen. Punktioon on kuitenkin vielä viikko. Hermostuttaa! Odotukset ovat silti korkealla...
 
Moi kaikille :wave: Täällä on selvitty jo yli puolen välin. Vauvan potkut on arkipäivää ja nyt ne tuntuu jo ulkopuolellekkin :) Työnantaja sanoi työsopimuksen irti uudenvuoden jälkeen ja liitossa kun kävin asiaa selvittelemässä niin päädyttiin riitauttamaan se. Alku oli hieman outoa olla taas työtön mutta nyt on ainaki saanu taloa siivota ja järjestellä valmiiksi kesäks vauvaa varten :)

Täällä onkin ollut oikea nega-aalto, mutta jospa seuraavaks tuliski plussa-aalto =) Toivossa on hyvä elää!

Tyty IVF/ICSI jarru alotetaan pitkässä kaavassa kp21. Mie pääsin viime keväänä suoraan alottamaan ekan suunnittelukäynnin jälkeen sumut ku sattu just sillon olemaan tuo kyseinen kp21. Mies putos siinä vaiheessa junasta ja pahasti :D

Mandeilalle tsempit punktioon :)
 
Kiitos tuesta. Eilen oli sitten kp 1. Tänä iltana olen sitten itkenyt lapsen kaipuuta ja siihen liittyvää surua. Tuntuu niin hullulta että kuvittelin vuosia sitten että mulla olisi nyt jo kaksi lasta. Noh toisin kävi ja nyt alkaa usko hoitoihin nakertua. Oikeasti tuli tänään se tunne etten koskaan näe meidän lasta. :(
 
Pahoittelut kaikille neganneille!!!! voimia kovasti :hug:

Hieman pudonnut jo kärryiltä kun meni tuo reilu viikko reissussakin. Reissu meni hyvin ja nyt on jo kotiuduttu ja normivitutuskin päällänsä :D

ON:Eilen, kp 19 kävin polilla ja lääkärinä Antti, tosi asiantunteva ja mukava ihminen :) Verikokeiden tulokset ei olleet tulleet, mutta huomenna alkaakin jo Synarelan sumuttelu!Jippii, kohta on vaihdevuodet päällä :D 2vkon päästä 0-ultra ja siitä sitten puregonia aloittelen pistelemään. Eli noin 4 vkon päästä punktio, jos siis kaikki menee hyvin. Kyllähän se lyhyt kaava ois kuulostanu aikalailla helpommalta, mut en valita. Aikasemmin siis tehty pitkällä kaavalla ja vaste ollut hyvä, joten sillä menee ja sehän sopii. Ukkelille tää näytti tulevan jotenkin nopeesti ja vedin jo eilen kunnon herneet nenään kun se on nii hidas syttymään kaikkeen. Tukeahan tässä tulen tarvitsemaan ja erityisesti mieheltä. Vielä jäi auki et viljelläänkö alkioita pidempään, onhan se niin että monesti alkiot selviää paremmin kohdussa kun labrassa, mutta taas toisaalta jos joku selviää labra olosuhteista, luulis sen olevan sitkis kaveri. Onhan siinä riskinsä et siirtoon ei päästä :/ Oli myös puhetta että suurin osa laitetaan maljalle ja muutama varuilta icsataan, jos kävis niin että eivät älyä itestään hedelmöittyä. Että tämmöstä!!Ois kyllä kiva treffata jotakuta kuka ois juttuseuraa vailla :) Millähän nuo mörököllimiehet sais jotenkin yhteen et saisivat purkaa olojaan :D
 
Jauhopeukalo, kiva kun käyt meitä välillä moikkaamassa! :) Voih, potkuja.. Sniif! Jotkut työnantajat ovat kyllä niin sikoja. Minä en ole uskaltanut kertoa hoidoista mitään töissä, koska tiedän, että samantien olisi kengänkuva takalistossa. Meillä ei perheelliset nauti suurta arvostusta. :(

Simpli, tiedän tunteen. Keskenmenon jälkeen olen ottanut useamminkin itkupotkuraivareita ja yön yli kestäviä itkumaratooneja tämän asian takia. Ja joka kevät tämä on ollut mulle hankalampaa kuin muina vuodenaikoina -en ymmärrä miksi. Jaksuhaleja!

Onnetonpulu
, Minäkin tykkäsin kyllä Antista kovasti. Tuntui tietävän, mitä tekee ja sai minutkin jotenkin rauhoittumaan. Kumpa saisin punktioon Aan tai Een (ilmeisesti en ainakaan Aata)!! Ja mörököllien on kyllä hyvä päästä juttelemaan ihan miesten kesken joskus. Meillä on yksi tuttavapariskunta, jonka kanssa ollaan vietetty hienoja (ja itkuisia) mökkiviikonloppuja aihetta puiden. Miehellekin tekee ihan selvästi hyvää, kun voi jakaa kokemuksiaan. Niiden on vaan jotenkin vaikeampaa aiheesta aloittaa vieraan ihmisen kanssa (kamala yleistys. sorry.) Hienoa, että pääset jo sumuttelemaan! Tsemppiä vaihdevuosiin!

Oma napa voi paksusti. Siis kokovartaloturvotusta havaittavissa ja muniksia viiltelee ja kihelmöi todella voimakkaasti välillä. Etenkin aamuisin automatkat tekee tosi pahaa. Ja pää on kipeä ihan koko ajan. Viime yön jo mietin, että entä jos pääkipu onkin jotain muuta ja kamalan vakavaa eikä liity millään tavalla tähän hormoonicocktailiin. Yritän töissä sinnitellä (koko ajan koko ajan), mutta ajatukset meinaa karkailla... Valivali. Sori. Yritän itselleni hokea, että toivottavasti tämä kaikki on todella tämän arvoista...
 
Kyllä mäkin liputan ihan kybällä ton Antin puolesta:D tosi mukana va helläkätinen..harmi kun on vaan vieraileva lekuri. Tänään siis inssissä käyty ja kaikki meni hyvin, eti tullu ees verta eikä tarvinnu kovia otteita katetrin kanssa..huh, mä niin pelkäsin etukäteen ku viimeeks se koski niin pirusti. Mä olin sata varma et miehen simot killuu kuolleena kaikki siinä näytteessä:LOL: kun ei olla siis kuukauteen mitään harrasteltu, mutta simot oli siltikkin hyvässä hapessa. Munis oli kuulema jo hieman lytistynyt, eli oletan, että munasolu oli jo irronnut vähän aikaa sitten. Eilen pistin pregnylin. Nyt taas piinaillaan:popcorn:
Mandeila millos sulla punktio? Taidat ainakin jo pistellä jos muniksia viiltelee, sori en aina muista missä vaiheessa kukin on:ashamed:
onnetonpulu mä niin peukutan sun puolesta d:)b että kaikki menis hyvin. Meneekö ne sumut niinku nenään?
simpli :hug: jaksuja sulle..tätähän tää on yhtä arpapeliä, koskaan ei voi tietää mikä tulos on mutta ainakaan kukaan ei voi tulla jäkikäteen sanoo etteikö pois yritetty. Muuta me ei voida tehä, yrittää ja toivoa.
 

Tyty
, pidän peukkuja, että inssi toisi toivotun tuloksen!! Mehän näköjään piinaillaan joka kerta enemmän tai vähemmän yhtä aikaa!
Mulla siis lyhyt kaava menossa. Reilu viikko pistelyjä takana ja ensi viikon alkupuolella punktio. Edellisessä IVFssä mulle tuli hyper, joten senkin takia olen nyt ihan hillumassa näiden vihlomisien kanssa. Alkuviikosta kävin folliultrassa ja toinen munasarja oli taas ylistimuloinut. Nyt pistelen todella pientä annosta ja toisella piikillä jarrua. Jarrun aloitus mulla ymmärtääkseni myöhästyi päivän tai jopa pari (ei ollut kai lääkäri lukenut mun historya kovin tarkkaan), joten senkin kanssa nyt mennään vähän arpapelimeiningillä. Hermoja raastavaa!! Ensi viikolla siis liityn seuraksesi piinailemaan, jos kaikki menee niin kuin elokuvissa on tapana... :)
 
mandeila voi sulla on nyt jännät paikat:hug: toivottavasti rakkuloita ei tulisi liikaa..hyper sotkee kaiken! Onhan se tietty hyvä jos muniksia kasvaa, mutta jos niitä tuleeliikaa ei sekään ole hyvä vaihtoehto. Piinaahan tää todella on..mulla menee yleensä eka viikko aika kivuttomasti,mutta pp7 jälkeen tuntuu et joka päivä on todella hii-iidasta meininkiä.
 
Heipähei! Tulin tarkastamaan toisten jutut ja päivittämään omat kuulumiseni. Täällähän on monella äksöniä :) ON: Toissa päivänä oli Päivin luona käynti ja eilen sitten nollaultra. Tänään aloitan piikittelyt. Ens ti on vasta sitten seuraava ultra, toivottavasti ei kesken kaiken tule mitään hämäriä ongelmia. Eivät ne siellä polilla kertoneet että voi tulla hämäriä ongelmia, mutta ku luin netistä... Mutta en kyllä varmaan kuulu riskiryhmään, mutta mistäs sitä tietää. Huijjui. Synarela ei aiheuttanut mitään oireita mulle, mutta silti olen iloinen että annos puolittuu :) Jei.
 
i_curie Ei ollakkaan tavattu aiemmin :) Mie tuun lääkitysten suhteen perässä, eilen vasta alkoi sumut. Kiva kuulla et Synarela säästi oireilta:) Eli meillä kans pitkällä kaavalla mennään ja 2vkon päästä 0-ultra. Tää pitkä kaava vaan tuntuu ihan mielttömän pitkältä!!!Jännittää kyllä kovasti miten hoito menee, miule tehty viimeks ivf 6 vuotta sitten exän kanssa ja nytten sitten uudet kuviot :D Sillon meni hoito niin hyvin kun vaan voi, mutta vaikka pakkasessakin oli alkioita ja yhteensä 4 siirtoa kahdella alkiolla, ei plussan plussaa tullut. Olen jo kyllä menettänyt toivoni koko hoitojen suhteen. Onko teillä millanen tausta? :)
 
Moikka onnetonpulu :) mie vasta tulin tänne, kun nyt vihdoin saatiin hoitoja aikaiseksi. Me ollaan tällainen n 29 ja m 35 pariskunta joka parisen vuotta on yrittänyt saada lasta. Tutkimuksiin hakeuduttiin joskus reilu vuosi sitten ja selvisi, että minussa kaikki ok, mutta miehen sperma sen verran kehnoa, ettei edes inssiä kannata kokeilla. Mitään syytä miehen huonolle spemulle ei ole... Ekaa ja toivottavasti vikaa ivf:ää tässä aloitellaan. Aika jännittävää. Just piikitin ekan kerran :) Tosiaan tuntuu pitkältä tää pitkä kaava, mutta kohta sitä kuitenkin ollaan jo punktiossa ja piinapäivissä ennen kuin huomataankaan :)

Tsemppistä teille yritykseen! Toivottavasti säästyt sieki Synarelan oireilta, ja toivottavasti nyt tällä kertaa sitten se plussakin tulis :)
 
i_curie Tsemppiä piikittelyihin!!

Ite taas tullut mietittyä tätä lapsettomuusongelmaa. Tuossa lueskelin erilaisia keskusteluita joista ilmeni että allergiat jne voivat vaikeuttaa alkion kiinnittymistä. Tulipa mieleen et mulla vuosia sitten otettiin allergiatestit, yksittäisiä allergioita ei ilmennyt, mutta kokonais allergia vasta-aineet oli koholla. Tätä ei kummiskaan millään tavalla koskaan noteerattu. Aionkin kysyä seuraavalla käynnillä tätä ja kysästä jos sais kortisonin mukaan ennen siirtoa aloitettavaksi.Siitä kun kummiskin kuullut niin paljon hyvää.
 
Mandeila, toivottavasti ei olo ole ainakaan pahentunut. Oot ollu mielessä joka päivä ja oon lähettäny siulle tsemppiajatuksia :heart:. Onneksi on kohta viikonloppu ja punktiopäiväkin lähenee.

tytylle onnea inssistä ja tsemppiä piinapäiviin! :)

onnetonpulu, sullekin kovasti tsemppiä hoitoon =)! Onko siulle punktio suunniteltu viikolle 14? Näin vähän laskeskelin, kun kerroit 0-ultran olevan 2 viikon päästä. Jos kaikki menee meillä hyvin, niin sitten ollaan samalla viikolla punktiossa, jos viikolla 14 siekin siellä oot.

i_curie, sinnekin kovat tsempitykset, toivottavasti hoito onnistuu! :)

Mie kävin tiistaina polilla ja me pitkään pohdittiin tilannetta. AMH-testiin sain lähetteen ja kävinkin jo sen otattamassa sairaalan labrassa. Myös FSH-testataan uusiksi ensi kierron alussa, kun edellisestä on aikaa jo 1,5 vuotta. Nuo testit sitten kertovat aika pitkälti sen, ovatko munasarjani tosiaan hiipumassa ja munarakkulat vähissä. Nyt mulle suunniteltiin kyllä melko yksilöllisesti tuo hoito ja hyvä niin. Lääkäri sanoi, ettei halua nyt häiritä munasarjojen toimintaa edes Primolutilla tai muillakaan pillereillä ennen pistosten alkua, ettei vaste vaan sen takia olisi huonompi ja seuraavan kierron alku olisi helpommin tunnistettavissa. Eli odotan vaan seuraavien menkkojen alkua, ja jos kierto menee niinkuin miulla yleensä (25-27 pv), niiden pitäis alkaa viikon 12 alussa. Sitten aloitan Puregonin kp 2 annoksella 300 IU ja kp5 vaihdetaan Menopuriin 300 IU. Eli maksimiannoksilla mennään. Orgalutrania alan pistää kp 6 ja ultrassa käynti kp 7-8. Varsinaista 0-ultraa miulle ei tule ollenkaan. Lääkäri ultrasi ja katsoi, että tuskin ovuloin tässä kierrossa ja siksi nyt vähän vaikeaa ennustaa milloin ne menkat alkaa. Tosin eilen ja tänä aamuna on tullut sellaisia limoja, mitä yleensä ennen ovista tulee, mutta sen väri on ollu ruskeaa. Aika outoa. Lääkärin mielestä munasarjat näyttivät yllättävänkin hyväkuntoisilta ja muutama folli oli nähtävissä molemmilla puolilla. Eilen kävin P:n luona ja hän luki sieltä tiedoistani, että lääkäri oli kirjoittanut, ettei olisi täysin pessimistinen hoidon suhteen. Tuo kyllä vähän nosti toiveita, että josko tämä hoito vihdoinkin vaikuttaisi minuun toivotulla tavalla. Nyt jännittää ekaksi lähinnä se, että alkaako ne menkat oikeaan aikaan. Sitten se, mitä verikokeet paljastavat. Ja sitten tietysti, toimiiko tämä lyhyt kaava ja saadaanko niitä folleja tarpeeksi, että tällä kertaa päästäisi edes punktioon asti ja saataisiin edes se yksi alkio. Punktio siis on viikolla 14, jos ne menkat nyt alkaa niinkuin pitäis ja jos hoito menee niinkuin pitäis. Huhhuh. Turhan jännäksi taas menee. Onneks on kevät!

Ja vielä: Ihanaa naistenpäivää kaikille meille ihanille naisille! :heart:
 
Mä lähen tytön kanssa huomenna mummilaan parikkalaan viikoksi =) käyn varmaan täälläkin kurkkimassa aina välillä,mutta voi olla etten paljon kirjoittele..koitan nyt unohtaa nää piinapäivät ja touhuta kaikkee.Pitäs alottaa treenaaminenki,olen lihonu enkä kohta mahu häämekkooni:D! KOhta käymään kaupungilla ja sitten kirpparille kiertelee..neiti ei mahu vaatteisiinsa ennää..
 
ROWAN79 Taidetaankin aika samoissa mennä, toivotaan et kaikki menee hyvin niin päästään yhdessä piinailemaan :) Kyllä itteenikin jännittää kun ei tiiä yhtään et millanen vaste on noista lääkkeistä. Teillähän on kunnon coctail lääkkeitä!!Mie kävin hakemassa apteekista lääkärin määräämät puregonit, 600IU ja 900IU. Saa nähä millasilla annoksilla lähdetään liikenteeseen, mutta ilmeisesti isommilla, lääkärin sanojen mukaan kun tuota ikääkin on enemmän kun edellisellä kerralla. Siula oli varmaan edellisellä kerralla kans Synarelat? Mie aloitin vasta eilen ja muutamat kuumat aallot oon jo nyt saanut kokea :D Lisäks eilen illalla ja vähän tänäänkin semmosia menkkamaisia alamahakipuja, en tiiä johtuuko tuosta lääkkeestä vai onko vaan normaalia PMS:sää.Ja yhdyn samaan, onneks on kevät!!! :) Ollut henkisesti niin raskas talvi että kummasti aurinko piristää :)
 
Aurinkoista ja lämmintä naistenpäivää, me kaikki ollaan hienoja naisia :heart:

tytylle tsemppiä piinapäiville! Jospa se aika kuluis sutjakkaasti ja miksei kuluisi kun on niin hienot kelit ulkoilla ja tehä kaikkee :)

Rowan Huuurrrrrjasti ja rutkasti onnee tähän yritykseen!!!! Teillä on vielä hyvinkin mahdollisuus onnistua ja kun lääkärikin oli tuolleen vihjaillut positiivisesti, niin ei saa nyt luovuttaa toivosta, jookos kookos? :hug: Ja tosiaan onneks on kevät, tuo ihan aurinko :)

onnetonpulu No nyt vasta hoksasin että tuttu lääkärihän siinä olikin, kun se jotenkin jäi kummittelemaan että ihan kuin oisin joskus hänet nähnyt :D
Oliko sinulla viime kerralla mitään oireita sumuista, jos muistat?

i_curie Kiva kuulla ettei kaikille tule nuista sumuista oireita ja silti se aine on tehonnut! Tsemppiä pistelyyn!

Mandeila Siis voi kehno jos nyt uudestaan hyperin iskee.. Minun piti sinulta jo aiemmin kysyä, että mihinkäköhän se perustuu ettei lyhyellä kaavalla tulisi hyperiä? Vointeja :hug:

simpli Jaksuja sinulle :hug: ja paljon toivoa ja uskoa :)

jauhopeukalo :wave:


On: Reilun viikon olen nyt sumutellut ja ei kyllä ainakaan vielä ole tullut mitään ikäviä vaikutuksia ja toivon että niiltä vältyisin. Tietysti sitä rupeaa kuvittelemaan sitten niinkin ettei se aine tehoa :whistle: tai sitten olen vaan immuuni tuollasille sivuoireille :D pitäis koputta puuta ihan varuilta..
Nyt vähän jo näin naistenpäivän kunniaksi näyttäisi että vuotokin alkaisi, eli jihuu :LOL:
 
onnetonpulu, nyt siis pidetään molemmille peukkuja, että päästäis piinailemaan yhtä aikaa! :) Joo, meillä kun noissa kahdessa edellisessä yrityksessä ei ollut kunnon vastetta munasarjoille, niin nyt kokeillaan eri lääkettä. Lääkäri tosin sanoi, että ei välttämättä lääkkeenvaihto vaikuta, mutta voidaan sitä kokeilla. Mulla jäi viime keskeytetystä hoidosta jääkaappiin Puregonia 900 IU ja siksi käytän sen ensin kolmena päivänä pois ja sitten jatketaan Menopurilla. Orgalutran on jarrulääke, jonka pitäis varmistaa, etteivät munarakkulat karkaa ennen aikojaan. Viimeks mulla oli Puregon-annostus ensin 250 IU (3 päivää) ja sit 200 IU (6 päivää) ja tuloksena siis hoidon keskeytys, kun ei ollut tarpeeks vastetta. Synarela oli joo mulla viimeksi käytössä, ekassa hoidossa oli Procren-piikki. Se eka hoito meni sentään pikkuisen paremmin kuin viimeksi, kun sillon saatiin se yksi alkio kumminkin. Yksilöllisiähän nää jutut on, toisella toimii toinen ja toisella toinen. Ja joillain ei toimi mikään. Mulla kaikki hormonit tekee noita sivuvaikutuksia aika reippaasti ja varsinkin pitkässä hoidossa tuo lamautus on ollut aika karsea. Eka viikko meni molemmilla kerroilla ihan hyvin, mutta sitten ne vaikutukset alkoivat ja pahenivat loppua kohti. Toivottavasti sie säästyt kuitenkin pahemmilta oireilta! :)

Melargia, kyllä se Synarela varmasti siulla toimii. Ei se kaikille aiheuta sivuoireita. Vaikka muistan kyllä miten miekin olin viimeks ihan paniikissa ennen 0-ultraa, että ei se oo toiminu niinku piti :D. Ja sit oli kuitenkin. Tsemppihalit! :heart:
 
Hei kaikki kohtalotoverit!:wave:

Tuolla 40+ kuumeilijoissa olen jo vähän aikaa kirjoitellut, mutta taidanpa pyrkiä myös tänne Pohjois-Karjalan porukkaan, mahtuuko mukaan?

Meillä alkamassa ensimmäinen IVF pitkällä kaavalla ja sumuttelut aloitin tänään. Kiva kun täällä on useampi samassa vaiheessa niin päästään vertailemaan oireita!:p

Kovin varovaisesti hoitoon lähden, ikää kuitenkin jo n. 40 eikä kaikki arvotkaan olleet ihan kohdillaan enää. Paremmat mahikset kuitenkin kuin lottovoittoon..:kieh:
 
Melargia Piti itekkin ekana ihmetellä et miten on niin tutun näkönen :D En muista että edellisestä sumuttelusta ois ollu pahempia sivuvaikutuksia. Ai kamala kun luin äsken sen pakkauselostuksen ja sivuoireet, kuulosti hurjalta :/ Tosiaan miula vähän hikeä koittaa välillä nostaa pintaa joka ei miula tyypillistä.Muuten ihan super energinen olo!!Mie tuun pikkasen sinuu aikataulussa jälestä, mut piinaillaan sitten kans yhtäaikaa :) Miks muuten teillä tehdään pitkällä kaavalla?

Rowan79Hyvä et kokeileevat erilaista lääkitystä jos edelliselllä ei vastetta.Toivotaan että nyt tapahtuu!! :)

WiennaTervetuloa!!Ja mekin samoissa nytten mennään :)

Simpli Itekkin tekis mieli kokeilla jotain vaihtoehtohoitoa :)
 
Täälläpäs on monilla menossa IVF/ICSI samoihin aikoihin. Pääsette yhessä piinailemaan :)

Päivittelen omaa tilannettani taas niiiin aktiivisesti... :D Toka inssi nega. Ihmeen vähän luget kuitenkin loppupeleissä teki oireita sillon kierron lopussa, aiemmin on ollu paljon enemmän. Nyt on menossa kp 5, ja jos ois kolmatta inssii putkeen ruvettu tekemään, niin nyt oisin pistäny ekan menopurin. Mutta oman jaksamisen takia päätettiin miehen kanssa pitää tää yks välikierto ja sitten sitä kolmatta inssii huhtikuulle. Meillä IVF suunnitteilla syksyksi, jos ei näillä insseillä tule toivottua tulosta.

Kaikille tsemppii pistosten, sivuoireiden ja piinailujen kanssa!!! Mie pysyttelen tämän kierron ajan taustalla, mutta silti hengessä mukana :)
 
Missä on se plussien ja onnistumisien aalto, jota tähän pinoon tarvittais?! Kukaan ei ole plussannut pitkään aikaan. Masentavaa!!

Ensimmäisenä:
Rowan, iso kiitos ja :hug: eilisestä. Sait miut taas järkiini!! :heart::heart:


i_curie & Wienna, tervetuloa mukaan! Ja tsempit sumutteluun (="vaihdevuosiin"). Myös Melargialle voimia! Toivottavasti ette saa sumuista samanlaisia päänsärkyjä ja oksuoloja kuin minä sain.

Simpli
, tiedätkö Jsuusta hyvän akupunktion? Mä yritin joskus etsiä, mutta mitään löytänyt. Haluaisin todella kokeilla! Kerrohan sitten kokemuksistasi!

Kati, pahoittelut negasta ja voimia tuleviin taistoihin!

ON: Minulla on nyt aika huono elämä. :'( Toki maanantaihin asti pitäisi olla toiveikas, mutta kamalan hankala tässä nyt on tsempata. Lyhyestä kaavasta ja kaikesta varmistelusta huolimatta munasarjat ovat kovasti ylistimuloineet. Vakavan hyperin riski on liian kova ja hoitoa ei siksi jatketa suunnitelmien mukaan. :( Rakkuloita oli niin paljon, ettei niitä alettu edes laskemaan -ja tuskin murto-osassakaan oikeasti munasolua. Pregnyliä en voi enää pistää, koska sen jälkeen olisin kuulemma teholla alta aikayksikön. :( Sain polilta mukaan Decapeptyliä, jotka pitää pistää tänään. Maanantaina tehdään kuitenkin punktio. Spermakin pitää varulta viedä. Jos munasolut eivät ole jo aivan liian ylikypsiä maanantaina (lääkäri oletti kuitenkin että ovat), niin niitä yritetään vielä hedelmöittää ja pakastaa. Tuoresiirtoon ei joka tapauksessa päästä. Ja jotenkin jäi sellainen kuva, että E ei uskonut saavansa mitään pakkaseenkaan. Olin aika hajalla eilen ja puolet E:n puheista meni ohi, joten en nyt ole ihan varma edes, missä mennään. :confused: Maanantaina tiedetään lisää, joten siihen asti kai pitäisi pysyä kasassa. Olen ollut viimeisen vuorokauden aika tosi rikki. :'( Ja kivutkin ovat olleet taas ihan omaa luokkaansa. Tämä tuntuu niin kamalan epäreilulta... :mad::mad::mad:
 
Voimia tarvitseville! :hug:

Kaksi follia poksunut ja sukusoluille järjestetty treffejä. :D Kipuilut ja vuoristorata jatkuu. On kyllä ollut melkoinen kierto, mutta onneksi on enää tämä loppujännäily jäljellä.

Antti on ihan mahtava lääkäri! Tykkään hänen tyylistään olla rehellisen avoin. Tulee rauhallinen olo hänen kanssaan asioidessa. Hieman kyllä syö luottamusta muita lääkäreitä kohtaan tieto siitä, että hän on kuulemma alalla melkoinen guru. On vaan luotettava siihen, että noudatamalla lääkärin ohjetta on parhaat mahdollisuudet onnistua vaikka lääkäreillä erilaiset näkemykset ovatkin.

onnetonpulu > Olipa hyvä, että otit tuon allergia-asian puheeksi. Itse olen todella allerginen ja allergisuudesta kertova arvo on suorastaan huima. En ole osannut edwes ajatella, että sillä voisi olla tähän asiaan jotain vaikutusta. Kiitos! :flower: Otanpa selvää sitten siitäkin.
 

Yhteistyössä