Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

niiskunen :hug: voi, onpa ollut tiukat ajat sulla. Voin vaan kuvitella.... mie pien kuitenkin peukkuja, josko nyt ois voinu tärpätä. Ja kun jaksatte, niin koitatte vielä ne viimeset kolme olkea. Meilläkin tarvittiin onnistumiseen se vihoviimeinenkin olki...
 
Voiko luget aiheuttaa huimausta tai siis voi kun pakkausselosteessakin on..mutta mä olen käyttäny jo monta kiertoa lugeja eikä kertaakaan oo huimannu. Niin voiko huimaus alkaa yhen äkin vaikka lugeja jo tovin käyttäny.?Äsken ihan yhenäkin rupes koko huone pyörimään ( mua siis ei ole ikinä huimannu mut oletan et siintä nyt oli kyse) vaikka istui, tuntu et silmät menee kieroon ja huusin vaan miehelle et tuu auttaa muo taitaa pyöryttää. Huone keikku ees taas vaikka kuinka silmillä koitin hakea jotain pistettä mihin kattoa..sit ukko nakkas mut pitkälleen ja olo meni ohi..tosin vieläkin on ihan outo olo.
 
Melargia, kiitos! Joo ei ole kaikkea vielä menetetty. Nyt on vaan jotenkin niin kauheen vaikee nousta täältä. Ei pitäs lukea nettijuttuja. Aika monessa tutkimuksessa tai ihmisten kokemuksissa munasoluja saadaan lyhyellä kaavalla vähemmän kuin pitkällä. Ja mie kun en saa pitkälläkään kunnollisia, niin miten sit lyhyellä? Teille kauheen paljon tsemppiä ekaan IVF:ään ja todellakin uskon ja toivon, että teillä on parempi onni! Kiitos muutenkin kaikesta tuesta jota siulta oon saanut viime viikkojen aikana! :heart:

simpli, tsemppiä siirtoon! :)

Niiskunen, :hug:. On tää niin kauheen epäreilua! Toiset kärsii hyperistä ja toisille ei tuu munasoluja tarpeeks vaikka mitä tekis... Miksei me voitas jotenki tasapainottaa näitä silleen kaikille sopiviksi? On sullakin kyllä ollu kamalan rankkaa... Onneks oot kuitenkin toipunut hyperistä (?) Ootko polilla ottanut puheeksi henkistä jaksamista?

tyty, mulla oli silloin ekan ICSI-siirron jälkeen Lugejen kanssa aika voimakasta huimausta koko ekan viikon ajan. Mut annoshan oli toki iso: 3 palluraa aamuisin ja sama satsi iltaisin. Oli miulla inssienkin jälkeen vähän huimausta, muttei niin voimakkaasti kuitenkaan. Eli miun nähdäkseni tuo huimaus voi johtua Lugeista. Oothan juonut tarpeeksi? Ettei oo nestehukkaa tms. Jos huolettaa, niin kannattaa kysyä polilta mikä on normaalia ja mikä ei.

ON: Tää tilanne on päälle kyllä kaikkein pahinta, oon aika huolissani henkisestä jaksamisesta hoitojen epäonnistuessa. Mutta enemmän oon huolissani loppuelämästä, en kestä ajatusta loppuelämän lapsettomuudesta. Mie kadehdin niitä, jotka saavat alkioita pakkaseen :ashamed:. Miekin haluaisin, ettei tarviis aina lähteä alusta asti tähän hommaan. Ja nyt pelkään ihan hulluna, että jos eka antagonistikaan ei tuo enempää muniksia, niin siellä päätetään, ettei sit enää kannata yrittää... Voiko ne tehdä niin? Mulla on vahva itseviha päällä. Oon niin vihainen itselleni ja tälle keholle, joka ei toimi niinkuin pitäisi. Siis kyllähän se itsestään toimii, muttei jostain syystä reagoi lääkkeisiin toivotulla tavalla. Oon jotenkin ollut lamaantunut viikonlopun jälkeen. En saa mitään aikaiseksi. Nukun paljon ja syön liikaa. Pää on ihan epätasapainossa ja ahdistaa. Haluaisin vaan taas äkkiä eteenpäin, tää odottaminen on taas yhtä tuskaa, vaikkei tarviikaan kuin se yksi kierto odottaa.

Ainiin, täällähän oli aiemmin puhetta siitä UBIKINONISTA, joka saattaa vaikuttaa munasoluihin korjaavasti. Onko joku jo kokeillut ja millä päiväannostuksella? Tai ootteko kysyneet polilta, että kannattaisko niitä käyttää? Mietin vaan jos kokeilis, mutta toisaalta pitäiskö niistä ensin kysyä ammattilaisten mielipidettä, ettei vaan ainakaan vahinkoa mene tekemään...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset tsempeistä. Yksittäinen olkeen paskastettu selvisi kuin selvisi sulatuksesta ja se siirrettiin. Nelisoluinen muuttui sulatuksen seurauksena kolmisoluiseksi, mutta solut ovat kauniita ja hyvän muotoisia. Kahden viikon päästä testi ja sitten 2 päivän päästä uusinta testi.Limis oli 8mm ja olo tila vaihteleva. Välillä olen yltiöpositiivinen ja toisaalta sitten tuntuu kuin tietäisin että tästä tulee nega. Mutta nyt aion ottaa rauhallisesti seuraavat viikot.
 
  • Tykkää
Reactions: tyty86
Rowan mä olin kyllä ihan syöny ja juonu normisti..:) istuin sohvalla ja luin palstalta juttuja kun rupes huimaamaan. Tänään ei samaa ole tapahtunut ainakaan vielä..tosin uutena " oireena" pääkipu joka kanssa varmaan lugeista:mad: sitäkään ei ole ennen ollu.
Yksi paskamainen juttu juurikin on tää oma kroppa joka pettää joka kuukausi kuten sä sanoitkin, vaikka mahikset olis plussaan niin oma kroppa sitten ei vastaanota sitä alkioo. Välillä tuntuu et tää on ihan arpapeliä..sit lukee juttuja miten muilla tärpänny jne. Mutta huomaa ettei itellä kuitenkaan niin tapahdu. Sulle voimia:hug:
Simpli ihanaa että saitte kyytiläiset:heart: nyt vaan mukaan piinailee!
Onnetonpulu joko sä olet testaillu?? Ja Macy kanssa mikä on tilanne:popcorn:??
 
Niiskunen > Jaksuja! Kovilla olet ollut, mutta toivottavasti nyt alkaa jo olo olla hyvä. Tujakkaa plussatuulta! Jospa siellä kuitenkin olisi yksiö asutettu koettelemuksista huolimatta.

Tällä viikolla on tarkoitus testailla, varmaankin sunnuntaille menee. Maanantaille harkitsin, mutta tuskin maltan odottaa sinne asti. Vaikuttaa siltä, että kyytiläinen voisi olla mukana, mutta en vielä rakentele pilvilinnoja. Jalat maassa on mentävä testiin asti ja sen jälkeen sitten joko jatkettava varovaisella asenteella tai dipattava masisfiiliksissä ennen uutta toivoa. Alkaa jännittää, ja pelottaakin.

Palelee kamalasti. Töissä hikoilin ja syömässä kävin ennen tähän koneelle tuloani, joten saunan lämpö houkuttaa kovasti. Olen nukahdellut uunin lämpöön sohvalle iltaisin, joten unikin maistuu. Toisaalta olen nukkunut aika huonosti aamuyön puolen. Toivottavasti nyt sauna rentouttaa ja saan ladata voimia aamuun asti. Huono olokin on alkanut vaivata tässä hösellyksessä.

Tsempit ja plussatuulet kaikille! En taaskaan oikein jaksa keskittyä kommentointiin, mutta olen kyllä hengessä mukana.

Ai niin. Minua kovasti kiinnostaisi kuka siellä polilla on tällä kertaa äksyillyt. Jos ette tähän viitsi kommentoida, niin yksityisestikin voi tietoa laittaa. Itsekin olen hieman tylyllä asenteella saanut "palvelua" puhelinajalla, mutta en nyt muista kuka se oli sillä kertaa. Tämän yhden lääkärinhän kanssa minä en viihdy samassa huoneessa enkä häneen yhtään luota. Asenteensa sentään muutti eli hyvin asiallinen oli viime kerralla. Toivon silti, että jatkossa ei tarvitsisi hänen vastaanotollaan asioida.
 
Rowan79 Voi että kun harmittaa siun puolesta :( Tää homma on aina niiiiiin perseestä!Mie tilailin jenkkilästä nuita ubikinoneja. En oo kyselly polilta tai mistään, mut lueskellut paljon noista ja tilasin kun ei mitään menetettävääkään ole. Kaikki keinot käyttöön!! Ootan että pääsen toteamaan tämän inssin jälleen kerran negaksi, sitten alan popsimaan ubikinonia 400mg/vrk. Iso satsi, mutta menköön :D

tyty86 En oo testaillu :D EI mitään tuntemuksia, lukuunottamatta tänään alkanutta mahakipua joka enteilee menkkoja alkavaksi. Huomenna siis hanat auki :(

Miula siis jää seuraava kierto väliin. Aion soittaa polille heti kun vuoto alkaa ja pyytää et haluan sittenkin ivf:n seuraavaan kiertoon. Esa ehdotti itse sitä pitkää viljelyä ja haluun niin siihen!!Uskon että siinä selviää niin paljon että tahdon siihen heti.
 
Pakko oli kiiruhtaa apteekkiin ja käydä pari testiä ostamassa. Tosin tuntuu kyllä mahassa siltä etten taida keretä ees testata :( Jospa sitä sais pari tuntia pidäteltyä ja sit testaan, tuun kyllä ilmottelee jos plussa tulee :D Tää alkaa olla jo vitsi.Mietin just et montakohan testiä on elämässä tullut testattua. Noin 7vuotta siis aktiivista yritysaikaa, tekee yhteensä 84 kiertoa. Ja 2-10 testiä/kierto. On niitä vissiin tullut aika monta ostettua :D
 
Luoja että on tullut tekstiä lyhyessä ajassa ja paljon. Joo mulla testi ajan mohta on 29.2 eli kuunvaihteeseen.Nuihin testeihin että itse ostin nyt ensimmäistä kertaa ihan kunnon läjän testejä. Jos 20kpl raskaustestejä ei riitä vähälle aikaa, niin sitten ei ikään.

Minuakin jäi kiinnostamaan nuo ubikinot. Mutta näillä näkymin seuraavaa IVF tuskin enää lähdetään tekemään nyt enää tänä keväänä jos nämä alkiot menee harakoille.

Minulla on ollut jo ennen siirtoa menkamaista kipua oikealla puolella, mutta nyt illalla nipistelee ja kihelmöi vasemmalta.
 
Kiitos myötätuntoisista sanoistanne, ne ovat tärkeitä :heart:
Testasin kuitenkin eilen aamulla negan, ja niagarakin aukesi suunnilleen samalla hetkellä, joten ei jäänyt tulkinnan varaa. Liekö sitten Crinone liian mieto miulle, kun ei jaksanut edes varsinaiseen testipäivään asti pitää vuotoa poissa. Omat keltikset taisivat romahtaa jo maanantaina, kun silloin alkoi hirmuiset hikoiluaallot. Reilu viikko sitten oli niin paksu limakalvo jo (17mm), että osasinkin odottaa kunnon tsunamia ja se sieltä todellakin tulikin. Kivut ovat taas jotain aivan käsittämätöntä, välillä ihan henki salpautuu, kun sattuu. Sain muuten polin lääkääriltä uutta kipulääkettä kuukautiskipuihin, mutta ne jäivät testaamatta, kun lueskelin pakkaussetelistä, että niitä ei missään tapauksessa saa käyttää, jos on lapsettomuushoidot päällä (!) Mielenkiintoinen lääkemääräys…

Tyty, kyllä ne luget tosiaan voivat aiheuttaa huimausta. Minulla on noita(kin) vaikutuksia tullut, ja hyvin vaihtelevasti. Joskus heti ensimmäisten jälkeen jo huippaa ja jatkuu koko piinailun ajan useita kertoja päivässä, joskus taas ihan satunnaisesti. Varmasti hyvin yksilöllistä, niin kuin muutenkin kaikkiin hormonivalmisteisiin reagoiminen.

Simpli, ihanaa! Nauti olostasi ja tee kyytiläisenkin olo mukavaksi :)

Macy, kuulostaa lupaavalta! Jännäilen toisten tuloksia melkein enemmän kuin omiani (ne kun aina tietää jo niin hyvissä ajoin etukäteen)

Rowan, kuulostaa niin tutulta :hug: Jos tuohon jaksamiseen olisi jokin ihmelääke, niin tilaisin oitis, meille kaikille. Ja voi kunpa tosiaankin saisi jotenkin tasattua näitä reagointeja, mielelläni lahjoittaisin parit munikset, jos itse sillä saisin vähän pienemmät sivuvaikutukset.
Hyperistä olen toipunut jo ihan hyvin, mutta nyt sitten pelottaa, että mitäs jatkossa, kun mikä tahansa hoidoissa käytettävä hormonivalmiste voi aihettaa hyperin.
Toivottavasti teillä seuraava hoito sitten toimii, kyllä tämä on niin arpapeliä senkin suhteen, että löydetään oikeat aineet ja annostukset, joilla saavuttaa onnistunut lopputulos. Tietysti parasta olisi, jos ei edes tarvitsisi enää ajatellakaan hoitoja.

En ole hirveästi jaksanut ”valittaa” omasta jaksamista polilla. Joitakin kertoja, kun olen maininnut esim. raskaantuntuisista sivuvaikutuksista, on tullut sellainen olo, että ajattelevat että ”itsepä olet tähän leikkiin lähtenyt”. Tähän samaan liittyy myös se, että välillä joku lääkäri tuntuu töksähtelevän niin, että itkukurkussa saa poistua paikalta. Kipujen ja huolestumisen vähättely vaan tuntuu kerta kaikkiaan niin kamalalta, että ei seuraavalla kerralla enää huvita kysellä mitään ylimääräistä. Hoitajat ovat kyllä olleet aivan ihania, heiltä useimmiten saa jonkin myötätuntoisen sanan, joka vähän helpottaa oloa.
Itselläni on hirveän iso kynnys lähteä puhumaan asioistani tuntemattomalle. Olen luvannut useita kertoja varata ajan Päivillekin, mutta enpä vaan saa sitä tehtyä, vaikka tiedän oikein hyvin, että se olisi enemmän kuin järkevää. Ei näitä itsevihan ja katkeruuden ja surun tunteita pitäisi märehtiä itsekseen.

Näköjään tässä alkaa jo jotenkin rutinoitua näihin pettymyksiinkin. Itse itken päivän ennen testiä ja päivän sen jälkeen. Sitten alkaakin jo tuntua, että eikös tässä jo aleta suunnitella seuraavaa toimenpidettä, ja mitä nopeammin sen parempi. En ole vielä edes ilmoittanut polille tästä negasta, kun jo suunnittelen passia. Sitäkään ei varmaan tehdä heti seuraavaan kiertoon, ja ihan järkevää ehkä olisikin koota päänsä kunnolla kasaan. Jotenkin vaan takaraivossa kolkuttaa kello, joka sanoo että aika käy vähiin. Pääsisipä nyt jonnekin lomalle, pois pakkasesta ja pettymyksistä.
 
Niiskunen Pahoittelut!!Itsellä niin samanlaisia ajatuksia ja tuntemuksia :( Miula on ihan sama et vaikka tunkis paketillisen lugeja ni vuoto alkaa AINA sen kaks vkoa oviksesta. Ja oon kuullu että ei tosiaan pie kaikilla vuotoa poissa.Itekkään ei jaksa polilla valittaa tuntemuksista kun ei tiedä yhtään miten ne siellä suhtautuuvat. Oikeestaan nykysin masentaa koko polikäynnit ja välillä ihan jopa ärsyttää niitten positiivinen asennoituminen. Se ei vaan riitä miule!! :( Hirveesti tsemppiä siulle!! :hug: Täällä kans hirveet kivut, mitä lääkettä sait?

Rowan79 Ja siellä kans niin samanlaisia ajatuksia!!Kyllä itekkin olen huolissani omasta jaksamisesta ja toivon että tälle lapsettomuudelle saisi joskus lopun. Ja tämä epätietoisuus pahinta:/ Mut hirrrrrveesti jaksuja!! :hug:

ON: Ja sieltähän se vuoto sit alkoikin, en kyllä mitään muuta odottanutkaan. Mutta nyt alkaa mennä hommat sentäs eteenpäin!Soitin polille ja vuodatin et miun mielestä on ihan turha mitään inssejä tehä, tottahan se on.No Esa olikin edelliskäynnin jälkeen laittanu miule lähetteen labraan, JES!!!Eli maanantaina labraan otattamaan VIIMEIN ne kromosomit ja hyytymistekijät. Lisäks 5.3 lääkäriaika ja tiedä vaikka tulokset ois siihen mennessä jo tulleet.Tarkoituksena ois heti seuraavaan kiertoon alotella IVF:ää ja todellakin toivon että viimestään siinä vaiheessa alkas edes jotain selvitä!!On ollu nii helvetin piinaavaa nää vuodet pähkäillä näitä ja aina tuntunut et hommat ei etene, kerrankin saa asioihin muutosta. Viimeks olikin puhetta että meidän alkioille voitas kokeilla pitkää viljelyä ja se on miusta enemmän kun hyvä idea. Onhan siinä riskit että siirtoon ei päästä, mutta näkispähän et mitä siellä oikeesti tapahtuu. Ja jos joskus pääsis siirtoon ni itestä tuntus et on paremmat mahollisuudet onnistua. Uskon että tänä keväänä ollaan paljon viisaampia tän tilanteen suhteen ja et se tuo tietynlaisen helpotuksen jos viimein jotain tulisi selville.Että semmosta.
 
Mä vihaan lugeja. Nämä oireet alkaa lähes heti kun aloittaa kuurin. On palelua, huonoaoloa, mekkatuntemuksia ja päänsärkyä. Siis ihan karmeet sivuoireet olleet tänään. Mulla oli töissäkin kylmä hiki lähes koko ajan.

Onnetonpulu: Jännää että teille tehdään nuo verikokeet jo nyt. Meillä ei muistaakseni ollut mitää nuita kun aloitettiin, joka minusta on kerrassaan outoa, sillä tuollaiset on hyvä tietää jo ennen kuin lähtee yrittämään.
 
simpli Itse koen tilanteen että vasta nyt :D Kumminkin mulla takana 8,5 vuoden lapsettomuus. Aina kaikki näyttänyt päällisin puolin toimivan ja exän kanssakkin ivf/icsissä kaikki meni hyvin, muttei koskaan plussaa. Yhden kerran olen vuonna 2006 nähnyt toisen viivan pilkahduksen luomukierrossa jota kesti hurjat reilun viikon verran. Tää vaan niin vahvasti viittaa et miula jotain vikaa mitä ei vaan vielä olla löydetty. Exän kanssa alkiot hedelmöittyi ja lähti jakaantumaankin, lopusta en saa koskaan tietää. Hänestä on tullut ihan luomu-isi, joten sekin kertoo et vika on minussa :( Joko miun munasolut on nii paskoja et jossain vaiheessa kuukahtaavat, tai sitten ongelma kiinnittymisessä. Nuo tukosjutut perinnöllisiä monesti ja äidilläni on kans ollut ongelmia ja käytössä verenohennuslääkkeet. Pääasia et noihin saa selvyyden ja asiat etenee.

Tänään ollut niin paska päivä ja menkkakivuissa vaan maannu sängyn pohjalla murehtien tätä elämää. Tää lapsettomuus on pilannut ihan kaiken ja jättänyt pysyvät arvet minuun. Haluan että tälle tulee loppu tavalla tai toisella. Jo se että miule sanottas etten 100%:sti pysty saamaan lapsia, olisi armeliaampi kun se että elän tässä epätietoisuudessa ja pelossa vuosi vuodelta. Ja päivä päivältä pelko kasvaa enemmän,että oikeasti en ehkä koskaan pysty lisääntymään ja toteuttamaan omaa unelmaani mikä toisille on itestään selvää. Se raastaa ja vie kaikki voimat :(
 
Tänään pp7 aamulla sit tuli ruskeen punertavaa tuhrua..:mad: ja kun luget laitoin niiden mukana valui vähän enempikin sitä tavaraa..kiva,olikohan tää kierto nyt sit tässä. Aijemmin ei ole lugejen kanssa mitään läpivuotoja tullu. Jotenki semmoi olo et ei todellakaan ole tärpänny..aika oireeton olo jos ei tota vuotoa lasketa. Aamulla heräsin jo ennen kuutta kun mulle tuli vanhojentanssi meikkiin tyttö..nyt tuntuu et olen ihan tokkurassa:snotty:
Onnetonpulu mua jotenki ei inspaa yhtään nää inssit.Haluisin kans suoraan IVF:fään. Onneksi ne ottavat nyt ne kromosomi kokeet. Meiltäkin ne on otettu, tuloksissa kesti 2kk..se on pitkä aika odottaa. Toivotaan, että seuraavassa hoidodda jo ehkä selviis toi teijän tilanne. Sulla pitkä lapsettomuus taival:hug:
Simpli mullaluget tekaa paineen tunnetta kohdun seudulle, tuntuu et kusettaa mutta essaan ku meet ei tule ku liru.Mäkin olen jo jotenki niin kypsä noihin pillupalleroihin:kieh:
 
Voi ei, näitä teidän kirjoituksia kun lukee, niin alkaa itkettää. Nää tunteet on niin tuttuja! Hirveä epätoivo, pelko siitä, ettei sitä suuresti toivottua lasta koskaan tule saamaan, vaikka mitä tekisi, pettymys. Tämä prosessi jättää syvät arvet, vaikka lopputulos olisikin toivottu. Silti toivon, että säästyisimme katkeroitumiselta, se syö lopulta elämästä kaiken ilon.

Onnetonpulu, aivan loistavaa, että labratutkimuksia nyt lopulta tehdään. Itsekin olen tuota miettinyt, että miksi ihmeessä suunnilleen kaikkea mahdollista ei tutkita jo heti alkuvaiheessa. Tiedän kyllä, että tutkimukset ovat kalliita, mutta niin ovat hoidotkin kaikkine toimenpiteineen, sairaslomineen ym. Jos kaikki tutkimustulokset ovatkin normaaleja, eikä siten syytä lapsettomuudelle mahdolliselle aiheuttajalle löydy, niin onhan sekin tieto tärkeä.
Edellisen kerran kun kysyin näistä lisätutkimuksista, sain vastaukseksi ”lempilääkäriltäni”, että ”kaikki mahdollinen on jo tutkittu”. No, ei siis ole tehty kuin nämä perustutkimukset, kilpparit, fsh jne. Kaipa hän jollain röntgenkatseella sitten näki, että kaikki kunnossa?
Mie olen miettinyt sitäkin, että jos polilta ei saa lähetettä lisätutkimuksiin, niin pitäisikö mennä yksityiselle puolelle. Luulisi niitä tutkimuksia ainakin rahalla saavan? Mielelläni maksaisin tiedosta, jonka avulla voisi päättää kannattaako jatkaa, vaiko unohtaa koko juttu.

Millä perusteella teille, joille noita kokeita on tehty, on ne määrätty? Keskenmenojen, jonkin perussairauden, vuotohäiriöiden…?

Noista keltarauhasista, miulla luget on kyllä pitäneet vuodon aina poissa, jopa siirtäneet vuodon alkamista useita päiviä, mutta tällä kertaa oli käytössä Crinone. No, kuulemma sen pitäisi toimia ihan samalla tavalla, mutta nyt vaan jostain syystä meni näin. Tuo Crinone on muuten huomattavasti miellyttävämpi käyttää, kuin luget, mutta aika kallis, olikohan 85e se parin viikon satsi. No, väittäisin, että käyttömukavuudesta kannattaa maksaa.

Hirviömenkkakipujen kourissa riutuessa kyllä käy mielessä, että miks pitää vielä olla tämmöinen extrarangaistus? Eikö epäonnistuminen olisi ollut jo ihan riittävän paha asia. Miulla ei enää burana 600mg-panadol 1g-yhdistelmä tehoa, niitä pitäisi pistellä 2 tunnin välein, että kivut pysyisivät poissa, ja siitähän luonnollisesti seuraisi yliannostus. Käsittääkseni paracetamolia voi turvalliseti ottaa vain 4g päivässä, ja tuolla parin tunnin välillä sitä kertyisi 12g.
Se uusi kipulääke, jota minulle määrättiin on nimeltään Ketesse. Pakkausselosteessa lukee näin:

Ole erityisen varovainen Ketessen suhteen
• jos olet nainen ja sinulla on hedelmättömyysongelmia (Ketesse saattaa heikentää hedelmällisyyttä, joten sinun ei tule käyttää Ketesseä, jos haluat tulla raskaaksi tai jos olet hedelmättömyyden syitä selvittävissä tutkimuksissa

Tämän lääkemääräyksen ja muutaman hyvin tylyn kommentin vuoksi on mennyt luottamus ko. lääkäriin, ja jatkossa aionkin vältellä hänen vastaanotolleen päätymistä, jos vain voin siihen itse vaikuttaa. Lapsellista ehkä, mutta luulisinpa, että luottamus ja turvallisuudentunne eivät ainakaan vaikeuta prosessia.

Tyty, tuon täytyy olla kiinnitymisvuotoa!

Mie en tähän asti ole uskonut mihinkään lisäravinteisiin tai monivitamiineihin, enkä ole juuri koskaan käyttänyt muuta kuin D-vitamiinia talvella, ja nyt foolihappoa. Alan pikkuhiljaa tulla siihen tulokseen, että alan etsiä akupuntiohoitajaa, voodoo-pappia, ja taidanpa varata lennot Intiaankin. Siellä on joku temppeli, jossa pitää nukkua yksi yö, ja sitten kuulemma on hedelmällisyys huipussaan. Tehdäänkö ryhmämatka?

Jaksamista kaikille näiden vaikeiden tunteiden kanssa painiskeleville! Ja tietysti liimaa, tarraa, purkkaa ja kaikkea mahdollista piinaileville! :)
 
Niiskunen meillä otettiin ihan ekana perustutkimuksena kromosomit sekä hyytymistekijät,koska mä olen saanu varmaan 10krt plussan joka vuotaa poijes aika nopeesti. Olen käyny ultrassakin kun oli plussa ja kova vuoto, tosin alkio oli jo kerennyt vuotaa pois. Meillä ei löytynyt mitään niistä kokeista. Sit on otettu kilppari arvot ja jotain muuta alkukiertoon kuuluvaa. Kaikki ollu normi arvoja tähän mennessä.

Ja mitä tohon vuotoon tulee, se loppu nyt..vaikeeta uskoo mihkään kiinnittymisvuotoon kun tää perse on ennenki falskannu. Tosin ei lugejen kaa, mullakin kestää n.5pv enneku alkaa vuoto kun on lopettanu luget.
 
Juu, kyllä täällä on nyt aika paljon ilmassa sellaisia tunteita, mitä itsekin kokee... Ei ole helppoa, ei. Miekin meinaan kyllä kärttää lisätutkimuksia. Onko keltään testattu AMH-testiä? Minua kiinnostaisi se nyt aivan erityisesti, kun follien kasvu on ollut niin huonoa. Sehän kertoo aika selkeästi sen, onko munasarjat hiipumassa. Miusta mulle olis kyllä jo perustetta tehdä sellainen. Mie olen kyllä polilla saanut ihan asiallista suhtautumista ja yleensä olen lähtenyt sieltä pois paremmalla mielellä kuin sinne mennyt. Poikkeuksena pari viimeistä kertaa, kun uutiset olivat huonoja. Mie en oikein pitänyt siitä vierailevasta lääkäristä, joka viikko sitten oli. Paukautti ultratessaan, että miten tuolta oikeasta munasarjasta edes saisi kerättyä mitään? On kuulemma niin oudossa asennossa kohdun päällä. Järkytyin tuosta kommentista, vaikka tuosta oikeasta munasarjasta on ollut puhetta aiemminkin. Kyllä sieltä edellisessä punktiossa E sai ne follit tyhjennettyä, vaikka se olikin vaikeampi kuin vasen puoli. Nyt on ihan semmoinen olo, että jos joskus vielä punktioon päästään, miten voin luottaa keneenkään muuhun lääkäriin, jos ne ei osaa tyhjentää sitä oikeaa puolta.

Mie kävin muuten eilen ostamassa YA:sta sitä ubikinonia. Olipa kallista! Vahvin paketti siellä oli 100mg. Päätin nyt ottaa 200mg/pv, vaikka haluaisin kyllä enemmän. Ovat kuitenkin sen verran kalliita, että taidan ainakin aloittaa pienemmällä. Tai siis aloitin jo eilen.
 
tyty86: Pillut palleroihin hyvinkin. Mulla on ihan karmee olo. Huono olo ja päähän koskee (taas) ja v*****s on armoton. Töissä tuntuu etten mitään saa aikaiseksi ja sitten sukulaist suhteet alkaa tuntua suoraan helvetistä.
 
tyty86 tsemppiä sulle piinailuun! Toivotaan että tuo vuoto olis vaikka sitä kiinnittymisvuotoa :)

Niiskunen Juu, kyllä nuita tutkimuksia saikin ruikuttaa monen monta kertaa. Täytys vaan olla ite tiukkana ja jaksaa ruikuttaa, inhottavaa. Itekkin oisin menny kyllä yksityiselle jos noita ei ois nyt tehty. Jos noissa kaikki ok ja ivf:ssäkään ei selviä mitään ni sit heti yksityiselle vasta-ainetesteihin aion mennä.Miula varmaan kokeisiin pääsyyn vaikutti se, että kaikki päällisin puolin niin kunnossa kun olla ja voi, vika 99%:n varmuudella minussa, ja sitten tuo pitkä lapsettomuustausta.Miula kans ihan helvetinmoiset menkkakivut jotka tuntuu pahenevan kierto kierrolta. Eilenkin tuli napsittua kaikki maholliset kipulääkkeet ja silti harvoin niistä on apua. Aikamoisen lääkkeen ovat sulle määränneet, ei kuulosta kovinkaan hyvältä :/ Tuo ryhmämatka kuulostaa hyvältä, ilmottaudun heti mukaan :D

Rowan79 Ei oo ennestään hirveemmin tietoa tuosta AMH:Sta, mut ehdottomasti kannattaa kysyä polilta oisko mahdollista tehdä tuossa teidän tilanteessa!Kuka tuo vieraileva lääkäri oli kyseessä?Miulla tuo ubikinoni on 400mg vahvuudeltaan/tbl ja purkissa 60tbl. Eli kaksi kuukautta pääsee tuolal isolla annoksella. Hintaa oli noin 23 euroo, aika iso ero Suomen hintoihin :) Jos kiinnostaa ni voin laittaa siule vaikka privana linkkiä mistä tilasin:)
 
tyty Elähän nyt vielä kuitenkaan viskaa sitä kirvestä kaivoon! Komppaan Niiskusta kyllä tuossa, että joskohan se kuitenkin oli kiinnittymisestä johtuvaa ;)
Ja minusta oot(te) kyllä potentiaalinen inssillä onnistuja, se voip olla vaan pienestä kiinni :) Tsemppiä!

Niiskunen Ensiksi iso:hug: Pahoittelut negasta :( Tosiaan kuulostaa rangaistukselta vielä nuo kivut tämän kaiken päälle :( Jaksamista! Auttasko Panacod tai jokin muu vastaava särkylääke? Jos sais reseptin sellaseen?
Tuli vaan tuosta voodoo-papista mieleen, kun oon joskus miettinyt, että pitäsköhän käydä ennustajalla :LOL:
Kaverini on kerran känyt ja oli ollut ihan mielenkiintoinen kokemus..
Mutta ei kuulostais kyllä huonolta idealta tuokaan Intian matka :D

Rowan :hug: Ja kiitos:heart:

simplille kunnon plussapuhurit ja tsempitykset! Jokohan tänne saatais vuoden ekat plussaajat.. Minulle tulee kans lugeista hieman päänsärkyä, mutta oon koittanu sitten vaan lähtee ulkoilemaan niin helpottanut. Huomannu että koneen äärellä istuminen pahentaa olotilaa...

onnettomallepulullekin pahoittelut negasta :hug: Jotain positiivista kuitenkin että saatte kenties lisävalaistusta tilanteeseenne.
Sanoit kyllä osuvasti tästä epätoivossa elämisestä, se kyllä toisi jonkinlaisen helpotuksen itselle jos tietäisi varmuudella että onnistuminen on nolla. Pääsisi jatkamaan elämää ja kokoamaan itsensä. Tai toisaalta myös toisinpäin, että jos sanottaisiin 100% varmuudella että saisi lapsen hoitojen avulla, mutta vaikka aikaa sille ei tietäisi, niin sekin jo auttaisi aika paljon jaksamisessa. Voimia!

Jospa se ois Macy, joka sen plussakauden aloittaa.. Peukut pystyssä täällä!

Hyvää viikonloppua kansakunnalle!! :wave:
 
Nyt tulee vaan omaa lärviä,mutta siis mietin tässä tätä omaa piinailua.Tähän menessä kaikki poltot on kohdistunu tonne vasempaan munikseen mistä follikin irtosi, mutta tänään onkin koko päivän nipistellyt oikeata munista ja oikeella puolella kohtua tuntunu nipistelyä/viiltelyä.

Nyt mietinkin, että eikö kaiken jären mukaan ( jos ois raskaus alkanu) pitäis vasemmalta puolelta nippailla jotta kyseessä ois toimiva keltarauhanen? Eikai oikea munis voi kipuilla jos se kerta ultrassa oli tyhjä? Mietin vaan, että onkohan tää automaattisesti nyt nega kierto..tänään on kyllä kuvioihin ilmestyny närästys:$ mitä mulla ei ole koskaan muutoi ollu kuin esikkoo ootellessa. Ja keittäessäni perunoita ne haisi pahalta:x...ja päähän koskee..
 
Viimeksi muokattu:
Ennustajasta mä kävin joskus parikybäsenä:D ihan kokeilu mielessä..se ennusti mulle, että saan kolme lasta saman miehen kanssa ja hänen kanssaan meen naimisiinki enne kolmeekympiä:D no yks laps ton ukon kaa jo on ja häät tulossa nyt..kaks muksuu vaan puuttus,pitää vetästä tuplat:LOL: voip olla ettei muute kerkii!
 
tyty86 Eihän sitä kuule tiedä vaikka ennustus käviskin toteen :) Noista mahanippailuista en ois yhtään huolissaan!!Lugetkin voi tehä tepposiaan. Voih ku ihan jänskättää nyt teijän puolesta!!!! :)

Mie se oisin oikeesti nii hullu että voisin lähtee tuonne Intian voodoo-matkalle :D
 
Kyllä sitä alkaa monen vuoden yrittämisen jälkeen itse kukin katsella jo vaihtoehtoisia hoitoja. Meillä takan yli viisi vuotta yrittämistä joissa hodot aloitettin syksyllä 2010 niinkyllä sitä alkaa pohtia onkohan nuissa "poppaskonsteissa" ja uskomuksissa perua. Itse ainakin olen googlettanut vallan vaikka mitä kohta, mutta ainut jota olen kokeilut on ollut punaviini ja siitähän se tuulimuna sitten tuli.
 

Yhteistyössä