Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Mulla oli keskusteluaika Päivin kanssa ja varattiin sitten suunnitteluaika vastaanotolle. Ensi viikon lopulla mennään ja puhutaan sitten jatkoakin jo valmiiksi eli missä vaiheessa kannattaa harkita OI:sta toimenpiteeseen siirtymistä ja mikä olisi meille suositeltava keino. Tällä hetkellä ei olla toimenpiteisiin valmiita eikä välttämättä koskaan, mutta aiheesta on syytä keskustella. Sittenpä voidaan asiaa miettiä ja haudutella. Itse olen jo alkanut tehdä töitä sen asian kanssa, että perheemme saattaa jäädä yksilapsiseksi. Tuntuu raskaalta, mutta on samalla myös vapauttavaa. Pystyn paremmin keskittymään positiivisista asioista iloitsemiseen ja hallitsemaan stressiä raskautumistoiveen osalta.

Menkkajuilinnat kiusaavat. Kystaepäily on tässä ollut, mutta luulin sen jo poksuneen. Toivottavasti polilla ultraavat, niin nähdään samalla luomukierron lopun limakalvotilanne.

tyty86 > Onnittelut ovisplussasta! Plussatuulta piinailuun!
 
tyty, varmasti huojensi mieltä, kun oli ne k-testit nyt negoja. Ja onnea o-testin plussasta! :) Ja tsemppiä loppukierron odotteluun!

Mandeila, ISO KIITOS itelleskin viimeisistä, etenkin neuvoista Synarelan kanssa! Nyt sitä ei valu enää nieluun niin pahasti, mutta jonkin verran kuitenkin. Mutta P sanoi, ettei se haittaa vaan niin käy kaikille. Siulle tuli varmaan jättipuhelinlasku siitä viimeisestä :O! Mutta toivottavasti ei ollu ihan turhaa! Hirmuisen ihana kuulla (tai siis lukea), että nyt jo valoa tunnelinpäässä. Mites vuoto, joko se on rauhoittunut? Seuraavaa kiertoa siis kuumeisesti odotetaan sulle alkavaksi sitten! :hug:

Macy, kyllähän tuo asia pitää keskustella läpi ja loppuun asti ennenkuin lopullisia päätöksiä tehdään, ettei sitten myöhemmin harmita. Olipa päätös kumpaan suuntaan tahansa, varmasti helpottaa kun päätös on tehty ja elämä jatkuu joko hoitojen parissa tai sitten saatte vapaasti jatkaa elämäänne ilman niitä. Sinulla on kuitenkin jo lapsi ja olet saanut kokea raskauden, synnytyksen ja äitiyden ja se on valtavan iso lahja :heart:. Ei se varmasti vähennä sitä tuskaa, että haluaisi lisää lapsia. Osaat silti varmasti olla lapsestasi valtavan onnellinen kaikkien näiden kokemusten jälkeen, yksilapsisessa perheessä on kuitenkin 100% enemmän lapsia kuin lapsettomassa perheessä. Tsemppiä keskusteluihin ja miettimiseen, kyllä te varmasti omalta kannaltanne oikean ratkaisun löydätte! :)

ON: Täällä on menossa Synarelan sumuttelun 9. päivä. Olisin odottanut pahempiakin oireita. Tai no, perjantaina oli kyllä aika voimakasta pahoinvointia aamupäivästä, meinasin joutua WC-pyttyä halailemaan. Hikipuuskia on ollut jonkin verran ja keskittymiskyky on taas tiessään, mikä tietää erittäin huonoa opintojen kannalta. Ruokahalukin on vähän heikonlainen. Mutta tähän mennessä olen mielestäni suht vähällä selvinnyt. Toivottavasti tää nyt toimii niin hyvin kuin pitää. Edessä on vielä varmaan reilut 2 viikkoa ennenkuin pistokset alkavat. Se selvinnee sitten ensi viikolla 0-ultrassa. Jännittää vähän, että onko sisuksissa sitten kaikki niinkuin pitääkin. Nyt on menossa kp 29/25-27, tosin on merkkejä siteessä, että saattaapi muodostua vielä kp 1:ksi tämä päivä. Procren myöhästytti viime hoidossa menkkoja 5 pv:llä, nyt tuntuisi viivästys jäävän lyhyemmäksi. Kuluis nyt nää viikot vähän vikkelämmin!
 
Viimeksi muokattu:
Macy minkä ikäinen teijän esikko on? Ite olen miettinyt myös, että mitäs jos joudutaan raskaampiin hoitoihin kuin inssi esim. Mies ei taida olla valmis vaikka itse olisinkin. Mutta kuten Rowan sanoikin, kun päätös on tehty on asian kanssa helpompi elää oli kyseessä sitten hoidot tai hoidottomuus.

Rowan zemppii sumutteluihin ja hoitoon:wave: on toi pitkä aika kun joutuu itteensä horkkaa laittaa, monta viikkoa.Ihme että meillä naisilla ei pää levii:D mikä hoito teillä on tulossa? En ole ihan perillä että mitä lääkkeitä käytetään mihinkin hoitoon.

Täällä dpo4 ja aika matelee: / tuntuu et mä olen jo kaikki hää askartelutki tehny:D mä tarviin tekemistä ettei ajatukset pyöri jokaisen munasarja jomotuksen perässä. Vasen munis jo ennen ovista kipuili ja oviksen aikaan kumpikin.Nyt oviksen jälkeen vasenta munasarjaa on repiny ja jomottanu.Toivotaan et se tarkottas jotain hyvää. Mulle on iskeny koirakuume..kun ei lasta kuulu niin tarviin jonku hoivattavan. Oma mulla jo koira ja lapsikin=) mutta kun nyt on joku kaame hoivaus vietti menossa.
 
Avautuminen alkaa: Miulla menee hermot, mie EN JAKSA kun joka kerta viime aikoina kun avaan Facebookin, niin ekana sieltä pomppaa silmille jonkun vauva tai taapero yksin, äidin tai isin kanssa tai maailman söötein sisarusparvi neidit tai herrat 0 v., 2 v. ja 4 v. Ja kun niitä sitten siellä söpöstellään, että on ne niiiiin ihania! Tai sitten mahatyypit hehkuttaa ja/tai valittaa millaista raskaus on. Miksi mie en saa kokea tuota samaaa? Ahdistaa, parempi pitää koko FB kiinni. Mie oon niin helv***n kateellinen kaikille, joilla on lapsi. Tajuaako ne edes miten onnellisia ne on? Itkettää, pelottaa ja ahdistaa nyt ihan kympillä. Onneks oon menossa tänään Amarilloon syömään ystävän kanssa, laihduttamisesta huolimatta aion syödä hyvällä omallatunnolla. Nojoo, kp2, joten menkkaveetutustahan tää on ja Synarela varmaan pistää omat lisänsä soppaan. Oon vaan niin täynnä nyt taas tätä että huhhuijakkaa. Ehkä tää ois pitänyt laittaa tuonne kiukkuketjuun, mutta kun työ ootte tuttuja ja turvallisia, niin avauduin tänne. Anteeksi :ashamed:. Avautuminen päättyy.

Tytyn kysymykseen vielä: meillä on siis nyt tulossa 2.ICSI, eka oli syksyllä josta siis tuli vain yksi alkio eikä se kiinnittynyt. Nyt toivotaan parempaa tulosta, mutta kauhulla odotan, että mitä jos käy samalla tavalla... Normistihan pistokset alkaa kun Synarelaa on sumuteltu n. 2 viikkoa, mutta miun pitää kolmisen viikkoa odottaa sen kanssa, kun miehen työreissu osuisi muuten just punktioviikolle. Eli noilla sumuilla sit pyritään siirtämään sitä viikolla eteenpäin.

Olipa nyt omanapainen viesti, mutta oikeasti ahistaa. Lähdenpä tästä salille purkamaan pahimpia höyryjä.
 
Macy Tuo on kyllä niin totta, että pystyy elämään enemmän keskittymään kun ei silleen ole tämä asia ykkösenä mielessä ja elämää jarruttamassa. Kipeä päätös se aivan varmasti on, jos päätätte luopua kakkoshaaveesta. Yksi lahjahan teillä on, joten ette ihan totaalilapsettomiksi jää :) Mutta jääkö se sitten kaivelemaan mieliin jollain lailla että olisiko sitä onnistuttu kuitenkin kun yhden kerran on jo onnistunut? Voimia päätöksiinne!!

tytylle piinailutsempitykset!

Rowan Komppaan ja sympatiseeran ihan täysillä!! :hug: Ja anna vaan ne höyryt tulla ulos! Sama homma täällä, eikös eilen eilisen ketutuksen lisäksi saanut taaaaaaas fb:ssä lukea entisen opiskelukaverin vauvauutisia, kylläpä mieliala siitä nousi ja p****t, saamarin lisääntyjät :kieh: Täällä kans pikku ahistus rupeaa nousemaan..


Niin siis kp3 menossa ja kaipa se nyt se inssi nro 2 sit tehdään tähän kiertoon, vaikka vissiin tiukkaa tekee polilla aikataulujen kanssa : / Varmaan hiukka ruuhkaa polilla? Ahistaa senkin takia että epäilen menevän pyllylleen tämän homman kun hyvä ja toimiva kaava ei nyt toteudu tässä kierrossa... Jäi eilinen polille soitto vähän kaivelemaan mieltä. Ja tämä vuotokin, hyvin epäilyttävää, mitä ihmettä minussa tapahtuu?!!!!!
 
Kiitos Melargia sympatiasta! :heart: Täällä höyryäminen jatkuu. En tiiä. Oisko nyt jo tosiaan kyse myös Synarelan sivuoireesta? Mistä näistä tietää mikä johtuu "oikeasta" ketutuksesta tässä tilanteessa, mitkä menkkahormoneista ja mitkä sitten noista keinotekoisista. Ihan sekasin koko akka! (Mie siis) Puuuhhhh!

Juu tuo on kyllä inhottavaa, jos tulee tunne että ei sovi aikatauluihin :hug:. Onneks te kuitenkin nyt pääsette tässä kierrossa eteenpäin. Miks ei toimiva kaava siis toteudu tässä kierrossa? Mikä siinä menee eri tavalla kuin ennen? Vai onkse nyt vaan se tunne sellanen tuon puhelun jälkeen..? Ja mikäs siun vuodossa on epäilyttävää? T. Rowan 32-vee, kyselyikäinen.

Tää taitaa nyt painua pihalle lenkille taas höyryämään. Parempaa viikonjatkoa teille muille!
 
Huhhuh mikä päivä! Aamupäivällä tehtiin ensimmäinen inssi ja siitä toiveikas ja positiivinen mieli :) Tuntuu, että täähän vois vaikka onnistuakkin. E sanoi, että kaikki näyttäis hyvältä, loppu on miusta kiinni. :D
Loppupäivä töissä oli suoraansanottuna v****mainen ja sen takii kurja mieli. Kotiin tullessa kaikki sit purkautu ukon niskaan... Tällästä tää välillä on.
Nyt vaan piinailemaan. Mie vähän ihmettelin, kun lugeja määrättiin aamuin illoin 2 kpl, eli siis neljä yhteensä päivässä. Onko muillaki inssin jälkeen ollu samoin?
 
Heippa arvon leidit! Lueskelin tuossa pinoa parin viikon ajalta, kun en ole viime aikoina oikein jaksanut edes palstaa seurata. Sumuttelu veti mielen ja ruumiinkin routarajan alapuolelle.

Rowanille toivotan piiiitkää kuminauhaa sumuttelujen suhteen, toivottavasti oireet pysyvät kurissa. Pinnan kiristely toki kuulostaa sivuoireelta, ainakin jos se kestää ja kestää...pelkän hikoilun nyt vielä sietäisi =)
Allekirjoitan ja tunnustan myöskin ahdistuksen naamakirjan jälkikasvuhehkutuksesta. Työpaikallakin on välillä yhtä tuskaa, kun tuntuu etteivät kollegat puhu muusta kuin, mitä se pikku mussukka eilen teki ja tänä aamuna jne. Välillä tekisi mieli kiukuta niille, että ”kylläpä on onni, kun minun ei tarvitse nyt eikä ikinä tapella lapsen kanssa aamuisin syömisestä tai pukemisesta”. Plaaah.

Toivotaan että pääset Melargia inssiin ja kaikki menee hyvin. Polin aikataulujen kanssa on kyllä välillä haasteita, kun elämässä on muitakin muuttujia, jotka aina pitäisi huomioida. En tiedä, mikä siulla vuodossa kummastuttaa, mutta voin lohduttaa, että itse vuodin 35 päivää putkeen ja nyt kuitenkin näyttää kaikki olevan ok ja hoito pääsee etenemään ihan normaalisti. Tää ihmiskroppa kun osaa olla niin omituinen joskus.

Kati, onnea piinailuun! Luge-annos taitaa olla kovin yksilöllinen, ja vaihdella jopa hoitojen välillä. Minulla on ollut eri hoidoissa mm. 2 kpl kerran päivässä, 2 kpl kahdesti päivässä, 3 kpl kahdesti päivässä…

Tytylle myöskin piinailutsemppiä! Jospa ne jomottelut lupaisivat nyt hyvää =)

Pahoittelut, jos en muistanut kaikille kommentoida, näin vauhdissa kelkkaan hyppääminen on vähän tämmöistä… Enivei, tsemppiä jokaiselle, olipa tilanteesi mikä tahansa. Koitan saada kelkan kiinni =)
Vertaistuen arvoa ei voi kyllä liikaa kiitellä, näissä oloissa ja tunnelmissa ei kukaan osaa niin hyvin tsempata tai lohduttaa, kuin saman itsekin kokenut.
Tästä mieleeni pulpahtikin, että onko täällä ollut suunnitelmia tapaamisista esim. kahvittelun merkeissä? Palstatuki on vailla vertaansa, mutta välillä olisi mukava huastella ihan nokitustenkin näistä mielessä myllertävistä jutuista.

Omanapa: Sumuttelu sai taas tämän superreagoijan hulluuden partaalle :headwall: 9 päivää meni ihan hyvin, mutta sitten alkoi taukoamaton kuumien ja jäätävien aaltojen sarja, unetkin ovat jääneet melko vähiin niiden ansiosta. Ja tunnetustihan väsynyt ihminen ei ole mikään ilopilleri, ja sen on taas saanut, ikävä kyllä, siippakin kokea. Täytyy koettaa hyvittää ne kiukuttelut jotenkin...
Eilen oli 0-ultra, jonne menin kauhunsekaisin tuntein. Tihkutteluvuoto päättyi vasta pari päivää sitten, olin niin varma, että kaikki ei todellakaan ole ok. Mutta kaikki olikin sitten hyvin, ja pääsin jo eilen aloittamaan Puregonin pistelyn. Annos on suurempi, kuin ekassa ICSIssa, joten hiukan pelottaa, miten tukalaksi olo vielä käykään. Edellisessä hoidossa toinen munasarja reagoi hiukan liikaa, ja olo oli todella hankala, kävelin suunnilleen kaksinkerroin ja punktio oli tappavan tuskallinen. Puhelin noista eilen lääkärille, joka lupasi tulevaan punktioon semmoiset kipulääkecocktailit, että ei taatusti koske :D Oli kyllä ihanan helpottunut ja hyvä olo, kun sieltä lähdin.

Onko teille muuten määrätty Lugesteronin sijasta Progesteroni-emätinpuikkoja (kirjoitettu just noin reseptiin)? Ne kuulemma ovat Yliopiston apteekin oma valmiste. Lugethan sisältävät 100 mg progesteronia, noissa on 300 mg, eli ei sit kai tarvitse tunkea kourallista kerralla :kieh: Taidan käväistä tänään hakemassa, jotta pääsen tutustumaan tarkemmin.
 
Niiskunen Moi vaan :wave: Kuulostaa kyllä melko hurjalta tuo sinun pitkä vuoto :O Hienoa että kaikki oli kuitenkin ok ja pääsitte etenemään! Toivotaan parempaa menestystä nyt tälle kierroksella ja jospa se punktiokin nyt sujuisi mukavasti pöllyssä :D Onko sinulla nyt sitte riskinä saada hyperi? Ei oo tuttu ainakaan täällä tuo progesteroni-puikko.
Omani vuoto oli vaan erilainen totutusta ja piti ihan turvautua särkylääkkeeseenkin, mitä en juuri koskaan tarvitse. Mutta se on nyt ohi!
Ja juu ollaan muutamaan otteeseen treffailtu livenä.

Kati- Onnea hyvin sujuneesta inssistä ja siihen liittyvästä hyvästä fiiliksestä! Tärppionnea! Minulla oli lugeja viimeksi kaks iltasin. Mutta ei ainakaan sinulla jää nyt siitä riippumaan ettei oo tarpeeksi progea :D

Rowan Niin siis joutu nyt vähän fiksailee, kun menee ultra totutusta myöhemmäksi ja sen takia sitten pitää testata varulta ovista ja tuo testailu sitten onkin se minun ongelma. Entä jos se ovis onkin tulossa jo ennen ultraa, mutta en vaan saa sitä testeihin? Ei olis eka kerta kun näin käy.. Puolustuksekseni voin todeta etten ole koskaan saanu ovista näkymään testeissä, vaikka olisin tanssinu ripaskaa ja käsilläni seisonu ennen testausta : / Joko testaajassa on vika tai testeissä :headwall: Ei oo tuo ovistestailu meikäläisen hommaa...
Joko on pahimmat höyryt päässy ulos vai meinaako painekattila olla punaisella?
Jaksuja :hug:

Naamakirjaan palatakseni oli siellä tänä aamuna taas yksi "pitkän odotuksen päättänyt" ja PAH! mikä pitkä se on kun vaan se 9kk odottanut, meinasin laittaa että sitten se odotus on pitkä kun lisää pari vuotta siihen raskausajan päälle :kieh: Ja ensimmäinen hädin tuskin vuoden ikäinen, niin muka pitkä on ollu odotus, että ärsyttääkin :$
 
Niiskunen: hyvä, että kaikki oli ok :) ja oot päässyt jo pistelemään! Voi että miekin ootan nyt, että pistokset alkais, ainakin viimeksi se helpotti (silloisen Procrenin) mielialaoireisiin. Tosin siitä sitten seuraa taas muita "mukavuuksia". Miekään en oo kuullut tuosta Progesteroni-puikosta, mulle kirjoitettiin tähänkin hoitoon taas Luget. Mutta luulishan tuo olevan edes pikkuisen mukavampi, kun ei tarvii kuin yksi kerrallaan tunkea. Ellei se sit oo kooltaan joku hirvee jätti :O. Millä annoksella sie tällä kertaa aloitat Puregonin? Mielenkiinnosta kyselen, sillä mulle on kans luvattu isompaa annosta, tosin miullahan olikin viime ICSIssä tosi laiha saalis (3 munasolua kuudessa punktoidussa rakkulassa). Toivottavasti sulla on sitten seuraava punktio helpompi, onneks ovat kunnon tropit luvanneet. Millos meet ekaan folliultraan? Tsempit pistämisiin, käyhän sit raportoimassa! :)

Kati: onnea sujuneesta inssistä ja tsempit piinaviikoille! :)

Melargia: Juu tunnistan kyllä todellakin tuon ovistestailuhermoilun! Kannatan siis digitestejä! Miekään en oo aina saanut testiin ovisplussaa, vaikka oisinkin ovuloinut. Muistaakseni kerran on käynyt kyllä näin digitestinkin kanssa. Viivatestit on miulla aika yhtä tyhjän kanssa, kun saa arpoa, onko se viiva tarpeeks tumma vai ei (ikinä ei oo ainakaan kontrolliviivaa tummempi). Ja lisäks kun miulla on se nopee LH-huippu, pitää testailla väh. 2 x /vrk ettei vaan mene huti. Ihan ku ei ois stressiä tarpeeks ni joudut sit vielä tuota stressaamaan :/. Mie oon onneks saanu olla nyt jo pitkään ilman ovistestailuhermoiluja, mutta sitten jos joskus päästään PAS:iin niin silloinhan se taas alkaa. Kysyitsie tuosta testaamisesta sillon kun soitit polille? Yritä nyt jaksaa siellä, alkuviikostahan sie pääset jo tutkailun alle, ei kai se nyt ainakaan ennen sitä vielä tuu... :hug:

ON: Mie oon ollu nyt pari päivää tosi masentuneissa fiiliksissä. Mikään ei huvita, ei jaksa keskittyä ja itkettää. Öisin oon nähnyt tosi pahoja ja ahdistavia unia. Viime yönäkin heräsin klo 3 hikisenä ja kauhuissani. Mulla aina nää hormonit tuntuu aiheuttavan tämmösiä mielialaoireita, oon kai sit mieleltäni sen verran herkkä että reagoin näihin. Tää alakulo on kyllä kuluttavaa, kun tekis mieli vaan mennä peiton alle piiloon kaikilta. Ja sit pitäs yrittää keskittyä opiskeluun, niin ei tunnu nyt helpolta :(. Ja ei helpota yhtään, että pistosten alkuunkin on aikaa vielä jotain 2 viikkoa. Hemmetti sen miehen työmatkan kanssa! Sen takia joudun kärsimään tästä Synarelasta pidempään :mad:. Saa kyllä korvata tämän tuomalla miulle sieltä jotain extrahyvää suklaata sitten. Ens viikolla on 0-ultra ja sekin jännittää, että onko tää nyt toiminut niinkuin pitää. Mielialasta päätellen on, mutta eihän sitä ikinä tiiä... (Huomannette optimismini olevan huipussaan :kieh:)
 
Viimeksi muokattu:
Rowanille zemppii hormoni myrskyihin:hug: sillon ku vituttaa niin mikään ei suju ja tosiaan vois vaan maata peiton alla piilossa koko maailmalta..onneks toi vitutus ei loputtomiin kestä vaikka piinaavaa se onkin. Ja tärkeintä, että tiedät et se ketutus tulee juurikin niistä horkista.
Melargia itse suosittelen ihan marketin pregchek ovistestejä tai digitestejä. Itekkin kun ovista testaan niin saan olla tikkuun kusemassa aamuin illoin ettei kerkee plussa ohi menee ja siltikkään en saa aina sitä mega plussaa tikkuun vaikka ovuloisinkin ( ultralla todettu).

Hemmetti kun aika matelee..:headwall::stick: ollaan likan kaa oltu kaheltee pari päivää ja mökkihöperyys iskee ku ukko duuni reissuila ollu. Mä koitan meijän perheeseen kovasti kissaa nyt hankkia:whistle: semmosta itämaista tai siamilaista. Mulla jo aijemmin semmosia pari ollut ja nyt pitäs saada uudestaan.Mä nyt niin tarviin jonku hoivattavan. Kerta lasta ei tuu niin sit karvanen laps.

Tekis miel kussa joka r-testiinki mutta se ei mitään hyödytä kun dpo7 ei vielä näy yhtään mitään:mad: miten musta tuntuu et mä olen nyt super kärsimätön kaikkien asioiden suhteen. HItto..
 
Soja joo mä tiedän että oon hätänen:Dmutta yleensä jos dpo9 on nega se on myös nega..siltikkin toivon vielä plussaa, koska tissit on törkeen kipeet ja eilen + toissäyönä tuli semmonen nopee ja kova kipukohtaus kohdussa. Tuntu et joku repis ja viiltelis tuolla kohdun aluelta ja koskaan ei ole eijemmin niin käyny. Todellisuudes mä siirtelen jo katsetta seuraavaan polikäyntiin..:ashamed: mua niin vituttaa täää tahkominen..mieski sano et tää homma on iha perseestä kun joka kuu saa pettyä..eikä tulosta näy.
 
MÄ olen tänään itkeskellyt tätä yrittämistä..:'( tuntuu kauheen raskaalta nyt kaikki..eilen kävin tulevaa kummipoikaa katsomassa joka n.kuukauden ikäinen..annoin maitoa pullosta ja katsoin ku poika söi tyytyväisenä, meinas itku tulla:ashamed: tuli mieleen ku omaa tyttöä syötin aikoinani ja mietin, että saankohan enää ikinä sylitellä omaa pientä. Tänään vielä testattu uudestaan puhdas nega..on jotenki ihan paska fiilis..mies lähti taas työreissuun ja ollaan tytö kaa kahestaan..on niin yksinäinen olokin.
 
Heipä hei kaikille! Olen pysytellyt poissa täältä ja yrittänyt nyt ajatella elämään muutakin kuin nämä hoidot. Napa on pyörinyt työn ympärillä kun opiskelut sain vihdoin kunnialla päätökseen. Miun pas suunnittelussa lääkäri totesi että katsoovat tilanne kohtaisesti alkioiden määrän. Jos sulatuksesta selviää 2 ja ovat hyviä niin laittaavat ne molemmat ettei se toinen menis roskiin. Ja meikäläisne kierto on extra pitkä tällä kertaa. Johtuu varmaan ihan punktioista sillä nyt on menossa 37kp ja kun ultrasivat suunnittelu käynillä oli 27kp ja mullä näky folli...:D Eli paikat toimii vaikkakin hitaamanlaisesti. Utelin lääkäriltä miten meillä kävi niin kova kato icsissä niin hän epäili sen johtuvan joko labrassa tapahtuneesta virheestä tai litkuista joissa sukusolut ovat olleet. Sano että icsin olisi pitäny toimia paremmin kuin sen toisen muodon. Joten kaikki näyttää olevan jostain muustakin kiinni kuin vain meidän sukusoluista...:/ Nyt sitten odottelen niitä kuukautisia ainakin ensi viikon alulle alkavakasi ellei jo aiemmin.

Otan osaa kaikille teille joiden uusi vuosi on alkanut surullisissa merkeissä. Suru on raastava ja syvä,siksi sen kanssa elämiseen toivotan teille kaikille onnea tulevaan vuoteen.
 
Moikka kaikille! Mukavaa, että olette löytäneet takaisin palstalle. :wave:

Rowan, voimahaleja elämään synarelan kanssa! :hug: Itsekin olin sumutellessani todella itkuherkkä ja näin painajaisia, mutta ne menivät onneksi nopeasti ohi. Ja yhtään ei ole ikävä sitä hikoilua... Voimia!

Kati, tsempit piinailuun. Pidän peukkuja, että nyt tärppää!

Tyty, voimahaleja sinullekin! :hug: Vauvojen näkeminen on joskus laukaissut minussakin päiviä kestäneen itkukohtauksen. Kummitytön synttärit jouduin jättämään väliin keskenmenon jälkeen -siellä olisi ollut ihan liikaa suloisia pieniä... Kirjoitin kummitytön äidille kirjeen ja hän kyllä hyvin ymmärsi. Menemme juhlimaan synttäreitä sitten joskus myöhemmin, kun ei tarvitse pelätä aiheuttavansa hämmennystä.. Kannattaa käydä Päivin luona juttelemassa. Päivi osaa vähän aina suurentaa sitä valoa tunnelin päässä.

Simpli
, on tosiaan aika kurjaa, kun prosessissa on niin monta muutakin tekijää kuin vain ne omat solut. Ja alkaa turhauttamaan, kun miettii kuinka monen palan pitää loksahtaa täysin kohdalleen, jotta tulos olisi toivottu. Menkkoja odotellaan täälläkin..

Melargia
, onko sulla jo selvyys, pääsettekö inssiin tässä kierrossa? Pidän peukkuja sinullekin!

Niiskunen, tsempit pistelyyn! Minuakin pelottaa seuraava punktio, vaikka ei olla vielä edes päästy suunnittelemaan seuraavaa IVFää. Ajattelin käydä Päivin luona heti seuraavien menkkojen tullessa. Jos saisi vähän hälvennettyä tuota kammoa punktiota kohtaan. Olin viimeksi tooooooosi kipee...

ON: Vuodan edelleen km jäljiltä. On vuoto välillä loppunutkin, mutta jatkuu aina seuraavana päivänä. Eikä tämä mitään runsasta ole, mutta silti aina muistuttaa menetyksestä. Olen edelleen ottanut pieniä itkupotkuraivareita asian takia, mutta pystyn jo vähän katsomaan tulevaisuuteenkin. Kävin tänään verikokeessa. Huomenna ehkä selviää, pitääkö käydä kaavinnassa. Oltiin pari päivää reissussa miehen kanssa ja teki kyllä kummallekin hyvää. Mitä nyt yksi känninen kaveri meinasi pilata koko reissun, kun hän vain halusi jauhaa tätä aihetta, vaikka sanoin, että emme aio siitä puhua tällä reissulla.

Naamakirjasta en edes aloita... Siitä ei nyt olis paljonkaan kaunista kerrottavaa. Mutta onneksi siellä on nyt niin homosota, että vauvauutiset jäävät vähän sen varjoon...
 
Mandeila sullapas on kauan vuotoa: / toivottavasti et joudu kaavintaan. Tai jos jotain materiaalia kohtuun on jäänyt on se hyvä saada pois. Yleensä nuo alkuraskauden keskenmenot aika hyvin tyhjenee itsekseen. Itse en ole kaavintaan joutunut kertaakaan ja useemman kerran on rv5 mennyt touhu kesken.

Mulla alko huono olo eilen illalla..en tiedä johtuuko tää kortisoonista vai onko tää psyykkistä jo kun olen ollut alamaissa lähipäivinä. Tissitkin on kuin tulessa, mutta ne on sitä aina kun luget on käytössä. Hikoiluttaa normalia enempi..jotenki tullu pirun huonosti nukuttua pari yötä. Selkä vaivannut osaksi kun en syö nyt kuin panadolia loppukierrosta. Tein tänään fist signal 10mIU testin aamupisusta ja testiajalla siinä näkyi niiku haamu, mutta kun testi kuivu oli se planco. Tosin tunnin kuluttua siihen piirtyi todella olematon viiru. Tiedä noista..
 
Tunnen itseni ihan laiskuriksi. Käyn kyllä lueskelemassa kuulumisianne, mutta itse en meinaa millään saada aikaiseksi kirjoitella, kun sitä on jotenkin niin käpertynyt oman navan ympärille.

Melargia, mikä tilanne? Vieläkö vuoto vaivaa? Onnea oviksen metsästykseen, ja toivottavasti pääsette inssiin ilman viivästyksiä!
Polin hoitsut ainakin suosittelevat digitaalisia ovistestejä, niiden kanssa ei ainakaan tarvitse arvailla ja tulkita tuloksia.

Rowan, mikä fiilis? Toivottavasti sumuttelu ei ole vetänyt ihan siipeä maan alle. Koska siulla on 0-ultra? Kyllä nuo sumun sivuvaikutukset hyvää lupaa (pakko siitäkin on kaivaa joku hyvä puoli). Nyt vaan katse kohti piakkoin alkavaa iki-ihanaa piikitysjaksoa =) Millaiset pistosannokset siulla oli edellisellä kerralla?
Mie aloittelin Puregonin nyt 225 IU:lla ja sitten laskettiin 200 IU:hun. Ei siis mikään jättiannos tosiaankaan, mutta toivottavasti edes riittävä. Viimeksi taisi olla 200 ja 175. Hyperin vaarasta, tai ylipäänsä koko hyperistä miulle ei ole koskaan mainittu sanallakaan polilla. Viimeksi kyllä aika kamala olo oli viimeiset päivät pistelyn aikana, joten pelottaa, millaiseksi se nyt muotoutuukaan. Toistaiseksi on vielä ollut suht ok olo. Miullakaan ei viimeksi ollut kummoinen saalis, 13 solusta 11 oli kypsiä, niistä vain 3 lopulta selvisi, yksi tuoresiirtoon ja kaksi pakkaseen. Rakkuloiden tai kerättyjen solujen määrä ei siis takaa oikeastaan mitään. Tämän taisi Mandeilakin jo todeta tuossa aiemmin :confused:

Mandeila, miten siun vuoto? Toivottavasti ei tarvitse kaavintaan mennä, vaan kyseessä olisi vaan tavallista hitaampi tyhjentyminen.
Tuosta punktiopelosta kannattaa kyllä ehdottomasti käydä puhumassa. Mie olen siitä nyt maininnut jokaisella käynnillä lääkärillekin, joka kyllä onnistui rauhoittelemaan mielen sen suhteen tasapainoon. Kannattaa siis puhua!
Harmi, että olet joutunut jauhamaan kaverin kanssa aiheesta, josta et ole enää halunnut puhua. Sitä tosiaan toivoisi, että ihmiset osaisivat kunnioittaa toiveita ja ymmärtää, että välillä pitää saada irtautua näistä asioista ihan kunnolla.

Voi kunpa Tytyn vaalean haalea siitä kirkastuisi, pietään sille peukkuja!!

).( Eilen oli ensimmäinen follliultra, ja mikäli oikein lääkärin reaktiota tulkitsin, niin ihan hyvältä näyttää, rakkuloita siis näkyi kai ihan reilusti. En viitsinyt edes kysyä, montako, kun ei niitä lääkäri sen kummemmin laskeskellut. Ei kai siitä tässä vaiheessa olisi edes hyötyäkään, kun on vielä viikon verran aikaa punktioon, ja tässähän ehtii vielä tapahtua ihan mitä vaan. Olo on ihan jees, mitä nyt alkaa liikkuessa jo tärinäkipua tuntua, mutta sehän pitää vaan tulkita hyväksi asiaksi =) Kun on tuntemuksia, niin jotain siis tapahtuukin. Perjantaina on sitten toinen ultra, ja varmaan alku viikosta päästään keräilemään tämän muninnan saalista.

Hain vasta eilen ne Progesteroni-puikot apteekista. Ne tosiaan ovat isompia kuin luget, mutta ei nyt kuitenkaan mitään pingispalloluokkaa :D Olisko 3 x lugen kokoisia.

Luin muuten Minna Kiistalan kirjan Minä en sitten muutu. Sen jälkeen on jotenkin iskenyt ihmeellinen pelko koko raskautta kohtaan. Tähän asti olen ajatellut, että tavoittelen ensisijaisesti raskautta, enkä ajattele mitään synnytyksiä ja sen jälkeistä aikaa vielä lainkaan. Nyt yhtäkkiä onkin semmoinen olo, että pitääkö se koko 9 kuukauden tuskailukin vielä kokea :O Ihan kuin se olisi mitään näiden vuosia kestäneiden vaikeuksien ja pettymysten rinnalla yhtään mitään. Miksei se lapsi vaan voi putkahtaa kotiimme tuosta vain? Taitaa alkaa pääkin jo seota… parempi ehkä, että pitää näpit irti ainakin tuommoisista kirjoista :D
 
:wave:

Niiskunen Minä meinasin lainata kirjastosta just tuon kirjan mutta en uskaltanu :LOL: Aattelin että ei se aihe taida koskea minua.. Lainasin sen sijaan adoptiotarinoista kertovan kirjan :LOL:
Jännät paikat tulossa siellä suunnalla! Toivotaan hyvää ja laadukasta saalista :)
Oliko muuten hintaeroa nuilla progepuikoilla lugeihin verrattuna? Tsemppiä perjantain ultraan! Ja tuuhan kertomaan sitten kuulumiset :)

tyty Ootkos testaillu uudestaan? Jospa se ois nyt sitä ihtiään ;)

simpli Tehdäänkö tuo pas ihan omaan kiertoon? Miten on muuten laihisprojekti sujunut? Tätituulia sinulle!


on: Mennään inssiin huomenna. Ja minä heitän nuo ovistestit mehtään :kieh: Tyhmiä turhia juttuja. Ei vaan niin mitään näytä, siis ihan digitestit käytössä ja vaikka eihän niitä viivoja saisi tutkailla mutta pakostihan sitä tekee niin, mutta tuloksena niin selkeitä negoja. En vaan osaa. Tai ne ei toimi. Mutta onneksi on olemassa Pregnyl :D

Piti laittaa yks hyvä juttu tänne: Kevättä munasarjoissa - Tiede.fi
Vähä vanhempi juttu, mutta mielenkiintoinen!
 
Viimeksi muokattu:
Melargia mä tuun hulluks noiden r-testien kanssa:mad: mun piti pidätellä pissaa yöllä mutta mä olin ihan sekasin kellosta,olevinnaa käin 12 aikaa yöl kusel mut todellisuudes taiski kello olla jo aamu 6 ja en sit saanu aamupissitä tehtyä testiä. Rakossa oli vaan 1,5h ja sain testiajal näkyviin jonku aamujen esi isän mikä muuttu negaksi kuivuttuaan. Sama juttu päiväl super herkkään testiin..eka haamu testiajalla ja kun se kuivu jäi vaan viivanpaikka jos oikein tihrusti. 1h kuluttua testissä oli kuivuttuaan viivanpaikka.Mä taidan luovuttaa:ashamed: nyt jo dpo12 eikä kunnon plussaa..no huomen aamul viel testi ja jos nega lopetan luget.
 
Nega vedetty nyt illalla..et se oli tässä, kiitos ja kuitti. Kylläpäs taas vituttaa..nyt lopetin lugetki, menee seuraavat 5pv enneku taas vuoto alkaa..huoh..tyhjää odottamista. Mua pelottaa nyt jotenki ne miehen simppa tulokset..:ashamed:mitä jos ne onki nii huonot et inssii on turha ees ajatella, ja vaikka simpat ois kunnossakin en luota yhtään tohon inssiin. Tuntuu ettei kellään tärppää sen avulla.

Kun oli polin kaa puhetta, että kun vuoto alkaa soitan sinne ja varataan aika + käydään simppa tulokset läpi.Nyt mä pelkään, et jos ne tulokset on huonot ja pitää tehä joku muu hoito ku inssi,ni ne ei nyt tee sitäkään seuraavaan kiertoon.
 
Melargia: Omaan kiertoon vaikka miun kierrot on toisinaan heittäny ja pitkästi. Tosin nyt viimeisen puolen vuodenajan, ennen hormooni pistoksia, on tulleet 35-37 kierroilla, joka on ollut hyvä. Laihis projektti seisoo paikallaan eli paino on nyt jumahtanut siihen mihin pääsin ennen joulua. välillä olen 2 kg enemmän ja kohta taas siinä samassa. Tätin luulin tuleen jo kylään kun tuli alku viikosta vaaleanpunaista vuotoa ja tuhrua, mutta nyt ei näy mitään. Ala mahaan koskee, mutta tissit ei ole edes kipeet joka tuntuu ihmeelliseltä. Normaalisti ovat juuri ennen kuukautisia...:O Nyt sitten olen flunssassa ja koska kuumetta on ollut palelee ihan alvariinsa ja tulee maattua sängyn pohjalla.

Taitaa tuossa munasarjojen keväässä olla jotain perää, itellä on molemmat keskeytyneet luomut lähteneet keväällä. Valo varmaan vaikuttaa siis munasarjoihinkin ja hormooni tuotantoon...:D
 

Yhteistyössä