Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Mandeila Täältä suunnalta niitä hyviä uutisia ei ainakaan kuulu, testasin nimittäin negan... Pitänee miettiä, että jaksaako näin joulun alla alottaa uutta hoitokierrosta vai pidetäänkö pikku tauko. Inssi taitais olla silloin edessä.

Kiva kuulla, että siun piikkikammo on historiaa :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saisitte joulun ihmeen.
 
Anteeksi että en ole käynyt päivittämässä eilistä poli käyntiä. Olin sen verran väsynyt että yritin olla vaan mahdollisimman paljon paikallani tekemättä mitään. 15folista lyötyi 15 munasolua, mutta osan kohdalla epäilivät jo valmiiksi kypsyyttä. Kipu lääke oli kyllä aikamoista ainetta, kun olo oli kuin olisi ollut humalassa, nauratti ihan hirveesti. Sellaisen reilun tunnin pötköttelin jona aikana oli kipuja kun neste keräänty takaisin munasarjoihin, mutta kun särkylääkeet alkoi vaikuttaa meni nekin kivut ohi. Äkki liikeitä ei kyllä tehnyt mieli tehdä vaan kipittää todella varoen jopa WC:n. Tänään saan tietää kuinka meidän munasolujen sitten kävi. Tekivät puolet ja puolte ICSI:ä ja maljaa. Toivon että edes puolet olisi hedelmöittynyt.
 
Mandeila mulla ois teti päivä jouluaattona jos kierto menee kuten pitäis:xmas:. Hienoa, että olte päässyt yli pisto kammosta ja voit piikitellä..sekun meidän vaan on pakko tehdä, niin ainahan se on parempi jos ei enää pelota niin kovin=)
Kati :hug: oliko sulla monesko pp menossa?
Simpli ihania uutisia:heart: hyvä saalis..saatte pakkaseenki porukkaa seuraavaa yritystä varten jos nyt ei ole the kierto!

Huomenna polille klo.11..mä niin jännään että saadaanko ne lääkkeet tähän kiertoon vai ei..toivon todellakin!
 
Kiitos soja ja tyty86. Toivon todella että jakautuminen menee hyvin ja kehitys jatkuu kaikissa. Pakaseen toivon saavani tavaraa jotten ihan heti joudu samaan lurianssiin uudelleen..:D Ja toivon mukaan laittaisivat kaksi, koska haluan että jos toinen ei kiinnity/ole pysyäkseen niin olisi toisella ainakin mahdollisuus. Suvussa kun on keskenmenoja paljon ollut, niin haluan tehdä ns varman päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: onnetonpulu
Kati Pahoittelut negasta.Itellä kans mietityttää et jaksaako tässä nyt vielä ennen joulua yrittää. Mut toisaalta harmittaa jos menee taas yksi kierto täysin hukkaan..

simpliSupersaaliin ootte saanu, ihan huippua!! :)

tyty86 Ilmoittelehan heti huomenna miten meni polikäynti, etköhän sie tropit saa mukaan :)

ON Tänään dpo 14, eli inssistä tasan 2 viikkoa. En ees testannu tänään kun kerkesin törsätä kaikki testit ´liian aikasin :D Ollut kyllä tässä kierrossa ihan mielettömän PMS:t, huh. Niin turvonnu olo ja tällasia tissikipuja tuskin ollut ikinä. Tänään se vuoto alkaa joten sitä ootellessa..kai se on huomenna soitettava polille ja aloitettava taas lääkkeet kun niitä kummiskin valmiina on. Ja miulahan periaatteessa toimi nuo clomit+menopur, joten eiköhän sitä samoilla mennä.
 
Tyty: Harmittavia kommentteja äidiltäsi. Jaksamisia!

Simpli: Hyvä saalis ja siirtoon!

Onnetonpulu: Joskus aikainen testailu tekee tepposet ja testit loppuu... Mie oon aina yrittäny säästää vähintään sen yhden oikeeseen testipäivään ;)

Tänään tuli vahvempi plussa, mutta ei täysin yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta plussa kuitenkin. Selkää on jomotellut toiselta puolelta päivän. Eli keskenmenoa odotellessa... En ees viitsiny polille soittaa ja ilmoittaa plussasta, koska tuskimpa tää onnistuu. Sitten vois olla, että eivät päästäis meitä tammikuussa ivf hoitoihin, jos tää menis kesken ja ois onnistunu näillä konsteilla... Pelottaa ihan kamalasti... Ja vauva uutisia on tullut vuorokauden sisällä jo kaksi... ja toinen meidän hyville kavereille, joiden kanssa ollan menossa reissuun viikonloppuna... Onneksi sain tietää ennen reissua, että osaan henkisesti valmistautua... Onnellinen oon heidän puolestaan, mutta kun tuntuu, että kaikki "ohittaa" meidät tässä jonossa.
 
No eipä tartte testailla ainakaan enää. Täällä hanat auki niinkun aina 2vkoa ovulaatiosta, ihan sama käyttääkö lugeja vai ei. Muuksi tämä ei koskaan muutu :(. Nyt täytys koota ittesä ja soittaa aamulla polille. Mietin vaan että jos munikset kasvaa samaa vauhtia kun viimeks ni viikonloppu sattuu sopivasti sillon kun inssi pitäs tehä.Viimeks kun pregnylin jo laitoin kp9 ja kp11 oli jo inssi. Ja nyt se irrotuspiikki tuon mukaan sattus jo ens viikon torstaille..voi prkl :'(
 
Scindapsus: Tervetuloa porukkaan! Kyllä onki sulla urakka ollut, kun olet koko ketjun kahlannut läpi! =) On kyllä haasteellinen tilanne teillä, ihana että sinä olet jaksanut pysyä positiivisena kasvaimesta huolimatta! Leikataanko siun kasvain, milloin? Milloin saatte aloittaa yrittämisen? Paljon kysymyksiä, toivottavasti et ahdistu, itse saat valita mihin haluat vastata… Kiva kun tulit mukaan meidän ketjuun :)

Mandeila: Miten siun polikäynti sujui? Hienoa että siulla pistelyt onnistuneet! Jännä tuo mieli, kun minun ei ennen tehnyt yhtään hankalaa, ja itse asiassa sairaanhoitajaksi opiskelen, että pakkohan minun on pystyä pistämään… Mutta nyt tässä kierrossa ittensä pistämisestä tuli hirmuista tahtojen taistelua, ei meinannut millään onnistua. Nyt on multa pistämiset vähäksi aikaa ohi, kun nyt saisin koottua itteeni mahdollista tulevaa kiertoa varten, ettei olisi yhtä vaikeaa taas… Mietinkin, että olisiko mulla kyseessä ollu jotain psykologista, turhautumista, epätoivoa, pelkoa, tms., joka sit purkautu pistosahdistuksena? Hmmm… Ollaan miehen kanssa pikkuhiljaa alettu miettimään, joko olisi meidänkin aika käydä Päivin juttusilla…

Kati: :hug: Jaksamista!

onnetonpulu: Voih, voimia siulle! Tsemppiä kuitenkin uuteen kiertoon, jospa siitä tulisi se the-kierto… Ei siun kannata vielä olla huolissas inssin ajankohdasta, miulla ainakin nyt jo kahdesti ovis viikonloppuna ja inssi tehty perjantaina – Ensimmäisessä kierrossa tuikkasin pregnylin torstaina, ja nyt toisessa vasta perjantaina inssin jälkeen! Ilmaisin kyllä lääkärille huoleni, että onko inssi liian aikaisin kun ei inssissä ollut follikaan vielä puhjennut, mutta lääkärin mukaan ihan hyvä aika oli, ja on kuulemma hyvin yleistä, että folli ei ole puhjennut vielä inssiin mennessä. Ne siittiöthän kuitenkin elää pidempään siellä munatorvessa ja odottelee pian irtoavaa munasolua. Tosin, ei meitä kielletty kotona vielä varmistelemastakaan ;)

simplillähän hyviä uutisia! Tosi hieno saalis! Onnea! Ainakin tiedetään, että sie tuotat kypsiä munasoluja, jotka pystyy hedelmöittymään… Kunpa niistä nyt saataisiin teille oma pienokainen!

Tytylle tsemppiä polikäynnille! Jospa ainakin jotakin selvyyttä tilanteeseenne saisitte… En tiedä ketä polin hoitajaa tarkoitit, minulla siellä on aina ollut jompikumpi Päivi, ja molemmat ovat kyllä olleet tosi ihania ainakin meitä kohtaan! Etenkin Päivi L on ollut hoitajana molemmissa insseissä, ja kummallakin kerralla halasi minua ja toivotti onnea matkaan! Ja se tuntuu siltä, että hän todella tarkoittaa sitä ja toivoo, että me saataisiin vauva. Lääkäreistä moni täällä foorumilla tuntuu pitävän kovasti Esasta, itsellä ei hänen kanssaan ihan niin hyvin synkkaa kuin muiden lääkärien kanssa, mutta ei minulla ole häntäkään vastaan mitään. Ehkä hän on vähän hiljaisempi ja mutisevampi :D Kuitenkin Esakin kyllä vastailee hyvin, kun vaan itse muistaa häneltä kysellä. Anne on minun lempparini, hän on huomioinut meidän tilanteen tosi hyvin, aina tuntuu että hän on perehtynyt meidän taustaan ja perustelee tosi hyvin miksi tehdään niinku tehdään. Esim. ku itse hieman epäilin, että voisko mulla olla endoa, Anne pysty kumoamaan epäilyni ja perustelemaan kantansa niin hyvin, etten enää kyllä stressaa asiasta.

Muutama mieltäpainava kysymys viisaammille:

- Maksaako Päivin terapiakäynnit sen normi polimaksun? Ja jos mennään miehen kanssa yhessä, niin tuleeko meille kummallekin lasku? Eihän se polimaksukaan hirveesti olis, mutta opiskelijan on punnittava näitäkin asioita, että saisi kaikki lääkkeet, polikäynnit ym. maksettua, niin ettei talous ihan romahtaisi…

- Millainen joulutauko polille oikein tulee? Joku sanoi sen kestävän kolme viikkoa! Milloin se siis alkaa ja loppuu?
 
Pikkunen no mä ainakin toivon, että saan huomenna kotiin lääkkeet tähän kiertoon ja ehkä jopa seuraavaan, mikä osuu osaksi politauon kanssa samaan aikaan. Meillä tosin se ovis pitää hyödyntää ihan kotona, eli meille ei tehä inssiä.
 
Voi Kati, haleja! :hug:
Jos vaan pää kestää, niin kannattaa varmaan joulun yli taukoilla. Ainakaan piinapäiviä ei siihen joululle toivois. Mullahan siis on testipäivä just ennen joulua... Äidille sanoinkin, että joulu on onneksi joka vuosi. :)

Simpli, mahtisaalis!! Wau! Äläs nyt anteeksi pyytele. Minä olin vaan niin malttamaton, anteeksi. Mutta siis tosi superhyvä saalis ja kypsyysprosentti! Kerrohan sitten taas huomenna tilanne! Täälläkin on sormet ja varpaat pystyssä! (ja vähän oma lehmäkin ojassa näiden sormien ja varpaiden kanssa, tarvitsisin vähän uskonvahvistusta tähän hommaan!)

Tyty, jouluna sitten yhdessä jännäillään.

Onnetonpulu, voimahali sinullekin! :hug: Kylläpäs taas koetellaan...

Nippe, tsemppiä! Toivon todella, että plussasi vahvistuu eikä jomotus tarkoita km. Minäkin olen tässä kuullut taas useammat vauvauutiset tälle viikolle. Todellakin kirpaisee, kun jää aina jonon hännille... :'(

Pikkuinen, kiitos kysymästä. Hyvin meni polireissu. Marjatta oli kans ihan ok, vaikka en hänestä aiemmin yhtään tykännytkään. Nyt paljon kertoili, mitä ultrassa näkyi ja vastaili kiltisti kysymyksiini. Vähän sai minut kyllä pelkäämäänkin tulevaa, mutta onneksi Päivi palautti taas maanpinnalle. :)
Nyt näkyi 6+8 munasolua, mutta ovat vielä kovin pieniä, joten todellista määrää ei voi vielä sanoa. Perjantaina sitten taas selviää lisää... Kävin iltakävelyllä koirien kanssa ja vähän jo alavatsaa kipuili. Piti ihan vauhtia hidastaa ja ottaa koiratkin kontaktiin etteivät riuhtoisi. Vielä viikko...
Päivi L:n luona käynti maksaa sen polimaksun. Ja vain minulle tuli lasku, kun miehen kanssa yhdessä käytiin. Ajattelin itsekin mennä Päivin luokse heti vuoden vaihteen jälkeen, jos ei tässä kierrossa nappaa.. On tässä ollut elämässä nyt niin monta muuttuvaa tekijää, että ei varmaan tekis ollenkaan pahaa käydä jutustelemassa. Suosittelen kyllä sinullekin/teillekin, jos yhtään siltä tuntuu. Meillä ainakin raikasti kummasti kahden keskisiäkin keskusteluita...

Oon muuten monesti miettinyt, että tsuumaileekohan polin porukka näitä palstoja -edes silloin tällöin. Tunnistavat meidät kaikki niin helposti "minä kävin tänään ja sitten P sanoi niin ja niin ja sitten E sanoi niin ja niin..." Hassua! Ja mitä kaikkea tässä tuleekaan heistä kerrottua ja heidän tapojaan kommentoitua. :ashamed:
 
Miulle sanoivat aikanaan kun ensimmäisen kerran menin niin näin "Kannattaa kysyä asioista ihan lääkäriltä suoraan, eikä aina internetin keskusteu palstoilla etsiä tietoa". Mie sain siitä sen päätelmän että ainakin hoitajat ainakin lukee..:D
 
Nyt on pieni matkalainen kohdussa. 9 hedelmöittyi mutta vain 4 oli top alkioita ja nelisoluisia. Laittoivat yhden koska oli vasta ensimmäinen IVF ja mahdollisuudet on hyvät. Alkio oli täydellinen, kohdun limakalvot juuri sellaiset kuin pitää. Nestettä vaan on munasarjoissa vielä niin paljon että koko viikonloppu menee nyt makuu asennossa. Ihan hirveen positiivisella mielellä ollaan vaikka kato kävi. Pois lähtiessä puolisoni tuumas että se taitaa olla poika kun oli heti piilosilla...Ei kuulema labran täti meinannut löytää veijaria ensin millään...:D
 
Nipelle onnea plussasta! Plussa se on haaleakin. Toivotaan nyt, että matkassa kestää! :)

onnetonpulu, :hug:

simpli, sulla on ollu kyllä mahtisaalis! :) Menikö teillä kuitenkin pakkaseen ne kaikki loput vai vaan nelisoluiset? Meillähän siirtopäivänä se ainokainen alkiokin oli vasta 2-soluinen, ja se sitten siirrettiin. Mutta oli silloin kuulemma just jakautumassa ja oikein eläväisen oloinen (mut negahan siitä silloin tuli). Oliko sulla mikä lääke käytössä ja millä annostuksella? Kyselen vaan, kun itellä oli niin huono munasolusaalis viimeksi, sillä Puregon 150 IU-aloituksella. Nyt oikein paljon sulle onnea matkaan ja toivotaan, että pikkuinen tarraa oikein tiukasti kiinni! :heart:

Mandeila, sullahan on oikein hyvin alkanu! :) Kun ne tuosta vielä kasvaa ja saattaa mukaan tulla lisääkin. Thumbs up! Joo tuota miekin oon miettiny, että lukeekohan ne polin hlökunta näitä juttuja... Kyllähän ne meitä näistä saattaa tunnistaa, jos lukevat.

Kati :hug:

Anteeks, miulla on ollu ihan hirvee kiire viime viikkoina enkä oo ehtiny tänne kirjoittamaan, oon kyllä pikaiseen kuulumiset käyny välillä teiltä lukemassa. Toisaalta on tehnyt ihan hyvääkin ottaa välillä vähän etäisyyttä tähän asiaan. Kävin Päivin juttusilla taas ja olipa taas hyvä käynti. Mieliala mulla on onneks jo korkeemmalla kuin pari viikkoa sitten. Nyt keskityn töihin ja opintoihin, niissä riittää pariksi viikoksi vielä hommaa ennen joulua. Sain 2. ICSI:n suunnitteluajan kahden viikon päähän, jolloin toivottavasti saisin jo reseptit, että ehtisin ostaa lääkkeitä tämän vuoden puolella. Tarkoitus olis sitten aloittaa lamautus ensi kierrosta, eli siinä tammikuun alkupuolella. Mutta käyn nyt ekaksi siellä lääkärillä ja katsotaan, mitä siellä tuumaillaan. Ihanaa, kun saan joulun viettää ilman mitään ylimääräisiä hormoneja, piinailuja ja kaiken maailman oireiden sietämistä ja tarkkailua :). Nyt kyllä jo vähän pelottaa se uusi hoitokin. Mie en tiiä miten mie jaksan, jos se menee samalla tavalla, että ei saada alkioita pakkaseen... Mutta toivotaan parasta!
 
Viimeksi muokattu:
Rowan 79: Vain nelisoluiset laitettiin pakkaseen eli pakastukseen meni kolme, ei huikea lukumäärä, mutta sen sijaan laatu on parasta..:D. Muut oli joko 4 luokkaa tai huonompia. Mulla oli mummotus piikin jälkeen puregonia pistin 150 joka nostettiin 200 kun ei alkanut vaikuttaa,munsarjat alkoi vasta heräilemään. Sitten koska halusin puktion myöhemmälle, se laskettiin 175. Nyt sitten lugestroneja pitää laitella 3kpl aamuin illoin ja koti testillä tehdään sitten tuloksia...:D. Mie en voi olla höpisemättä massulle vaikka mikään ei ole varmaa...Olo on vaan onnesta soikeana näin pienestäkin jo...:D
 
Viimeksi muokattu:
simpli hieno juttu:heart: nyt vaan toivotaan että kaveri lähtee kasvamaan!

Noni, nyt on käyty polilla ja hyvä fiilis:p meille tehään siis inssi ensviikolla..jeejee! Pistelen huomenna alkaen menopuria 75IU ja maanantaina ultraan kahtoo muniksia. Sit kahotaan pistetäänkö lisää horkkaa vai mitä tehhään. Kuitenki viimostaa ensviikon perjantaina inssi ja samalla kahotaan se miehen sperman laatu=). Loppukiertoon sitte luget. Sain kortisooni reseptinki, mutta tähän kiertoon ei sitä vielä aloteta..kahotaan miten tää hoito menee..voi että, olen iha jännä pännänä täällä. Eihän inssin pitäs koskea?
 
Ihanaa, että täällä on iloisiakin mieliä... On koko palstan porukka niin pitkään jo kahlannut suossa, että iloiset uutiset ovat kyllä tervetulleita tähän porukkaan. Toki on vielä monta, jotka odottavat iloisia uutisia omallekin kohdalle...

Simpli, kerrassaan hieno määrä! :flower: Ja kolme pakkasessa on tosi hyvin! Toivotaan tosin, että nekin kolme ovat siellä pakkasessa sitten seuraavaa vauvaa varten valmiina... Nyt vaan tsemppiä piinailuun! Saa massulle vähän jutellakin. Ihana! :)

Rowan, mukava kuulla, että olet jo paremmalla mielellä! Ehkä pieni tauko tekee hyvää -niin päälle kuin avioliitollekin. Voimia! :)

Tyty, hienoa, että homma etenee! Tsempit pistelyihin ja inssiin! Ei se inssi satu senkään vertaa kun perusultra (ainakin se Marjatan hutilointi sen sauvan kanssa sattui enemmän kuin inssit ikinä).

ON: Mulla vihloo!! Ja kovaa! Jouduin päästämään iltakävelyllä koirat irti ja pitämään ne lähellä vain käskyttämällä, kun tuntui, että pienikin nykäisy hihnassa teki todella pahaa. Vähän jännittää, kun kuitenkin keskiviikkoon asti pitäis vielä kestää.. Ei tämä nyt vielä mitään sietämätöntä ole, mutta koko ajan pahenee...
 
Anteeksi omanapaisuuteni :ashamed: Oon ollu reissussa ja huomenna taas uudestaan. Plussa se on, täytyy uskoa, mutta se onkin sitten toinen tarina, kuinka kauan pysyy plussana... En oo vielä uskaltanu ilmottaa tästä sinne polille, vaikka ois jo eilen pitäny... Jotenkin pelottaa, että jos tästä plussasta kertoo jollekin, niin menee kesken. Ja sitten se poli on muutenkin joulutauolla sillon kun pitäs olla se rv 7-8 ultra ja jos tammikuussa aukee niin myöhä, niin sitten on jo myöhästä. Juuri tuon ensimmäisen taukoviikon aikana tulis se 7 viikkoa täyteen, joten taidan joutua käymään yksityisellä... Eli kaipa se on sama sitten ilmoittaa sinne vasta tammikuussa?!? Jos nyt on mitään ilmoitettavaa enää sitten... En uskalla varata neuvolaakaan, kun aiemmin sen tehtyäni olen saanut keskenmenon. Vaikka toki haluaisin tehdä kaiksen oikein, jotta voisin sen kurjan kohtalon välttää. Vai pitäskö mennä sinne juttusille mukavan tädin luo? Osaiskohan kertoa mulle miten estän kolmannen keskenmenon?

Simpli: Viimeksi näköjään oli rivi jäänyt kesken, siis onnea siirtoon, jossa oot jo tosian käynytkin. Nyt vaan pidetään peukut ja varpaat pystyssä!

Harmittaa kaikkien puolesta tuo joulutauko, vastahan se kesätauko loppui! Itsekään en pääse siihen varhaisultraan sen tauon takia :( Toivottavasti saatte lääkkeet kotikäyttöön. Meillä ei inssi näiden samojen lääkkeiden kanssa onnistunut, mutta tää mistä nyt plussa tuli, oli ihan kotiharjoituksilla saatu aikaan samoilla lääkkeillä. Oisko ollu vähemmän stressiä??
 
nippe onnea matkaan, jospa se pikkuinen alku jaksaisi pysyä mukana. Varmasti tekisit mitä tahansa jos voisit, mutta eihän asiaan oikeesti voi itse vaikuttaa. tsemiä!

simplille onnea piinailuun! hyvästi toi 3 pakkaseen saatua on, ei meillä saatu koskaan ton enempää
 

Yhteistyössä