Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Nippe82 Miula ivf:ssä ja iui:ssa käytetty menopuria ja sehän kasvattaa kans limakalvoa. Passissa taas zumenonia limakalvon kasvuun. Toivottavasti niistä ois teille apua!! :) Sie oot kans kova pähkäilemään niinkun minäkin. Helpottas se omallakin kohdallakin kun tietäs että onko vika itse hedelmöittymisessä, jakaantumisessa vai kiinnittymisessä. Miule ei muuten nyt ees kerrottu että paljon oli limakalvon paksuus, mut kuulemma hyvä..Ja nyt tänään täällä ollu menkkatuntemuksia vaikka pp4 vasta menossa :(
 
Lugeista niin mulla on annos ollu 100mg 2kpl/2x päivässä.

Huhu olipahan reissu:D oli kyllä mukavaa..nyt paluu arkeen. Mä nyt pähkäilen sitä ovis juttua..kun viimeviikolla alkupuolella mä tutkin tota kohdunnapukkaa ja se oli samanlainen kuin oviksen aikaan ( olen jo sata kiertoo tutkinu tota napukkaa) ja sit loppuviikosta se meni samanlaiseks ku oviksen jälkeen..joten joko mä ovuloin enkä saanu sitä ekaa kertaa elämässäni tikutettua, tai sit mulla on vaan kroppa sekasin menny siitä kaavinnasta. Eli eiku odottelemaan..ei siis hajuukaan millon menkat alkaa seuraavan kerran.
 
Omaa napaa: Aloitti lääkärit tosi varovaisesti lääketsimisen miun kohdalla. Määrä oli 150 ja eipä ollut ylläri kun ilmoittivat tänään, että nostetaan tuonne 200, kun ei näytä tulosta syntyvän, ovat alkaneet vasta heräillä. Noh tänään pistin nahkaani tuon ihanan satsin ja odottelen torstain seuranta käyntiä. Päähän on koskenut koko päivän, mutta se ei ole uutta, kun piikittää nuita hormooneja niin aina vähän jomottaa aina. Toivon todella että nyt alkaisi foleja tulla tai muuten meni läskiksi tämä pistely ynm. suunnitelmat.
 
Voehan kökkö simpli : / Jospa ne kuitenkin nyt innostuisi kasvelemaan siellä, toivotaan parasta! Päänsäryn parannusta :)

tytylle taas menkkatoivotuksia ~~:whistle: Kärsivällisyyttä testataan siellä suunnalla..

No voehan kökkö sielläkin onnetonpulu niitten menkkatuntemusten kanssa :( Hus pois tollaset kummitukset!

En nyt nää aikasempia kirjotuksia niin tuli nyt tällanen pikavisiitti..
Mutta omalla kohdalla piinailut päätty arvattavaan negaan ja onneksi punainen paholainen ei odotuttanut itseään, vaan tänään menossa kp2. Se ois sitte vuoden viimenen yritys ja sitte vähä hengähdystaukoa (=hormonivapaata!) joulun muodossa.
 
Simpli: Onkohan mullakin siis edessä pääkipua sitten kun konsa pääsemme ivf hoitoon. Jaksuja niiden piikkien ja hormonien kanssa...

Melargia: Pahoittelut negasta...

Täällä pp 7 menossa, menkkatuntemukset alkoi jo pp 4, mutta luget tietty tehneen sen, että tiputtelu ei oo vielä alkanut... Ärsyttää suunnattomasti, kun tietää jo niin nopeesti ettei oo mahdollisuuttakaan onnistua ja sitten joutuu oottaa niitä menkkoja, että pääsis seuraavaan yrityskiertoon... En tosin sitäkään toivois, että punainen paholainen Melargiaa lainaten saapuis 2 viikon väleinkään... Normi alavatsanippailut millon miltäkin puolelta käynnissä, milloin tuntuu, että joku porais sisältäpäin ja millon tuntuu, että kiristää mistäkin. Vaikka tuskimpa tuolla ketään poran kanssa on heilumassa ;)

Tässä kovasti mietityttää, että aloitanko seuraavaan kiertoon femarit vai en? Siis menkat odotan saapuvaksi viikonpäästä perjantaina ja jos aloitan femarit, voin viettää joulun ja joululoman ilman menkkoja, jos lisään luget käyttöön, mutta sitten venyy ivf hoidon aloitus tammikuun loppupuolelle... Jos taas jätän femari väliin, kierto lienee n. 23 päivää, jolloin joulun ja joululoman (ollaan reissussa) saan viettää menkoilla höystettynä. No kuitenkaan en paljos aiemmin pääse ivf hoitojen lääkityksiä aloittamaan, en tiedä saako jarruja aloittaa siihen kiertoon, missä on syöny femareita, vai pitääkö olla ns. luomukierto? Mutta jos otan ne luomukiertoon, niin sitten kierto on 23 pv (ovis jos tapahtuu n. kp 14-15), niin eikös se jarruvaihe jos aloitetaan kp 21 jää aika lyhyeksi??? Toisaalta nyt on ruvennu tuntumaan, että kannattaako niin rankkaan hoitoon lähteä, kun ei kuiteskaan onnistu siinäkään. Eli pitäskö pyytää vaan femareita ja jos niillä ei esim. 12 kk aikana tärppää, niin luovuttais kokonaan?
 
siun kannattaa nippe jutella noista hoidoista ja aikatauluista polilla, kun IVF hoitoja tehdään vaan tiettyinä aikoina, voi olla että pääsette kuitenkin alottaa vasta tammikuun lopulla? Jaksuja piinailuun ja toivoa, toivoa haluisin siulle antaa!!!
 
Nippe monillahan on juurikin noita menkkatuntemuksia kun on raskaana. Mulla esikkoo ootellessa alko dpo13 menkka jomot ja ruskee tuhru..jota kesti 3-4pv ja meni ohi, elä vielä heitä kirvestä kaivoon:hug:

Mä palelen kokoajan ja voisin nukkuu 24/7..tietty mä intoilen täällä että jospa nyt tää ois se the kierto, mutta mähän en ees koko ovista bongannu:headwall: eikä mitään hajuu missä ees koko kiertoo mennään..testii on turha tehä, koska jos normi kierrolla mentäs niin menkat alkas viikon päästä..ja nyt ois dpo7 jos ovis on ollu niinku aina ennenki muissa kierroissa kp15-16..mä veikkaan että oon vaan tulossa kipeeks..
 
Tyty, toivotaan, että tuntemuksesi ovat jotain ihan muuta kuin vain flussaa! Pidetään peukkuja. Kyllähän näitä tarinoita riittää, että silloin, kun sitä vähiten panosti...

Nippe, voimia! Välillä tämä tuntuu turhalta ja luovuttaminen on lähellä, mutta minä ainakin haluan vielä uskoa, että tämä kaikki ei ole turhaa ja joskus vielä saan oman pienen tuhisijan syliini.

Simpli, milloinkas sulla on keräyspvä? Jo ens viikolla? Oot tainnut kertoakin, mutta mulla on mennyt ohi. Mulla keräillään itsenäisyyspvän jälkeen. Mennään aika samoissa käsittääkseni. Mä tulen viikon kai perässä. Vai olenko laskenut väärin?

Mitenkäs te muut? Missä olette, kun mitään ei kuulu?
Onnetonpulu, onko tuntemukset hellittäneet?
Rowan, miten aikataulutus? Saitko ajan järkättyä vielä ennen joulutaukoa? Mites miehen ajatusmaailma?
Melargia, mikä tilanne?
Kati, tärppäskö? Onko vielä mitään tuntemuksia? Ehkä nyt on vielä liian aikaista..
Macy, onko hyviä uutisia?
Kenet unohdin????

Oma napa voi hyvin. Sisuskalut ovat lepotilassa ja synarelalla ne pidetäänkin levossa vielä pari päivää, kun itsenäisyyspäivä (labra kiinni!) sekoittaa meidän hoitoaikataulun. Perjantaina alan piikittelemään. Odotukset ovat taas tosi korkealla -jo tässä vaiheessa. Nyt pitäis pitää vielä jäitä hatussa, ettei kyyti ole sitten taas liian kylmää jonku viikon päästä... Löysin eilen kirpparilta iki-ihanan ikivanhan pinnasängyn. Oisin niin halunnut ostaa sen, mutta en uskaltanut.. Entä jos sille ei tulekaan koskaan tarvetta? Se vaan olis sopinut meidän kotiin niin hyvin... Itkuhan se meinas tulla siellä kirpparillakin. Tää on välillä niin järjetöntä!! Onneksi kaveri tajus tilanteen ja vikitteli kirppistädin toisaalle...

Plussatuulia puhaltelen teille kaikille! :)
 
Palstapassiivisuuteni ei johdu teistä ihanat kanssasisaret. Mulla on näköjään epäsosiaalinen kausi ja kriiseilen pikkujouluaikaa. Turvotus on taas lisääntynyt enkä löytänyt kaupoista ahkerallakaan etsimisellä mitään uutta kivaa. Kaikki näytti päällä kamalalta, tai siis minä näytin. Itkin viikonloppuna pitkän tovin hyvinkin vuolaasti sitä, kuinka saan tehtyä selväksi pikkujouluporukalle etten edelleenkään ole pieniin päin. En haluaisi kuulla sanaakaan aiheeseen liittyen, keneltäkään. Vauvauutiset juuri nyt olisivat pahinta myrkkyä ja yhtä lailla suora kysymys minun mahdollisesta sikiämisestäni mahaani tuijottaen. Olen yrittänyt epätoivoisesti löytää pömpön peittävää asua ja miettinyt sotasuunnitelmaa, jolla teen paikalla olijoille selväksi olevani alkoholin nauttimisen sallivassa tilantessa.

Niin. Testit siis olivat negatiivisia dpo15 ja 17, joten lopettelin Luget ja eilen sitten alkoi päivän tuhruilun jälkeen ihan oikea vuoto. Niukalta vaikuttaa lupaavasta limakalvon kasvusta huolimatta, mutta eipä ole juuri kipujakaan. Osasin tuota negaa odottaa, mutta jotenkin tuntuu olevan erityisen kova paikka aloittaa taas alusta. Yritän hoitaa turvotusta marjojen syönnillä ja runsaalla nesteytyksellä, mutta tuskin sillä saa ihmeitä aikaan. Olo on kurja. Toivottavasti se ei näy viikonloppuna ulospäin. Jos anoppi kysyy vointiani tai onko kaikki hyvin, olen varmasti vähintäänkin repeämisen partaalla. Kuplassa elo jatkuu.

Pahoittelen omanapaisuuttani. Huominen reissuun lähtö työllistää kotihommissa ja muissa valmisteluissa. Koitan löytää soiaalisen minäni viikonloppuna ja päästä kommentoinnin makuun. Voikaa hyvin. Hedelmällistä viikonloppua!
 
Soja: Kiitos vinkistä, pitänee soittaa polille tässä lähipäivinä. Ois vaan niin helppo ollu sovittaa tammikuun aikana useampia lääkärikäyntejä aikatauluihin koulun puolesta, että harmittaa, jos aloitus menee tammikuun loppuun.

Tyty: No tähän asti noi menkkatuntemukset varsinkin noin nopeesti oviksesta on kyllä aina merkinneet epäonnistumista....

Macy Gray: Pahoittelut negasta...

Eikös ois niin reilua ja oikein, että kaikki saataisiin plussat "joululahjaksi"?!? Tosin olen jo tämän toiveen laittanut jo viimekin vuonna, mutta ei taida jostain syystä tää tiedonvälitys korvatunturin kanssa pelata...

Tällä hetkellä oon lopenkyllästynyt tähän epätietoisuuteen, onko meillä mahdollisuuttakaan onnistua. Millon tulee raja vastaan, milloin kannattaa ennemmin luovuttaa?
 
Ihanaa että täällä on tänään vipinää :)

Nippe82 En voi kun toivoa että nuo menkkatuntemukset kummiskin enteilisi hyvää. Täällä peukut pystyssä!!!:)

tyty86 Siun oireet kyllä kuulostaa kans lupaavalta, jospa se ois sitä!Älyttömästi tsemppiä!!:)

Mandeila Tsemppiä kovasti teillekkin !!! :)

macy gray Pahoittelut negasta :(

ON: Vauvauutisia satelee joka puolelta ja vienyt taas voimia näytellä kuinka onnellinen olen heidän puolestaan ja tietynlainen katkeruus kummiskin kalvaa sisälläni että miksi meille ei käy ikinä niin. Täällä pp8. Pienen pieniä alamahakipuja välillä ja tänään yskiessä repäisi kunnolla. Tätä on tehnyt tosin aina ennenkin. Ainut mikä on hiukan erilaista, niin tissit on normaalia kipeemmät jotka johtuu varmaan pregnylistä.Ja kovasti elättelen taas kerran toiveita plussasta :D

Kysymys: Kuinka kauan teillä on näkynyt tuo pregnyl testissä? Tuo 5000IU sanotaan että näkyy 7-10pvää. Mie siis laitoin pregnylin viime viikon maanantaina, joten vieläkö se voi näkyä?? Ja joo, en oo hätäinen testailija :D. Vaikka kuinka päätän etten testaa aikasin ni aina vaan tulee kaivettua testit kaapista jo hyvissä ajoin :D. Ja tänään halusin nähdä pregnylistä johtuvan haamun, ihan hullua.
 
Onnetonpulu: Ekassa pregnyl kierrossa (annos tuo 5000) testasin puhtaan negan pp 8, mutta kaippa se on yksilöllistä ja kiertokohtaista jopa... Täällä kans tekis mieli testata, mutta tiedän tän kierron epäonnistuneen, joten en taida vaivautua... ehkä sunnuntaina... Eli toinen hätähousu, joka kulkee samaa tahtia kanssasi :)

Täällä ollaan ihan kummissaan, kun valkovuoto on muuttunut pistävän hajuiseksi tänään. Ei oo aiemmin ollu hiivaa tms. Voiko johtua luge kuurista? Ja pitäskö tän kanssa nyt sitten soitella sinne lapsettomuuspolille vai oman neuvolan neuvolatädille? (meidän paikkakunnalla ei oo gyneä). Auttaakohan apteekin ilman reseptiä saatavat tökötit vai tartteiskohan jotain vahvempaa??? Tai voihan se olla, että huomenna ei oo tätä ongelmaa enää...

Tuossa pohdiskelin, että josko sittenkin noiden hoitoaikataulujen vuoksi söisi seuraavaan kiertoon femarit + luget tai jopa piikit lisänä, kerran tammikuun loppuun menis pitkän kaavan ivf:n aloitus. Tai sitten yritän toivoa sitä lyhyttä kaavaa, jolloin vois ehkä aloittaa tammikuun alussa...
 
Mandeila: Suunnilleen, ensi viikon tiistaina olisi keräys ja torstaina saisin pienen matkalaisen mukaani.

Sain kinuttua puktion tiistaille joten joutuisi olemaan töistä pois ja sen seurauksena annostani korjattiin taas vähän. Ja yllätykseksi vasemman puoleinen munasarjani on nyt aktiivisemmassa roolissa, vaikka odotin sitä enemmän oikealta(joka on normaalimpi). Parissa päivässä rakkula tai rakkuloita oli kasvanut 2mm tuonne 16mm, aika moinen harppaus...:D. Kyselin onko sen hyperstimulaation mahdollisuutta ja lääkärin mielestä siitä ei ole enää vaaraa, vaan että se olisi näkynyt jo jos olisi tullakseen. Mies tuli nyt ensimmäisen kerran mukaan sellaiselle käynnille joka keskittyi pää osin minun tarkastamiseen. Olo oli jotenkin niin paljon kevyempi ja keveni entisestään kun lupasi puktion lisäksi tulla myös alkion laittoon. Nyt on niin hyvä fiilis tästä kaikesta...:D

Piinailijoille plussatuulia :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
simpli Kuulostaa hyvältä ja aikamoisella vauhdilla kieltämättä kasvua on tapahtunut:) Hienoa että miehesi on mukana, itsekkin kokisin sen parhaana mahdollisena tukena ja yhteisenä juttuna:)

ON pp9 ja kun nuita testejä sattuu kaapissa olemaan..pakko oli siis testata joko pregnyl on hävinnyt elimistöstä. Tästä kummiskin 11pvää sen pistämisestä ja vielä siinä testissä todella hailakka haamu näkyy. Muuten olo aika normi pms. Kiukuttaa, tissit kipeet ja alamahasskin tuntuu siltä että menkat alkaa varmasti jo hyvissä ajoin. Oon oikeestaan viikon nukkunun TOSI huonosti ja olokin on kaikin puolin sen mukainen :(
 
Onnetonpulu ootko varma et se johtuu enää siitä pregnylistä:whistle: jospa se oiski se parempi uutinen..toivon todella että teillä nyt tärppäis! Mulla ei tullu lugeista mitään..tai siis erottihan sen että mikä vuoto on niistä lugeista ja mikä ei..aika mäskisä puuhaahan se on niiden aikaan.Pitää kokoajan kulkee kinnas housuissa:D

Mä en sit mitään lugeja voinu alottaa kun ei kierrostakaan hajua..perse..munasarjoja ja kohtua tuikkii välillä. Kusellakin saa juosta, tuntuu et rakko täys ja ei tuukkaan ku pari tippaa ( pissitulehuksesta ei oo kyse ) Tänä aamuna testasin, mutta negahan se oli..ja ei mikään ylläri jos dpo8 ehkä..kun en tiiä..tänään mennään kaupoille niin pitää ostaa pari testii kaappiin v.loppua odottamaan:)..mä taas intoilen ja sit ku menkat alkaa niin vituttaa.

Mut mikä parasta, puoleen vuoteen eka kierto kun ei oo tuhru vuotoo jos edellistä luge kiertoo ei lasketa:) eli kaavinnasta oli todella apua.
 
Viimeksi muokattu:
tyty86 Ai siekin oot himotestailija:D Kyllä se varmaan miun kohdalla siitä pregnylistä johtuu ja testi on joku äärimmäisen herkkä vielä. Vielä huomenna testaan semmosella ja sit siirryn vähemmin herkkiin joita muutama kaapissa. Tuo vessassa juokseminenhan kuulostas lupaavalta oireelta!! Mie kans intoilen vaikka tiiän kuinka tää taas päättyy. Hienoa ettei oo tuhruillu, tosi hyvä!!!:)Eikun vaan jatketaan testailuja ja toivotaan viivoja sinne testeihin :)
 
Onnetonpulu mä oon oikee maaninen noiden testien kaa:LOL: kusisin varmaa 2h välein testeihin jos niitä vaan kaapissa olis..sit tulee tiirailtua niitä vielä testiajan jälkeenki..vaikka ei pitäs, mutta minkäs teet kun homma menee överiks:D meillä melkein dpo:tkin samoissa..siis jos mulla on ovis ollut niinkuin muissakin kierroissa.
 
  • Tykkää
Reactions: onnetonpulu
tyty86 juuri näin :D. Oon ihan varma et nuo testit on ihan paskoja. Koitin löytää käyttökokemuksia mut eipä juurikaan löytyny. Joku ihmetteli kun kaikki muut testit näyttää negaa ja tuollanen samanlainen kahta viivaa. Täytyy itekkin käydä huomenna ostamassa läjä uusia testejä :) Nää siis tilasin raskaaksi.fi:stä...
 
Meillä oli toinen inssi tänään. Se meni ihan hyvin. Mutta muhun on iskenyt ihan kamala pistosahdistus! En ymmärrä mistä tää nyt tuli, aiemmin oon pistellyt piikit ilman mitään ongelmia, mutta nyt on jostain syystä menny tosi vaikeaksi. Alan jo pari tuntia ennen pistämistä stressaamaan, sitten yritän venyttää sitä lääkkeenottoo ("ihan kohta laitan"), sit sekottelen lääkkeet ja ku pitäs pistää - ni en vaan saa sitä neulaa ihon läpi. Ja mitä kauemmin siinä tuskailen, sitä vaikeammaksi se menee.

Viime viikon torstaina aloin menopuria pistelemään, ja tämän viikon alusta on ollut tällasta. Etenkin tänään, kun piti pregnyl pistää, oli tosi hankalaa. Itkin ja kiukkusin miehelle, voin jo pahoinkin. Mies ois pistänyt, yritettiinki, mutta sekin jännitti minua liikaa, enkä voinu antaa miehenkää pistää. Sit tulee jo paniikki, kun siinä paketissa lukee, että suojattava valolta ja lämmöltä ja pistettävä välittömästi sekoittamisen jälkeen, ja minä olen jo tunnin tuskaillut piikin kanssa :( Ei kai se nyt mennyt pilalle? :( Lopulta sain sen kuitenkin tuikattua, ja nyt on onneksi muutaman viikon taukoa pistoksista... Kun nyt vain kaikki onnistuisi ja pikkuinen saisi alkunsa, niin ei tarvitsisi enää piikitelläkään...

Onko kellään muulla ollut vastaavia kokemuksia, ja miten on niistä päässyt yli? Mullakaan ei siis koskaan aiemmin ole ollut mitään ongelmaa neulojen tai pistämisen kanssa, en ymmärrä miksi nyt on näin vaikeaa. Onko mulla jotain psyykkisen puolen lukkoja nyt tässä? Mietin, että jos nega tulee, pitäskö pitää välikiertoa ihan jo tämänkin asian takia, vai pahentaisiko se vain piikkikammoa?

Tyty ja Onnetonpulu: Mä tunnustaudun myös ihan himotestaajaksi. Mies on tilannut mulle nestistä halvalla ison kasan testejä, ettei talous ihan romahtaisi... Nyt onneks ei voi testata moneen päivään, ku pregnyl näyttäisi vielä väärää plussaa. Tosin täytyy nyt ainakin kerran testata, että nään toimiiko tuo mun pregnyl ;)
 
Saako liittyä seuraan taustailijana? Olen siis nyt pari päivää lukenut tätä ketjua (ihan alusta saakka) ja tänään vihdoin pääsin viimeiselle sivulle. Niin kovin olen myötäelänyt teidän kanssanne täällä, plussia toivoen.

Oma tilanteeni on monimutkainen: emme siis edes miehen kanssa ole vielä hoidoissa ja itse asiassa raskautuminen on minulta tällä hetkellä ehdottomasti kielletty. Minä vaan satun olemaan melko lailla varma, että hoitoihin joudutaan, kunhan jossain vaiheessa lupa lapselle saadaan.

Olen siis itse 26- vuotias ja mies 28. Minulla on makrokokoinen aivolisäkekasvain, jota on hoidettu lääkityksellä keväästä saakka. Joulukuussa on jälleen magneettikuvaus, jolloin (toivottavasti) jo selviää onko leikkauksen aika. Kasvaimesta johtuen prolaktiiniarvoni olivat jättimäiset (itse asiassa gynen apulaisylilääkäri sanoi, ettei ole koskaan nähnyt kellään yhtä isoa tulosta :D, mutta tosiasiassahan tuo siis ei ole mikään hyvä asia, arvo oli about 470 000 tjn.). Lääkityksellä tuo prolaktiini on kuitenkin tullut alas todella hyvin, jopa alle viitearvojen, mutta kuukautisia ei ole näkynyt.

Minulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto ja aloitin e-pilleritkin niin nuorena, ettei ole tullut koskaan kiinnitettyä huomiota siihen, etteikö kaikki olisi ihan kunnossa. Edelliset kuukautiset tosin ovat olleet joskus vuonna 2007 lopussa/ 2008 alussa ja nekin pillereiden kanssa, mutta olen totaalisesti sulkenut silmäni asialta. Koska kuukautisia ei alkanut kuulumaan tuon prolaktiiniarvon laskettuakaan (ja lisäksi hän epäili minulla olevan PCO), laittoi sisätautilääkäri lähetteen gynelle tutkimuksiin.

Gynellä kävin maanantaina, ultrassa näkyi pieni kohtu ja munasarjat (eli eivät olleet suurentuneet niinkuin PCO:ssa yleisesti on), munasarjoissa tosin on hieman rakkulaisuutta, mikä tuohon PCO:n viittaisi. Kohdun limakalvo taas on niin onnettoman ohut, että lääkäri sanoi, ettei siellä ole edes mitään mitä tyhjentyä. :'(

Tiistaina kävin vielä antamassa verikokeet kaikista hormoniarvoista ja aloitin Primolut N:n vuodoon aikaansaamiseksi. Huono juttu on kuulemma, jos ei tällä kuurilla vuotoa saada aikaan, koska minulla on painoakin liikaa (tosin koko ajan laihdutan ja tupakoinninkin lopetin pari kuukautta sitten).

Raskaaksi en siis tosiaan saa tulla tuon kasvaimen takia ja muutenkin koko lapsen saaminen on minulle hankalaa ihan ilman mitään muitakin ongelmia (jos kasvainta ei poisteta, se kasvaa raskauden aikana, jos poistetaan, joudun syömään korvaavia hormooneja koko ikäni). Tällä hetkellä olo on kuitenkin varovasti toiveikas; ainakin olen kokenut saaneeni todella hyvää hoitoa sairaalassa ja uskon todella, että siellä ajatellaan vain meidän potilaiden parasta.
 
Sanonpahan vaan, et on se perkele jos en nyt oo raskaana..repäsykipuja munasarjoissa ja tuikkimista..ja ikin ei oo tommosta ollu ja oviksesta ei todellakaan oo kysymys. Nyt on joku pahasti pielessä jos ei oo täppi käyny. Ne tuikkimiset levii kohtuunki..iha ku joku pienel veitsel kaivelis tuolla kohdussa..ja nää vaan voimistuu päivä päivältä.
Pikkunen mä olen lähihoitaja ja pistän työkseni, mutta koskaan en oo itteeni joutunu pistämään ( jos ei lasketa sormenpäästä otettavaa näytettä). Jännityksellä odotan miten käy kun pitää alottaa piikitykset. Mäkin varmaan pistäsin miehen pistää jos en ite pystys..tosin mun ukko ei varmaan siihe ees suostus ku ei uskaltas:D
Scindapsus tervetuloa:wave: täällä on mukava porukka!
 
Tyty & Onnetonpulu: Joo täällä kans himotestaaja :) Siis en tiedä miten sais huomion jonnekin muualle aina ja vaikka kuinka päätän, että turha vielä testata, niin... Eli pp 9 ja tyylipuhdas nega. Eli kuten arvasin, pregnyl poistunut kehosta ja tärppiä ei tähän kiertoon oo siis odotettavissa. :( Onneksi valkkari on jo normaalimpaa... pitänee ruveta syömään maitohappobakteereja, jos niistä ois apua... Kaippa ne luget on "ylimääräistä" tasapainon horjuttamista sit tonne alakertaan...

Simpli: Onnea punktioon! Toivotaan hyvää saalista! Ja kivutonta toimenpidettä! Jännää vaan miten teillä on ivf nyt meneillään ja meille sanottiin, ettei voi aloittaa enää lokakuussa vaan pitää odottaa tammikuulle. Ja tammikuussa nekin alkaa kuulemma aikaisintaan viikolla 4. Meitä varmaan syrjitään siellä polilla, en tiedä miksi eivät halua meitä hoitaa...

Tyty: Kuullostaa lupaavilta nuo sinun oireet. Mulla oli kans ekassa raskaudessa repäisykipuja, mutta nyt näiden kaikkien kaavintojen jälkeen noita repäisykipuja ja nipistelyitä on pitkin kiertoa (kiinnikkeitä?) ilman tärppiä...

Yritin varata parikäyntiä tänään sinne ivf keskusteluun, no eipä sitten tietenkään oikein löytyny sopivaa ajankohtaa. Piti varata juuri ennen joulua, mikä nyt ei oo ehkä paras ajankohta, jos sieltä taas sitä kylmää vettä niskaan kaadetaan. Minä oon yrittäny olla ystävällinen ja kysynytkin, että mikä mättää, miksi suhtautuvat niin nuivasti meidän hoitoihin polilla. En oo saanu vastausta. Meille luvattiin, että tammikuussa alkaa ivf, mutta tänään sitten sanottiin, että viikolla 4 alkais aikaisintaan hoidot. No eli mun kierrolla se tarkoittaa sitten helmikuuta. Eli taitaa keretä kesätauko tulla ennen kuin on siihen ekaan ivf hoitoon edes keretään. Minä en oikeesti enää jaksa odottaa, koska mahdollisuudet onnistua pienenee päivä päivältä. Tuntuu, että ollaanko me koko polin toivottomimpia tapauksia, kerran meidän hoidot aina hylätään tai siirretään. Ei vissiin sitten kannata resursseja tuhlata meihin, muuten onnistumisprosentit polin kohdalta tippuu... Oon taas niin luovuttamassa, ihan turhaa tää...
 

Yhteistyössä