Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Ricoletto: Noiden lääkkeitten perusteella päättelisin että lyhyt kaava tulee ja muutenkin jos viikolla 46 ois jo punktio niin et mitenkään pitkällä kaavalla siihen kerkeäisi, koska sullahan tääkin kierto loppuu vasta terokuurin jälkeen eli kyllä se lyhyt kaava on eli hoito alkaa suoraan piikityksillä =)

Mie jo tänä aamuna itkua tihrustin, kun mies muisti että sillä on joku kokous huomenna missä sen oisi melkein pakko olla. Aika nopsaan se huomasi, että mulle oisi hirmuisen tärkeää että pääsisi olemaan kaverina siellä polilla maanantaina. Soitteli sitten pomolleen tuossa aamulla ja sopivat niin että menee ilta-päivällä suoraan siihen kokoukseen ja yrittävät siirtää sitä vielä pikkuisen myöhemmäksi että kerkiää minut sitten kotiin tuoda ja ajaa vielä takaisin töihin vähäksi aikaa =).

Iskäkin soitteli eilen ja kertoi että veli oli niitten ristiäisten jälkeen (siis veljen vauvan ristiäisten) kysynyt iskältä miksi mie oon niin surullinen, että onko meille miehen kanssa ongelmia tai jotain. Iskä oli tietysti kieltänyt nuo ongelmat, koska tietää miksi en niin hirmuisen iloinen ristiäisissä ollut, vaikka omasta mielestäni pystyin olemaan suht normaali ehkä vähän noormalia hiljaisempi vaan. Pitää veljellekin tästä lapsettomuudesta yms. kertoa kunhan tulee seuraava tilaisuus siihen niin ei tarvitse sitten huolehtia ja miettiä. Mie oon luullut että se ois arvannut jo jotain ,mutta eipä vissiin olekaan...
 
Moi kaikille!
Täällä taas vanhapieru ilmoittautuu. Tervetuloa liinatiina! Mukava saada jengiin uusia immeisiä. Täällähän on ollut vireää keskustelua, hyvä hyvä. Mulla painaa tenttiputki päälle, joten olen käynyt pikaisesti katsastamassa kuulumiset, mutta en ole ehtinyt oikein tarinoimaan. Oma vointi on kohentunut huomattavasti, kun sain insuliinit ja alkaa löytyä se entinen minä, joka oli jonkun aikaa häveyksissä väsymyksen takia. Sokerit alkaa olla kunnossa, mutta odotellaan vielä ainakin yx kierto, ennenkuin aloitellaan sitä PAS:ia. Olen pahoillani siun puolesta kipinäkenkä kun hoito viivästyi lääkehässäkän takia, mutta saatetaan olla piinailemassa sitten samaan aikaan....siis jos mulla menee suunnitelmien mukaan. Niin, oon tosiaan samaa mieltä, että joskus tuntuu siltä, että kaikki menee päin hanuria. Miten se voikin olla niin?
Rosetalle toivotan paljon hyviä ja terveitä muniksia! Muista ottaa rauhallisesti, sillä noin hyvä rakkulatilanne tuntuu varmasti alamasukassa.
Samoin sanoin tsemppaisin sinua londi, kuin Ricolettokin. Vaikka nyt tuntuu siltä, että tammikuuhun on aikaa valovuosi, niin aika nopeasti se sieltä tulee. Mulle on ainakin tehnyt hyvää hiukan nollata ja funtsia näitä hoitoja ja lapsettomuusjutskia. Näihin taitaa vaan sopeutua ajan kanssa. Ja tältä palstalta yritetään tosiaan tsempata eteenpäin.
RicolettoOrgalutran lienee tosiaan se jarru, joka ymmärtääkseni vastaa samaa kuin ne sumut. Elikkäs se ajaa siut "nollatilaan"=melkein mummoksi. Sitten aletaan kasvatella niitä muniksia Puregonilla ja Pregnyylillä sitten irrotetaan ne munikset keräystä varten. Tuota jarrua on monenlaista. Se voi olla sumua tai e-pilleriä, Yasminia kuten mulla tai piikkinä Procren-nimistä lääkettä(joka mulla oli ekassa IVF:ssä). Lääkitys varmaan suunnitellaan jokaiselle henkilökohtaisesti.
Auringolle, Sojalle ja Mammuliinokselle myös hyvää jatkoa pikkuisten kanssa.
 
Neitsyt-Maria: hienoa että siun vointi on kohentunut insuliinien myötä :) Mitäs sie nyt pistätkään?

No kyllä tässä syksyn aikaan lähes kaikki on menny ihan päin vittua, jos vaan on voinu. Ensin kämmätään sen Terolut-reseptin kanssa ja sitten unohdetaan painottaa ENSIKERTALAISELLE että on ensiarvoisen tärkeää aloittaa pistokset tiettynä päivänä ja enpä ois laittanut pahakseni sitä, että oisivat ohjanneet miut sinne Yliopiston apteekkiin. Hoitaja sanoi tänään puhelimessa että en nyt muista mainitsinko siitä YA:sta sinulle eilen. Tuli varmaan aika veemäisesti sanottua että ET, muistaisin kyllä jos oisit sanonut ja siinä tapauksessa miulla ois ne lääkkeet.

Kyllä taas elämä opettaa kantapään kautta.

Eilen illalla kun kärvistelin rannekipujen kanssa mietin, että nyt me saadaan edes mahdollisuus saada syy jonka takia jaksan näitä kipuja kuunnella. Mutta noh, sitä mahdollisuutta ei taida tulla.

Kysyin aamulla jo siitä mikä oli tilanne eilen ultrassa, en saanut vastausta kun lääkäri ei ollut siitä mitään maininnut. Ja tänään iltapäivälläkään asia ei selvinnyt kun hoitaja ei ollut kysynytkään tätä Korkeelalta.

Mie en usko että tässäkään kierrossa mitään ovista tapahtuu noilla Clomeilla pelkästään.

Anteeks tää itsesäälivolina mutta tää tiputti taas niin korkeelta. Pitkästä aikaa jotain hyvää, ja sitten kävi taas näin.
 
Ricoletto
Kipinäkenkä: :hug: siulla tosiaan on nyt kasaantunut ongelmia aikalailla. Mie totesin kanssa jo alussa, että itse pitää asioita selvitellä..ei meilläkään lähiapteekista ois saanut kuin tilaamalla-edes clomeja. Sit mie soittelin apteekkeihin ja selvisi että YO-apteekissa niit yleensä aina oli ja sinnehän mie marssin..ja olen nyt kaikki kulloinkin tarvittavat sieltä hakenut. Yleensä suoraan meen apteekkiin, kun pääsen sairaalalta.
Siellä saikulla vois lukee jo vaikka siinä odotushuoneessa, että käyttäkää Yliopiston apteekkia...ihan yleisohjeena :D

Isäntä tahtoopi koneelle joten teen hälle tilaa.
 
Kipinäkenkä: Mie pistän 18yks. illalla Protaphania. Aloitin 10 yksiköllä, mutta nyt taitaa löytyä sopiva annos. Ens maanantaina on käynti d-hoitajalla ja ravitsemusterapeutilla. Pidin viikon ruokapäiväkirjaa ja nyt meen esittelemään syömisiäni :LOL: . Onhan tää mulle melkonen elämän haaste. Meinaan, kun kaikki hyvä on hyvää ja maistuu...ja nyt pitäis alkaa seurailemaan syömisiään. Toisaalta tuo verensokeriseuranta on mulle hyvä kontrollikeino just noiden syömisten suhteen. Ja kyllä se ruokavalio näyttää vaikuttavan. Olen keventynyt viikko viikolta. Kysyin noista sokerirajoista silloin sokerilääkäriltä ja aika tiukat rajat sain. Mitkä sulla Kipinäkenkäon sokerirajat, kun olet D1? Rannekivuista puhuit myös. Onko ne diabeteksestä johtuvia kans? Oon ite ihmetellyt vuosia outoja rannekipuja...mutta en ole niihin osannut syytä löytää. Eilisessä Teema-kanavan dokumentissa tuli todella hyvin esille, että sokeritasapainon heittelyt voivat vaikuttaa lapsettomuuteen, koska ne vaikuttavat myös hormoonitoimintaan. Mie olen nyt iloinen siitä, että sokerihommat on hyvässä hoidossa. Antaa toivoa myös lapsettomuushoitojen suhteen.
Mie olen Kipinäkengän kans samaa mieltä siitä, että tympii joidenkin hoitajien asioihin paneutumattomuus. Ihan liian paljon jää asiakkaan itsensä huolehdittavaksi. Vaikka meillä Karjalassa pääseekin nopeesti hoitoihin ja mylly lähtee pyörimään usein vauhdilla(liian vauhdilla, ettei joskus kerkee itse mukaan), semmonen yksilöllisyys tahtoo unohtua. Kiirehän niillä hoitsuilla ja lääkäreillä aina on, mutta kun tää asia olis meille jokaiselle niin yksilöllinen ja ainutkertainen. Toki moitteita ei voi yleistää, sillä henkilökunnasta löytyy todellisia helmiä, jotka ovat aivan oikealla alalla.
 
Ricoletto: Ei tosiaan tekis pahaa tuommonen lappu siel odotustilassa. Ei miula käyny pienessä mielessäkään että lääkkeitä en saa apteekista kuin vasta seuraavana päivänä.

Neitsyt-Maria: Tosi hieno juttu että hyvin pyyhkii ja painokin on pudonnut :)

Mitäs mie nyt noihin tavoitearvoihin sanoisin... No ainakin hba1c pitäs olla alle 7 %. Miula on ollu pari vuotta välillä 5,5-6,4%. Toi korkein arvo on ihan tarkotuksella pipoa löystyttämällä aikaan saatu. Pidin ihan liian tiukkaa tasapainoa (hobis 5,5-5,8%) pitkään ja kun hoidot ei edenneet, alkoi se tuntua ihan turhalta.

Ennen ruokailua vs ois hyvä olla 4-7, mitä lähempänä nelosta sen parempi. Ruokailun jälkeen (1,5h ruokailusta) alle 8.
Onhan noissa tekemistä...

Miulla on diabeteksen lisäks nivelreuma josta nuo rannekivut. Oon ollu viime vuoden huhtikuusta ilman lääkkeitä näiden raskaustoiveiden takia, niin alkaa olla välillä jo aika taistelua jokapäiväinen elämä ja työssäkäyminen näiden käsien kanssa.

Samaa mieltä oon kanssas tuosta että liian paljon jää asiakkaan harteille ja kun asiat on uusia ja outoja, miten sitä voi olettaa että itse tajuaa kaiken....? En mie ainakaan tajua...

Polilla on toki aivan ihania ihmisiä mutta mie kaipaisin varsinkin lääkäreiltä sitä, että kaikkea tietoa ei tarvitsisi repiä heistä ulos. Ajattelin nyt maanantaina pyytää epikriisit polilta ja sen miehen simppa-analyysinkin. Kiinnostaa tietää tarkemmin mitä siitä selvisi. En tyydy nyt pelkkään "hyvää kamaa on" tietoon. Kai miulla on oikeus tietää tarkemmin?

Tosi paljon jäi häiritsemään myös se, kun en tiedä mikä tilanne siel munasarjoissa oli ultrassa... Ilmeisesti en tähän saa vastausta koska papereissa ei niistä mainintaa ollut, hoitaja sen verran katsoi ja pahoitteli myös sitä että kun hänkään ei sillä hetkellä juuri monitoria seurannut.

Tulipahan paatos. Mutta nyt takas seuraamaan Miehet jotka vihaavat naisia elokuvaa :)
 
Huomenia!
Kipinäkenkä: Vielä pikkusen noista sokruista. Mulla oli hobbis heinäkuussa 5.8%. Aamuarvot, joille rajaksi annettiin 5.5 alkavat olla kohdallaan. Päivälläkin, ennen ruokailua arvot olivat liian korkeella ja niin tahtovat olla edelleenkin. Tai jos ateriaa ennen on ok, niin sitten se nousu aterian jälkeiseen arvoon nähden on yli 2mmol/l. Mulle annettiin niinkin tiukka raja kuin 5.5 ennen ateriaa. Aterian jälkeen on samaan tapaan kuin sulla 7.8, johon aika hyvin pystynkin. Ei vaan koskaan kärsi ottaa mitään jälkkäriä, eikä sämpylöitä mussutella. Kyllähän tähän varmaan ajan kanssa oppii. Yx kaverini kommentoi tautiani tähän tyyliin:"Kyllähän siihen tautiin lääkkeet löytyy ja PIENELLÄ elämäntaparemontilla se suttaantuu." Ihan kuin olis ollut kysymys jostain maitoruvesta. Joo, mie ajattelin.Tässä sitä empatiaa ja ymmärrystä tuli taas ihan riittävästi. Se ainakin selvisi, että hän tuskin on ensimmäisenä niiden joukossa, joille kerron myös lapsettomuushoidoista.
 
Neitsyt-Maria: Miulla on aamuarvot ollu viel aika hakusessa kun tuohon pumppuun siirryttiin. Oon nyt lisänny yön basaaleja ja nyt aamulla oli sitten sokerit 4,3. Mutta huomenna voi olla taas ihan mitä sattuu jos vanhat merkit pitää paikkaansa.

Kyllähän sen heti huomaa aterian jälkeisissä arvoissa, jos ei lounaalla mussuttele niitä vehnäsämpylöitä tai syö jälkkäriä :p mutta en jaksa aina olla niin tiukka, että jättäisin syömättä. Oon aatellu niin, että sitten jos joskus olen raskaana, ehdin tiukkapipoilla ihan riittävästi.

Ylipäätänsä tuo aterian jälkeinen tavoitearvo on kyllä toteutettavissa mutta miulla se tarkoittaa sitä että sitten hypoilen siitä noin tunnin päästä. Toivon, että tuohon pystyis tällä pumpulla vaikuttamaan.

Ei kuitenkaan kaverisi kertonut että diabetes on ELÄMÄNTAPA? Minnuu niin pistää vihaks kun ei-diabeetikot tulee heittämään tuota elämäntapajuttua. Sitten kun heillä itsellään on sama SAIRAUS niin siitä vaan, mutta ilman diabetesta ei kannata miulle tulla avautumaan tuosta aiheesta.
Viimeks sairaalassa yksi nuori lääkäri vetäs tuon kortin esiin. Sanoin kyllä sille että kyllä tämä useimmiten ihan sairaudelta tuntuu.

Tsemppiä kovasti =)
 
Kipinäkenkä Ymmärsit täysin, mitä tarkoitin! Ja nauroin perseelläni, kun luin kommenttisi. Kyllä, frendi tarkoitti just sitä" diabetes-elämäntapana-juttua". Lainattu kommentti:"....siis PIENELLÄ elämäntaparemontilla ja lääkkeillä sitä pystyy elämään suht´koht´normaalia elämää." Ei ollu enää herne, mikä meni nenään. Tais olla kukkakaali...
Miun miehenkin on ollut vähän vaikee suhtautua tähän uuteen "elämäntapaan". Pitää edelleenkin muistuttaa ystävällisesti, että jumbopussi hedelmäkarkkeja ei oikein sovellut uuteen diettiin. Eilen hän sitten tuli kotiin Macin take away-pussi kainalossaan ja mie aattelin, että pussista varmaan löytyy extra isot purilaiset, tupla ranskiksilla. Mutta ei. Hän oli ostanut mulle Ceasar-salaatin ja itelleen pienen :attn: PIENEN hampurilaisen! Hyvä, hyvä! Onnex muistin kehua.
Mie tykkään kutsua ruokavieraita ja laittaa jotain hyvää pöperöä vähän isommallekin porukalle. Tänään ollaan kutsuttu miun vanhemmat syömään ja ajattelin laittaa keittoa suppilovahveroista. Tulipas nyt melko ravitsemuspainotteista juttua, mutta antaa mennä.
 
NeitsytMaria: Ihanaa, siun mies on hommassa mukana :heart: Siitä pointsit hänelle! Kyllä se helpompaa on kaksin tehdä niitä muutoksia ruokavalioon. Miulla ainakin tekee pahaa kattoa kun mies syö karkkia tms ja useinhan se menee siihen että itekin tulee sitten otettua :ashamed: Ei sinänsä paha diabeteksen kannalta, helpostihan se on boluksilla hoidettavissa mutta painon kannalta... Ei tekis pahaa jättää kaikki herkut syömättä.

Oon miettiny että jotain hyvää pitää koittaa "keksiä" tästä kierrosta (vaikka menikin ihan pieleen :'( ) ja olkoon se nyt se, että ruokavalioon teen muutoksia ja liikun enemmän. Samalla koitan saada noi pumpun basaalit siihen malliin että loppuu nää yöheräilyt mittaamaan.

Pienikin painonpudotus varmastia auttais miun munasarjoja ja kun tukena on tuo Metformin, niin se ei välttämättä mikään aivan mahdoton juttu oo. Aiemminhan miun on ollu tosi vaikeeta saada painoa pois. Karppaamista on tehny mieli kokeilla mutta se laittaa sitten insuliiniasiat niin uusiks, että ei oo riittäny voimia siihen alkaa. Ja hieman se karppaamisen idea vesittyy kun on hypoja koko ajan...

Pakko tästä paskasta tuurista on kehitellä nyt jotain hyvääkin, muuten levii pää.
 
Tertsut taas!
Taidetaan olla kahdestaan koko tällä palstalla. Missähän muut on? Eipä siinä mitään, kyllähän tätä juttua tuntuu tulevan. Mie olen kanssa hiukan vilkuillut tuota karppaamisjutskaa. Oiskohan se miten työlästä ja vaikkeeta tämmöselle ruisleivän puputtajalle? Mitähän ne karpit mahtaa syödä välipalaksi, jos hiilarit ei kuulu valioon. Meinaan kun miun tekee mieli syödä sitä ruisleipää. Sie Kipinäkenkäpuhuit painosi pudottamisesta. Mie yllätyin, koska olen saanut siusta hoikan ja urheilullisen kuvan.
Jep, ruokavieraat ovat lähteneet masu täynnä ja mie tässä chattailen vielä punaviinilasi kädessä. Jäi lounaalta tuota pullon pohjaa...seli, seli. En tiedä onko kukaan viinin ystävä tällä palstalla, mutta sen verran positiivista :attn: :attn: , että kun ei oo aktiivisissa hoidoissa tai raskaana voipi nauttia näistä Dionysoksen antimista. On totta, että paskasta tuuristakin saattaa löytyä jotain positiivista, kunhan hiukan aikaa kuluu ja pöly laskeutuu. Ja sen mie tiedän itsestäni, että jos joskus raskaudun, voin olla vaikka syömättä sen 40viikkoa :LOL:. Sitten pitää dietti, olipa se millainen tahansa....vaikka kaalikeittoa.
 
NeitsytMaria: Oliko Aurin-ko ainakin jossain reissun päällä...?

Mie joskus tosiaan vähensin rajusti hiilareita ja miulla se homma kaatu siihen kun niitä hypoja tuli ja sitten piti tankata hiilareita --> Se koko ajatus vähän vesitty siinä...

Aamupalalla karpit tuntuu syövän usein munakasta, pekonia, leikkeleitä, partaäijäjugua... Ja leivän korvikkeita on myös keksineet, mantelileipää muunmuassa. Se kuulemma menee sämpylästä ihan heittämällä.

Välipalat taas tuntuu olevan aika vähissä karpeilla. Tuhdisti kun syö rasvaa ja protskuu niin ei tuu nälkä aterioiden välillä.

Alkuhan se varmasti on vaikeaa, siitä ei pääse mihinkään mutta monet on sanoneet että makeannälkä ja esim just se leivänhimo helpottuu parissa viikossa. Ei tee sitten enää mielikään.

Oisin tyytyväinen jos pystysin olemaan hyväkarppi, eli jättäsin mm. nuo vaaleet viljat pois. Mikään ketokarppailu ei miulla onnistu, siihen on turha alkaa. Joku 50-60hhg menee vielä ja siihen pystyy pääsemään aika helposti, kunhan vaan jättää leivät, perunan, pastan ja riisin pois.

Juu en oo mikään hoikka :whistle: Ylipainoo on sellanen 20kg. Urheilin nuorempana kyllä ja paino on noussu vasta nyt päälle kakskymppisenä. Urheilla yritän nytkin ja mutta sekin (laihdutuksen ohella) on aika kausittaista :ashamed: Oon vähän tämmönen helposti innostuva tyyppi mutta innostus laantuukin aika helposti.

Ai hitto, miulla on pumppu irti saunan takia. Täytyykin lähtee ettimään minne sen jätin ja iskee kiinni ettei käy köplästi...
 
moikkelis!

olipas täällä paljon juttua, luin läpi, mutta välillä meinaa sotkeutua että kuka puhuu. Tohon orgalutraniin vielä, se on miusta sellanen jarru, joka pistetään piikittelyjen loppuvaiheessa, että munikset ei karkaa liian aikaisin itsestään? korjatkaa joku jos oon väärässä. ja oli muuten harvinaisen paskamainen toi apteekkihässäkkä. mutta yleensä sit asioista löytyy joku hyväkin puoli, ainakin joskus.

Me oltiin kanssa reissussa viikonloppu, aurinkokin on. oli oikein kiva hesan reissu! mutta kyllä nyt on kiva olla taas kotona.

mites se ens ke tapaaminen? ketä tulossa miun ja auringon ja mahdollisesti rosetan lisäksi?

rosetalle paljon tsemiä huomiseen punktioon, toivotaan hyvää saalista!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Heips ihan nopsaan enne kuin asioille pitää joutua.

Joo, tosiaan viikonlopun olin nettipimennossa, oltiin reissussa. Tosi virkistävä reissu vaikka vaan 2 pv oltiin. Miun kummityttö sai nimen, ja oli kyllä muutenkin ihana neiti.

Kipinäkengälle pahoittelut lääkehässäkän takia, noi on tympeitä :(

Tapaamisesta, niin siis keskiviikko klo 16 ja sinne syömään ollaan menossa. Ricoletto tuossa mietti että mistä meidät tuntee. Onks kellään hyviä ideoita?Mulla ei nyt just tuu mitään hyvää ideaa mieleen. Ehdotuksia? Eli mukaan tulossa soja, rosetta (?) ricoletto ja londi, vai olitko londi tulossa?? Sorry, lukasin niin nopsaan nuo ed. kirjoitukset..

soja, tsemppiä töihin, vaikka ne ajatukset juoksenteleekin.

:wave: kaikille! :x mukava kuulla NeitsytMaria että sullakin tuntuu asiat menevän parempaan suuntaan!

Myöhemmin lisää! Nyt alkaa tätä tekemistä riittää, kun niin pitkään meni vaan lepäillessä..
Ai niin tän päivän ultrassa hyvin oli kasvettu ja kaikki näytti hyvälle. Viikon päästä saa alkaa lugesteroneja ja zumenoneja vähentämään asteittain. Metformiini jatkuu seuraavaan ultraan asti joka on äitipolilla ja silloin olis 12+6.

Hyvää alkanutta viikkoa
 
voi itku, taas vuotoa :'( ja veristä. Olin just lähössä asioille ja sitten jumppaan, mutta eipä sitten lähdetä minnekään. Voi kun nyt loppuisi tuo vuoto. Just kun taas huokasin, niin nyt sitten taas pelätään.
 
Aurinko: Voi ei, ei ole todellista :( . Tosi inhottavaa, mutta toivottavasti loppuu pian.
Onneksi pikkuinen voi kuitenkin hyvin =)

Kipinäkenkä: Tosi inhottava lääkehässäkkä sattunut, enpä miekään ois arvannut että noin tarkkaa on niitten alottamisten kanssa.

Neitsytmaria: Mukavaa kuulla sinusta ja hyvä että alat voida jo paremmin.

Punktiosta kotiuduttu ja ihan hyvä saalishan sieltä tuli, 12 solua :D . Toivottavasti ei kovin suurta karsiutumista tapahdu hedelmöittymisessä ja jakautumisessakaan =). Huomenna tiedetään taas enemmän. :( . Punktio meni ihan hyvin kyllä se vähän sattui, oisin tosin saanut kipulääkitystä enemmänkin, mutta tuo kipu on niin lyhytkestoista että kyllä sen kesti enkä halua koko päivää tokkurassa olla. Viikonlopun otin ihan rauhallisesti sohvan pohjalla lähinnä =) , vaikka en niin kovin kipeä ollutkaan. Iltaa kohti rupesi enmmän tuntumaan ihan kun ois pieniä kiviä munasarjat täynnä ja semmoista painon tunnetta. Nyt oon ainakin keskiviikkoon saikulla ja kovasti lääkäri suositteli lepäilemään vielä torstain ja perjantain eli kaipa mie sitten pidän semmoisen löhöloman täällä viikolla.
 
Moi!
Hyvä saalis sulla Rosetta ;) . Elikkäs siirto on sitten keskiviikkona, eix jee? Oliko puhetta, siirretäänkö 1 vai 2 alkiota? Toivotaan hyvää jakautumista myös :)
Kipinäkenkä Kävin tänään avautumassa ravitsemusterapeutilla ruokavaliostani ja sokeri-Maijalla. Sokrujen suhteen sain hyvät arvosanat. Kokeilen nyt lisätä Metformiiniä elikkäs 2 tabua (=1000mg) aamulla sekä illalla. Katotaan, alkaako vatsa rallattaa. Milläs annoksella sulla nuo Metut menee? Kysäisin lisäksi, miten PAS:in estrogeenit vaikuttavat sokereihin ja vastaus oli, että kohottavasti. Saan sitten varautua sokrunousuihin, koska mullahan sitä estrogeenia menee sitten tabuina ja laastareina...kun en ihan vähästä tokene. Kun nyt on jo hyvä kierto takana sokereiden suhteen, niin taidan vielä katsoa yhden kierroksen ja sitten PAS:ia kokeilemaan. Mullahan on saattanut ollakin sokerit jo pitkänaikaa hormoonihoitojen takia päin sitä kuuluisaa hanuria, mutta kun siihen ei vaan ole kiinnitetty huomiota. Jospa sitä mentäis nyt paremmilla korteilla. Ravitsemusoppia tuli kans ihan kylliksi yhdelle kerralle. Terapeutti korjasi miun väärinkäsityksiä ja antoi mukavia vaihtoehtoja syömisen suhteen. Hän ei kyllä yhtään lämmennyt karppien pekoni-muna-aamiaisesta, joten taidan minakin jatkaa ihan normaalilla, terveellisellä, vähähiilarisella ruokavaliolla.
Palaillaan!
 
rosetta hyvä saalis sulla jo ekassa hoidossa! kyllä noista varmasti ainakin muutamaan siirtoon alkioita saatte! (en tarkota olla pessimisti, mut kuiteskin vähän karsintaa aina käy, mutta siinähän ne laatu yksilöt sitten erottuu ;) ) Ota tosiaan ihan rauhassa, itse tein 3. IVF:ssä virheen että läksin intoilee liikkeelle liian aikasin, kun 2 ekaa meni hienosti, ja sehän sit kostautui. Jos oot jaksavainen niin ois kyllä kiva nähdä keskiviikkona!

neitsytmaria mielenkiintoisia nuo sokeri ja hormoniasiat, enpä ollu ikinä tullu ajatelleeksi tollasia yhteyksiä. Hyvä että sait asiantuntijalta ohjeita ja ilmeisesti järkeviä arkeen sovellettaviakin vielä! Hyvältä kuullostaa toi suunnittelmasi seuraavan PAS:n suhteen

aurinko :hug: koita jaksaa ottaa rauhassa, vaikka voin oikein hyvin kuvitella että se ei kovinkaan helppoa ole!
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitsytMaria:
Hän ei kyllä yhtään lämmennyt karppien pekoni-muna-aamiaisesta, joten taidan minakin jatkaa ihan normaalilla, terveellisellä, vähähiilarisella ruokavaliolla.
Palaillaan!

heips. sori että sotkeuden teitin ketjuun. mulla on antti heikkilän diabeteksen hoito ruokavaliolla sekä ruotsalaisen annika dahlqwistin vastaava. suosittelen. :)
heikkilähän suosittelee n.70g hh/pv. ite oon yrittänyt noudattaa sitä - paitsi karkki päivinä.. joita on ollut nyt stressaavana aikana liikaa. idiootti minä.
mulla ei oo vielä D:tä, mut resistenssiä on ja sukurasitusta. PCO todettu, liikaa karvankasvua ja muutenkin oon hiukan enemmän puolalaisen kuulantyöntäjän näköinen kuin keskiverto suomalainen naisihminen. :LOL: :saint: - ihan totta mun mies sanoi kerran että monet meihetkin on naisellisempia kuin minä.. :whistle: (tarkoitti homoja, mutta kuitenkin)
 
NeitsytMaria: Miulla on Metut 2x500mg päivässä. Kamalan vaikeeta muistaa ottaa nuo :/ Enhän mie meinaa mitenkään muistaa niitä.

Mie kävin joskus pari vuotta sitten ravitsemusterapeutilla ja tehtiin ruokavaliota painonhallinnan tueks. Sitä pirun leipää oli joka aterialla ja jos koitin tarjota jotain protskupitoisempaa, niin heti tuli jyrkkä ei. Sitten miun piti kotona täyttää parilta päivältä ruokapäiväkirja ja lähettää terapeutille syynättäväks. Sain _hieman_ kritiikkiä siitä kun en syöny sitä leipää ja "Miksi sinä syöt näin paljon tätä rahkaa?!?!"

Ymmärrän sen, että diabeetikolle ei protskuja suositella mahottomia määriä mutta kun oon todennu sen, että mie en varsinkaan hiilareita syömällä laihdu, niin miks niitä pitäs vetää hulluna ( 180g päivässä oli siinä ruokavaliossa....).

Juu kyllä tässä näitä tympeitä hässäköitä on ollu ihan tarpeeks. Luotto polia kohtaan on aika lailla nollissa tällä hetkellä :|

Oon miettiny sitäkin että mahdan olla tollo ihminen kun tämmösii vaan sattuu, paremmin pitäis ite huolehtia asioista sitten varmaan...

Rosetalle mukavaa löhölomaa =) Ja täällä pietään peukkuja myös että huomenna saat hyviä uutisia!
 
hellou

Rosetta: ilmottelethan pian kun uutisia tulee. Jännittää..

Soja: Siun päikkärit alkaa kuulostaa siltä kuin olisit pikkuhiljaa samassa vaiheessa kuin mie pari viikkoa sitten :LOL:

Huomisesta, niin tosiaan mitään ideoita siitä tunnistautumisesta? ELi miten meidät tuntee. Mulla alkaa kohta iltavuoro ja aamu huomenna joten en täällä nyt ehdi näkyillä.

ON: Hitto sentään kun eilinen verinen vuoto taas säikytti, onneks se ei alkanu runsastua, vaan pariin tuntiin loppui taas kokonaan. Ei tässä paljon saa huokailla.. Yritän parin päivän päästä jos tosiaan pääsis jo jumpille, tekis tosi hyvää. Koht on kunto muisto vain.. Mut kun tilanne vaatii, niin lepoa, se on tärkein. Jotenkin jännitää menä töihin 3,5 viikon tauon jälkeen. Loma oli välillä ja kaks 5 pv:n sairaslomaa+vp:t. On otettava rauhallisesti ja jatkettava salailua.. Siis ihan pari ihmisitä tietää tilanteesta. Nyt oottelen et pahin olo painuu pois ja meen suihkuun.

Mukavaa päivää kaikille.
Aurinko rv 9+0
 
Aurinko: Toivottavasti eka työ ilta menee hyvinja vuodotkin jäisi lopullisesti historiaan =)

Soja: itsekin olen aika pessimistinen ja yleensähän karsiutumista tapahtuu aina jonkun verran, muttajospa tässä ainakin kahteen pasiin päästäisiin =)

Polilta soittelivat tuossa äskettäis 12 kypsää solua oli ollut ja 8 alkiota niistä saatiin. Itse oon kyllä tosi tyytyväinen määrään :D . Toivottavasti huomenna on kaikki vielä hengissä ja lähteneet hyvin jakautumaan. Olettaisin että yksi huomenna siirretään, vaikka ei siitä mitään puhetta ollutkaan =)

Olo on ihan hyvä ja aamulla oli melkein normiolo. Pikkuisen uskalsin Rasmun kanssa ulkonakin köpötellä ja kaupassa käydä. Sen jälkeen alkoi taas vähän masua nipistellä, mutta ihan hyvin mennyt kyllä ei ole mitään isompia kipuja ollut.
 
Kiitti vinkistä Dreamer78! Hyvä huumori sulla! B) Miepä käyn kattomassa Antti Heikkilät ja Annika Dahlqwistit.
Aurinko kysyit tässä taannoin, haluaisiko joku nähdä Simpukan vertaistukiryhmän vetäjien tapaamisen ohjelmaa. Joo, mie haluaisin. Voiko sen laittaa ihan tähän palstalle näkyviin?
Kiva kuulla hyviä uutisia, Rosetta :). Huomenna siis rakko pullottaen polille. Se on hyvin mielenkiintoinen kokemus myös :D
 

Yhteistyössä