Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Voihan vitun vitun vittu:mad::kieh: kävin folliultrassa ja Esa sano et mun muna oli jo poksahtanu...siis mitä helvettiä..:O nyt kp 9 vasta..se sano et on tosi outo tilanne, 4pv sitte munikset oli ollu 12mm ja nyt näyttäs siltä että joko eilen tai lauantaina ois munasolu irronnu..voi helvetti..mä olen sitä vitun ovista tikuttanu hullunkiilto silmissä enkä ole plussan plussaa saanu..nakkaan ne testit hevon vittuu nyt kyllä! No nyt ei voi tehdä inssiäkään..Esa sano, että voi olla että se ois ollu kysta jonka hää näki, mutta kun 4pv sitten ei ollu kystan kystaa ja se munasolu näytti kuulema littanalta niin se oli varmaan sit se johtofolli mikä oli jo posahtanu.

Luojan kiitos me pantiin eilen, mutta paskaakos se auttaa jos vika siinä kohdun mutkassa eikä simpat pääse oikeeseen osotteeseen. Nyt mun kuitenki pitää tikuttaa ovista tää viikko,et jos saan plussan niin sit inssi. Mut varmaan aika epätodennäköstä en mä vielä ovisplussan saisin ku ultrassa näkymät oli mitä oli. Että tääkin kierto meni vituiks..mä mietinki et miks tänä aamuna on poltellu ja repiny just tota vasenta munista mistä se folli nyt oli kai poksunu. ja aina oviksen jälkeen mulla polttelee sitä munasarjaa josta folli irronnu.

Mä unohin kysyy kaikki asiat ku olin niin tyrmistyny tästä jutusta.
Kun teillä muilla on irronnu folli niin onko se näkyny littanan follina sielä muniksissa??

Nyt mä siis en piikitä enää enkä käytä lugejakaan..mä vaan oon ja ihmettelen..:headwall: Mä kysyin, että näkyykö sielä folleja enää ja Esa sano et näkyy,mutta ei kommentoimi enempää. Mä en nyt tiiä, että näkykö sielä semmosia hyvänkokosia ai onko ne vaan jotain kärpäsenpaskoja itämeressä. Varmaan pakko soittaa aamulla polille ja kysyy tuhat ja yks kysymystä.
 
Oho johan on tekstiä tullut ja paljon. Teille jotka olitte aamulla polilla mie näin teidät...:D

Oma napaa: Mulla tapahtuu ovulaatio loppuviikon/viikonlopun aikana eli ensi viikon alussa on passi...:D Oli yksi folli 12mm kokoinen ja limakalvot hyvänä. Mie olin ihmeissäni kun nyt jo näkyi, olin valmistautunut uusinta käynnille. Kun ei ole kovinkaan usein tuo kierto ollut 30pv mutta nyt vaikuttaisi olevan. Joten täällä aletaan pissiä tikkuihin ja sitten soitellaan polille. Nyt olen ihanan positiivinen siitä että painon puotus on ehkä korjannut sittenkin jotain parempaan suuntaan...:D
 
tyty, onpas nyt vastoinkäymisiä. Voimia! Kysyitkö E:ltä siitä mutkasta? Mä kyselin viikonloppuna kaverilta, kun oltiin mökkeilemässä. Hänellä oli ollut kohtu "kallellaan" ja se aiheutti mutkan niin, että siittiöt hyytyivät ennen kuin pääsivät perille munasolun luo. Hän kävi polilla monta kertaa ennen inssiä, mutta vasta inssissä huomasivat tuon kohdun kallellaan olon ja olivat joutuneet viemään siittiöt hetkeksi takaisin labraan, että lääkäri oli voinut rauhassa harjoitella lähestymistä. Ja kun ensimmäisessä inssissä tärppäsi, niin lääkäri oli epäillyt, että mutka oli ollut esteenä siihen asti. Nyt he jo haaveilevat toisesta, joten saa nähdä, miten nyt käy..

Macy, on ikävä kuulla, että elämä potkii noin kovaa. Voimahaleja! Kannattaa sinne Päiville vain ahkerasti soitella. Aikaisemmin sinne ainakin sai melko helposti ajan. Asutko jossain kaukana Joensuusta? (jos et haluu palstalla huudella, niin laita vaikka inboxiin, jos haluut -eihän sitä tiedä, vaikka asuttais samalla suunnalla).

Rowan, mie vielä pidän peukkuja!! :heart:

Muutamien kanssa olen tosiaan soitellut ja tapaillutkin, mutta mukavahan tuo olisi joskus kokoontua isommallakin porukalla...

Omaan napaan ei kuulu mitään uutisoitavaa. Toivottavasti ensi viikolla on jo jotain kerrottavaa...
 

Simpli
, taidettiin kirjoitella ihan yhtäaikaa! Tsempit!! Hienoa, että pääsette eteenpäin. Pitää tosiaan dokkari tallentaa. Jos huomenna aikoo töihin selvitä, niin ei voi tänään katsoa. Olen siis sen nähnyt. Palstan porukan kanssa kävimme silloin Tapsassa katsomassa. En silloin erityisen paljon edes kyynelehtinyt, mutta tiedän, että ajatukset jäävät junnaamaan jos iltasella katsoo tuollaisia...
 
tyty, onpas tosiaan kummallinen tilanne! Mulla kävi viime keväänä yhdessä kierrossa niin, että kp 5 folli oli jo 15 mm ja silloin päätettiin, ettei suunniteltua inssiä tehdä siihen kiertoon, koska folli oli liian suuri kiertopäivään nähden eikä voinut olla hyvälaatuinen. Mut sulla oli nyt kuiteskin vähän eri tilanne.

simpli, onnea tulevaan PASsiin! Olitko mihin aikaan menossa polille aamulla? Mie en mennessäni nähnyt kuin yhden siellä odottamassa, tullessa en edes katsonut, kun yritin vaan nieleskellä kyyneleitä ja päästä nopeesti siitä pois.

Kiitos Mandeila tänään "puhelinterapiasta"! :heart:

Miulla siis oli se eka folliultra eikä siellä kovin kivalta näyttänyt. Taas oli kasvu alkanu laiskasti ja kuulemma ehkä noin 4-5 follia aluillaan. Mie olin jo mennessä tosi väsynyt, taas klo 4 noussu tänä aamuna kun ei nukuttanut. Valitin näistä uni- ja syömisvaikeuksistakin, liekö sit osittain hormoneista johtuvaa. Mut siis follitilanne vaikuttaa taas heikolta. Ainut hyvä juttu oli taas se, että limakalvo näyttää kuulemma hyvälle. Mutta mitä sillä tekee, jos ei soluja tule... Anteeks kun oon näin saamarin negatiivinen, mutta oon vaan niin järkyttävän väsynyt nyt tähän ja vähän kaikkeen ja pettynytkin. Nyt jatketaan tuolla samalla 200 IU:lla Puregonia (miksihän ei isonnettu??) ja perjantaina on sitten toka ultra. Kyllähän ne siellä yritti tsempata, että on tässä vielä monta päivää aikaa folleilla kasvaa. Mutta jotenkin tää tuntuu niin tutulta, ettei vaan tulis toisinto viime syksyisestä kerrasta :(.Kun nyt jaksais sinne asti jotenkin... Mulla oli tänään myös P:lle aika ja se olikin tarpeen. Siellä sain purkaa oloja, vaikka välillä olikin hankalaa puhua itkun takia. Kuulemma huolestuttava jo on tämä miun tilanne, että miten jaksan. Jos univaikeudet jatkuu, on lääkärin kanssa vielä puhuttava ja mietittävä mitä voisi tehdä. Lääkkeitä mie en haluaisi, kun oon aikoinaan kerran päässyt eroon kaikista mielialalääkkeistä, päätin etten halua niitä koskaan takaisin. Edes mitään unilääkkeitä. Mutta kai se on sit pakko jos tilanne vaatii. Mutta ei nyt vielä.
 
Rowan 79: Kiitos alkaa jo vähän jännittää. Mie odottelin puolison kanssa ensin kaksin mutta sitten siihen tuli joku toinen odottamaan ja kun tultiin huoneesta ulos niin odottamassa taisi olla jo kolme. Oli aika täyteen puukattu viissiin se aamu.

Te joille on aikaisemmin pas siirto niin milloin olette soitelleet polille. Kun minä sain jo tämän aamuiseen ovulaatio testiin haamun, niin mietin että odottelenko että alkaa vahvistua ennen kuin soitan vai pitääkö haamukin jo ilmoittaa?
 
Soitin aamulla polille ja kyselin vähän lisää. Hoitaja jutteli Esan kanssa ja soitti mulle takas.Esa oli sanonut, että ei millään osaa sanoa oliko se mun munasolu nyt varmasti oikee munis joka oli poksunu vai kysta. Se oli ollu kuulema 18mm, että ainakin sopivan kokoinen. Kuulema munasoluja muitakin näkyi,ja siksi ei ole mahdotonta, etteikö ovis voisi vielä tulla.Edelleen mun pitää tikuttaa ovista.Muita lääkkeitä ei nyt oteta, ei lugeja eikä menopuria. Vain kustaan tikkuun..ja jos plussa soitto polille ja inssi. Ens kiertoon otetaan tiukempi valvonta ja ultraus ettei kävis näin.

Paska fiilis siltikkin, vaikka nyt asia hieman selkeni:ashamed: mä niin odotin tätä inssiä ja hoitoa..vituttaa sikana! Vasenta munasarjaa jomottaa. Pyysin, että oisvat ultranneet uudestaan, mutta ei ole tarvis kuulema. Juttelin myös hoitajan kaa tosta kohdun mutkasta, ja se sano, että kun kaavinta oli tehty lekuri oli kirjottanut epikriisiin, että kohtu todella voimakkaasti kallellaan.Hoitaja sanoi, että ei se mahdoton ajatus ole, että sen takia ei pääsisi simpat oikeeseen osotteeseen.

MUlla ei oleyhtään semmonen olo, että ovis vielä vois tulla:( normisti tunnistan sen limoista ja kohdun napukasta. Nyt olen kuiva kuin sahara, mutta toi napukka on ihan outo..ei kova niiku oviksen jälkeen, mutta ei mikään löllerökää mitä se on ennen ovista. Ota nyt tostakin helvetin värkistä selkoa:LOL:

MÄ nyt vaan kusen tikkuun ja odotan..mä niin toivosin, että se ois ollu kysta ja vielä ois mahkuja inssiin..mutta taitaa olla turhaa toivetta.
 
Simpli olitko monen aikaan polilla:D? Törmättiinkö me? Hienoa, että laihdutus on tuottanut tuloksen ja pääset ensviikolla Passiin..parempaa tikkuihin kusemis onnea kuin mulla, heh!
Rowan eihän tuo munislukema tietty mikään mahti ollut, mutta positiivista siltikkin, että edes kasvaavat ja mahdollisuus siirtoon on. Ja kyllä mä suosittelen unilääkettä edes vähäksi aikaa jos ei vieläkään uni tule.Sitä on todella väsynyt jos ei saa pitkään aikaan nukuttua.
 
Siinä varttiavaille kymmenen tultiin jo ulos huoneesta. Mie tikutan vielä ovista. Toisinaan tuntuu niin paljon rauhallisemmalle tämä asia, mutta sitten piinapäivien aikaan tuntuu ettei ajatuksiin muuta mahdu kuin joko se nyt lähtis ja jokohan se on kiinnittynyt jne.
 
Viimeksi muokattu:
Siis mitä helkuttia..mulla rupes vuotaa limansekasta verta ja rupes koskee mahaan sekä alaselkään:O voiskohan se olla kysta nyt mikä vuotas..voi helvetti, mistä tätä tietää..ikinä ei oo tämmöstä ollu..
simpli no sit me ei nähty..mulla oli aika 11.30:)
 
simpli en mä tiedä voiko se vuotaa..tai siis voi..mutta sen pitäs olla vissiin tosi runsasta..tää on tämmöstä punertavaa limasekasta..ja koskee mahaa iha ku menkoissa..hitto, jos tää jatkuu niin mun on varmaan pakko soitta polille TAAS..:mad:muuta enää teekkään ku soittelen sinne..
 
Mie vihaan sitä että lääkärit ei osaa kertoa tarkaan mikä tilanne kohdussa on vaan asiat tahtoo kuula sitten seuraavalla kerralla. Toisinaan tekisimieli pyytää kaikista kerroista paperit itelleen että tietäis mitä sinne on kirjoitettu.
 
Simpli joo siis ei tää varmaan mitään kiinnittymisvuotoo voi olla koska JOS se ois ollu oikee folli nii nyt ois vasta dpo2 ja ei varmaan koko munis oo päässy viel kohtuun. Mutta siis järellä jos aattelee, että jos se kysta ois puhjennu sunnuntaina niin miksi nyt vasta vuoto ja kivut? Outoa musta..pitää kahtoa mihin suuntaan tää vuoto kallistuu..ei sitä paljoa ole tullut..mutta selkää ja mahaa jomottaa perkeleesti. Vedin äske 800mg buranan naamaa..et jospa se siitä.
 
tyty, soititko polille ja saitko mitään veikkausta siitä mistä tuo vuoto johtui?

Mulla ei ole tuntemuksia munasarjoissa. Eilenkin kun tein lumityöt, ei tuntunu missään. Pelkään niin kauheasti, että siellä ei näy perjantaina mitään. En voi nukkua, en voi keskittyä opiskeluun. Itkeskelen vähän väliä ja panikoin vaan. Kumminki tässä jo viikko pistelty. Päätä särkee. Onneks tänään saan oikein hyvää seuraa ja hyvää ruokaa. Jospa se piristäisi.
 
Rowan vuoto loppu yön aikana ja aamullaei enää koskenutkaan mihinkään..joten en mä viittiny soittaa polille, jotenki tyhmä olo..kun vuoto ja kivutki loppu. Jos tänään vielä uudestaan rupee vuotelee tai kipuilee niin huomen aamulla soitan polille. Nyt on taas tuntunu lievää jomotusta munasarjoissa..varmaan joku hormoonihäiriö päällä kun se muniski tuli niin aikasin.
 
Ääähh eipitäisi ikinä lueskella asioista etukäteen kun sitten tulee pahamieli ja negaatio nelli vierailee vaikka ei ole mitään päästy edes aloittamaan. Luin että pas siirroissa onnistumis prosentti in 15% eli eikös se ole pienempi kuin normi yhdynnässä joka on 20%?
 
Huono fiilis helpotti, Pregnylin pistämisestä seurasi halut lauantaille ja väsymyskin on hieman helpottanut. Kai tuolla jotain tapahtui. Olin tosin väliaikaisesti maani myynyt, sillä lämmöt junnasivat dipin jälkeen normaaleissa lukemissa. Tänään sain ilokseni huomata, että ovat vihdoin nousseet. Aikaisemminkin on noussut hitaasti, mutta ei tällä tavalla viiveellä äkkiseltään. Taitaa kyllä olla mittaristakin kiinni, sillä toisella lukema jää 3 kymmenystä alemmas ja sillä alemman lukeman antamalla vain mittasin aikaisempina päivinä. Tapani on ollu tarkistella toisella, joten ilmeisesti olisin tälläkin kertaa säästynyt stressaamiselta noudattamalla tavaksi tullutta käytäntöäni. Olo kuitenkin tuntui siltä, että lämpöä on ja ihokin antoi siihen viitteitä. Menkkajuilintaakin on havaittavissa, taas. Särkylääkkeet kulkee töissä mukana, mutta olen onneksi pärjännyt ilman.

Töissä uuvuttaa. Toivottavasti pääsen luistamaan eräästä hommasta sivuun, kuten minulle on luvattu. Tuntuu, että tuo yksi homma vie koko työviikon energiat. Tekisi mieli sanoa esimiehelle, että annan viikon armonaikaa järjestää toinen työntekijä tilalleni, mutta en millään raaski. Parhaansa hän tekee, minä vain olen malttamaton hyvistä syistä huolimatta.

simpli > Tuo n.20% koskee niitä pareja, joilla on molemmilla kaikki kunnossa. Meillä tilanne on kuulemma se, että lääkkeellisesti tuoetuissa kierroissa onnistumismahdollisuus on samaa luokkaa "normaalien" parien kanssa. Siksi tässä vielä ollaan jakseltu katsoa onnistuisiko näin. Ivf ei merkittävästi mahdollisuuksia paranna, mutta onhan se informatiivinen. Sen jälkeen olisi mahdollista palata OI-hoitoon, jos sillä on mahdollisuus onnistua. Olen kyllä alkanut tuon kohdun asentoa koskevan keskustelun myötä miettiä onko minullakin siinä häikkää. Ainakin virtsarakko on muuttanut asentoa raskauden myötä, joten on se voinut kohtuakin liikutella. Eivät ole mitään polilla sanoneet, mutta taidanpa asiasta kysyä.
 
Siis tuntuu niin pirun turhauduttavalle kun kaikensa yrität, mutta ne mahdollisuudet ei siitä parane. Sitten nuo ovulaatio testit kun nillä voi kuulema heittää vesilintua, luotettavampia ovat digitestit. Eli jos yrität tikuttaa ovulaatiota tee se digitestillä äläkä liuskilla tai kaseteilla.
 
Mua niin turhauttaa:headwall: eilen ja tänään muniksiin jomottaa kun tulee tärinää ( kävely, hyppely)..valkkarikin on lisääntyny..ovistestit edelleen negaa..mä en nyt tiiä onko se ovis tulossa vai menikö se jo sillo kp8:stick: kun pääsis ultraan,mutta eivät ota.
 
Ette usko mä tein äsken melkein plussan ovistestillä:D hurraa..en pidättäny pissiä kuin 15 min ja positiiviselta tuo näyttäisi..laitoin polille viestiä..jos huomenna pääsiskin vielä inssiin..jippii!!
muoks* testin kuivuttua selkee plussa..jippii..mä olen niiiiiiiiinnnnnnnnn iloinen:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä