Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Ricoletto
Moi!
Toivottavasti londikin pääsee tapaamiseen :D ?
Rosetta: Hengessä mukana.

Oliko mitään "tunnistuksesta" sovittuna? No..mie varmaan olen siellä aika tasan tuohon klo 16 ja varmaan siellä ovella olen hyvin etsiväisen näköisenä pukeutuneena mustaan toppatakkiin ja farkkuihin...et jos sellaista näätte niin That's me. Ja tosiaan ei siellä varmaan keskellä viikko tuohon aikaan sitä porukkaa niin olekkaan.

Mutta nyt taas päivän työt kutsuu.
 
Mie täällä kotona jo, en jaksanut jäädä kaupungille pyörimään...
Yksi top alkio siirretty ja kuusi meni pakkaseen. Yksi oli hyytynyt eilisen jälkeen. Tuo alkio mikä siirrettiin oli niin hyvä kun vaan voi olla ja pakkaseen menijät myös :D . Kyselin myös siitä tehtiinkö meille missä suhtessa mikrohedelmöitystä ja koeputkihedelmöitystä. Kaikkille soluille oli tehhty ICSi, koska sperma ei mitenkään hirmu hyvää ollut. Mulle se on ihan sama miten hedelmöitys tapahtuu kunhan vaan saadaan hyviä alkioita, mutta halusin vaan tietää =).

Aika moinen kokemus oli tuo siirto. Jouduin yli 30min odottamaan aikaa, kun siinä oli 3 punktiota ennen minun aikaa eikä ole kuin yksi mikrokooppi ja olin sitten ihan räjähtämispisteessä, kun mun vuoro tuli. Sitten kun pötkähdin siihen tuoliin niin munasarjoihin sattu ihan sairaasti ja itkuhan siinä tuli. Mun oli sitten pakko käydä vähän pissimässä ennen siirtoa että helpottaa vähän ja sen jälkeen siirto menikin ihan hyvin. Siirron jälkeen kävin vielä uudestaan veskissä ja sitten oli taas suht hyvä olla. Ilmeisesti se täysi virtsarakko painoi jotenkin munasarjoja ja sen takia sattui niin kovasti. Lääkäri ultrasi ne munasarjat ja ihan hyvältä näytti ei vissiin hyperiä pitäisi tulla, mutta lepäillä pitää nyt vielä loppu viikko
 
rosetta noniin, eikun vaan onnea kyytiläisen kanssa! ja tosi hienosti teillä jäi pakkaseenkin alkioita! Lepäile nyt rauhassa, kohta se piinailu sit alkaa :LOL:

mie lähen tästä kaupungille, alkaakin jo olla nälkä! ja väsyttää vaan jatkuvasti, nukuin yöllä 11h ja just yli tunnin päikkärit vetäsin! sattupas vapaapäivät sopivaan saumaan!( ja itehän tätä väsymystä on halunnu jo pitkään!)

 
rosetta: hyvä määrä jäi vielä pakkaseenkin alkioita. onnea kyytiläisen mukaan saamisesta, bd . mulla oli kans viime tuoresiirrossa niin täys rakko, et oli pakko pissata vähän pois, kun sattui niin paljon et itketti ja kävelykin sattui. ja silti kehuivat että onpas tosi täysi rakko. mutta siirto sattui ihan hirveesti kans.

ricoletto: meillä taitaa olla punktio ja siirto samalla viikolla, vko 46? sulla taisi olla lyhyt kaava, mulla on pitkä.

ON: nyt oon reilun viikon sumutellu synarelaa. tällä kertaa on tullu aika paljon niitä mummotautioireita (viimeksi en muista et ois näin selvästi tullu), varsinkin kuumia aaltoja ihan yhtenään. nollaultra on ti 27.10 heti aamusta. ja sit kai se piikittely heti alkaa, jos vaan kaikki on ultrassa niinkun pitää..
 
rosetalle tsemit kyytiläisen kans. Hieno määrä jääny pakkaseen.

Janniina: Mulla oli ekalla kerralla ihan kamalat oireet synarelasta...vähän väliä tuli ihan kamala hiki ja muita kivoja juttuja. Mut nyt tokalla kerralla pääsin vähemmällä...onneks.

sojalla on muistaakseni perjantaina se ultra? Joko jänskättää?

Oliko kiva tapaaminen?

Miulla on ollu ihan karseeta väsymystä...ja toisinaan tuo poika vielä yöllä herättää (tekee hampaita taakse) ja mie oon aamulla niin rikkipoikkiväsyny, että tekis mieli jäähä nukkumaan. Yrittää vaan sinnitellä työpäivä ja kun pääsee kotiin, niin tekee mieli vaan painaa pää tyynyyn. Onneks mies on niin kiltti, että joskus lähtevät jonnekki kylään, että saan levätä.
Ja taas miehen pohdiskeluja...on simpsonit-fani ja keksi sitten hyvän idean, että laitetaan tulevalle pojalle (mistäs sen sukupuolen tietää) nimeksi Bart! Ja jo pojalle mainosti että sitten sulla on Bart-veli. Joo-o...saattaa kuullostaa typerältä, tiedän, mutta tää on "meidän iskän" tapa käydä näitä lapsi asioita läpi ja valmistautuu tulevaan.
Huh huh....ihan naurattaa nuo kaikki höyrähykset....

Juups....mutta nyt on taas mentävä ....palaillaan.
 
Moi! Mites teidän tapaaminen meni? Harmittaa vietävästi etten päässy mukaan mut en halunnut koiran olevan ulkoilematta likimain yhtätoista tuntia. :(
Jos vielä tapailette niin ilmoitelkaa josko vaikka seuraavan kerran... :wave:
 
eilinen tapaaminen meni oikein kivasti, meitä oli kolme, eli mie, aurinko ja ricoletto. Pari tuntia hurahti ihan siivillä niitä näitä rupatellessa.

kiva kun täällä alkaa tapahtua vähän kaikilla, Janniina päässee kohta piikittelemään, samoin ricoletto. Rosetta sitten piinailee... ja tosiaan londi tervetuloa vaan jatkossa tapaamisiin jos ne siulle aikatauluihin sattuu.


joo, tosiaan huomenna ois se eka ultra. toisaalta jännittää ja toisaalta ei. Oireet on onneks niin vahvat, että jotenkin luotan siihen, että raskaus on alkanut niinkuin pitääkin. vaikka välillä epäusko valtaa mielen... mutta eihän se murehtimalla parane ja varsinkin huomisesta eteenpäin aioin olla oikein mukavan onnellisesti raskaana, ja vähät välitän mistään huolista ja murheista :D

nyt lähen vähän pötköttelee, on vp ja jotenkin tää väsymys on ihmeellisen pohjatonta....
 
Janninna: Toivottavasti ultrassa näyttää hyvältä ja pääset pistelemään =).

Mammulinos: Mukava kuulla sinusta. Sullakin taitaa se ultra olla jo ensi viikolla =)

Soja: Sulla tais huomenna olla se ultra, jos en ihan väärin muista. Hurjasti tsemppiä :D

Minusta tuo eka hoito meni kaiken kaikkiaan tosi hyvin, vaikka sen synarelan kanssa menikin vähän säätämiseksi kun ei vuotoa meninannut kunnolla tulla ja siirtyi sitten parilla viikkolla piikitykset. Aika vähillä sivuoireillakin pääsin enkä niin kovin kipeä ole missään vaiheessa ollut. Voisin kyllä vaikka heti lähteä toiseen hoitoon jos ois tarvis, mutta ihan hyvä että saatiin pakkaseenkin alkioita niin ei ehkä ihan heti tarvitse. Jotenkin uskomattomalta tuntuu että nyt on oikeasti pp1 menossa kun tätä hoitoa on niin pitkään odottanut. Iskäkin soitteli eilen ja kyseli kuulumisa, sille kerroin että nyt on kyytiläinen matkassa, kun sitä selvästi kovasti kiinnostaa tämä hoito ja mitä milloinkin tapahtuu. Oon sille kyllä painottanut että todennäköisesti saadaan useampia siirtoja tehdä että ei nyt kannata hirveästi vielä innostua ja aika rauhallisesti se ottanutkin.

Miehen kanssa kun eilen keskusteltiin tästä hoidosta ja alkioista niin mies kysyi että onko siinä alkiossa nyt se siittiökin :LOL:, arvatkaa meinasinko revetä. Pein sille sitten vielä pienen biologian oppitunnin hedelmöittymisestä ja alkion kehityksestä jälleen kerran. Se oiskin aika hyvä saavutus jos munasolusta tulisi ilman siittiötä alkio :LOL: =)
 
jotenkin ihana on rosetta toi siun mies :LOL: ehkä kuitenkaan en kovin monta kertaa jaksais samaa selittää :LOL: mutta onhan hän selvästi kiinnostunu asiasta ja miettii sitä. ja onneks uskaltaa kysyä "tyhmätkin" kysymykset! se on rakkautta :heart:
 
sojalle onnea huomiseen ultraan!!!! Nauti ekasta näkemisestä........

Jokos Aurinko on neuvolaan ottanu yhteyttä???

Rosetta: Oli meilläki niitä hassuja kysymyksiä, mutta nyt ei tarvii enää selittää muuta, kun että mitä tehtiin milläki polireissulla. No siirrossa oli mies mukana ja ei tarvinnu selitellä...
Onhan se hyvä juttu, että mies on kiinnostunu aidosti ja on mukana. Onhan se yhteinen asia vaikka välillä tuntuu että "kun kaikki tehdään mulle"..ja siitä mun mies joskus sanoikin, että "voisimpa olla jotenki enemmän mukana"! Kehotin vaan tukemaan ja olemaan läsnä ja lähtemään polille mukaan ja muuta sellasta.

Joo tosiaan oma ultra ois maanantaina...samalle päivälle sattuu hammaslääkäri. Rassataan nyt molemmat päät samana päivänä... :LOL:
Jeps....mut taas mennään... moi
 
Ricoletto
Hai-ja!
Londi: mie niiin ymmärrän sun huolen koirasta..se on aina järjesteleminen, kun on iltapäivä/iltamenoa, jotta eivät meidänkään pojut joutuisi olemaan liian kauan tassut ristissä :D
Toivottavasti sit seuraavan kerran pääset mukaan. Miusta oli tosi mukava saada nikeille kasvot!

Ilmoituslunteisesti kerrottakoon myös, että se Täti, kiitos terojen, sit tänään lopultakin tuli meille! Houkutella piti mutta tääl se nyt kyläilee.
Osaako kukaan sanoa, että onko tällä mitään vaikutusta ensi viikon käyntiin, että ne nyt alkoi, kun mun ois pitänyt lauantaina ottaa viimeinen terolut ja jotenkin jäi takaraivoon, että menkat ois pitänyt alkaa vasta kuurin loputtua...taisin sen tajuta väärin?

Sojan uutisia ootellaan...
 
moiks kaikille!

Töiden aloitus on tässä vienyt kyllä mehut ihan totaalisesti. En oo ees koneelle jaksanu..Tänään pitäis iltavuoroon suunnata.

Sojalle tännekin onnea matkaan oikein kovasti! Kohta näkyy se pieni sydän!

Rosetta, onnea vielä täälläkin hyvin menneest hoidosta. Mahtavaa kun siekin oot taas piinailemassa. Vois vaan toivoa että ei kolmea ilman neljättä! Oli varmasti hyvä kun sairaslomaa jatkoit, kun lääkärikin silloin oli sitä suositellu. On niin tärkeästä asiasta kyse! Miten on päivät menny, vieläkö maha on kipeä? Tosi hyvä tuo miehellesi pitämä bilsan tunti, hahaa :)

Mammuliinos, joo, maanataina soitin neuvolaan vihdoin ja oon menossa sinne ens tiistaina jolloin on tasan 10 vk. Tuntuu tosi oudolta mennä.

Ricoletolle ja sojalle kiitokset mukavasti illasta ja pahoittelut kun olin vähän huonovointinen, enkä ihan vähän. Kotiin tultua suoraan pitkälleen, ½ tuntia unta, sit hetkeks nousin iltapesulle ja takas nukkumaan. Niin että mikä päänsärky ja mikä väsymys!

NeitsytMaria, voin laittaa sen koulutuspäivän ohjelman vaikka liitetiedostona, kun mulla on se sähköpostissa.

KYSELYÄ VERTAISTUKIASIOISTA seuraavaan simpukka-lehteen on myös, eli on tulossa teemanumero verrattomat vertaiset. Voisin kaikille, joiden säköposti mulla on niin laittaa sen lyhyen viestin, olis tosi kiva jos jaksaisitte vastailla. Vastaukset kokoan sitten ja laitan simpukka-yhdistykseen, nimettöminä tottakai!
Puuttuvia sähköpostiosoitteita saa laitta mulle yksärillä.

ON: Töihin palasin tiistaina ja ihan ok mennyt. Niitä kovempia kipuja ei oo nyt ollu. Pieniä en ees aattele, ne kuuluu asiaan. Liikkuminen, ihan vaan jo kävely työpäivän aikana on tehny hyvää.Ja muutenkin, ei tarvii kotona seiniä tuijotella. Tosin väsymys on vähän ongelmallinen. Pitää vaan levätä kun voi. Vuotoa on harva se päivä. Pari kertaa tälläkin viikolla on ollu. Mut eipä tässä voi kuin sitä 16.11.odottaa ja parasta toivoa.
Vaikka nyt on hyvä olo oll niin en oo uskaltanu vielä liikuntaa alkaa harrastamaan. Viikonloppuna koitan, meen varovasti tunnustelemaan. Hyötyliikuntapyöräilyä kylläkin. Täytyy vaan luottaa oloon ja tajuta ettei tämä asia ole liikkumisesta kiinni. Njoo.
Tämmöstä, palaillaan!

Aurinko rv9+3
 
Ricoletto: Hyvä kun täti tuli. Eli oot nyt ottanu 9. terolutia ja huomenna olis viimeinen?
Mulle on ohjeistettu että otetaan kuuri loppuun, vaikka vuoto tuolleen alkaisikin. En usko että se mitään haittaa. Eli milloinkas nyt pistelyt alkaa tarkalleen?
 
Ricoletto: En usko, että haittaa vaikka täti saapuikin vähän aikaisemmin, mutta kuuri kannattaa varmaan syödä loppuun =)

Soja: Aivan mielettömästi tsemppiä ultraan =)

Aurinko:Jaksamisia sinne väsymyksen ja pahanolon kanssa :hug:

Äitikin soitti eilen ja kyseli omaaloitteisesti miten hoito etenee. En ole pitkään aikaan sille mitään kertonut, kun loukkaannuin vähän alkusyksystä, kun pitkät pätkän kirjoitin sähköpostilla "kuulumisia", kun itse niitä kysyi, mutta eipä sitten vastannut siihen viestiin mitään :|. Eilenkin puhelimessa ensin jaariteltiin niitä näitä, ajattelin että uhallaankaan sano mitään jos ei itse kysy. Sitten se rohkaisi mielensä ja kysyi että miten on asiat edenneet hoitojen suhteen =). Kerroin sitten tietysti missä mennään.

Kipuja ei ole mitenkään ihmeemmin ollut. Lähinnä sohvalta noustessa ja sen jälkeen kun ollaan Rasmun kanssa köpötelemässä käyty, mutta ei nekään mitenkään pahoja kipuja olepikkuisen vaan tuntuu. Pari kirjaa olen lukenut ja kirjastosta kävin muutamia DVD- elokuvia lainaamassa ajankuluksi =). Mie oon nauttinut siitä kun saa pitkään nukkua ja aamulla kun mies on lähtenyt töihin oon kaapannut Rasmunkin viereen nukkumaan. Tänäänkin korsattiin vierekkäin kymmeneen asti :LOL:
 
Heippa!

En oo nyt taas kirjotellut, kun on kaikki hässäkkä päällänsä. Käytiin HIV- ja hepatiittikokeilla siellä sairaalan labrassa. Mies sai jo tietää klamydiatestinsä tuloksen (ylläripylläri nega), minä vielä odottelen omia tuloksia.
Tänään jännäillään ja huomenna vielä enemmän, kun minun täti on MYÖHÄSSÄ!! En oo mikään innokas kiertopäivien laskeskelija, oikeasti en ees muista, millon ovat viimeksi menkat alkaneet. Mutta matemaattisella kalkulaatiolla ja pienellä päättelykyvyllä sain semmosen tuloksen, että nyt pitäis olla jopa kp 33, mikä on pisin kierto ikinä! Yleensä oon suht säännöllinen 27-31. En uskalla tehdä testiä kuitenkaan. Oon ihan jänishousu :( Ja ravaan vessassa usein tarkistamassa tilanteen.
En uskaltanut tulla tapaamiseenkaan. Ajattelin, että oon ollu täällä niin lyhyen aikaa. Jospa sitten seuraavaan? Kun jopa tiedänkin jotain noista PKKS:n hoidoista, nyt ollaan vasta niin alussa.
Mutta viikonloppu ja työt kutsuvat!! Kivaa viikonloppua teille muille, toivottavasti teillä on vapaata :)
 
pikana omaa leijuntaa!

ultra meni kivasti ja lääkärin hieman huolestunein sanoin: " noniin, niinhän siinä nyt sitten kävi..... kaksihan täällä on, Onnea!" :heart: :heart:

siis kaksi pientä sydäntä pamputtaa :D ihan menny höömöillessä loppupäivä, eikä mitään järkevää pysty tekemään tai ees ajattelemaan. ja taitaa olla miehellä sama vaiva, soitellu jo useemman kerran töistä ja kyselly kuulumisia :LOL: aikoo kuulemma livistää aiemmin tänään töistä, tahtoo olla miun kaa :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille, mie lähen torkuille, illalla sit anopin synttäreille
 
soja =) :flower:
Saitko reseptiasian järjestymään? Entäs jatko-ohjeet lääkkeiden suhteen? Saitko jo ajana sairaalalle 12 viikon ultraan? Oliko jo puhetta siitä mitä erikoista kaksosraskauden seuranta tuo tullessaan ykköseen verrattuna?

Niin, ei mulla paljon kysymyksiä ole, ihan tohkeissani töistä pitää kirjottaa :LOL:
 
Sojalle aivan mielettömän suuret tuplaonnittelut :heart: :heart: :heart:

liinatiinalle pahoittelut negasta...sillon kun on menkat myöhässä (varsinki kun on säänöllinen kierto), niin toivo on niiiin korkeella. Itelle kävi niin joskus...ja kohta jo testin kans istuttiin vessassa ja petyttiin. Mutta jospa se siitä vielä iloks muuttus, kun pääsette hoitoihin käsiks kunnolla.

ON: Yöllä ei taas nukuttanu...tuli vessahätä ja vähä nipisteli vatsaa. Tuntu että onkohan mahatauti tulossa, kun ajatti vessaan ihan kunnolla ja oli huono olokin, mutta väärä hälytys. Ja sitten mies heräs jänismetsälle ja toi pienen miehen viereen nukkumaan...no heräsin siihen ,kun "prinssi herätti prinsessan suudelmalla"! Poika moiskautti suukon heti aamutuimaan ja sano MOOOOI!!! No eihän se auttanu kun nousta ylös vaikka olis sillä hetkellä väsyttäny. Tänään siivousta tiedossa...on taas jääny rästiin kaikki hommat väsyn takia. Töitten jälkeen on aika rikkipoikki olo.

Vielä kerran onnea sojalle...aivan mieletöntä....niiin ihanaa!
 
Apuja kaipailisin... Miulle polille sanottiin että alottaa Terot kp15, ja tikuttaa ovista jo kp10 alkaen ja jos plussa tikkuun tulee, sitten polille inssiin alkuviikosta.Siis kovasti kai uumoilivat että on tullakseen jo alkuviikosta ovis... (öö, miks ois sitten pitäny viel piikitellä jos sieltä muka ois jo ilmankin irtoomassa munasolu? Mie en oikein ymmärrä mutta enhän mie mikään at olekaan...)

No kuitenkin sain tummia viivoja testiin toissapäivänä ja eilen, eli kp15 ja kp16. Ilmeisesti voin nuo Terot nyt kuitenkin syödä....? Jos vaikka ois ihme tapahtunut ja oisin sen kautta raskaaksi tullutkin, noista Teroista ei ole haittaa?

Hiton netti kun siellä on vaikka millasta käytäntöä ihmisillä ollu...

Linkki testeihin, onhan se edes sinnepäin että vois olla yhtä vahva viiva...?

http://www.aijaa.com/v.php?i=5129021.jpg
 

Yhteistyössä