Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Macy joko testasit:popcorn:?? MÄ täällä jännä pännänä odotan sun tuloksia!

Joo mulla yölläkin närästi ja tänä aamuna jatkuu vaan:x mä niin toivon et nyt ois tärpänny..eilen ukosn ka huvikseen tehtiin testi ja plussahan se oli:D mut siis tosiaan se oli ihan pregnyl plussa ei oikee, koska eilen pp7! Seuraavan kerran sit testiä kehiin pp12..tässä vielä monta päivää jännättävää:popcorn:

muoks* käytiin kaupassa, sielä haisi kaikki pahalta, hajuvedet, perunat jne.Kotia tultu alkoi huono olo ja närästää..jos nää on lugeista niin mä repeen liitoksistani:kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä luget aiheuttaa vaikka minkalaista nippailua ja väsymys on kova. Saan huono olon ja päänsäryn pysymään aisoissa jos syön säännöllisin väliajoin. Kahvi ei ole maistunut ja outoja himoja on, tuntuu kuin makuaisti olisi muuttunut. Tänään huomasin että äkkiliikeet aiheuttaa kipuja, kyykystänousut, nostelut jne. Nyt kolmantena päivänä alkoikoskea rintoihin jo vähän, mutta se ei ole merkittävän kovaa edes vielä.
 
Tulin kurkkimaan teidän kuulumisia ja puhaltelemaan plussatuulia tähän pinoon! Todella lupaavia oireita monella ja jännäilen teidän puolesta!

Poppakonsteista: Itse uskon ainakin poppakonstien tukevan raskaaksi tulemista, jos nyt ihan kokonaan onnistumista ei niidenkään piikkiin voi pistää. Itsellä toisella tärppikerralla (->tm) foolihapon ja minidisperiinien lisäksi oli käytössä kylmäpuristettu vehnäalkioöljy ja tällä tärppikerralla vehnäalkioöljyn tilalla greippimehu ovikseen saakka.

Plussia kaikille kovasti toivottaen :heart:

Nippe + tuplat 15+4 (vieläkin epätodellinen olo, voiko tää olla totta!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: soja ja simpli
Nippe 82: Onnea! Kyytiläiset ovat kuin ovatkin edelleen mukana. Tupla onnen olet ansainnut kyllä miun miellestä! Aurinkoisia raskaus päiviä ja käyhän päivittämässä kuulumiasi tänne niin pysymme kärryillä...:D

Vihaan piina päiviä. Tuntuu että siirrosta on jo pieni ikuisuus vaikka nyt olen vasta pp4 menossa. Risti selkä oli ennen ja on edelleen kipuilevalla tuulella. Inhoan lugeja koska sillä tuntuu tällä annosmäärällä tulevan sivuoireita ja rutosti. Kaikki puhuu että luget nostaa heillä lämpöjä, noh minulla ne tuntuu heittelehtivän lugejen aikana ihan kivasti. Mutta oli lämmöt koholla tai normaalit palelu tuntuu, ihan kuin olisin kuumeessa, kylmää sisältä päin.
 
Mä voisin vaikka vannoa, että mä olen nyt raskaana 99% varmuudella:D tää närästys vaan senku lisääntyy, yöllä piti nousta istumaan sängyssä kun poltti ruokatorvea. Ja nyt myös hikoiluttaa, mikä on ollu varma merkki tärpistä. Tänään piti taas testata pp9 ja haalee viivanpaikka tuli, mutta siis tosiaan tiedän, että kyseessä vielä pregnyl. Halusin testata jo nyt, että jos huomenna viiva vahvistunu vois kyseessä ollakkin ihan oikee raskaus:whistle:
 
simpli > Minä vihaan myös Lugeja! Ensinnäkin nämä ovat ärsyttäviä tahmapalleroita ja sivuoireineen ärsyttäviä hämääjiä. Ovat merkittävä syyllinen siihen, että lupaavia oireita ilmaantuu. Siksi en liputa onnistumisen puolesta, mutta toivon sitä kyllä. Nyt on ollutkin vähän erikoinen kierto, joten jospa tästä nyt sitten tulosta syntyisi.

onnetonpulu > Ymmärrän ton fiiliksen. :hug: Me ei noin pitkällä olla ja yksi luomuihanuuskin meilä on, mutta samaa pelkoa on silti ilmassa. Pelkään ivf-hoitoa senkin vuoksi jos osottautuu, että lasta emme voi enää saada. En enää tiedä onko ivf-hoidossa vaikeampi asia se labran kautta kulkeminen vai pelko siitä, mitä sen myötä selviäisi. Tuntuu ahdistavalta tietää, että vika on vain minussa. Toivottavasti onnistutte pian saamaan edes yhden lapsen. :hug: Veikkaan, että kaikki meistä olisi valmiit maksamaan isonkin summan kerralla, jos saataisiin lupaus onnistumisesta. Tämän kaiken kestäisi paremmin. Voisin maksaa jopa siitä, että tietäisin lapsihaaveen mahdottomaksi. Pääsisi piinasta. Tämä toivon ja epätoivon vuoristorata on ihan pahinta.

Niiskunen > Kerrotko lisää tuosta Crinone-lääkkeestä? Lugethan eivät ole korvattavia eikä kerrytä kattoa, joten todellakin käyttömukavuudesta kannattaa maksaa.

tyty86 > Mulla oikea munis säteilee kipuja ja polttoja vasempaan munikseen. Olisikohan sulla sellaisesta kyse? Vuotelu voisi hyvinkin olla kiinnittymistä. Peukut ojossa plussatuulta puhaltelen! :whistle: Lupaavalta vaikuttaa! =)

Omaan napaan ei kuulu enemmälti uutta. Hieman on ollut etovuutta ja ruokahaluttomuutta, väsyttää edelleen ja kipuilut jatkuu. Lämpö on edelleen 37 ja Luget menee syvälle, mikä on hyvä merkki. Päänsärkyä on ollut sitkeästi lääkkeistäkin huolimatta. Niska on tosin jumissa pahasti ja olen uskaltanut ottaa vain Panadolia. jotain repaisykipujen tapaista on myös ollut nopeissa liikkeissä ja aivastellessa. Emättimessä tuikkailee, mutta veikkaan sen olevan kohdunsuun aukeamisesta. Perjantaina testasin Pregcheck-liuskalla negan. Kuivassa testissä ehkä näkyy hailu viivanpaikan häivähdys, mutta selvä nega se on. Ohjeen mukaisess 3 sekunnin dippauksessa ei kyllä ehdi pissa imeytyä tikkuun tarpeeksi, joten pysyttelen jatkossa pitemmässä ajassa. Nyt täytyi dipata lisää, että sain värin leviämään. Huomenna dippaan toisen liuskan tai digin, ehkä jopa molemmat. Saatan pihistellä ja katsoa ensin liuskalla kannattaako digiä tuhlata vai jättää jemmaan. Dpo15 on tänään, (jos ovis oli Pregnylistä seuraavan päivänä) joten sikäli ei varmaan kannata huomisen jälkeen enää testailla. Olen asennoitunut uuteen kiertoon. Saa nähdä kuinka ämmän käy.
 
Macy Gray: Se tässä ärsyttääkin. Kun mahassa tuntuu kuukautis kipuja, mutta sitten yllättäin tuntuu terävää viiltelymäistä kipua niin alkaa miettiä kumpaakohan se on. Eilen tuntu kihelmöintiä tai niin kuin minulla olisi ollut sädetikku kohdussa ja olin hetken että nyt se nappas, mutta sitten muistaa että ne lääkeethän antaa vaikka minkälaisia oireita ja sitten se riemu lopahtaa.

Tietääkö kukaan miksi pkks ei oteta verestä raskaustestiä? Kun olen lukenut että tuo hcg määrät kertoo jo raskauden laadusta paljon.
 
simpli mä en edes tienny et ne ei ota verikokeita:O eikö ees IVF:ssä? Mulla on kanssa vaikka mitä tuntemuksia masussa ja munasarjoissa noista lugeista. MUTTA nyt ihan uutena juttuna kahtena yönä polttamalla polttanu vasenta munasarjaa josta follikin irtos(tehny ihan kipeetä ja panadolia joutunu syömään). Aijemmin tätä ei ole ollu, voisin veikata ettei se ole lugeista. Luget tekee erilaisia nippailuja. Toivotaan että sulla ois pikkunen kiinnittymässä:hug:

muoks*itse meinasin tehä viikkonäyttösiä digitestejä jos tulee tavan testiin plussa. Saa pientä vihiä siitä, että nouseeko hcg veressä vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on kaikki testit tehty kotitesteillä ja tuulimunakin varmistettiin ultraamalla. Missään vaiheessa ei ole neulalla tultu tökkimään ja tarkastamaan. Ja nytkin sain vain ohjeen tehdä testin kotona ja uusia testin sitten 2 päivän päästä ja ilmoitella polille. Muilla olen lukenut että tekevät, negasta huolimatta, veristestejä ainakin eteläsuomessa tämä vaikuttaa olevan hyvin yleistä.
 
Macy Gray: Se tässä ärsyttääkin. Kun mahassa tuntuu kuukautis kipuja, mutta sitten yllättäin tuntuu terävää viiltelymäistä kipua niin alkaa miettiä kumpaakohan se on. Eilen tuntu kihelmöintiä tai niin kuin minulla olisi ollut sädetikku kohdussa ja olin hetken että nyt se nappas, mutta sitten muistaa että ne lääkeethän antaa vaikka minkälaisia oireita ja sitten se riemu lopahtaa.
Juurikin näin. Lugejen yksi ärsyttävimmistä puolista on se, että ne aiheuttaa moita toiveita herättäviä tuntemuksia. Itselläni on nyt sellainen tilanne, että lämpö on edelleen 37 vaikka normaalisti on tässä vaiheessa alkanut jo vähän laskea. Myöskään Luget ei mene yleensä tässä vaiheessa ihan ylös asti eli kohdunnapukka laskee dpo12-14. Välillä on mennyt näin, että tuntuu pysyvän ylhäällä, mutta nega silti tullut tai siksi muuttunut. Piinaavaa tämäkin. Huominen testi suorastaan pelottaa, sillä haluaisin NIIIIIIIN kovasti nähdä sen positiivisen tuloksen. En luota oireisiini.

Tietääkö kukaan miksi pkks ei oteta verestä raskaustestiä? Kun olen lukenut että tuo hcg määrät kertoo jo raskauden laadusta paljon.
Samaa olen miettinyt, mutta en ole rohjennut kysyä. Mielestäni ainakin siirron jälkeen tulisi veritesti tehdä kotitestin tuloksesta riippumatta. Olen kuullut käyneen niin, että kotitesti on nega, mutta veritesti positiivinen. Mietityttää voisiko itselläkin olla niin. Jos on, niin tukilääkityksen lopetus aiheuttaa vuodon, kun oma keltarauhasen toiminta on vajavaista. Pakko on ollut luottaa kotitesteihin ja siksi digiin siirryinkin (se sanoo sen viimeisen sanan vaikka välillä liuskojakin dippailen). Se lienee se luotettavin, sillä poliltakin sitä suosittelivat niin ovistesteinä kuin raskaudenkin testaamiseen.
 
Kyllä polin tulisi varmistaa veritestein oli tulos kumpi tahansa. Kun näissä alkiosiiroissa on kiinittyminen tapahtunut niin monella myöhemmin mitä on arvioitu.

Kivut voimistuneet ja välillä koskee niin että vetää pakostakin käppyrään hetkeksi.
 
Moi kaikille täältä sohvan pohjalta! Tänään iltapäivällä alko tuntumaan olo tosi kipeeltä ja lämpöähän tuo mittari näytti.. Paha olo vaivaa myös. Mulla on nyt pp2 eli perjantaina tehtiin toinen inssi. Tämä hoitokierto on ollut näistä kaikista (neljästä) henkisesti raskain. On vaan tuntunu tosi yksinäiseltä.. Jospa se tästä olo kohenee.

Noista lugejen aiheuttamista oireista... Oon niiin teidän kanssa samaa mieltä. Nyt on kolmas päivä, kun käytän noita palleroita ja jo alkaa tuntumaan alamahalla menkkatuntemuksia. Ihan ärsytti taas alottaa noitten käyttö, mutta pakkohan se on.

Toivon kaikille piinailijoille plussaonnea!!!
 
Macy joko testasit:popcorn:?
Kati tervetuloo tänne piinailijoiden joukkoon:wave: paljon sulle voimia tähän kiertoon? Jos nyt ei tule tärppiä siirryttekö IVF:fään?

ON: meillä tyttö kipeenä:ashamed: kauhee röhä yskä ja kuume. Ite testasin aaamulla pp10 ja nega..eli eilinen haamu johtu vielä pregnylistä. Oireetki alkaa helpottamaan, joteki semmoi olo tuli tänä aamuna ettei ookkaan tärpänny. Vaikka aijemmin olin luottavaisin mielin.
 
Hei tytöt:wave: mites toi pregnyl, kun siis sehän voi näkyy sen 10vrk pistämisestä. Mutta mä mietin sitä, että onko pregnyliä aina saman verran pissassa oli pissi rakossa kuinka pitkään tahansa? Eli jos ajatellaan, että aamupissi ois 6h rakossa ja testiin tulis plussa , niin tuleeko 2h pidätetyllä pissillä myös plussa? Eli onko aina sitä pregnyliä tietyn verran virtsassa pidättelyistä huolimatta?
 
tyty86 > Tuohan selviäisi vain testailemalla, mutta täytyisi myös juoda tasaisesti saman verran, että testit olisivat vertailukelpoisia. Luulisi kuitenkin, että lussa tulee pidätysajasta riippumatta. Vahvuudessa vain eroa. En sitten tiedä osuuko logiikkani oikeaan. Ehtii se testi vielä plussaksi muuttua. Plussatuulta!

Mulla tuli Pregcheck-liuskalla aamulla nega. Flunssa taitaa pitää lämpöä korkealla, mutta testaan vielä huomenna tai keskiviikkona digillä ennen kuin lopetan Luget. Olo on aika kauhea, joten täytyy mennä lepäämään ja yrittää syödä jotain. Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Onpas täällä taas liikehdintää...

Niiskunen & Onnetonpulu, pahoitteluni... Voimahaleja.:hug:

Macy, tyty, kati... onpas teitä piinailijoita paljon (kenet vielä unohdin listasta?) isoja plussapuhureita teille! Ei vielä heitellä niitä kirveitä kaivoon...

Ja flunssakin taitaa vaivata monia. Ja huono mielikin taitaa olla useammalla... Onpas nyt kurjaa... Haleja kaikille niitä tarvitseville!

Simpli & Macy, mulle tehtiin kyllä veritesti, kun mulla oli outoa tiputtelua vajaa viikko plussan jälkeen ja olin niin hermona. Eli kai ne senkin määrää, jos näkevät sen tarpeelliseksi...

Niiskunen
, erityisen kovat tsempitykset sinulle. Että pitääkin kaikki menkkakivut ja hyperitkin tässä joutua kärsimään!! Mullakin on aina törkeen kipeet menkat ja mullakin tuli hyper silloin viime vuoden puolella. Nyt pelkään tosi paljon seuraavaa punktiota. Raivostuttavaa!!

Melargia
, mun äiti oli just käynyt ennustajalla. On kuulemma lapsenlapsia tulossa... :) (ja niin ku mutsi mulle kertois, vaikka se ennustaja olis sanonut jotain ihan muuta).

Onnetonpulu
(vai kuka siitä varmuudesta haaveilikaan), kumpa saisikin jonkun varmuuden suuntaan tai toiseen.. Itsekin tässä taiteilen vaikeassa työpaikassa ja haaveilen työpaikan vaihdosta, mutta kun en uskalla, jos sitten kävisikin hyvin...

Rowan
, haleja! Tuulta päin ystävä-rakas!

ON: Mullakin on mieli maassa ja meinasi itku tulla kuin teidän juttuja lueskelin. Olen tosi väsynyt. Onneksi päästään jo eteenpäin ja uusi hoito on aluillaan. Limiskin oli ok ja kohtu oli J:n mukaan hyvin toipunut km:sta. Lyhyt kaava nyt siis edessä. Aloitin primolutit viime viikolla. Sitten olis ohjelmassa piikkejä piikkien perään (minä kun niitä niin suuresti rakastan!) Eli tuulta päin täälläkin!
 
Heipähei. Liityn ikäväkseni joukkoon tummaan. Ensimmäinen (ja toivottavasti viimeinen) IVF alkoi juuri, neljättä päivää tässä sumuttelen. Miussa kaikki ok, miehen sperma kehnonsorttista.

Miten muuten Päiville on soittoajat? Olen nyt parina päivänä yrittäny sinne soitella ja varata aikaa, kun kuulemma "siellä nyt vaan pitää käydä". Vastaaja vaan vastaa :p
 
Siis päivin ajat eikö ne varata ihan polin kautta. Niin mie ainakin varasin jos nyt muistan oikein. Päivin luona tulee käydä etenkin ennen IVF aloitusta, siellä hän antaa tietoa ja asioista keskustellaan muutenkin tarkemmin.

Omaa napaa: Kuukautis kivut ovat vaihtuneet viiltelyiksi, ristiselkäkivuksi ja nyt tissit ovat kipeät. Lugeja paikalle laittaessa en ole tuntenut enää kohdun nipukkaa 2 päivään. Lämmöt heittelehtii ja kovasti. Kivut esiintyy vain enää vasemmalla puolen, joten toivo heräilee.Näin unta positiivisesta plussa testistä viime yönä, joten pitäkää peukkuja meille vielä jonki aikaa...pp6...:D
 
MACY voi paska,mä olin iha varma et sä plussaat:hug: niin hyvii oireitakin et ois nyt vaan se plussa sulle tullu!
Simpli oikein lupaavia oireita:whistle: toivotaan että se ois pikku kaveri joka sielä niitä kipuja aiheuttais eikä mitkään hiton luget.
curie tervetuloa..toivottavasti sun ei tarvii pitkin täällä notkua aan saat äkkilähön odotus puolelle:wave:

Joo, mä en enää tiiä mikä kuppa muhun on iskeny. Närästää niin paljon et koko kurkku ja ruokatorvi kipeenä..tekee kipeetä niellä ruokaa eikä rennie auta. Veikkaan et alkava ruokatorven tulehdus:( pakko kohta varata lääkäri aika jos e i ala helpottaa. Tänään apteekista hakee lääkettä.
pp11 aamulla nega..:stick:
 
Negahan se oli tänäänkin..puhdasta puhtaampi..:ashamed: ja negana se pysyy..mä olen ihan kurkkuani myöten täynnä tätä yrittämistä. jään odottelee vuotoo ja soittelen polille sitten että pääsis TAAS kerran turhia toiveita elättelee. Mä niin toivoin en nyt ois tärpänny, muta seuraavan kerran vaikka oksentaisin 10pv putkee en elättele pienintäkään toivetta raskauden suhteen.
 
tyty86; Noh testaa nyt vielä silloin.

Miun oireet ovat tänä aamuna olleet hyvin vähäiset, huomasin että kun ei pidä rintaliivejä niin rinnat ei ole läheskään yhtä kipeät kuin käytön jälkeen. Lämmöt heittelehtii, mutta sen täytyy olla lugejen aiheuttamaan. Nyt on jo välillä olo sellainen että tää meni harakoille. Negaationelli tuli kylää. pp7 ja meikällä on olo että taidan heittää jo toiveet kaivoon tältä erää...Tyhmää kyllä mutta kun tuli sellainen olo, vaikea selittää.
 

Yhteistyössä