Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Heippa vaan tänne hiljaisuuden keskelle :)
Toivottavasti Mammyn JOS on kuitenkin KUN, että pääsette aloittamaan hoidon mahdollisimman pian.
Garfieldille pitkää kuminauhaa, kyllä ne viikot siitä ohi livahtaa :)
Ilmeisesti polilla on melko kiireistä nyt, vaikkei tänne pinoon olekaan kaikki löytäneet.

ON Eilen käväisin polilla ultrassa, kp 7 ja Femarit oli aikaansaaneet kokonaista 3 follia, jotka vielä olivat kaikki yhtä suuria, huh :eek:
Tuntemuksetkin on sen mukaiset, tuntuu että munasarjat ratkeaa.
Keskustelin E:n kanssa ovulaatioinduktion sivuvaikutuksista, jotka minulla tuntuvat olevat jotenkin poikkeuksellisen voimakkaat, mm. kuumat aallot "jäivät päälle" edellisestä clomikierrosta. Seuraava kierto, jos ei nyt tärppää, mennääs sit ilman clomeja ja femareita. Molempia jää kaapin perukoille vanhenemaan ihan mukavasti, voi däääm.
Näillä näkymin toinen inssi tehdään suunnilleen kuun vaihteessa, jos kaikki menee ns. käsikirjoituksen mukaan. Jostain syystä ei jännitä läheskään yhtä paljon kuin eka kertaa odotellessa, vaikka nyt taitaskin olla kolmoset tilauksessa :D

Täytyy kyllä ihailla polin henkilökunnan sitoutumista työhönsä. Kun viimeksi varailin kontrolliaikaa, niin hoitaja lupasi tulla töihin VAPAAPÄIVÄNÄÄN, että pääsin juuri oikeana päivänä ultrattavaksi. Miettikääs naiset sitä! Olemme hyvissä käsissä :flower:
 
Moi kaikille, kerran tänne kirjotin ja sitten unohin salasanan :D Kyselin siitä icsi/ivf hoidon etenemisestä, kiitos vastauksista. Mulle on nyt jo vähän selkeempää kun käytiin polilla siinä keskustelussa, Kahden viikon päästä alkaa sumuttelut ja punktio menee tuonne marraskuun toiselle viikolle. Pelottaa edelleen et miten ihmeessä onnistun yhdistää työn ja hoidot.. no pitää yrittää olla vaan stressaamatta, muuten ei mistään tuu mitään..

Niiskunen: kyselit niistä hormonikokeista, meillä otettiin molemmilta hormonikokeet heti alussa eli edes inssiä ei ruettu tekee ennen niitä. Sen takia meijän inssi tehtiinkin ilman clomja tms, kun miussa ei siis oo mitään vikaa, ainoastaan miehellä huonot siittiöt ja tähän ei oo syytä löytynyt..
Outoa että kaikista ei oteta heti alussa.. vaikka se odottelu olikin ärsyttävää, kun mitää ei voinu ennen sitä tehdä ja piti vaan odotella oikeaa kierron päivää että pääs verikokeeseen... :/

Ens viikolla polille hakemaan reseptit, niihin lääkkeisiin saa vissiin varata puolet kuun palkasta..
 
Tervetuloa takaisin Danita :) Hyvä että asiat on selkiytyneet, varmasti auttaa kun vähän tietää mitä on odotettavissa. Lääkkeet ovat kyllä aika hurjan hintaisia, varmasti vielä ivf/icsi hoidoissa paljon kalliimmat kuin inssissä. Mutta kyllä tämä on sen arvoista!

Ilmeisesti noissa labroissa ei ole mitään selkeää kaavaa, vaan ne menee ihan tapauskohtaisesti, samoin kuin hoidotkin. Meillä ei peruskokeissa ole löytynyt mitään poikkeavaa, ja siitä huolimatta aloitettiin välittömästi ovulaation induktiolla. Kaipa miun ikä siihen päätökseen on vaikuttanut. No, toivotaan että toimii ja tehoaa.

Huomenna olisi sitten toinen inssi, munikset olivatkin kasvaneet vauhdilla ja jo eilen, kp10, piikittelin pregnylin. Jotenkin tuli taas yllätyksenä tämä, vaikka tiesinkin, että inssi tässä kierrossa tehdään. Onneksi kärsivällisyys on toinen nimeni, ja seuraavat kaksi viikkoa varmaan menevät niiiin äkkiä ettei huomaakaan :D
 
tsemiä piinaileville niiskuselle ja garfieldille!

Hienoa että tämä pino on näinkin kivasti pystyssä, hengessä ollaan mukana!

Kyllä toi polin henkilökunta on tosi ihanaa ja joustavaa, miekin pääsin kerran lauantaina ultraan... meinas mennä muuten kaikki ihan metsään ja 3vkon piikittelty kans... Oli kyllä E. aika tärähtäneen näköinen sillon la aamuna, tais olla aika pitkä päivystysyö takana.

meidän nappulat voi hyvin, kiitos kysymästä. ja miun vauvakuume se vaan polttelee... mut en taida iletä enää polilta kysellä vieläkö meitä autetaan...

aurinkoisia päiviä
 
Mahtuuko mukaan? Ollaan oltu hoidoissa PKKS:ssä vuoden alusta. Yritystä on takana kohta kaksi vuotta. Taustalla olen lueskellut tätä ketjua jo jonkin aikaa.

Nyt tulossa neljäs inssi. Ja näköjään Niiskusen kanssa edetään melko samaa tahtia. Eilen pistelin pregnylin ja huomenna olis inssi. Jännittää ja pelottaa, että mitä sitten jos tästä ei tärppää. Miten monta inssiä teille on tehty?
 
Tervetuloa carpalo! Pääsemme siis piinailemaan yhtämatkaa :)
Mikä teillä on historia, jos saa kysyä?
Meillä ei ole tuolla klinikalla ollut mitään puhetta siitä, miten edetään, vaan on katsottu kuukausi ja kierto kerrallaan. Olen lukenut, että muualla päin julkisilla olisi tehty kolme inssiä ja siitä siirrytty sitten ivf:ään. Kaipa noihin sitten vaikuttaa sekin, onko mitään syytä löydetty, ikä yms. asiat.
Toivotaan ja uskotaan, että tällä kertaa tärppää, eikä enää tarvitsisi pelätä tai jännäillä.

ON kävin polilla tänään ja inssi tehtiin kyllä niin salamannopeasti, etten oikein edes tajunnut. Luulin että ollaan vasta huuhteluvaiheessa, niin lääkäri jo sanoikin, että "voit nousta" Mietin vielä siinä vaiheessa, että tehdäänkös se nyt sitten seisaaltaan :D
Munasarjat tuntuvat edelleen siltä, kuin ne räjähtäisivät hetkenä minä hyvänsä, aika lailla kaksin kerroin on saanut töitä tänään tehdä.
Huomenna alkaa sitten ihanaiset luget ja virallinen piinailu :)

Tsemppiä carpalolle, tulehan kertomaan miten huomenna menee/meni.
 
Voi miten jännät paikat teil on jo menossa...toisaalta olis kiva päästä itsekkin jännittämään jo ja toisaalta taas en kaipaa sitä paniikkia mikä iskee välillä siinä piinailu aikana :(

Meillä siis edelleen odotellaan verikokeiden tuloksia...huoh...
 
Eilen oli inssi ja nopeasti ja helposti tuo minullakin meni. Hyvältä kaikki vaikutti kuulema. Hieman oli nestettä kuitenkin kertynyt tuonne ja se tuntuu välillä pistona/paineena; tosin tänään on ollut jo helpompi päivä.
Keväällä kokeiltiin kaksi inssiä luomukiertoon ja nyt edellinen ja tämä neljäs inssi tehtiin clomien, menopurin ja pregnylin tukemana. Selittämättömiä ollaan. Enemmän vika taitaa olla minussa.

Nyt alkaa taas tämä "ihana" piinailu : /
Tsemppiä myös Niiskuselle piinailuun!
 
Mie ihan hajamielisenä olin siinä uskossa että carpalon inssi oli vasta tänään :confused: Noh, eipä ollut ainoa asia mistä olen ollut pihalla tässä lähiaikoina :D

Toivotaan että Mammyn tulokset valmistuvat pian ja pääsette etenemään hoidoissa, ja myöskin tähän ihanan kamalaan piinailuun.

Mie päätin, että tällä kierrolla en hermoile, kuulostele kroppaani koko ajan ja ajattelen jotakin muutakin. Päätös kesti ehkä kaksi minuuttia. Kyllähän tää aika varmasti kuluisi mukavammin, kun osaisi keskittyä ihan muihin asioihin.
 
Moikka,

tervetuloa carpalo!

Minä täällä odottelen mummo-oireita. Vielä ei ole kuulunut. Hieman ehkä on ollut pinna normaalia kireämmällä. Vuoto ainakin alkoi, joten siitä ei jää kiinni tämä hoito.

Nyt jo huomaan aiemman uhmakkuuteni laskeneen ja alkaa epäilyttämään. On tämä niin raastavaa, kun ei voi tietää onnistuuko tässä koskaan. No, huono päivä ehkä vaan. Huomenna (tai ehkä jo iltapäivällä?) alan vakuuttaa itseäni siitä, että raskaaksi tullaan!!! ;-)

Tsemiä piinistelijöille!
 
Nostetaanpa tätä hiljaista pinoa :)
Mitenkäs carpalon piinistely on sujunu? Onko oireita, oikeita tai kuviteltuja? Miulla ei kerrassaan mitään, jos ei lasketa ihanaisten lugejen aiheuttamia, ja niitähän ei lasketa :)

Joko Danita on päässyt aloittamaan sumutteluja?
Mammy ootko jo saanut tulokset? Ja Garfield, olethan jo saanut itsesi vakuutetuksi onnistumisesta? :)

Sitä onnistumista ja jaksamista teille ja meille kaikille, välillä on rankkaa ja tuntuu että pää poksahtaa ja kroppa nitisee liitoksissaan, mutta kyllä me vielä onnistutaan! Pakko uskoa niin, kun ei tätä muuten jaksais.
 
Voi että, jännittää Niiskusen ja carpalon puolesta.. Muistakaahan tulla sit kaikki uutiset meille tänne ensimmäiseksi kertomaan :D

Garfield: onkos mummo oireita ilmaantunut?

Tänään kävin reseptit hakemassa, ja mullekkin tuli nyt sit tuo sama kun Garfieldille eli procren. Ja sen pistän siis ens maanantaina. Jännittää et mitä oireita tulee.. 2.11 olis sit nollaultra eli siis kolme viikkoo pelkkää ootteluu, miten mie jaksan niin kauan ootella, kamalan hidasta hommaa!! :D
 
Tsemppiä kovasti Garfieldille ja Danitalle! Kylläpäs teillä onkin odottamista, vaan jospa se odotus palkitaan!

Täällä piinailu sujuu hitaasti, mutta varmasti. Kaiken maailman oireitahan sitä on. Toisaalta niitä tuntuu olevan aina. Lantio on ollut harvinaisen jomotteleva, mutta laittaisin sen lugejen tai sitten sen tuonne jonnekin kertyneen nesteen piikkiin. Nykyään on muutenkin sellainen fiilis, että laittaa vaan kaikki oireet mieluummin lugejen piikkiin, ettei tule kuviteltua liikoja. Vaikka ainahan se haave onnistumisesta väikkyy tuolla mielessä ja saa kuvittelemaan kaikenlaista. Onneksi itsellä on nyt sen verran kiireistä, ettei hirveästi ehdi asioita pyörittelemään.

Joo! Onnistumista ja jaksamista meille kaikille :)!!!
 
Morjens!

jep, jep. Tutut hikoilu- ja kuumotuskohtaukset on alkaneet. Jippii.... ja tänään on otsa muuttunut yhdeksi finnirykelmäksi. Aivan kamalan näköinen!

Piti käydä lekurissakin. Sairastuin kaksi kuukautta sitten flunssaan ja kolme viikoa yskittyäni sain antibioottikuurin. Se helpotti hieman, mutta en parantunut kokonaan. Nyt taas yskä on pahentunut niin kovaksi, että oli pakko mennä kysymyään: entäs nyt? No, eipä siinä mitään. Kun ei ole tulehdusta (crp normaali) ei ole antibiooteista hyötyä. Mulla on astmaa ja siitä johtuen kaikki flunssat ja köhät pitkittyvät. Mitään ei voi tehdä, kun odottaa ja nostaa astmalääkkeen annosta. Oon NIIN väsy. Ja juuri kun olin ajatellut, että olipa hyvä, että pidin flunssan ENNEN hoitoja, niin olen sitten hoitojen aikana elämäni kunnossa. Höh. Ja jotta elämä olisi vielä vaikeampaa, niin mulla on ollut myös vatsa tavattoman kipeä muutaman päivän. Siihenkään ei lekuri osannut sanoa mitään. Antoi vain happosalpaaja reseptin, vaikka yritin vakuutella ettei tämä mitään närästystä ole.
Anteeksi nyt tämä kamala valitus ja omanapaisuus. Oon kamalan väsynyt ja rehvakkuus siis tipotiessään. En saanut edes sairaslomaa, että olisin päässyt lepäämään kunnolla. (kun ei ole kuumetta, ei sairaslomaa) Onko vähän taukki lääkäri!

niiskunen ja carpalo: plussatuulia!
 
Täällä taas, pakon edessä takaisin ... Ei onnistunut multa tuo rento lapsettomuus, ei sitten laisinkaan. Kaksi viikkoa meni ihan ok, ja sitten taas loppukiertoa kohti tuntui että maailmaa pullistuu, pullistuu, pullistuu ... ja poks. Ammuttiin taas alas, vaikka tiesin ettei luomukierrolla onnistuta...mutta, mutta... Nyt mennään kiertopäivää nro3 ja tänään soittelin polille, että kuis nyt sit edetään. Ens viikolla olisi sitten uus suunnittelukäynti ja alotellaan suunnitelmaa syksylle ja keväälle! Clomeja ei nyt aloteltu vielä tähän kiertoon, kun tosiaan olen lähdössä maailman toiselle puolelle enkä tiedä millainen terveydenhuolto siellä on, enkä halua ottaa ulkomailla mitään riskejä. Todennäköisesti clomi -avusteinen inseminaatio on sitten tulossa marraskuussa, ellei heti aleta ehdottelemaan jotain järeitä aseita.

Siis kumma juttu miten helpottaa heti. Tuntuu juuri siltä mitä Garfield tuolla ylempänä sanoi, kun saa edes yrittää! Se on ihanaa. Mie olen nyt jotenkin käsittänyt sen tosiasian, ettei meillä taida olla minkäänlaisia luomu-onnistumsien mahdollisuuksia, kun molemmilla on vähän värkeissä vissiin häikkää, minun oirettahan ei siis tiedetä mikä se on kun olen selittämätön. Voiko se olla stressi? Olenko mie ollut sitten vaan niin jumalattoman stressaantunu kaks vuotta putkeen että kohtu on kun saharan hiekkakenttä, eikä siellä yksikään kaktus yskäise kasvuun. Njoo, ehkäpä se on vähän molempien puolella nuo viat, turha sitä on miettiä kun apua kuitenkin on saatavilla.

On nuo kyllä aivan ihania nuo klinikan henkilökunta, tänä aamuna tulin taas niin onnelliseksi kun sairaanhoitaja soitti mulle heti aamulla ja kyseli lisätietoja siihen, että voidaan suunnitella jatkoa. Jotenkin niin aitoa, ja yksilöllistä. Tuntuu hyvältä.

Mites täällä muilla menee carpalolla ja Niiskusella ainakin on piinailut käynnissä. Onnea ja tsemppiä odotukseen, on se kamalaa mutta toivottavasti joka tuskaisen sekunnin väärti!

Garfield taitaa odotella samoin kuin Danita???
 
joo ei ole kuulunu mitään :( 13.päivä tulee kk aikaa verikokeen otosta ja taidanki soittaa alkuviikosta heti et eikö oikeesti oo muka viel tullu vai onko esa unohtanu taas koko homman :xmas: ...

Tsemppii kaikille omien ajatusten kans painimiseen...ite painin edelleen sen ajatuksen kans,et olenko ihan hullu ko viel lähden tähän hommaan vaik ihanat pakkaukset mul kotona <3
 
M.C.: tervetuloo takasin. On se tuskaista tuo joka kuukausittainen epäily. Ja miten sitkeessä se voi olla, vaikka hyvin minäkin tiedän, että tuubat on tukossa, niin silti aina vähän epäilyttää, että entäpä jos sittenkin... Luomuraskautuminen ois niin ihanaa, että varmaan särkyisin. Itselläni on kuitenkin helpottanut tieto siitä, mistä johtuu, joten tuo selittämättömyys on varmasti raastavaa ja pitää toivoja yllä ja aiheuttaa tuota vuoristorataa. Mutta hyvä, että saatte asiat taas eteenpäin.

mammy: ;) se on se vauvakuume... Ihme tauti sekin... :LOL: Soittele vaan perään!

Miekin aina ihmettelen, miten ne hoitajat voi muistaa nimeltä? Ihan vaikka tulisivat käytävällä vastaan. Ja jos soittaa niin tuntuu että ne muistaa jo mikä hoito ja mikä tilanne kun vain nimensä kertoo.

ON: nyt mulla on ollu jalka ja selkäsärkyjä... Procrenin selosteessa kerrotaan että sivuoireina lihas- ja nivelsärkyjä ja ehkä myös luusärkyjä. Nää onkin ihan samantuntuisia kuin lapsena ollessa kasvukivut. Niin paljon jomottaa että yöunta häiritsee. Viimeksi ei ollu tällaista.
Ja tuohon yskään aloitan kortisoni kuurin. Tuolla toisella palstalla kuulin, että tää prednisolon on ihan se sama lääke, jota jotkut käyttää ivf hoidossa, jos epäillään että alkio ei kiinnity. Annokset vain on hieman eri. Mulla kyllä ehtii mennä tämä kuuri ohi ennen punktiota.

Palaillaan.
 
soitinpahan sit aamulla sinne ja kuinka ollakkaan ei ollu näkyny koko lappua hoitajalla asti...eli se kyseinen tulos tulee paperiversiona ja jääny jonnekki matkall...ja kuulemma siis olis pitäny jo tulla..et niinku ihan mun tuuria :( maanantiana lupas soitella ja kertoo...kiva odotella taas viikonlopun ajan lisää...en usko et muuten jännittäsin niin mut ko juuri siitä tuloksesta riippuu et päästäänkö edes yrittämään..ärsyttää!!

Garfield mul ei jostain syystä oo ees semmosta varsinaista vauvakuumetta,mut jotenki se tieto et tilanne huononee mitä enemmän mulle tulee ikää saa mut kiirehtimään asian kans...

Luomuraskautta mieki toivon,,,vaik tiedän etten ovuloi, ja torvetkaa ei ole terveet,vaikka niit on avattuki...tällä hetkellä kp35 ja mitään tietoja menkoista ei kuulu ei näy...ei vaikuta taas hyvältä..
 
Mahtuuko mukaan?
Meillä alkoi tutkimukset Keväällä ja ensimmäinen poliklinikkakäynti oli toukokuussa...
Toistaiseksi kummastakaan ei ole löytynyt mitään eli selittämätön lapsettomuus..
Takana kuusi clomi-kiertoa.. Viime kuussa kun kävin ei ollut tuo 50mg/pvä kp 3-7 tuottanut tulosta, joten tässä kuussa mentiin tupla-annoksella eli clomifen 100mg kp3-7 +menopur kp 8-9+tänään pregnyl ja keskiviikkona onkin sit ensimmäinen inseminaatio...
Yritystä nyt siis takana 1v 10kk..
 
Mukaan mahtuu aina LMLB :) Toivottavasti inseminaatio toimii :)

ON eipä sit soittaneet klinikalta vieläkää vaikka pe niin lupas :( mie olen ollu ihan rikki tämän iltaa :( odotin koko päivän puhelin kädessä ja soittoajan yritin ite soittaa sinne,juttelin sit varmaan 20 kertaa vaihteen kans ko en päässy läpi...jotenki tekis mieli lyödä hanskat tiskiin kokonaan :(
Aamulla vielä yritän ja jos en saa kiinni ketään niin ehkä sit on tarkotettu,ettei me lähdetä hoitoihin enää...
 

Yhteistyössä