Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Se esitys on aika myöhään. Eihän se kovin pitkään kestä, mutta jos kahville vielä sen jälkeen mennään, niin aika myöhään olen takaisin kotona. Haluaisin kyllä leffan nähdä ja huomenna olisi viimeinen mahdollisuus käydä teatterissa katsomassa. En ole vielä varmistanut lapsen iltahoitoa, joten se varmaankin nyt ratkaisee asian. Väsymys on aika kova, mutta sen en anna olla esteenä asioitten järjestyessä. Palaan asiaan vielä illan aikana, kun selviää pääsenkö.
 
Jauhopeukalo: Jee! Mukavia uutisia! Miusta on näiden omien kokemusten jälkeen aivan äärimmäisen tärkeetä päästä näkemään heti alussa, että onko kaikki ok. Mielestäni raskaudessa ekat 12 viikkoa matelee niin hitaasti, että stressiä vähentää tuo varhaisultra jonkin verran. Onnea loppuodotukseen! Täältä ehkä joskus tullaan perässä, ehkä...
 
Jauhopeukalo, :heart: :heart: ONNEA!

Onpas täällä paljon tsempattavia taas: Kati, Onnetonpulu & Nippe, plussatuulia puhaltelen teille!! :whistle:

Tyty, hyvä, että olet saanut ajatuksesi jo selvitettyä. Sellaistahan tämä on -aallon harjalta syvänteisiin ja takaisin ja uudestaan ja uudestaan... Voimia!

Rowan
, minä niin aion tulla huomenna. En tiiä, miten sen töissä järjestän, mutta tulossa olen. Laitan sulle yksäriä. =)

Macy
, laita viestiä, jos pääset tulemaan! Onko muita kimppaitkuihin osallistuvia?
 
Äh, en mä voi tulla. Kotiin paluu menisi kiireiselläkin aikataululla sen verran pitkälle, että lapsen rytmin säilyminen edellyttäisi yökyläilyä, joka ei nyt onnistu. Aamulla on aikainen herätys, joten en voi pikkuisen nukkumaan pääsyä venyttää. Täytyy nyt sitten tyytyä odottelemaan dvd:n ilmestymistä takaisin Simpukan kauppaan. Haluan ehdottomasti nähdä tuon elokuvan ja ehkä kotikatsomossa mieskin innostuu liittymään seuraani. Onko kenelläkään tietoa sen hinnasta?

Harmittaa. Olisi varmasti ollut terapeuttista katsoa tuo elokuva yhdessä ja itkeä tihrustaa (tai parkua) kuorossa. No, ehkä päästään keskustelemaan elokuvasta alkuvuodesta jossain miitissä. Paikalle pääsijöille antoisaa leffakokemusta ja herkullista kahvittelua!
 
Jauhopeukalo Varmasti ihan uskomaton tunne, valtavasti onnea teille:flower:

Rowan79 Miulakin joskus inssissä karannu ni sen takia hysterisoin. Kauhia paniikki nyt sen takia :(

Nippe82 Pakko vielä lisätä tuohon että keskenmenon jälkeen helppo raskautua. Omalla kohdallani siis 2003 alkaen ilman ehkäisyä ja ainut kerta kun testi näyttänyt toista viivaa oli vuonna 2006 joka meni heti kesken. Lääkärit tottakai sanoivat että se on hyvä merkki, ai miksiköhän :confused: Sen jälkeen on kulunut 5 vuotta eikä haamun haamua. Että tosi helppoa miun kohdalla :D

Pakko vielä lisäillä polikäynneistä. Miula taas meni päinvastoin että se Jonna ei kuunnellut yhtään mitä selitin ja harmitti suunnattomasti sen käynnin jälkeen kun se ei ottanut millään tavalla huomioon miun entisiä hoitohistorioita jne. Kun taas maanantaina kävin Annella, niin se tosi hyvin oli jo ennakkoon perehtynyt miun tietoihin jne..et Annesta jäi tällä kertaa ainaskin tosi positiivinen mieli :) Ja ekaa kertaa miusta tässä vaiheessa katottiin nuo fsh ja lh arvot jotka olis kuulunu ihan perustutkimuksiin. Ja voihan se olla että eri käyntikerroilla mielipiteet vaihtuu jokaisen kohdalla, se kun niin riippuu omista odotuksista käynnille jne..:)

Huomenna siis suuntaan sinne inssiin ja toivon että follit ei oo karannu, limis ois hyvä ja muuteskin kaikki menis hyvin:) Kyllähän tuo pikkusen jännittää vaikka hirveitä odotuksia ei onnistumiselle edes ole.

Onko teille määrätty inssissä luget loppukiertoon tueksi?
 
Polilla käyty ja olin pettynyt kun taas oli lääkäri vaihtunut, naislääkäri joka ollut ennenkin. Jostain syystä oli todella etäisen oloinen ja hiljainen, joten aloin jo itse kysellä mikä on tilanne munasarjojen kanssa. Tilanne on juuri se mikä pitääkin, joten aloitan pistelyn tänä iltana ja ensi viikon alussa seuranta käynti. Toivon mukaan saadaan kypsiä yksilöitä kerättyä.
 
Rowan Nähtäiskö me siellä Tapion aulassa tai siinä käytävän penkeillä? Mie yritän olla siinä puolen aikoihin (ehkä vähän jälkeen) paikalla... Pitänee varata jo nyt nessuja laukkuun paketillinen, kun huomenna tuskin kerkeää.

Macy gray Harmi, kun et pääse! Saakohan sitä dvd:tä muualta ostettuu, kun vain Simpukasta... Hinnasta ei miulla oo tietoo.

Onnetonpulu Tsemppiä huomiselle! :)
 
onnetonpulu > Mulla puolestaan Anne ei ollut perehtynyt tietoihin ja alkoi selittaa inseminaatiosta kuin ekaa kertaa polille tulevalle. Mieskin katsoi ihmeissään, että mitä se vääntää rautalankaa, kun ollaan kyseisestä toimenpiteestä puhuttu ja kieltäydytty. Myönsi kyllä, että meidän perustelu on ihan hyvä. Raskaus kun alkaa kotipuuhilla ja ilman lääkkeitäkin oviksen tullessa, niin siihen ei tarvita apuja. Ongelma on se loppupää. Ihmettelen kyllä miksi sitä inssiä melkeinpä tuputetaan, kun ei siitä meille apua ole.

Ollaanko me oltu kontrolleissa samoina päivinä? Molemmilla kerroilla odotushuoneessa oli muita, mutta en rohjennut kysyä ollaanko palstatuttuja. :ashamed: (Mulla siis kontrollipäivät 28.10. ja 31.10. Muutkin saa kommentoida)

simpli > Ärsyttävää, jos joutuu itse kyselemään. Eri lääkäreillä on eri tyyli, mutta joskus he tuumailemaan jäädessään unohtavat kertoa asiakkaalle tilanteesta. Se on piinallinen tilanne, varsinkin kun siitä lääkärin tuumailusta herkästi säikähtää. Tsemppiä pistelyyn!

Kati- > En tiedä myydäänkö sitä muualla, mutta Simpukassa se on ainakin pois myynnistä leffateatterinäytäntöjen ajan. Kirjastosta ajattelin etsiskellä, jos kovin malttamattomaksi muutun. Tuon teatteresityksen missaaminen kyllä harmittaa. Huomenna olisi esitysaika parempi, mutta silloinkaan en kyllä pääsisi.

Kp25/31-35 (tms) ja dop12. Tänään pitäisi postilaatikkoon tipahtaa kaksi digitestiä. Perusmallia ei ollut saatavilla kuin yhdessä apteekin nettikaupassa ja silläkin sama hinta kuin viikkonäytöllisellä, joten päädyin tarjoukseen. (Raskaustesti Clearblue digitaalinen viikkonäytöllä - Suomen Kotitesti) Tosi kallistahan nuilla on tikutella, mutta eipähän tarvitse viivoja tihrustaa. Plussaan en tässä kierrossa usko, mutta Lugejen takia on pakko testailla. Ohje taisi olla, että Lugeja 14vrk ja sitten testi eli lauantaina olisi testipäivä. Saatan kyllä dippailla jo perjantaina.
 
Heippa,
huomasin, että täälläkin on Hiljaa toivotut- elokuvasta kiinnostuneita.

Tapio esittää ensi viikon maanantaina ja tiistaina yleisön pyynnöstä lisänäytökset, ma 17.45 ja ti 19.30. Ehkäpä nämä vähän myöhäisemmät esitysajat antavat useammille mahdollisuuden mennä katsomaan meille kovin ajankohtaista elokuvaa.
 
Se ois inssi takana ja 2xluget iltaisin loppukiertoon.Kaikki näytti kuulemma täydelliseltä eikä follikkelitkaan ollut vielä karannut:D Miekin kyllä jouduin ihan itte kyselemään että sain vastauksia. Mikä erilaista edellisiin hoitoihin nähden, niin siittiöt on ihan priimaa!!!:) Kysyin Annen mielipidettä jatkosta ja oli sitä mieltä että ainakin pari kertaa vielä voidaan kokeilla inssiä ennen ivf:ää. Ja sanoi myös että hyvältä vaikuttaa kaikenkaikkiaan tilanne, itse kummiskin sanoin että olen jo oikeestaan luovuttanut enkä usko että voitaisiin ikinä onnistua. Miule se kerta tai kaks on ihan ok kokeilla samalla tavalla kun tässä kierrossa, mutta sitten vaadin ehdottomasti lisätutkimuksia. Tuntuu että tilanne on aina sama;luomuna,inssillä tai ivf:llä...ja uskon todellakin että todellinen syys ei ole selvillä, eikä olekkaan:(
 
Onnea jauhopeukalo! Rauhallista odotusaikaa :)

Jei, hyvä homma että ne solut ei ollu vielä karannu onnetonpulu! Tsemppiä piinapäiviin! Ja onnittelut laatutavarasta, taitaa olla sinulla priimamies ;):D
Epätietoisuus on kyllä syövyttävä tunne :(

Kiitos Niiskunen infosta! Jospa sitä sittenkin pääsee kattoo sen dokkarin.

Macy Varmaan ihan hyvä nuo digitestit, niin eipähän oo sitä arvuuttelua onko ne haamuja vai ei, tulee totuuden mukainen tulos. Eikös sinulla ollu just niitä haamuongelmia? Minulle ei oo kukaan koskaan sanonu miten kauan niitä lugeja käyttää, oon sitten sen noin kaks viikkoa käyttäny ja lopettanut kun negan testannu.. Eipä oo kyllä koskaan mitään virallisia testipäiviäkään :D Tsemppiä huomiselle!

simpli Hyvä että oli kaikki ok ultrassa ja tsempit sinullekin pistelyyn! Milloin käyt tsekkaat tilanteen seuraavan kerran? Piti sinulle jotain kommentoida siitä PCO:sta mutten muista yhtään mitä se oli, kun on tullut tekstiä niin paljo viime käynnin.. No anyway, thumps up!

Kati Monta OI:ta teille tehdäänkään? (taisit varmaan mainita sen joskus :ashamed: ) Tsemppiä sinullekin piinapäiviin!

Täällä onkin sitte parin viikon päästä testiruuhka :D

Mitenkäs Mandeilan kuivatus etenee? ;)

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti!! :wave:
 
Rowan & Kati, kiitos viimeisestä! Oli kiva tavata. Dokkarista sanoisin kaikille, että kannattaa katsoa. Kyllä siitä sai ajattelemisen aihetta ja ehkä vähän toivoakin, vaikka oli kyllä aika raskaskin. En kyllä vollottanut niin paljon kuin olisin kuvitellut, mutta kyllähän se tunteisiin vetosi. Mutta jokainen tietenkin kokee nämä jutut niin omalla tavallaan eikä kaikki halua tuollaisia katsoa...

Simpli, toivotaan suurta saalista! Me mennään aika samoissa. Mä aloitan puregonin ens viikolla, jos nyt siis on synarela toiminut...

Macy, mä luovutin kans viivojen tihrustelun jo reilu vuosi sitten. Digitestit maksaa kyllä paljon enemmän, mutta niitä olen käyttänyt sekä ovistesteissä että r-testeissä. Vaikka enhän mä ole r-testejä päässyt tekemään kuin ihan pari kertaa. Tilaan yleensä ruotsalaisista nettikaupoista.

Onnetonpulu, kuullostaa oikein hyvältä teidän meininki! Pidetään peukkuja!!

Melargia, kuivattelut etenee piinaavan hitaasti! Alussa oli kamalia sivuoireita, mutta nekin ovat jo helpottaneet. Hirveästi ei ole mummottanut ja meinaankin jo huolestua, että toimiiko nämä ollenkaan... Olispa jo tiistai!!

Tiistaina olen siis taas tulossa kaupunkiin. Jos joku vaikka kahville haluis lähtee... :)
 
Kiitos minunkin puolesta Kati ja Mandeila :heart:! Ja kaakaoiden ja glögien ääressä paasaaminen teki myös oikein hyvää näytöksen jälkeen :). Hyvin samoilla linjoilla oon Mandeilan kanssa tuosta dokkarista. Kyllä se kannattaa katsoa, jos vaan suinkin tuntee pystyvänsä. Minuukaan ei itkettänyt lähellekään niin paljoo kuin etukäteen luulin. Mie oon tiistaina aamuvuorossa, eli voisin treffatakin. Riippuu tietty mihin aikaan. Ite oon klo 14 asti töissä, mutta myöhempikin ajankohta sopii.

Melargia, mites siun piinailut?

onnetonpulu, jaksuja sinnekin piinapäiviin. Onneks voi täällä käydä purkamassa kaikkia tunteita mitä niihin(kin) liittyy.

Katilla kans vissiin piinailut nyt aluillaan! ;)

Macy, harmi kun sie et päässyt eilen mukaan. Mut tosiaan ens viikolla on vielä pari lisäesitystä. Mie en ainakaan ovistesteissä luota juuri kuin digeihin, koska en oo kunnon plussaviivoja liuskoihin saanut kuin ehkä pari kertaa. Siis sellasia yhtä tummia tai tummempia kuin kontrolliviiva. R-testeissä oon kumpiakin käyttäny ja haamun haamua ei oo mihkään tullu, mutta kuten tiiätte, ei oo ollu testeissä vikaa vaan testattavassa :/. Lugeista miulle on aina sanottu, että ne 14 vrk ja sitten testi. Jos nega, mut vuoto ei oo alkanu, niin sit viel 2 vrk Lugeja ja uusi testi. Jos edelleen nega, voi Luget lopettaa. Tosin tuossa testivaiheessahan ainakin minua on aina käsketty soittaa polille olipa tulos kumpi tahansa.

Miulla on loppuvuosi aika kiireinen töiden ja opintojen kanssa, mikä lienee ihan hyvä asia :). Huomenna lähdetään viikonlopuks reissuun, lauantaina on tiedossa häät. Jos joku kaipaa hermojenmenetystä jossain muussakin asiassa kuin läpsettomuudessa, niin yrittäkää pakata lahjapakettiin 12 kpl irrallaan olevia viinilaseja! Me eilen illalla miehen kanssa yli tunti taisteltiin (aseina kori, silkkipaperia, sellofaania, teippiä kangasnauhaa ja sydänkoristeita), mutta kai se lopputulos on ihan ookoo. Kun vielä säilyy ehjänä häälahja hääpaikalle asti niin hienoa. :LOL:

Kivaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
Onnetonpulu: No ei oo tosiaan sulla ollu helppoa raskautua km jälkeen. Hävettää ihan valittaa tästä reilusta puolesta vuodesta ekan km jälkeen ja nyt tietty ei tiedä tämän toisen jälkeen raskautuuko enää olemoisinkaan... Ja toivottavasti inssi tuo hartaasti toivotun tuloksen! Mulla ainakin inssissä ja nyt luget loppukierroksi (aion myös käyttää seuraavassa kierrossa pelkkien femareiden kanssa, enkä kysele asiaa polilta sen enempää). Mulle vaan sanottiin ekassa inssissä, että kun ke oli inssi, että testi kahden viikon päästä ja jos nega, pitää lopettaa luget.

Joku mainitsikin, että polille pitää soittaa testipäivänä... en oo tajunnu vissiin heidän sanomaansa oikein, oon vasta soittanu kun vuoto alkanu... eli kp1-3... Tosin kerranhan vasta on tää tilanne ollu ja nyt ilman inssiä lääkkeillä, enkä tajunnu kysyä tarkempia ohjeita. Kun ajattelin, että turha soittaa pp14, koska ei sitten tiedä vielä millon vuoto alkaa eikä näin osaa varata seuraavaa aikaa... Tänään pp 1 ja luget aloitan tänään. Liityn siis parin viikon päästä testailevien joukkoon...

Macygray: Joo minäkin liputan noiden digitestien puolesta, ainakin ovistesteissä. Tosin raskaustesteissä oon käyttäny myös liuskatestejä, koska ovat edukkaita ja toisaalta oon vähä liian innokas testailemaan kun aloitan yleensä jo pp 8 (ihan kun sillon vielä mitään näkyis...). Sitten jos tulee haamu tai jotain, niin varmistelen vielä digitestillä...
 
Kiitos kaikille tsempityksistä!!Nyt on ihan hyvä fiilis ja olen jo valmistautunut et seuraava kierto menee samalla tavalla. Onhan sitä kummiskin paremmat mahdollisuudet onnistua näin kun kotitouhuilla ja kyllähän se omalla tavalla nyt helpottaakin kun saanut tulokset jne..ja tietää et tällä hetkellä kaikki kunnossa. Ja jos ei nyt ala kohta onnistumaan niin sitten tietää paremmin että mistä lähtee vikaa ettimään kun osa on jo tutkittu alta pois.

Täällä on ihan älyttömän monta piinailijaa!!!Kiva piinailla yhdessä!! :) Tsemppiä kaikille ihan valtavasti!! :)


Onnetonpulu pp2
 
Mä en sit vissiin ovuloi tässä kierrossa:headwall: olen tikuttanut kp14-17 ovista ja ei mitään..jotenki musta tuntuu et ovis ois voinu olla jo ennen tota kp14, mutta hitostako mä tiiän ku vuotoo oli vielä silloin siitä kaavinnasta..taitaa jäädä vauva haaveet tässä kierrossa..koska jos ovis oli kp13 niin meillä oli vasta kp14 säpinää makarissa, ja mulla on ns.nopee ovis..et tuskin kerettiin. NOh, mä lähen tästä pikkujouluihi v.lopuks:wave: see you! Hyvästi selvä päivä!
 
Täällä pp 3, eli ainakin onnettomanpulun kans mennään päivälleen samalla rytmillä... Tosin oikeestaan nyt ei edes piinalle tunnu, koska tietää ettei voi onnistua. Ladataan kaikki paukut sinne ivf hoitoihin :) Onneksi nekin lähestyy! Vaikka toisaalta miettii, että kannattasko vielä yrittää kevyemmillä hoidoilla, koska yksi raskaus alkanut ekasta kerrasta ja toinen toisesta clomikierrosta. Mutta toisaalta pelottaa se, että jos nyt jää aikailemaan ja kokeilemaan noita kevyempiä hoitoja, niin ajan kuluessa voi mennä mahdollisuudet onnistua ivf:llä...

Tyty: Toivottavasti oli mukavat pikkujoulut! Harmi, ettet saanut ovista bongattua...
 
Nippe82 Miula kans jotenkin ei tunnu ees piinalta kun aina ennenkin ollu vastaava tilanne että kaikki näyttää hyvältä, mut kummiskaan mitään ei tapahdu. Mie en vaan oikein osaa ees oottaa ivf:kään vielä. Mut tasan samoissa pp3 mennään kummiskin:)

En tiiä mikähän lääke mahdollisesti aiheutti, mutta eilen alkoi iltapäivällä jumalaton tykytys vasemmassa munasarjassa joka iltaa kohden vaan paheni.Säikähdin jo ihan tosissaan että joutuuko lähtemään päivystykseen, mutta yön aikana se oli onneksi mennyt ohi :)
 
Onnetonpulu: Kannattaa varmaan kysyä arkeen palattua polilta, että mistä moinen tykytys johtui?!

Täällä pienessä päässäni pyörittelen kaikkia "hulluja" kysymyksiä, en edes tiedä mistä ne aina päähäni putkahtavat. Eli osaisko joku kertoa, että kun käy näissä hoidoissa ja lääkkeiden avulla saadaan esim. kaksi johtofollia ja sitten on 3-5 pienempää kasvamassa, että jos nuo kaksi irtoaa, niin mitä niille pienemmille tapahtuu ovulaation jälkeen? Meneekö ne hukkaan jotenkin surkastumalla? Ymmärtääkseni munarakkuloita on tietty määrä ja kun ne loppuvat aikanaan alkaa vaihdevuodet. Eli kuluuko minulla munarakkulat nyt nopeemmin? Eli loppuuko ne kesken aikaisemmin? Saatikka jos ivf hoidossa niitä kasvatetaan 5-20... (jos siis sattuu kasvamaan). :confused:
 
Onnetonpulu: Kiitos linkistä. Eli apua niitäkin menee hukkaan joka kuukausi... Loppuukohan multa kohta sitten munasolut kesken?! Voikohan sitä tutkia jotenkin??

Täällä ei tartte tosiaan piinailla enempää vaikka pp 4 on menossa. Alkoi tänään ne tutut menkkamaiset tuntemukset, jotka tähänasti ovat aina tarkoittaneet menkkojen alkamista. Luget tosin pitää ne nyt poissa vielä sen pari viikkoa... Ilman lugeja ois odotettavissa tuhrut jo keskiviikkona ja menkat perjantaina... Onkohan tää luge annos riittävä? Mulla on 1 palero 200 vahvuista lugea iltaisin alakertaan. Yksityiseltä määräsivät laitettavaksi aamuin ja illoin tuon, mutta polilla sanoivat että riittää pelkästään iltaisin.
 
Nippe82 En nyt oikein tiedä itekkään että ymmärsinkö oikein tuon tekstin:D. Tuota varmaan kannattaa kysästä ihan lääkäriltä että miten vaikuttaa. Miula menee lugea iltaisin 2x100mg, eli saman verran. Miula ei oo tuhrutteluja koskaan ollut, mutta sillon kun 2vkoa oviksesta on mennyt, niin hanat aukee kerralla ja kunnolla vaikka paketillisen ois lugeja laittanu :D. Miula äsken tuolla kohdun seudulla ihmeellisiä nippailuja jotka tuskin tähän hoitokiertoon mitenkään liittyy, sillä niitä ollu nyt useemmassa kierrossa muutenkin.PP4 siis mennään!! :)
 
Onnetonpulu: Ei mullakaan ennen ollu mitään tuhruja ja aina alkoi vuoto tasan kahden viikon päästä oviksesta, mutta sitten näiden kaavintojen/keskenmenojen jälkeen luteaalivaihe on lyhentynyt joka kerta. Eli ekan km jälkeen oli nippa nappa 10-12 päivää ja nyt sitten ilman lääkkeitä vajaa 10 päivää ja tuhrut alkaa jo viikko oviksesta... Eli en sitten tiedä kumpi noista mun kropan on sotkenu vai molemmat?!? Ja mullahan on vasta yhdestä lugekierrosta kokemusta, eli aloitin silloin torstaina (ke oli inssi) ja sitten kahden viikon päästä ke aamuna nega, joten lopetin luget ja vuoto alkoi perjantaina (vika luge oli ti-iltana). Mutta ainakin tuhruista oon päässy eroon lugejen avulla, mutta menkkamaiset kivut alkaa jo ihan entiseen tapaan pian oviksen jälkeen olipa luget käytössä tai ei.

Juuri aamulla tuossa miehen kanssa keskusteltiin, että mites jatkohoidot. Eli ajatus ois varata aikaa sitä ivf keskustelua varten joulukuulle. Mies on vähän huolissaan ivf hoitojen vaarallisuudesta/rankkuudesta. Kerroinkin hänelle, että harvempi mies on kuollut niihin hoitoihin purkittaessaan simppoja ja jos minä satun kuolemaan (esim. veritulppa-alttiuden takia tms. koska kaikissa lääkkeissä mainitaan, että ei saisi käyttää jos on ollut tukoksia/tukostaipumusta) niin saa hän ainakin kohtuulliset henkivakuutuskorvaukset... En tiedä sitten hoppuilemmeko sinne ivf hoitoihin vai voisko tärpätä ilmankin, mutta pelkään tätä ajan kulumista ja hukkaan heittämistä. Jos ei nyt onnistu, niin ei vuoden päästä voi olla ainakaan parempi todennäköisyys onnistua? Toisaalta pelkään, että koska tuo limakalvo on niin ohut, että jos siinä on se suurin ongelma, että eihän se oo sen parempi sitten ivf hoitojen aikanakaan. Koska aiemmin kun limis oli kunnossa, ei raskautuminen ollut kovinkaan ongelmallista. Eli meneekö sitten ivf hoidot hukkaan, jos ei minuun mikään pysty tarttumaan kiinni?!
 
Nippe82 Onko siula käytetty mitään hoitoa tuohon tukostaipumukseen?Itekkin joskus miettiny et voiskohan miula olla jotain sellaista ja ominpäin babydisperiinejäkin popsinu ilman apua. Ja eikös tuohon ohkaseen limakalvoonkin ole kaikennäkösiä troppeja? Muistat vaan käynnilläs sitten mainita nuo ongelmat jotta saisit oikeanlaiset lääkkeet hoitoihin tueksi :) Hyvä et siula nuo luget pitää vuodon poissa!!Ja kyllähän moni saa avun viimeistään ivf:ssä myös vastaavilla taustoilla kun työ. Mitä lääkärit ovat sanoneet teillä noista keskenmenoista ja onko niihin selvää syytä teidän kohdalla tiedossa esim.tukostaipumukset jne?Onhan siinä ivf:ssä edut että näkee kuinka alkiot lähtee jakautumaan ja saa sieltä valkattua ne parhaimmat yksilöt siirtoon:)
 
Onnetonpulu: Mulla ei oo käytetty tuohon tukostaipumukseen mitään hoitoa, koska geenivirhettä ei löytynyt, mutta e-pillereistä aikanaan sain veritulpan. Eli tarkoittaa sitä, että viimeistään rv 12 alkaa vertaohentavat piikit (jos nyt ikinä niille viikoille asti selviäis). Mutta oon nyt syöny babydisperiiniä (100) kerta päivässä. Lääkäri tosin totesi, että ei niistä ole haittaa eikä hyötyä. No ohueen limakalvoon ei oo mitään annettu, muuta kuin vaihdettu clomit femareihin ja sitten fostimonia lisäksi, mutta eipähän ole auttanut... Mies lääkäri vaan sanoo aina, että lääkkeistä on enemmän haittaa kuin hyötyä... Joka kerta oon kysyny ja ollu huolissani limakalvosta, mutta kun sen pitäs nippanappa riittää... Keskenmenoista lääkärit ei oo mitään muuta sanoneet, kun että niitä sattuu, ovat kuulemma tosi yleisiä ja kolmannen jälkeen vasta tutkitaan tai neljännen.... (kenenkähän pää kestää noin montaa menetystä?) Eli ei oo tiedossa syytä, mutta nyt on käyty kromosomitutkimuksissa, joista tuloksia odotellaan. No toivottavasti ivf tuo tuloksia, mutta en tiedä millä konstilla tuota limistä sais kasvatettua, kun ei lääkkeitä siihen anneta. Oon ymmärtäny ettei siihen oo olemassa lääkettä, mutta ehkä sitä taas vaan pihtaillaan niitä reseptien kirjottamisia... :( Mutta alkaa joka tapauksessa tuntua aivan turhalle ees yrittää enää... En usko että hedelmöittyminen ois välttämättä se suurin ongelma tai mistä sitä tietää... Voiskohan ne alkiot jotenki "liimata" tuonne kohtuun ;)
 

Yhteistyössä